لوگو صبا ویزا
اعزام دانشجو به آلمان

اقامت آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط اخذ اقامت آلمان  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

 آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی از نظر رفاه و شرایط اجتماعی است. از همین رو هر ساله افراد زیادی از ایران به دنبال مهاجرت به آلمان هستند و راه‌های زیادی را برای این مورد امتحان می‌کنند. آلمان به‌دلیل داشتن  اقتصاد پویا و روبه‌رشد زندگی خوبی را برای شهروندان خود فراهم ساخته است. کسب اقامت در آلمان از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. از همین رو در این مطلب مهم قصد داریم تا راه‌های مختلف اخذ اقامت آلمان را بررسی کنیم پس تا انتها در کنار ما باشید.

فهرست عناوین

فهرست عناوین

شرایط اقامت آلمان

از آنجایی که آلمان از هر نظر یک کشور مساعد برای سکونت محسوب می‌شود. هر ساله بسیاری از افراد برای شروع یک زندگی جدید و متفاوت به آلمان مهاجرت می‌کنند. برای اینکه شما هم بتوانید  این شرایط را پشت سر بگذارید، باید حتما از شرایط اقامت آلمان اطلاع کامل داشته باشید. از آنجایی که روش‌های زیادی توسط دولت آلمان برای این موضوع تعریف شده است، این امکان برای شما وجود دارد که به راحتی اقامت خود را دریافت کنید. به‌طور خلاصه برخی از مهم‌ترین روش‌های کسب اقامت را در لیست زیر بیان می‌کنیم.

  • اقامت با ثبت شرکت
  • اقامت با تحصیل
  • اقامت با کار
  • اقامت با ازدواج
  • اقامت با تولد
  • اقامت با پناهندگی

همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، راه‌های زیادی برای ورود به کشور آلمان و ساکن شدن در آن وجود دارد. از همین  رو اگر شما شرایط اقامت آلمان را دارید، بهتر است که هر چه سریع‌تر برای آن اقدام کنید. مطمئنا هر چقدر که سریع‌تر این پروسه را طی کنید، بر روی نتیجه نهایی کار شما تاثیر خواهد داشت. خوشبختانه با وجود گزینه‌های مختلف دست شما برای انتخاب یک روش عالی کاملا باز خواهد بود.

اقامت آلمان از طریق تحصیلی

دریافت بورسیه فردریش ناومن آلمان

کسانی که می‌خواهند از این طریق اقدام کنند، قبل از هر چیز باید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرند. معمولا هر دانشگاه مدارک خاصی را می‌خواهد که باید آماده‌سازی آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. ذکر این نکته ضروری است که آموزش در مراکز علمی آلمان به زبان‌های آلمانی و انگلیسی است. با این حال تمامی دوره‌های فوق لیسانس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. همچنین امکان کار حین تحصیل هم برای افراد فراهم است که در ازای هر ساعت بین ۸ تا ۱۲ یورو درآمد را تجربه می‌کنند. خوشبختانه در برخی از دانشگاه‌های آلمان هم بورسیه تحصیلی ارائه می‌شود.

اقامت آلمان از طریق کار

امروزه تعداد متقاضیان برای کار در آلمان از هر زمان دیگری بیشتر شده است. در نتیجه روش‌های مختلفی برای مهاجرت کاری به‌ آلمان به وجود آمده است که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. ویزای جستجوی کار به شما ۶ ماه فرصت می‌دهد تا در کشور آلمان یک شغل پیدا کرده و در آن ماندگار شوید. در حال حاضر بسیاری از ایرانیان از این ویزا استفاده کرده و شرایط کار خود را فراهم می‌کنند.

 همچنین اگر دوست دارید همزمان با کار آموزش ببینید، بهتر است که به سراغ گزینه‌ای همچون ویزا آوسبیلدونگ بروید که از هر نظر حائز اهمیت است. با این حال در بین همه این روش‌ها داشتن جاب آفر آلمان بهترین شرایط ممکن را برای شما فراهم می‌کند. به‌همین علت تلاش کنید تا با یک برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای بهترین روش را برای خود پیدا کرده و آن را اجرایی کنید.

اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از روش‌‌های مرسوم برای دریافت اقامت‌ آلمان سرمایه‌گذاری کردن در این کشور است. در حال حاضر آلمان به‌عنوان چهارمین اقتصاد برتر دنیا شناخته شده است. به‌همین علت سرمایه‌گذاری در چنین کشوری برای اخذ اقامت می‌تواند یک آینده فوق‌العاده را برای شما رقم بزند.

مزایایی همچون بازارهای تجاری متنوع، حمایت‌های دولتی و روابط اقتصادی وسیع سبب شده است تا سرمایه‌گذاری به یک راه عالی برای مهاجرت به آلمان تبدیل شود. خوشبختانه برای سرمایه گذاری در آلمان گزینه‌های زیادی پیش روی شما  قرار دارد که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. برای سرمایه‌گذاری کردن روش‌های مختلفی همچون بورس، اوراق قرضه و ایجاد کسب‌وکار در آلمان وجود دارد.

اقامت آلمان از طریق خرید بیزینس

جاب آفر کانادا

اگر به دنبال کسب اقامت دائم  آلمان هستید، خرید بیزینس یک راهکار عالی برای شما خواهد بود. اگر شما  بخواهید یک شرکت جدید را در آلمان  ثبت کنید، باید مراحل اداری مربوط به آن را پشت سر بگذارید. این در حالی است که خرید بیزینس چنین دغدغه‌ای را برای شما ایجاد نمی‌کند. برای این کار شما باید با فروشندگان بیزینس در آلمان وارد مذاکره شوید و مراحل خرید را پیش ببرید. نکته مهم این است که انتقال مالکیت بیزینس باید از طریق قانونی به‌صورت کامل ثبت شود. بعد از انجام این کار، شما می‌تونید با آماده کردن سایر مدارک برای اخذ اقامت آلمان دست به کار شوید.

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به آلمان ثبت یک شرکت در آن است. در صورتی که یک  شرکت  جدید ثبت شود، سهامداران و اعضای موسس اقامت آلمان را به دست می‌آوند. ذکر این نکته ضروری است که ثبت شرکت به تنهایی منجر به صدور اقامت نخواهد شد. در نتیجه شما باید حتما یک بیزینس پلن عالی هم تحویل دهید. این مدرک توسط اداره بازرگانی آلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. در طول این طرح باید برنامه کاری ۳ سال آینده به خوبی مشخص شود. همچنین باید در بیزینس پلن اهداف شروع تجارت در آلمان به‌طور کامل بیان شود.

چنانچه طرح مورد نظر مراحل پذیرش را پشت سر بگذارد، صدور اقامت آلمان برای فرد انجام خواهد شد. ناگفته نماند که در ابتدای امر اقامت به‌صورت موقت برای شما صادر می‌شود. چنانچه شخص بتواند در ادامه عملکرد قابل قبولی در شرکت داشته باشد، اقامت به حالت دائمی تغییر پیدا می‌کند. به‌طور کلی کسانی که سابقه مدیریتی دارند و قبلا صاحب کسب‌وکار هستند می‌توانند از این راهکار عالی برای مهاجرت به آلمان استفاده کنند. همچنین کسانی که رزومه کاری قابل قبولی در این زمینه دارند بیش از بقیه مورد توجه قرار می‌گیرند.

اقامت آلمان از طریق کارآفرینی

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری کردن در آلمان، ایجاد کسب‌وکار با هدف کارآفرینی خواهد بود. در این حالت شما باید زمینه لازم برای اشتغال شهروندان آلمانی را فراهم کنید. برای استفاده از این طرح شخص باید یک  طرح تجاری تعیین کند که مورد تایید دولت آلمان قرار بگیرد. همچنین شخص باید برای اجرای کسب‌وکار حداقل ۱۰۰ هزار یورو سرمایه اختصاص دهد. در این حالت شخ به عنوان ی کارآفرین شناخته شده و مراحل صدور اقامت برای او انجام می‌گیرد.

اقامت آلمان از طریق استارتاپ

هر روزه ایده‌های جدیدی برای شروع یک کسب‌وکار داده می‌شود که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. از همین رو بسیاری از افراد بر اساس ایده‌های بدیع و نو شروع به تاسیس بیزینس می‌کنند که به آن‌ها استارتاپ گفته می‌شود. در صورتی که شما صاحب  یک استارتاپ هستید، می‌توانید در آلمان آن را اجرایی کرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهید. برای دریافت استارتاپ ویزای آلمان باید مواردی از جمله سرمایه اولیه ۵۰ هزار یورویی، مدرک زبان آلمانی و حمایت انکوباتورها را داشته باشید.

اقامت آلمان از طریق خوداشتغالی

امروزه امکان اقامت کاری آلمان با خوداشتغالی و فریلنسری هم وجود دارد. به‌همین علت کسانی که در کارهای فریلنسری نظیر طراحی سایت فعالیت دارند می‌‌توانند از این  شرایط عالی به سود خود استفاده کنند. در حال حاضر بخش زیای از فعالان دیجیتال مارکتینگ  از این فرصت بهره برده و شرایط اقامت خود در آلمان را فراهم می‌کنند. از همین رو اگر شما هم در این زمینه دارای مهارت هستید، حتما در اولین فرصت ممکن دست به کار شوید.

اقامت آلمان از طریق پناهندگی

یکی از راه‌های رایج برای اخذ اقامت آلمان پناهندگی به این کشور است. بر اساس کنوانسیون پناهندگان ژنو،  به شخصی پناهنده گفته می‌شود که به دلیل مذهب نژاد عقاید سیاسی و سایر نظرات شخصی دچار آزار و اذیت باشد. به‌همین علت چنین شخصی امنیت لازم را برای زندگی در کشور خود ندارد. خوشبختانه کشور آلمان هرساله پذیرای پناهجویان از کشورهای مختلف است. در صورتی که به عنوان یک پناهنده در کشور آلمان شناخته شوید، امکان اقامت سه ساله برای شما مهیا خواهد بود. همچنین با گذشت این زمان می‌توانید اقامت دائم کشور آلمان را به دست آورید. با توجه به سختی‌هایی که در این روش وجود دارد، به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ سایر روش‌های اخذ اقامت در آلمان بروید.

اقامت آلمان از طریق ازدواج

شرایط کلی برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

برای اینکه بتوانید اقامت آلمان را به آسانی به دست آورید، باید اصول و قواعد آن را  به‌طور کامل در نظر بگیرید. اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج هم امکانپذیر خواهد بود. در حال حاضر کمترین سن قانونی برای ازدواج ۱۸ سال مشخص شده است. با این حال برخی از افراد با دریافت اجازه‌نامه رسمی از والدین خود این زمان را به ۱۶ سال کاهش می‌دهند. در این روش فرد باید با یکی از شهروندان آلمانی ازدواج کنند. در صورتی که ثبت ازدواج انجام شود، در ابتدا ویزای توریستی برای شخص صادر می‌شود تا به آلمان بیاید. بعد از ورود به آلمان باید کارهای اداری پیگیر شود تا اقامت ازدواج صادر گردد.

در صورتی که اقامت ازدواج بیشتر از ۳ سال به‌طور بینجامد، فرد می‌تواند برای دریافت تابعیت آلمان اقدام کند. از آنجایی که بسیاری از افراد شرایط ازدواج با یک تبعه آلمانی را ندارند، سراغ سایر روش‌های معمول در این زمینه می‌روند. با این حال اگر چنین شرایطی داشته باشد، کسب اقامت آلمان برای او به آسانی انجام خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که هر گونه ثبت ازدواج سوری برای کسب اقامت خلاف قانون است و به شدت با آن برخورد می‌شود. با توجه به مجازات‌هایی که در این راستا مشخص شده است، حتما باید با دقت بیشتری پیش بروید.

اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند

یکی دیگر از شیوه‌های معمول برای دریافت اقامت آلمان، تولد فرزند در کشور آلمان خواهد بود. در صورتی که یکی از والدین دارای اقامت دائم آلمان باشد، کسب اقامت برای فرزند او انجام خواهد شد. همچنین اگر یکی از والدین حداقل ۸ سال اقامت قانونی در آلمان داشته باشد می‌تواند اقامت فرزند خود را دریافت نمایند. به‌طور کودکانی که در آلمان به دنیا می‌آیند می‌توانند به‌طور همزمان ملیت والدین خود را هم کسب کنند. در صورتی که والدین از هم جدا شده باشند، باز هم فرزند می‌تواند از شرایط عالی اقامت آلمان بهره ببرد.

ناگفته نماند که پدر و مادر نمی‌توانند به‌طور مستقیم به دلیل تولد فرزند اقامت آلمان بگیرند. با این حال این دسته از افراد می‌توانند درخواست خود را در این زمینه ثبت کنند تا بررسی‌های لازم برای آن صورت بگیرد. با توجه به مزایایی که در این روش وجود دارد، بسیاری از افراد از این راه بهره می‌برند. در صورتی که می‌خواهید فرزند شما تابعیت آلمانی داشته باشد، این مورد بهترین راهکاری است که می‌توان از آن استفاده کرد.

اقامت آلمان از طریق فامیلی، خانوادگی و اسپانسرشیپ

امروزه افراد زیادی قصد دارند دارند تا از طریق یکی از اعضای خانواده خود که در ‌آلمان ساکن است به خاک این کشور ورود پیدا کنند. در این حالت کسی که در آلمان اقامت دارد به عنوان اسپانسر عمل کرده و سایر اعضای خانواده را به آلمان می‌برد. در حال حاضر همسران افراد مقیم بیشترین استفاده را از این روش می‌کنند. در این حالت برای فرد ویزای همراه صادر شده و امکان ورود او به خاک کشور آلمان فراهم می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که فرد اسپانسر باید توانایی مالی خود را برای حمایت از خانواده اثبات کند. در غیر این صورت امکان استفاده از این راهکار وجود ندارد.

آیا پس از اقامت در آلمان می‌توانم به عنوان شهروند دائمی در آنجا زندگی کنم؟

شما با رعایت برخی از  شرایط می‌توانید به عنوان شهروند دائمی در آلمان زندگی کنید. شما این فرصت را دارید که پس از 5 سال اقامت قانونی و مستمر در آلمان درخواست اقامت دائم کنید. مهم‌ترین شرایط لازم برای اخذ شهروندی شامل موارد زیر است.

  • داشتن منبع درآمد کافی و پایدار برای تأمین معیشت خود و اعضای خانواده‌تان
  • داشتن بیمه درمانی معتبر
  • داشتن سطح مناسبی از دانش زبان آلمانی
  • نداشتن سوءپیشینه کیفری
  • انطباق با نظم عمومی و امنیت آلمان
  • تعهد به قانون اساسی آلمان

پس از احراز این شرایط و تأیید درخواست شما توسط مقامات مهاجرت آلمان، می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. اقامت دائم به شما این امکان را می‌دهد تا به طور نامحدود در آلمان زندگی کنید، کار کنید، تحصیل کنید و از مزایای شهروندی آلمان بهره‌مند شوید. البته برای دریافت تابعیت آلمانی باید مدت زمان بیشتری (حداقل ۸ سال) در آلمان سکونت داشته باشید. پس با برآورده کردن شرایط فوق، پس از 5 سال اقامت درخواست اقامت دائم دهید و به عنوان شهروند دائمی در آلمان زندگی کنید.

مزیت شهروندی نسبت به اقامت آلمان

شهروندی آلمان نسبت به صرف داشتن اقامت دائم، مزایای بیشتری به همراه دارد. شهروندان آلمانی از حق رأی در انتخابات سراسری و محلی برخوردارند، در حالی که اتباع خارجی با اقامت دائم این حق را ندارند. همچنین شهروندان می‌توانند در احزاب سیاسی عضو شوند که برای اتباع خارجی محدودیت‌هایی وجود دارد. از طرفی شهروندان آلمانی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در آلمان سفر کنند، کار کنند یا تحصیل نمایند. اما اقامت‌داران خارجی باید مجوزهای لازم را کسب کنند.

شهروندان آلمانی از حمایت‌های دیپلماتیک دولت آلمان در خارج از کشور برخوردارند. اما اتباع خارجی تنها می‌توانند از کمک‌های محدود کنسولگری‌ها استفاده کنند. فرزندان شهروندان آلمانی به طور خودکار شهروند آلمان می‌شوند، در حالی‌که فرزندان اقامت‌داران خارجی باید شرایط خاصی را برآورده کنند. بنابراین شهروندی آلمان، حقوق و امتیازات بیشتری نسبت به صرف داشتن اقامت دائم به همراه دارد و یکپارچگی بیشتری با جامعه آلمان ایجاد می‌کند. البته کسب شهروندی نیز مستلزم برآوردن شرایط خاصی از جمله سکونت طولانی‌مدت با اقامت آلمان است.

چه مقررات مالی برای اقامت در آلمان وجود دارد؟

برای اقامت در آلمان، رعایت مقررات مالی الزامی خواهد بود. در همین راستا شما باید منبع درآمد پایدار و کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده‌تان داشته باشید. میزان درآمد مورد نیاز بستگی به تعداد افراد خانواده دارد. به طور مثال برای یک فرد بزرگسال، حداقل ماهانه حدود 850 یورو مورد نیاز است. همچنین باید بیمه درمانی معتبری داشته باشید تا هزینه‌های پزشکی و بیمارستان شما پوشش داده شود. معمولاً بیمه درمانی دولتی آلمان کافی است.

از طرفی اگر دانشجو هستید باید ثابت کنید که توانایی مالی پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی خود را دارید. مبلغ مورد نیاز بستگی به شهر و دانشگاه محل تحصیل شما دارد. اگر بخواهید اعضای خانواده‌تان را نیز به آلمان بیاورید باید ثابت کنید که توانایی مالی نگهداری آنها را نیز دارید. بنابراین داشتن شغل پایدار و درآمد کافی، بیمه درمانی، و پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیل، از ملزومات اصلی برای اقامت در آلمان است. رعایت این مقررات برای دریافت ویزا و اقامت الزامی است.

برای اقامت آلمان چقدر پول لازم است؟

بررسی هزینه اقامت آلمان این فرصت را به شما می‌دهد تا آمادگی مالی لازم را برای آن پیدا کنید. هزینه‌های اخذ اقامت آلمان شامل موارد متعددی است. روش انتخاب شده برای کسب اقامت در این مورد بسیار اثرگذار خواهد بود. از همین رو برخی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که برای اخذ اقامت وجود دارد را در جدول زیر بیان کرده‌ایم.

صدور ویزا ۸۰ یورو
صدور بلوکارت ۱۰۰ یورو
صدور اقامت طولانی‌مدت اروپا ۸۵ یورو
اقامت کوتاه‌مدت ۸۰ یورو
مجوز اقامت خوداشتغالی ۱۲۴ یورو
مجوز اقامت نیروهای متخصص ۱۴۷ یورو
مجوز شهروندی آلمان ۲۵۵ یورو
مجوز اقامت دائم ۱۱۳ یورو

امتیاز اقامت آلمان

امتیاز اقامت آلمان نسبت به سایر کشورها این است که شما زندگی در قلب اروپا را تجربه خواهید کرد. همسایگی آلمان با کشورهایی نظیر انگلیس و سوئد باعث شده است تا یک سیستم اقتصادی پویا داشته باشد. یکی دیگر از امتیازات اقامت آلمان آب‌وهوای بسیار خوب آن خواهد بود. از همین رو از بابت آب‌وهوا بهترین اقامت را در آلمان پشت  سر خواهید گذاشت. کیفیت زندگی بالا، صنعت پیشرفته و خدمات بهداشتی عالی از دیگر امتیازات اقامت در کشور آلمان خواهد بود.

مدرک زبان مورد نیاز برای اقامت در آلمان

برای اینکه شما بتوانید اقامت آلمان را به دست آورید، باید مدرک معتبر زبان آلمانی داشته باشید. در حال حاضر مدارک در سه مبتدی A، متوسط B و پیشرفته C تقسیم‌بندی می‌شود. از همین رو شما می‌توانید که با توجه به روش اخذ اقامت این مدارک را به دست آورید. معمولا در آغاز ورود و اقامت موقت داشتن مدرکز زبان سطح A الزامی است. با این حال برخی از شیوه‌های اقامتی مدرکی با اعتبار بالاتر را از  شما درخواست می‌کند. به‌طور قطع اگر سطح زبان شما پیشرفته باشد، از فرصت‌های شغلی بهتری در آلمان برخوردار خواهید شد.

مدارک لازم برای اقامت آلمان

برای اینکه افراد بتوانند اقامت آلمان را برای خود کسب کنند، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند. آماده‌سازی مدارک و ارائه آن‌ها به اداره مهاجرت آلمان یک فرایند بسیار مهم است که نباید از آن غافل ماند. چنانچه در این بخش مشکلی مانند کسری مدارک وجود داشته باشد، درخواست اقامت دائم رد می‌شود. مدارک لازم برای دریافت اقامت دائم آلمان شامل موارد زیر خواهد بود.

  • فیش حقوقی ۶ ماه اخیر
  • مدارک بیمه
  • کپی مدرک زبان آلمانی
  • تکمیل فرم درخواست اقامت دائم
  • کپی سند خانه یا قولنامه
  • نامه اشتغال به کار
  • کپی پاسپورت
  • کپی قرارداد کار
  • سند پرداخت مالیات در صورت وجود کسب‌وکار

در صورتی که مدارک بالا را ارائه دهید، صحت‌سنجی آن‌ها صورت گرفته و مراحل صدور اقامت دائمی طی می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مناسب این مرحله را پشت سر بگذارید.

وکیل اقامت آلمان

امروزه انجام کارهای مربوط به اخذ اقامت آلمان با دشواری‌های خاصی روبرو است. عدم آشنایی درست و کامل با قوانین آلمان باعث می‌شود که در مسیر اخذ اقامت با مشکل روبرو شوید. از همین رو اگر بخواهید همه کارها را خودتان پیش ببرید، کار معقولانه‌ای به نظر نمی‌رسد. از همین رو بهتر است که یک وکیل اقامت آلمان برای خود انتخاب کنید تا کار شما را پیش ببرد. در این حالت شما قادر خواهید بود که با خیال راحت مراحل مهاجرت را طی کرده و به آلمان بروید. خوشبختانه در حال حاضر وکلای مهاجرت به‌صورت فعال مشغول به کار هستند که می‌توان از آن‌ها کمک گرفت.

مزایای دریافت اقامت دائم آلمان

در صورتی که بتوانید اقامت دائم آلمان را به دست آورید، مسلما مزایای بسیار زیادی شامل حال شما خواهد شد. چنانچه اقامت دائم آلمان کسب شود، اجازه کار، تحصیل و زندگی در آلمان با کمترین محدودیت فراهم می‌شود. همچنین با دریافت اقامت قادر خواهید بود که به راحتی با کل اروپا سفر کنید. همچنین با داشتن اقامت امکان تحصیل در آلمان و دانشگاه‌های سایر کشورهای اروپایی نیز فراهم می‌شود. همچنین اگر موفق به اخذ شهروندی شوید، می‌توانید از مزایای طرح بازنشستگی هم استفاده کنید.

اقامت چیست؟

اقامت به رابطه‌ی مادی و حقوقی گفته می‌شود که شخص را به خاک یک کشور مربوط می‌سازد. در این حالت فرد وارد یک کشور جدید شده و اقامت آن را به دست می‌آورد. معمولا هر کدام از کشورها قوانین مشخصی را برای این مورد مشخص می‌کنند که آلمان هم این کار را کرده است. در صورتی که به دنبال کسب اقامت در آلمان یا کشور دیگری هستید، حتما باید از کشور میزان اجازه لازم را بگیرید که این کار در قالب صدور ویزا صورت می‌گیرد.

تفاوت اقامت و تابعیت

متاسفانه بسیاری از افراد تفاوت بین اقامت و تابعیت را نمی‌دانند و آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند. اقامت به حالتی گفته می‌شود که فردی برای مدت مشخص یا دائم وارد کشور دیگری مانند آلمان می‌شود. در اقامت فرد به دلایلی همچون کار یا تحصیل در کشور میزبان ساکن می‌شود. این در حالی است که در تابعیت فرد به عنوان یک شخص آلمانی شناخته می‌شود. از همین رو او به تبعه آلمان تبدیل می‌شود که از تمامی حقوق و مزایا به‌صورت کامل و بدون محدودیت برخوردار می‌شود.

تفاوت اقامت و شهروندی

تفاوت اقامت و شهروندی از نظر امتیازات آن‌ها قابل بررسی است. وقتی شما در آلمان یا دیگر کشورها اقامت می‌گیرید، از بسیاری جهات دارای محدودیت هستید. در واقع حضور شما در این شیوه مشروط بوده و با توجه به شرایط موجود صورت می‌گیرد.  با این حال  اگر بتوان شهروندی را به دست آورد،‌ به یک شهروند جدید در کشور آلمان تبدیل خواهید شد. همچنین با داشتن شهروندی می‌توانید پاسپورت آلمانی دریافت کرده و به ۱۸۰ کشور جهان بدون ویزا سفر کنید. این در حالی است که اقامت چنین شرایطی ندارد.

راحت ترین راه اقامت آلمان

پیدا کردن راحت‌ترین راه برای اقامت آلمان یکی از دغدغه‌های مهم متقاضیان مهاجرت به آلمان است. بررسی‌ها ثابت می‌کند که راحت‌ترین روش با توجه به شرایط هر کس متفاوت است. به‌طور مثال اگر یکی از اعضای خانواده شما مقیم آلمان است، اسپانسرشیپ بهترین راهی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. چنانچه در یک زمینه خاص دارای مهارت کاری هستید، باید از اقامت کاری بهره ببرید. در حال حاضر بسیاری از افراد از ویزای جستجوی کار برای ورود اولیه به آلمان بهره می‌برند که نشان‌دهنده  محبوبیت بالای آن خواهد بود.

ارزان ترین راه اقامت آلمان

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های مهاجرت به دنبال ارزان‌ترین راه اقامت در آلمان  هستند. کسب اقامت تحصیلی در آلمان یکی از روش‌های ارزان برای ورود به این کشور است. از همین رو در صورت داشتن شرایط تحصیلی مناسب می‌توان از این امکان بهره برد. همچنین اقامت کاری در آلمان نیز هزینه زیادی ندارد زیرا شما برای شروع کار و فعالیت به آلمان خواهید رفت. از آنجایی که بخش زیادی از افراد از این دو  شیوه مرسوم و ارزان استفاده می‌کنند، شما هم می‌توانید در این راستا برنامه‌ریزی لازم برای زندگی در آلمان را انجام دهید.

بهترین راه اقامت آلمان

پیدا کردن بهترین راه اقامت آلمان با توجه به شرایط شخصی هر کس متفاوت است. از همین رو حتما باید با روش‌های مهاجرتی آشنا باشید و شرایط خود را با آن تطبیق دهید. به‌طور مثال اگر از نظر مالی قدرت زیادی دارید، بهتر است که به دنبال کسب اقامت از طریق سرمایه‌گذاری باشید. همچنین راه‌های دیگری همچون کارآفرینی در آلمان هم پیش پای شما قرار دارد. اخذ اقامت از طریق تحصیل و کار هم گزینه‌های بی‌نظیری به حساب می‌آید که نباید از آن غافل شوید.

فرم ثبت نام اقامت آلمان

برای اینکه بتوانید برای اخذ اقامت آلمان اقدام کنید، قبل از هر چیز باید فرم مربوط به آن را پر کنید. ذکر این نکته ضروری است که فرم ثبت نام با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. حتما در وارد کردن اطلاعات در فرم صداقت را رعایت کنید. صحت اطلاعات وارد شده در فرم به‌طور کامل سنجیده می‌شود. از همین رو تکمیل فرم یک مرحله بسیار مهم است که باید برای انجام آن حساسیت بیشتری از خود نشان دهید.

سوالات متداول

آیا کشور آلمان به آسانی اقامت می‌دهد؟
با توجه به اینکه کشور آلمان به نیروی کار متخصص نیاز شدیدی دارد، برای روش مهاجرت کاری قوانین آسان‌تری وضع کرده است.
بعد از اقامت تحصیلی می‌توانم در آلمان بمانم؟
در صورتی که بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شوید، اقامت شغلی دریافت می‌کنید و در آلمان به زندگی خود ادامه می‌دهید.
هزینه اجاره آپارتمان در آلمان چقدر است؟
اگر بخواهید در شهرهای بزرگ آلمان یک آپارتمان در مرکز شهر داشته باشید، باید هزینه ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه را برای آن اختصاص دهید.
چرا مهاجرت به آلمان را پیشنهاد می‌دهید؟
آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که با داشتن اقتصاد قوی امکان یک زندگی باکیفیت را برای شما فراهم می‌کند.

سخن پایانی

بدون شک کشور آلمان یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای مهاجرت است که هر ساله افراد زیادی برای ورود به این کشور برنامه‌ریزی می‌کنند. از همین رو دولت آلمان قوانین مشخصی را برای مهاجرت به این کشور تعیین کرده است. در این مطلب انواع روش‌های کسب اقامت آلمان را بررسی کردیم. برای اینکه بتوانید مهاجرت آسانی به آلمان داشته باشید، دفتر مهاجرتی صباویزا در کنار شما خواهد بود. چنانچه در اینم مورد سوالی دارید، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین اگر فرم مشاوره رایگان را پر کنید، بهترین راهنمایی بر اساس شرایط شما ارائه می‌شود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید