لوگو صبا ویزا
شرایط اخذ اقامت استرالیا

شرایط اقامت در استرالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای استرالیا برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

استرالیا کشوری شگفت انگیز با منابع غنی است که آن را به مکانی افسانه ای برای زندگی و کار تبدیل می کند. این کشور با اقتصاد شکوفا و طبیعت زیبایی که دارد ، همواره یکی از مهاجر پذیرترین کشورها بوده است. هزینه زندگی در استرالیا نسبت به برخی از کشورها بیشتر است ، با این وجود در صورتی که شغل و درآمد خوبی به دست آورده باشید، زندگی در استرالیا می تواند یک تجربه باورنکردنی باشد در صورتی که مسیرتان را درست طی کنید!

درباره مهاجرت به استرالیا

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، در اولین قدم باید به دنبال شغل مناسب باشید. به خصوص اگر قصد اقامت  بلند مدت در استرالیا را دارید، ‌باید یک دلیل قانع کننده به دولت استرالیا ارائه کنید و چه دلیلی بهتر از این که در استرالیا شغلی دست و پا کرده باشید که نشان می دهد قصد دارید به  اقتصاد داخلی کشور استرالیا کمک و در آن مشارکت کنید. با تأمین فرصت شغلی در استرالیا، تعیین نوع ویزای درخواستی برای شما آسان تر خواهد بود. برای مهاجرت کاری به استرالیا گزینه های ویزای متنوعی وجود دارد که می توان بر اساس آن درخواست کرد.

از ویزا برای صاحبان مشاغل موفق گرفته تا ویزای نیروی کاری متخصص و غیر متخصص. به محض اینکه رسته شغلی که در استرالیا منتظر شماست مشخص شد،‌ می توانید برای ویزا درخواست کنید. در صورتی که بتوانید یک کارفرمای واقعی را در استرالیا را پیدا کنید که آماده ارائه شغل به شما باشد، او می تواند شما را برای ویزای کاری مورد نیاز خود معرفی کند تا در سریع ترین زمان وارد استرالیا شوید؛‌ بعد اگر تصمیم گرفتید که در استرالیا بمانید، می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. این گزینه اغلب منجر به اقامت دائم هم می شود.

شرایط اخذ اقامت استرالیا

البته این طرح فقط در خصوص مهارت های خاصی انجام می شود مشروط بر اینکه کارفرما بتواند دولت را متقاعد کند که شخص دیگری از استرالیا برای آن موقعیت شغلی در دسترس نیست. بیش از 20 ویزای مرتبط با کار از طریق دولت استرالیا در دسترس است. شناسایی شغلی که برای شما مناسب است برگ برنده تان است؛ نگاهی به لیست مشاغل ماهر وزارت مهاجرت بیندازید تا ببینید آیا به طور بالقوه می توانید یکی از این ویزاهای مرتبط را دریافت کنید. برای مشاغلی با سطح تخصص بسیار بالا ،‌ امکان دسترسی مستقیم به ویزای دائمی وجود دارد.

برنامه مهاجرت نیروی کار متخصص به استرالیا

این برنامه، همانطور که از اسم آن مشخص است،‌ برای افراد بالای 18 سال و زیر 45 سال است که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند لیست های مهارت شغلی (SOL) ، لیست مهارت های بحرانی (CSL) ، لیست مشاغل مهارتی دارای کارفرما(ENSOL) و مشاغل مهاجرتی لیست تقاضای (MODL) وجود داشته باشد. لیست مهارت ها همچنین با اعمال تغییراتی که دولت اعلام کرد به لیست مهارت های کوتاه مدت (STSOL) و لیست مهارت های استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL)  تغییر پیدا کرد.

برنامه های مربوط به سرمایه گذاری و تجارت در کشور استرالیا:

  • ویزای نوآوری تجاری و سرمایه‌گذاری (موقت)Business Innovation and Investment (provisional) Visa
  • ویزای نوآوری تجاری و سرمایه‌گذاری (دائم) Business Innovation and Investment (permanent) Visa
  • ویزای سرمایه‌گذار تحت حمایت ملی یا منطقه‌ای State or Territory Sponsored Investor
  • ویزای سرمایه‌گذار Investor Visa

ویزای نوآوری تجاری و سرمایه‌گذاری (موقت) – Business Innovation and Investment provisional

دارا بودن این نوع ویزا ، به شخص این اجازه را می دهد که تجارت خود را در کشور استرالیا مدیریت کند و یا فعالیت های تجاری و کارآفرینی خلاقانه ای در این کشور داشته باشد. این ویزا مستلزم این است که متقاضی توسط یک سازمان دولتی در کشور استرالیا ، انتخاب شده باشد . نوع اقامت مربوط به این ویزا موقت است و هزینه بررسی درخواست ۳۷۵۵ دلار استرالیا می شود.

شرایط اخذ اقامت استرالیا

ویزای نوآوری تجاری و سرمایه‌گذاری (دائم)  –  Business Innovation and Investment (permanent) Visa

این ویزا که مختص به صاحبان مشاغل و کارآفرینان است ،‌ در اصل با رویکرد ادامه فعالیت در کشور استرالیا اعطا می شود . با دارا بودن این ویزا متقاضی می تواند به کسب و کاری که در کشور استرالیا داشته ، ادامه دهد یا تجارت خود در کشور استرالیا را گسترش دهد . این ویزا همچنین شامل ادامه یا توسعه فعالیت های کارآفرینی در کشور استرالیا می شود . نوع اقامت در این ویزا دائم است و هزینه این درخواست  ۲۴۰۵ دلار استرالیا است .

ویزای سرمایه‌گذار تحت حمایت ملی یا منطقه‌ای – State or Territory Sponsored Investor

این نوع ویزای سرمایه گذاری ، مختص افرادی است که قصد سرمایه گذاری به میزان ۷۵۰ هزار دلار استرالیا را در طول مدت ۴ سال در کشور استرالیا دارند . برای این نوع ویزا معمولاً تقاضا کم است و متقاضی تنها در کشور استرالیا می تواند برای این نوع ویزا اقدام کند . در صورتی که متقاضی دارای ویزای شماره ۱۶۵ کشور استرالیا باشد ، می تواند برای این ویزا اقدام نماید . هزینه بررسی درخواست این ویزا ۲۲۷۵ دلار استرالیا است .

ویزای سرمایه‌گذار – Investor Visa

با داشتن این ویزا به شخص این اجازه داده می شود که تجارت و یا سرمایه گذاری دائم در کشور استرالیا داشته باشد . متقاضی دریافت این نوع ویزا باید مبلغ ۵/۱ میلیون دلار طی مدت ۴ سال در کشور استرالیا سرمایه گذاری کند . هزینه بررسی درخواست این نوع از ویزا ، ۲۲۷۵ دلار استرالیا است. نوع اقامت این ویزا دائم است .

مروری بر ویزای جریان نوآوری کسب و کار – Business Innovation Stream

این ویـــزا از زیـــر گروه هـــــای ویـزای ســرمایه گــذاری با اقامــــت موقت در کشــــور اســـترالیا  ( (Business Innovation and Investment (provisional) است. با داشتن این ویزا متقاضی قادر خواهید بود برای مدت زمان ۴ سال و ۳ ماه در کشور استرالیا اقامت داشته و تجارت کند. او همچنین می تواند برای دریافت اقامت خانواده خود درخواست کند . مزیت این ویزا ، این است که امکان ورود و خروج بدون محدودیت به کشور استرالیا را به متقاضی می دهد (Multiple Entries). اگر متقاضی قصد اقدام برای دریافت اقامت دائم کشور استرالیا را داشته باشد، می تواند این ویزا را برای مدت ۲ سال تمدید کند . البته امکان تمدید مدت زمان اقامت تنها یک بار وجود دارد . برای شروع تجارت و کسب و کار در کشور استرالیا و مدیریت آن ،‌ مدت زمان در نظر گرفته شده در این نوع ویزا نسبتا کافی است . هزینه رسیدگی به این نوع درخواست ، ۵ هزار دلار استرالیا است.

نمونه هایی از ویزاهای تجاری استرالیا

انواع ویزاهای در دسترس طی چندین سال  اخیر تغییر کرده است. در حال حاضر هنوز هم ویزاهای موقت در دسترس افراد سرمایه گذار هست که البته تحت شرایط مناسب می توانند به  اقامت طولانی تر منجر شوند.  مثلا بر اساس ویزای سرمایه‌گذاری که تحت عنوان ویزای ۱۸۸ استرالیا شناخته می‌شود، متقاضی به شرط داشتن ارزش شامل اموال منقول و غیرمنقول به میزان ۸۰۰ هزار دلارِ استرالیا و گردش مالی گردش مالی حداقل ۵۰۰ هزاردلارِ استرالیا (در دو سال از چهار سال اخیر) اقامت ۴ ساله دریافت می کند.  یا مثلا به شرط داشتن سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰۰ هزاردلارِ استرالیا در کسب‌وکار؛ ۲ سال فعالیتِ کسب‌وکار و  حداقل ۳۰۰ هزار دلار گردش مالی سالیانه کسب‌وکار متقاضی می تواند برای خود و همه اعضای خانواده‌ اش اقامت دائم را از طریق ویزای ۸۸۸ اخذ کند.

برای مهاجرت به استرالیا ویزاهای آموزشی ، ویزاهای اعضای خانواده و همسر ، ویزای پناهندگی ، ویزای دانشجویی و ویزاهای بشردوستانه هم وجود دارد.

روند اقدام برای مهاجرت به استرلیا

در ابتدا یک وکیل مهاجرت پیدا کنید؛‌ اگر مایل به مهاجرت به استرالیا هستید ، باید روند طولانی و پیچیده درخواست ویزا را طی کنید. یک وکیل مهاجرت ثبت شده می تواند به شما در ارائه اطلاعات و مستندات لازم کمک کند. او حتی ممکن است با صحبت با مقامات دولتی بتواند راه شما را به کشور هموار کند. حتماً از نماینده ای استفاده کنید که در دفتر سازمان ثبت عوامل مهاجرت (MARA) ثبت شده باشد. به این ترتیب ، وی قادر خواهد بود از طرف شما با مقامات دولتی صحبت کند. سپس  نوع ویزای درخواستی خود را مشخص کنید؛  می توانید از منابع آنلاین ارائه شده توسط دولت استرالیا هم برای یافتن نوع ویزای مناسب استفاده کنید. برنامه آنلاین شامل متداول ترین ویزاهایی که کشور ارائه می دهد، می شود. در آخرین گام هم لازم است که اسپانسر خود را مشخص کنید؛‌ برخی از ویزاهای مهاجرتی ، شما را ملزم به داشتن اسپانسر یا حامی مالی کنند که لازم است حتما یک شهروند استرالیایی یا مقیم استرالیا باید این کار را برایتان انجام دهد.

مهاجرت از طریق خانواده به استرلیا

این نوع ویزا در صورتی اعطا می شود که همسر ، همسر ، فرزند یا والدین شما قبلاً شهروند یا ساکن دائم استرالیا باشند. شما ممکن است بر اساس ارتباط خود با این شخص ، ویزای مهاجرت را تأمین کنید. اگر فرزند شما قبلاً شهروند یا اقامت دائم این کشور بوده باشد ، می توانید به استرالیا مهاجرت کنید. به همین ترتیب ، افراد زیر سن قانونی می توانند به عنوان فرزند وابسته ، بستگان یتیم یا فرزندخوانده یک شهروند یا مقیم دائم به استرالیا مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق تحصیل در استرالیا

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است که تا ۵ سال( به نوع و مدت دوره‌ تحصیلی شما بستگی دارد) اعتبار دارد. این ویزا به شما اجازه می‌دهد به‌منظور تحصیل تمام وقت در یک مؤسسه‌ی آموزشی معتبر، در استرالیا اقامت داشته باشید. اعضای خانواده‌ دانشجو هم می توانند بعد از صادر شدن ویزای متقاضی اصلی برای ویزای استرالیا درخواست ‌دهند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید