لوگو صبا ویزا

دانشگاه یدی تپه (شرایط و مزایای تحصیل در یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های ترکیه)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

دولت کشور ترکیه در سالیان اخیر با سرمایه‌گذاری‌های بسیار و تغییرات اساسی در نظام آموزشی خود توانسته است این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل کند. امروزه ترکیه میزبان برخی از بهترین دانشگاه‌های آسیا و جهان است که یکی از آن‌ها دانشگاه یدی تپه (Yeditepe University) می‌باشد. این دانشگاه که در شهر استانبول قرار دارد، شرایط تحصیلی عالی را برای دانشجویان ایرانی فراهم می‌کند. به عنوان مثال وجود دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی از ویژگی‌هایی است که شرایط تحصیل را برای دانشجویان ایرانی آسان می‌سازد. در ادامه این مطلب از صبا ویزا به بررسی دانشگاه‌ یدی تپه و شرایط تحصیل در آن می‌پردازیم.

فهرست عناوین

فهرست عناوین

نگاهی به ویژگی‌های تحصیل در دانشگاه یدی ‌تپه

تحصیل در دانشگاه یدی تپه به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های تحصیلی در شهر استانبول در نظر گرفته می‌شود که دانشجویان ایرانی بسیاری را سالانه به خود جذب می‌کند. این دانشگاه که در میان 1000 دانشگاه برتر جهان است، مورد تایید وزارت علوم ایران می‌باشد. این ویژگی تحصیلی باعث شده تا دانشجویان ایرانی بتوانند در یدی تپه با خیالی آسوده در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته تحصیل در دانشگاه یدی تپه تنوع رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه است. شما می‌توانید در رشته تحصیلی مورد نظر خود به زبان انگلیسی و ترکی تحصیل کنید. همچنین وجود امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان، اقامت و تحصیل در دانشگاه یدی‌ تپه را برای ایرانیان آسان کرده است. در ادامه این بخش به بررسی دیگر ویژگی‌های تحصیل در این دانشگاه می‌پردازیم.

دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی

همانطور که گفته شد، دوره‌های تحصیلی دانشگاه ید‌ی‌ تپه علاوه بر این که دروس خود را به زبان ترکیه ارائه می‌کند، دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز دارد. البته توجه داشته باشید که انگلیسی زبان اصلی دوره‌های تحصیلی این دانشگاه است. جالب است بدانید که دانشگاه ید‌ی تپه دوره‌های تحصیلی را به زبان آلمانی و روسی نیز به دانشجویان ارائه می‌کند.

وجود برنامه‌های تحصیلی متعدد برای همکاری با دانشگاه‌های برتر جهان

به لطف بیش از 700 برنامه همکاری تحصیلی با دانشگاه‌های برتر جهان در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و کشورهای برتر اروپایی، یدی تپه الماسی در سیستم آموزشی کشور ترکیه است. این دانشگاه بیش‌ترین تعداد دانشجویانی را دارد که با استفاده از برنامه‌هایی مانند اراسموس، برای تحصیل به دانشگاه‌های برتر جهان منتقل شده‌اند.

ارائه یک سیستم تحصیلی مدرن و پویا

امروزه سیستم و روش ارائه دروس در دانشگاه ید‌ی تپه با توجه به سرمایه‌گذاری‌های مناسب مانند برترین دانشگاه‌های جهان است. علاوه بر این که سیستم آموزشی این دانشگاه، مشابه با دانشگاه‌های کشور آمریکا است، تحصیل در یدی تپه می‌تواند دانش و آگاهی شما را پیرامون رشته تحصیلی خود تا حد زیادی بالا برد. فعالیت‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید با شرکت در آن‌ها رزومه کاری و تحصیلی خود را قوی کنید.

معرفی دانشگاه یدی تپه برای تحصیل دانشجویان ایرانی

دانشگاه یدی‌ تپه یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه در شهر استانبول می‌باشد که در سال 1996 تاسیس شده است. این دانشگاه یک موسسه آموزشی خصوصی است که توسط بنیاد آموزش و فرهنگ استانبول (Istanbul Eğitim ve Kültür Vakfı) ساخته شده است. دانشگاه ‌یدی‌ تپه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ترکیه در میان 74 موسسه آموزشی معتبر در این کشور است.

دانشگاه خصوصی ید‌ی تپه در بخش آسیایی کشور ترکیه قرار دارد که مساحتی حدود 236 هزار متر مربع دارد. این دانشگاه بیش از 300 کلاس آموزشی برای تحصیل دانشجویان دارد. تمامی دوره‌های تحصیلی این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و تنها برخی از دوره‌های تحصیلی آن مانند مدیریت و هنر به زبان آلمانی و فرانسوی ارائه می‌شوند.

بنابر سایت رسمی دانشگاه ید‌ی تپه، این دانشگاه به عنوان برترین موسسه آموزشی خصوصی در کشور ترکیه در سال‌های 2017 و 2018 با توجه به نقد گرین متریک (Green Metric) انتخاب شده است. این موسسه آموزشی به عنوان یکی از بهترین موسسات آموزشی بین‌المللی در کشور ترکیه شناخته می‌شود. یکی از نکات جالب توجه دانشگاه ید‌ی تپه، تولید انرژی دانشگاه توسط پنل‌های خورشیدی است که در سقف دانشکده‌ها کار گذشته شده‌اند. این دانشگاه، تنها دانشگاه ترکیه است که انرژی خود از انرژی خورشیدی تامین می‌کند.

با وجود این که انرژی دانشگاه ید‌ی تپه از پنل‌های خورشیدی تامین می‌شوند، مسئولین این دانشگاه در تلاش هستند تا بتوانند امکانی برای استفاده از انرژی باد نیز ایجاد کنند. با ایجاد محیطی برای استفاده از انرژی باد ظرفیت انرژی خود را تکمیل کند. ورودی‌های دانشگاه ید‌ی تپه معمولا ارتفاع زیاد دارند، به طوری که برخی از آن‌ها تا ارتفاع 22 متر نیز می‌رسد. این دانشگاه با سازه‌های مدرن خود در کنار برخی از سازه‌های تاریخی، ظاهری متفاوت و جذاب درست کرده است.

موقعیت جغرافیایی به همراه شرایط فرهنگی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، دانشگاه یدی تپه در شهر استانبول واقع شده است. این شهر بزرگ‌ترین شهر ترکیه است که با توجه به تعدد دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به عنوان یکی از مقاصد محبوب تحصیلی نزد دانشجویان شناخته می‌شود. شما با تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه و اقامت در این شهر می‌توانید هم از فرهنگ آسیایی و هم از فرهنگ اروپایی لذت ببرید.

استانبول یک شهر تاریخی و توریستی در کشور ترکیه است که با توجه به قرارگیری موسسات آموزشی بسیار دارای اماکن اقامتی متعددی است. برخی از دانشگاه‌های معتبر این شهر شامل دانشگاه استانبول و دانشگاه ساباچی می‌شوند. این شهر به دلیل تحصیل داشتن دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی مشهور است.

استانبول شهری با فرهنگ‌های مختلف است که اقامت را برای دانشجویان ایرانی مشغول در دانشگاه ید‌ی تپه آسان می‌کند. شما به طور کلی در این شهر با مردمی مهمان‌نواز روبرو خواهید شد که همیشه مشتاق شناخت شما و فرهنگ‌تان هستند.

آب‌و‌هوا همواره از مواردی بوده است که دانشجویان برای تحصیل در کشورهای خارجی در نظر می‌گیرند. تجربه بارهای به این افراد ثابت کرده است که دانشجویان در بهترین دانشگاه هم که باشند در صورت نبود شرایط آب‌وهوایی مناسب، تجربه تحصیلی نامناسبی خواهند داشت. همچنین در این شهر می‌توانید همیشه محلی برای استراحت و غذا خوردن پیدا کنید. کباب ترکی که یکی از معروف‌ترین وعده‌های غذایی این کشور است می‌تواند عواقبی مانند اضافه وزن برای شما به همراه داشته باشد.

آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه یدی‌ تپه

دانشگاه ید‌ی تپه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است که بیشترین تعداد دانشجو را نیز در سال 2021 جذب کرده است. این دانشگاه با توجه به محبوبیت بالایی که دارد سالانه تعداد زیادی دانشجوی داخلی و خارجی را ثبت نام می‌کند.

در سال 2021 حدود 27.500 دانشجو در یدی تپه به ادعای سایت مستر پورتال (Mastersportal) مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه فرصت‌های پژوهشی جذابی را برای تمامی دانشجویان خود فراهم کرده است که دانشجویان می‌توانند با استفاده از آن‌ها رزومه کاری خود را تقویت کنند. با توجه به امکانات دانشگاه ید‌ی تپه، بیش از یک هزار دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از تمامی امکانات و مزایای بهره‌مند می‌شوند.

رتبه داخلی و جهانی دانشگاه یدی تپه

دانشگاه ید‌ی تپه از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که در میان بهترین دانشگاه‌های استانبول و ترکیه قرار دارد. این دانشگاه همواره در سالیان اخیر از نگاه سایت معتبر تایمز هایر اجوکیشن (Times Higher Education) در میان 1000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. این رتبه‌بندی بیشتر بر اساس شهرت این دانشگاه در جهان، فعالیت‌های علمی و میدانی و عوامل دیگر آموزشی تعیین می‌شود.

یکی از نکات جالب پیرامون اعتبار و رتبه دانشگاه ید‌ی تپه در میان دریافت نمرات عالی از سایت مسترز پورتال است. این دانشگاه در زمینه‌های رضایت دانشجویان، کیفیت تعامل میان دانشجویان و استادان و زمینه‌های دیگر نمره چهار به بالا از پنج نمره دریافت کرده است. همچنین این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه از نظر مدیریت بحران ویروس کرونا بوده است.

موسسات و دانشکده‌های دانشگاه ‌یدی تپه

دانشگاه ید‌ی تپه دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی را زبان انگلیسی و ترکی در 13 دانشکده اختصاصی خود به دانشجویان ارائه می‌کند. یکی از محبوب‌ترین دانشکده‌های یدی تپه، دانشکده پزشکی این دانشگاه است. جالب است بدایند که رقابت برای پذیرش در رشته‌های این دانشکده کمی بالا است. باقی دانشکده‌های یدی‌ تپه به شرح زیر هستند:

  • دانشکده علوم و هنر
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده علوم پزشکی و بازرگانی
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده معماری
  • دانشکده مهندسی

دانشگاه ید‌ی تپه علاوه بر دانشکده‌های متنوعی که دارد دو مدرسه برای تحصیل دانشجویان خارجی و داخلی دارد. وجود یک کارگاه عملی در این دانشگاه، برای دانشجویان رشته‌هایی مانند معماری و شیمی مزیتی عالی به شمار می‌رود. جالب است بدانید که دانشگاه ید‌ی تپه امکان تحصیل در مقطع دکترا را هم برای شما فراهم کرده است. برخی از این دوره‌ها در مقطع دکترا به شرح زیر هستند:

  • اصول و تاریخ انقلاب
  • علوم تربیتی
  • علوم درمانی
  • علوم کاربردی طبیعی
  • علوم اجتماعی

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی دانشگا‌ه ید‌ی‌ تپه

داوطلبان برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه ید‌ی تپه نیاز به ارائه مدارکی دارند. از این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی فرد اشاره کرد که باید آن‌ها را اسکن کنید در سایت رسمی دانشگاه ید‌ی تپه ارسال کنید. برخی از مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی در این دانشگاه به شرح زیر است:

  • فرم پر شده دریافت پذیرش تحصیلی
  • مدارک تحصیلی پیشین به صورت ترجمه شده
  • انگیزه‌نامه مناسب
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام در دانشگاه یدی‌ تپه
  • مدرک اثبات تمکن مالی برای تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه و اقامت در استانبول

نحوه دریافت پذیرش دانشگاه یدی تپه

پذیرش در دانشگاه ید‌ی تپه با توجه رشته و مقطع تحصیلی شما، شرایط متفاوتی دارد. روش پذیرش در این دانشگاه به دو صورت با آزمون و بدون آزمون انجام می‌شود. افرادی که قصد دارند با شرکت در آزمون در دانشگاه ید‌ی تپه تحصیل کنند، باید در آزمون ست (SAT) نمره قبولی کسب کنند. این آزمون به زبان انگلیسی است و که بخش بعدی راجع به آن بیشتر توضیح داده خواهد شد.

روش دیگری که برای شرکت در دوره‌های تحصیلی دانشگاه ید‌ی تپه وجود دارد، پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه است. در صورتی که قصد دارید بدون شرکت در آزمون ورودی در دانشگاه یدی تپه تحصیل کنید، باید از رزومه تحصیلی مناسبی برخوردار باشید. همچنین داشتن مدرک زبان معتبر انگلیسی یا ترکی برای دریافت پذیرش تحصیلی در این دانشگاه الزامی است.

دانشجویان باید مدارک لازم برای دریافت پذیرش در دانشگاه ید‌ی تپه را به این دانشگاه ارسال کنند تا بررسی‌های لازم بر روی مدارک شما صورت گیرد. در صورت پذیرش در این دانشگاه، ایمیل پذیرش برای شما ارسال خواهد شد. معمولا زمانی بین یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد تا نتیجه درخواست پذیرش شما ارسال شود.

شرکت در آزمون ورودی برای تحصیل در دانشگاه ید‌ی‌ تپه

یکی از راه‌های دریافت پذیرش در دانشگاه ید‌ی تپه، همانطور که گفته شد، شرکت در آزمون ورودی ست (Scholastic Assessment Test) است. این آزمون یک آزمون معتبر در سراسر دنیا است که توسط کالج‌برد آمریکا طراحی می‌شود. این آزمون در کشورهای برتر دیگر مانند کشورهای هلند و استرالیا برای ورود به دانشگاه‌ها نیز برگزار می‌شود.

آزمون ست در ماه‌های اردیبهشت، شهریور، آذر و اسفند در برخی از شهرهای ترکیه برگزار می‌شود. استانبول یکی از شهرهای ترکیه است که آزمون ست در آن برگزار می‌شود. هزینه این آزمون 98 دلار است و شما می‌توانید بدون محدودیت در آزمون ست شرکت کنید.

معرفی دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ یدی تپه

تنوع دوره‌های تحصیلی در دانشگاه ید‌ی تپه بسیار بالا است و دانشجویان می‌توانند بر اساس علاقه خود در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند. از این رشته‌ها می‌توان به مدیریت و پرستاری اشاره کرد. برخی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه ید‌ی تپه به شرح زیر هستند:

  • رشته تحصیلی اقتصاد
  • رشته تحصیلی ادبیات انگلیسی
  • رشته تحصیلی ادبیات ترکی
  • رشته تحصیلی ادبیات روسی
  • رشته تحصیلی مطالعات ترجمه
  • رشته تحصیلی رادیو، تلویزیون و سینما
  • رشته تحصیلی علوم تبلیغات و ارتباطات
  • رشته تحصیلی تئاتر
  • رشته تحصیلی تصویرسازی
  • رشته تحصیلی خوش‌نویسی
  • رشته تحصیلی نقاشی
  • رشته تحصیلی اقتصاد بین‌المللی
  • رشته تحصیلی عکاسی
  • رشته تحصیلی مهندسی شیمی
  • رشته تحصیلی روانشناسی
  • رشته تحصیلی مشاوره روانشناختی
  • رشته تحصیلی تغذیه و رژیم‌شناسی
  • رشته تحصیلی فلسفه
  • رشته تحصیلی تاریخ
  • رشته تحصیلی جامعه‌شناسی
  • رشته تحصیلی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
  • رشته تحصیلی انسان‌شناسی
  • رشته تحصیلی حقوق
  • رشته تحصیلی ریاضیات
  • رشته تحصیلی فیزیک
  • رشته تحصیلی معماری
  • رشته تحصیلی معماری داخلی
  • رشته تحصیلی مهندسی ساختمان
  • رشته تحصیلی مهندسی برق

رشته‌های پردرآمد دانشگاه یدی تپه

یکی از مواردی که پیش از تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه و کشور ترکیه باید در نظر داشته باشید، رشته‌ها و مشاغل پردرآمد در این کشور است. بسیاری از دانشجویان رشته‌های محبوب ترکیه را انتخاب می‌کنند تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار این کشور شوند. در این بخش از مطلب قصد داریم چند رشته پردرآمد در دانشگاه یدی تپه را معرفی کنیم:

  • رشته پزشکی: رشته پزشکی در دانشگاه ید‌ی تپه پردرآمدترین رشته تحصیلی است که در صورت فارغ‌التحصیل شدن می‌توانید تا 45 هزار لیر در ماه درآمد داشته باشید
  • رشته حقوق: رشته حقوق در دانشگاه ید‌ی تپه نیز از رشته‌های محبوب و پردرآمد در کشور ترکیه است که در صورت دریافت مدرک خود می‌توانید تا 38 هزار لیر در ماه درآمد داشته باشید
  • رشته مدیریت: برای دانشجویانی که در رشته مدیریت دانشگاه ید‌ی تپه فارغ‌التحصیل می‌شوند، فرصت‌های شغلی فراوانی در کشور ترکیه وجود دارد
  • رشته دندانپزشکی: دندانپزشکان می‌توانند با فارغ‌التحصیلی در دانشگاه ید‌ی تپه و یا ادامه تحصیل در گرایش ارتودنتیست به درآمد بالایی در کشور ترکیه دست یابند

تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌ یدی تپه

تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌ ید‌ی تپه در میان دانشجویان ایرانی محبوبیت بالایی دارد. خبر خوب اینجا است که این رشته تحصیلی مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان است؛ به این ترتیب دانشجویان می‌توانند با دریافت مدرک خود در این دانشگاه، به کشور خود بازگردند و مشغول به کار شوند.

رشته دندانپزشکی در دانشگاه یدی تپه به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌شود. با دریافت مدرک این رشته تحصیلی می‌توانید به درآمد بالای در ترکیه دست پیدا کنید. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه ید‌ی تپه، حدود 27 هزار دلار است.

شهریه رشته‌های مختلف برای تحصیل دانشجویان ایرانی

شهریه رشته‌های دانشگاه یدی‌ تپه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. میانگین این هزینه در دانشگاه ید‌ی تپه برابر با 10 هزار دلار برای یک ترم است. با این حال در ادامه این بخش به بررسی هزینه تحصیل در برخی از رشته‌های کارشناسی می‌پردازیم:

  • هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی برابر با 27.500 دلار
  • هزینه تحصیل رشته حقوق برابر با 14.500 دلار
  • هزینه تحصیل طراحی گرافیک برابر با 9.500 دلار
  • هزینه تحصیل در فیزیک برابر با 10.500 دلار
  • هزینه تحصیل رشته اقتصاد برابر با 10.500 دلار

نحوه دریافت اقامت پس از تحصیل در کشور ترکیه

دریافت اقامت در کشور ترکیه و ورود به بازار کار کشور ترکیه، از اهداف اصلی دانشجویان ایرانی است که در دانشگاه یدی تپه تحصیل می‌کنند. این دانشگاه می‌تواند شرایط مطلوبی را برای آینده کاری شما ایجاد کند. با دریافت ریزنمرات بالا در دانشگاه ید‌ی تپه و شرکت در دوره‌های کارآموزی می‌توانید به راحتی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ید‌ی تپه وارد بازار کار این کشور شوید.

با اتمام مدت اعتبار ویزای تحصیلی خود در کشور ترکیه، دو گزینه پیش روی خود خواهید داشت. شما هم می‌توانید ویزای تحصیلی کشور ترکیه را تمدید کنید یا می‌توانید با پیدا کردن یک کار معتبر ویزای کاری ترکیه را دریافت کنید. در صورت تغییر ویزا به ویزای کاری، می‌‌توانید پس از گذشت پنج سال اقامت دائم خود را در این کشور دریافت کنید.

مشخصات و امکانات دانشگاه ‌یدی تپه برای تحصیل دانشجویان ایرانی

دانشگاه یدی‌ تپه با فراهم کردن ویژگی‌ها و امکانات برای دانشجویان خارجی و داخلی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از این امکانات که توانسته رضایت دانشجویان دانشگاه ید‌ی تپه را کسب کند، می‌توان به داشتن خوابگاه‌های دانشجویی مناسب تا ظرفیت سه هزار نفر اشاره کرد. این دانشگاه بیش از 300 کلاس درسی، 22 سالن سخنرانی، 32 آزمایشگاه کامپیوتر، 74 آزمایشگاه فنی و دو استودیو عکاسی حرفه‌ای دارد که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

دانشگاه ید‌ی تپه برای تفریح و کسب اطلاعات دانشجویان خود، 28 باشگاه یا کلاب آموزشی ایجاد کرده است تا بتوانند در حین تحصیل، تفریح مناسبی نیز داشته باشند. یکی از امکانات جالب این دانشگاه وجود سینما در پردیس دانشگاه است که 100 نفر ظرفیت دارد.

کتابخانه عظیم و غنی

از امکاناتی که مسئولین دانشگاه ید‌ی تپه در اختیار دانشجویان قرار داده‌اند، تعبیه یک کتابخانه عظیم در پردیس اصلی دانشگاه است. این کتابخانه یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌‌های شهر استانبول می‌باشد که دانشجویان دانشگاه ید‌ی تپه می‌توانند برای انجام تحقیقات و یا پروژه‌های خود از آن استفاده کنند.

کتابخانه دانشگاه ید‌ی تپه مساحتی حدود سه هزار متر مربع دارد که مجهز به چندین کامپیوتر و اینترنت پرسرعت است. این کتابخانه اتاق‌های خصوصی برای دانشجویان دارد که می‌توانید از آن‌ها برای مطالعه در پردیس دانشگاه استفاده کنید. از دیگر امکانات رفاهی دانشگاه ید‌ی تپه می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • زمین بسکتبال سرپوشیده
  • زمین بسکتبال در فضای باز
  • زمین والیبال
  • زمین تنیس
  • استخرهای سرپوشیده و روباز
  • باشگاه پرورش اندام
  • پارکینگ برای ماشین‌های دانشجویان

آیا می‌توانیم در یدی تپه با دریافت بورسیه تحصیل کنیم

دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه برای تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه، هدف بسیاری از دانشجویان ایرانی است. دانشجویان می‌توانند در صورت علاقه و داشتن شرایط کمک هزینه مالی برای تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه را دریافت کنند. این دانشگاه با توجه به این که یک موسسه آموزشی خصوصی است سالانه برای دانشجویان خود تخفیفاتی قائل می‌شود.

برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه ید‌ی تپه، نیاز به تکمیل کردن فرم درخواست نمی‌‌باشد. شرایط هر دانشجو به محض ثبت نام در دانشگاه برای دریافت بررسی به صورت خودکار مورد بررسی قرار می‌گیرد. شرایط دانشجویان بر اساس معیارهای مانند ریزنمرات دیپلم بررسی می‌شود. افرادی که در میان 100 نفر برتر قرار گیرند، مبلغ 1.750 لیر به مدت نه ماه دریافت می‌کنند. دانشجویانی که در رتبه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند، مبالغ زیر را دریافت می‌کنند:

  • 500 نفر برتر مبلغ 1.500 لیر برای نه ماه
  • نفر برتر مبلغ 1.000 لیر برای نه ماه
  • 000 نفر برتر مبلغ 1.000 لیر برای نه ماه
  • 000 نفر برتر مبلغ 750 لیر برای نه ماه

علاوه بر مبالغ گفته شده، در صورت پذیرش یکی از بورسیه‌های تحصیلی می‌توانید از دسترسی رایگان به بخش‌های ورزشی مانند بدن‌سازی و اقامت رایگان در خوابگاه‌های دانشجویی لذت ببرید. لازم به ذکر است که این دانشگاه به افرادی که در رشته‌های ورزشی نیز استعداد دارند، بورسیه‌های تحصیلی اعطا می‌کند.

محدودیت سنی جهت تحصیل در دانشگاه یدی تپه

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه و به طور کلی دانشگاه‌های ترکیه نیاز دارند تا شرایط سنی مناسبی داشته باشند. داشتن این شرط می‌تواند باعث بالا رفتن شانس شما برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه یدی تپه شود. داوطلبانی که قصد دارند در دوره کارشناسی این دانشگاه تحصیل کنند باید زیر 21 سال، داوطلبان تحصیل دوره کارشناسی ارشد باید زیر 30 سال و داوطلبان دوره دکترا باید زیر 35 سال سن داشته باشند.

ویژگی‌های ممتاز اقامت در ترکیه به عنوان دانشجو

اقامت در شهر استانبول به عنوان دانشجوی یدی‌ تپه مزایای بسیاری دارد که سبب جلب رضایت درصد زیادی از دانشجویان شده است. این مزایای زندگی در بزرگ‌ترین شهر ترکیه، محبوبیت تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه را افزایش داده است. در ادامه این بخش مزایای زندگی در شهر استانبول به عنوان دانشجوی دانشگاه ید‌ی تپه را باهم بررسی می‌کنیم.

تشابه فرهنگی میان مردم ایران و ترکیه

یکی از ویژگی‌های متخص به دانشجویان ایرانی، تشابه فرهنگ مردم این کشور به مردم ایران است. این ویژگی سبب شده است تا تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه و اقامت در شهر استانبول، یک حس آشنایی برای دانشجویان ایرانی داشت باشد. این فرهنگ مشابه به دلیل همسایه بدون دو کشور ایران و ترکیه و همچنین وجود دین مشترک ایجاد شده است.

هزینه زندگی پایین به نسبت دیگر کشورهای اروپایی

ویژگی برجسته تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه و اقامت در شهر استانبول، هزینه زندگی پایین به نسبت دیگر کشورهای اروپایی است. شما می‌توانید با صرف میانگین هزینه حدود 600 دلار در این شهر اقامت داشته باشید. این ویژگی در کنار کیفیت بالای آموزش سبب جذب دانشجویان بین‌المللی بسیاری از سراسر دنیا شده است.

اقتصادی رو به پیشرفت

تحصیل در کشوری که دارای اقتصاد رو به پیشرفت است، تا حد زیادی می‌تواند آینده کاری شما را تضمین کند. دانشجویان بسیاری با تحصیل در دانشگاه معتبر ید‌ی تپه توانسته‌اند در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت دائم خود را دریافت کنند. از شرایط ورود به بازار کار کشور ترکیه می‌توان به تهیه رزومه کاری و تحصیلی عالی اشاره کرد.

اماکن اقامتی متنوع

مسئله اقامتی همواره از دغدغه‌های دانشجویان بین‌المللی بوده است. این افراد به دنبال بهترین گزینه با هزینه کم هستند. اقامت در شهر استانبول و تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه می‌تواند علاوه بر خوابگاه دانشجویی، اماکن اقامتی متنوعی را در اختیارتان قرار دهد. استانبول با توجه به این که یک شهر توریستی در کشور ترکیه است، اماکن اقامتی مناسبی دارد که می‌توانید با هزینه کم از آن‌ها استفاده کنید.

سوالات متداول در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه ‌یدی تپه

در این بخش از مطلب به چندین سوال متداول شما پیرامون شرایط تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه و مزایای آن پاسخ می‌دهیم.

آیا امکان تحصیل رشته‌های پزشکی در دانشگاه یدی تپه وجود دارد؟
بله؛ علاقه‌مندان می‌توانند در تمامی شاخه‌های رشته پزشکی در دانشگاه ید‌ی تپه مشغول به تحصیل شوند و مدارک معتبر خود را دریافت کنند.
آیا دانشگاه ید‌ی تپه مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران است؟
بله؛ دانشگاه ید‌ی تپه یکی از دانشگاه‌های محبوب دانشجویان ایرانی است که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت است.
آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه ید‌ی تپه وجود دارد؟
بله؛ داوطلبان واجد شرایط می‌توانند شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی امتحان کنند.
آیا دوره‌های تحصیلی دانشگاه ید‌ی تپه به زبان ترکی است؟
خیر؛ بیشتر دوره‌های تحصیلی در دانشگاه ید‌ی تپه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.
مزایای تحصیل در دانشگاه یدی ‌تپه چیست؟
وجود دوره‌های متنوع و معتبر بودن مدرک دانشگاه ید‌ی تپه، به همراه برنامه‌های تحصیلی همکاری میان این دانشگاه و دانشگاه‌های برتر جهان از مزایای تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه است.
آیا می‌توان پس از تحصیل در دانشگاه یدی‌ تپه وارد بازار کار کشور ترکیه شد؟
بله؛ دانشجویان می‌توانند پس از تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه با رزومه کاری و تحصیلی مناسب وارد بازار کار کشور ترکیه شوند.
مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کشور ترکیه چیست؟
جهت تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه باید ویزای تحصیلی کشور ترکیه را دریافت کنید؛ دو مدرک مهم برای دریافت این ویزا، پاسپورت و نامه پذیرش در دانشگاه‌ یدی تپه است.
آیا امکان کار حین تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه وجود دارد؟
بله؛ دانشجویان یدی تپه می‌توانند حین تحصیل خود در این دانشگاه مشغول به کار نیمه‌وقت شوند.

با صبا ویزا در بهترین دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید

تحصیل در کشورهای برتر خارجی می‌تواند شرایط مطلوبی مانند دریافت اقامت دائم در آن کشورها را برای دانشجویان ایرانی به ارمغان بیاورد. یکی از کشورهای که محبوبیت بالایی در میان ایرانیان متقاضی مهاجرت تحصیلی دارد، کشور ترکیه است. با توجه به تشابه فرهنگی میان مردم ایران و ترکیه و همسایگی این دو کشور، سالانه تعداد زیادی دانشجوی ایرانی ترکیه را مقصد مهاجرت خود قرار می‌دهند. با تحصیل در دانشگاه ید‌ی تپه می‌توانید تجربه آسیایی-اروپایی بی‌نظیری داشته باشید. تجربه فرهنگ اروپایی‌ها و آسیایی‌ها در دانشگاه ید‌ی تپه می‌تواند تجربه‌ای عالی نصیب شما کند.

دانشگاه یدی تپه تنوع رشته تحصیلی بالایی دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود در یکی از آن‌ها مشغول به تحصیل شوید. محبوب‌ترین رشته تحصیلی در این دانشگاه رشته دندانپزشکی است که گران‌ترین رشته نیز به شمار می‌رود. شما می‌توانید با فارغ‌التحصیلی در این دانشگاه وارد بازار کار کشور ترکیه شوید و پس از گذشت پنج سال اقامت دائم خود را دریافت کنید.

در صورتی که به تحصیل در دانشگاه‌های برتر ترکیه مانند دانشگاه یدی‌ تپه علاقه‌مند هستید، می‌توانید از خدمات ما در موسسه مهاجرتی صبا ویزا استفاده کنید. کارشناسان ما می‌توانند شما را در تمامی مراحل تشکیل پرونده مهاجرتی، راهنمایی کنند. برای آشنایی بیشتر با خدمات مهاجرتی ما همین حالا از سایت صبا ویزا دیدن کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید