لوگو صبا ویزا
مهندسی پزشکی در هلند

مهندسی پزشکی در هلند

برای تحصیل رشته مهندسی پزشکی در هلند و آشنایی با بورسیه به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.

  مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

هلند زادگاه قدیمی ترین و برخی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی در اروپا و جهان است. دانشجویان بین المللی که به دلیل تحقیقات گسترده و آینده نگرانه و مطالعه جامع در سطح جهانی تحسین شده اند، تلاش می‌کنند تا در دانشگاه‌های مهندسی و مهندسی پزشکی در هلند پذیرش بگیرند. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2021، 13 دانشگاه در هلند در بین 400 موسسه برتر آموزشی رتبه بندی شده اند. این کالج‌ها و دانشگاه‌های برتر شامل بهترین کالج‌هایی هستند که در هلند رشته مهندسی ارائه می‌دهند. 40 رشته مختلف در مقطع کارشناسی مهندسی توسط 13 دانشگاه، کالج و مؤسسه برتر در هلند ارائه می‌شود.

مهندس پزشکی در هلند
فهرست عناوین

مهندسی پزشکی در هلند

مهندسی پزشکی در هلند رشته ای است که پزشکی و زیست شناسی را با مهندسی برای اهداف مراقبت‌های بهداشتی ترکیب می‌کند. به عنوان یک مهندس پزشکی، از مهارت‌های تکنولوژیکی خود برای کمک به بهبود زندگی مردم استفاده خواهید کرد. این می‌تواند به معنای توسعه دستگاه‌های پزشکی پیشگامانه، سیستم‌های تشخیص سلامت یا کار با پروتز باشد. در دنیایی با جمعیت سالخورده و رو به رشد، دانش و مهارت‌های یک مهندس پزشکی در مبارزه با بیماری‌ها و حوادثی که کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد، به طور فزاینده ای مطلوب می‌باشد.

ماژول‌هایی که در رشته مهندسی پزشکی در هلند مطالعه می‌کنید ممکن است شامل فیزیولوژی انسان، برنامه نویسی، پردازش سیگنال و بیوانفورماتیک باشد. مدرک شما در ترکیبی از حالت‌ها تحویل داده می‌شود و می‌تواند شامل سخنرانی‌ها و آموزش‌ها و همچنین پروژه‌های عملی و مبتنی بر آزمایشگاه باشد. بسته به دوره تحصیلی خود، ممکن است بتوانید در یک موقعیت کاری نیز شرکت کنید.

برنامه تحصیلی رشته مهندسی پزشکی در هلند

در ادامه برنامه تحصیلی رشته مهندسی پزشکی در هلند برای شما شرح داده شده است.

برنامه تحصیلی سال اول شامل موارد زیر می‌باشد:

دوره‌های آموزشی: اکثر دوره‌ها را همراه با دانشجویان رشته‌های علوم و فناوری پزشکی دنبال خواهید کرد. شما دوره‌هایی مانند سلول و بافت، دوره مقدماتی شیمی آلی، بیوشیمی را دنبال می‌کنید و دانش خود را در بیوانفورماتیک افزایش می‌دهید. در پایان سال اول هم می‌توانید بین رشته‌های مهندسی زیست پزشکی و علوم و فناوری پزشکی اصلی جابجا شوید.

یادگیری متمرکز طراحی: همزمان با شرکت در دوره‌هایی که در پروژه‌های گروهی برگزار می‌شود، می‌توانید یک مشکل زیست پزشکی را حل کنید. برای مثال شما این کار را با ترکیب دانشی که در طول دوره‌ها به دست آورده اید همراه با اطلاعات کتابخانه، اینترنت، آزمایش‌های آزمایشگاهی و شبیه سازی‌های کامپیوتری انجام خواهید داد. همچنین پروژه‌های گروهی در سال دوم شما نیز وجود خواهد داشت.

برنامه تحصیلی سال دوم و سوم نیز شامل موارد زیر می‌باشد:

در حالی که دانشجویان علوم و فناوری پزشکی در موضوعات بیوپزشکی مانند تشخیص و مداخله و ایمونولوژی و عفونت تخصص دارند، شما بیشتر روی موضوعات فناوری مانند مکانیک، فیزیک و مواد تمرکز خواهید کرد.

در ماه‌های اول تحصیل شما دروس انتخابی را دنبال می‌کنید و با انجام پروژه اصلی خود در یکی از گروه‌های تحقیقاتی کار می‌کنید. این برنامه شما را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آماده می‌کند.

مزایای تحصیل مهندسی پزشکی در هلند

هلند برخی از مزایای تحصیل در خارج از کشور را به دانشجویان دارای مدرک بین المللی شناخته شده در مهندسی و فناوری ارائه می‌دهد. مزایای تحصیل در هلند شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دانشجویان بین المللی که از بهترین دانشگاه‌های مهندسی پزشکی در هلند فارغ التحصیل می‌شوند، به سرعت شغلی در انجمن‌های بزرگ دانشگاه‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی که با شرکت‌های برتر دنیا در ارتباط هستند، پیدا می‌کنند.
  • این کشور به دانشجویان بین المللی تحصیلات مقرون به صرفه و هزینه زندگی ارزان ارائه می‌دهد. این کار زندگی آنها را آسان‌تر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد بیشتر بر روی تحصیل در دانشگاه‌ها تمرکز کنند تا مشاغل پاره وقت در هلند.
  • پیشینه تحقیقاتی به دانشجویان بین المللی کمک می‌کند تا موضوعات مختلفی را از رباتیک گرفته تا هوانوردی مطالعه کنند و در نتیجه چشم انداز شغلی خود را در هر نقطه از جهان افزایش دهند.
  • دانشگاه‌های مهندسی پزشکی در هلند برای دانشجویان بین المللی دارای ترکیبی عالی از یادگیری تئوری و عملی هستند. این به دانشجویان کمک می‌کند تا مفاهیم آموزش داده شده را درک کنند و سپس آنها را در فضای کاری پیاده سازی کنند.
  • هلند مدارک دانشجویان بین المللی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. مدارک ارائه شده به دانشجویان دارای نرخ‌های مقرون به صرفه است که باعث می‌شود آنها بدون هیچ بدهی از برنامه انتخابی خود فارغ التحصیل شوند.

بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در هلند

هلند برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته مهندسی به دانشجویان ارائه می‌دهد که همگی دوره‌های مختلفی دارند. برخی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی پزشکی در هلند برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

موارد ذکر شده برخی از برترین دانشگاه‌های ارائه دهنده مهندسی پزشکی در هلند هستند، بیایید جزئیات آنها را بیشتر بررسی کنیم. لازم به ذکر است که قیمت‌های ذکر شده برای شهریه دانشگاه‌ها نمای کلی از هزینه‌ها را ارائه می‌دهد. قیمت‌ها تقریبی هستند و ممکن است تغییر کنند و شامل مسکن، کتاب‌های درسی یا هزینه‌های زندگی نمی‌شوند. هزینه‌های برنامه‌ها ممکن است برای دانشجویان بومی و بین المللی به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

1. دانشگاه صنعتی آیندهوون

این دانشگاه بهترین دانشگاه مهندسی و علوم هلند است. برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد مختلفی ارائه می‌دهد و مهندسانی را آموزش می‌دهد که پایه علمی ‌آنها محکم و نافذ است و دارای مهارت‌های کارآفرینی هستند. این دانشگاه حدود 15+ رشته کارشناسی و 48+ رشته کارشناسی ارشد را در 9 بخش دانشگاهی خود ارائه می‌دهد که شامل مهندسی برق، طراحی صنعتی، مهندسی پزشکی و غیره است.

شهریه:

شهریه دانشگاه صنعتی آیندهوون به شرح زیر است:

  • هزینه مدرک کارشناسی 2170 یورو
  • هزینه مدرک کارشناسی ارشد 4330 یورو
  • هزینه مدرک دکترا 2170 یورو

رشته‌ها و مدارک تحصیلی:

در ادامه رشته‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را که توسط دانشگاه فناوری آیندهوون ارائه می‌شوند برای شما شرح داده شده است:

  • کارشناسی: معماری، مدیریت بازرگانی، مهندسی
  • کارشناسی ارشد: معماری و برنامه ریزی، مهندسی پزشکی، مدیریت بازرگانی، مهندسی کامپیوتر، آموزش، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی، علوم بهداشتی، حقوق، ریاضیات، علوم طبیعی، مهندسی هسته ای
  • دکتری: مهندسی خودرو، علوم زیستی و زیستی، مهندسی شیمی، شیمی، آموزش، مهندسی صنایع، ریاضیات، مهندسی مکانیک، فیزیک

2. دانشگاه توئنته

دانشگاه Twente طیف گسترده ای از رشته‌های با کیفیت بالا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای آموزش عالی و بسیار شخصی سازی شده می‌باشد و تحقیقات را در زمینه‌های مهندسی و علوم طبیعی، علوم رفتاری و مدیریت ارائه می‌دهد. هدف اصلی این دانشگاه آموزش دانشجویان بین‌المللی برای تبدیل شدن به حرفه‌ای‌هایی است که می‌توانند با کنترل بهتر بر فرآیند یادگیری، پیشرفت شغلی خود را هدایت کنند.

شهریه:

شهریه دانشگاه توئنته به شرح زیر است:

  • هزینه مدرک کارشناسی 2170 یورو
  • هزینه مدرک کارشناسی ارشد 4330 یورو
  • هزینه مدرک دکترا 2170 یورو

دانشگاه Twente همچنین دارای مسکن در محوطه دانشگاه است.

رشته‌ها و مدارک تحصیلی:

در ادامه رشته‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را که توسط دانشگاه توئنت ارائه می‌شوند برای شما شرح داده شده است:

  • کارشناسی: ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، مهندسی زیست پزشکی، مدیریت بازرگانی، بازرگانی و بازرگانی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مطالعات ارتباطات، علوم کامپیوتر، علوم تربیتی، مهندسی برق، علوم بهداشتی، طراحی صنعتی، مهندسی صنایع، مدیریت صنعتی، فناوری اطلاعات، بین‌المللی بازرگانی، مهندسی مکانیک، روانشناسی، مدیریت دولتی، فناوری
  • کارشناسی ارشد: ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، مهندسی زیست پزشکی، مدیریت بازرگانی، محاسبات بازرگانی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مطالعات ارتباطات، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی ساخت و ساز، علوم زمین، علوم آموزشی، مهندسی برق، مهندسی انرژی، مطالعات محیطی اروپا ، علوم بهداشتی، طراحی صنعتی، مهندسی صنایع، مدیریت صنعتی، مهندسی مکانیک، مطالعات رسانه، نانوتکنولوژی، علوم طبیعی، فلسفه، مدیریت دولتی، مطالعات اجتماعی، نقشه برداری و نقشه برداری، فناوری

3. دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه Delft در میان دانشگاه‌های فناوری پیشرو در اروپا قرار دارد. این دانشگاه دارای یک پایه با تضمین کیفیت داخلی و خارجی گسترده برای آموزش و پژوهش است. یک برنامه تحصیلی در دانشگاه دلفت دانشجویان را به متخصصانی با آموزش‌های تخصصی، مهارت‌های تحلیلی و مهارت حل مشکلات چند وجهی بدون کمک تبدیل می‌کند. همچنین، این برنامه فرصت کافی برای انجام تحقیقات، پروژه‌ها، کارآموزی یا پایان نامه نهایی در یک شرکت به دانشجویان ارائه می‌دهد.

شهریه:

شهریه دانشگاه صنعتی دلفت به شرح زیر است:

  • هزینه مدرک کارشناسی 2170 یورو (EU/EEA)، 12900 یورو (غیر اتحادیه اروپا/EEA)
  • هزینه مدرک کارشناسی ارشد 2170 یورو (EU/EEA)، 18800 یورو (غیر اتحادیه اروپا/EEA)
  • هزینه مدرک دکترا 2170 یورو (EU/EEA)، 18800 یورو (غیر اتحادیه اروپا/EEA)

دانشگاه صنعتی دلفت برنامه‌های کمک مالی و مسکنرا نیز در محوطه دانشگاه ارائه می‌دهد.

رشته‌ها و مدارک تحصیلی:

در ادامه رشته‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را که توسط دانشگاه دلفت ارائه می‌شوند برای شما شرح داده شده است:

  • کارشناسی: ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، معماری، مهندسی، علوم طبیعی
  • کارشناسی ارشد: مهندسی هوافضا و هوافضا، ریاضیات کاربردی، معماری، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی، مهندسی محیط زیست، علوم طبیعی
مهندسی پزشکی در کشور هلند

4. دانشگاه ماستریخت

رشته مهندسی در دانشگاه ماستریخت نمای کلی از زمینه‌های مختلف مهندسی تحت پوشش برنامه مهندسی بازرگانی را ارائه می‌دهد. دانشجویان بین المللی با چرخه طراحی مهندسی که شامل فرمول بندی یک مسئله، تنظیم الزامات طراحی، تولید چندین مفهوم، انتخاب بهترین راه حل و تحقق آن است، آشنا می‌شوند. پس از اتمام، دانشجویان مراحل اولیه روش در طراحی ابزار دقیق، مدل سازی و مهندسی را طبقه بندی و توضیح خواهند داد.

شهریه:

شهریه دانشجویان بومی، 1519 یورو در سال می‌باشد. همچنین این دانشگاه دارای برنامه‌های کمک مالی و مسکن در محوطه دانشگاه نیز می‌باشد.

رشته‌ها و مدارک تحصیلی:

در ادامه رشته‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را که توسط دانشگاه ماستریخت ارائه می‌شوند برای شما شرح داده شده است:

  • کارشناسی: زیست پزشکی، اقتصاد، علوم بهداشتی، حقوق، علوم طبیعی، روانشناسی
  • کارشناسی ارشد: هوش مصنوعی، علوم رفتاری، مدیریت بازرگانی، علوم شناختی، هنرهای زیبا، علوم بهداشتی، حقوق، علوم اعصاب، علوم سیاسی
  • دکتری: علوم رفتاری، علوم سیاسی

5. دانشگاه گرونینگن

دانشکده علوم و مهندسی ترکیبی از رشته‌ها و نقاط قوت تحقیقاتی است. این دانشگاه 14 رشته در مقطع کارشناسی و 26 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. دانشجویان بین المللی با دانش و مهارت‌های حیاتی برای حل مشکلات و تکمیل وظایف در یک محیط آزمایشگاهی، هم به صورت خودکفا و هم به صورت گروهی، آموزش خواهند دید. برخی از برنامه‌های لیسانس مهندسی نیز دانشجویان را ملزم به کسب تجربه عملی از طریق کارآموزی می‌کند.

شهریه:

شهریه دانشگاه گرونینگن به شرح زیر است:

  • هزینه مدرک کارشناسی 2,140 یورو تا 15,000 یورو
  • هزینه مدرک کارشناسی ارشد 11000 تا 20000 یورو
  • هزینه مدرک دکتری 2,140 یورو تا 15,000 یورو

لازم به ذکر است که دانشگاه گرونینگن دارای برنامه‌های کمک مالی و مسکن در محوطه دانشگاه نیز است.

رشته‌ها و مدارک تحصیلی:

در ادامه رشته‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را که توسط دانشگاه توئنت ارائه می‌شوند برای شما شرح داده شده است:

  • کارشناسی: هنر و علوم انسانی، مدیریت بازرگانی، دندانپزشکی، مهندسی، حقوق، پزشکی، علوم طبیعی، روانشناسی، مطالعات دینی، علوم اجتماعی
  • کارشناسی ارشد: هنر و علوم انسانی، مدیریت بازرگانی، دندانپزشکی، اقتصاد، مهندسی، حقوق، بازاریابی، پزشکی، فلسفه، مطالعات دینی، علوم اجتماعی، ورزش

6. دانشگاه لیدن

دانشگاه لیدن در سال 1575 توسط ویلیام اول، جد پادشاهی هلند تأسیس شد. تعداد دانشجویان حدود 26900 نفر است که در رشته‌های مهندسی در مقاطع کارشناسی تا دکترا تحصیل می‌کنند. این دانشگاه با بسیاری از رهبران ملی و بین المللی، دو دبیر کل ناتو و رئیس جمهور ایالات متحده، جان آدام مرتبط است.

شهریه:

شهریه دانشگاه لیدن به شرح زیر است:

  • هزینه مدرک کارشناسی 2170 تا 4330 یورو
  • هزینه مدرک کارشناسی ارشد 11000 تا 18000 یورو
  • هزینه مدرک دکتری 2170 یورو تا 4330 یورو

دانشگاه لیدن برنامه‌های کمک مالی نیز ارائه می‌دهد.

رشته‌ها و مدارک تحصیلی:

در ادامه رشته‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را که توسط دانشگاه لیدن ارائه می‌شوند برای شما شرح داده شده است:

  • کارشناسی: زبان‌های آفریقایی، مطالعات آفریقایی، تمدن‌های باستانی، مردم شناسی، باستان شناسی، تاریخ هنر، نجوم و علوم فضایی، علوم رفتاری، زیست شناسی، گیاه شناسی، شیمی، چینی، زبان‌های کلاسیک، علوم کامپیوتر، حقوق جزا، جرم شناسی، هلندی، آموزش، علوم تربیتی، انگلیسی، فیلم، فرانسوی، آلمانی، عبری، مطالعات اسپانیایی آمریکایی، تاریخ، زبان‌های هندی، اندونزیایی، الهیات اسلامی، ایتالیایی، ژاپنی، مطالعات یهودی، کره ای، مطالعات آمریکای لاتین، حقوق، زبان شناسی، ادبیات، ریاضیات، پزشکی، مطالعات مدیترانه، مطالعات خاورمیانه، پرستاری، آموزش، فلسفه، فیزیک، علوم سیاسی، حقوق خصوصی، روانشناسی، مدیریت دولتی، حقوق عمومی، دین، روسی، زبان‌های اسلاوی، علوم اجتماعی، زبان‌های جنوب و جنوب شرق آسیا، اسپانیایی، آموزش مربیان، الهیات، تبت، مطالعات زنان
  • کارشناسی ارشد: زبان‌های آفریقایی، مطالعات آفریقایی، تمدن‌های باستانی، مردم شناسی، باستان شناسی، تاریخ هنر، نجوم و علوم فضایی، علوم رفتاری، زیست شناسی، گیاه شناسی، شیمی، چینی، زبان‌های کلاسیک، علوم کامپیوتر، حقوق جزا، جرم شناسی، هلندی، آموزش، علوم تربیتی، انگلیسی، فیلم، فرانسوی، آلمانی، عبری، مطالعات آمریکایی اسپانیایی تبار، تاریخ، زبان‌های هندی، اندونزیایی، روابط بین الملل و دیپلماسی، الهیات اسلامی، ایتالیایی، ژاپنی، مطالعات یهودی، کره ای، مطالعات آمریکای لاتین، حقوق، زبان شناسی، ادبیات، ریاضیات، پزشکی، مطالعات مدیترانه، مطالعات خاورمیانه، پرستاری، آموزش، فلسفه، فیزیک، علوم سیاسی، حقوق خصوصی، روانشناسی، مدیریت دولتی، حقوق عمومی، دین، روسی، زبان‌های اسلاو، علوم اجتماعی، زبان‌های آسیای جنوبی و جنوب شرقی، اسپانیایی، معلم آموزش مربیان، الهیات، تبت، مطالعات زنان
  • دکتری: باستان شناسی، هنر و علوم انسانی، حقوق، پزشکی، علوم طبیعی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی

7. دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام یک دانشگاه تحقیقاتی در سطح جهانی با 125528 مقاله علمی منتشر شده و 6228486 استناد دریافت شده است. نمایه تحقیقاتی طیف وسیعی از زمینه‌ها از جمله پزشکی، زیست شناسی، هنرهای آزاد و علوم اجتماعی، فیزیک، روانشناسی، علوم کامپیوتر، شیمی، مهندسی و تجارت را شامل می‌شود. دانشگاه آمستردام حدود 32000 دانشجو دارد و رشته مهندسی این دانشگاه بر تحقیقات و مهندسی نرم افزار بسیار توصیه می‌کند.

شهریه:

شهریه دانشگاه آمستردام به شرح زیر است:

  • هزینه مدرک کارشناسی 2,140 یورو تا 4,330 یورو
  • هزینه مدرک کارشناسی ارشد 11000 تا 25000 یورو
  • هزینه مدرک دکترا 2140 یورو تا 4330 یورو

رشته‌ها و مدارک تحصیلی:

در ادامه رشته‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را که توسط دانشگاه آمستردام ارائه می‌شوند برای شما شرح داده شده است:

  • کارشناسی: هنر و علوم انسانی، مدیریت بازرگانی، مطالعات اروپایی، مطالعات رسانه، علوم سیاسی، علوم اجتماعی
  • کارشناسی ارشد: هنر و علوم انسانی، مدیریت بازرگانی، مطالعات ارتباطات، علوم طبیعی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی

8. دانشگاه رادبود

دانشگاه رادبود با 72493 مقاله علمی منتشر شده و 3290014 استناد دریافتی یک دانشگاه تحقیقاتی در سطح جهانی است. نمایه تحقیقاتی طیف وسیعی از زمینه‌ها از جمله پزشکی، زیست شناسی، روانشناسی، هنرهای آزاد و علوم اجتماعی، فیزیک، علوم کامپیوتر، شیمی و مهندسی را شامل می‌شود.

شهریه:

شهریه دانشگاه رادبود به شرح زیر است:

  • هزینه مدرک کارشناسی 2170 یورو
  • هزینه مدرک کارشناسی ارشد 2170 یورو
  • هزینه مدرک دکترا 2170 یورو

دانشگاه رادبود دارای برنامه‌های کمک مالی و مسکن در محوطه دانشگاه نیز می‌باشد.

رشته‌ها و مدارک تحصیلی:

در ادامه رشته‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را که توسط دانشگاه رادبود ارائه می‌شوند برای شما شرح داده شده است:

  • کارشناسی: هوش مصنوعی، مدیریت بازرگانی، دندانپزشکی، تاریخ، حقوق، زبان شناسی، پزشکی، علوم طبیعی، فلسفه، مدیریت دولتی، مطالعات دینی، جامعه شناسی
  • کارشناسی ارشد: هنر و علوم انسانی، علوم رفتاری، مدیریت بازرگانی، علوم شناختی، مطالعات ارتباطات، مطالعات فرهنگی، اقتصاد، آموزش، هنرهای زیبا، جغرافیا، علوم بهداشتی، علوم اطلاعات، حقوق، مدیریت، ریاضیات و علوم کامپیوتر، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، الهیات
  • دکتری: باستان شناسی، هنر و علوم انسانی، نجوم و علوم فضایی، علوم رفتاری، زیست شناسی و علوم زیستی، مدیریت بازرگانی، شیمی، علوم شناختی، اقتصاد، مهندسی محیط زیست، علوم بهداشتی، تاریخ، حقوق، ریاضیات و علوم کامپیوتر، زبان‌های مدرن، فیزیک، اجتماعی علوم

مدارک مورد نیاز دانشگاه مهندسی پزشکی در هلند

برای درخواست در هر یک از دانشگاه‌های مهندسی در هلند، مدارک زیر در زمان پذیرش مورد نیاز است:

  • کلیه ریز نمرات تحصیلی
  • SOP
  • CV به روز شده
  • پاسپورت معتبر
  • امتیاز GRE/GMAT (اختیاری)
  • گزارش پزشکی
  • عکس سایز پاسپورت
  • توصیه نامه
  • نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی

فرآیند پذیرش مهندسی پزشکی در هلند برای دانشجویان بین المللی

مراحلی وجود دارد که دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه‌های مهندسی در هلند باید دنبال کنند از جمله:

  • قبل از پر کردن فرم درخواست، تصمیم بگیرید که برای چه نوع رشته و دانشگاهی می‌خواهید درخواست دهید.
  • برنامه تحصیلی را انتخاب کنید که برای شما بهترین باشد، سطح تحصیلات مورد نظر خود را انتخاب کنید، به عنوان مثال، برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد و فرم درخواست را پر کنید.
  • مدارک مورد نیاز از جمله ریز نمرات دانشگاهی، SOP، CV به روز شده و غیره را بررسی کنید و آنها را ارسال کنید.
  • پس از ارسال تمام مدارک و فرم‌های درخواست، ممکن است از شما درخواست شود که دوره‌های مصاحبه را انجام دهید.
  • خودتان را برای دورهای مصاحبه به خوبی آماده کنید.
  • منتظر نتیجه پذیرش باشید.
  • هنگامی که از شما برای ثبت نام در یک موسسه آموزش عالی در هلند دعوت شد، روند درخواست ویزای هلند را در اسرع وقت آغاز کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در هلند

قبل از مهاجرت به هلند برای تحصیلات عالی، دانشجویان بین‌المللی باید برخی از هزینه‌های اصلی، مانند غذا، کتاب، حمل‌ونقل، اقامت، لباس و سایر فعالیت‌های اوقات فراغت را در نظر بگیرند. یک دانشجو برای پوشش تمام این هزینه‌ها به حدود 800 تا 1200 یورو در ماه نیاز دارد.

رشته مهندسی پزشکی در هلند

بورسیه های تحصیلی رشته مهندسی پزشکی در هلند

برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در هلند، دانشجویان بین المللی نیاز به حمایت مالی دارند. بورسیه‌های مختلفی برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌شود، اما برخی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان مهندسی عبارتند از:

  • بورسیه‌های تعالی دانشگاه دلفت: این بورسیه برای دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دلفت تحصیل می‌کنند معتبر است. این بورسیه تحصیلی، هزینه‌های کامل تحصیل و کمک هزینه ماهانه برای هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه تحصیلی هلند برای دانشجویان بین المللی: دانشجویانی که خارج از EEA هستند، تا زمانی که برای برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد درخواست می‌کنند، واجد شرایط درخواست برای بورسیه هستند که مبلغ آن حدود 5000 یورو است.
  • برنامه دانش نارنجی: وزارت امور خارجه هلند از برنامه دانش نارنجی حمایت می‌کند و بورسیه تحصیلی آن برای همه افراد حرفه ای در کشورهای خاص باز است. این بورسیه هزینه‌های زندگی و هزینه‌هایی مانند شهریه، سفر، ویزا، بیمه و غیره را پوشش می‌دهد.

سوالات متداول

بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی پزشکی در هلند کدامند؟

·       دانشگاه گرونینگن
·       دانشگاه صنعتی دلفت
·       دانشگاه توئنته
·       دانشگاه ماستریخت

آیا هلند برای دانشجویان بین المللی خوب است؟

هلند یک مقصد تحصیلی خوب برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل با کیفیت در اروپا هستند. محیط و مردم هلند نسبت به دانشجویان بین المللی مهربان هستند. همچنین، بسیاری از برنامه‌های آموزش انگلیسی در آنجا موجود است.

سخن پایانی

رشته مهندسی پزشکی در هلند به دانشجویان می‌آموزد که چگونه از اصول مهندسی برای حل مشکلات پزشکی با ایجاد اندام مصنوعی، مواد شیمیایی، توسعه داروها یا بافت‌های جدید استفاده کنند. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در این رشته در کشور هلند هستید، می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران متخصص دفتر مهاجرتی صباویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید