لوگو صبا ویزا

سرمایه گذاری در فنلاند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه گذاری در کشور فنلاند و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

مطابق با پتانسیل رشد قابل توجهی که فنلاند در بسیاری از بخش‌ها نظیر اقتصاد دارد، سرمایه‌گذاری در آن یکی از اقدامات موثر برای سرمایه­گذاران خواهد بود. بر اساس داده‌های موجود و بررسی شده، فنلاند در چند سال آینده بر ایجاد روابط با اقتصادهای پویای آسیایی تمرکز خواهد کرد. در نتیجه با توجه به ارتباطات اقتصادی و حمل­ونقل ویژه‌ای که بین کشورهای آسیایی و فنلاند شکل خواهد گرفت، این یک سرمایه‌گذاری موفق برای سرمایه­گذاران ایرانی خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های بانک فنلاند، دارایی ذخیره رسمی این کشور در مارس 2019 به ارزش 10.6 میلیارد دلار بود. عمده این دارایی‌ها متعلق به ذخایر ارزی و اوراق بهادار بود. با توجه به این داده‌ها، اعتبار بخشی در بازار سرمایه از سوی دولت این کشور بیش از سایر کشورهای اروپایی خواهد بود. به همین دلیل فنلاند برای سال‌های متمادی در جایگاه اول اقتصاد برتر جهان قرار گرفته بود.

فهرست عناوین

چرا باید فنلاند را برای سرمایه گذاری هدفمند انتخاب کنیم؟

برای ارزیابی یک کشور در سرمایه‌گذاری توجه به عوامل متعددی ضروری است. مهم‌ترین عوامل اثرگذار در انتخاب یک کشور، عواملی هستند که مستقیما بر اقتصاد آن موثر هستند. در ادامه به بررسی بیشتر اقتصاد فنلاند خواهیم پرداخت اما پیش از آن بهتر است نگاه جامع‌تری به این کشور داشته باشیم.

فنلاند از موفق‌ترین کشورهایی است که از مشاوره، تأسیس شرکت‌ها، سرمایه­ گذاران خارجی، املاک و مستغلات آن پشتیبانی می‌کند. در واقع این کشور با ایجاد بازاری گسترده در تعاملات و داد‌و‌ستدهای بین‌المللی، تلاش کرده تا ارتباط موثری با سایر کشورها برقرار کند. در نتیجه سرمایه­ گذاران متعددی می‌توانند از این فرصت با توجه به ویژگی‌های موثر فنلاند استفاده کنید. از این رو بهتر است فنلاند را در موارد زیر ارزیابی کنیم:

سود بیشتر با سرمایه گذاری در فنلاند

اقتصاد خوب، نرخ مالیات و بهره بانکی پایین، کنترل استانداردهای اقتصادی و بررسی دقیق شاخص‌های مهم اقتصادی باعث شده تا فنلاند انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. در واقع تمام ابعاد تاثیرگذار بر این زمینه باعث شده‌اند تا این کشور در رتبه اول و جزو کم ریسک‌ترین کشورها در مصادره اموال باشد.

به طور کلی بیشترین نقش اقتصاد در فنلاند را، 72.2 درصد خدمات و 31.4 درصد فعالیت‌های پالایشی و تولیدی تشکیل می‌دهد. در نتیجه برای کشورهای خارجی نظیر آلمان، ترکیه، ایران، بوسنی، روسیه و بسیاری دیگر، برقراری ارتباط و سرمایه‌گذاری در این کشور بسیار سودمند خواهد بود.

سرمایه گذاری در فنلاند

انگیزه‌های غیرمنتظره در فنلاند

رایج‌ترین تصورات اشتباهی که اکنون در مورد کشور فنلاند برای سرمایه‌گذاری وجود دارد نرخ بالای مالیات، گران بودن فنلاند و هزینه‌های سنگین نیروی کار است. این در حالی است که تا کنون ارزیابی‌های متعددی در مورد اقتصاد این کشور صورت گرفته و از جهات بسیاری فنلاند را می‌توان انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری دانست.

این کشور طیف گسترده‌ای از مشوق‌های مالیاتی ویژه را در سال‌های اخیر معرفی کرده است. به همین دلیل در زمینه‌های متعددی می‌توان انگیزه‌های ویژه‌ای را برای انتخاب فنلاند در سرمایه‌گذاری داشته باشیم. از مهم‌ترین انگیزه‌های موثر در فنلاند می‌توان به امیتازهای موجود بر سهم برای کارکنان، کاهش مالیات برق صنعتی و استهلاک مضاعف موقت برای ماشین‌آلات و تجهیزات اشاره کرد.

یک مدیریت و اجرای قوی در سرمایه گذاری

در بین کشورهای اروپایی نتایج دلگرم‌کننده‌ای از اقتصاد فنلاند به چشم می‌خورد. مدیریت درست و صحیح و کنترل مناسب در شاخص‌ها و استانداردهای اقتصادی موجب شد تا کشور فنلاند برای هفت سال متوالی تا سال 2018 رتبه اول اقتصاد برتر را به خود اختصاص بدهد.

برای سرمایه­گذاران متعددی که در کشورهای مختلف فعالیت کرده‌‌اند و با شکست مواجه شده‌اند روبه‌رو شدن با این کشور با امتیازهای خوبی همراه خواهد بود.

شاخص‌های اقتصادی موثر بر سرمایه گذاری

به‌طور کلی بررسی برخی از معیارهای تاثیرگذار در این امر به سرمایه­ گذار این امکان را می‌دهد تا با دید بازتری به آینده سرمایه‌گذاری خود نگاه کند. این معیارها مشخصا برای تمام کشورها وجود دارد و بر اساس وضع اقتصادی حاکم بر جامعه ارقام متعددی خواهند داشت.

با شناخت این معیارها و بررسی داخلی شاخص‌های اقتصادی در فنلاند، می‌توان این کشور را ارزیابی کرد. مهم‌ترین معیارهای موجود در این دسته از ارکان اقتصادی نرخ تورم، تولید ناخالصی داخلی، نرخ بهره بانکی، نرخ مالیات بر درآمد و… است.

·        تولید ناخالصی داخلی (GDP)

از مهم‌ترین شاخص‌های موثر بر اقتصاد کشورها، میزان تولید ناخالصی داخلی است. به عبارت دیگر هرچقدر این مقدار در کشور با افزایش مواجه باشد، تولید و فروش نیز در کشور افزایش می‌یابد. با این حساب وقتی تولید ناخالصی داخلی در کشور فنلاند با رشد خوبی مواجه باشد، توانایی سرمایه‌‌گذاری در این کشور نیز افزایش می‌یابد.

در حال حاضر برای کشور فنلاند این میزان حدود 2.2 درصد است. البته عوامل زیادی بر این شاخص تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال بعد از همه‌گیری کووید-19 در جهان، میزان تولیدات داخلی در بسیاری از کشورها کاهش پیدا کرد و در نتیجه خرید و فروش داخلی نیز با رشد منفی همراه بود.

به عنوان مثال در سال 2020 تولید ناخالص داخلی فنلاند حدود 2.8 درصد کاهش پیدا کرد. در نتیجه نه تنها اقتصاد جهان بلکه اقتصاد فنلاند نیز با مشکل بزرگی مواجه شد. با کنترل شرایط و واکسیناسیون در این کشور، در سال 2021 این مقدار تا 2.5 درصد افزایش پیدا کرد.

با این حال با وجود مشکلات متعدد در این زمینه و ضربه بزرگ به اقتصاد کشور، ضعف در صادرات و کاهش تولید ناخالص داخلی، دولت فنلاند کمک موثری به اقتصاد کشور داشته است. به طوری که در حال حاضر فنلاند یکی از کشورهای موفق در سرمایه‌گذاری دیجیتالی است و در زمره کشورهایی قرار دارد که کمترین آسیب به اقتصاد را داشته است.

·        نرخ مالیات بر درآمد

به‌طور کلی این نوع نرخ متناسب با شرایط اقتصادی یک کشور متغیر است. مالیات هر شرکت متناسب با قوانین موجود در کشور بر اساس نظر و دیدگاه دولت اعلام می‌شود. بر این اساس از آنجایی که سرمایه­گذاران به دنبال پرداخت کمتر برای مالیات هستند، هرچقدر این نرخ پایین‌تر باشد، سرمایه‌گذاری موثرتر خواهد بود.

بر این اساس و طبق نمودارهای موجود، روند نرخ مالیات شرکت‌ها در فنلاند حاکی از آن است که از سال 2014 تا سال 2019 این نرخ در کمترین مقدار و ثابت بوده است. با این حال شرایط اقتصادی موجود در کشور بر مقدار مالیات موثر است. به طوری که از سال 2009 تا 2011 شاهد بیشترین نرخ مالیات بر درآمد در فنلاند بوده­ایم.

·        نرخ بهره بانکی

برای سرمایه ­گذاران خارجی در کشور فنلاند، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مورد بررسی همین معیار است. به طور کلی هدف از دریافت بهره بانکی از وام گیرنده، جلوگیری از کاهش ارزش پول در این کشور است. با این حساب هرچقدر نرخ بهره بانکی کمتر باشد، تقاضا برای سرمایه‌گذاری نیز بالا می‌رود.

در واقع افراد بیشتری ترغیب می‌شوند تا سرمایه خود را با بهره کمتر در این کشور گسترش بدهند و از این طریق به رشد کافی برسند. بر این اساس طبق شواهد موجود، از سال 2016 نرخ بهره بانکی در فنلاند به زیر 1 درصد رسیده و طبق ارزیابی‌های موجود تا سال 2020 نیز به کمتر از 0.5 درصد رسیده است.

سرمایه گذاری در فنلاند1

استانداردهای اقتصادی موثر بر سرمایه گذاری در فنلاند

در واقع استانداردهای اقتصادی معیارهایی هستند که سرمایه‌گذاری مطمئن را برای شما به وجود می‌آورند. به عبارتی کشوری که از این معیارها مبرا باشد، اطمینان کافی برای سرمایه‌گذاری را نداشته و ایمن شناخته نمی‌شود.

مهم‌ترین سیستم‌های موثر بر این استانداردها، سیستم‌های سیاسی، قضایی و اقتصادی هستند. وقتی یک جامعه سیستم قضایی ایمن نداشته باشد و با فساد قضایی مواجه باشد، سرمایه ­گذار اطمینان کافی برای گسترش سرمایه در این جامعه را نخواهد داشت.

به طور کلی مهم‌ترین استانداردهای اقتصادی تأثیرگذار بر این امر را می‌توان نرخ مصادره اموال و کنترل فساد اداری دانست. در ادامه به بررسی این معیارها در کشور فنلاند می‌پردازیم.

·        فساد اداری

در یک تعریف کلی، فساد اداری به میزان قدرت دولت برای منافع شخصی اشاره دارد. در صورتی که افراد متناسب با منافع کوچک و بزرگ خود اقدام به برخی از فعالیت‌ها کنند و پست‌های دولتی را بر اساس منافع خود انتخاب کنند، خطر فساد اداری در جامعه دیده می‌شود.

این معیار در کشورها با ارقامی در بازه 2.5- تا 2.5+ بررسی می‌شود. طبق آمار به دست آمده نرخ کنترل فساد در فنلاند در سال 2017 حدود 2.3 بوده است.

·        نرخ مصادره اموال

به طور کلی نرخ مصادره اموال در تمامی کشورها توسط بانک مرکزی جهانی اعلام می‌شود. مصادره اموال از طرف دولت به عنوان خطری برای سرمایه­گذار خارجی شناخته می‌شود که فرد بدون پشتوانه کافی از طرف دولت، از سرمایه‌گذاری در این کشور منع می‌شود.

برای مقابله با این طرح عوامل متعددی وجود دارد. به عنوان مثال تغییر قانون، نفی عدالت و تحریم، از مهم‌ترین راهکارهای موثر برای کنترل مصادره اموال هستند. بر این اساس رفتار کشورها در این زمینه بررسی شده و به 7 گروه عمده تقسیم شده‌اند. در نتیجه طبق این تقسیم‌بندی، عدد یک کم خطرترین و عدد هفت پرخطرترین کشور شمرده می‌شود.

مطابق با بررسی و کنترل فعالیت نهادهای حقوقی موثر بر سرمایه‌گذاری، کشور فنلاند از سال 2014 تا سال 2019 در گروه اول قرار گرفته است. در نتیجه فنلاند به عنوان یک کشور کم ریسک مطابق با نرخ مصادره اموال شناخته می‌شود.

 

مزایای سرمایه گذاری در کشور فنلاند

همانطور که پیش‌تر شرایط اقتصادی فنلاند را بررسی کردیم، مطلع شدیم که این کشور از نظر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری از وضعیت خوبی بهره‌‌بردار است. بر این اساس به طور جامع به مزایای این کشور برای سرمایه‌گذاری اشاره می‌کنیم.

  • از آنجایی که نرخ بهره بانکی در این کشور بسیار کم است، به راحتی می‌توانید وام دریافت کنید.
  • به دلیل نرخ مالیات بر درآمد پایین در کشور فنلاند، مقدار مالیات دریافتی از شما به عنوان یک سرمایه‌­گذار بسیار کم خواهد بود.
  • از آنجایی که فنلاند یک رابط خوب با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی شناخته می‌شود، شما یک صادرات و دادوستد موثر خواهید داشت.
  • هیچگونه تبعیض نژادی بین سرمایه­ گذاران داخلی و خارجی در این کشور وجود ندارد.
  • با بررسی‌های مفید بر روی اقتصاد این کشور، متوجه می‌شویم که فنلاند از نیروی کار قوی با نرخ بیکاری پایین برخوردار است.
  • همانطور که اشاره کردیم خطر مصادره اموال در فنلاند بسیار کم و نرخ آن برابر با یک است. در نتیجه ریسک سرمایه‌گذاری برای شما در این کشور بسیار پایین است.
  • به دلیل سیستم‌های اقتصادی، سیاسی و قضایی ایمن در این کشور، فساد در این ارکان دولتی بسیار پایین است و سرمایه‌گذاری تاثیرگذاری خواهید داشت.
  • بر اساس میزان اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری موثر در فنلاند می‌توانید کمک هزینه کافی از دولت دریافت کنید.

روش های سرمایه گذاری در فنلاند

برای اینکه سرمایه‌گذاری موفقی در این کشور داشته باشید، باید بهترین روش فعالیتی خود را بشناسید. برای این کار متناسب با نیاز بازار فنلاند و توانایی خود در ارائه کسب‌وکارتان عمل کرده و روش دلخواه خود را انتخاب کنید. برای سرمایه گذاری در فنلاند چندین روش وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

·        سرمایه گذاری در فنلاند از طریق ثبت شرکت

نکته مهم در این روش از سرمایه‌گذاری این است که باید بتوانید طرح تجاری قوی ارائه دهید و به صاحبان شرکت‌ها این اطمینان را بدهید که سرمایه و کسب‌وکار شما برای آن‌ها سودآور است.

برای اینکه بهترین حالت سرمایه‌گذاری در این روش را به کار بگیرید، بهتر است از شرکت‌های خارجی کمک بگیرید. پس از جمع‌آوری اسناد و مدارک مورد نیاز، این کار با کمک بانک و سازمان ثبت فنلاند (PRH) صورت می‌گیرد.

برای اداره تجارت خود با کمک و مشارکت شرکت‌های خارجی، احتیاج به فرمی به نام Oy دارید. پس از تکمیل فرم و ثبت اطلاعات در ثبت احوال فنلاند، شناسه تجارت خود را دریافت خواهید کرد.

پیش از ثبت شرکت و شروع فعالیت آن، حتما باید حساب بانکی معتبری در فنلاند داشته باشید. به همین دلیل ملزم به ارائه مدارک و اسناد خود به بانک هستید تا روند افتتاح حساب سریع‌تر صورت بگیرد. در صورتیکه فعالیت شما به صورت مشارکت در شرکت با مسئولیت محدود باشد، سرمایه اولیه 2500 یورو به حساب شما واریز می‌شود. توجه داشته باشید اگر نوع ثبت شرکت شما به صورت عمومی با مسئولیت محدود است، سرمایه اولیه 80 هزار یورد خواهد بود.

·        سرمایه گذاری در فنلاند از طریق خرید ملک

یکی دیگر از مسیرهای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فنلاند، خرید ملک است. نکته مهمی که در این نوع سرمایه‌گذاری باید بدانید این است که نقش دولت فنلاند در این روش بسیار پررنگ است. به طوریکه بیشتر املاک و مستغلات آن‌ها متعلق به دولت و شهرداری هستند. در نتیجه برای سرمایه‌گذاران خارجی بازار املاک در فنلاند محدود خواهد بود.

نکته مهم اینکه مهاجرت از طریق خرید ملک در فنلاند امکان پذیر است اما دولت از این طریق به سرمایه‌گذاران و مهاجرین اقامتی نمی‌دهد.

·        سرمایه گذاری در فنلاند از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

اوراق قرضه یکی از روش‌های ارائه شده توسط دولت است که در صورت تمایل می‌توانید بر اساس سررسید ارائه شده توسط دولت آن را خریداری کنید. در واقع این روش، نوعی فعالیت کمکی برای کشور شناخته می‌شود که دولت در صورت مواجهه با کسری بودجه، اوراق قرضه منتشر می‌کند.

باید توجه داشت که دولت فنلاند از طریق فروش اوراق قرضه و سرمایه‌گذاری شما از این روش، اقامت یا تابعیتی به شما نخواهد داد.

·        سرمایه گذاری در فنلاند از طریق کارآفرینی

برای اینکه مهاجرت موفقی از این طریق داشته باشید مسیر طولانی در پیش دارید. اما مهم‌ترین نکته در این روش این است که شما با این نوع سرمایه‌گذاری قدم‌های محکمی برداشته‌اید.

برای شروع سرمایه‌گذاری خود ابتدا باید طرح تجاری خود را ارائه دهید و اظهارنامه مثبت برای این طرح را دریافت کنید. سپس اقامت کشور فنلاند را دریافت کنید و در سازمان ثبت و اختراعات فنلاند، تجارت خود را ثبت کنید.

انواع کسب‌وکار در فنلاند

به طور کلی سرمایه‌گذاری موثر و موفق در فنلاند در قالب سه نوع شرکت صورت می‌گیرد. به عبارتی انواع شرکت‌های خارجی معمولا از طریق شرکت‌های خصوصی یا عمومی با مسئولیت محدود یا از طریق شعبه فنلاند تجارت می‌کنند.

البته تجارت‌های موجود در فنلاند می‌توانند از طریق یک سازمان یا بنیادهای خارجی به صورت شعبه‌ای نیز صورت بگیرند. برای این کار نیاز است مشارکتی بین سرمایه­گذاران داخلی و خارجی صورت بگیرد. از این رو به طور عمده سه گروه اصلی شرکت در فنلاند خواهیم داشت:

·        شرکت با مشارکت محدود

یکی از تقسیم‌بندی‌های موجود بر اساس نحوه عملکرد شرکت‌ها در فنلاند، شرکت‌هایی هستند که به صورت مشارکت محدود اما با مسئولیت فعالیت می‌کنند. این نوع از شرکت‌ها می‌توانند با مسئولیت محدود توسط یک یا چند شخص حقیقی یا حقوقی تأسیس شوند. این نوع مشارکت به صورت معمولی و عادی صورت می‌گیرد.

در این حالت یکی از مؤسسان و سرمایه ­گذاران باید مقیم دائم باشد و اگر مؤسس یک شخص حقوقی است، باید اقامتگاهی در منطقه اقتصادی فنلاند داشته باشد. در این صورت شراکت بین سرمایه­گذاران داخلی و خارجی شکل گرفته و شرکت شروع به فعالیت می‌کند.

·        شرکت با مسئولیت محدود

برای تاسیس و اداره این نوع شرکت، به حضور حداقل یک شخص یا شرکت و حداقل سرمایه 2500 یورو نیاز است. در این حالت سرمایه آورده شده به صورت سهام تقسیم می‌شود. در نتیجه قدرت یک سرمایه‌­­گذار در شرکت برای حق رأی، سود و بدهی به تعداد سهام شرکت بستگی خواهد داشت.

·        شرکت انجمن تعاونی

این نوع شرکت از یک یا چند عضو تشکیل شده و هر یک از اعضا دارای حق رای هستند. به عبارت دیگر، تمام اعضای تشکیل دهنده این شرکت، در تمام جلسات تعاونی دارای حق رای بوده و توانایی اظهار نظر دارند.

در این حالت هر یک از عضوهای شرکت دارای مسئولیت و تعهد نسبت به اهداف شرکت خواهد بود. لازم به ذکر است که مسئولیت این اعضا در به تحقق رساندن اهداف شرکت، متناسب با سرمایه‌گذاری هر عضو در شرکت خواهد بود.

·        راه اندازی شعبه بازرگانی خارجی

در واقع شعبه بخش کوچکی از یک سازمان یا شرکت محسوب می‌شود. هدف از راه‌اندازی شعبه بازرگانی، انجام فعالیت‌های تجاری و حرفه‌ای با کمک یک سازمان واحد و مشخص در بخش‌های اقتصادی کشور است. به عبارتی شعبه بازرگانی عضو کوچکی از یک شرکت است که با هدفی یکسان در راستای تعهدات سازمان فعالیت می‌کند.

این شعب توسط تاجران و سرمایه­گذاران خارجی که با شرکت مربوطه مشارکت دارند اداره می‌شوند. در این حالت هزینه درخواست برای یک سرمایه‌­گذار خارجی حدود 380 یورو خواهد بود. در صورتی که سرمایه­گذار خارجی از کشوری خارج از منطقه اقتصادی اروپا و یا فنلاند باشد، به مجوزی از سوی هیئت ثبت اختراعات فنلاند نیاز دارد. هزینه این مجوز برای سرمایه ­گذار خارجی نیز 120 یورو خواهد بود.

چهار گام سریع برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در فنلاند

برای اینکه سرمایه‌گذاری موثری در این کشور داشته باشید باید با تمام ابعاد و قوانین موجود در آن آشنا شوید. سپس بهترین مسیر را انتخاب کنید و از آسان‌ترین راه‌ها برای دستیابی به هدف خود در این کشور استفاده کنید. به طور کلی برای شروع سرمایه‌گذاری و ایجاد یک کسب‌وکار موفق در فنلاند به چهار گام اشاره می‌کنیم.

  • ابتدا نامی برای شرکت خود انتخاب کنید. برای اینکه حقوق انحصاری نام را به طور کامل انجام دهید باید آن را به ثبت تجاری برسانید. برای این کار باید تائیدیه لازم از اداره ثبت اختراع و ثبت فنلاند (PRH) را داشته باشید.
  • برای کسب‌وکار خود یک حساب بانکی باز کنید. از آنجایی که تمام شرکت‌ها برای فعالیت‌های خود اعم از تراکنش‌های پرداخت و پشتیبانی حسابداری به یک حساب بانکی نیاز دارند، این مرحله را فراموش نکنید.
  • شروع اعلان کسب‌وکار خود را ثبت کنید. برای اینکه سرمایه‌گذاری شما کامل و دقیق صورت بگیرد باید در ثبت تجارت و دفاتر امور مالیاتی یک اخطار و پیامی را ثبت کنید. این کار با کمک فرم Y صورت می‌گیرد.
  • برای سرمایه‌گذاری بهتر از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. برای اینکه یک شرکت با مسئولیت‌های محدود و معینی را تاسیس کنید، می‌توانید از طریق سرویس آنلاین سیستم اطلاعات کسب‌وکار این کار را انجام دهید. یکی دیگر از ابزارهای آنلاین مفید در کشور فنلاند برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی، سرویس My Enterprise Finland است. در واقع با کمک این فضای کار می‌توانید به انبوهی از خدمات مفید دسترسی داشته باشید.

در آخر

طبق بررسی‌هایی که بر روی کشور فنلاند انجام دادیم و به آن‌ها پرداختیم، متوجه شدیم که سرمایه‌گذاری در این کشور آسان است. با توجه به نرخ مالیات و بهره بانکی پایینی که در فنلاند وجود دارد، کنترل خوبی که بر روی خطر مصادره اموال صورت گرفته و اقتصاد موفق این کشور، می‌توان فنلاند را یکی از قطب‌های مهم اقتصادی برای کسب‌وکار دانست.

در این کشور سرمایه­ گذاران خارجی و شرکت‌های بین المللی به آسانی پذیرفته می‌شوند و از بازگشت سرمایه بالایی در فنلاند برخوردار خواهند بود. همچنین لازم به ذکر است که سرمایه­ گذاران خارجی در فنلاند می‌توانند به همان مزایای شرکت‌های فنلاندی دسترسی داشته باشند.

باتوجه به صحبت‌های پیشتر، شما می‌توانید با خیالی آسوده به اقتصاد و کنترل کیفی دولت فنلاند بر روی سازمان‌ها و نهادها اعتماد کنید و سرمایه خود را به این کشور وارد کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید