لوگو صبا ویزا
رشته روانشناسی در سوئد

رشته روانشناسی در سوئد

برای اپلای تحصیل رشته روانشناسی در سوئد و آشنایی با بورسیه ها به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

بدون شک کمتر کسی هست که نداند سوئد یک کشور پر از امکانات رفاهی می‌باشد. زمانی که افراد می‌خواهند به کشورهای خارجی سفر کرده یا حتی مهاجرت کنند یا برای تحصیل کشوری را انتخاب کنند، قطعاً سوئد یکی از گزینه‌هایی است که بیشتر آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و در موردش تحقیق می‌کنند. بنابراین در این مقاله هم تصمیم گرفتیم که راجع به رشته روانشناسی در سوئد صحبت کرده و بگوییم که آیا تحصیل در این رشته و در این کشور می‌تواند برای شما آینده خوبی را رقم بزند یا خیر؛ بعلاوه اینکه بفهمید سوئد چه آپشن‌ها و گزینه‌هایی را برای تحصیل در رشته روانشناسی در نظر می‌گیرد.

درست است که سوئد یک کشور پر از امکانات مناسب برای زندگی است اما اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، باید بدانید که از این لحاظ چگونه است و همچنین برای ویزا و بورسیه چه شرایطی را مدنظر قرار می‌دهد تا بدانید که شرایط رفتن به این کشور را دارید یا خیر و برای آن اقدام نمایید.

فهرست عناوین

وضعیت کشور سوئد از لحاظ تحصیلی چگونه است؟

تحصیل در سوئد می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. سوئد از جنبه‌های مختلفی یک کشور مناسب برای تحصیل محسوب می‌شود. نظام تحصیلی داخل کشور سوئد جزء بهترین نظام‌های تحصیلی در کل دنیا است‌. خیلی از شما این موضوع را پیش از این نمی‌دانستید اما به هر حال سوئد یکی از بهترین  مکان‌هایی است که می‌توانید برای رشته‌های مختلف، آن را انتخاب کنید. در مورد رشته روانشناسی در سوئد هم همیشه این‌چنین بوده و است.

رشته روانشناسی در سوئد چگونه است

رشته روانشناسی در سوئد چگونه است؟

این رشته در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه تدریس می‌شود و بازار کار بسیار خوبی هم دارد. اگر بخواهید بعدها در این رشته مشغول به کار شوید، قطعا درآمد خوبی خواهید داشت. کسانی که از رشته روانشناسی فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در سازمان‌های دولتی، خصوصی و شرکت‌های مختلف کار خودشان را آغاز کنند؛ یعنی سوئد نه تنها از لحاظ تحصیلی وضعیت خوبی را برای شما فراهم می‌کند، بلکه از لحاظ شغلی هم تضمین می‌کند که بعدا بتوانید در رشته مرتبط با تحصیل‌تان، مشغول به کار شوید.

در مورد رشته روانشناسی در کشور سوئد باید بگوییم که شما با یک رشته پرکاربرد و پردرآمد روبه رو هستید. در نتیجه باید یاد بگیرید که رفتارهای انسانی و تجربیات را تجزیه تحلیل کنید و فراموش نکنید که رشته روانشناسی بستگی به فرهنگ و اجتماع مردم هم دارد و شما می‌توانید هر کسی را با توجه به موقعیت و رفتارهایش بررسی نمایید.
روانشناسی یک رشته دانشگاهی بسیار قدیمی است و افراد زیادی برای آن درخواست تحصیل دارند. معمولاً در دوره کارشناسی می‌توانید در عرض ۴ یا ۵ سال دروس تئوری و عملی را پشت سر بگذارید و مجوز کار بگیرید و مشغول به کار شوید. زمانی هم که پروسه رشته روانشناسی در سوئد را پشت سر می‌گذارید، یک نظارت اجباری یک ساله برای شروع به کار دارید، یعنی بعد از اینکه درستان تمام می‌شود، وارد بازار کار خواهید شد اما حتماً به مدت یکسال باید روی روند کار شما نظارت صورت بگیرد.

وضعیت بورسیه تحصیلی در کشور سوئد چگونه است؟

در مورد بورسیه های تحصیلی سوئد باید بگوییم که گرفتن بورسیه برای رشته روانشناسی در سوئد می‌تواند راه مناسبی باشد که افراد بخشی از مخارج خود را برای تحصیل در این کشور دریافت می‌کنند و می‌توانند از مزایای بورسیه بهره‌مند شوند که به‌طور کل برنامه‌های مربوط به بورسیه تحصیلی در کشور سوئد برای رشته روانشناسی شامل موارد زیر است:

برنامه کارآموزی ERASMUS + INSTITUTE KAROLINSKA در سوئد

معمولاً این بورسیه بودجه جزئی در اختیار افراد می‌گذارد و برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود و خیلی‌ها از سراسر دنیا می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند؛ به شرطی که واجد شرایط باشند. برای اینکه بتوانند شرایط اخذ بورسیه را به دست بیاورند، باید جزء دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و همچنین ترکیه باشند؛ البته که بعد از اخذ بورسیه، دوره آموزش کوتاهی هم برای کارآموزان در نظر می‌گیرند که ممکن است در یک مرکز آموزشی، یک مرکز درمانی یا حتی در یک کلینیک باشد. این که افراد چقدر مهلت دارند تا بخواهند برای این بورسیه درخواست بدهند، برای کشورهای مختلف و گزینه‌های مختلف متفاوت است اما به هر حال اگر جزء افرادی هستید که در ترکیه یا در کشورهایی که تحت منطقه اقتصادی اروپا هستند، تحصیل می‌کنید، می‌توانید به‌راحتی برای بورسیه سوئد هم اقدام کنید.

بورسیه های دانشگاه لینائوس

یکی دیگر از بورسیه‌هایی که برای رشته روانشناسی در سوئد وجود دارد، بورسیه دانشگاه لینوس است. این بورسیه بین‌المللی است و برای دانشجویان رشته روانشناسی در نظر گرفته شده است.
می‌توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا این بورسیه را دریافت کنید و پروژه‌های تحصیلی خود را پشت سر بگذارید.

بورسیه جهانی دانشگاه لوند

در مورد بورسیه‌های تحصیلی سوئد در عرصه بین‌المللی گزینه‌های دیگری هم وجود دارد، اما فرق‌شان این است که شما در این نوع بورسیه، فقط شهریه تحصیلی را دریافت می‌کنید که به‌عنوان دانشجو می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوند که در مقطع کارشناسی به شما اعطا خواهد شد، البته این‌که چقدر مهلت دارید تا بتوانید درخواست بدهید، برای افراد مختلف و در شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.

رشته روانشناسی در کشور سوئد

بورسیه های کارشناسی ارشد دانشگاه مالمو در سوئد

این بورسیه مربوط به دانشجویان کارشناسی ارشد بوده و یکی دیگر از انواع بورسیه‌های تحصیلی در این رشته است که باز هم فقط شامل شهریه دانشجویی می‌شود و برای کسانی است که عضو اتحادیه اروپا نیستند. در نتیجه گزینه عالی برای دانشجویان ایرانی هم که داخل ایران هستند، محسوب می‌گردد و شما می توانید از طریق همین دانشگاه، درخواست بورسیه شدن‌تان را انجام دهید.

بورسیه تحصیلی دولتی در خارج از کشور

اگر می‌خواهید مهاجرت به سوئد انجام دهید، بدانید که این بورسیه تحصیلی یکی از بهترین‌هاست و توسط موسسه آموزشی بین المللی NIIED برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌شود.

چگونه در سوئد ویزای تحصیلی بگیریم؟

برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی برای شهرهای مختلف این کشور، می‌توانید اقدام کنید. برای گرفتن ویزا در این رشته، باید مطالعات تکمیلی داشته باشید و روی دروس تمرکز کنید. در مورد دوره لیسانس هم شما با دو زبان سوئدی و انگلیسی مواجه هستید که برای دوره انگلیسی باید مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ را داشته باشید.
برای دوره کارشناسی هم شما به ۴ سال زمان نیاز دارید تا بتوانید این مقطع را به صورت کامل پشت سر بگذارید، اما به طور کلی رشته روانشناسی در سوئد در مقطع کارشناسی نیاز به این دارد که ۱۸۰ واحد درسی را پاس کنید.
البته قبل از آن مجبور هستید که دیپلم‌تان را ارائه دهید و یکی از شرایط اجباری این رشته می‌باشد. اگر می‌خواهید در دوره کارشناسی همزمان که مشغول به تحصیل هستید، کار هم بکنید، فقط ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار کردن دارید. اینکه چقدر باید هزینه تحصیل پرداخت کنید، در مورد مقطع کارشناسی بستگی به دانشگاهی دارد که در آنجا درس می‌خوانید اما به هرحال هزینه آن سالانه بین ۸۰۰۰ تا ۱۳ هزار یورو است.

در مورد ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد هم می‌توانید این کار را انجام داده و ویزا اخذ کنید. در مورد کارشناسی ارشد هم مثل کارشناسی، شما نیاز به این دارید که دو زبان سوئدی و انگلیسی را بلد باشید که برای دانشجویان بین المللی هم این امکان وجود دارد. بیش از ۸۰۰ رشته در دانشگاه‌های سوئد معرفی شده است که شما در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید به زبان انگلیسی در آن تحصیل کنید که روانشناسی هم جزء آن‌ها می‌شود، اما باید مدرک زبان آیلتس‌تان ۶.۵ باشد که حدوداً در مقطع کارشناسی ارشد یک سال و نیم طول می‌کشد تا شما بتوانید مدرک کارشناسی ارشد را برای رشته روانشناسی بگیرید.

کاری که باید برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به انجام برسانید تا بتوانید در این کشور در رشته روانشناسی تحصیل کنید، این است که آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید. وقتی که در مقطع ارشد رشته روانشناسی درس می‌خوانید، اجازه این را دارید که بین ۲۰ الی ۳۰ ساعت کار کنید و روزهای تعطیل و روزهایی که درس ندارید، هم به طور کامل کار کنید و هزینه تحصیل در این مقطع در سال حدوداً برابر با ۱۳ هزار یورو است.

برای ویزای دانشجویی در مقطع دکترا هم مانند هر کشور دیگری باید از استاد راهنما تاییدیه بگیرید، تحقیق و پژوهش خود را به طور کامل به انجام برسانید و آموزش‌ها را زیر نظر داشته باشید و در سمینار ها شرکت کنید که معمولاً برای مقطع دکترا به چهار سال زمان نیاز دارید و حدودا باید ۲۴۰ واحد درسی را پشت سر بگذارید. در این دوره شما مجاز هستید که ۳۰ الی ۴۰ ساعت در هفته کار کنید که وضعیت شغلی‌تان بسیار خوب خواهد بود و می‌توانید هزینه زندگی خود را به‌صورت کامل در بیاورید.

تحصیل در رشته روانشناسی در سوئد چه شرایطی را دارد؟

بعد از اینکه شرایط مربوط به بورسیه و ویزا را مطالعه کردید، باید ببینید که در سوئد خود رشته روانشناسی نیاز به چه شرایطی دارد یا اصلاً گزینه خوبی برای درخواست بورسیه و گرفتن ویزا هستید یا خیر. باید بگوییم که فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در کشور سوئد برخلاف کشور ایران کم هستند و در نتیجه این کشور با کمبود نیروی روانشناس متخصص مواجه است. به خاطر همین به این رشته خیلی بها می‌دهند و یکی از رشته‌های مهم محسوب می‌شود، زیرا شما باید در این رشته رفتارشناسی هم داشته باشید و وضعیت ذهنی افراد را مورد بررسی قرار دهید.

در واقع اگر بتوانید در این رشته موفق باشید، قطعاً می‌توانید به بهبود وضعیت جامعه هم از هر لحاظ کمک کنید، رفتارهای سالم اجتماعی به دیگران یاد دهید و به طور کل به پیشرفت کشورشان کمک کنید.
به خاطر همین کشور سوئد روی این مسئله تمرکز می‌کند و دانشجویانی که در رشته روانشناسی تحصیل می‌کنند، از این لحاظ خوش شانس‌تر از بقیه رشته‌ها برای تحصیل در سوئد هستند.

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، برای اینکه بتوانید در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در سوئد تحصیل کنید، نیاز به چهار سال زمان دارید اما در این ۴ سال دوره‌های عملی و نظری را پشت سر می‌گذارید و رفتن به کلینیک و بیمارستان‌ها هم جزء این دوره‌ها می‌شود.

تحصیل رشته روانشناسی در کشور سوئد

وضعیت اشتغال در رشته روانشناسی در کشور سوئد چگونه است؟

خیلی‌ها بعد از اینکه متوجه شدند وضعیت رشته روانشناسی در سوئد چگونه است، احتمالا می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند شغل خوبی در این رشته در این کشور پیدا کنند یا خیر. بله قطعا شما می‌توانید در رشته روانشناسی تحصیل کنید و شغل خوبی هم در این کشور داشته باشید.

همانطور که گفتیم، کمبود نیروی روانشناس و متخصص در سوئد وجود دارد و در نتیجه رشته روانشناسی در سوئد یکی از بهترین رشته‌ها است و می‌توانید آن را به راحتی انتخاب کنید و مهمتر از همه اینکه استادان بسیار خوبی به شما آموزش می‌دهند و بعد از آن وارد بازار کار خواهید شد. اگر بتوانید در رشته روانشناسی موفق شوید و در این کشور به افراد زیادی کمک کنید که بتوانند مشکلات زندگی‌شان را برطرف کنند یا به عبارت دیگر به یک روانشناس ماهر تبدیل شوید، قادر هستید اقامت سوئد را هم بگیرید.

اگر اقامت سوئد را بگیرید و روانشناس متخصص در این کشور باشید، درآمد نسبتا بالایی خواهید داشت.
البته باز هم همه چیز بستگی به این دارد که در کدام منطقه از این کشور مشغول به کار باشید. مزیت شغل روانشناس در کشور سوئد این است که شما می‌توانید این رشته را در مقاطع بالاتر هم در همان کشور ادامه دهید و قابلیت این را دارید که به زبان انگلیسی و سوئدی در این کشور فعالیت کنید، همچنین استاندارد و کیفیت زندگی شما در آن خیلی بالا خواهد بود و فرزندان‌تان هم می‌توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند و بعد از چهار سال زندگی و کار هم می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

نتیجه‌گیری

سوئد یکی از پیشرفته‌ترین کشورها است. افرادی که می‌خواهند از امکانات خوبی برای زندگی بهره‌مند باشند، معمولاً برای زندگی کردن در کشورهای خارجی یکی از گزینه‌های آنها مهاجرت به سوئد است، زیرا همانطور که می‌دانید سوئد به شهروندانش اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و همیشه بهترین سطح امکانات و استاندارد زندگی را برای آنها در نظر می‌گیرد. در مورد تحصیل در رشته‌های مختلف هم شما با وضعیت خوبی روبرو هستید؛ یعنی زمانی که بخواهید در رشته‌های متفاوت در این کشور مطالعه کرده و تحصیل کنید،  شرایط خوبی پیش روی شما قرار می‌گیرد. در مورد تحصیل در رشته روانشناسی در سوئد هم شما می‌توانید با اخذ ویزا یا گرفتن بورسیه تحصیلی، وارد این کشور شوید و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه دهید. مهمتر از همه اینکه در آینده هم شغل خوبی را در این رشته پیدا خواهید کرد و می‌توانید وارد بازار کار شوید.

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید