لوگو صبا ویزا

ددلاین دانشگاه های نروژ

گر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ددلاین دانشگاه های نروژ و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

نروژ یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل و زندگی است. بدون شک دانشجویان بین‌المللی زیادی نیز در تلاش برای تحصیل در نروژ و اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آن هستند. پذیرش در دانشگاه‌های نروژ بسته به آمادگی‌های انجام شده توسط متقاضی می‌تواند بدون استرس یا چالش برانگیز باشد. مانند برنامه‌های پذیرش در سایر مقاصد تحصیلی بین‌المللی، پذیرش دانشگاه‌های نروژ از یک جدول زمانی و ددلاین دقیق پیروی می‌کند. از این رو، اگر شما یک دانشجوی بین‌المللی بالقوه هستید، باید از قبل برنامه‌ریزی و درخواست خود را ارسال کنید. به ما اجازه دهید تا شما را در مورد نحوه درخواست برای یک دانشگاه در نروژ راهنمایی کنیم. همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به نروژ و ددلاین دانشگاه‌های نروژ خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

ددلاین دانشگاه‌های نروژ

در زیر لیستی از الزاماتی است که در درخواست خود برای اخذ پذیرش از یک دانشگاه نروژی نیاز دارید. البته حتما مطمئن شوید که تمام مدارک را قبل از ارسال درخواست خود جمع‌آوری کرده‌اید، زیرا اکثر دانشگاه‌ها الزامات ناقصی ندارند. همچنین باید به یاد داشته باشید که دانشگاه‌ها درگاه‌های درخواست خود را تا اکتبر باز می‌کنند و تا دسامبر آن‌ها را می‌بندند. برخی از دانشگاه‌ها نیز درخواست‌های دانشجویان بین‌المللی را تا ماه مارس، در زمان آغاز سال تحصیلی در ماه آگوست، می‌پذیرند. همچنین ممکن است لازم باشد با وب سایت دانشگاه انتخابی خود برای ددلاین ویژه‌ی آن که به ثبت نام کنندگان خارجی اختصاص داده شده است، مشورت کنید. در هر صورت، شما باید برای دانشگاه انتخابی خود در بازه زمانی مشخص شده اقدام کنید.

مدارک تحصیلی

شما برای  تحصیل در نروژ  به مدارک تحصیلی قبلی خود نیاز دارد. به طور کلی، اگر به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ هستید، باید تحصیلات متوسطه را از قبل در کشور خود یا کشور دیگری به پایان رسانده باشید. به همین ترتیب، اگر قصد دارید مدرک تحصیلات تکمیلی یا دوره دوم (کارشناسی ارشد) یا دوره سوم (دکترا) را در نروژ دریافت کنید، باید مدرک کارشناسی خود را در کشور دیگری به پایان رسانده باشید. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید رشته‌ی تحصیلی خاصی است که می‌خواهید در آن ثبت نام کنید. باید بررسی کنید که آیا رشته‌ی تحصیلی موردنظر شما با مدارک تحصیلی قبلی شما موازی است یا خیر. به عنوان مثال، اگر به دنبال مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته مهندسی هستید، باید در همان رشته پیشینه داشته باشید. بهترین راه این است که شرایط تحصیلی را برای رشته‌ی تحصیلی خود در دانشگاهی که می‌خواهید پذیرش بگیرید، مرور کنید.

تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل در نروژ

نروژ رشته‌های تحصیلی زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. برای چنین رشته‌هایی، از متقاضیان نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی مانند تافل، آیلتس، پیرسون PTE یا کمبریج C1  خواسته می‌شود. این پیش‌نیاز برای همه دانشجویان بین‌المللی که بومی انگلیسی زبان نیستند اعمال می‌شود. برای واجد شرایط بودن جهت پذیرش، باید به یک نمره خاص در آزمون برسید. نمره‌ی مورد نیاز را نیز باید با دانشگاه انتخابی خود بررسی کنید. توجه داشته باشید که امتحانات زبان باید برنامه ریزی شود زیرا برای تکمیل آن‌ها چندین ساعت زمان نیاز است. همچنین ممکن است چند هفته طول بکشد تا نتایج منتشر شود. بنابراین، بهتر است آن را در اسرع وقت اجرا کنید.

تمکن مالی

تحصیل در نروژ ممکن است نیاز به صرف هزینه قابل توجهی برای پوشش شهریه و هزینه‌های زندگی داشته باشد. شما باید منابع مالی خود را تضمین کنید زیرا در پذیرش شما و همچنین درخواست ویزای تحصیلی نروژ مورد نیاز است. برای ثبت‌نام، باید مبلغ خاصی در حساب بانکی شما باشد که معمولا حدود 116,369 کرون (13,893 دلار) است. این شرط لازم است تا دانشگاه و دولت ببینند که شما می‌توانید به طور مستقل هزینه تحصیل خود را تا زمانی که در نروژ هستید تامین کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نروژ

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در زیر آمده است:

  • دیپلم یا مدارک تحصیلی مختلف (تحصیلات متوسطه، کارشناسی/کارشناسی ارشد)
  • نمرات آزمون زبان انگلیسی (برای غیر انگلیسی زبانان)
  • فرم‌های درخواست تکمیل شده

برخی از دانشگاه‌ها مدارک بیشتری را درخواست می‌کنند:

  • معرفی نامه یا توصیه نامه
  • آزمون استعداد
  • *گواهی‌نامه‌های دبیرستان در 6 درس (شامل انگلیسی، علوم و ریاضیات) برای دانش‌آموزان نیجریه‌ای
  • *گواهی ملی ارشد برای دانشجویان آفریقای جنوبی
  • *دیپلم فارغ‌التحصیلی دبیرستان برای دانش‌آموزان آمریکایی
  • *گواهی عمومی آموزش برای دانشجویان انگلیسی

*اینها الزامات خاص کشوری هستند که در آژانس نروژی برای تضمین کیفیت در آموزش بیان شده است.

همیشه به خاطر داشته باشید که هرچه درخواست شما زودتر ارسال شود، زودتر پاسخ دریافت خواهید کرد. پس از پذیرش در دانشگاه، گام بعدی شما درخواست اجازه اقامت دانشجویی در نروژ است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ

تکمیل تحصیلات متوسطه در سطح پیشرفته، معادل قبولی در امتحان پایان دبیرستان نروژ، شرط اولیه عمومی برای ورود به دانشگاه‌های نروژ است که توسط آژانس تضمین کیفیت در آموزش نروژ (NOKUT)  تعیین شده است. برای دانشجویان برخی از کشورها حداقل یک سال تحصیلات تکمیلی در سطح دانشگاه نیز لازم است.

برخی از رشته‌های تحصیلی دارای شرایط پذیرش ویژه هستند که معمولاً مربوط به موضوعات تخصصی یا رشته‌های تحصیلی از دبیرستان است. لطفاً برای اطلاعات در مورد این صلاحیت‌های ویژه با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید.

ددلاین دانشگاه های نروژ

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ

متقاضیان رشته‌های کارشناسی ارشد معمولاً مدرک کارشناسی / لیسانس یا معادل آن را طی حداقل 3 سال دریافت کرده‌اند. این مدرک باید شامل دوره‌هایی معادل حداقل 1/2 سال تحصیل تمام وقت در موضوعی مرتبط با رشته‌ی تحصیلی مورد نظر باشد.

لطفا توجه داشته باشید که برای برخی از کشورها، سال اول (و گاهی اوقات سال دوم) تحصیل در یک موسسه آموزش عالی خارجی به عنوان آموزش عالی در نروژ شناخته نمی‌شود.

الزامات زبان انگلیسی و نروژی

برای دوره‌هایی که زبان آموزشی آن‌ها انگلیسی است، همه متقاضیان باید مهارت‌های زبانی خود را مطابق با الزامات تعیین شده توسط دانشگاه های نروژ مستند کنند. مراقب باشید که شرایط ممکن است از موسسه‌ای به موسسه دیگر و گاهی از یک رشته‌ی تحصیلی به رشته‌ی تحصیلی دیگر متفاوت باشد. حتی ممکن است آزمون‌ها و نمرات انگلیسی متفاوتی توسط موسسات مختلف مورد نیاز باشد. برای دوره‌هایی که زبان آموزشی آن‌ها نروژی است، تسلط به زبان نروژی الزامی است و باید مستند شود.

تبادل دانشجو در دانشگاه‌های نروژ

همکاری بین‌المللی برای مؤسسات نروژی مهم است و آن‌ها تعداد زیادی توافق نامه مبادله‌ای با دانشگاه‌های سراسر جهان دارند. این به دانشجویان بین‌المللی در تمام سطوح تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) اجازه می‌دهد تا به صورت تبادل 3 ماهه، 6 ماهه یا یک ساله به نروژ بیایند و به همین ترتیب نروژی‌ها به خارج از کشور بروند.

درخواست‌ها برای مطالعات تبادلی در نروژ همیشه توسط مؤسسه اصلی شما بررسی می‌شود، و باید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات، مهلت‌ها و گزینه‌های موجود برای مبادله از دفتر مسئول تبادل/روابط بین‌الملل در دانشگاه خود سوال بپرسید. لطفاً توجه داشته باشید که مؤسسه نروژی اصلاً در فرآیند پذیرش شرکت ندارد.

کلیه دوره‌های تبادل برای دانشجویان بین‌المللی در نروژ به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. برخی از موسسات نیز دوره‌های زبان نروژی را برای دانشجویان تبادل بین‌المللی خود ارائه می‌دهند.

هزینه‌های تحصیل در نروژ

همیشه تکمیل مدرک دانشگاهی یک تلاش گران تلقی می‌شود و هزینه‌های تحصیل معمولاً بخش عمده‌ای از این هزینه را تشکیل می‌دهد. اما این مورد در نروژ صدق نمی‌کند، جایی که بودجه عمومی آموزش رایگان را برای دانشجویان نروژی و بین‌المللی تضمین می‌شود.

اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌های دانشگاه دولتی نروژ دارای بودجه عمومی هستند و دولت نروژ دسترسی به آموزش عالی را بخش مهمی از جامعه نروژی می‌داند. بنابراین، به عنوان یک قاعده، موسسات دولتی نروژ شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند. این امر در مورد دانشجویان بین‌المللی نیز صدق می‌کند، مهم نیست که از کدام کشور آمده‌اید.

موسسات خصوصی برای رشته‌های تحصیلی خود شهریه دریافت می‌کنند، اما این هزینه‌ها معمولاً به طور قابل توجهی کمتر از هزینه‌های مطالعات مشابه در بسیاری از کشورها است. همچنین، با دانشجویان بین‌المللی مانند دانشجویان نروژی رفتار می‌شود و هزینه‌های بالاتری از آن‌ها دریافت نمی‌شود. اما به طور کلی، شما می‌توانید در یک دانشگاه خصوصی در نروژ پذیرش بگیرید و سپس بورسیه تحصیلی نروژ را جهت تامین هزینه‌ها، دریافت کنید.

کشور پر هزینه

باید در نظر داشته باشید که نروژ کشوری پرهزینه است و هزینه‌های زندگی به طور عمومی در آن بالا است. متقاضیان بین‌المللی از خارج از اروپا باید انتظار داشته باشند که سطح بالایی از معیشت را برای دریافت مجوز اقامت دانشجویی داشته باشند.

اگر پیش نیازهای خاصی برآورده شود، می‌توانید واجد شرایط حمایت مالی باشید که می‌تواند برخی از هزینه‌های زندگی شما را بپردازد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از طریق رشته‌های مختلف بورسیه، طرح های بورسیه تحصیلی نروژ یا وام‌های دانشجویی، برای کل دوره‌ی تحصیلی یا تعداد محدودی از ترم‌ها بودجه دریافت کنند. باید توجه داشته باشید که این فرصت‌های تامین مالی کم هستند و در بیشتر موارد کل هزینه‌های اقامت شما در نروژ را پوشش نمی‌دهند. در بیشتر موارد، کمک مالی از کشور خود یا استفاده از وجوه خصوصی ضروری خواهد بود.

با این حال، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در نروژ کار پاره وقت دارند، اما شما نباید به این گزینه اعتماد کنید زیرا دامنه‌ی شغلی نیز محدود است.

هزینه_های تحصیل در نروژ

کار حین تحصیل در نروژ

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هنگام تحصیل در نروژ مشاغل پاره وقت دارند. این یک راه خوب برای یادگیری و تمرین زبان نروژی و افزایش بودجه است. با این حال، باید توجه داشته باشید که در کنار اینکه دانشجوی تمام وقت هستید، محدودیت‌هایی برای میزان کار شما وجود دارد.

به طور کلی، اجازه اقامت دانشجویی حق استخدام در نروژ را پوشش نمی‌دهد. با این حال، اگر مجوز تحصیل به شما داده شود، به طور خودکار به شما اجازه کار پاره وقت نیز داده می‌شود.

  • دانشجویان اتحادیه اروپا/EEA نیازی به مجوز کار ندارند و پس از ثبت نام می‌توانند در نروژ کار کنند.
  • دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ EEA می‌توانند در طول سال اول تحصیل خود 20 ساعت در هفته کار کنند. توجه داشته باشید که هنگام تمدید مجوز تحصیل، مجوز کار پاره وقت به طور خودکار تمدید نمی‌شود. برای تمدید مجوز کار، دانشجویان باید پیشرفت رضایت بخشی در تحصیل خود را ثبت کنند.

زبان نروژی یاد بگیرید

صرف نظر از اینکه به دنبال شغل تمام وقت یا پاره وقت هستید، دانستن زبان نروژی مهم است. اگرچه اکثر مهارت‌های انگلیسی نروژی‌ها بسیار خوب است، اما اکثر کارفرمایان کارمندانی با سطح مشخصی از زبان نروژی‌ را ترجیح می‌دهند و در بسیاری از موارد مهارت خاصی در زبان نروژی لازم است. بنابراین بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما کنیم این است که زبان نروژی را در اسرع وقت یاد بگیرید.

مراحل درخواست پذیرش از دانشگاه‌های نروژ

اگر چک لیست فوق را تهیه کرده‌اید، می‌توانید درخواست پذیرش برای دانشگاه‌های نروژ را شروع کنید. در زیر لیستی از مراحلی است که باید قبل از کلیک بر روی ارسال انجام دهید.

  1. رشته‌ی تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  2. دانشگاهی را از بین بهترین دانشگاه‌های نروژ انتخاب کنید.
  3. از شهرهای برتر برای دانشجویان بین‌المللی، یکی را انتخاب کنید.
  4. وب سایت دانشگاه انتخابی خود را بررسی کنید. به دنبال برگه پذیرش بین‌المللی باشید زیرا همیشه حاوی اطلاعات جامعی برای راهنمایی شما است.
  5. الزامات مدارک مورد نیاز را بررسی کنید. مطمئن شوید که همه چیز را جمع‌آوری کرده‌اید.
  6. اگر بومی انگلیسی زبان نیستید در آزمون مهارت زبان شرکت کنید.
  7. هزینه‌ها و وجوه خود را تسویه کنید. همچنین ممکن است به دنبال کمک هزینه تحصیلی یا کمک‌های مالی باشید. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید نحوه درخواست بورسیه تحصیلی نروژ را بررسی کنید.
  8. درخواست خود را در پورتال دانشگاه ثبت کنید. به طور معمول، درخواست‌ها از اول اکتبر پذیرفته می‌شوند.
  9. منتظر نتایج باشید. معمولاً نتایج در آوریل یا مه ارسال می‌شوند.
  10. پس از قبولی، مدت زمان مشخصی به شما داده می‌شود تا جایگاه خود را در دانشگاه تایید کنید. در غیر این صورت، شانس شما از دست رفته و به داوطلبان در لیست انتظار تعلق می‌گیرد.
  11. هنگامی که نتایج را دریافت کردید،‌ می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام کنید.

سخن آخر

ما در این مطلب تلاش کردیم که به طور کلی راجع به مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نروژ، مهاجرت تحصیلی به نروژ، ددلاین دانشگاه‌های نروژ و … صحبت کنیم. اما مطمئنا شما برای انجام مراحل به اطلاعات بیشتری نیز نیاز دارید. پس می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید.

ما با مشاوره‌ی رایگان، به تمام سوالات شما در زمینه‌ی تحصیل در نروژ پاسخ خواهیم داد و تیم متخصص و حرفه‌ای موسسه مهاجرتی صبا ویزا، از ابتدا تا انتهای اخذ پذیرش، همراه شما خواهد بود تا به صورت تضمینی از دانشگاه مورد نظر، پذیرش بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 3.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید