لوگو صبا ویزا
شرایط زندگی در کانادا

اصلی‌ترین مزایای زندگی در کانادا چیست؟

مزایای زندگی در کانادا

اصلی‌ترین مزایای زندگی در کانادا چیست؟ کانادا یکی از پهناورترین کشورهای دنیا است که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی از لحاظ اقتصادی و همچنین استانداردهای زندگی داشته است. تا نام کانادا می‌آید حتماً به یاد مهاجرانی می‌افتیم که سالانه به این کشور پیشرفته مهاجرت می‌کنند. این کشور در کنار زیبایی بسیار زیادی که دارد از لحاظ اقتصادی نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است.

به دلیل داشتن اقتصاد پویا معمولاً نرخ اشتغال در این کشور بالا است همچنین از لحاظ شرایط بهداشت و دیگر امکانات زندگی از استانداردهای بالایی برخوردار است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم اصلی‌ترین مزایای زندگی در کانادا را بیان کنیم به همین دلیل اگر قصد دارید تا از این مزایا آگاهی پیدا کنید حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

مشاره رایگان

وضعیت اقتصاد در کانادا

شاید اقتصاد مهم‌ترین مسئله‌ای باشد که بسیاری از کشورها درگیر آن هستند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا وضعیت اقتصادی مطلوبی داشته باشند. کشوری که دارای یک اقتصاد پویا باشد قطعاً برای زندگی مناسب است و هدف اول مردم مهاجرت به آن کشور خواهد بود.

همان گونه که می‌دانید سالانه ایرانی‌های زیادی به کانادا مهاجرت می‌کنند و دلیل این موضوع هم وضعیت اقتصادی کانادا می‌باشد. کانادا معمولاً یک اقتصاد پایدار و قدرتمند دارد. دلیل این موضوع هم این است که این کشور با امریکا و سایر کشورها تجارت می‌کند، علاوه بر این، کانادا در سازمان تجارت جهانی حضور دارد به همین دلیل سالانه تجارت‌های بسیار زیادی را انجام می‌دهد که همین موضوع باعث شده است اقتصاد پویایی هم داشته باشد.

زندگی در کانادا

این کشور دارای منابع زیادی هم می‌باشد. کانادا دارای نفت و گاز است. این دو منبع به عنوان اصلی‌ترین منابع انرژی شناخته شده‌اند که تاکنون کشورهای بسیار زیادی به دنبال آن‌ها بوده‌اند. داشتن این منابع باعث شده است کانادا به یکی از صادر کنندگان نفت و گاز در جهان تبدیل شود.

همچنین این کشور دارای جنگل‌های انبوه بسیار زیادی است که این موضوع خود باعث شده است تا تولید انواع ابزارهای چوبی در این کشور انجام شود و حتی بخش زیادی از محصولات تولیدی به خارج از این کشور صادر شوند.

کانادا دارای بسترهای مختلفی برای سرمایه گذاری است به همین دلیل سالیانه تعداد زیادی از مهاجران به قصد سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می‌کنند و حتی خیلی از آن‌ها اقامت این کشور را هم به همین واسطه دریافت می‌کنند.

به طور کلی سرمایه‌های هنگفت و نیروهای کار متخصصی در این کشور وجود دارد که باعث شده‌اند اقتصاد کانادا به عنوان یکی از اقتصادهای پویا و برتر در سطح دنیا شناخته شود. این موضوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین مزایای زندگی در کانادا شناخته می‌شود.

آمار بیکاری در کانادا

اگر نگاهی به آمارها بیندازیم متوجه می‌شویم که نرخ بیکاری در کانادا بسیار کم است. این موضوع به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای زندگی در کانادا شناخته می‌شود. همان گونه که در بالا اشاره کردیم کانادا رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته است به همین دلیل شغل‌های بسیار زیادی در این کشور ایجاد شده‌اند. این کشور به چنان پویایی از لحاظ کار رسیده است که حتی بسیاری از مهاجران برای یافتن کار به این کشور مهاجرت می‌کنند.

در این کشور صنایع مختلفی وجود دارند. از صنعت توریست گرفته تا صنعت چوب  و… . تمامی این موارد باعث شده‌اند تا فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در کانادا وجود داشته باشد. در این کشور معادن بسیار زیادی وجود دارد که همین عامل باعث شده است مهندسان بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف صاحب شغل شوند.

در این کشور افرادی که مهاجر هستند می‌توانند در کنار بومی‌ها رقابت کنند و شغل‌های خوب را تصاحب کنند. در واقع برای مهاجران محدودیت‌ وجود ندارد و می‌توانند شغل‌های جذابی را به دست بیاورند. شما می‌توانید در مصاحبه‌های شغلی مختلف شرکت کنید و رزومه خود را تحویل دهید تا در صورت موافقت مشغول به کار شوید.

شرایط بهداشت در کانادا

کانادا از لحاظ بهداشتی شرایط بسیار خوبی دارد به همین دلیل این موضوع هم از اصلی‌ترین مزایای زندگی در کانادا محسوب می‌شود. دولت کانادا و مسئولان بهداشت این کشور، داشتن شرایط بهداشتی و خدمات درمانی را یک حق برای تمامی شهروندان این کشور می‌دانند.

تمامی درمان‌های مردم به راحتی در دسترس است و مردم برای برخورداری از این امکانات درد و رنج زیادی را متحمل نخواهند شد ضمن این که خدماتی که به مردم این کشور داده می‌شود دارای کیفیت بسیار بالایی در سطح جهانی می‌باشد.

مردم کانادا دارای بیمه‌های مختلف درمانی هستند به همین دلیل نگرانی زیادی بابت تأمین هزینه درمان ندارند ضمن این که در این کشور مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی انجام می‌شود. به‌عنوان‌مثال در یکی از این برنامه‌ها مردم در روزهای چهارشنبه می‌توانند در کلاس یوگا شرکت کنند.

شرایط امنیت در کانادا

حتماً می‌دانید که امنیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر کشوری موظف است آن را برای شهروندان خود تأمین کند. اگر کشوری امنیت نداشته باشد حتی اگر دارای اقتصاد خوبی هم باشد نخواهد توانست مهاجران و سرمایه گذران را به خود جذب کند.

کانادا یکی از کشورهایی است که دارای نرخ پایین جرم و جنایت می‌باشد. اگر چه در سال‌های دورتر نرخ جرم و جنایت در این کشور بیش از الان بود اما با گذشت زمان و بهبود شرایط این کشور، اکنون نرخ پایینی از لحاظ جرم و جنایت دارد.

این گونه می‌توان گفت که خشونت و جرم و جنایت در کانادا معمول نیست. این موضوع خود یک نقطه قوت به حساب می‌آید تا سرمایه گذاران زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت کنند.

کشوری به مانند امریکا دارای اقتصادی خوب است اما نرخ جرم و جنایت در آن بالا است زیرا حمل اسلحه در این کشور آزاد است اما در کانادا حمل سلاح آزاد نیست و مالکیت اسلحه تقریباً چهار برابر کمتر از امریکا در این کشور وجود دارد. اگر فردی بخواهد در کانادا مالکیت اسلحه بگیرد باید مراحل سختی را سپری کند. در یک کلام به راحتی به او مالکیت سلاح داده نخواهد شد.

نهادهای مربوطه نمره 9.7 از 0 را از لحاظ امنیت به این کشور اعطا کرده‌اند به همین دلیل مردم زیادی از سراسر دنیا به این کشور اعتماد می‌کنند و حتی در بسیاری از موارد اقامت کانادا را هم می‌گیرند.

شرایط آموزش در کانادا

قطعاً یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در کانادا شرایط آموزشی در این کشور زیبا می‌باشد. کانادا در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ی آموزشی داشته است به‌گونه‌ای که دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیار معتبری در سطح دنیا دارد که سالانه دانشجوهای زیادی از سراسر دنیا را پذیرش می‌کنند.

در یک کلام می‌توان گفت که کانادا یک ابر قدرت در زمینه آموزش است. آمارها نشان می‌دهند این کشور از لحاظ سیستم آموزشی جلوتر از کشورهای بزرگی به مانند امریکا و بریتانیا قرار دارد. همین عامل کافی است تا بدانید که سیستم آموزشی در این کشور به چه میزان قدرتمند است. مهاجران هم می‌توانند با مهاجرت به کانادا از تمامی امکاناتی که در اختیار دانشجویان بومی قرار داده می‌شود استفاده کنند.

مزایای زندگی در کانادا

سایر مزایای زندگی در کانادا

در بالا به برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای زندگی در کانادا اشاره کردیم. به غیر از موارد بالا موارد بسیار بیشتری هم وجود دارند که در صورت زندگی در کانادا می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید. در زیر به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • مهاجر پذیری گسترده
  • دارا بودن طبیعت بسیار زیبا
  • داشتن تنوع فرهنگی و مردم با فرهنگ‌های مختلف
  • داشتن حمایت‌های دولتی
  • استاندراد بالای زندگی
  • و … .

معایب زندگی در کانادا

در تمام این مقاله به مزایای زندگی در کانادا اشاره کردیم اما بهتر است تا به برخی از مهم‌ترین معایب زندگی در کانادا هم اشاره کنیم تا به آن‌ها آشنایی داشته باشید. در زیر این معایب را بیان کرده‌ایم:

  • آب و هوای سرد
  • بالا بودن هزینه زندگی
  • داشتن فاصله جغرافیایی زیاد بین شهرها به دلیل وسعت زیاد این کشور
  • داشتن نرخ بالای مالیات به‌گونه‌ای که یکی از کشورهای دنیا با بیشترین درصد مالیات است.

سخن پایانی

کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ داشتن استانداردهای زندگی است. به دلیل داشتن امکانات زیاد سالانه مهاجران زیادی را جذب می‌کند. به طور کلی مهاجران معیارهای مختلفی دارند اما اگر بخواهیم به صورت کلی به این موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که مزایای زندگی در کانادا بسیار زیاد هستند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید