لوگو صبا ویزا
رنکینگ دانشگاه های انگلستان

رنکینگ دانشگاه های انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های انگلستان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

سالانه دانشگاه‌های برتر هر کشور از جهات مختلف رتبه‌بندی می‌شوند که این رتبه‌بندی‌ها اطلاعات زیادی به دانشجویان ارئه می‌دهد. رنکینگ دانشگاه های انگلستان بر اساس معیارهای مختلفی انجام می‌شود که از جمله آنها استانداردهای ورود، رضایت دانشجو، نسبت پرسنل به دانشجو، هزینه‌های خدمات دانشگاهی و امکانات به ازای هر دانشجو، کیفیت پژوهش، نسبت رتبه اول و دوم است. در رتبه‌بندی 2022، 5 دانشگاه برتر شامل دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه سنت اندروز، دانشکده اقتصاد لندن و کالج امپریال می‌شود.

دانشگاه‌ های آمریکا

ایالات متحده در صدر فهرست آموزش عالی تایمز قرار دارد. هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و استنفورد سه مقام اول را به خود اختصاص داده‌اند.

وقتی صحبت از عملکرد جهانی به میان می‌آید، ایالات متحده حرفی برای گفتن دارد و شش رتبه از ده رتبه برتر رتبه‌بندی جهانی را به خود اختصاص داده است. مؤسسه فناوری کالیفرنیا، آکسفورد را از رتبه اول دور می‌کند، در حالی که دانشگاه استنفورد با کسب رتبه سوم باعث می‌شود که کمبریج به رتبه چهارم برود.

 

دانشگاه های آسیا

آسیا بیشترین افزایش را از نظر شهرت جهانی داشته است و در مقایسه با 10 موسسه در سال گذشته در بین 100 موسسه برتر، امسال 17 موسسه در این لیست قرار گرفته‌اند.

پل بلک مور، استاد آموزش عالی در موسسه سیاست کینگز کالج لندن، پیش بینی کرد که افزایش شهرت دانشگاه‌های آسیایی ادامه خواهد داشت.

 

دانشگاه‌ های اروپا

تنها ده موسسه بریتانیایی توانسته‌اند در لیست 100 دانشگاه برتر جهان توسط آموزش عالی تایمز قرار بگیرند. آکسفورد و کمبریج همچنان در پنج رتبه اول باقی مانده‌اند، اما هر دو نسبت به سال گذشته دو پله سقوط کرده‌اند. مدرسه بازرگانی لندن نیز نسبت به جایگاه خود در سال 2015 بهبود یافته است.

رنکینگ دانشگاه های انگلستان بین 100 دانشگاه برتر را در ادامه برایتان آورده‌ایم:

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • امپریال کالج لندن
  • دانشگاه کالج لندن
  • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • کینگز کالج لندن
  • دانشگاه منچستر
  • مدرسه تجارت لندن و دانشگاه وارویک

 

فهرستی از بهترین دانشگاه‌های اروپایی که منتشر شده است نشان می‌دهد که بریتانیا همچنان بر آموزش عالی با کیفیت برتر تسلط دارد.

آخرین رتبه بندی Times Higher Education (THE) شامل 46 دانشگاه بریتانیا در میان 200 موسسه آموزش عالی برتر در اروپا است. آنها بر اساس عوامل کلیدی از جمله تدریس، تحقیق، تأثیر و چشم انداز آینده امتیاز گرفتند.

فیل باتی، سردبیر رتبه‌بندی، موفقیت بریتانیا را محتاطانه ارزیابی کرد و هشدار داد که سیاست‌های مهاجرتی محدود و هزینه‌های پایین شهریه در کشورهای رقیب، توانایی کشور را برای جذب باهوش‌ترین دانشجویان و کارکنان تهدید می‌کند.

بریتانیا همچنین خانه دانشگاه‌های برتر اروپا ازجمله آکسفورد، کمبریج و امپریال کالج لندن است. در لیست آموزش عالی تایمز موسسه فناوری فدرال سوئیس در رتبه ششم قرار دارد.

آلمان نیز با 36 دانشگاه در بین 200 رتبه برتر، در رتبه اول قرار دارد. دانشگاه LMU مونیخ که بالاترین رتبه را دارد، در رتبه دهم قرار دارد.

 

20 دانشگاه برتر اروپا

20 دانشگاه برتر اروپا

1. دانشگاه آکسفورد، انگلستان

2. دانشگاه کمبریج، انگلستان

3. امپریال کالج لندن، انگلستان

4. موسسه فدرال فناوری زوریخ، سوئیس

5. دانشگاه کالج لندن، انگلستان

6. دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن، انگلستان

7. دانشگاه ادینبورگ، انگلستان

8. کینگز کالج لندن، انگلستان

9. موسسه کارولینسکا، سوئد

10. LMU مونیخ، آلمان

11. Ecole Polytechnique Federale de Lozanne، سوئیس

12. KU Leuven، بلژیک

13. دانشگاه هایدلبرگ آلمان

14. دانشگاه و مرکز تحقیقات واگنینگن، هلند

15. دانشگاه هومبولت برلین، آلمان

16. دانشگاه فنی مونیخ آلمان

17. Ecole Normale Superieure، فرانسه

18. دانشگاه منچستر، انگلستان

19. دانشگاه آمستردام، هلند

20. دانشگاه اوترخت، هلند

 

ده دانشگاه برتر انگلستان

به گفته فیل باتی، سردبیر آن، بریتانیا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز در سال جاری «مجری برجسته» بود.

با 32 مؤسسه در بین 200 مؤسسه برتر در سراسر جهان، بریتانیا پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار داشت، زیرا همه ده مؤسسه برتر انگلیس، به استثنای منچستر، رتبه خود را نسبت به سال گذشته حفظ کردند.

دانشگاه آکسفورد با صعود به رتبه دوم در رتبه‌بندی، بالاترین رنکینگ دانشگاه های انگلستان را داشت، در حالی که کمبریج (چهارم) و امپریال کالج لندن (هشتم) نیز در بین ده دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

دانشگاه ادینبورگ با جهش 12 پله ای به رتبه 24 رسید، در حالی که سایر جابجایی‌های بزرگ در بریتانیا LSE (رتبه 23)، کینگز کالج لندن (27) و دورهام (70) بودند.

با وجود جایگاه خوب رنکینگ دانشگاه های انگلستان در رتبه‌بندی جهانی، باتی بر نیاز مؤسسات بریتانیا به حفظ هزینه‌های آموزش عالی و ادامه جذب دانشجویان خارج از کشور تاکید کرد. او در گفتگو با شبکه‌های خبری گفت که «علی‌رغم موفقیت بریتانیا، ادامه کاهش هزینه‌های آموزش عالی و مجموعه‌ای از اقدامات مهاجرتی عملکرد آن را در بلندمدت مختل خواهد کرد.»

سلطه آمریکا علیرغم جایگاه برتر آن به عنوان رهبر جهانی، همچنان رو به کاهش است. موسسه فناوری کالیفرنیا بار دیگر در صدر رتبه بندی قرار دارد.

 

20 دانشگاه برتر جهان

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به عنوان دانشگاه پیشرو در جهان معرفی شده است که تنها پنج موسسه بریتانیایی در بین 20 دانشگاه برتر قرار گرفته‌اند.

هاروارد در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که استنفورد، دانشگاه بریتانیا که در بین پنج دانشگاه برتر قرار دارد، رتبه سوم را دارد.

گاردین می‌گوید رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، که رتبه‌بندی «معتبرترین دانشگاه‌ها در نوع خود» محسوب می‌شود، نشان می‌دهد که رنکینگ دانشگاه ‌های انگلستان در جدول سقوط کرده‌اند. یکی از این سقوط‌ها امپریال کالج لندن بود که از رتبه دوم در سال 2014 به رتبه هشتم امسال سقوط کرد.

گاردین می‌گوید: «قبلاً رتبه‌بندی QS به دانشگاه‌های قوی در تحقیقات، که عمدتاً توسط علوم پزشکی ایجاد می‌شد، ختم می‌شد، اما تغییراتی به منظور شناخت بهتر مؤسساتی که در هنر و علوم انسانی برجسته هستند و استنادات کمی دارند، ایجاد شده است». در نتیجه، امپریال، یک موسسه تحقیقاتی پیشرو، که هر سال مجموعه‌ای چشمگیر از منابع دانشگاهی را تولید می‌کند، با وجود عملکرد خوب از هر نظر، شش رتبه سقوط کرد.

دانشگاه آکسفورد و کالج دانشگاه لندن که سال گذشته به طور مشترک در رده پنجم قرار گرفتند نیز از این فهرست به ترتیب به رتبه‌های ششم و هفتم سقوط کردند. در همین حال، کینگز کالج لندن با سه پله سقوط از رتبه شانزدهم به نوزدهم رسید.

مؤسسات ایالات متحده نیمی از 20 مؤسسه برتر را تشکیل می‌دهند، انگلستان یک چهارم را تشکیل می‌دهد، در حالی که تنها پنج مؤسسه از 20 مؤسسه برتر در سایر نقاط جهان وجود دارند که شامل دو دانشگاه در سوئیس، دو دانشگاه در سنگاپور و یک دانشگاه در استرالیا می‌شود.

 

20 دانشگاه برتر جهان

1. موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، ایالات متحده

2. دانشگاه هاروارد، ایالات متحده

3. دانشگاه کمبریج، انگلستان

4. دانشگاه استنفورد، ایالات متحده

5. موسسه فناوری کالیفرنیا، ایالات متحده

6. دانشگاه آکسفورد، انگلستان

7. دانشگاه کالج لندن (UCL)، انگلستان

8. امپریال کالج لندن، انگلستان

9. موسسه فناوری فدرال زوریخ، سوئیس

10. دانشگاه شیکاگو، ایالات متحده

11. دانشگاه پرینستون، ایالات متحده

12. دانشگاه ملی سنگاپور، سنگاپور

13. دانشگاه فنی نانیانگ، سنگاپور

14. Ecole Polytechnique Federale de Lozanne، سوئیس

15. دانشگاه ییل، ایالات متحده

16. دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده

17. دانشگاه کرنل، ایالات متحده

18. دانشگاه پنسیلوانیا، ایالات متحده

19. دانشگاه ملی استرالیا، استرالیا

20. کینگز کالج لندن، انگلستان

 

دانشگاه‌ های برتر برای تحصیل در رشته طراحی مد

بریتانیا رسما بهترین مکان در جهان برای تحصیل در زمینه مد است و چهار موسسه از ده موسسه برتر در لیست جدید رنکینگ دانشگاه های انگلستان با هدف جذب دانشجویان مشتاق مد آورده شده است.

وب‌سایت صنعتی Business of Fashion اولین رده‌بندی خود را از موسسات مد جهان منتشر کرده است و بریتانیا دارای شش دانشگاه در بین 20 مورد برتر است.

رنکینگ دانشگاه ‌های انگلستان بر اساس سه عامل اصلی نفوذ جهانی، تجربه یادگیری و ارزش بلند مدت طبقه‌بندی شدند.Business of Fashion هر موسسه را تحت بررسی دقیق از جمله نظرسنجی از بیش از 4000 دانشجو و فارغ التحصیل مد قرار داد.

سنترال سنت مارتینز، بخشی از دانشگاه هنر لندن، رتبه اول را برای دوره‌های مد در مقطع کارشناسی در جهان کسب کرد. این دانشگاه شش دوره کارشناسی در زمینه طراحی مد، با تخصص در پوشاک زنانه، لباس مردانه، چاپ، بازاریابی و لباس بافتنی ارائه می‌دهد. دوره‌های اضافی بر رشته‌های مرتبط، مانند روزنامه‌نگاری مد، تاریخ مد و ارتباطات مد تمرکز دارند.

سه مؤسسه دیگر لندن، دانشگاه کینگستون، دانشگاه وست مینستر و کالج مد لندن نیز در بین ده دانشگاه برتر قرار گرفتند. ناتینگهام ترنت و دانشگاه هنرهای خلاق اپسوم، رنکینگ دانشگاه های انگلستان را به ترتیب در رده‌های چهاردهم و هفدهم نمایندگی کردند.

با داشتن شش دانشگاه بریتانیایی در بین 20 دانشگاه برتر، بریتانیا و ایالات متحده به عنوان پرنماینده‌ترین کشور در این لیست قرار دارند. ایتالیا که اغلب به عنوان خانه مد در نظر گرفته می‌شود، تنها دارای دو موسسه Istituto Marangoni در میلان و موسسه Polimoda در فلورانس است. در حالی که بهشت مد لباس فرانسه نتوانست به عنوان کشورهای برتر قرار بگیرد. چین و ژاپن هر دو حضور داشتند و کانادا، هلند، استرالیا و اسرائیل 20 کشور برتر را تشکیل دادند.

 

دانشگاه های برتر برای مد

دانشگاه های برتر برای مد

1. کالج هنر و طراحی سنترال سنت مارتینز، انگلستان

2. کالج مد Bunka، ژاپن

3. دانشگاه کینگستون، انگلستان

4. مدرسه جدید طراحی پارسونز، ایالات متحده

5. موسسه فناوری مد، ایالات متحده

6. پولیمودا، ایتالیا

7. دانشگاه وست مینستر، انگلستان

8. کالج مد لندن، انگلستان

9. موسسه فناوری سلطنتی ملبورن، استرالیا

10. دانشگاه درکسل، ایالات متحده

11. دانشکده مهندسی، طراحی و هنر شنکار، اسرائیل

12. دانشکده مد دانشگاه رایرسون، کانادا

13. کالج استفنز، ایالات متحده

14. دانشگاه ناتینگهام ترنت، انگلستان

15. کالج هنر و طراحی ساوانا، ایالات متحده

16. دانشگاه فیلادلفیا، ایالات متحده

17. دانشگاه هنرهای خلاق اپسوم، انگلستان

Istituto Marangoni .18، ایتالیا

19. موسسه فناوری مد پکن، چین

Hogeschool Van Amsterdam .20، هلند

 

ده دانشگاه برتر بریتانیا بر اساس میزان رضایت از تدریس رتبه‌بندی شدند. پلی تکنیک سابق با شکست دانشگاه آکسفورد در جایگاه دوم قرار گرفت و 92.7 درصد از دانشجویان از کیفیت تدریس این موسسه راضی بودند.

سنت اندروز و داندی نیز در پنج رتبه برتر قرار گرفتند، در حالی که دانشگاه شرق آنگلیا، باث، کیل، گلاسکو و اکستر کمی پس از آن قرار گرفتند.

رضایت از تدریس یکی از هشت معیار آماری است که توسط گاردین برای تهیه جدول عملکرد کلی دانشگاه‌های بریتانیا استفاده شده است. سایر معیارها شامل احتمال یافتن شغل برای هر فارغ التحصیل و مبلغی بود که هر دانشگاه برای هر دانشجو خرج می‌کند.

به طور کلی، کمبریج، آکسفورد و سنت اندروز در سه رتبه برتر قرار گرفتند، در حالی که کاونتری به رتبه 15 رسید. این روزنامه اشاره می‌کند که این دانشگاه‌ها “بهتر از بسیاری از دانشگاه‌های پژوهش فشرده گروه راسل، از جمله بیرمنگام، ادینبورگ، یورک، لیدز، گلاسکو، کاردیف، ناتینگهام و نیوکاسل است» و «بالاترین جایگاهی است که تا کنون توسط یک پلی تکنیک سابق در جدول رتبه‌بندی گاردین برای دانشگاه‌ها به دست آمده است».

تنها مؤسسه ای که از ده رتبه برتر خارج شد، مدرسه اقتصاد لندن (LSE) بود که از جایگاه هفتم به سیزدهم سقوط کرد و در رنکینگ دانشگاه های انگلستان در جایگاه پایینی قرار دارد، در حالی که دانشگاه اکستر از رتبه دوازدهم به رتبه نهم صعود کرد.

 

 دانشگاه های برتر انگلستان با رضایت از تدریس

  • آکسفورد
  • کاونتری
  • کمبریج
  • سنت اندروز
  • داندی
  • دانشگاه آنگلیای شرقی
  • کیل
  • گلاسکو
  • اکستر

 

ده دانشگاه برتر بریتانیا بر اساس فرصت‌های شغلی رتبه بندی شده‌اند

بر اساس آماری که از راهنمای دانشگاه کامل (CUG) منتشر شده است، کمبریج و آکسفورد نسبت به دانشگاه‌های لندن در زمینه آینده شغلی فارغ التحصیلان بهتر عمل می‌کنند.

فارغ التحصیلان امپریال کالج لندن در حال حاضر بهترین شانس را برای یافتن شغل حرفه‌ای در عرض شش ماه پس از ترک دانشگاه دارند، در حالی که در رنکینگ دانشگاه های انگلستان، دانشگاه سنت جورج در رتبه دوم قرار دارد.

در حالی که کمبریج در صدر جدول لیگ CUG برای بهترین دانشگاه در مجموع قرار دارد، اما از نظر شغل در جایگاه سوم قرار دارد. آکسفورد که در مجموع رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، در جایگاه هفتم از نظر فرصت‌های شغلی قرار دارد و از باث، بیرمنگام و مدرسه اقتصاد لندن شکست خورده است. با این وجود، بسیاری از فارغ التحصیلان آکسفورد در رشته انتخابی خود موفق شده‌اند. این‌ دانشگاه 26 نخست وزیر بریتانیا، حداقل 30 رهبر بین المللی، 50 برنده جایزه نوبل و 120 برنده مدال المپیک را پرورش داده است. دانشگاه کاردیف، کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه ساری نیز در بین ده فرصت شغلی برتر قرار گرفتند.

رنکینگ دانشگاه های انگلستان نشان می‌دهد که 89.9 درصد از فارغ التحصیلان امپریال کالج لندن شش ماه پس از دانشگاه در سال 2013 در مشاغل حرفه‌ای یا تحصیلات تکمیلی بوده‌اند.

دیلی تلگراف می‌گوید فارغ‌التحصیلان مهندسی عمران امپریال در پروژه‌های مهندسی ملی و بین‌المللی از جمله سد سه دره چین، استادیوم جدید ومبلی لندن و ایستگاه تحقیقاتی جدید قطب جنوب مشغول به کار شده‌اند. بخش محاسبات آن همچنین روابط نزدیکی با مایکروسافت، IBM، Hewlett-Packard و BT دارد.

این روزنامه می‌گوید که 100 درصد فارغ التحصیلان در برنامه‌های پزشکی سنت جورج در مدت شش ماه پس از اتمام دوره مشغول به کار هستند.

در انتهای جدول رنکینگ دانشگاه های انگلستان، تنها 44.6 درصد از فارغ التحصیلان متروپولیتن لندن در عرض شش ماه شغل حرفه ای پیدا کرده‌اند یا وارد تحصیلات تکمیلی شده‌اند.

 

ده دانشگاه برتر انگلستان از نظر شغل

ده دانشگاه برتر انگلستان از نظر شغل

1. امپریال کالج لندن

2. سنت جورج، دانشگاه لندن

3. دانشگاه کمبریج

4. دانشگاه باث

5. دانشگاه بیرمنگام

6. مدرسه اقتصاد لندن

7. دانشگاه آکسفورد

8. دانشگاه کاردیف

9. دانشگاه کالج لندن

10. دانشگاه ساری

 

ده دانشگاه برتر CUG در بریتانیا برای سال 2016

1. دانشگاه کمبریج

2. دانشگاه آکسفورد

3. مدرسه اقتصاد لندن

4. امپریال کالج لندن

5. دانشگاه دورهام

6. دانشگاه سنت اندروز

7. دانشگاه وارویک

8. دانشگاه ساری

9. دانشگاه لنکستر

10. دانشگاه کالج لندن

 

ده دانشگاه برتر بریتانیا که بر اساس شادی رتبه بندی شده‌اند

بر اساس نظرسنجی امسال تایمز برای تجربه دانشجویان در آموزش عالی، دانشجویان دانشگاه باث شادترین دانشجویان بریتانیا هستند. این دانشگاه در تمام جنبه های مورد بررسی، از کیفیت کارکنان دانشگاهی و دوره‌های تحصیلی گرفته تا امکانات آموزشی و فضای جامعه، توسط دانشجویان رتبه بالایی دریافت کرد و در جدول رنکینگ دانشگاه های انگلستان جایگاه خوبی را دارا است.

سایر معیارهای رضایت، که تقریباً 14700 دانشجو به آن رأی دادند، شامل زندگی اجتماعی، فعالیت‌های فوق برنامه، خوابگاه و امکانات ارزان بود.

دانشگاه شفیلد که سال گذشته در صدر جدول قرار داشت، به رتبه سوم سقوط کرد، در حالی که دانشگاه لافبورو از رتبه یازدهم سال گذشته به رتبه دوم صعود کرد و از نظر امکانات ورزشی در رتبه اول قرار گرفت.

کمبریج و آکسفورد به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم ظاهر شدند، در حالی که دانشگاه ساری از جایگاه 34 در سال 2014 به رتبه ششم مشترک با دانشگاه آنگلیا شرقی جهش کرد.

داندی بالاترین رتبه را در بین دانشگاه‌های اسکاتلند کسب کرد و در بریتانیا در رتبه دوازدهم قرار گرفت، در حالی که کاردیف در ولز محبوب‌ترین دانشگاه بود و در رتبه ۲۹ قرار گرفت.

رنکینگ دانشگاه های انگلستان به صورت کلی نسبت به سال گذشته 0.8 درصد کاهش یافته است و از 75.5 به 74.7 رسیده است.

جان گیل، سردبیر تایمز، گفت که این ممکن است به دلیل رشد برخی از دانشگاه‌ها باشد. او به تایمز گفت: «سهولت کنترل تعداد دانشجویان منجر به گسترش قابل توجهی ظرفیت از سوی برخی دانشگاه‌ها شده است و رقابت برای دانشجویان قرار است با برداشتن سقف مکان‌های دانشجویی در آینده بیشتر شود. با تغییر ظرفیت و شکل مؤسسات، این فشار جدیدی بر تجربه دانشجویی وارد می‌کند».

 

ده دانشگاه برتر بریتانیا از نظر شادی در سال 2015

1. دانشگاه باث

2. دانشگاه لافبورو

3. دانشگاه شفیلد

4. دانشگاه کمبریج

5. دانشگاه آکسفورد

6. دانشگاه ساری

7. دانشگاه آنگلیا شرقی

8. دانشگاه اکستر

9. دانشگاه لیدز

10. دانشگاه نیوکاسل

 

ده دانشگاه برتر بریتانیا بر اساس شهرت رتبه بندی شده‌اند

دانشگاه کمبریج به عنوان دانشگاهی با بیشترین شهرت در بریتانیا رتبه‌بندی شده است اما در سطح جهان دانشگاه هاروارد از شهرت بالاتری برخوردار است.

آموزش عالی تایمز لیست100 دانشگاه برتر جهان را از نظر شهرت منتشر کرده است که دارای 12 موسسه بریتانیایی است.

کمبریج و آکسفورد امسال از مؤسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه استنفورد پیشی گرفتند و به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

دانشگاه دورهام و دانشگاه وارویک نیز برای اولین بار در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفتند و تعداد دانشگاه‌های بریتانیا را از 10 به 12 نسبت به سال گذشته افزایش دادند.

ایالات متحده همچنان در صدر جدول قرار دارد و 43 رتبه از 100 رتبه اول را پر کرده است.

این فهرست با استفاده از نظرسنجی از 10500 دانشگاه در سراسر جهان تهیه شده است. آموزش عالی تایمز می‌گوید: «جدول رتبه‌بندی شهرت بر اساس قضاوت ذهنی است، اما این قضاوت، توسط دانشگاهیان ارشد، تخصصی در نظر گرفته شده و منتشر شده است. این دانشجویان، افرادی هستند که در بهترین موقعیت برای اطلاع دادن در مورد برتری دانشگاه‌ها قرار دارند».

 

ده دانشگاه برتر جهان از نظر شهرت در سال 2015

ده دانشگاه برتر جهان از نظر شهرت در سال 2015.jpg

1. دانشگاه هاروارد، ایالات متحده

2. دانشگاه کمبریج، انگلستان

3. دانشگاه آکسفورد، انگلستان

4. موسسه فناوری ماساچوست، ایالات متحده

5. دانشگاه استنفورد، ایالات متحده

6. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، ایالات متحده

7. دانشگاه پرینستون، ایالات متحده

8. دانشگاه ییل، ایالات متحده

9. موسسه فناوری کالیفرنیا، ایالات متحده

10. دانشگاه کلمبیا، ایالات متحده

 

ده دانشگاه برتر بریتانیا از نظر شهرت در سال 2015

1. دانشگاه کمبریج (رتبه بندی جهانی: 2)

2. دانشگاه آکسفورد (رتبه بندی جهانی: 3)

3. امپریال کالج لندن (رتبه بندی جهانی: 14)

4. دانشگاه کالج لندن (رتبه بندی جهانی: 17)

5. دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (رتبه بندی جهانی: 22)

6. دانشگاه ادینبورگ (رتبه بندی جهانی: 29)

7. کینگز کالج لندن (رتبه بندی جهانی: 31)

8. دانشگاه منچستر (رتبه بندی جهانی: 50)

9. دانشگاه دورهام (رتبه بندی جهانی: 81-90)

10. دانشگاه وارویک (رتبه بندی جهانی: 81-90)

 

سخن پایانی

تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، چشم‌انداز جدیدی را به روی دانشجویان باز می‌کند. اما شناخت جامع دانشگاه‌ها و تحصیل در آنها باعث رشد شخصی و شغلی دانشجویان می‌شود. در این مقاله سعی کردیم رنکینگ دانشگاه‌ های انگلستان را در حوزه‌های مختلف بیان کنیم. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید حتما با یک موسسه مهاجرتی قانونی مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید