لوگو صبا ویزا
رشته IT در کانادا

رشته IT در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته IT در کانادا و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل رشته IT در کانادا یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی دانشجویان است که با استفاده از آن می‌توانند مراحل موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنند. رشته IT یا فناوری اطلاعات جزو رشته‌های پرشغل است که شخص بعد از فارغ‌التحصیلی می‌تواند بلافاصله جذب بازار کار در کانادا شود. از همین رو در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل شرایط تحصیل این رشته در کانادا را بررسی کنیم. از همین رو تا انتها همراه ما باشید.

تحصیل رشته IT در کانادا

آشنایی با رشته IT در کانادا

رشته IT یا فناوری اطلاعات یک زمینه تحصیلی جدید است که در بسیاری از کشورها به شکل جدی دنبال می‌شود. وجود متخصصان فناوری اطلاعات در دنیای امروز به یک ضرورت جدی تبدیل شده است زیرا تمام زندگی انسان مدرن به IT گره خورده است. در چنین شرایطی تربیت نیروهای متخصص و جوان در این حوزه بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. رشته IT در کانادا بسیار مورد توجه قرار گرفته است و دانشگاه‌های مختلف آن را ارائه می‌کنند. همچنین مقاطع تحصیلی مختلفی نیز برای این رشته در نظر گرفته شده است که هر چه بیشتر اهمیت بالای آن را اثبات می‌کند.

در این بین تحصیل دکترا در کانادا نیز با توجه به این رشته به شکل جدی دنبال می‌شود که بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز از این فرصت تحصیلی بی‌نظیر بهره می‌گیرند. در کشور کانادا تمامی مشاغل به شکل دسته‌بندی شده شناخته می‌شوند. این مشاغل همگی در داخل یک لیست به نام NOC قرار گرفته‌اند. در این لیست مهندسان و کارشناسان آی تی دارای کد ۲۱۴۷ هستند. همچنین این عدد برای مدیران آی تی متفاوت است و با شماره ۰۲۱۳ مشخص شده است. با توجه به اینکه کانادا از نظر تکنولوژی جزو کشورهای طراز اول جهان است، مسلما آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌های آن هم به‌روز و مطابق با آخرین تغییرات جهانی خواهد بود.

مزایای تحصیل در رشته IT در کانادا

امروزه تعداد درخواست‌ها برای تحصیل فناوری اطلاعات در کانادا رو به افزایش است که این مورد محبوبیت بالای این رشته را اثبات خواهد کرد. مهم‌ترین مزیت تحصیل رشته IT در کانادا این است که شرایط کاری بی‌نظیری را در آینده برای شما فراهم می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌های امروزی به فناوری اطلاعات نیاز دارند. در نتیجه متخصصین این حوزه به درآمد خوبی دست پیدا می‌کنند. از طرفی کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است و جدیدترین آموزش‌های آیتی در دانشگاه‌های آن تدریس می‌شود.

در حقیقت می‌توان این گونه بیان کرد که جدیدترین اطلاعات و فناوری‌های روز دنیا از طریق دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان منتقل می‌شود. میزان هزینه تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان همچون امریکا و انگلستان پایین‌تر است. همین هزینه پایین‌تر نیز تحصیل آی تی در این کشور را به یک گزینه بی‌نظیر تبدیل کرده است. آنچه که شما باید بدانید این است که کشور کانادا از نظر کیفیت زندگی در یک موقعیت بسیار عالی قرار دارد. از همین رو با تحصیل در کانادا شما هم از این شرایط مساعد برای رشد و پیشرفت خود بهره خواهید برد.

مراحل پذیرش رشته IT در کانادا

برای اینکه شما بتوانید در رشته IT در کانادا پذیرش بگیرید، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. در اولین قدم باید مشخص کنید که به کدام دانشگاه می‌خواهید بروید. سپس باید حتما از وجود مقطع تحصیلی مورد نظر خود در دانشگاه اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعدی برای تحصیل در کانادا باید به سایت رسمی دانشگاه مدنظر مراجعه کنید و لیست مدارک مورد نیاز برای پذیرش را بررسی کنید. در مرحله بعدی باید به فکر آماده کردن تمامی مدارک لازم در این زمینه باشید. وقتی که تمامی مدارک تکمیل شد، باید آن‌ها را در سایت مربوطه سابمیت کنید.

همچنین در سایت هر دانشگاه یک فرم پذیرش آنلاین وجود دارد که باید به شکل دقیق پر شود. وقتی همه این کارها را انجام دادید، باید منتظر تایید مدارک خود از سمت دانشگاه باشید. در صورتی که اپلای شما با موفقیت انجام شود، یک نامه پذیرش از سمت دانشگاه برای شما ایمیل خواهد شد. حال که نامه پذیرش را در دست دارید، باید به سراغ  کارهای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بروید. با صدور ویزا چمدان خود را ببندید و برای تحصیل رشته IT در کانادا آماده شوید. چنانچه تمامی این پروسه به صورت دقیق پیش برود، در آینده‌ای نزدیک در بهترین دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل خواهید شد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته فناوری اطلاعات در کانادا

تحصیل در رشته IT در کانادا برای بسیاری از دانشجویان ایرانی یک رویای زیبا است که برای رسیدن به این هدف تلاش زیادی می‌کنند. برای اینکه بتوانید به آسانی پذیرش بگیرید، مرحله ارائه مدارک را حتما با حساسیت بسیار بالایی دنبال کنید. متاسفانه در برخی از موارد دیده شده است که یک فرصت تحصیلی عالی به دلیل نقص مدرک از دست رفته است. ارائه  آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. همچنین تحصیل در کانادا بدون داشتن مدرک زبان معتبر امکانپذیر نیست.

معمولا اکثر دانشگاه‌ها نمره تافل ۸۵ و آیلتس ۶ را به عنوان مدرک معتبر زبان می‌پذیرند. همچنین برای اخذ پذیرش باید مدرک مهم GRE‌ را هم برای خود کسب کنید. ذکر این نکته ضروری است که داشتن یک انگیزه نامه کامل و جامع می‌تواند در روند اخذ اپلای بسیار موثر باشد. چنانچه رزومه تحصیلی یا کاری معتبری در زمینه IT داشته باشید، باید آن را در اسرع وقت ارائه کنید. ناگفته نماند که دانشگاه در ازای بررسی پرونده شما هزینه‌ای اخذ می‌کند که باید فیش پرداختی را به دانشگاه ارائه دهید. چنانچه تمامی این موارد را به‌شکل دقیق و مو به مو اجرا کنید، نتایج بی‌نظیری به دست خواهید آورد.

رشته IT کانادا

بورسیه تحصیلی رشته IT در کانادا

همواره بخش مهمی از سوالات دانشجویان ایرانی مربوط به وضعیت صدور بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا است. همین سوالات درباره رشته آی تی نیز به کرات پرسیده می‌شود. در حال حاضر  رشته IT در کانادا دارای بورسیه تحصیلی است ولی بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا شاهد آن هستیم. بورسیه‌ها به دو شکل کلی اسکالرشیپ و فاند ارائه می‌‌شوند که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. بورسیه فاند تمامی هزینه‌های دانشجو را به شکل کامل پوشش می‌دهد که مسلما گزینه فوق‌العاده‌ای است.

با این حال در اسکالرشیپ بخشی از هزینه‌ها تامین خواهد شد که باز هم می‌تواند برای دانشجو بسیار کمک‌کننده باشد. ناگفته نماند اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا نیز فرایند خاص خود را دارد و فرد باید توانمندی‌های خود را از هر جهت اثبات کند. شرایطی همچون معدل بالا، نمره زبان بالا و رزومه تحصیلی قوی می‌توانند در این مورد بسیار مفید و موثر باشند. البته برای کسانی که در دوره کارشناسی هستند نیز طرح‌هایی در نظر گرفته شده است تا آن‌ها بتوانند از کمک‌هزینه‌های مناسب برای ادامه زندگی برخوردار شوند.

هزینه تحصیل رشته IT در کانادا

وقتی که شما می‌خواهید رشته IT در کانادا را دنبال کنید، قطعا باید قبل از هر چیزی باید به فکر هزینه‌های آن هم باشید. بدون شک مهاجرت تحصیلی هزینه‌های مختلفی به دنبال دارد که باید تمکن مالی مناسبی داشته باشید. مهم‌ترین هزینه‌ای که باید برای تحصیل در این رشته بپردازید، مربوط به شهریه دانشگاه است. مقدار شهریه با توجه به عوامل مختلفی از جمله نوع دانشگاه، استان قرارگیری آن و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. اگر می‌خواهید که تحصیل کارشناسی در کانادا را با رشته آیتی انجام دهید، شهریه سالانه بین ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود.

همچنین برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا هم باید بین ۲۱۵۰ دلار تا ۵۲۵۰۰ شهریه پرداخت کنید. این هزینه‌ها باید به عنوان شهریه به دانشگاه‌ها پرداخت شوند و سایر موارد را شامل نمی‌شوند. هزینه زندگی یک دانشجو در کانادا به عوامل مختلفی از جمله نوع خوراک، پوشاک و مسکن بستگی دارد. با این حال می‌توان به صورت میانگین بیان کرد که یک دانشجو نزدیک به ۱۵۰۰ دلار کانادا هزینه ماهانه دارد که باید آن را هم آماده کند. با توجه به اینکه هزینه‌های دانشجو شامل موارد مختلفی است، فرد باید از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد تا از این جهت با مشکلات جدی روبرو نشود.

بررسی بازار کار IT در کشور کانادا

رشته IT در کانادا جزو مواردی است که بازار کار بسیار خوبی دارد. تکنولوژی فناوری اطلاعات هر روز با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است که همین امر سبب ایجاد فرصت‌های شغلی بهتر می‌شود. به طور مثال فارغ‌التحصیلان این رشته می‌تواند قابلیت آن را دارند که مدیریت پروژه‌های آی تی مختلف را برعهده بگیرند. همچنین این افراد قادر خواهند بود که به عنوان مهندسین سخت‌افزار مشغول به کار شوند که به هیچ وجه نباید این فرصت‌های شغلی عالی را از دست داد. میزان درآمد سالیانه این رشته با توجه به میزان تخصص و تجربه هر کس متفاوت خواهد بود.

با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مبلغ بین ۶۷ تا ۱۰۸ هزار دلار کانادا است که امکان یک زندگی باکیفیت را برای شما به وجود می‌آورد. اگر بخواهیم میزان درآمد مهندسان آی تی را به شکل ساعتی بررسی کنیم، به عدد فوق‌العاده ۴۰ دلار در ساعت خواهیم رسید. به هر حال این درآمد قابلیت ارتقا هم دارد که هر کس بر اساس توانایی خود برای گسترش آن اقدام می‌کند. با این وضعیت شغلی و درآمد، شخص می‌تواند که یک زندگی باکیفیت را در استرالیا تجربه کند.

بهترین دانشگاه های IT در کانادا

چنانچه قصد دارید تحصیل رشته IT در کانادا را دنبال کنید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ دانشگاه‌های برتر در این زمینه بروید. چنانچه چنین کاری انجام دهید مسلما کیفیت ارائه آموزش‌ها به شما نیز بسیار بیشتر خواهد بود. در حال حاضر دانشگاه تورنتو دارای رتبه جهانی ۳۱ در رشته آی تی است. در نتیجه این گزینه بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود. دانشگاه واترلو رتبه ۴۰ و بریتیش کلمبیا رتبه ۴۸ جهانی را به خود اختصاص داده‌اند که این موارد نیز انتخاب بی‌نظیری به حساب می‌‌آیند. همچنین دانشگاه‌های مونترال، آلبرتا و مک گیل به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

ذکر این نکته ضروری است که هر کدام از این دانشگاه‌ها شرایط خاصی را پذیرش مشخص کرده‌اند. از همین رو حتما باید ددلاین دانشگاه های کانادا را زیر نظر داشته باشید تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. اگر دوست دارید که راحت‌تر مراحل اپلای را رد کنید، باید به سراغ دانشگاه‌های سایمون فریزر، مک مستر، کنکوردیا و اتاوا بروید. همانطور که می‌بینید بهترین دانشگاه های کانادا در رشته IT برای شما معرفی شدند. رنکینگ دانشگاه های کانادا در جهان نشان‌دهنده آن است که مراکز آموزشی این کشور تا چه اندازه پیشرفته هستند.

تحصیل در رشته IT

اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری با اتمام تحصیل در رشته IT

بسیاری از متقاضیان تحصیل رشته IT در کانادا درباره شرایط اقامتی خود بعد از اتمام تحصیل نگرانی دارند. مسلما دولت کانادا دوست دارند که نیروی ارزشمندی مثل مهندس آی تی را به همین راحتی از دست بدهد. در نتیجه یک شرایط عالی برای اخذ اقامت از طریق طرح اکسپرس انتری به وجود آمده است. این طرح شامل بخش‌های مختلفی است که اسکیل ورکر یکی از مهم‌ترین آن‌ها به حساب می‌اید. با توجه به اینکه شما بعد از پایان تحصیل به یک مهندس آیتی تبدیل می‌شوید که در این حالت می‌توان از اسکیل ورکر کانادا به شکل ویژه بهره برد.

در این حالت فرد می‌تواند در کانادا مشغول به کار شده و اقامت دائم خود را نیز دریافت نماید. در این حالت فرد دیگر نگرانی برای سال‌های آینده ندارد و تا هر وقت که بخواهد می‌تواند در کانادا اقامت پیدا کند. همچنین اگر سه سال از صدور اقامت دائم گذشته باشد، فرد این فرصت را دارد که پاسپورت کانادا را دریافت نماید. این نکته را فراموش نکنید پاسپورت کانادا در دنیا اعتبار بسیار بالایی دارد و با آن به ده‌ها کشور بدون ویزا سفر خواهید کرد.

سخن پایانی

تحصیل در رشته IT در کانادا یک فرصت تحصیلی مناسب برای ساخت آینده است که شما هم قابلیت استفاده از آن را خواهید داشت. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که حتما از این فرصت تحصیلی عالی برای ساخت آینده بهتر بهره ببرید. ذکر این نکته ضروری است که اخذ پذیرش ویزای کانادا با مراحل نسبتا سختی همراه است که باید به شکل دقیق صورت بگیرد. در صورتی که برای عبور از این مراحل چالش دارید، بهتر است که این امور را به موسسه مهاجرتی صبا ویزا بسپارید. تیم حرفه‌ای ما سعی می‌کند مدارک را به سرعت آماده کرده و مراحل مهاجرت تحصیلی را با سرعت طی کند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 1]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید