لوگو صبا ویزا
رنکینگ دانشگاه کانادا

رنکینگ دانشگاه های کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

هر زمان که صحبت از تحصیل در کانادا می‌شود معمولا مسائل مختلفی پیرامون این حوزه مطرح می‌شوند که هریک ممکن است چالش‌های بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد. یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد مسئله پیدا کردن یک دانشگاه خوب در این کشور برای ادامه تحصیل است. در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در این کشور وجود دارند که هریک خدمات و امکانات مخصوص به خود را به شما ارائه می‌دهند و ادامه تحصیل در آنها می‌تواند مزایای متعددی را برای شما به همراه داشته باشد. بررسی رنکینگ دانشگاه های کانادا یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور باید انجام دهید. آشنایی با رنکینگ دانشگاه‌های این کشور به شما کمک می‌کند تا بتوانید با اطلاعات کامل دانشگاه مقصد خود را انتخاب کنید و در این مسیر با مشکل و چالش خاصی نیز مواجه نشوید.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این حوزه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستید و برای این کار نیاز دارید تا با بهترین دانشگاه‌های این کشور نیز آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

رنکینگ دانشگاه های کانادا بر اساس معیارهای مشخصی سالیانه اعلام می‌شود. برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا به منظور ادامه تحصیل را دارند، رنکینگ دانشگاه های کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است قبل از معرفی بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا با معیارهای تعیین سطح دانشگاه‌ها آشنا شویم. بر اساس اطلاعات سایت Times Higher Education برای سنجش دانشگاه‌ها، پنج شاخص عملکرد وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

فهرست عناوین

معیارهای رنکینگ دانشگاه های کانادا

همانطور که در مقدمه مقاله اشاره شد، معیارهای رنکینگ دانشگاه های کانادا در پنج گروه تعریف شده‌اند که عبارتند از:

  • توجه به فضای آموزشی دانشگاه
  • میزان پژوهش و دستاوردهای علمی دانشگاه
  • میزان بازخورد و تاثیرات پژوهش‌ها
  • اعتبار بین‌المللی دانشگاه
  • ارتباط دانشگاه با صنعت

هر کدام از این فاکتورها از درصد مشخصی برای تعیین سطح دانشگاه برخوردار هستند. به عنوان مثال فضای آموزشی، میزان پژوهش‌ها و میزان بازخورد پژوهش‌ها هر کدام 30% را به خود اختصاص می‌دهند.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

 

 

رنکینگ دانشگاه های کانادا در سال 2023

کشور کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که همیشه در فهرست بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد. بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، کشور کانادا را در گزینه‌های خود قرار داده و دانشگاه‌های آن را بررسی می‌کنند. دولت کانادا توجه به سطح علمی کشور را در اهداف اصلی خود قرار داده و همواره در پی ارتقای سطح دانشگاه‌های کشور است. در ادامه این مقاله به بررسی مشخصات و شرایط 14 دانشگاه برتر در رنکینگ دانشگاه های کانادا خواهیم پرداخت.

دانشگاه تورنتو

 

دانشگاه تورنتو (Toronto) با رتبه 18 در دنیا

اولین دانشگاهی که در بررسی رنکینگ دانشگاه های کانادا قصد صحبت کرده درباره آن را داریم دانشگاه تورنتو است که یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌ها در کل دنیا به شمار می‌آید و در حال حاضر نیز در جایگاه هیجدهم بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید طی سال‌های اخیر در مجموع 10 جایزه نوبل از این دانشگاه بیرون آمده است که نشان‌ دهنده این است که امروزه جایگاه‌های علمی این دانشگاه در میان دانشجویان برتر در دنیا بسیار بالاست. یک نکته بسیار مهم که باید درباره دانشگاه تورنتو بدانید این است که این دانشگاه مانند بسیاری از دانشگاه‌های معروف در دنیا مانند آکسفورد و کمبریج به‌عنوان یک سیستم دانشگاهی ساختار یافته شناخته می‌شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید حدود 25 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این‌ که رتبه این دانشگاه در میان رنکینگ دانشگاه های کانادا بسیار خوب است، باید بدانید که این دانشگاه امکانات علمی خوب و جذابی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این امکانات شرایطی برای شما فراهم می‌شود تا بتوانید از نظر علمی به پیشرفت دلخواه خود دست پیدا کرده و از طرفی بتوانید پس از دوران تحصیل نیز به طور مستقیم وارد بازار کار این کشور شوید. نباید فراموش کنید که امروزه دانشگاه تورنتو دارای ارتباط بسیار خوبی را محیط‌های صنعتی کشور کاناداست و همین ارتباط خوب نیز باعث می‌شود تا امکان ورود شما به شرکت‌های بزرگ و معتبر در کشور کانادا وجود داشته باشد.

در این دانشگاه درخواست پذیرش آنلاین در تاریخ سپتامبر 2023 بوده و در ژانویه 2024 نیز شما می‌توانید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

رشته‌های دانشگاهی مهندسی، پزشکی، علوم و هنر، دندانپزشکی، طراحی و معماری، حقوق، مدیریت، دارو، موسیقی، خدمات اجتماعی، پرستاری، سلامت عمومی، علوم ارتباطات و فیزیولوژی از جمله رشته‌هایی هستند که این دانشگاه در آنها دانشجو می‌پذیرد.

میزان شهریه تحصیل در این دانشگاه معتبر جهانی در مقطع کارشناسی سالانه بین 43 تا 50 هزار دلار و در مقطع کارشناسی ارشد سالانه بین 7 تا 23 هزار دلار کانادا است. شهریه این دانشگاه بر اساس رشته دانشگاهی و واحدهای درسی تعیین می‌شود.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Columbia) با رتبه 40 در دنیا

33 درصد از دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال تحصیل هستند را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند که درصد بالایی در این دانشگاه به شمار می‌آید. زمانی که به رنکینگ دانشگاه های کانادا می‌نگریم مشاهده می‌کنیم که در جایگاه دوم این لیست دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد که در رتبه 40 قرار گرفته است. این دانشگاه دارای هشت برنده نوبل بوده و 71 دانشمند را در حوزه‌های مختلف به دنیا معرفی کرده است که بسیاری از آنها جز مدال‌آوران المپیک نیز بوده‌اند. تمامی این موارد نشان‌ دهنده این است که سطح علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقایسه با سایر دانشگاه‌هایی که در این کشور وجود دارند بالاتر است و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا ادامه تحصیل در این دانشگاه به یک تجربه جدید و بسیار جذاب برای شما تبدیل شود.

دقت داشته باشید که این دانشگاه دارای دو پردیس مختلف است که به ترتیب در ونکوور و اوکاناگان قرار دارند. یک نکته مهم دیگر نیز این است که در این دانشگاه کلا 19 دانشکده وجود دارد که 12 مورد از آنها در پردیس ونکوور و هفت مورد دیگر نیز در پردیس اوکاناگان قرار دارند. در صورتی‌ که شما هم علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستید باید درباره هر یک از این دانشکده‌ها و اساتید آنها به خوبی تحقیق کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

مهلت ارسال درخواست‌های زمستانی به این دانشگاه از تاریخ سپتامبر 2023 آغاز شده و شما می‌توانید این روند را تا تاریخ آوریل 2024 نیز در نظر بگیرید. از طرف دیگر برای ثبت‌نام تابستانی نیز شما از ماه مه تا آگوست 2023 مهلت دارید که روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

 دانشگاه بریتیش کلمبیا که جایگاه دوم در رنکینگ دانشگاه های کانادا  را دارد، در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی 37 است و در حوزه آموزش، یادگیری و پژوهش شهرت بین‌المللی دارد. رشته‌های موجود در این دانشگاه مانند دانشگاه تورنتو است و به صورت سالیانه متقاضیان تمام کشورها را جذب می‌کند.

شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقطع کارشناسی سالانه بین 25 تا 40 هزار دلار و در مقطع کارشناسی ارشد سالانه بین 5 تا 10 هزار دلار است.

دانشگاه مک گیل (McGill) با رتبه 46

در ادامه صحبت درباره رنکینگ دانشگاه های کانادا قصد داریم کمی بیشتر درباره دانشگاه مک گیل صحبت کنیم که امروزه در جایگاه سوم از لیست بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا قرار دارد. درصورتی‌که شما هم به دنبال اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا هستید باید بدانید که دانشگاه مک گیل یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی به شمار می‌آید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند از بیش از 150 کشور مختلف دنیا به این کشور آمده‌اند. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا به شمار می‌آید که در سال 1821 تاسیس شده است. پردیس اصلی این دانشگاه در پایه کوه رویال و در مرکز شهر مونترال قرار دارد. اولین دانشکده‌ای که در این دانشگاه تاسیس شده دانشکده پزشکی این دانشگاه است که امروزه نیز به‌عنوان قطب موضوعات بالینی در کل دنیا به شمار می‌آید.

با بررسی رنکینگ دانشگاه های کانادا مشاهده خواهید کرد که دانشگاه مک گیل در جایگاه 46 در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است. این جایگاه بسیار خوب باعث می‌شود تا هرساله تعداد زیادی از دانشجوها از کشورهای مختلف تقاضای مهاجرت تحصیلی به این کشور و ادامه تحصیل در دانشگاه مک گیل را داشته باشند. طیف وسیعی از خدمات دانشجویی در این دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برنامه‌ریزی شغلی، خدمات مشاوره تحصیلی و مواردی ازاین‌قبیل اشاره کرد. از طرف دیگر هزینه‌های تحصیل در دانشگاه مک گیل نیز نسبت به سایر دانشگاه‌ها مناسب‌تر است.

آخرین مهلت برای ثبت‌نام در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در سال تحصیلی 2023-2024 را دارند تا 15 ژانویه 2023 خواهد بود. البته باید دقت داشته باشید که این مهلت‌ها بر اساس سابقه تحصیلی که شما دارید، مکان موسسه آموزشی که پیش‌ از این در آن مشغول به تحصیل بودید و البته موارد مشابه دیگر قابل تغییر خواهد بود.

دانشگاه مک گیل در شهر مونترال کانادا واقع در استان کبک قرار دارد و سومین رتبه را در رنکینگ دانشگاه های کانادا  به خود اختصاص داده است. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی 44 است و با داشتن بیش از 40 هزار نفر دانشجوی خارجی، 1700 نفر عضو آکادمیک، 12 دپارتمان مجزا و تخصصی، 10 دانشکده و 4 بیمارستان آموزشی وابسته، از معتبرترین دانشگاه‌های کشور کانادا به شمار می‌آید.

این دانشگاه 21 دانشکده و موسسه تکنولوژی دارد که بیش از 300 رشته تحصیلی در آن موجود است.

شهریه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه برای دانشجوهای خارجی بین 16 تا 50 هزار دلار متغیر است. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز سالانه حدود 16 هزار دلار است.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر (McMaster) با رتبه 85

یکی دیگر از دانشگاه‌های بسیار معروف که امروزه در رنکینگ دانشگاه های کانادا در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد دانشگاه مک مستر است که در همیلتون در کشور کانادا واقع شده است. یکی از نکات بسیار جذابی که خصوص این دانشگاه وجود دارد این است که دانشجویان و اساتیدی که در این دانشگاه فعالیت دارند از بیش از 90 کشور مختلف به این دانشگاه می‌آیند که نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از دانشجویان و اساتید این دانشگاه را افراد بین‌المللی تشکیل می‌دهند. نام این دانشگاه از سرمایه‌گذار اصلی آن که مبلغی بیش از 900 هزار دلار کانادا را برای تاسیس این موسسه آموزش عالی اهدا کرده نام‌گذاری شده است. یکی از مهم‌ترین دانشکده‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد دانشکده پزشکی است که در حال حاضر در کل دنیا نیز محبوبیت بالایی دارد.

از دیگر دانشکده‌های جذابی که در حال حاضر در این دانشگاه وجود دارند می‌توان به دانشکده‌های مهندسی، بازرگانی، علوم‌انسانی، علوم اجتماعی و … نیز اشاره کرد که هریک از آنها مزایای مخصوص به خود را دارا هستند. به‌طورکلی باید بدانید که این دانشگاه بر تحقیقاتی که برای هدف قراردادن برخی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه کانادا وجود دارند متمرکز است که از جمله این نیازها می‌توان به نیازهایی در حوزه علوم بهداشتی اشاره کرد. نکته بسیار جالب دیگری که درباره دانشگاه مک مستر وجود دارد این است که این دانشگاه حدود 70 قرارداد تبادل بین‌المللی با موسسات مختلف در سراسر جهان دارد. همین قراردادها نیز به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید از بهترین زیرساخت‌های علمی استفاده کرده و پس از دوران تحصیل خود در این کشور نیز آماده ورود به بازار کار باشید. پس اگر شما هم به دنبال بهترین دانشگاه های کانادا برای ادامه تحصیل هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات این دانشگاه نیز نهایت بهره را ببرید.

مهلت درخواست برای پذیرش از این دانشگاه در ماه سپتامبر تا انتهای آوریل 2023 به اتمام خواهد رسید. پس اگر شما هم قصد ثبت‌نام در این دانشگاه را دارید حتما به این ددلاین دقت و توجه داشته باشید.

پردیس این دانشگاه معتبر 121 هکتار مساحت داشته و در دانشکده‌های علوم، مهندسی، بهداشت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و تجارت دانشجو می‌پذیرد.

شهریه تحصیل در این دانشگاه به صورت سالیانه در مقطع کارشناسی بین 20 تا 30 هزار دلار و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 16 هزار دلار کانادا است.

دانشگاه مونترال (Montreal) در جایگاه 111 بهترین دانشگاه های کانادا

یکی از بهترین دانشگاه‌هایی که در حال حاضر در کشور کانادا فعالیت دارد و خدمات خود را به دانشجویانی از سراسر دنیا ارائه می‌دهد دانشگاه مونترال است. این دانشگاه در جایگاه 111 در رنکینگ دانشگاه های کانادا قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین مزایای ادامه تحصیل در این دانشگاه این است که شما می‌توانید از بهترین امکانات علمی برخوردار شوید. دروسی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند معمولا در دو بخش عملی و تئوری هستند که شما را هم در راستای پیشرفت علمی آماده کرده و هم شما را آماده می‌کنند تا بتوانید در بازار کار حضور پیدا کنید. زبان اصلی تحصیل در این دانشگاه زبان فرانسوی است که حتما باید به این نکته مهم دقت داشته باشید. شما بدون داشتن مدرک زبان فرانسوی نمی‌توانید از این دانشگاه پذیرش خود را دریافت کنید.

نکته بسیار مهمی که در خصوص دانشگاه مونترال وجود دارد این است که یک‌چهارم از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. نکته مهم دیگر این است که دانشگاه مونترال با بیش از 36 هزار دانشجو دومین دانشگاه بزرگ در کشور کانادا به شمار می‌آید. این دانشگاه دارای یک اتحادیه دانشجویی است که نماینده دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده سه انجمن مختلف نیز دارد. یک مزیت بسیار مهم تحصیل در دانشگاه‌های این کشور این است که شما در آن می‌توانید از امکانات مسکن تام وقت برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده کنید. ورزش دانشگاهی در این دانشگاه بسیار معروف است و درصورتی‌که شما هم علاقه‌مند به انواع ورزش‌ها هستید می‌توانید در تیم‌های دانشگاهی دانشگاه مونترال شرکت کرده و از امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد نهایت بهره را ببرید.

آخرین‌مهلت درخواست برای ترم‌های پاییز و تابستان تا تاریخ یک فوریه الی 1 سپتامبر در هرسال است که می‌توانید در این تاریخ‌ها مدارک خود را ارسال کرده و روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

زبان رسمی این دانشگاه زبان فرانسوی است و رشته‌های تحصیلی آن عبارتند از: علوم و هنر، دندانپزشکی، طراحی محیط، آموزش و پرورش، حرکت شناسی، حقوق، موسیقی، پزشکی، بینایی‌سنجی، پرستاری، داروسازی، دامپزشکی و سلامت عمومی. توجه داشته باشید که در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد بعضی رشته‌های تحصیلی مانند بیوشیمی، کامپیوتر، میکروبیولوژی و چند رشته دیگر به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

شهریه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 14 هزار دلار و در مقطع کارشناسی ارشد بین 10 تا 20 هزار دلار کانادا متغیر است.

دانشگاه آلبرتا (Alberta) با رتبه 118

دانشگاه آلبرتا یکی از دانشگاه‌های پیشتاز در کشور کانادا است که امروزه دارای 18 دانشکده بوده و در حوزه‌های مختلفی خدمات خود را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. از جمله دانشکده‌هایی که در حال حاضر در این دانشگاه فعالیت دارند می‌توان به دانشکده‌های تجارت، حقوق، هنر، کشاورزی، مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی و … اشاره کرد که هریک از آنها دارای تقاضای زیادی از سمت دانشجویان بین‌المللی هستند. هزینه تحصیل در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌هایی که در کشور کانادا فعالیت دارند مناسب‌تر است و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا تحصیل در این دانشگاه یک گزینه ایده‌ال برای شما باشد. یک نکته مهم دیگر که درباره این دانشگاه وجود دارد این است که در آن بورسیه‌های تحصیلی مخصوص به دانشجویان بین‌المللی نیز ارائه می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هرساله بیش از 34 میلیون دلار بورسیه تحصیلی در این دانشگاه به دانشجویان خارجی اعطا می‌شود که مبلغ تقریبا زیادی به شمار می‌آید. در خصوص ددلاین دانشگاه های کانادا و به‌خصوص دانشگاه آلبرتا باید بدانید که روند درخواست برای ترم جدید تا اکتبر باز است و از 1 مارس 2023 امکان ثبت‌نام دیگر برای دانشجویان خارجی وجود نخواهد داشت.

دانشگاه آلبرتا در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا متقاضیان تحصیل را از تمام کشورها جذب می‌کند. شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه آلبرتا بین 20 تا 22 هزار دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد بین 8 تا 10 هزار دلار کانادا است.

دانشگاه اتاوا (Ottawa)

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های خصوصی کشور کانادا است که در شهر اتاوا واقع شده و در رتبه هفتم رنکینگ دانشگاه های کانادا  قرار دارد. در این دانشگاه واحدهای درسی به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود. دانشگاه اتاوا در رتبه 176 رنکینگ جهانی قرار گرفته است.

شهریه سالانه تحصیل در این دانشگاه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بین 15 تا 50 دلار کانادا متغیر است.

 

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری (Calgary)

این دانشگاه در شهر کلگری استان آلبرتا واقع شده و تقریبا تازه تاسیس است. رتبه دانشگاه کلگری در رنکینگ دانشگاه های کانادا هشتم و در رنکینگ جهانی 199 است. این دانشگاه در رشته‌های مهندسی، انرژی، سیاست، علوم و هوا فضا، پرستاری و زمین‌شناسی دارای شهرت جهانی است. نکته جالب در مورد این دانشگاه، احداث تونل‌های زیرزمینی به منظور حفاظت دانشجویان از سرمای شدید است. از آنجا که کانادا کشوری سردسیر است، ایده احداث تونل زیرزمینی باعث جذب متقاضیان بیشتری شده است.

شهریه تحصیل در این دانشگاه به صورت سالانه از حدود 13 هزار دلار شروع شده و تا حدود 40 هزار دلار متغیر است.

دانشگاه واترلو (Waterloo)

دانشگاه واترلو که در شهری به همین نام واقع شده، یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا است که به نوآوری شهرت دارد. رتبه این دانشگاه در رنکینگ دانشگاه های کانادا نهم است و در رنکینگ جهانی رتبه 201 را دارد. دانشگاه واترلو یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌ها در زمینه برنامه‌های کارآموزی است.

شهریه سالانه این دانشگاه در مقطع کارشناسی بین 27 تا 31 هزار دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد بین 13 تا 14 هزار دلار کانادا است.

دانشگاه وسترن (Western)

دانشگاه وسترن در شهر لندن استان انتاریو واقع شده و در رنکینگ دانشگاه های کانادا دارای رتبه دهم است. این دانشگاه دولتی در رشته‌های پرستاری، فلسفه و روانشناسی شهرت جهانی دارد و متقاضیان را از تمام دنیا جذب می‌کند. دانشگاه وسترن عضو گروه 13 کشور کاناداست که شامل 13 دانشگاه برتر این کشور در زمینه تحقیق و پژوهش است. دانشکده بیزینس این دانشگاه اعتبار بی‌المللی دارد.

شهریه این دانشگاه برای اغلب رشته‌ها از سالانه 30 هزار دلار شروع می‌شود. شهریه تحصیل در دانشگاه وسترن به صورت سالیانه در مقطع کارشناسی بین 30 تا 35 هزار دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 18 هزار دلار کانادا است.

دانشگاه کوئین (Queen’s University)

این دانشگاه دولتی در شهر کینگستون استان انتاریو قرار داشته و دارای رتبه یازدهم در رنکینگ دانشگاه های کانادا است. دانشگاه کوئین از استانداردهای آموزشی و علمی بالایی برخوردار است و در رشته‌های علوم پایه، علوم سیاسی-جغرافیایی، مهندسی، پزشکی، محیط زیست، انرژی پایدار و بهداشت روانی دانشجو می‌پذیرد.

شهریه سالیانه تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه حدود 26 هزار دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 14 هزار دلار کانادا است.

دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan)

این دانشگاه معتبر یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور کاناداست که در ایالتی به همین نام واقع شده است. دانشگاه ساسکاچوان در رنکینگ دانشگاه های کانادا دارای جایگاه دوازدهم است. این دانشگاه در رشته‌هایی مانند پزشکی، بیوتکنولوژی کشاورزی، مهندسی، شیمی و ژئوشیمی از سراسر جهان دانشجو می‌پذیرد.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه ساسکاچوان به صورت سالیانه حدود 18 هزار دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 5 هزار دلار کانادا است.

دانشگاه یورک (York University)

دانشگاه یورک در استان انتاریو قرار دارد و از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا است. جایگاه این دانشگاه در رنکینگ دانشگاه های کانادا سیزدهم است. دانشگاه یورک در سال 1959 با هدف جذب دانشجویان خارجی تاسیس شد. رتبه این دانشگاه در نکینگ جهانی 200 است.

شهریه تحصیل در این دانشگاه به طور سالیانه در مقطع کارشناسی حدود 20 هزار دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد 12 هزار دلار کانادا است.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند (Memorial University of Newfoundland)

این دانشگاه، آخرین دانشگاه در فهرست 14 دانشگاه برتر کشور کانادا است. عمر این دانشگاه دولتی زیاد است و همچنان به دلیل داشتن سطح علمی بالا مورد توجه دانشجویان جهان است. دانشگاه مموریال نیوفاندلند در شهر سنت جان در استان نیوفاندلند واقع شده و در حوزه تحقیق و پژوهش شهرت بین‌المللی دارد.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه سالانه بین 9 تا 12 هزار دلار کانادا و شهریه سالانه مقطع کارشناسی ارشد حدود 6 هزار دلار کانادا است.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رنکینگ دانشگاه های کانادا بر اساس فهرست QS

QS از معتبرترین موسسه‌های رتبه‌بندی دانشگاهی جهان است که فهرست بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا را در سال 2022 اعلام کرده که به قرار زیر است:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه کوئین در کینگستون
  • دانشگاه کلگری

دیگر دانشگاه‌ های برتر کانادا در سال 2022:

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه‌ های معتبر کشور کانادا

متقاضیانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، برای پذیرش در دانشگاه های کانادا لازم است مدارکی را ارائه کنند و منتظر جواب دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی کانادا باشند. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • مدارک آزمون زبان
  • مدارک تحصیلی همراه با ریزنمرات ترجمه‌شده
  • فرم پذیرش دانشگاه
  • فرم‌هایی مانند توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه

سخن پایانی

بررسی رنکینگ دانشگاه های کانادا به شما کمک می‌کند تا بتوانید با بهترین دانشگاه‌هایی که در حال حاضر در این کشور وجود دارند آشنا شده و اطلاعات کاملی را درباره آنها به دست بیاورید. بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا امکانات زیادی را برای شما فراهم می‌کنند که تحصیل در آنها را برای شما ساده‌تر خواهد کرد. درصورتی‌که شما هم سوالاتی در خصوص تحصیل در هریک از این دانشگاه‌های کشور کانادا دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات موسسه مهاجرتی صبا ویزا در این زمینه استفاده کرده و از مزایای این موسسه مهاجرتی نهایت بهره را ببرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 6 میانگین: 4.2]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید