لوگو صبا ویزا

رنکینگ دانشگاه های نروژ

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی در نروژ و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های نروژ به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

گردشگران از نروژ، کشوری با آبدره‌ها و کوه‌های بکر، برای استراحت و فعالیت‌هایی مانند اسکی، ماهیگیری و شکار دیدن می‌کنند. کشور نروژ علاوه بر اینکه مکانی فوق‌العاده برای استراحت و تفریح است، آموزش عالی و باکیفیتی را نیز ارائه می‌دهد. در حالی که گردشگران می‌آیند تا چراغ‌های شمالی را ببینند و نروژ را از فهرست خود حذف کنند، دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در نروژ و زندگی در این کشور، تمام تلاششان را به کار برده‌اند.

همچنین اکثر دانشگاه‌های دولتی نروژ دارای رشته‌های تحصیلی رایگان هستند. برخی از موسسات به متقاضیان علاقه‌مند از کشورهای دیگر کمک‌های مالی نظیر بورسیه تحصیلی نروژ را اعطاء می‌کنند. بنابراین، آموزش برای دانشجویان بین‌المللی در نروژ راحت‌تر خواهد شد. در این مقاله برخی از بهترین دانشگاه‌های نروژ برای دانشجویان بین‌المللی را بررسی خواهیم کرد. همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به نروژ و رنکینگ دانشگاه های نروژ خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

فهرست عناوین

رضایت دانشجویان بین‌المللی از تحصیل در نروژ چقدر است؟

دانشجویان بین‌المللی همیشه از تحصیل در نروژ راضی بوده‌اند. در سال 2016، دانشجویان بین‌المللی نروژ را با امتیاز 9.26 از 10 به‌عنوان انتخاب برتر خود فهرست کردند. این امتیاز بر اساس بررسی‌های آنلاین و داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Studyportals International Student Satisfaction Award است. گذشته از آن، گزارشی که در سال 2019 توسط Diku، یک آژانس نروژی برای همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای کیفیت در آموزش عالی ارائه شد، بیان کرد که احتمالا 85 درصد از دانشجویان بین‌المللی نروژ را به دیگران پیشنهاد می‌کنند.

 

محبوب ترین رشته‌های تحصیلی در نروژ

نگرانی رایج در بین دانشجویان بین‌المللی آینده نگر این است که ممکن است در نهایت مدرکی دریافت کنند که در کشورشان به رسمیت شناخته نشده باشد. خوشبختانه نروژ روند بولونیا را دارد. این بدان معناست که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از مزیت تکمیل مدارک یا دوره‌های تحصیلی در نروژ برخوردار شوند و سپس گواهینامه‌ی آن‌ها در کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شود.

مانند بسیاری از کشورها، نروژ مدارکی در مقطع کارشناسی را ارائه می‌دهد که می‌توانند در سه سال تکمیل شوند، مدارک کارشناسی ارشد و دکترا را نیز می‌توان در دو تا سه سال یا بیشتر به پایان رساند. همچنین رشته‌های تحصیلی خاصی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند مدرک کارشناسی ارشد را به صورت یکپارچه بگذرانند و به آن‌ها این امکان داده می‌شود تا به طور مداوم و طی پنج سال کارشناسی  و کارشناسی ارشد خود را سپری کنند.

همچنین یک برنامه‌ی قدیمی و سنتی وجود دارد که در راستای تبدیل شدن به یک شاغل حرفه‌ای اسکاندیناوی است. این برای دانشجویان بین‌المللی که در نظر دارند بعد از مهاجرت به نروژ، برای همیشه در آنجا بمانند مناسب‌تر است.

 

چند دانشجوی بین‌المللی در نروژ تحصیل می‌کنند؟

از سال 2017 تعداد دانشجویان بین‌المللی در نروژ از 8644 به 13733 رسید. این روزها افراد بیشتری نروژ را به عنوان یک مقصد برتر برای تحصیل خود در نظر می‌گیرند.

 

معتبرترین دانشگاه نروژ کدام است؟

دانشگاه اسلو در پایتخت نروژ، معتبرترین دانشگاه این کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه در رتبه‌بندی US News & World Report رتبه 91 را به خود اختصاص داد. همچنین به عنوان سومین دانشگاه برتر در اسکاندیناوی شناخته شد و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS رتبه 113 را از آن خود کرد.  در زیر رنکینگ دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین‌المللی آورده شده است.

 

رنکینگ دانشگاه های نروژ

 

نام دانشگاه‌ها رتبه‌بندیTimes Higher Education در سال 2022 رتبه‌بندی Shanghai Jiao Tong University در سال 2021 رتبه‌بندی U.S. News & World Report در سال 2021
دانشگاه اسلو 119 61 90
دانشگاه برگن 201 301 166
دانشگاه قطب شمال نروژ 351 501 440
دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ 401 101 281
دانشگاه استاوانجر 401 1056
دانشگاه علوم زیستی نروژ 601 701 631
دانشگاه اقتصاد نروژ 901
دانشگاه جنوب شرقی نروژ 1016

 

دانشگاه اسلو (UiO)

  • تعداد دانشجویان بین‌المللی: 4125
  • درصد دانشجویان بین‌المللی: 15%

دانشگاه اسلو در سال 1811 تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه نروژ است. این دانشگاه مجموعه گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را از طریق هشت دانشکده خود ارائه می‌دهد. با داشتن پنج برنده جایزه نوبل و نه مرکز تعالی، ثابت کرده است که در تحقیقات و اکتشافات علمی پیشگام است. UiO علاوه بر اینکه خانه چندین موزه تاریخی کشور است، با موقعیت مکانی خود در پایتخت کشور، یک تجربه کامل نروژی را برای دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهد. دانشگاه اسلو بهترین دانشگاه نروژ برای دانشجویان بین‌المللی است.

 

دانشگاه برگن (UiB)

  • تعداد دانشجویان بین‌المللی: تقریبا. 2000
  • درصد دانشجویان بین‌المللی: 11%

دانشگاه برتر بعدی برای دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه برگن است که در سال 1946 تاسیس شد. این دانشگاه بر سه حوزه تمرکز استراتژیک دارد، یعنی تحقیقات دریایی، انتقال آب و هوا و انرژی، و در نهایت چالش‌های جهانی. این دانشگاه با هفت دانشکده، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دانشجویان فراهم می‌کند. برگن حتی قبل از تأسیس دانشگاه، شهر فعالیت‌های آکادمیک بوده است. همچنین، ایجاد موزه برگن مطمئناً می‌تواند به تجربه آموزشی عمیق‌تری برای دانشجویان بین‌المللی بیافزاید.

 

دانشگاه قطب شمال نروژ ( UiT)

  • تعداد دانشجویان بین‌المللی: 1650
  • درصد دانشجویان بین‌المللی: 10%

این دانشگاه که در سال 1968 تأسیس شد و به طور رسمی در سال 1972 افتتاح شد، شمالی‌ترین دانشگاه جهان و جامع‌ترین مؤسسه تحقیقاتی در شمال نروژ محسوب می‌شود. باتوجه به موقعیت مکانی، در این دانشگاه فعالیت‌های تحقیقاتی مختلفی مانند علوم فضایی، تحقیقات نور شفق و علوم ماهیگیری انجام می‌شود. دانشجویان بین‌المللی در UiT که به دنبال کاوش عمیق‌تر در تحقیقات قطب شمال هستند، به موسسه تحقیقات دریایی نروژ و موسسه قطبی نروژ نزدیک هستند. Uit دارای هشت دانشکده با لیست بلندبالایی از برنامه‌هایی است که دانشجویان بین‌المللی در صورت ترجیح رشته‌های خارج از تحقیقات قطب شمال می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند.

 

دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)

  • تعداد دانشجویان بین‌المللی: 3629
  • درصد دانشجویان بین‌المللی: 9%

ادغام شش موسسه تحقیقاتی و آموزش عالی در سال 1996 باعث ایجاد دانشگاه علم و صنعت نروژ شد. این دانشگاه در زمینه فناوری و علوم طبیعی تخصص دارد و دارای 9 دانشکده است. دانشجویان می‌توانند از میان مجموعه وسیعی از برنامه‌های مختلف از علوم انسانی گرفته تا کارآفرینی و معماری، یکی را انتخاب کنند. NTNU توانست جوایز نوبل را که جدیدترین آن‌ها در سال 2014 بود، دریافت کند. NTNU مشتاق است با ده‌ها برنامه مبادله و بیش از 300 قرارداد تبادل با 60 مورد، تأثیر مثبت بیشتری در صحنه آکادمیک بین‌المللی به دست آورد.

 

دانشگاه استاوانگر (UiS)

  • تعداد دانشجویان بین‌المللی: 1320
  • درصد دانشجویان بین‌المللی: 11%

UiS در سال 2005 در پایتخت نفت و انرژی نروژ تأسیس شد. این دانشگاه برتر در نروژ دارای سه دانشکده هنر و آموزش، علوم اجتماعی و علم و فناوری است. فرهنگ متنوع و تعادل کامل کار و بازی در شهر استاوانگر، دانشگاه را به مکانی عالی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

UiS رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد تمام وقت و همچنین رشته‌های تحصیلی تبادل دانشجو را ارائه می‌دهد که در آن دوره‌ها در زمینه‌های موضوعی مختلف ارائه می‌شود. در حالی که رشته‌های تحصیلی تحصیلی برای متقاضیان از سراسر جهان باز است، رشته‌های تحصیلی مبادله‌ای محدود به دانشجویانی است که مؤسسه اصلی آن‌ها با UiS توافق نامه تبادل داشته باشد.

UiS همچنین یک برنامه زبان مقدماتی 1 ساله ارائه می‌دهد که به دانشجویان اجازه می‌دهد برای رشته‌های تحصیلی که به زبان نروژی تدریس می‌شوند آماده شوند.

UiS همچنین مفتخر به داشتن تعدادی مؤسسه تحقیقاتی در مجاورت دانشگاه است. همکاری نزدیک با این شرکای دانشگاهی و تحقیقاتی برای دو طرف سودمند است. تحقیقات در دانشگاه استاوانگر در رشته‌های تحصیلی دکترا، حوزه‌های تحقیقاتی تعریف شده، مراکز و تعدادی از پروژه‌های فردی انجام می‌شود.

شایان ذکر است که دانشگاه استاوانگر در یکی از جذاب‌ترین مناطق نروژ با بازار کار پویا و فعالیت‌های تفریحی هیجان انگیز واقع شده است.

 

دانشگاه علوم زیستی نروژ (NMBU)

  • تعداد دانشجویان بین‌المللی: 884
  • درصد دانشجویان بین‌المللی: 17%

دانشگاه علوم زیستی نروژ، که در سال 1859 تاسیس شد، دومین موسسه قدیمی آموزش عالی در این کشور است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از میان هفت دانشکده برای رشته‌های تحصیلی خود انتخاب کنند که برخی از آن‌ها منحصراً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

برنامه‌های آموزشی این دانشگاه از پیشرفت‌های فناوری پیروی می‌کنند و تفکر انتقادی و درک فناوری‌ها و فرهنگ‌های توانمند را ارتقا می‌دهند. استفاده آموزشی مناسب از فناوری دیجیتال جدید به افزایش کیفیت، محیط‌های یادگیری سفارشی‌سازی‌شده و بهبود نتایج یادگیری کمک می‌کند. دیجیتالی شدن انعطاف‌پذیری تدریس را ارتقا می‌دهد و دسترسی به منابع یادگیری را برای یادگیری مادام‌العمر افزایش می‌دهد. هدف NMBU به عنوان یک دانشگاه، آموزش دانشجویانی برجسته و ایجاد نوآوری است.

 

دانشگاه اقتصاد نروژ (NHH)

  • تعداد دانشجویان بین‌المللی: 646
  • درصد دانشجویان بین‌المللی: 19%

NHH در سال 1936 تأسیس شد که همراه با دوره‌های تجاری، رشته‌های تحصیلی در زمینه انرژی و منابع طبیعی ارائه می‌دهد. همچنین دارای یک مرکز تحقیقاتی شناخته شده در سطح جهانی است که آن را به یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند. شما با اخذ مدرک کارشناسی ارشد از NHH بهترین پایه را برای یک حرفه الهام بخش به دست می‌آورید.

مدرک کارشناسی ارشد CEMS در مدیریت بین‌المللی به طور مداوم در بین 10 مدرک برتر کارشناسی ارشد مدیریت در جهان توسط فایننشال تایمز قرار دارد. NHH تنها دانشگاه در نروژ است که عضو CEMS است.

هدف NHH این است که در زمینه‌های تحقیقاتی انتخاب شده یک رهبر بین‌المللی باشد. اعضای هیئت علمی NHH به عنوان کارشناسان در دنیای تجارت، رسانه‌ها و جامعه به عنوان یک کل تقاضای زیادی دارند. این دانشگاه همراه با موسسات مرتبط SNF و AFF، NHH پیشرفته‌ترین محیط تحقیقاتی در اقتصاد و مدیریت بازرگانی در نروژ را تشکیل می‌دهد.

NHH با مرکز شغلی سازمان رفاه دانشجویان در برگن همکاری می‌کند. این سازمان خدماتی را به زبان نروژی، مشاوره در زمینه نوشتن رزومه و نامه پوششی، آموزش مصاحبه و رشته‌های تحصیلی کارآموزی ارائه می‌دهد.

 

دانشگاه جنوب شرقی نروژ

دانشگاه جنوب شرقی نروژ در 4 می 2018 تأسیس شد. USN ابتدا در 1 ژانویه 2016، زمانی که کالج دانشگاه بوسکرود و وستفولد با کالج دانشگاه Telemark ادغام شدند، تأسیس شد. در این دانشگاه، چهار دانشکده وجود دارد که به شرح زیر است:

  • دانشکده علوم انسانی، ورزش و علوم تربیتی
  • دانشکده بهداشت و علوم اجتماعی
  • دانشکده فنی، علوم طبیعی و علوم دریایی
  • دانشکده تجارت USN

این دانشگاه قوی‌ترین محیط‌های تحقیقاتی خود را در گروه‌های تحقیقاتی و مراکز تحقیقاتی سازماندهی کرده است که نمایانگر نمای تجاری و رویکرد عملی به تحقیق است.

USN پیوندهای منطقه‌ای قوی و تمرکز بر تحقیقات کاربردی دارد. تمام رشته‌های تحصیلی این دانشگاه مبتنی بر تحقیق است و دانشجویان از مراحل اولیه تحصیل در پروژه‌های تحقیقاتی شرکت می‌کنند. در USN، تحقیقاتی انجام می‌شود که ارتباط نزدیکی با رشته‌های تحصیلی دانشگاهی آن دارد. تحقیقات اغلب به آموزش حرفه‌ای تحت نظارت و نیازهای تجارت و صنعت در منطقه مرتبط است. از نظر آکادمیک، تحقیقات این دانشگاه در درجه اول با هفت برنامه دکترا مرتبط است.

 

ویزای تحصیلی نروژ

دانشجویان ایسلند، دانمارک، سوئد یا فنلاند نیازی به ویزای دانشجویی نروژ ندارند. اما دانشجویان سایر کشورها (مثل ایران) برای تحصیل در نروژ باید ویزای دانشجویی داشته باشند. شما برای اخذ این ویزا ابتدا باید از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش بگیرید. سپس با نامه‌ی پذیرش و سایر مدارک مربوط، به سفارت نروژ مراجعه کنید و تمام مراحل خواسته شده را انجام دهید تا ویزای تحصیلی نروژ برای شما صادر شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی نروژ

  • پاسپورت معتبر
  • نامه‌ی پذیرش در یک موسسه آموزشی تایید شده
  • بیمه درمانی خصوصی یا کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC)
  • تمکن مالی مبنی بر بودجه کافی برای حمایت از خود حین تحصیل در نروژ

به خاطر داشته باشید که تمکن مالی، زمانی که بورسیه تحصیلی نروژ را داشته باشید، مبلغ متفاوت‌تری را طلب می‌کند. چون اگر قرار باشد دولت نروژ از شما حمایت مالی کند، نیازی نیست که آن رقم سنگین را به طور حتم در حساب بانکی خود داشته باشید. این مبلغ معمولا چیزی حدود 10 هزار یورو است.

 

سخن آخر

ما در این مطلب تلاش کردیم به شما راجع به دانشگاه‌های برتر نروژ و رنکینگ دانشگاه‌های نروژ صحبت کنیم. اما اگر برای مهاجرت تحصیلی به نروژ، به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و راجع به شهریه‌ها، قوانین اخذ پذیرش، بورسیه‌ی تحصیلی نروژ و … سوالات بیشتری دارید، با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید.

ما با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت دانشجویان به کشورهای مطرح از جمله نروژ، می‌توانیم در این مسیر به شما کمک کنیم و در تمامی مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر نروژ، اخذ ویزای تحصیلی نروژ و در نهایت، اخذ اقامت نروژ، همراهتان باشیم.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید