لوگو صبا ویزا
مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به آمریکا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

مهاجرت به آمریکا یکی از مهمترین مهاجرت‌هایی است که رویای بسیاری از افراد در سراسر جهان است. امریکا به دلایل مختلفی از جمله قوی‌ترین اقتصاد دنیا، یکی از مهمترین مقاصدی است که افراد زیادی تمایل دارند به آن مهاجرت کنند. اینکه چرا باید به آمریکا مهاجرت کنیم و این مهاجرت چه مزایا و ویژگی‌های خوبی دارد را در این مطلب به آن می‌پردازیم. صفر تا صد مهاجرت به آمریکا را با جزئیات زیاد و آمار مربوط به آن را در ادامه بررسی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد مهاجرت به کشور آمریکا را ندارید مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

فهرست عناوین

همه چیز در مورد کشور آمریکا

ایالات متحده، کشوری در آمریکای شمالی، جمهوری فدرال متشکل از 50 ایالت است. علاوه بر 48 ایالت همجوار که عرض‌های جغرافیایی میانی قاره را اشغال می‌کنند، ایالات متحده شامل ایالت آلاسکا، در منتهی الیه شمال غربی آمریکای شمالی، و ایالت جزیره‌ای هاوایی، در میانه اقیانوس آرام است. ایالت‌های هم مرز از شمال به کانادا، از شرق به اقیانوس اطلس، از جنوب به خلیج مکزیک و مکزیک و از غرب به اقیانوس آرام محدود می‌شوند. ایالات متحده چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است (پس از روسیه، کانادا و چین). پایتخت ملی و رسمی آن واشنگتن است.

یکی از مشخصه‌های اصلی ایالات متحده تنوع زیاد ملیت و فرهنگ‌های مختلف در آن است. محیط فیزیکی آن از قطب شمال تا نیمه گرمسیری، از جنگل بارانی مرطوب تا بیابان خشک، از قله کوه ناهموار تا دشت مسطح را در بر می‌گیرد. اگرچه کل جمعیت ایالات متحده بر اساس استانداردهای جهانی زیاد است، اما تراکم کلی جمعیت آن نسبتاً پایین است. این کشور دارای برخی از بزرگترین مراکز شهری جهان و همچنین برخی از وسیع‌ترین مناطقی است که تقریباً خالی از سکونت هستند.

ایالات متحده دارای جمعیت بسیار متنوعی است. بر خلاف کشوری مانند چین که عمدتاً مردمان بومی را در خود جای داده است، ایالات متحده دارای تنوعی است که تا حد زیادی از مهاجرت گسترده و پایدار جهانی ناشی شده است. احتمالاً هیچ کشور دیگری به اندازه ایالات متحده دارای طیف گسترده‌تری از نژاد، قومیت و فرهنگ نیست.

ایالات متحده بزرگترین قدرت اقتصادی جهان است که بر اساس تولید ناخالص داخلی (GDP) اندازه‌گیری می‌شود. ثروت این کشور تا حدی انعکاسی از منابع طبیعی غنی و تولید عظیم کشاورزی آن است، اما بیشتر مدیون صنعت بسیار توسعه یافته این کشور است. علیرغم خودکفایی نسبی اقتصادی در بسیاری از زمینه‌ها، ایالات متحده به دلیل بزرگی اقتصاد خود، مهمترین عامل واحد در تجارت جهانی است؛ صادرات و واردات در آن بخش عمده‌ای از کل جهان را نشان می‌دهد. ایالات متحده همچنین به عنوان منبع و مقصدی برای سرمایه‌گذاری بر اقتصاد جهانی تلاش می‌کند. به همین دلیل این کشور  برای اکثریت مردم خود یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را فراهم می‌کند.

ایالات متحده از نظر استانداردهای جهانی نسبتاً جوان است و کمتر از 250 سال سن دارد. این کشور اندازه فعلی خود را تنها در اواسط قرن بیستم به دست آورد. در قرن بیستم، ایالات متحده به عنوان یک قدرت جهانی ظاهر شد و از زمان جنگ جهانی دوم یکی از قدرت‌های برجسته در دنیا بوده است. اصول و آرمان‌های بنیانگذاران آن با فشارها و مقتضیات موقعیت مسلط آن آزمایش شده است. ایالات متحده همچنان به ساکنان خود فرصت‌هایی برای پیشرفت و ثروت بی نظیر شخصی ارائه می‌دهد. با این حال، تهی شدن منابع، آلودگی محیط زیست، و ادامه نابرابری اجتماعی و اقتصادی که باعث تداوم مناطق فقیرنشین می‌شود، همگی بافت کلی کشور را تهدید می‌کند.

مهاجرت به کشور آمریکا

بهترین ایالت‌ها برای مهاجرت به آمریکا

مناطق ایالات متحده از نظر استانداردهای زندگی و شرایط محیطی بسیار متفاوت هستند. جذاب‌ترین ایالت‌ها و شهرهای آمریکا برای مهاجران به شرح زیر است:

  • کالیفرنیا

کالیفرنیا ایالتی چندفرهنگی با مهاجران بسیار، از جمله بسیاری از ساکنان سابق اتحاد جماهیر شوروی است. کالیفرنیا با آب و هوای گرم و وضعیت اقتصادی پایدار خود، مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. استنفورد دانشگاه معروف آن است که سالانه میزبان هزاران دانشجوی بین المللی است. تنها ایراد این ایالت، هزینه بالای زندگی و املاک و مستغلات، به ویژه در لس آنجلس پرجمعیت یا سانفرانسیسکو است.

  • نیویورک

پایتخت این ایالت شهری به همین نام است، با استاندارد زندگی بالا و چشم انداز شغلی خوب. حدود 23 درصد از خارجی‌ها در اینجا زندگی می‌کنند و بیش از 800 زبان دنیا در این ایالت شنیده می‌شود.

  • تگزاس

دومین ایالت بزرگ ایالات متحده پس از آلاسکا با بیشتر کشاورزان، ماهیگیران و دامداران است.. در تگزاس هیچ مالیات بر درآمد شخصی وجود ندارد، که این موضوع باعث می‌شود تجارت آسان و سودآور باشد. املاک ارزان قیمت بسیاری در این ایالت وجود دارد. از جمله معایب آن می‌توان به میانگین سطح حقوق پایین و تحصیلات پایین نسبت به سایر مناطق اشاره کرد.

  • فلوریدا

مکانی عالی برای مهاجرانی که آرزوی زندگی در کنار اقیانوس را دارند. فلوریدا آپارتمان‌های ارزان‌تری نسبت به کالیفرنیا دارد. بدون داشتن مالیات بر ارزش افزوده که کار را برای تجار راحت می‌کند. زیرساخت‌های توسعه‌یافته و جاذبه‌های توریستی مختلفی دارد. شهر اصلی آن میامی با جمعیت زیاد مهاجران از اتحاد جماهیر شوروی سابق است. نقاط ضعف شامل تعداد محدودی از مشاغل برای کارگران ماهر (به عنوان مثال، در فناوری اطلاعات یا اقتصاد) است.

  • واشنگتن

ایالتی از لحاظ اقتصادی توسعه یافته که در آن خارجی‌ها با ویزای مهاجرت کاری اقامت دارند. واشنگتن محل دفاتر اصلی شرکت‌های برتر مانند مایکروسافت، استارباکس و آمازون و همچنین گوگل و حتی بوئینگ است. سطح بالای حقوق، املاک و مستغلات و زندگی را به طور کلی گران می‌کند.

مزایا و معایب مهاجرت به هر یک از ایالت‌ها به برنامه‌های آینده مهاجر، وضعیت اجتماعی، وضعیت مالی و سایر جنبه‌ها بستگی دارد. پس نمی‌توان گفت که کدام ایالت آمریکا از دیگری بهتر است یا بدتر.

چرا مهاجرت به آمریکا؟

ایالات متحده کشوری است که توسط مهاجران از سراسر جهان ایجاد و ساخته شده است. در نتیجه، بیش از هر کشور دیگری میزبان مهاجران است.

تا سال 2021، بیش از 45.3 میلیون نفر ساکن ایالات متحده متولد خارج بوده‌اند که حدود یک پنجم از مهاجران جهان را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که برخی از مهاجران برای پیوستن به خانواده می‌آیند، برخی دیگر به دنبال کار یا فرار از موقعیت‌های خطرناک هستند.

رشد مهاجرت به آمریکا

در سال 1965، ایالات متحده قوانین مهاجرت خود را به روز کرد و یک سیستم سهمیه منشاء ملی را با محدودیت‌ها و اولویت‌های منطقه‌ای «با تأکید بر اتحاد مجدد خانواده و مهاجران ماهر» تدوین کرد.

از آن زمان، تعداد مهاجرانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند بیش از چهار برابر شده است. تا سال 2022، مهاجران 13.9 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دادند، به طور خلاصه یعنی تقریباً 1 نفر از هر 7 نفر.

9 دلیل اصلی برای مهاجرت به آمریکا

در این قسمت قصد داریم مهمترین دلایل مهاجرت به کشور آمریکا و دریافت ویزا و اقامت آن را با هم بررسی کنیم. با مطالعه‌ی این دلایل شاید شما هم قصد مهاجرت به این کشور را پیدا کنید.

  • امنیت مالی برای کل خانواده

این یک دلیل عملی است زیرا همه می‌خواهند یک زندگی ثروتمندانه داشته باشند. با این نوع تفکر، هیچکس برای مهاجرت به آمریکا مردد نخواهد بود. یک فرد خانواده محور معمولاً قصد دارد عزیزان خود را به زندگی بهتری برساند. این فرد می‌خواهد در شرایطی باشد که نیازهای اولیه تامین شود و سایر هزینه‌ها زودتر از موعد پرداخت شوند. با داشتن یک شغل ثابت در آمریکا، اکنون می‌توان به سراسر جهان سفر کرد و چیزهایی را که هر فردی از اعضای خانواده می‌خواهد خریداری کرد.

  • شانس بدست آوردن مشاغل عالی

شهروندان ایالات متحده می‌توانند به راحتی برای کار در سازمان های دولتی درخواست دهند. گذشته از داشتن حق رای، شما آزادید که از فرصت کار برای دولت استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید به عنوان یک مامور FBI، کارمند پست و منشی دادگاه کار کنید. داشتن یک شغل ثابت برای شما سخت نخواهد بود. اگر به آمریکا مهاجرت کنید این واقعا اتفاق خواهد افتاد. از طرفی مزایا، حقوق بازنشستگی و حقوق خوب همه مال شما خواهد بود.

  • نگرانی‌های سیاسی

برای مهاجرت به آمریکا می توان حقوق سیاسی کسب کرد. دیگر نگرانی در مورد داشتن فرصت رای دادن وجود ندارد. یک شخص مطمئناً مایل است در مکانی زندگی کند که نظر او اهمیت دارد. وقتی نوبت به رای دادن می‌رسد، داشتن حق رای مهاجرین، کلید چنین اشتیاقی خواهد بود. می‌توان از امتیاز رای در مناطق محلی و ایالتی برخوردار بود و به شما این امکان را می‌دهد تا مقامات دولتی را برای خود انتخاب کنید که مورد علاقه شما هستند.

علاوه بر این، می‌توانید برای یک موقعیت سیاسی نیز کاندید شوید. در واقع شهروندان تابعیتی وجود دارند که به عنوان سناتور، نماینده و فرماندار انتخاب شده‌اند. ریاست جمهوری تنها چیزی است که نمی‌توانید دنبال کنید. با دانستن این موارد متوجه خواهید شد که مهاجرت به آمریکا واقعا تصمیم خوبی است.

  • فرصت‌های آموزشی

از نظر تحصیلی، کاملاً مشهود است که فرصت‌های زیادی در انتظار مردم است. چه بخواهید فرزند خود را در دبیرستان ثبت نام کنید یا در دانشگاه، یک موسسه معتبر وجود دارد که او را پذیرا شود. ترجیحات شما همیشه در اولویت مدرسه‌ای است که انتخاب کرده‌اید. برای سطح حرفه‌ای، افراد برای کسب مدرک در یک دانشگاه شناخته شده هم مهاجرت می‌کنند.

وقتی بالاخره تصمیم گرفتید به آمریکا مهاجرت کنید، دلیلی برای توقف یادگیری وجود ندارد. حتی اگر بودجه کافی برای حمایت از تحصیل فرزندان خود ندارید، بورسیه‌ها و کمک‌های مالی زیادی به نفع شما وجود دارد. اگر اکنون شهروند ایالات متحده هستید، می‌توانید از هر یک از بورسیه‌های موجود استفاده کنید. در کشور امریکا وقتی صحبت از تحصیل می‌شود، جنبه مالی هرگز نباید مشکل ساز باشد.

  • استاندارد بالای زندگی

استاندارد بالای زندگی یکی دیگر از دلایل مهاجرت شهروندان مختلف به آمریکا است. والدین حتی فرزند خود را می‌فرستند تا به او اجازه دهند یک سبک زندگی ایده آل را بیاموزند. از طریق مهاجرت می‌توان در طول اقامت در خارج از کشور، شغلی بهتر و دیدگاه مثبت‌تری داشت. اگر به آمریکا مهاجرت کنید، همه چیز ممکن به نظر می‌رسد.

  • سفر راحت به همه جا

پس از اخذ شهروندی ایالات متحده می‌توان به راحتی به هر نقطه‌ای سفر کرد. اگر شخصی با موفقیت پاسپورت ایالات متحده خود را به دست آورد، می‌تواند برای سفرهای خارجی خود برنامه‌ریزی کند. شما نیازی به رعایت بسیاری از اسناد و فرآیندهای خسته کننده ندارید. هیچ محدودیت عمده‌ای در این مسیر وجود نخواهد داشت.

  • دیپورت نشدن

اگر تابعیت ایالات متحده را به دست آورید، حتی یک جرم جدی نمی‌تواند شما را مجبور به ترک این ایالت کند. دولت ایالات متحده از شهروندان خود محافظت می‌کند و حمایت لازم را ارائه می‌دهد. اگر به آمریکا مهاجرت کنید، زندگی شما تضمین می‌شود.

  • حفاظت بین المللی

آمریکا به شدت به وضعیت شهروندان خود توجه دارد. به عنوان مثال دقیق، کسی که قصد سفر به خارج از کشور را دارد، در هر کجا که بماند، امنیت خواهد داشت. در مواقع بلایای طبیعی و شرایط اضطراری، دولت در مورد آنچه در حال حاضر برای شما اتفاق می‌افتد مسئول است.

  • اخذ تابعیت برای فرزندان

با مهاجرت به آمریکا، امکان داشتن شهروندی جدید تنها برای شما محدود نیست. اگر می‌خواهید فرزندان شما نیز شهروند ایالات متحده باشند، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت. اکنون می‌توانید فرزندان خود را بیاورید و در تعطیلات آخر هفته با آن‌ها وقت بگذرانید. دلتنگی دیگر به ذهن شما نمی‌رسد. تمام خانواده در آمریکا سرشار از سعادت و لذت خواهند بود.

مهاجرت به امریکا

راه‌های مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به کشور آمریکا مثل هر کشور دیگری، روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله‌ی این روش‌ها می‌توان به دریافت ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای همراهی با خانواده، ویزای لاتاری و … اشاره کرد. در ادامه دریافت ویزای هر کدام از این روش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

مهاجرت کاری به آمریکا

ایالات متحده علاوه بر اینکه کشوری است که بسیاری از مردم برای مقاصد گردشگری به آنجا می‌روند، یک مقصد کاری محبوب نیز می‌باشد. مردم از سراسر جهان به دلیل حقوق بالا و محیط‌های کاری خوب می‌خواهند در ایالات متحده کار کنند.

دو راه وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید مهاجرت کاری به آمریکا را انجام دهید.

  • به عنوان کارمند موقت
  • به عنوان یک کارمند حمایت شده/دائم

کارمندان موقت نیاز به ویزای غیرمهاجرتی ایالات متحده دارند، در حالی که کارمندان حمایت شده نیاز به ویزای مهاجرتی دارند.

ویزای کار ایالات متحده آمریکا برای افرادی صادر می‌شود که می‌خواهند به طور موقت به ایالات متحده بروند و کار کنند. مدت زمانی که قرار است کار کنید باید در قرارداد کار یا درخواست ویزا ذکر شود. این نوع ویزای آمریکا به افراد اجازه نمی‌دهد به طور نامحدود یا دائم در ایالات متحده کار کنند. متقاضیان باید فهرستی از شرایط ویزای ایالات متحده را برآورده کنند و مدارک مشخص شده را ارائه دهند تا واجد شرایط درخواست ویزای کار موقت ایالات متحده باشند.

انواع ویزای کار آمریکا

انواع مختلفی از ویزای کار آمریکا بسته به هدف و نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید وجود دارد. در اینجا انواع ویزای کار موقت ایالات متحده آمده است:

  • ویزای H1B، شخصی در شغل تخصصی:

برای کار در یک شغل تخصصی به مدرک تحصیلی عالی یا معادل آن نیاز دارد. شامل مدل‌های رایج با شایستگی و توانایی برجسته و تحقیق و توسعه دولت به دولت، یا پروژه‌های تولید مشترک که توسط وزارت دفاع اداره می‌شود.

  • ویزای H1B1، قرارداد تجارت آزاد :

برای کار در یک شغل تخصصی نیاز به مدرک فوق متوسطه شامل حداقل چهار سال تحصیل در زمینه تخصصی است.

  • ویزای H-2A: کارگر موقت کشاورزی
  • ویزای H-2B: کارگر موقت غیر کشاورزی
  • ویزای H-3: بازدید کننده کارآموز یا آموزش ویژه
  • ویزای I: نمایندگان رسانههای خارجی
  • ویزای1 L: انتقال گیرنده درون شرکتی
  • ویزای 1P-: ورزشکار انفرادی یا تیمی یا عضو یک گروه سرگرمی
  • ویزای 2P-: هنرمند یا سرگرم کننده (انفرادی یا گروهی)
  • ویزای3 P-: هنرمند یا سرگرم کننده (انفرادی یا گروهی)
  • ویزای 1R-: کارگران مذهبی غیرمهاجر موقت
  • ویزای TN: کارگران نفتا. این ویزا به وکلا، دانشمندان، مهندسان، معلمان کانادا اجازه می‌دهد تا به طور موقت در ایالات متحده کار کنند
  • ویزای O1: ویزا برای افراد با توانایی‌های فوق العاده

دریافت ویزای تحصیلی به امریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا یکی از پردرخواست‌ترین ویزاها برای مهاجرت است. یکی از روش‌های مهم برای مهاجرت به امریکا از طریق تحصیل است. این کشور دارای دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس بسیار خوب و پیشرفته‌ای است به شکلی که سالانه میلیون‌ها نفر  فقط برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند.

ویزای دانشجویی می‌تواند توسط شهروندان کشورهای مختلف که در موسسات آموزشی ثبت نام کرده‌اند دریافت شود. این ویزا می‌تواند در جهت پذیرش در مدارس، کالج‌ها، دانشگاه‌ها یا برنامه‌های زبان باشد. در موسسات مختلف، شرایط پذیرش متفاوت است، هر چه موسسه آموزشی بهتر باشد، الزامات جدی‌تری برای متقاضیان (آزمون‌ها، امتحانات، مدارک تحصیلی، سطح مهارت‌های زبان انگلیسی) وجود دارد. موضوع مدرک و تسلط زبان بسیار مهم است، زیرا، بدون داشتن مدرک مهارت لازم در زبان دولتی در ایالات متحده، نمی‌توانید در آزمون‌های ورودی شرکت کنید.

نکته: هنگام انتخاب یک موسسه آموزشی، باید این واقعیت را در نظر بگیرید که باید در سیستم اطلاعات دانشجویی اعتبار داشته باشد و در برنامه تبادل SEVIS شرکت کنید. ضمانت‌های مالی و اثبات تمکن مالی نیز لازم است. یعنی باید ثابت کنید که توانایی مالی برای پرداخت هزینه تحصیل و خوابگاه را دارید. برای این منظور اغلب از بورسیه‌ها و کمک‌های مالی مختلف استفاده می‌شود.

نکات مهم در هنگام اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

پس از تصمیم‌گیری در مورد موسسه آموزشی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، باید مدارک ثبت نام و شهریه را از آن دریافت کنید.

در وب سایت سفارت باید مدارکی مبنی بر پرداخت هزینه SEVIS ارائه دهید، فرم مخصوص را پر کنید، عکس خود را آپلود کنید و سپس می‌توانید برای مصاحبه ثبت نام کنید.

در مصاحبه، باید ثابت کنید که قصد دارید فقط برای تحصیل به ایالات متحده بروید و پس از اتمام آن قصد بازگشت به کشور خود را دارید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

 1.گذرنامه دارای اعتبار

  1. درخواست ویزای غیر مهاجرتی، چاپ تاییدیه فرم درخواست
  2. تایید پرداخت هزینه کنسولگری
  3. چاپ ثبت نام برای مصاحبه
  4. ارائه فرم‌هایی که توسط موسسه آموزشی برای شما ارسال می‌شود تا تاییدی بر قصد ثبت نام شما باشد.

اقامت قانونی در آمریکا پس از تحصیل

ویزای دانشجویی در ایالات متحده از نوع غیر مهاجر است و اجازه اقامت یا اجازه اقامت دائم را نمی‌دهد. برای اقامت قانونی در ایالات متحده پس از فارغ التحصیلی، یک خارجی باید وضعیت خود را به دسته دیگری تغییر دهد، مانند استخدام رسمی یا ازدواج با یک شهروند محلی. مهاجران نیازی به ترک کشور ندارند. آن‌ها می‌توانند از طریق خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) برای آن درخواست دهند.

دریافت ویزا از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی

یکی دیگر از روش‌های دریافت ویزای آمریکا و مهاجرت به آن ازدواج با یک آمریکایی است. یک خارجی ممکن است به طور قانونی برای ازدواج با یک آمریکایی به ایالات متحده بیاید. هر دو عضو اتحادیه باید بر اساس قوانین ایالتی که ثبت نام در آن انجام می‌شود، در زمان تسلیم و پس از آن (به ویژه عدم ازدواج قانونی با افراد دیگر) واجد شرایط ازدواج باشند. همسران احتمالی باید حداقل یک بار در 2 سال گذشته شخصاً ملاقات کرده باشند، مگر در شرایط خاص، مانند زمانی که ملاقات برای یک شهروند آمریکایی بسیار دشوار است یا با فرهنگ عروس یا داماد در تضاد است.

مهاجرت زمانی آغاز می‌شود که فرد مقیم آمریکا یک دادخواست مجاز  برای همسر آینده با تابعیت خارجی ارائه کند. پس از تایید دادخواست، به نمایندگی دیپلماتیک مربوطه در کشور محل اقامت عروس یا داماد ارسال می‌شود. گام بعدی این است که تبعه خارجی برای ویزای غیر مهاجرتی اقدام کند. متقاضی پرونده‌ای تهیه می‌کند، هزینه‌های ویزا را پرداخت می‌کند و منتظر دعوت نامه مصاحبه است.

در طول فرآیند مصاحبه، نمایندگان هیئت دیپلماتیک ایالات متحده باید واقعیت روابط بین همسران آینده را تأیید کنند. نمایندگان مجاز درخواست می‌کنند اسنادی را ببینند که ملاقات‌های شخصی را نشان می‌دهد (مانند بلیط هواپیما، عکس‌های زوج، رزرو هتل) و سؤالاتی درباره محل ملاقات آن‌ها، برنامه‌های آینده و … می‌پرسند. متقاضیان همچنین باید تمکن مالی خود را ثابت کنند. اگر کارشناسان مشکوک به ساختگی بودن ازدواج برنامه‌ریزی شده باشد، ویزای درخواست داده شده رد خواهد شد.

دریافت ویزا همراهی خانواده

مهاجرت به آمریکا برای اقامت دائم برای خارجیانی که اعضای خانواده آن‌ها مقیم قانونی ایالات متحده هستند امکان پذیر است. طرف میزبان باید یک فرم را به USCIS و همچنین یک سوگندنامه حمایتی ارائه کند که با حمایت مالی از مهاجر موافقت کند. پس از ورود، مهاجر واجد شرایط دریافت گرین کارت محلی از نوع دائمی است. شهروندان ایالات متحده می‌توانند برای ویزای مهاجرتی برای موارد زیر درخواست دهند:

اعضای نزدیک خانواده. این شامل همسران قانونی، فرزندان مجرد زیر 21 سال و والدین (در صورتی که متقاضی به سن بلوغ رسیده باشد) می‌شود. ویزا برای اعضای خانواده شهروندان ایالات متحده بدون محدودیت در تعداد در هر سال مالی در دسترس است.

افراد دیگر با توجه به تقسیم‌بندی‌های ترجیحی: اولویت به ترتیب نزولی با بستگان زیر است: فرزندان مجرد بالای 21 سال، دختران و پسران بالغ متاهل و خواهر و برادر.

ویزاهای صادر شده برای این دسته‌ها مشمول محدودیت‌های عددی سالانه بوده و به صورت موردی و بر اساس تاریخ اولویت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

دارندگان گرین کارت دائمی در ایالات متحده فقط می توانند برای همسران قانونی و فرزندان مجرد (از جمله بزرگسالان) برای الحاق خانواده درخواست دهند.

چگونه یک خانواده با فرزند می‌تواند به ایالات متحده مهاجرت کند؟

اکثر ویزاهای مهاجرتی به خانواده‌ها اجازه می‌دهند تا با فرزندان مجرد زیر 21 سال به طور قانونی به ایالات متحده مهاجرت کنند. کودکان زیر 14 سال معمولاً مصاحبه نمی‌شوند، اما آن‌ها باید بسته مناسب مدارک را جمع آوری کنند، معاینه پزشکی انجام دهند و در صورت لزوم واکسیناسیون دریافت کنند. در برخی موارد برای کودک می‌توان ویزای ویژه‌ای مثلاً K2 دریافت کرد. پس از جابجایی، کودکان در سن مدرسه باید در یک موسسه آموزشی شرکت کنند. همچنین هر کودک باید بیمه درمانی داشته باشد.

مهاجرت آمریکا

پیامدهای مهاجرت غیرقانونی

ورود غیرقانونی به مرزهای ایالت متحده مصداق نقض قانون است. این قانون برای کسانی اعمال می‌شود که از بازرسی‌های لازم طفره می‌روند، از طریق سایر نقاط کنترل مرزی (مثلاً از طریق مکزیک که از گشت‌زنی مرزی اجتناب می‌کنند) وارد ایالات متحده می‌شوند، یا عمداً اطلاعات نادرست را به گمرک ارسال می‌کنند. اولین تخلف با جریمه 50 تا 250 دلاری، حبس تا شش ماه یا هر دو مجازات می‌شود.

ورود مجدد یا حضور در ایالات متحده پس از اخراج، ممکن است منجر به دو سال بازداشت و دو برابر مجازات شود. نقل مکان به ایالات متحده با گرین کارت از طریق ازدواج ساختگی هم می‌تواند منجر به پنج سال زندان و/یا جریمه تا 250000 دلار شود (هر دو متقابلاً منحصر به فرد نیستند). مجازات‌های مشابهی برای مشاغل مرتبط با مهاجرت تقلبی اعمال می‌شود.

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت به آمریکا

صرف نظر از دلیل نقل مکان به ایالات متحده آمریکا، یک خارجی باید منابع مالی داشته باشد که بتواند بدون درخواست حمایت اجتماعی (به جز پناهندگان) زندگی در کشور را تضمین کند. میزان پس انداز بستگی به قانون منطقه خاص ایالات متحده دارد، اما نمی‌تواند کمتر از حداقل حقوق برای هر ماه اقامت در این کشور باشد.

مقدار دقیق مورد نیاز برای یک مهاجرت موفق به ایالات متحده به کشور محل اقامت مهاجر و شهری که در آن قصد اقامت دارد و همچنین نیازهای شخصی آن‌ها بستگی دارد.

برای یافتن کار در ایالات متحده، اتباع خارجی می توانند به وب سایت‌های تخصصی مراجعه کنند، مستقیماً با کارفرمایان تماس بگیرند، از خدمات یک آژانس کاریابی استفاده کنند یا درخواست انتقال شغل به شعبه خارجی یک شرکت کنند.

هزینه‌ی اخذ اقامت امریکا به شرح زیر است:

شرایطهزینه فرممجموع
زیر 14 سال و تشکیل پرونده با فرم I-485 با حداقل 1 والد750 دلار750 دلار
زیر 14 سال و عدم ثبت درخواست حداقل یکی از والدین با فرم I-4851140 دلار1140 دلار
بین 14 تا 78 سال1140 دلار1225 دلار
بیشتر از 78 سال1140 دلار1140 دلار

رایج‌ترین راه برای یافتن شغل در ایالات متحده، جستجوی آنلاین شغل مناسب است. منابع آنلاین به صورت رایگان در دسترس هر کاربر اینترنتی است. مشاغل معمولاً مستقیماً توسط کارفرمایان ارسال می‌شوند که به شما امکان می‌دهد بلافاصله با یک فرد علاقه‌مند به کارمند تماس بگیرید و رزومه خود را ارسال کنید. نقطه ضعف این روش رقابت زیاد است. سایت‌ها روزانه توسط هزاران جوینده کار که می‌خواهند برای اقامت دائم به ایالات متحده نقل مکان کنند، نظارت می‌شوند.

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به ایالات متحده برای افرادی امکان‌پذیر است که آماده سرمایه‌گذاری در یک تجارت موجود در ایالات متحده هستند یا می‌خواهند شرکت امیدوار کننده خود را راه‌اندازی کنند.

ایالات متحده آمریکا ویزای ویژه‌ای به نام سرمایه‌گذاری را برای مهاجرت کاری ارائه می‌دهد. این نوع مجوز ورود تا 7.1 درصد از کل اسناد مهاجرتی صادر شده در سراسر جهان را نشان می‌دهد. برای دریافت ویزا، یک خارجی باید در یک فعالیت تجاری شرکت کند که با ایجاد شغل و سرمایه‌گذاری به نفع اقتصاد ایالات متحده باشد.

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای دریافت این ویزا عبارت است از:

  • 1,050,000 دلار به طور کلی
  • 800000 دلار برای مناطق شغلی هدفمند

دو راه برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد آمریکا برای دریافت مجوز ورود وجود دارد:

  • به طور مستقل به یک تجارت موجود در ایالات متحده
  • از طریق مراکز منطقه‌ای که وظیفه آن‌ها بهبود وضعیت اقتصادی یک ایالت خاص است

شرایط تمدید ویزا

اگر سرمایه‌گذاری پس از 24 ماه همچنان برای اقتصاد ایالات متحده قابل اجرا باشد، متقاضی می‌تواند گرین کارت دائمی دریافت کند. شرایط اضافی برای متقاضی، نداشتن مشکل قانونی و اقامت دائم در کشور (امکان خروج از ایالات متحده بیش از 6 ماه متوالی نیست) است. برای دریافت اجازه اقامت دائم آمریکا، فرد خارجی 3 ماه قبل از انقضای گرین کارت مشروط، درخواست خود را در مورد تغییر وضعیت ارائه می‌کند و مدارکی را ارائه می‌دهد که موفقیت کسب و کار و مطابقت با معیارهای تعیین شده توسط قانون را تأیید می‌کند. درخواست مورد نظر از 6 تا 8 ماه بررسی می‌شود. در صورت تایید، متقاضی اجازه اقامت دائم به مدت 10 سال را دریافت می‌کند.

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

هر ساله دولت ایالات متحده 50000 ویزای مهاجرتی گرین کارت را برای خارجی‌ها قرعه‌کشی می‌کند که به عنوان لاتاری معروف است. مهاجران بدون داشتن سابقه کیفری از کشورهایی با نرخ پایین مهاجرت به ایالات متحده واجد شرایط شرکت در این لاتاری هستند (لیست کامل کشورها را می‌توانید در وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده مشاهده کنید). این قرعه‌کشی به شرکت‌کنندگان با تمام سطوح انگلیسی، تحصیلات دبیرستانی و بدون بیماری جدی این فرصت را می‌دهد که در صورت برنده شدن به طور قانونی به ایالات متحده مهاجرت کنند. همچنین ویزای مهاجرتی در بین متقاضیانی که قبلا در کشور هستند اما مدارک رسمی برای اقامت دائم ندارند (مثلا زندگی با ویزای غیر مهاجرتی) گرفته می‌شود.

درخواست‌های قرعه‌کشی گرین کارت را می‌توان در هر سال مالی در بازه زمانی مشخصی ارسال کرد که به طور منظم تغییر می‌کند و در وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر می‌شود. برای شرکت در این دوره باید در وب سایت الکترونیکی مخصوص آن ثبت نام کنید. درخواست فقط یک بار در دسترس متقاضی است: سوابق تکراری به طور خودکار کسر می‌شود و متخلفان رد صلاحیت می‌شوند. پس از ثبت نام، متقاضی یک شماره منحصر به فرد دریافت می‌کند که با آن می‌تواند وضعیت درخواست خود را پیگیری کند و از نتیجه برنامه مهاجرت مطلع شود.

برنده شدن در لاتاری به معنای دریافت گرین کارت نیست. اگر موفق باشید، باید برای مصاحبه در نمایندگی دیپلماتیک ایالات متحده در کشور محل اقامت خود بروید. در طول مصاحبه، مقامات صحت اطلاعات ارائه شده در درخواست را رد یا تأیید می‌کنند، از برنامه‌های برنده مهاجرت لاتاری به ایالات متحده مطلع می‌شوند. سپس پرونده متقاضی را به طور دقیق بررسی می‌کنند و حکم را صادر می‌کنند. برای موفقیت در مصاحبه، متقاضیان باید صادق، مؤدب و علاقه مند به مهاجرت و وفاداری به ایالات متحده باشند.

مهاجرت به کشور امریکا

اطلاعاتی در مورد کسانی که اقامت دائم امریکا را دریافت کرده‌اند

بررسی نظرات آنلاین نشان می‌دهد که اکثر مهاجران از مهاجرت خود راضی هستند و نمی‌خواهند به کشور خود بازگردند و قصد دارند سال‌ها در ایالات متحده بمانند. بازخورد تازه واردان بر تنوع مشاغل در ایالات متحده، مراقبت‌های بهداشتی عالی، زبان انگلیسی آسان برای استفاده، حقوق شهروندی و کمک‌های جامع دولتی تاکید دارد. مهاجران از زندگی آمریکایی راضی هستند زیرا سطح بالایی از حقوق انسانی و شهروندی وجود دارد. حتی با یک حقوق متوسط، یک فرد می‌تواند یک وعده غذایی خوب، یک تعطیلات سالانه و یک ماشین شخصی را داشته باشد.

تنها چیزی که مهاجران از آن ناراضی هستند روند فر اآیند مهاجرت است. در صورتی که متقاضی هیچ بستگانی از ایالات متحده یا نامزد بومی نداشته باشد، دریافت ویزای نوع مناسب بسیار دشوار است. برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت یک شانس محض است که کمتر خارجی با آن روبرو می‌شود. استخدام در شرکت‌های آمریکایی فرآیندی پر دردسر و زمان‌بر است که معمولاً فقط متخصصان واقعی با تخصص محدود با دانش عالی انگلیسی از آن استفاده می‌کنند. تعداد سهمیه‌های سالانه برای ویزای مهاجرت محدود است، بنابراین متقاضیان می‌توانند سال‌ها منتظر نوبت خود باشند.

استفاده از وکیل در فرآیند مهاجرت

امروزه  وکلای مجرب با توجه به شرایط، درخواست‌ها، روابط خانوادگی و توانایی‌های مالی متقاضی بهترین راه را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. متخصصان به طور مستقل مدارک مورد نیاز را جمع آوری می‌کنند، درخواست‌ها را به مراجع مختلف ارسال می‌کنند و به آمادگی برای مصاحبه کمک می‌کنند. سپس در صورت لزوم متقاضی را در فرآیند مصاحبه همراهی می‌کنند.

متقایان فقط باید از دستورالعمل‌های وکیل پیروی کنند و اطلاعات واقعی در مورد خود ارائه دهند. علاوه بر متخصصان مهاجرت، شرکت‌های دیگری نیز برای مهاجرت به ایالات متحده کمک می‌کنند. به عنوان مثال، سازمان‌های استخدامی شغل مناسب در ایالات متحده را بر اساس تحصیلات و تجربه متقاضی انتخاب می‌کنند و مراکز زبان دوره‌های زبان را برای دانش آموزان با سطوح مختلف (از مبتدی تا پیشرفته) برگزار می‌کنند. برای یک حرکت مناسب، یک خارجی می‌تواند از سایت تجمیع کننده برای یافتن بلیط هواپیما ارزان استفاده کند. برای اسکان اولیه و سازگاری در یک کشور ناآشنا، مهاجران از خدمات کاناپه‌سرفینگ (دعوت از مهمانان بدون پول) استفاده می‌کنند یا پیشنهادات مسکن را در Airbnb و دامنه‌های مشابه پیدا می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا صفر تاصد مهاجرت به کشور آمریکا را با شما در میان بگذاریم. کشور آمریکا یکی از بزرگترین کشورهایی است که از مهاجرین زیادی از سراسر دنیا تشکیل شده است. امروزه روش‌های زیادی برای مهاجرت به کشور آمریکا وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت همراهی اضای خانواده و … اشاره کرد. برای اینکه بتوانید به راحتی به آمریکا مهاجرت کنید در ابتدا بهتر است که با روند کلی آن آشنا شوید.

در حال حاضر شرکت‌های مهاجرتی زیادی وجود دارند که صفر تا صد این فرآیند را برای شما انجام می‌دهند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که فقط از موسسات و شرکت‌های مهاجرتی معتبر و باسابقه استفاده کنید زیرا امروزه افراد سودجوی زیادی در این زمینه وجود دارند. شرکت مهاجرتی صباویزا یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های مهاجرتی با متخصصین و کارشناسان زیادی است که هر روزه به افراد زیادی در جهت مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله مهاجرت به کشور آمریکا کمک می‌کنند. شما هم می‌توانید از مشاوره متخصصین این شرکت مهاجرتی استفاده کنید.

سوالات متداول

ساده ترین راه برای مهاجرت به آمریکا چیست؟

مهاجرت مبتنی بر خانواده، اگر از بستگان فوری یک شهروند ایالات متحده هستید، به خصوص اگر با یک شهروند ایالات متحده ازدواج کرده‌اید، مهاجرت به ایالات متحده از طریق مهاجرت خانوادگی برای شما آسان‌تر خواهد بود زیرا معمولاً محدودیت یا تاخیری وجود ندارد. مهاجرت تحصیلی نیز یکی دیگر از روش‌های ساده مهاجرت به آمریکا است به شرطی که رزومه تحصیلی قوی داشته باشید.

چگونه می‌توانم به آمریکا مهاجرت کنم؟

برای درخواست ویزای مهاجرتی، یک شهروند خارجی که عموماً به دنبال مهاجرت است باید توسط یکی از بستگان نزدیک خود که شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی است، یا توسط یک کارفرمای احتمالی ایالات متحده حمایت مالی شود و قبل از درخواست برای ویزای مهاجرت، درخواست تایید شده داشته باشد.

چگونه می‌توانم برای همیشه در آمریکا بمانم؟

شما می‌توانید به روش‌های مختلفی اقامت دائم داشته باشید، از جمله:
حمایت مالی توسط یکی از اعضای خانواده یا کارفرمای ایالات متحده، وضعیت پناهندگی  یا سایر برنامه‌های بشردوستانه، تشکیل پرونده فردی و … .

آیا مهاجرت به آمریکا سخت است؟

برای مهاجرت دائمی به ایالات متحده باید شرایط خاصی را رعایت کنید، هزینه‌های دولتی را بپردازید و درخواست شما توسط دولت ایالات متحده تایید شود. این موضوع می‌تواند پیچیده و گران باشد، بنابراین مهم است که بدانید چه چیزی را در پیش رو دارید.

راهنمای کلی مهاجرت به آمریکا چیست؟

تحقیقات مقدماتی انجام دهید به اینترنت مراجعه کنید تا هرچه می‌توانید در مورد ایالات متحده بدانید
·  از ایالات متحده آمریکا دیدن کنید
·  اخذ ویزای آمریکا را انجام بدهید
·  اسکان موقت را راه‌اندازی کنید
·  در خانه جدید مستقر شوید
·  دارایی‌های خود را جابجا کنید
·  شماره تامین اجتماعی بگیرید
·  یک حساب بانکی آمریکایی راه‌اندازی کنید

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید