لوگو صبا ویزا
مهاجرت-به-سوئد-از-طریق-کار (4)

مهاجرت به سوئد از طریق کار؛آشنایی با تکنیک‌های مرتبط

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به سوئد از طریق کار و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

به منظور مهاجرت به سوئد از طریق کار لازم است دارای حرفه و تخصصی باشید که در این کشور مورد نیاز است. در این صورت می‌توانید برای ویزای کاری اقدام کرده و اقامت موقت این کشور را کسب کنید. پس از اقامت کاری در سوئد، اگر بتوانید چهار سال به کار خود ادامه دهید و پیشرفت کنید، می‌توانید اقامت دائم بگیرید. هر ساله افراد زیادی با مهاجرت به سوئد از طریق کار زمینه اقامت و زندگی دائم در این کشور را برای خود فراهم می‌کنند.

فهرست عناوین

نگاه اجمالی به کشور سوئد

کشور سوئد با نام رسمی پادشاهی سوئد، کشوری ثروتمند با استانداردهای بالای زندگی است. در این کشور می‌توانید بهترین نوع هر چیزی را تجربه کنید و از این رو چندان کشور ارزانی نیست. پایتخت سوئد، شهر استکهلم، شهری رویایی بر روی چندین جزیره، است که جزء محبوب‌ترین شهرها در گردشگری است. واحد پول رسمی این کشور، کرون سوئدی است که به صورت سکه و اسکناس وجود دارد.

سوئدی زبان رسمی کشور سوئد است که شباهت زیادی به زبان نروژی، فنلاندی و دانمارکی دارد. البته بسیاری از شهروندان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و در سال‌های اخیر به دلیل افزایش مهاجران، زبان‌های دیگری نیز در سوئد رایج شده است. درباره اقلیم و آب و هوای این کشور اروپایی باید گفت که کوه‌های پوشیده از برف، زمستان‌های بسیار طولانی و تابستان‌های بسیار کوتاه در انتظار شما است و به همین دلیل هر کسی در این کشور دوام نیاورد.

نرخ مالیات بالا از شاخص‌های زندگی در سوئد است که البته باعث خواهد شد تا در این کشور آرامش و کیفیت مطلوب زندگی را تجربه کنید. بنابراین اگر قصد مهاجرت به سوئد از طریق کار را دارید، حتما به دستمزد و مالیات پیش روی خود توجه داشته باشید. شهروندان سوئدی علاوه بر ساعات کاری کوتاه از 5 هفته تعطیلات با حقوق نیز برخوردار هستند.

شرایط کاری و اقتصادی سوئد

مهمترین اصل برای افرادی که قصد مهاجرت به سوئد از طریق کار را دارند، بررسی شرایط کاری و اقتصادی این کشور اروپایی است. سوئد یکی از مرفه‌ترین مردم جهان و قوی‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد. این کشور درآمد اصلی خود را از طریق مالیات دریافتی و صادرات کالاهای صنعتی بویژه چوب، آهن و انرژی آبی تامین می کند. کشور سوئد یکی از برترین بازارهای کار در اروپا را به خود اختصاص داده است. بنا بر آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصاد، شاخص‌های کیفیت زندگی، درآمد، ایمنی و محیط زیست در سوئد بالاتر از میانگین جهانی است. همچنین تعدادی از بزرگترین شرکت‌های چند ملیتی جهان در سوئد واقع شده‌اند که بازار کاری مناسبی را در این کشور ایجاد کرده است.

شرایط دخل و خرج در سوئد

میزان درآمد شهروندان سوئدی و همچنین مالیات پرداختی آن‌ها بالا است، بنابراین لازم است پیش از مهاجرت به سوئد از طریق کار ، دخل و خرج خود را محاسبه کنید تا بتوانید چشم‌انداز خوبی از زندگی خود در آنجا داشته باشید. شاغلین در سوئد با محاسبه مالیات بالایی که پرداخت می‌کنند، دستمزد بالایی نیز دریافت می‌کنند؛ به طوری که کارگران این کشور از بالاترین حقوق و مزایا در اتحادیه اروپا برخوردارند. بنابراین، اگر شغل مناسبی در سوئد داشته باشید، قطعا درآمد زیادی خواهید داشت.

 بخش عمده درآمد در سوئد صرف هزینه مسکن خواهد شد؛ به عنوان مثال اجاره یک آپارتمان کوچک در پایتخت بین 300 تا 500 یورو خواهد بود. در صورتی که منبع درآمد مناسبی داشته باشید و هزینه‌‌های زندگی و حقوق شما متناسب باشد، هزینه رفت و آمد و مواد غذایی نسبتا ارزان خواهد بود. به طور کلی در سوئد، هزینه متوسط ماهیانه هر فرد در سال 2020 حدود 900 یورو برآورد شده است که در مقایسه با دیگر کشورهای برتر اروپایی بسیار ایده به نظر می‌رسد.

نرخ بیکاری

یکی از مولفه‌های مهم که در مهاجرت به سوئد از طریق کار باید در نظر داشت، نرخ بیکاری آن است. بنا بر مستندات، نمی‌توانیم سوئد را از نظر بازار کار و نرخ بیکاری هم‌سطح برترین کشورهای اروپایی نظیر آلمان و اتریش و حتی کشورهای حوزه اسکاندیناوی نظیر دانمارک قرار دهیم. اما می‌توان گفت که این کشور وضعیت کار متوسطی دارد و شرایط کار برخی از مشاغل بسیار مناسب است. طبق آخرین آمار منتشر شده در سال 2020، نرخ بیکاری در سوئد حدودا 8% بوده است.

مهاجرت به سوئد از طریق کار

همانطور که گفته شد کشور سوئد از سطح رفاهی مطلوب و استانداردهای بالای زندگی برخوردار است و با توجه به بازار کار مناسب و نیاز به نیروی متخصص، مقصد بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. در حال حاضر سوئد تنها افراد متخصص را از کشورهای خارجی جذب می‌کند، بنابراین اگر قصد مهاجرت به سوئد از طریق کار را دارید، باید در زمینه کاری خود متخصص باشید.

در ویزای کاری منظور از متخصص، فردی است که در زمینه کار مورد نظر خود تحصیلات عالی دانشگاهی و سابقه کاری مرتبط داشته باشد. علاوه بر این، اگر رشته تحصیلی شما در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور باشد، در پیدا کردن شغل، مجوز کار و نیز دریافت ویزا بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در روند مهاجرت به سوئد از طریق کار بسیار مهم است. با این شرایط، پس از ارسال رزومه کاری خود برای کارفرمایان شرکت‌های مختلف سوئدی، باید منتظر بررسی و پذیرش و در نهایت ارائه پیشنهاد شغلی باشید. در صورت دریافت پیشنهاد شغلی باید به سفارت کشور سوئد مراجعه و با ارائه نامه پیشنهاد شغلی خود برای دریافت ویزا اقدام کنید.

دریافت دعوت نامه

یکی از شیوه‌های مهاجرت به سوئد از طریق کار این است که شما از یک فرد حقیقی یا حقوقی منتسب به یک شرکت معتبر در کشور سوئد، دعوت‌نامه کاری در یافت کنید. البته این فرد نیز باید شرایط لازم را داشته باشد و نیاز به فرد متخصص در جایگاه شغلی مورد نظر احراز شود.

آگهی استخدام

اصلی‌ترین روش مهاجرت به سوئد از طریق کار دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما بر اساس پذیرش در آگهی استخدام است. روند آگهی استخدام به این شکل است که ابتدا شرکت آگهی استخدام خود را در روزنامه‌های کثیرالانتشار سوئد به مدت سه ماه اعلام می‌کند. اگر طی این مدت فردی واجد شرایط استخدام نشود، آگهی استخدام سه ماه در کشورهای اتحادیه اروپا آگهی می‌شود. اگر مجددا فرد مورد نظر برای آن جایگاه شغلی یافت نشود، این بستر فراهم می‌شود که نیروی مورد نیاز از کشورهای غیراروپایی جذب شود. پس از پذیرش فرد در این جایگاه شغلی می تواند برای اخذ ویزای کار در کشور سوئد اقدام کند. کارفرما برای استخدام فرد متقاضی، باید حقوقی را در نظر بگیرد که پس از کسر مالیات، هزینه‌های شخص و خانواده او را تامین کند.

ویزای کار سوئد

شرایط ویزای کار سوئد باید برای کارفرما و نیز نیروی متقاضی مهاجرت به سوئد از طریق کار فراهم باشد. پیشنهاد شغلی کارفرما باید بنا بر توافق‌نامه‌های رسمی این کشور باشد. در نامه پیشنهاد شغلی حداقل حقوق و دستمزدی ذکر شده باید ماهیانه 13 هزار کرون باشد. برای شهروندان کشورهای خاص ممکن است مقررات خاصی وجود داشته باشد و گاهی در برخی صنایع خاص کمی سخت گیرانه‌تر اعمال شود. همچنین برای استخدام نیروی کاری خارج از اتحادیه اروپا مقررات خاصی برای شرکت های تازه تأسیس با سابقه کمتر از یک سال وجود دارد. افرادی هم که قصد مهاجرت به سوئد از طریق کار را دارند باید مجوز کار در سوئد و حداقل 18 سال سن داشته باشند.

نامه پیشنهاد شغلی که از طرف کارفرما برای متقاضی کار در سوئد ارسال می‌شود باید همراه مدارک از جمله پاسپورت به سفارت سوئد اراده شود تا ادامه روند ویزا انجام شود که معمولا اعتبار آن دو سال خواهد بود. در نامه پیشنهاد شغلی که مورد بررسی قرار می‌گیرد حتما باید حقوق مشخص، کارفرما نسبت به کار و بیمه سلامت متعهد و این آگهی استخدام در سوئد و نیز اتحادیه اروپا به مدت ده روز اعلام شده باشد. همچنین شرایط استخدام نیروی خارجی باید برابر و یا بهتر از شرایط معمول این کشور در نظر گرفته شده باشد.

ویزای همراه

ویزای همراه

با صدور ویزا برای متقاضی مهاجرت به سوئد از طریق کار می‌تواند برای همسر و فرزند زیر 21 سال خود نیز ویزا دریافت کرده و آن‌ها را همراه خود به این کشور ببرد. فرزندان بالای 21 سال در صورت وابستگی مالی به خانواده و تحت شرایط خاص از این امکان برخوردار خواهد بود. با صدور ویزا برای همراهان، اگر اعتبار ویزا بیش از شش ماه باشد، فرد همراه نیز می‌تواند درصورت یافتن شغل، مشغول به کار شود. درخواست ویزا برای خانواده می‌تواند همزمان با خود فرد به صورت آنلاین یا پس از ورود به سوئد انجام شود.

دریافت اقامت

متقاضیان مهاجرت به سوئد از طریق کار در صورتی که موفق به دریافت ویزای دو ساله و مشغول به کار شوند، پس از اتمام اعتبار دو ساله ویزای کاری می‌توانند از داخل خاک سوئد ویزای خود را دو سال دیگر تمدید کنند. متقاضی تمدید ویزای کاری سوئد، برای دو سال دوم می‌تواند از کارفرمای دیگری نامه پیشنهاد شغلی دریافت کند. پس از آنکه فرد چهار سال با ویزای کاری بصورت پیوسته و تمام وقت در کشور سوئد کار کند و مشکلی از جهت قوانین مالیاتی این کشور نداشته باشد، می‌تواند ویزای کاری خود به اقامت دائم سوئد تبدیل کند.

مشاغل مورد نیاز سوئد

کشور سوئد در زمینه‌های مختلف از کشاورزی و مهندسی تا مراقبت‌های بهداشتی و عمران نیازمند نیروی متخصص است. اگر مهارت و شرایط لازم برای بدست آوردن یکی از این جایگاه‌های شغلی را داشته باشید، پیدا کردن کار نسبتا ساده خواهد بود. برای پیدا کردن شغل مناسب، متقاضیان مهاجرت به سوئد از طریق کار باید از سایت‌های رسمی کاریابی این کشور استفاده کنند که لیستی از انواع شغل‌ها در آن ارائه شده است.

برخی از شغل‌ها ارجحیت دارد که عبارت است از اساتید ریاضی با توانایی تجزیه و تحلیل داده ها، مدیران محصول و برندینگ در جهت بهبود فروش، مدیر هواپیمایی با توانایی لازم جهت برنامه‌ریزی پرواز و نظارت بر تعمیر و نگهداری، مدیریت اجرایی پروژه به منظور تهیه و تکمیل برنامه های اجرایی، مدیر عامل با توانایی مدیریت عملکرد بر شرکت‌ها و روابط عمومی بالا و درک بالا از تجارت، پزشک و هماتولوژیست با توانایی مراقبت از بیمار، مدیر تبلیغات و طراح گرافیک. علاوه بر مشاغل ذکر شده، معمولا شرایط استخدام نیروی ماهر خارجی در زمینه‌های مدیریت و مشاوره مالی، فناوری پاک و صنعت خودرو، فناوری اطلاعات، گردشگری، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در کشور سوئد فراهم است.

سخن پایانی

در این نوشتار سعی شد علاوه بر ارائه اطلاعات کلی درباره کشور سوئد، شرایط اقتصادی، کاری و همچنین روند مهاجرت به سوئد از طریق کار بررسی شود. با اینکه شرایط کاری مطلوبی در این کشور فراهم شده و از طرفی کشور سوئد نیازمند نیروی متخصص خارجی است، اما در روند تایید پیشنهاد شغلی و صدور ویزا برای کشورهای خاصی از جمله ایران سخت‌گیری‌هایی اعمال می‌شود.

از این جهت توصیه اکید ما این است که برای اقدام به اخذ ویزا، با موسسات حقوقی مهاجرتی مشورت کرده و از تجارب آن‌ها در روند کار خود بهره ببرید. موسسه حقوقی مهاجرتی صبا ویزا با اطلاع از قوانین و مقررات به‌روز در این زمینه و با تکیه بر تجارب موفق خود در اخذ صدها ویزای مختلف، می‌توانند به شما کمک کنند تا پروسه مهاجرت به سوئد از طریق کار را سریع‌تر و با اطمینان خاطر بیشتری طی کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. عیسی قادریان
    11 آذر 1399
    پاسخ

    متقاضی کارفیزیوتراپی با30سال سابقه کاری

    • صباپلن
      19 خرداد 1400
      پاسخ

      با سلام و درود
      بله شما شرایط پذیریش در کشور سوئد و آلمان را دارید، لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
      با سپاس

برای مشاوره رایگان کلیک کنید