لوگو صبا ویزا
راحتترین کشور برای مهاجرت ایرانیها

راحتترین کشور برای مهاجرت ایرانیها

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه راحتترین کشور برای مهاجرت ایرانیها برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

مهاجرت ایرانی‌ها یکی از داغ‌ترین موضوعات افراد است. بسیاری از کشورهای دنیا هستند که امکانات و شرایط بهتری نسبت به کشور ما دارند به همین دلیل سالیانه بسیاری از هموطنان ما که شرایط مهاجرت را دارند به این کشورها مهاجرت می‌کنند. علاوه بر این امروزه ذهن بسیاری از جوانان ایرانی درگیر این موضوع شده است. با این حال باید بدانید که تمامی کشورهای دنیا شرایط ایده آلی برای مهاجرت ندارند به همین دلیل باید بهترین کشورها را برای مهاجرت شناسایی کنید. راحت‌ترین کشور را باید با توجه به شرایط شما و امکاناتی که دارد انتخاب کنید. برای این که بدانید راحتترین کشور برای مهاجرت ایرانیها کدام است ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

قوانین کشور ها برای مهاجرت ایرانی ها

فهرست عناوین

قوانین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها

در کشورهای مختلف اوضاع‌ سیاسی و بین‌المللی مختلفی حاکم است به همین دلیل برای مهاجرت ایرانی‌ها به کشورهای مختلف، چالش‌هایی وجود دارد. کشورهایی که توسعه یافته هستند و امکانات بیشتری در اختیار مهاجران قرار می‌دهند قطعاً قوانین سخت‌گیرانه‌تری هم خواهند داشت. به‌عنوان ‌مثال مهاجرت به کشور سوئیس سخت‌تر از مهاجرت به برخی از کشورهایی است که توسعه یافته نیستند.

قبل از مهاجرت باید بدانید که کشور مقصد چه قوانین و ویژگی‌هایی دارد. در زیر به برخی از نکاتی که باید به آن دقت کنید اشاره می‌کنیم:

  • شما باید بدانید کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید چه قوانینی دارد.
  • برخی از کشورها هستند که ممکن است پذیرای مهاجران ایرانی نباشند و یا سخت‌گیری زیادی نسبت به آن‌ها داشته باشند. شما باید بدانید که کشور مقصد، ایرانی‌ها را می‌پذیرد یا خیر.
  • شما باید یک برآورد از بودجه مورد نیاز برای مهاجرت داشته باشید و در صورتی که از پس آن بر می‌آیید اقدام به مهاجرت نمایید.
  • در برخی از کشورها باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانید تا با درخواست مهاجرت شما موافقت شود. شما باید با دانستن این مسئله، این مدت زمان را منتظر بمانید.
  • همان گونه که اشاره کردیم در برخی از کشورها، پروسه گرفتن اقامت کمی سخت است. شما باید کشوری را انتخاب کنید که پروسه گرفتن اقامت آن آسان باشد.

شاید گمان کنید کشورهایی که شرایط آسانی برای مهاجرت دارند به هیچ وجه کشورهای مناسب و دارای امکاناتی نیستند اما باید بگوییم که لزوماً این گونه نیست. برخی از کشورهای پیشرفته هم سیاست‌های مهاجر پذیری دارند که کار را برای مهاجرت آسان‌تر کرده‌اند. کانادا یکی از نمونه‌های آن است.

در ادامه لیست برخی از کشورها که شرایط راحتی برای مهاجرت ایرانی‌ها دارند را بیان می‌کنیم.

کانادا برای مهاجرت ایرانی‌ها

زمانی که نام مهاجرت به گوش می‌رسد اولین کشوری که در ذهن بسیاری از افراد می‌آید کشور کانادا می‌باشد. قوانین مهاجرتی این کشور به خصوص برای ایرانی‌ها اصلاً سخت‌گیرانه نیست. علاوه بر این دارای امکانات بسیار زیادی است به همین دلیل است که بسیاری از ایرانی‌ها آن را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند. تا سال 2022 این قوانین مهاجرتی در کانادا وجود دارند اما بعد از آن ممکن است سیاست‌های جدیدی را اعمال کنند و در قوانین آن تغییراتی صورت بگیرد.

روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. در زیر به مهم‌ترین روش‌های مهاجرت ایرانی‌ها اشاره می‌کنیم:

شما می‌توانید هر کدام از راه‌های بالا را انتخاب کنید و به این کشور مهاجرت کنید. بدیهی است که برخی این روش‌ها سختی‌هایی دارند و برخی دیگر نیز دارای سختی‌های کمتری هستند. در رابطه با کانادا هم باید بدانید که این کشور معمولاً آرام است و دارای اقتصاد خوب و پویایی است. معمولاً هزینه زندگی در این کشور بالا است اما اگر شغل مناسبی داشته باشید می‌توانید از پس آن بر بیایید.

راحت ترین کشور ها برای مهاجرت

آلمان برای مهاجرت ایرانی‌ها

آلمان هم به عنوان راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها شناخته می‌شود. از کل جمعیت این کشور حدود 12 درصد آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. این موضوع نشان می‌دهد آلمان مقصد بسیار خوبی برای مهاجران به شمار می‌رود. ایرانی‌ها این کشور را به عنوان محبوب‌ترین مقصد اروپایی خود انتخاب کرده‌اند و سالانه تعداد زیادی از آن‌ها به این کشور مهاجرت می‌کنند.

دلایل مختلفی وجود دارد که این کشور پذیرای مهاجرین است. یکی از مهم‌ترین دلایل آن این است که جمعیت آلمان پیر است و نیروی کار کمی دارد. گفته می‌شود بیش از 120 هزار ایرانی در این کشور اقامت دارند.

روش‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به این کشور زیبای اروپایی مهاجرت کنید. در زیر این روش‌ها را بیان  می‌کنیم:

  • مهاجرت سرمایه گذاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت ازدواج
  • پناهنده شدن

در رابطه با شرایط آلمان هم باید بگوییم این کشور چهارمین کشور صنعتی دنیا است. در این کشور به راحتی صاحب شغل خواهید شد. علاوه بر این موضوع، هزینه زندگی در آلمان مناسب‌تر از بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی است. البته نرخ اجاره خانه‌ها در این کشور معمولاً بالا است. زبان آلمانی کمی سخت است و باید برای زندگی در این کشور آن را فرا بگیرید. مهم‌ترین نکته این است که اگر 5 سال در این کشور اروپایی کار و  زندگی کنید بعد از آن می‌توانید اقامت دائم بگیرید و برای همیشه در این کشور زندگی کنید.

ترکیه برای مهاجرت ایرانی‌ها

ترکیه یکی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها به شمار می‌رود. ترکیه دارای امکانات و شرایط مختلفی است به همین دلیل ایرانی‌ها این کشور را دوست دارند. برای گرفتن اقامت و مهاجرت به این کشور می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  • مهاجرت به واسطه خرید ملک
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت سرمایه گذاری
  • مهاجرت ازدواج
  • پناهنده شدن

در رابطه با شرایط کشور ترکیه هم باید بگوییم شما نمی‌توانید انتظاری به مانند کشورهای اروپایی و امریکا از آن داشته باشید اما به هر حال می‌توان در آن یک زندگی خوب داشت. این کشور و مردم آن از نظر فرهنگ و شرایط دیگر به ایرانی‌ها نزدیک هستند به همین دلیل یک مقصد مناسب برای مهاجرت ایرانی‌ها به شمار می‌رود.

اتریش برای مهاجرت ایرانی‌ها

اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که در مرکز این قاره قرار دارد. این موضوع باعث شده است تا افرادی که در اتریش زندگی می‌کنند دسترسی راحتی به سایر کشورهای اروپایی هم داشته باشند. این کشور دارای اقتصادی خوب است و می‌توان با زندگی در آن در رفاه و آسایش بود. علاوه بر این مردمی بسیار مهربان دارد که می‌توانید به راحتی در این کشور زندگی کنید. اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی است به همین دلیل می‌توانید در آن زندگی خوبی داشته باشید.

در زیر به چند روش برای مهاجرت به این کشور زیبا اشاره می‌کنیم:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت سرمایه گذاری
  • مهاجرت ازدواج

اگر قصد دارید تا اقامت دائم در این کشور بگیرید باید حدود 5 سال در این کشور زندگی کنید. برای این که تابعیت اتریش را بگیرید باید 10 سال در این کشور زندگی کند. البته افرادی که به واسطه ازدواج قصد دارند تا تابعیت این کشور را اخذ کنند می‌توانند بعد از 6 سال این کار را انجام دهند.

مهاجرت ایرانی ها

سایر کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها

ما در بالا 4 کشور مناسب برای مهاجرت ایرانی‌ها بیان کردیم. شما باید بدانید کشورهای بسیار بیشتری هم وجود دارند که مهاجرت به آن‌ها راحت است. ما در زیر به چند مورد دیگر از این کشورها اشاره می‌کنیم:

  • اسلواکی
    امارات متحده عربی
    استرالیا

این کشورها هم شرایط خاص خود را برای مهاجرت دارند به همین دلیل قبل از این که اقدام به مهاجرت به این کشوها کنید باید از قوانین و روش‌های مهاجرت به آن‌ها آگاهی لازم را کسب نمایید و بعد از آن اقدام به گرفتن اقامت نمایید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله لیست برخی از کشورهایی را آوردیم که مهاجرت به آن‌ها برای ایرانی‌ها راحت‌تر از سایر کشورها می‌باشد. شما باید ابتدا مقاله بالا را مطالعه کنید و بعد از آن تحقیق‌های بیشتر را صورت دهید تا مناسب‌ترین کشور را برای مهاجرت خود انتخاب نمایید. کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارند که دارای شرایط ایده‌آلی برای مهاجرت هستند و می‌توانند به عنوان وطن دوم شما شناخته شوند. شما باید بدانید که مهاجرت شروعی دوباره برای زندگی و کار است به همین دلیل باید مناسب‌ترین و راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها را انتخاب کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 3]
برای مشاوره رایگان کلیک کنید