لوگو صبا ویزا
بهترین دانشگاه های هلند

لیست بهترین دانشگاه‌های هلند برای دانشجویان بین‌المللی

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دانشگاه های هلند و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگانفرم ارزیابی اولیه

هلند کشوری کوچک در اروپا با نفوذ بسیار زیاد در جهان است. دولت هلند با ایدئولوژی لیبرال و گشودگی به ایده‌ها، الگویی برای جوامع آینده نگر است.

هلند به خاطر علاقه به دوچرخه‌سواری و جوامع پایدار شهرت دارد. گردشگران از آسیاب‌های بادی و مزارع لاله در حومه شهر شگفت زده می‌شوند، در حالی که کلیساهای جامع و کانال‌های شهری مردم را هیجان‌زده می‌کنند. غذاهای هلندی، پنیر خوشمزه، و نوشیدنی معروف جهانی تأثیرات نمادین هلندی‌ها هستند. علاوه بر این، هلند هنرمندان و دانشمندانی مانند ونسان ون گوگ، رامبراند، کریستین هویگنس و دزیدریوس اراسموس را به جهان ارائه کرده است.

هلند همچنین یکی از کشورهای پیشرو در ارائه آموزش با کیفیت است. این کشور دانشگاه‌های زیادی دارد که در سطح جهانی رتبه بندی شده‌اند. اگر علاقه مند به تحصیل در هلند هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا برای انتخاب یک دانشگاه مناسب بهتر تصمیم بگیرید. در مقاله زیر، بهترین دانشگاه‌هایی که می‌توانید در هلند پیدا کنید را لیست کرده‌ایم.

همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به هلند و لیست بهترین دانشگاه‌های هلند خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

مهاجرت تحصیلی به هلند

دانشجویان بین‌المللی از یادگیری درجه یک، تحقیقات عالی و به طور کلی کیفیت بالای زندگی در هلند بسیار راضی هستند. تقریباً تمام دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی‌های مختلف بین‌المللی ظاهر می‌شوند، و در زمینه‌های موضوعی و از طریق کارهای تحقیقاتی رتبه‌های بسیار خوبی به دست می‌آورند.

هلند کشوری واقعاً میهمان‌نوار است. 95 درصد از مردم محلی انگلیسی صحبت می‌کنند و برای ابراز خود و به اشتراک‌گذاری اطلاعات بسیار باز هستند. چندین مدرک معتبر بین‌المللی نیز به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. علاوه بر این، هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های هلند نسبتا پایین است زیرا دولت به آن‌ها یارانه می‌دهد. هزینه زندگی در هلند نیز مقرون به صرفه است، با توجه به اینکه شما در یکی از امن‌ترین و زیباترین کشورهای جهان اقامت خواهید داشت، اخذ ویزای تحصیلی هلند امری هوشمندانه خواهد بود.

کار حین تحصیل در هلند

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در کنار تحصیل با ملاحظات بسیار کمی در هلند کار کنند. اگر شما یک تبعه اتحادیه اروپا یا سوئیس هستید، می‌توانید آزادانه بدون مجوز کار کنید و محدودیتی در تعداد ساعات کاری ندارید. اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا سوئیس هستید، می‌توانید تا 16 ساعت در هفته یا تمام وقت در تابستان (ژوئن تا آگوست) کار کنید. البته در این مورد، شما به یک مجوز اقامت معتبر و یک مجوز کار نیاز دارید. برای کارآموزی و کار داوطلبانه، نیازی به مجوز کار نیست.

مجوز کار دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و  سوئیس، توسط کارفرمای و در اداره مهاجرت بررسی می‌شود. این مجوز به دو نوع خواهد بود. یکی برای کمتر از سه ماه کار و دیگری برای مشاغل بیش از سه ماه. نوع درخواست، به کارفرمای شما بستگی دارد.

اخذ اقامت هلند پس از فارغ‌التحصیلی

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با درخواست برای یک سال تحصیلی در هلند بمانند. این مجوز جستجوی 1 ساله یا zoekjaar به شما امکان می‌دهد به بازار کار هلند بپیوندید. هدف این است که به عنوان یک مهاجر با مهارت بالا استخدام شوید.

هنگامی که به عنوان یک مهاجر با مهارت بالا شغل پیدا کردید، واجد شرایط مجوز اقامت می‌شوید. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر، مانند مدارک معتبر مسافرتی و الزامات آزمایش پزشکی را در وب سایت خدمات مهاجرت و تابعیت هلند بیابید. اگر بعد از 12 ماه شغلی پیدا نکردید، می‌توانید انواع دیگری از اجازه اقامت را برای کار دریافت کنید.

بهترین دانشگاه‌های هلند برای دانشجویان بین‌المللی

1. دانشگاه تحقیقاتی واخنینگن

دانشگاه تحقیقاتی واخنینگن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در زمینه زندگی و علوم اجتماعی تخصص دارد. دانشگاه واخنینگن در 15 سال گذشته بهترین دانشگاه هلند بوده است و در علوم کشاورزی، علوم گیاهی، علوم غذایی و محیط زیست و اکولوژی پیشرو در سراسر جهان است. این دانشگاه تحقیقات میدانی را در بیش از ده موسسه در زمینه ایمنی مواد غذایی، دام، کشاورزی لبنیات، تجزیه و تحلیل اقتصادی و … انجام می‌دهد. آن‌ها با دولت، سازمان‌های غیرانتفاعی و موسسات بین‌المللی همکاری می‌کنند.

دانشگاه واخنینگن در سال 2015 به هدف خود مبنی بر خنثی شدن کربن دست یافت. تعهد دانشگاه به محیط زندگی به کل جامعه آن گسترش می‌یابد و دانشجویان مطمئناً دیدگاهی جامع از آموزش را تجربه خواهند کرد.

2. دانشگاه آمستردام (UvA)

دانشگاه آمستردام یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و بزرگ‌ترین دانشگاه هلند از نظر ثبت نام است، این دانشگاه برتر برای دانشجویان بین‌المللی شامل هفت دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری، علوم انسانی، اقتصاد و تجارت، حقوق، علوم، پزشکی و دندانپزشکی است و از همین رو،‌ میزان تمایل دانشجویان به مهاجرت تحصیلی به هلند را افزایش داده است. این موسسه بالاترین رتبه اروپایی در علوم اجتماعی را دارد. دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه برای انتخاب بیش از 200 رشته‌ی تحصیلی با آموزش به زبان انگلیسی دارند که یکی از گسترده‌ترین پیشنهادها در اروپا است.

UvA مخفف تحقیقات پیشرفته در مطالعات اروپایی، مغز و شناخت، فرهنگ‌های دیجیتال جهانی و هوش مصنوعی انسانی است که به چند مورد اشاره می‌کند. جدا از برتری آکادمیک، کتابخانه و موزه‌های گسترده UvA حاوی مجموعه‌های ویژه‌ای درباره تاریخ اروپا و جهان است. موقعیت مکانی UvA در شهر زیبای آمستردام، یک تجربه آکادمیک ارزشمند را به همراه دارد.

3. دانشگاه لیدن

دانشگاه لیدن قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در هلند است. لیدن بیشتر به دلیل تعهدش به علوم اجتماعی شناخته شده است و در تاریخ، هنر و علوم انسانی زبان‌شناسی، داروشناسی، باستان‌شناسی، سیاست‌گذاری عمومی و چندین مورد دیگر رتبه بالایی دارد. تحقیقات LEI (لیدن) در بسیاری از زمینه‌ها از جمله علوم زیستی، علوم طبیعی، حقوق بین‌الملل و نجوم پیشرو است.

LEI در سال 1575 برای پاداش دادن به شهر لیدن با مقاومت آن‌ها در برابر مهاجمان اسپانیایی تأسیس شد. این دانشگاه با شعار «سنگر آزادی»‌ تاسیس شده است که مخفف تنوع و فراگیری در عصر مدرن است. در واقع، این دانشگاه آزادی دانش را ترویج می‌کند و هر ساله از دانشجویان بین‌المللی از بیش از 120 کشور برای مهاجرت به هلند استقبال می‌کند.

4. دانشگاه اراسموس روتردام

دانشگاه اراسموس روتردام به ویژه در زمینه پزشکی بالینی و علوم اجتماعی یک دانشگاه پیشرو در هلند است. مرکز پزشکی آن بزرگ‌ترین مرکز پزشکی دانشگاهی در کشور است. دوره‌های بازرگانی و اقتصاد نیز در این دانشگاه مشهور هستند. فایننشال تایمز EUR (دانشگاه اراسموس روتردام) را در میان برترین مدارس تجاری اروپا قرار داد. علاوه بر این، این دانشگاه دارای هفت دانشکده است که آموزش با کیفیت در علوم بهداشت، سیاست سلامت، اقتصاد، حقوق، علوم رفتاری، تاریخ و فلسفه ارائه می‌دهند.

EUR یک محیط چند فرهنگی با دانشجویان بین‌المللی است که 20 درصد از جمعیت دانشجویی را تشکیل می‌دهند. ابتکارات کلی آن شامل همکاری‌های بین‌المللی، انتخاب‌های هوشمندانه‌تر برای سلامتی بهتر و افزایش مشارکت در شهرها است.

5. دانشگاه اوترخت

دانشگاه اوترخت، یکی از بهترین دانشگاه‌های هلند برای دانشجویان بین‌المللی، یک دانشگاه تحقیقاتی است که به دلیل رویکرد نوآورانه خود در آموزش و تحقیق شناخته شده است. این مؤسسه تأثیرگذارترین مؤسسه در سراسر جهان در تحقیقات آب و هوا و اکوسیستم است. علاوه بر این، UU (دانشگاه اوترخت) در رتبه بندی موضوعی در 10 دانشگاه برتر در سراسر جهان قرار گرفت. این موضوعات عبارتند از: علوم دامپزشکی، فارماکولوژی، زیست شناسی تولید مثل، مدیریت دولتی و جغرافیا. تحقیقات در UU بر جوامع باز، پویایی جوانان، پایداری و علوم زیستی.

6. دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت بزرگ‌ترین دانشگاه فناورانه هلند است. این دانشگاه به عنوان آکادمی سلطنتی برای آموزش مهندسی کارمندان دولت آغاز شد. در حال حاضر دلفت دارای بیش از 40 رشته فنی- علمی است که در هشت دانشکده سازمان یافته‌اند. حوزه‌های موضوعی مهندسی عمران و سازه، معماری و مهندسی مکانیک در بین 5 رشته برتر در جهان قرار دارند. تحقیقات دانشگاه با رویکرد دلفت آن مشخص می‌شود، که به معنای تعامل بین رشته‌های آموزشی، پژوهشی و کاربردی است.

دلفت دارای یکی از بزرگ‌ترین پردیس های دانشگاهی با شبکه دوچرخه یکپارچه، پارک‌ها، شبیه ساز پرواز، باغ گیاه شناسی و … است. این جامعه دانشگاهی پر جنب و جوش خانه بیش از 5000 دانشجوی بین‌المللی است.

7. دانشگاه گرونینگن

دانشگاه گرونینگن دومین دانشگاه قدیمی هلند است و طبق رتبه‌بندی دانشگاهی دانشگاه‌های جهان(ARWU) به عنوان بهترین دانشگاه این کشور انتخاب شده است. این دانشگاه باسابقه آموزش باکیفیتی را در طیف گسترده‌ای از رشته ها ارائه می‌دهد. علوم انسانی، اقتصاد، علوم فضایی، علوم طبیعی و فناوری برخی از حوزه‌های مطالعاتی آن هستند. علاوه بر این، این دانشگاه تحقیقات حیاتی در شیمی، نجوم، بوم شناسی و علم مواد ارائه می‌دهد.

این دانشگاه برتر در هلند سنت دیرینه دانشگاهی خود را با چشم انداز نوآورانه و جهانی ترکیب می‌کند. UG دارای یکی از بزرگ‌ترین جوامع بین‌المللی با 6000 دانشجو از 120 ملیت است.

8. دانشگاه VU

دانشگاه VU به معنای واقعی کلمه به «دانشگاه آزاد» ترجمه می‌شود که به استقلالش از دولت و کلیسای اصلاح شده هلند مربوط می‌شود. علاوه بر این، سازماندهی باز و ارتباط اساسی دانشگاه با جامعه را نیز نشان می‌دهد. VU در نه دانشکده از رشته‌های دانشگاهی سنتی سازماندهی شده است و در عین حال در سلامت بالینی، علوم اجتماعی، زندگی و علوم کشاورزی، و تجارت و اقتصاد برجسته است.

VU در تحقیقات خود از رویکردی بین رشته‌ای پیروی می‌کند که بر پایداری، فناوری اطلاعات و مسئولیت اجتماعی شرکت تمرکز دارد. این دانشگاه 150 برنامه تدریس شده به زبان انگلیسی از جمله علوم کامپیوتر، تجزیه و تحلیل کسب و کار و مدیریت بازرگانی بین‌المللی را ارائه می‌دهد.

9. دانشگاه ماستریخت

دانشگاه ماستریخت جوانترین دانشگاه در بین دانشگاه‌های هلند است که هنوز جایگاه بین‌المللی را برای خود حفظ کرده است. این دانشگاه «ویژگی کیفیت متمایز برای بین‌المللی‌سازی» دریافت کرده و در رتبه‌بندی دانشگاه جوان آموزش عالی تایمز در رتبه چهارم قرار گرفته است. فایننشال تایمز همچنین UM را در 25 بهترین دانشگاه برای تدریس رشته‌های تجاری در جهان قرار داد.

این دانشگاه در سال 1976 عمدتاً برای آموزش پزشکی تأسیس شد. امروزه علاوه بر پزشکی، تدریس درجه یک روانشناسی و علوم اعصاب، هنر و علوم اجتماعی، اقتصاد، مهندسی و حقوق نیز بخشی از آن است. علاوه بر این، تحقیقات در UM بر نوآوری، کیفیت زندگی، و مسائل مربوط به جهان در حال جهانی شدن متمرکز است.

10. دانشگاه رادبود

دانشگاه رادبود نایمگن سال‌هاست که به عنوان بهترین دانشگاه جامع هلند شناخته می‌شود. همچنین برای خروجی تحقیقاتی پربار و مشارکت‌های علمی خود شناخته شده است. اولین تصویر از یک سیاهچاله، دستاورد این دانشگاه معتبر بود. فیزیک بدون شک کت و شلوار قوی برای این دانشگاه است. با این وجود، RU در حقوق، تجارت، علوم سیاسی، جامعه شناسی و الهیات نیز عالی است.

دانشگاه رادبود در بسیاری از موضوعات کارشناسی را با آموزش به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. برخی از آن‌ها عبارتند از هوش مصنوعی، علوم محاسباتی، شیمی، زیست شناسی، مطالعات آمریکایی، زبان و فرهنگ، و اقتصاد بین الملل. در RU، آموزش با کیفیت بالا و فرصت‌های تحقیقاتی برجسته تضمین می‌شود.

دانشگاه‌های انگلیسی زبان در هلند

دانشگاه‌های هلند به دو زبان انگلیسی و هلندی رشته‌های مختلف را ارائه می‌دهند. ما در ادامه، به صورت تقریبی به تعداد آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 بیش ​​از 370 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی

 بیش ​​از 1500 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی

 بیش ​​از 30 رشته‌ی تحصیلی در مقطع دکترا به زبان انگلیسی

 بیش ​​از 300 رشته‌ی تحصیلی به صورت مجازی به زبان انگلیسی

همانطور که می‌بینید، گزینه‌های تحصیلی زیادی برای انتخاب خواهید داشت و حداقل یکی از آن‌ها باید انتظارات شما را برآورده کند.

در اینجا چند دانشگاه پیشنهادی در هلند آورده شده است:

 دانشگاه ماستریخت

 دانشگاه تیلبورگ

 دانشگاه رادبود

 دانشگاه علوم کاربردی بردا

 دانشگاه علوم کاربردی هانس، خرونینگن

چگونه بفهمم که دانشگاهی در هلند به زبان انگلیسی تدریس می‌کند؟

دانشگاه‌ها و کالج‌های هلندی (یا سایر وب‌سایت‌ها) ممکن است برنامه‌های آموزش انگلیسی اضافی را در صفحات وب خود فهرست کنند. در این مورد، شما باید کمی تحقیق کنید تا بفهمید که آیا این برنامه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند یا خیر. اگر برای یافتن این اطلاعات مشکل دارید، در تماس مستقیم با دانشگاه دریغ نکنید.

برای درخواست در اکثر موسسات آکادمیک در هلند، باید یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی معتبر و بین‌المللی پذیرفته شده باشید. ما در ادامه لیست آزمون‌های تایید شده را ذکر خواهیم کرد.

PTE Academic

 آیلتس آکادمیک

 تافل iBT

بهترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان در هلند

در زیر، برخی از بهترین دانشگاه‌های انگلیسی در هلند را بر اساس آخرین رتبه بندی QS توسط TopUniversities فهرست کرده‌ایم:

 دانشگاه آمستردام

 دانشگاه صنعتی دلفت

 دانشگاه اوترخت

 دانشگاه لیدن

 دانشگاه و تحقیقات واخنینگن

 دانشگاه صنعتی آیندهوفن

دانشگاه خرونینگن

 دانشگاه اراسموس روتردام

دانشگاه توئنته

سخن آخر

ما در این مطلب تلاش کردیم تا لیستی از بهترین دانشگاه‌های هلند و به طور کلی، مزایای تحصیل در هلند را به شما معرفی کنیم. در صورت تمایل جهت اخذ اطلاعات بیشتر راجع به دانشگاه‌های هلند، نحوه‌ی اخذ پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه‌ها، با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید.

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با سال‌ها سابقه در زمینه‌ی مهاجرت به کشورهای مطرح جهان، می‌تواند با تیم متخصص و حرفه‌ای خود، قدم به قدم از نحوه‌ی درخواست تا اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هلند، اخذ بورسیه‌ی تحصیلی هلند و در نهایت، اخذ ویزای دانشجویی هلند کمکتان کند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید