لوگو صبا ویزا

شرایط خرید و سرمایه گذاری در استارباکس

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط خرید و سرمایه گذاری در استارباکس و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

سرمایه گذاری در استارباکس، برگر کینگ یا مک دونالد، یکی از بهترین و زود بازده‌ترین روش‌های مهاجرتی است. این برند‌ها آنقدر شناخته شده هستند که شما حتی نیازی به بازاریابی و تبلیغات برای فروش بیشتر ندارید و از طرفی برند مادر نیز در تأمین بسیاری از نیازهای کافی شاپ و رستورانتان به شما کمک خواهد کرد. با توجه به امکانات، سوددهی بالا، عدم ورشکستگی و بازگشت سرمایه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در مورد شرایط خرید و سرمایه گذاری در استارباکس اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر اندوخته‌ای دارید و می‌خواهید آن را در شرکتی مطمئن سرمایه‌گذاری کنید، دست نگاه دارید و بعد از خواندن این مقاله تصمیم نهایی خود را بگیرید.

درباره استارباکس

اولین شعبه استارباکس در ساال 1971 در شهر سیاتل ایالت واشنگتن راه‌اندازی شد. در ابتدای کار، استارباکس تنها فروش قهوه را داشت و بعد از مدتی اولین شعبه خود را افتتاح کرد. در حال حاضر این برند دارای بیش از 30 هزار شعبه در سراسر دنیا است. این شعبه‌ها بیشتر در کشورهای کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی احداث شده‌اند. دفتر مرکزی و شرکت مادر استارباکس کماکان در واشنگتن است و تمامی شعبات خود را از این مرکز مدیریت و هدایت می‌کند.

سرمایه گذاری در استارباکسچگونگی سرمایه گذاری در استارباکس

استارباکس از جمله مجموعه‌های شناخته شده با سوددهی بسیار بالا است و همین موضوع افرادی را که اندوخته‌ای دارند ترغیب به خرید و سرمایه گذاری در استارباکس می‌کند. درست است که سرمایه گذاری در این مجموعه در واقع نوعی کارآفرینی محسوب می‌شود اما فرد سرمایه‌گذار نمی‌تواند از این طریق اقامت کشور مقصد را دریافت کند.

همانطور که اشاره کردیم، متقاضی می‌تواند در کانادا، اکثر ایالات آمریکا و بسیاری از کشورهای مرفه اروپایی سرمایه‌گذاری کند، اما قبل از هر چیز نیاز به دریافت ویزای خود اقامتی دارد تا بتواند پس از سرمایه‌گذاری اقامت آن کشور را نیز دریافت کند. در واقع می‌توان گفت که دریافت حق امتیاز استارباکس به منزله بستری مناسب برای کسب درآمد عالی است.

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه استارباکس مانند بسیاری از برندهای دیگر چون مک دونالد و برگر کینگ، مطرح و شناخته شده است، سرمایه گذاری در آن تحت عنوان فرانچایز نیز شناخته می‌شود.

در فرانچایز، یک رابطه بلندمدت بین فرانچایز گیرنده و فرانچایز دهنده برقرار می‌شود. در اصل فرانچایز دهنده حق بهره‌مندی از لیسانس و برند خود را به فرانچایز گیرنده اعطا کرده و در این میان در زمینه آموزش، تأمین مواد، مدیریت و بازاریابی به فرانچایز گیرنده کمک می‌کند و در ازای آن نیز مبلغی از فرانچایز گیرنده دریافت می‌کند.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در استارباکس کار ساده‌ای نیست و در کانادا و آمریکا به سختی می‌توانید این کار را انجام دهید و از طرفی تنها برخی از کشورهای اروپایی فرانچایز را می‌پذیرند.

اما به طور کلی اصلی‌ترین اصل دریافت فرانچایز استارباکس داشتن سابقه کاری مرتبط توسط فرانچایز گیرنده است. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد نحوه و شرایط خرید و سرمایه گذاری در استارباکس در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

شرایط خرید و سرمایه گذاری در استارباکس

سرمایه گذاری بر روی برندهای خارجی خصوصاً مجموعه‌هایی که بسیار مشهور و شناخته شده هستند در کشورهای خارجی کار آسانی نیست و گاهی حتی برای سرمایه‌گذاران خارجی محدودیت‌هایی نیز دارد. استارباکس نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما ممکن است نتوانید در هر کدام از شعبات این مجموعه که مایل باشید سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال دریافت حق امتیاز استارباکس در برخی از کشورهای اروپایی با داشتن شرایط خاص متقاضی امکان‌پذیر است و در بسیاری از شهرهای آمریکا و کانادا بطور کل امکان‌پذیر نیست.

اگر سرمایه‌ای دارید و می‌خواهید آن را در جایی مطمئن و با سوددهی بالا سرمایه‌گذاری کنید، استارباکس بهترین انتخاب خواهد بود. شرایط کلی خرید و سرمایه گذاری در استارباکس به قرار زیر است:

  • باید سابقه کاری مرتبط با کافی شاپ داشته باشید یا چند سال به عنوان مدیریت رستوران و کافی شاپ فعالیت کرده باشید،
  • آشنایی با زبان کشور مقصد تأثیر بسیار خوبی در پذیرش شما دارد چون قرار است در کافی‌شاپ با مردم در ارتباط باشید، پس تسلط بر زبان مقصد ضروری است،
  • علاوه بر مبلغی که در مجموعه سرمایه‌گذاری می‌کنید باید سرمایه‌ای نیز برای اداره کافی‌شاپ و پرداخت هزینه‌های آن داشته باشید،
  • لازم است در دوره‌های آموزشی که توسط شزکت مادر برگزار می‌شوند، شرکت کنید تا با قوانین و شرایط آن برند آشنا شوید. تمرکز این دوره‌ها بیشتر بر آموزش یک مدیر نمونه برای برند است و در مورد ساعات پرفروش و محصولات پرفروش محدوده کافی‌شاپ اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار داده می‌شود.

البته بسیاری از برندهای بزرگ مانند مک دونالد، برگر کینگ و استارباکس، برای تأمین برخی هزینه‌ها به شما به عنوان فرانچایز گیرنده کمک می‌کنند بنابراین نیازی نیست خیلی نگران این موضوع باشید و بهتر است بر روی مدیریت مجموعه خود تمرکز کنید. در این شرایط شرکت فرنچایز دهنده ترجیح می‌دهد شما مدیر بهتری برای یکی از شعبات برند او باشید تا اینکه سرمایه کافی برای تأمین هزینه‌ها را داشته باشید.

حداقل مبلغ لازم برای سرمایه گذاری در استارباکس

مبلغ سرمایه‌گذاری در شعبات مختلف استارباکس بستگی به کشور و محل کافی‌شاپ دارد، اینکه در کدام بخش شهر واقع شده است. با توجه به این شرایط و بسته به مکانی که قصد تأسیس کافی‌شاپ استارباکس را در آن ‌دارید، به حداقل مبلغی بین 1 میلیون تا 1.5 میلیون دلار برای هزینه مکان کافی شاپ احتیاج دارید. علاوه بر این در ابتدای کار باید حداقل سرمایه‌ای حدود 55 هزار دلار تا 130 هزار دلار داشته باشید. در مجموع می‌توان گفت که برای دریافت مجوز و سرمایه‌ گذاری در استارباکس به مبلغی بین 500 هزار دلار تا 1.5 میلیون دلار سرمایه اولیه نیاز دارد. مبلغ زیادی است اما فراموش نکنید که شما صاحب امتیاز یک برند بسیار معروف هستید و در مدت زمان اندکی می‌توانید این هزینه‌ها را جبران کنید.

استارباکس سیاست‌های خاصی برای همکاری با افراد خارجی به عنوان سرمایه‌گذار داشته و مجوز یا پروانه خود را به این افراد نمی‌فروشد بلکه آن را برای مدت مشخصی به آن‌ها اجاره می‌دهد.

مزایای سرمایه گذاری در استارباکس

همانطور که اشاره کردیم، استارباکس یکی از معروفترین و شناخته ‌شده‌ترین کافی‌شاپ‌های دنیا است و سرمایه‌گذاری در آن حکم کارآفرینی را دارد. پس شما به عنوان یک کارآفرین شناخته شده و می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. از جمله مهمترین مزایای کارآفرینی در برخی از کشورهای خارجی امکان دریافت اقامت دائم کشور مقصد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. از طرفی به عنوان صاحب امتیاز یک برند در مدت زمان کوتاهی می‌توانید به بیشترین میزان سوددهی برسید.

به طور کلی می‌توان گفت که سرمایه گذاری در استارباکس نه تنها هیچگونه ضرر مالی ندارد بلکه بازگشت سرمایه در کوتاه‌ترین زمان ممکن رخ داده، از طرفی ریسک و احتمال ورشکستگی نیز وجود ندارد. مطمئن باشید که سرمایه اولیه خود را همراه با سود آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن (بسته به کیفیت و میزان فعالیت خودتان) دریافت خواهید کرد.

درست است که برای سرمایه‌گذاری در استارباکس باید سابقه کار مرتبط یا سابقه مدیریت کافی‌شاپ یا رستوران را داشته باشید، اما شرکت مادر برای تمامی سرمایه‌گذاران خود در سراسر دنیا دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند که فرصت بسیار خوبی برای کسب تجربه است. هدف از این دوره‌ها آموزش شما به عنوان یک مدیر است و در نهایت راه و روش افزایش درآمد را نیز خواهید آموخت. لازم به ذکر است که تمامی این دوره‌ها به صورت کاملاً رایگان برگزار می‌شوند.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در استارباکس دریافت امکانات و دستورالعمل‌ یا منو از شرکت اصلی است. به این ترتیب کافی‌شاپ شما همواره به روز خواهد بود و امکانات لازم و کافی را نیز خواهد داشت. از طرفی طراحی و تهیه منو و همینطور دکوراسیون کافی‌شاپ نیز بر عهده شرکت اصلی است و در نتیجه هزینه‌های شما به این طریق هم کاهش پیدا می‌کند.

جالب است بدانید که در بسیاری از موارد، استارباکس محل احداث کافی‌شاپ شما را خریداری می‌کند تا اندکی در تأمین هزینه‌ها به شما کمک برساند. پس نگران ریسک بازگشت سرمایه خود نباشید، چون این برند برای نام و آوازه خود هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شود تا مشتریان وفادار و همیشگی خود را داشته باشد.

در کنار همه این موارد، شما دیگر نیازی به انجام تبلیغات ندارید و می‌توانید هزینه این کار را صرف کافی‌شاپ خود کنید چون استارباکس برند شناخته شده‌ای است و نیازی به تبلیغات شما نیست.

آیا امکان دریافت نمایندگی استارباکس در ایران وجود دارد؟

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که استارباکس اولین بار در ایالت واشنگتن آمریکا تأسیس شد و دفتر اصلی این مجموعه نیز در همین ایالت قرار دارد. در حال حاضر هیچ شرکت آمریکایی به طور مستقیم و با برند تجاری خود، نمی‌تواند در ایران فعالیتی داشته باشد، پس تمامی مجموعه‌هایی که ادعای نمایندگی استارباکس در ایران را دارند در واقع رسمی و قانونی نیستند و تنها از لوگویی مشابه لوگوی استارباکس برای کافی‌شاپ خود استفاده می‌کنند.

در این مقاله به شرایط خرید و سرمایه گذاری در استارباکس اشاره کردیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم. پس اگر بودجه کافی را دارید و می‌خواهید آن را در شرکتی سودده با شرایط عالی و عدم ورشکستگی، سرمایه‌گذاری کنید، استارباکس بهترین گزینه خواهد بود. فراموش نکنید که اخذ نمایندگی استارباکس به منزله دریافت اقامت کشور مقصد نخواهد بود. بلکه شما باید ابتدا اقامت کشور مورد نظر (مثلاً اقامت خود حمایتی) را داشته باشید و سپس برای سرمایه‌گذاری اقدام کنید. شما برای خرید و سرمایه‌ گذاری در استارباکس کدام کشور را انتخاب کرده‌اید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید