لوگو صبا ویزا
ددلاین دانشگاه های کانادا

ددلاین دانشگاه های کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ددلاین دانشگاه های کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

فرم ارزیابی اولیه

امروزه میزان درخواست‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به شدت افزایش یافته است که این مورد نشان دهنده اهمیت بالای تحصیل در این کشور است. برای اینکه افراد بتوانند از دانشگاه مد نظر خود پذیرش بگیرند، باید حتما از تاریخ‌های اعلام شده از طرف دانشگاه آشنایی داشته باشند تا کارها خود را از این روش پیش ببرند. از همین رو ددلاین دانشگاه های کانادا یک موضوع بسیار مهم است که باید درباره آن اطلاعات کاملی داشت. در این مطلب قصد داریم تا به طور ویژه به موضوع  ددلاین‌ها بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

ددلاین پذیرش در دانشگاه های کانادا به چه معناست؟

یکی از مفاهیم مهم و کاربردی که در پذیرش دانشگاه‌ها زیاد از آن صحبت می‌شود، ددلاین است. هر دانشگاهی در کانادا یک بازه زمانی مشخص را برای پذیرش دانشجویان جدید مشخص می‌کند. در صورتی که مدارک بعد از اتمام وقت مقرر به دست دانشگاه برسد، هیچ ترتیب اثری به آن داده نمی‌شود. بازه زمانی و آخرین تاریخی که از طرف دانشگاه برای پذیرش مدارک اعلام می‌شود، ددلاین نام دارد که تمامی متقاضیان باید نسبت به‌ آن پایبند باشند.

در حال حاضر هر دانشگاه قوانین خاص خود را برای تعیین ددلاین دارد که حتما باید به‌ آن توجه جدی نشان داده شود. متاسفانه در برخی از موارد دیده شده است که فرد بدون توجه به ددلاین دانشگاه های کانادا مدارک را تکمیل کرده و عملا زحمت خود را به هدر داده است. در نتیجه برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا حتما در وقت معین و مقرر اقدامات لازم را انجام دهید تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید.

ددلاین دانشگاه کانادا

ددلاین پذیرش در ورودی‌های پاییز دانشگاه‌های کانادا

بخش مهم از پذیرش دانشگاه‌های کانادا در فصل پاییز صورت می‌گیرد که می‌توان از این فرصت مناسب برای ورود به دانشگاه استفاده کرد. ددلاین دانشگاه های کانادا در ورودی پاییز، دوره زمانی سپتامبر تا دسامبر خواهد بود. البته ذکر این مورد ضروری است که این ددلاین در برخی از دانشگاه‌ها تا اوایل ژانویه هم ادامه خواهد داشت. در ترم پاییزی معمولا دروس بیشتری ارائه می‌شود که دست شما را برای انتخاب واحد باز می‌گذارند. با توجه به اینکه زمستان‌های کانادا بسیار سرد است، پذیرش در فصل پاییز سبب می‌شود تا فرد بتواند با شرایط آب‌وهوایی این کشور آشنا شود.

در صورتی که می‌خواهید از ددلاین پاییز برای ورود به دانشگاه استفاده کنید، باید این نکته را بدانید که تعداد متقاضیان در این بازه زمانی زیاد است. در نتیجه رقابت بیشتری برای ورود به دانشگاه‌ها وجود دارد که باید خود را برای آن آماده کنید. یکی از مزایای شروع تحصیل در کانادا در پاییز این است که راحت‌تر می‌توانید در ترم‌های آینده دوره‌های کارآموزی را بگیرید. با توجه به اهمیت بالای ددلاین پاییز، بهتر است که شما هم از این فرصت بی‌نظیر به سود خود استفاده کنید و به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

ددلاین پذیرش در ورودی‌های زمستان دانشگاه‌های کانادا

با توجه به اینکه حجم درخواست‌ها برای گرفتن پذیرش دانشگاه‌های کانادا بسیار بالاست، پذیرش زمستانه هم در دانشگاه‌های کانادا در نظر گرفته شده است که یک کار بسیار ارزشمند به حساب می‌آید. ددلاین دانشگاه های کانادا در پذیرش زمستانه بین ماه‌های ژانویه تا می است. اگر دوست دارید که زمان دقیق مربوط به ددلاین را بدانید، حتما آن را به‌طور مستقیم از دانشگاه مورد نظر جویا شوید. بخش زیادی از کسانی که فرصت پاییز را برای ورود به دانشگاه‌ها از دست داده‌اند، به سراغ زمستان می‌روند و از این طریق جذب دانشگاه‌های مورد علاقه خود می‌شوند.

آنچه که در این بین اهمیت دارد این است که تعداد دروس ارائه شده در این دوره نسبت به پاییز کمتر است که حتما باید در هنگام اخذ پذیرش به این مورد نیز توجه داشت. از آنجایی که ورودی‌های زمستانی با سرمای زیادی روبرو می‌شوند، ممکن است که این شرایط در ابتدا برای آن‌ها آزاردهنده باشد. برای اینکه بتوانید شرایط پذیرش خود در زمستان را فراهم کنید، حتما از ددلاین‌ها به درستی اطلاع داشته باشید تا از زمانبندی‌هایی که در این بخش وجود دارد عقب نمانید. با توجه به رقابت پایین در فصل زمستان، امکان پذیرش آسان برای شما فراهم است.

ددلاین پذیرش در ورودی‌های تابستانه دانشگاه‌های کانادا

بسیاری از متقاضیان تحصیل در کانادا ترجیح می‌دهند که از فرصت تابستان استفاده کرده و در دانشگاه‌های معتبر کانادا پذیرفته شوند. آنچه که در این بین بیش از هر عامل دیگری اهمیت دارد، رعایت ددلاین دانشگاه های کانادا است. در صورتی که شما هم می‌خواهید از این فرصت استفاده کنید، باید حتما از تاریخ‌های مربوط به دانشگاه اطلاع پیدا کنید. به طور کلی ددلاین این پذیرش از می آغاز شده و نهایتا تا آگوست ادامه پیدا می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که تعداد دانشگاه‌های کمتری در این بازه زمانی پذیرش دارند.

از همین رو باید از قبل بررسی کنید تا ببینید دانشگاه مورد نظر شما شرایط لازم را در این زمینه دارد یا خیر. یکی از نکات مثبت پذیرش در این بازه زمانی، نبود رقابت خاص در آن است. به‌همین علت اگر می‌خواهید که یک پذیرش آسان و بدون دردسر را تجربه کنید، بهتر است که از این فرصت تابستانه به سود خود استفاده کنید. فراموش نکنید که بسیاری از رشته‌های پرطرفدار در این بازه پذیرشی نخواهد داشت که در این حالت باید برای پاییز یا زمستان صبر کنید.

ددلاین ایالت آلبرتا

بدون شک دانشگاه‌های آلبرتا از بهترین مراکز آموزشی در جهان هستند که میزان درخواست‌ها برای پذیرش در آن بسیار بالاست. به همین علت وقتی ددلاین دانشگاه های کانادا را بررسی می‌کنید، حتما به این مورد توجه بسیار بالایی داشته باشید. در حال حاضر دانشگاه‌های این ایالت بیشترین پذیرش خود را در پاییز و زمستان انجام می‌دهد. این ایالت برای پذیرش دانشجویان سیستم ApplyAlberta را راه‌اندازی کرده است که هر کس می‌تواند درخواست خود را از این طریق به ثبت برساند. با یک نگاه ساده می‌توان به این نکته پی برد که ایالت آلبرتا ضوابط ویژه‌ای را برای پذیرش مشخص کرده است.

در حال حاضر این ایالت ددلاین ۱ مارس را برای تمامی متقاضیان مشخص کرده است. این نکته را فراموش نکنید که این زمان برای متقاضیان بومی و مهاجر یکسان بوده و از این نظر هیچ تفاوتی وجود ندارد. به‌ هر حال متقاضیان باید آمادگی زمانی لازم را داشته باشند تا برنامه آن‌ها با تاخیر مواجه نشود. در چنین شرایطی به شما توصیه می‌کنیم که قبل از نزدیک شدن به ددلاین تمامی کارهای خود را انجام دهید تا از این نظر با مشکل مواجه نشوید.

ددلاین ایالت بریتیش کلمبیا

دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا تمامی نخبه‌های جهان را در خود جمع کرده است و برترین مراکز آموزشی را در خود جای داده است. بسیاری از بورسیه های تحصیلی کانادا در این ایالت برای دانشجویان مختلف صادر می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای آن است. بر همین اساس قبل از هر چیزی باید در بین ددلاین دانشگاه های کانادا باید به بریتیش کلمبیا توجه کرد. برای اینکه شما بتوانید درخواست پذیرش در این ایالت را ثبت کنید، قادر خواهید بود که از ابزار EducationPlannerBC استفاده کنید.

ددلاین پذیرش در دانشگاه های کانادا

ددلاین دانشگاه‌های این ایالت در حال حاضر ۱۵ ژانویه است که باید تا این تاریخ تمامی مدارک لازم فرستاده شود. البته این زمان مربوط به دانشجویان بومی است و دانش‌آموزان مهاجر حتما باید تا ۵ ژانویه همه مدارک را تحویل دهند. برای اینکه از زمان تعیین شده عقب نمانید، بهتر است که از چند ماه قبل روند آماده‌سازی مدارک را پشت سر بگذارید تا از این نظر دچار مشکل نشوید.

 ددلاین ایالت مانیتوبا

اگر با فضای آموزشی در کانادا آشنایی داشته باشید، این موضوع را می‌دانید که ایالت مانیتوبا از سطح عملی بالایی برخوردار است. در نتیجه آموزش‌ها در آن در به شکل گسترده‌ای دنبال می‌شود و دانشجویان بین‌المللی زیادی نیز در آن تحصیل می‌کنند. این ایالت برای پذیرش دانشجویان جدید شرایط و ضوابط خاصی را مشخص کرده است که باید به آن عمل شود. معروف‌ترین دانشگاه این ایالت دانشگاه مانیتوبا است که ددلاین ۱ مارس را برای خود مشخص کرده است.

با این وجود سایر دانشگاه‌های این ایالت زمان‌های مختلفی را به عنوان به ددلاین مشخص می‌کنند که باید به‌ آن توجه داشته باشید. در حال حاضر اکثر دانشگاه‌های این ایالت تاریخ ۲۸ فوریه را به عنوان یک ددلاین استفاده می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که برخی از رشته‌ها شرایط متفاوتی دارند که باید به آن‌ها توجه کرد. به‌طور مثال برای قبولی در رشته‌ پرستاری به شما تا ۱۵ آوریل نیز فرصت داده خواهد شد.

ددلاین دانشگاه‌های ایالت نیوبرانزویک

نیوبرانزویک تعدادی از بهترین دانشگاه های کانادا را در خود جای داده است که به همین علت گزینه جذابی برای دانشجویان ایرانی به حساب می‌آید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این ایالت هر دانشگاه سیستم درخواست مجزایی دارد. در نتیجه برای مشخص شدن ددلاین دانشگاه های کانادا در این ایالت باید هر کدام به شکل جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که افراد بومی بخواهند مراحل پذیرش را پشت سر بگذارند، باید حتما تا ۳۱ مارس تمامی کارهای خود را به اتمام برسانند.

همچنین این ددلاین برای متقاضیان بین‌المللی ۱ ژوئن است که فرصت خوبی را برای شما فراهم می‌آورد. البته همه موارد با این شرایط نیستند و تفاوت‌هایی با آن‌ها دیده می‌شود. به‌طور مثال کالج  صنایع دستی این ایالت برای متقضیان بومی ددلاین خاصی را مشخص نکرده است. البته دانشجویان بین‌المللی برای ورود به این مرکز آموزشی باید حتما درخواست خود را تا ۳۱ مارس ارسال کنند.

ددلاین دانشگاه‌های ایالت انتاریو

ایالت انتاریو سعی کرده است که برای پذیرش افراد جدید در دانشگاه‌ها سازوکار ویژه‌ای ایجاد کند که نتیجه آن را به شکل‌های مختلف مشاهده می‌کنیم. به همین منظور شاهد راه‌اندازی یک سرویس درخواست دانشگاه هستیم که کاربردهای بسیار زیادی دارد. وجود این سیستم سبب ایجاد یک نظم مثبت در ددلاین دانشگاه های کانادا در این ایالت شده است. در نتیجه اگر دانشگاه مورد نظر شما در این ایالت قرار دارد، شما باید سعی کنید که تا ۱۵ ژانویه تمامی مراحل را به شکل کامل پشت سر بگذارید. در برخی از رشته‌های پررقابت در این ایالت باید درخواست خود را تا تاریخ ۱ فوریه ثبت کنید. ناگفته نماند که این تاریخ ارتباط به رشته یا کالج ندارد و در هر صورت یکسان خواهد بود.

ددلاین دانشگاه‌ها در ایالت کبک

ایالت کبک تعدادی از برترین موسسات آموزشی را در خود جای داده است. اگر نگاهی به رنکینگ دانشگاه های کانادا بیندازید، متوجه خواهید که موارد برتری همچون دانشگاه مک گیل در این ایالت واقع شده‌اند. ذکر این مورد ضروری است که کالج‌های این ایالت ددلاین خاص خود را دارند. به‌طور مثال دانشگاه کنکوردیا برای دانشجویان داخلی خود مهلت ۱ مارس را مشخص کرده است.

این در حالی است که برای دانشجویان بین‌المللی فرصت کمتری باقی است و فقط تا ۱ فوریه وقت دارند تا کارهای پذیرش را انجام دهند. دانشگاه مک گیل برای متقاضیان داخلی ۱ فوریه را مشخص کرده و تمامی کارها باید در این زمان انجام شود. همچنین این زمان برای دانشجویان بین‌المللی ۱۵ ژانویه خواهد بود.

بررسی ددلاین دانشگاه های کانادا برای اخذ بورسیه تحصیلی

بررسی ددلاین دانشگاه های کانادا برای اخذ بورسیه تحصیلی

ارائه بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا نیز دارای یک مهلت مشخص است که شخص باید این دوره زمانی را به خوبی رعایت کند. ددلاین دانشگاه های کانادا از نظر بورسیه تحصیلی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. در نتیجه شما باید تلاش کنید که در بهترین زمان از این بورسیه‌های ارزشمند برخوردار شوید. به طور مثال بورسیه تحصیلی IDRC Research Award دارای ددلاین ۱۶ سپتامبر  است که باید برای آن اقدام کنید. همچنین برای بورسیه Rotary Foundation نیز تاریخ ۱۵ ژوئن مشخص شده است.

همچنین طرح بورسیه QS scholarships نیز دارای ددلاین ۳۱ مه است که باید آن را ملاک قرار دهید. بورسیه BrokerFish International student هم از پرمتقاضی‌ترین موارد است که نهایتا تا ۲۱ دسامبر ارائه خواهد شد. چنانچه شما به دنبال دریافت بورسیه Karen McKellin International Leader هستید، حتما تمامی کارهای خود را تا ۱ دسامبر نهایی کنید.

سخن پایانی

اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کانادا مستلزم گذراندن مراحل مختلفی است که هر کدام از آ‌ن‌ها اهمیت بالای خود را دارند. آنچه که در این بین اهمیت دارد، پایبند بودن به ددلاین دانشگاه های کانادا است چون فقط تا زمان مشخص شده می‌توان مدارک را تحویل داد. گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با چالش‌های زیادی مواجه است که نداشتن تجربه باعث عقب افتادن کارها و گذشتن از ددلاین می‌شود. به همین علت بهتر است که مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را به موسسه مهاجرتی صبا ویزا بسپارید. این مجموعه با توجه به تجارت موفق فراوان خود به شما کمک می‌کند تا در بهترین دانشگاه های کانادا به تحصیل خود ادامه دهید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید