لوگو صبا ویزا

ویزای تحصیلی آمریکا : شرایط و هزینه ها(آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

ویزای دانشجویی F-1 یک ویزای غیر مهاجرتی است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد وارد ایالات متحده شده و در موسساتی که توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVP) تایید شده است، تحصیل کنند. این محبوب‌ترین نوع ویزای دانشجویی برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در دانشگاه یا کالجی در ایالات متحده هستند و شما تنها پس از پذیرش درخواست شما توسط یک موسسه معتبر ایالات متحده می‌توانید برای ویزای F-1 خود اقدام کنید.

به عنوان یک دانشجوی F-1، مدت اقامت شما بر اساس برنامه‌ای که در آن ثبت نام می‌کنید، متفاوت خواهد بود. فرم I-20 ارائه شده توسط دانشگاهی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، تاریخ انقضای برنامه شما را ذکر می‌کند. شما باید مدرک خود را قبل از تاریخ انقضای ذکر شده دریافت کنید و این به شما نشان می‌دهد که چه مدت می‌توانید در ایالات متحده بمانید.

پس از فارغ‌التحصیلی، ممکن است واجد شرایط درخواست برای آموزش عملی اختیاری (OPT) باشید. این به شما امکان می‌دهد تا حداکثر 12 ماه در ایالات متحده در زمینه مرتبط با تحصیل خود کار کنید. برای فارغ‌التحصیلان STEM، می‌توانید دو سال دیگر کار در زمینه مرتبط درخواست کنید. اگر هیچ برنامه تمدید یا آموزش اضافی ندارید، باید ظرف 60 روز پس از فارغ‌التحصیلی به کشور خود بازگردید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، موسسه مهاجرتی صبا ویزا می‌تواند از طریق این مقاله به شما کمک کند تا در مورد کارهایی که می‌توانید با ویزای F-1 خود پس از فارغ‌التحصیلی انجام دهید، کشف کنید.

همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیل در آمریکا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

ویزا تحصیلی آمریکا
فهرست عناوین

بهترین دانشگاه های امریکا

دریافت ویزای تحصیلی آمریکا مستلزم داشتن اطلاعات زیاد در مورد تحصیل و دانشگاه‌های این کشور است. قبل از اینکه بخواهید ویزای تحصیلی این کشور را به دست بیاورید بهتر است که با دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید. از آنجایی که آمریکا کشور پهناور و گسترده‌ای است انتخاب دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل کار دشواری است.

در حال حاضر 181 دانشگاه در ایالات متحده آمریکا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی قرار دارند که نشان می‌دهد تقریباً تمام شهرهای آمریکا دارای بهترین دانشگاه‌ها برای آموزش عالی هستند. بهترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان دارای 130 شهر از ایالات متحده آمریکا است که به دلیل استانداردهای خود شناخته شده است. در ادامه معروف‌ترین و بهترین دانشگاه‌ها را در جهت دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به شما معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یکی از 10 دانشگاه برتر ایالات متحده آمریکا است که رتبه سوم در رتبه‌بندی جهانی را داراست. این دانشگاه در ماساچوست واقع شده است که انتخاب بسیاری از دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می‌باشد. دانشگاه هاروارد یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه در سال 1636 در ایالات متحده آمریکا برای تحصیلات تکمیلی تاسیس شد. یکی از تفاوت‌های این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های دنیا، عرضه رهبران در جریان‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و … است. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد فارغ التحصیلان هاروارد در سراسر جهان حدود 360000 نفر است.

اعضای هیئت علمی دانشگاه هاروارد متعهد به کاوش در دانش بشری از طریق برنامه‌های آموزشی و پژوهشی هستند. یکی از ویژگی‌های خوب این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها ارائه انواع کمک مالی به دانشجویان است. با بررسی سوابق اخیر این دانشگاه متوجه می‌شویم که حدود 60 درصد از دانشجویان برای تحقیقات خود 160 میلیون دلار از دانشگاه هاروارد ایالات متحده دریافت کرده‌اند. دانشگاه هاروارد امریکا می‌تواند یکی از  انتخاب‌های ایده‌آل و رویایی برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا باشد.

دانشگاه استنفورد

مطابق با آمار، دانشگاه استنفورد بهترین دانشگاه آمریکاست. این دانشگاه در سال 1891 در استنفورد کالیفرنیا افتتاح شد که دارای 16424 دانشجو با 2219 کارمند است. در قرن گذشته، استنفورد با ایده‌ها و اختراعات جدید توانسته گام بزرگی در جهت پیشرفت علم در سراسر دنیا بردارد.

 علاوه بر آموزش دانشجویان، استنفورد به 150000 گردشگر اجازه می‌دهد سالانه از این موسسه و دانشگاه صاحب نام بازدید کنند. این دانشگاه بهترین آموزش را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند برای مطالعات تحقیقاتی خود برای کمک مالی درخواست دهند که در صورت داشتن شرایط لازم، کمک‌های مالی مختلفی به دانشجویان اعطا خواهد شد. ویزای تحصیلی آمریکا می‌تواند بعد از پذیرش دانشگاه استنفورد دریافت شود.

موسسه تکنولوژی ماساچوست

دانشگاه MIT یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌ها در ایالات متحده است که در لیست یکی از 10 دانشگاه برتر امریکا قرار می‌گیرد. دانشگاه MIT در راستای تحولات صنعتی کشور امریکا تأسیس شد و همیشه به افراد جدید با دانش استثنایی و استعداد بالا در هر جریانی علاقه‌مند بود. این پردیس در کمبریج به مساحت 166 هکتار واقع شده است.

 این موسسه در حال تربیت دانشجویان برای درک مهارت‌های چند وظیفه‌ای است که این موضوع باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید می‌شود و الزامات اداری را برای مشاغل مختلف در ایالات متحده و جهان برآورده می‌کند. این دانشگاه علاوه بر موقعیت مکانی MIT یکی از جاذبه‌های توریستی معروف کمبریج با یک میدان مرکزی در سراسر رودخانه چارلز است که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

دانشگاه تکنولوژی ماساچوست می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی و خوب برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا باشد.

دانشگاه کالیفرنیا (UCB)

دانشگاه کالیفرنیای آمریکا برای کمک به شکوه و شادی پیشرفت نسل‌های آینده تاسیس شد. کتاب‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در کتابخانه‌های این دانشگاه موجود است که کتب تاریخی آن تاریخ برکلی را حتی از سال 1868 به تصویر می‌کشد.

 این دانشگاه فقط به دانشجویان آموزش نمی‌دهد، بلکه برای پیشرفت شغلی دانشجویان در هر رشته‌ای که باشد تلاش زیادی می‌کند. دانشگاه کالیفرنیا ادعا دارد که 71 درصد کلاس‌هایشان کمتر از 30 دانشجو دارند. دانشگاه کالیفرنیا در لیست 10 دانشگاه برتر ایالت متحده قرار دارد که می‌تواند دانشگاه مناسبی برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا باشد.

دانشگاه کلمبیا

وقتی به زندگی در ایالات متحده فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد نیویورک است که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد. دانشگاه کلمبیا به دلیل مرکز تحقیقاتی و محیط آموزشی مشهور جهانی خود برای هر دو مدرک UG و PG معروف است. این دانشگاه دارای دانشکده‌های متعددی است که شامل مهندسی، مطالعات عمومی، پزشکی، روزنامه‌نگاری و امور بین الملل و … است. کالج‌های این دانشگاه دارای سه پردیس مختلف در نیویورک هستند.

اگر شما به دنبال دریافت ویزای تحصیلی آمریکا هستید، دانشگاه کلمبیا می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی برای شما باشد.

مدارک ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮاي اخذ ویزای تحصیلی امریکا

**توجه بفرمایید باید از پک کامل ترجمه شامل نسخه ترجمه شده به همراه نسخه کپی برابر اصل اسکن باکیفیت و رنگی تهیه و ارسال شود.**

الف: مدارک هویتی:

1- اسکن تمامی صفحات دارای مهر، امضاء و ویزای پاسپورت متقاضی (افراد بالای 18 سال صفحه اول پاسپورت امضا شده باشد) اگر اعتبار پاسپورت زیر یک سال است نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

2-اسکن صفحات دارای مهر ورود و خروج و لیبل ویزا مربوط به پاسپورت های ده سال اخیر

3- اسکن ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی با تأییدات دادگستری و خارجه.

4- اسکن ترجمه رسمی کارت ملی متقاضی با تأییدات دادگستری و خارجه.

5-عکس دیجیتال پرسنلی متقاضی در ابعاد 35 میلی متر در 45 میلی متر با زمینه سفید (صورت از روبرو بصورت کامل پیدا باشد.).

6-اسکن ترجمه رسمی سند ازدواج متقاضی با تأییدات دادگستری و خارجه.

7- اسکن ترجمه رسمی سند ازدواج سابق و سند طلاق متقاضی با تأییدات دادگستری و خارجه (در صورت وجود.).

8-اسکن ترجمه کارت پایان خدمت یا معافیت متقاضی (برای متقاضیان مرد که به سن مشمولیت سربازی رسیده اند).

9- اسکن ترجمه رسمی نامۀ عدم سوء پیشینه برای متقاضی بالای 18 سال (در آخرین مرحله آماده سازی مدارک گرفته شود و ترجمه شود زیرا دو ماه بیشتر اعتبار ندارد.).

ب: مدارک تحصیلی:

1- اسکن ترجمۀ رسمی مدرک و ریزنمرات مقاطع تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی (ترجیحاً ترجمه، تأییدات دادگستری و خارجه را داشته باشد، اما در صورت عدم امکان دریافت آنها مشکلی نیست.).

2- اسکن ترجمۀ رسمی گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانش آموزان).

3- اسکن گواهی دوره های تخصصی گذرانده شده- به زبان انگلیسی یا ترجمه شده.

4- اسکن مدرک زبان انگلیسی

5- فایل LOA یا پذیرش رسمی از کالج یا دانشگاه همراه با رسید پرداخت دپوزیت یا شهریه.

ج: مدارک شغلی و حرفه­ ای:

1- اسکن ترجمۀ رسمی یا متن انگلیسی گواهی شغلی (این مدرک باید با راهنمایی کارشناس ویزا تهیه شود.)

2- اسکن ترجمۀ رسمی قرارداد کاری (در صورت وجود).

3- اسکن ترجمۀ رسمی حکم کارگزینی (در صورت وجود).

4- اسکن ترجمۀ رسمی فیش حقوقی (در صورت وجود).

5- اسکن ترجمۀ رسمی لیست بیمه (در صورت وجود).

د: مدارک مالی:

1- اسکن نامه تمکن و گردش مالی به زبان انگلیسی مربوط به حداقل سه ماه قبل از اقدام برای ویزا (متعلق به متقاضی یا همسر / اجباری نیست) (در آخرین مرحله آماده سازی مدارک گرفته شود.)

شهریه سال اول شما نیز باید در این نامه تمکن به مبلغ بالا اضافه شود. معیار برای رقم تمکن مالی، بالانس حساب طی سه تا شش ماه است.

2- اسکن ترجمۀ رسمی اسناد ملکی و خودرو.

3- اسکن ترجمۀ رسمی پرتفولیو و سند سهام.

ه: مدارک نشان دهندۀ وابستگی به ایران (تای):

1- اسکن ترجمه رسمی اسناد ملکی و هر سندی که نشان دهنده تمکن مالی و وابستگی متقاضی به ایران باشد.

2- اسکن ترجمه رسمی هر سندی که نشان دهنده وابستگی متقاضی به ایران و بازگشت او به ایران باشد (مدارک تداوم شغل در ایران پس از پایان تحصیلات، مدارک پرونده پزشکی نزدیکان مثل پدر و مادر مسن در ایران یا …).

تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا

ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی یکی از مهمترین و تعیین­کننده­ترین بخش­های تهیه مدارک مخصوصا برای پرونده­های ویزای تحصیلی آمریکا میباشد. این بخش جزییات بسیاری دارد و صرفا آماده کردن چند نامه بانکی و گردش حساب و دیگر اسناد مالی شما را از لحاظ مالی واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی آمریکا نمی‌کند.

توجه داشته باشید که تمکن مالی فقط با ارائه مدارک بانکی و یا به عبارت دیگر ارائه مبلغ موجودی در حساب قابل اثبات میباشد و ارائه اسناد ملکی و سایر اسناد مالی مورد قبول نیست.

مدارک مربوط به تمکن مالی می­تواند توسط خودتان، اسپانسرتان و یا هردو ارائه شود.

الف: نکاتی که برای ارائه تمکن مالی باید مدنظر داشته باشید:

1-باید نشان دهید که توانایی تامین هزینه­های خود در کشور آمریکا را دارید.

2-باید شرایط اقتصادی خود را در بهترین و پایدارترین حالت ممکن به آفیسر آمریکا اثبات نمایید.

3-منابع مالی که از طریق آن هزینه­های خود را پوشش می­دهید باید بصورت واضح و بدون هیچ­گونه پیچیدگی قابل ارائه باشد.

ب: مدارک جهت اثبات تمکن مالی:

1-نامه تمکن بانکی با نرخ دلار آمریکا

2-گردش حساب سه ماهه تا شش ماهه

3- نامه بورسیه و یا فاند دانشگاه

ج: مواردی که در ارائه حساب و جزییات آن باید مدنظر داشته باشید:

1-حداقل شش ماه از افتتاح حساب­تان گذشته باشد.

2-مبلغ باید از حداقل سه ماه گذشته در حسابتان وجود داشته باشد و گردش حسابتان قابل ارائه و بدون شوک باشد.

3-حساب میتواند کوتاه­مدت، بلندمدت و یا حساب ارزی باشد و یا حسابی باشد که اسپانسرتان از بانکی در کشور آمریکا ارائه میدهد. (توجه داشته باشید که شرایط هر حساب متفاوت است و باید حتما با تایید کارشناس ویزا ارائه شود.)

د: چه میزان مبلغی برای تحصیل خود در آمریکا باید نشان دهید:

نشان دادن میزان مبلغ موجود در حساب از طریق یک روش ساده امکان­پذیر است که در ادامه در مورد آن توضیح داده می­شود. اما قبل از آن لطفا به جدول زیر که بیانگر هزینه زندگی در آمریکا میباشد توجه نمایید. این جدول بصورت تخمینی ارائه شده است:

تعداد افرادی که به آمریکا سفر میکنندهزینه زندگی سالانه (بدون شهریه به دلار آمریکا
1 نفر15,000
2 نفر20,000
3 نفر25,000
4 نفر30,000
5 نفر35,000
6 نفر40,000
7 نفر50,000
بیش از ۷ نفر، به ازای هر فرد اضافه3000

ه: روش محاسبه تمکن مالی برای ویزای دانشجویی:

برای محاسبه میزان تمکن مالی باید هزینه یک سال زندگی در کشور آمریکا به ازای تعداد افرادی که قصد اقدام با شما را دارند مطابق جدول بالا درنظر بگیرید و این مبلغ را با شهریه یک سال جمع ببندید. عدد بدست آمده حداقل میزان موجودی حساب شما باید باشد. بهتر است که حداقل 30 درصد بالاتر از این مبلغ را در حسابتان نشان دهید.

بعنوان مثال اگر شما به تنهایی قصد اقدام دارید هزینه زندگی شما 20,000 دلار آمریکا بوده و اگر شهریه یک سال تحصیلاتتان در آمریکا 20,000 دلار آمریکا باشد مجموع این مبالغ 40,653 میباشد که حداقل باید این مبلغ را در حسابتان نشان دهید.

و: نکات مهم:

1-همانگونه که پیشتر ذکر شد بحث تمکن مالی جزییات بسیار زیادی دارد که باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل و برای جلوگیری از هرگونه مسئله­ای حتما در خصوص تمکن مالی با کارشناس­تان در ارتباط باشید و تمامی موارد را بدون کوچکترین کم و کاستی و دخل و تصرفی با ایشان در میان بگذارید.

2-حتما برای بررسی اولیه یک نامه تمکن و گردش حساب سه ماهه به کارشناس خود ارائه دهید. توجه داشته باشید این مدارک بانکی جهت بررسی اولیه است و مدارک نهایی دریافت شده از شما نمیباشد.

3-توجه نمایید نباید هیچ گونه برداشت، واریز، جابجایی و یا تغییری بدون هماهنگی با کارشناس ویزا روی حسابتان اعمال شود. در صورتی که این مسئله بدون تایید کارشناس صورت گیرد کارشناس و مجموعه هیچ مسئولیتی در قبال مسئله پیش آمده ندارند.

4-پیشنهاد میشود تا زمانی که نتیجه ویزا دریافت نشده است نسبت به برداشت مبلغ از حساب اقدام نکنید. این نکته بخصوص در مورد پرونده­های ویزای تحصیلی بسیار حائز اهمیت میباشد.

شرایط ویزای تحصیلی آمریکا

اگر قصد دارید برای ویزای دانشجویی F-1 اقدام کنید، چندین قانون وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. از این قوانین و شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گواهینامه موسسه – کالج یا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید باید توسط اداره مهاجرت و گمرک SEVP تایید شود.
  • ثبت نام تمام وقت — شما باید به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در موسسه ثبت نام کنید تا زمانی که ترم تحصیلی شما در حال اتمام است.
  • تسلط به زبان انگلیسی — شما باید نمره مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز موسسه‌ای را که در آن شرکت می‌کنید را داشته باشید یا در دوره‌هایی ثبت نام کنید که به شما در بهبود مهارت انگلیسی شما کمک می‌کند.
  • تمکن مالی- شما باید ثابت کنید که برای تأمین مالی تحصیل و هزینه‌های زندگی خود در آمریکا، بودجه کافی در دسترس دارید.
  • پاسپورت معتبر — پاسپورت شما باید حداقل شش ماه پس از تاریخ اتمام برنامه برای سفر به ایالات متحده معتبر باشد.
  • اقامت کشور خود – شما باید مقیم کشوری باشید که از آن درخواست می‌دهید.
ویزای تحصیلی آمریکا

نحوه دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

اگر می‌خواهید در ایالات متحده تحصیل کنید و شهروند ایالات متحده نیستید، باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. درخواست برای ویزای تحصیلی آمریکا می‌تواند یک پروسه طولانی باشد، بنابراین مطمئن شوید که از قبل آماده سازی را شروع کرده اید – یعنی حداقل سه تا پنج ماه قبل از شروع دوره. معمولا چندین مرحله برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا وجود دارد. این مراحل در هر سفارت یا کنسولگری ایالات متحده متفاوت است، بنابراین مهم است که دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت سفارت یا کنسولگری را که قصد درخواست آن را دارید، ببینید.

به طور کلی، دانشجویان آینده نگر هنگام درخواست ویزای تحصیلی ایالات متحده پنج مرحله را پشت سر خواهند گذاشت:

  1. برای یک دانشگاه مورد تایید برنامه دانشجویی در ایالات متحده (شش تا دوازده ماه قبل از تحصیل در ایالات متحده) درخواست دهید و پذیرفته شوید.
  2. هزینه سیستم اطلاعات دانشجویان را پرداخت کنید.
  3. درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را به همراه عکس(های) جدید تکمیل کنید.
  4. هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید.
  5. برای شرکت در مصاحبه ویزا برنامه‌ریزی کنید.

برای مشاوره دقیق در مورد هر یک از این پنج مرحله به ادامه مطلب مراجعه کنید.

1. برای یک دانشگاه مورد تایید SEVP درخواست دهید

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، باید اطمینان حاصل کنید که یک موسسه و رشته‌ی تحصیلی معتبر در ایالات متحده را انتخاب می‌کنید.

اعتباربخشی مهم است زیرا تضمین می‌کند که مدرک شما توسط سایر دانشگاه‌ها، انجمن‌های حرفه ای، کارفرمایان و وزارتخانه‌های دولتی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شود. فقط مؤسسات مورد تأیید SEVP می‌توانند دانشجویان را در سامانه اطلاعات ثبت نام کنند و مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را در اختیار شما قرار دهند. برای شناسایی مؤسسات معتبر از وب سایت رسمی استفاده کنید.

برخلاف برخی از کشورها، ایالات متحده یک سیستم درخواست دانشگاه متمرکز ندارد، بنابراین باید برای هر موسسه‌ای که به آن علاقه دارید جداگانه درخواست دهید. شما باید شرایط پذیرش هر مؤسسه را برآورده کنید و معمولاً از شما خواسته می‌شود مدرکی مبنی بر منابع مالی کافی ارائه دهید.

هنگامی‌ که توسط یک موسسه پذیرفته شدید، دانشگاه شما را در سیستم SEVIS ثبت نام می‌کند و اگر واجد شرایط ویزای F یا M هستید، یک سند ایجاد شده توسط SEVIS به نام فرم I-20 برای شما ارسال می‌شود.

SEVP دانشجویان بین‌المللی را در طبقه‌بندی ویزای F و M مدیریت می‌کند، در حالی که وزارت امور خارجه (DoS) برنامه‌های تبادل بازدیدکنندگان و دانشجویان بین‌المللی را در طبقه‌بندی ویزای J مدیریت می‌کند. هر دو SEVP و DoS از SEVIS برای ردیابی و نظارت بر موسسات و تبادل برنامه‌های بازدیدکنندگان و دانشجویان بین‌المللی استفاده می‌کنند.

2. هزینه SEVIS را بپردازید

شما باید حداقل سه روز قبل از ارسال درخواست برای ویزای آمریکا، هزینه SEVIS را پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه باید یک فرم آنلاین یا کاغذی ارسال کنید. هر دو از طریق وب سایت SEVP اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) قابل دسترسی هستند. مراقب باشید که جزئیات مورد نیاز را دقیقاً همانطور که در فرم I-20 یا DS-2019 شما نشان داده شده است وارد کنید.

در زمان نگارش این مقاله، هزینه I-901 برای دارندگان ویزای F/M 200 دلار آمریکا و برای دارندگان ویزای دانشجویی 180 دلار است. دارندگان ویزای J که به عنوان مشاور کمپ، au pairs یا در کار/سفر تابستانی کار می‌کنند فقط 35 دلار می‌پردازند. وب سایت رسمی،‌ روش پرداخت انواع مختلف از جمله کارت بدهی یا اعتباری، چک، حواله بین‌المللی و پرداخت سریع Western Union را توضیح می‌دهد. پس از پرداخت هزینه، می‌توانید در صورت تمایل به وب سایت مراجعه کنید تا وضعیت پرداخت خود را بررسی کنید. یک شخص ثالث (مانند حامی ‌شما) نیز می‌تواند هزینه را برای شما بپردازد. اگر هزینه از طرف شما پرداخت شود، باید رسیدی از آن شخص ثالث دریافت کنید.

می‌توانید پس از پردازش پرداخت خود، در هر زمان که بخواهید، تأییدیه پرداخت را از وب سایت دریافت و چاپ کنید. شما به این تاییدیه به عنوان مدرک پرداخت هزینه در مصاحبه ویزای تحصیلی آمریکا نیاز دارید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که تأییدیه را به مأمور گمرک در بندر ورودی انتخابی خود در ایالات متحده نشان دهید.

3. درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را تکمیل کنید

پس از دریافت فرم SEVIS و پرداخت هزینه SEVIS، می‌توانید با کنسولگری یا سفارت ایالات متحده در کشور خود برای درخواست ویزای تحصیلی ایالات متحده وقت بگیرید. بهتر است صرف نظر از اینکه برنامه شما چه زمانی شروع می‌شود هر چه زودتر درخواست دهید، زیرا زمان پردازش ویزا می‌تواند متفاوت باشد. ویزای شما می‌تواند تا 120 روز قبل از ورود به ایالات متحده صادر شود.

اکثر کشورها وب سایت اختصاصی خود را برای هر کاری که مربوط به درخواست ویزای تحصیلی ایالات متحده است، دارند. اگر نمی‌توانید کشور خود را در لیست پیدا کنید، ممکن است بتوانید سفارت یا کنسولگری ایالات متحده‌ی مربوط به کشور خود را با استفاده از وب سایت سفارت ایالات متحده پیدا کنید.

درخواست ویزای آنلاین: DS-160

در همه موارد باید فرم درخواست ویزای آنلاین DS-160 را تکمیل کنید. شما باید مکانی را که می‌خواهید از آن درخواست دهید انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد و اطلاعات مورد نیاز برای پر کردن درخواست را دارید. پس از انتخاب و پاسخ به یک سوال امنیتی، به صفحات فرم هدایت خواهید شد. اگر می‌خواهید از برنامه خارج شوید و بعداً به آن بازگردید، برای بازیابی فرم خود به شناسه نیاز دارید.

اطلاعات شخصی مورد نیاز برای تکمیل فرم DS-160 عبارتند از:

  • نام و تاریخ تولد
  • آدرس و شماره تلفن
  • مشخصات گذرنامه
  • جزئیات برنامه‌های سفر، و همراهان سفر
  • جزئیات سفر قبلی به ایالات متحده
  • نقطه تماس شما در ایالات متحده
  • جزئیات خانواده، کار و تحصیل
  • اطلاعات امنیتی، پیشینه و سلامت پزشکی
  • شناسه SEVIS و آدرس دانشگاه در آمریکاکه قصد ثبت نام در آن را دارید (همانطور که در فرم I-20 یا DS-2019 چاپ شده است)

همچنین باید یک عکس جدید و مناسب از خود در قالب توضیح داده شده در شرایط عکس را آپلود کنید. اگر آپلود عکس شما با شکست مواجه شد، باید یک عکس چاپ شده – که شرایط را برآورده می‌کند – برای مصاحبه ویزای خود بگیرید.

مراقب باشید که به تمام سوالات به طور دقیق و کامل پاسخ دهید زیرا ممکن است مجبور شوید در صورت بروز هر گونه اشتباهی مجدداً وقت مصاحبه ویزا خود را تنظیم کنید. اگر هنگام پر کردن فرم درخواست سردرگم شدید، ممکن است پاسخ سوالات خود را در وب سایت موسسه مهاجرتی صبا ویزا بیابید.

پس از تکمیل فرم درخواست ویزا، باید DS-160 خود را به صورت الکترونیکی با کلیک بر روی دکمه «امضای درخواست» در پایان امضا کنید. پس از آپلود درخواست شما، یک صفحه تایید با یک بارکد، شماره بارکد و شماره شناسه درخواست برای شما ارسال می‌شود که باید آن را پرینت بگیرید و به وقت مصاحبه ویزای خود ببرید. همچنین نیازی به چاپ کامل برنامه ندارید.

4. هزینه درخواست ویزا را بپردازید

به هزینه درخواست ویزا، هزینه‌ی MRV  نیز گفته می‌شود. حتما دستورالعمل‌های پرداخت هزینه موجود در وب سایت سفارت یا کنسولگری کشور خود را مرور کنید زیرا ممکن است روش‌ها متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، سه راه برای پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی آمریکا وجود دارد:

  • حضوری در بانک مورد تایید
  • از طریق تلفن (شماره تأیید هزینه دریافت خواهید کرد)
  • آنلاین (شما باید رسید خود را چاپ کنید)

در طول تحقیق خود، اگر با اصطلاح «هزینه صدور ویزا بر اساس متقابل» برخورد کردید، نگران نباشید – این برای متقاضیان ویزای F1، F2، M1، M2، J1 و J2 صدق نمی‌کند.

هنگامی ‌که به قرار ملاقات وقت سفارت خود رسیدید، رسید هزینه MRV از شما خواسته می‌شود. برخی از متقاضیان ویزای J در صورت شرکت در برنامه آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) یا برنامه تبادل فرهنگی و آموزشی با بودجه فدرال با شماره سریال برنامه G-1، G-2، G-3، یا G-7 نیازی به پرداخت هزینه‌های پردازش درخواست نخواهند داشت.

5. برنامه ریزی و شرکت در مصاحبه ویزای تحصیلی آمریکا

آخرین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، هماهنگی و شرکت در مصاحبه ویزا است. شما می‌توانید این کار را به صورت آنلاین یا با استفاده از تلفن، با تماس با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایالات متحده انجام دهید. در هر صورت، ابتدا باید پرداخت هزینه MRV را پرداخت کنید، زیرا ممکن است لازم باشد شماره هزینه MRV خود را ارائه بدهید.

تا زمانی که برای مصاحبه با یک افسر کنسولی حاضر نشده باشید، روند درخواست ویزا تکمیل نمی‌شود. اگر نیاز دارید وقت مصاحبه خود را در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده متفاوت از سفارت یا کنسولگری که قبلاً برای ویزای خود درخواست کرده‌اید تنظیم کنید، نگران نباشید. بارکد DS-160 شما می‌تواند برای بازیابی اطلاعات شما در هر سفارت یا کنسولگری ایالات متحده استفاده شود. با این حال، توجه داشته باشید که اگر خارج از محل اقامت دائم خود درخواست دهید، واجد شرایط بودن برای ویزا ممکن است دشوار شود. زمان انتظار برای قرار ملاقات مصاحبه ویزا بر اساس مکان، فصل و دسته ویزا متفاوت است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آمریکا

وب سایت سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست خواهید کرد را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز خود را برای مصاحبه دارید. این مدارک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه پس از مدت اقامت شما در ایالات متحده. همچنین ممکن است لازم باشد تمام گذرنامه‌های فعلی و قدیمی‌ خود را به همراه داشته باشید.
  • فرم I-20 یا DS-2019 SEVIS امضا شده (شامل فرم‌های فردی برای همسر/فرزندان)
  • فرم DS-7002 فقط برای متقاضیان ویزای کارآموز J-1
  • رسید هزینه SEVIS
  • صفحه تایید برنامه DS-160 با بارکد و شماره شناسه برنامه
  • رسید تایید پرداخت هزینه MRV
  • کپی پرینت نامه مصاحبه ویزا
  • 1-2 عکس در قالب توضیح داده شده در الزامات عکس. باید روی کاغذ با کیفیت عکس چاپ شود.

همچنین باید مدارک زیر را نیز ارائه دهید:

  • ریز نمرات و مدارک تحصیلی از موسسات قبلی
  • نمرات آزمون‌های استاندارد مورد نیاز موسسه آموزشی مانند تافل، LSAT، GRE، GMAT و ….
  • تمکن مالی که نشان می‌دهد شما یا حامی ‌مالی شما (به عنوان مثال والدین یا یک حامی ‌دولتی) دارای بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل، سفر و زندگی شما در طول اقامت در ایالات متحده هستند.

همچنین می‌توانید فهرست کتبی جداگانه‌ای از تمام کارفرمایان قبلی و مدارسی که در آن شرکت کرده‌اید را برای مرجع به همراه داشته باشید.

هر متقاضی ویزای مشتق شده باید موارد زیر را انجام دهد:

  • یک کپی از ازدواج و/یا گواهی تولد برای اثبات رابطه
  • یک کپی از ویزای متقاضی اصلی (به عنوان مثال F-1، M-1، J-1)، یا اسناد رسمی ‌از USCIS که وضعیت متقاضی اصلی را تایید می‌کند.
  • یک کپی از صفحه اطلاعات شخصی از گذرنامه‌های متقاضی اصلی.

وقت سفارت آمریکا

مهم است که به موقع برای مصاحبه ویزای خود حاضر شوید – ممکن است از متقاضیان دیرهنگام خواسته شود که برای یک روز دیگر برنامه ریزی کنند. در بیشتر موارد فقط متقاضیانی که قرار ملاقات تعیین شده دارند در داخل سفارت یا کنسولگری ایالات متحده پذیرفته می‌شوند. استثناها شامل والدین برای کودکان زیر 18 سال، مترجمان و دستیاران معلولان می‌شود – باید با سفارت یا کنسولگری انتخابی خود تماس بگیرید تا نام والدین، مترجم یا دستیار همراه شما را به آن‌ها بدهید.

هدف از مصاحبه ویزا این است که افسر کنسولی تعیین کند که آیا شما واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی آمریکا هستید یا خیر و در این صورت، کدام دسته ویزا برای شما مناسب است. آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به روابط با کشور خود، مهارت‌های زبان انگلیسی، سوابق تحصیلی، برنامه‌ای که در ایالات متحده در آن پذیرفته شده‌اید، و اثبات منابع مالی خود باشید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که برنامه‌های خود را برای بعد از پایان تحصیلات خود توضیح دهید.

اسکن اثر انگشت دیجیتالی و بدون جوهر به عنوان بخشی از فرآیند درخواست شما گرفته می‌شود. این معمولا در مصاحبه ویزای شما اتفاق میفتد.

پس از مصاحبه، افسر کنسولی به شما خواهد گفت که آیا درخواست شما نیاز به بررسی اداری بیشتری دارد یا خیر – این می‌تواند به معنای زمان بیشتری برای شما باشد که منتظر دریافت ویزای خود باشید. زمان انتظار بسته به کشور متفاوت خواهد بود. همچنین نحوه و زمان بازگرداندن پاسپورت همراه با ویزا به شما اطلاع داده می‌شود (معمولاً پیک آپ یا تحویل با پیک). در برخی از کشورها، شرکت پیک یک ایمیل با شماره رهگیری برای شما ارسال می‌کند که می‌توانید از آن برای پیگیری تحویل پاسپورت خود استفاده کنید.

ویزای F-1 و M-1 را می‌توان تا 120 روز قبل از تاریخ شروع تحصیل شما صادر کرد، اما شما اجازه ندارید زودتر از 30 روز قبل از تاریخ شروع به ایالات متحده وارد شوید. ویزای J-1 را می‌توان در هر زمانی صادر کرد. اگر می‌خواهید قبل از این 30 روز وارد ایالات متحده شوید، باید واجد شرایط و ویزای بازدید کننده باشید. محدودیت 30 روزه برای دانشجویانی که برای ادامه تحصیل بازمی‌گردند اعمال نمی‌شود – آن‌ها می‌توانند در هر زمانی وارد ایالات متحده شوند، مشروط بر اینکه ویزای معتبر داشته باشند.

ویزای تحصیلی آمریکا

پس از صدور ویزای تحصیلی آمریکا

از آنجایی که هیچ تضمینی برای صدور ویزا وجود ندارد، تا زمانی که ویزا نگرفته‌اید، برنامه سفر نهایی را انجام ندهید یا بلیط نخرید. توجه داشته باشید که ویزای معتبر ورود به ایالات متحده را تضمین نمی‌کند: فقط به شما امکان می‌دهد به یک بندر ورودی ایالات متحده سفر کنید و از همانجا برای ورود به ایالات متحده مجوز درخواست کنید. مجوز ورود توسط یک مقام گمرک و حفاظت مرزی (CBP) وزارت امنیت داخلی (DHS) داده می‌شود.

مدارک مربوط به ویزا را همیشه در چمدان دستی خود داشته باشید، زیرا باید بتوانید مدارک را در بندر ورودی خود ارائه دهید. اسنادی که باید همراه داشته باشید عبارتند از:

  • گذرنامه
  • SEVIS Form I-20 یا DS-2019
  • تمکن مالی
  • مدارک وضعیت دانشجویی (مانند رسیدهای شهریه اخیر و ریز نمرات)
  • نام و اطلاعات تماس برای مسئول تعیین شده دانشگاه (DSO)، از جمله یک شماره تماس 24 ساعته اضطراری در موسسه انتخابی شما.
  • اگر دانشجوی انتقالی هستید: نامه‌ای از دانشگاه محل زندگی خود مبنی بر اینکه قصد بازگشت به دانشگاه خود را دارید.

هر بار که وارد ایالات متحده می‌شوید، باید فرم I-20/DS-2019 خود را داشته باشید – اگر به تعطیلات خارج از ایالات متحده می‌روید، برای ورود مجدد به کشور به فرم SEVIS نیاز دارید.

ورود به آمریکا

اگر با هواپیما وارد ایالات متحده می‌شوید، باید قبل از فرود، فرم اظهارنامه گمرکی (CF-6059) را پر کنید. اگر فرم را نمی‌فهمید، می‌توانید از مهماندار کمک بخواهید. همچنین باید فرم ثبت ورود/خروج I-94 را به صورت آنلاین یا کاغذی پر کنید. ویزای تحصیلی آمریکا تا تاریخ نشان داده شده در برچسب درج شده روی پاسپورت شما معتبر است. افسر CBP یک تاریخ جداگانه یا D/S (مدت مدت وضعیت) را در فرم I-94 ثبت می‌کند. این تاریخی است که باید در آن ایالات متحده را ترک کنید. شما می‌توانید تا این تاریخ در ایالات متحده بمانید حتی اگر ویزای شما در طول اقامت شما منقضی شود. با این حال، اگر با ویزای منقضی شده ایالات متحده را ترک کنید، قبل از اینکه بتوانید برگردید و تحصیلات خود را از سر بگیرید، باید ویزای جدید دریافت کنید. ویزای تحصیلی در آمریکا قابل تمدید یا صدور مجدد نیست. تمدید باید در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور انجام شود.

اگر فرم کاغذی I-94 به شما داده شود، تاریخ روی کاغذ درج می‌شود. اگر یک I-94 الکترونیکی به شما داده شود، افسر CBP یک مهر پذیرش روی پاسپورت شما ارائه می‌دهد که به عنوان مدرک I-94 الکترونیکی شما عمل می‌کند و D/S را روی مهر می‌نویسد.

اگر یک فرم کاغذی I-94 به شما داده شد، مطمئن شوید که آن را در پاسپورت خود نگه دارید زیرا باید هنگام خروج از ایالات متحده آن را به یک مقام CBP برگردانید. اگر یک I-94 الکترونیکی دارید، یک مقام CBP در عوض خروج شما را با استفاده از اطلاعات مانیفست به دست آمده از حامل هوایی یا دریایی که با آن سفر می‌کنید، ثبت می‌کند.

شما باید ظرف 30 روز از تاریخ شروع دوره خود را به دفتر مؤسسه خود که مسئول کمک به دانشجویان بین‌المللی است گزارش دهید، زیرا در فرم SEVIS I-20/DS-2019 شما ظاهر می‌شود. این می‌تواند دفتر خدمات بین‌المللی، دفتر آموزش بین‌المللی، دفتر برنامه‌های بین‌المللی یا موارد مشابه باشد. یک مسئول دانشگاه تعیین شده (DSO) مشارکت مورد نظر شما را با گزارش ورود شما به سیستم SEVIS تأیید می‌کند. این باید ظرف 30 روز انجام شود، در غیر این صورت سابقه شما در SEVIS به طور خودکار خاتمه می‌یابد و ممکن است در نظر گرفته شود که مجوز شما برای حضور در آمریکا به پایان رسیده است.

DSO همچنین برای مشاوره در مورد مواردی مانند بیمه در دسترس خواهد بود. از آنجایی که ایالات متحده یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی اجتماعی ندارد، شما باید برای ثبت نام در مؤسسه ایالات متحده مدرکی مبنی بر خرید بیمه درمانی خصوصی ارائه دهید تا شما را تحت پوشش درمان پزشکی قرار دهد.

نکاتی هنگام ورود به ایالات متحده:

  • مطمئن شوید که بیش از 30 روز قبل از شروع برنامه‌ی خود وارد ایالات متحده نشده‌اید.
  • به محض ورود به کشور، با مسئول مدرسه تعیین شده خود (DSO) تماس بگیرید.
  • هنگامی‌که به دانشگاه خود رسیدید، قبل از تاریخ شروع درج شده در فرم I-20 مجدداً با DSO خود تماس بگیرید.

خروج از آمریکا

دارندگان ویزای F-1 ممکن است 60 روز دیگر پس از اتمام دوره خود در ایالات متحده بمانند، در حالی که دارندگان ویزای M-1 و J-1 می‌توانند تنها 30 روز دیگر پس از اتمام دوره خود باقی بمانند. این «دوره مهلت» نامیده می‌شود و به متقاضی اجازه می‌دهد تا برای خروج خود از ایالات متحده آماده شود.

همه‌ی دانشجویان باید قبل از تاریخ مندرج در فرم/مهر I-94 خود را ترک کنند. عدم خروج از ایالات متحده باعث می‌شود شما از وضعیت خارج شوید. خارج از وضعیت در ایالات متحده، نقض قوانین مهاجرت است و ممکن است باعث شود در آینده واجد شرایط دریافت ویزا نباشید. اگر می‌خواهید اقامت خود را تمدید کنید، به تایید USCIS نیاز دارید. اگر دانشجوی مستمر هستید، تا زمانی که وضعیت دانشجویی خود را حفظ کرده باشید و سوابق فعلی SEVIS را داشته باشید، می‌توانید ویزای خود را در هر زمانی تمدید کنید.

رد ویزای تحصیلی آمریکا

این احتمال وجود دارد که درخواست ویزای F-1 شما رد شود. اگر این اتفاق بیفتد، به طور کتبی به شما استدلال مفصل داده می‌شود، از جمله بخشی از قانون که منجر به رد درخواست شما شده است.

برای جلوگیری از رد درخواست ویزای دانشجویی F-1، مهم است که تمام دستورالعمل‌ها را به دقت بخوانید و دنبال کنید. همیشه قبل از ارسال درخواست، مدارک خود را دوبار و سه بار بررسی کنید. مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ویزا می‌توانند برای آسان‌تر کردن این فرآیند به شما کمک ویزا ارائه دهند. آن‌ها خوشحال می‌شوند که به شما کمک ‌کنند تمام اسنادی را که نیاز دارید، در قالب‌های صحیح و بر اساس برنامه سازمان‌دهی کنید.

به یاد داشته باشید: در طول مصاحبه ویزای دانشجویی F-1 خود، باید به اندازه کافی نشان دهید که برای تحصیل به ایالات متحده سفر می‌کنید و پس از تکمیل برنامه خود، برای بازگشت به کشور خود برنامه‌ریزی می‌کنید. این را در هنگام پاسخ دادن به سوالات مصاحبه خود در نظر داشته باشید.

حفظ وضعیت ویزای تحصیلی آمریکا

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، برای ادامه تحصیل در ایالات متحده باید به طور فعال وضعیت F-1 خود را حفظ کنید. برای انجام این کار، شما باید هم از قوانین و مقررات دانشگاهی و هم از شرایط مندرج در ویزای F-1 خود پیروی کنید.

حین تحصیل در آمریکا

  • در تمام کلاس‌های خود شرکت کنید و جایگاه علمی ‌خوبی را حفظ کنید. اگر برای هر یک از کلاس‌های خود به پشتیبانی نیاز دارید، مشاور موسسه مهاجرتی صبا ویزا می‌تواند شما را به منابع دانشگاهی راهنمایی کند تا به شما در پیشرفت کمک کند.
  • اگر برای تکمیل برنامه خود به زمان بیشتری نیاز دارید که از تاریخ پایان مشخص شده در I-20 شما بیشتر است، با DSO خود صحبت کنید تا در مورد گزینه‌های خود برای تمدیدهای احتمالی صحبت کنید.

هنگامی‌که ترم تحصیلی شما در حال پایان است، مطمئن شوید که برای یک دوره کامل تحصیلی ثبت نام کرده اید.

  • اگر می‌خواهید کلاسی را رها کنید یا کلاس را تغییر دهید، ابتدا با DSO خود صحبت کنید.

اگر می‌خواهید استراحت کنید و/یا به تعطیلات بروید، به یاد داشته باشید که ابتدا حداقل یک سال تحصیلی کامل را در موسسه خود بگذرانید. پس از تعطیلات خود نیز باید برای کلاس‌های ترم تحصیلی بعدی ثبت نام کنید.

کار حین تحصیل در آمریکا

بله، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی F-1 در ایالات متحده کار کنید. با این حال، شما باید قوانین و محدودیت‌های ویزای F-1 را دنبال کنید:

شما فقط می‌توانید تا زمانی که ترم تحصیلی شما در حال پایان است، به صورت پاره وقت در محوطه دانشگاه کار کنید

شما فقط می‌توانید حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنید

ممکن است با تأیید دانشگاه خود بتوانید خارج از دانشگاه کار کنید

در طول تعطیلات تحصیلی، اگر دانشگاه شما اجازه دهد، مجاز به کار تمام وقت خواهید بود. می‌توانید با مراجعه به وبسایت موسسه مهاجرتی صبا ویزا درباره کار به عنوان دانشجوی بین‌المللی F-1 اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هنگام جستجوی کار حین تحصیل، مطمئن شوید که ابتدا از DSO خود تأییدیه بگیرید.

به خاطر داشته باشید، پس از اتمام برنامه برای ترک ایالات متحده  60 روز مهلت خواهید داشت. اگر می‌خواهید اقامت خود را تمدید کنید، می‌توانید با مشاوران ما صحبت کنید تا گزینه‌های خود را بررسی کنید.

راهنمای ترجمه مدارک ویزای تحصیلی آمریکا

**تمامی مدارک باید اسکن رنگی، با کیفیت و خوانا داشته باشند.**

**تمامی صفحات باید اسکن شود .**

**حتما توسط دستگاه اسکنر اسکن نمایید.**

**هنگام اسکن کیفیت اسکنر را روی Dpi 300 یا 400 بگذارید.**

  • تمامی صفحات پاسپورت­های ده سال اخیرتان که مهر ورود و خروج و لیبل ویزا دارند باید اسکن کرده و ارائه دهید. دقت نمایید تمامی صفحاتی که مهرهای فارسی نیز دارند باید ترجمه شود.
  • مدارکی که ارائه میدهید باید تمامی صفحات آن ترجمه شود. مثلا شناسنامه، سند ازدواج و سایر مدارک هویتی که دارای صفحات زیادی هستند و گاها برخی صفحات سفید و بدون  اطلاعات است همگی باید ترجمه شوند.
  • باید فایل عکس را ارائه دهید. (ارسال اسکن عکس مورد تایید نیست.)
  • سوپیشینه مدرک اختیاری است. در صورت ارائه آن دقت کنید حتما باید مهر وزارت خارجه و قوه قضایه داشته باشد.
  • گواهی شغلی که ارائه میدهید باید دارای ویژگی­های خاصی باشد. متن گواهی شغلی توسط کارشناس به شما داده میشود.
  • در صورتی که حکم کارگزینی ارائه میدهید حتما باید عنوان شغلی­تان در حکم کارگزینی با گواهی شغلیتان یکی باشد.
  • در صورتی که فیش حقوقی ارائه میدهید باید سه فیش حقوقی آخرتان ترجمه شود.
  • در صورتی که لیست بیمه ارائه میدهید باید سابقه بیمه­تان با اطلاعات گواهی شغلی و سایر مدارک در یک راستا باشند.
  • نامه تمکن بانکی و گردش حساب باید جزو آخرین مدارکی باشد که ارائه میدهید. حتما قبل از هرگونه تغییر در حسابتان یا گرفتن نامه تمکن و گردش حساب با کارشناس پرونده­تان در ارتباط باشید. ممکن است کارشناس پرونده­تان جهت بررسی حساب­ها از شما یک گردش و نامه تمکن اولیه بخواهد که شرایط حسابتان بررسی شود.
  • هرگونه سند ملکی که دارید از جمله اسناد تک برگی، قولنامه­ای و مبایعه­نامه­ای را ترجمه کنید.
  • در صورتی که صاحب بیزینس و کسب و کار هستید باید تمامی مدارک مربوط به بیزینس­تان را ترجمه کنید. دقت کنید در صورتی که گواهینامه و یا مجوزی مربوط به کارتان ارائه میدهید نباید تاریخ اعتبار آن­ها گذشته باشد.
ویزای تحصیلی آمریکا

شرایط اسپانسر مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا

اسپانسر در حالت کلی به شخصی اطلاق میشود که وظیفه حمایت مالی از شما در طول مدت اقامت­تان در یک کشور دیگر را بر عهده دارد. این حمایت مالی میتواند شامل هزینه­های زندگی و یا هزینه تحصیل شخص در کشور آمریکا باشد. 

الف: شرایط لازم برای اسپانسر شدن:

  • شخص اسپانسر بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • منبع در آمد اسپانسر مشخص باشد و بتواند مدارک لازم برای اثبات آن را ارائه دهد.
  • موارد منع قانونی برای اسپانسر شدن شخص وجود نداشته باشد.
  • توصیه میشود اسپانسر مقیم کشور مبدا و یا نهایتا مقصد باشد. (معرفی اسپانسر از کشور سوم توصیه نمیشود.)

ب: شرایط لازم برای داشتن اسپانسر:

  • بطور کل برای افراد زیر 30 سال ارائه اسپانسر موردی ندارد.
  • در صورتی که بالای 30 سال سن دارد تحت شرایطی میتواند واجد شرایط معرفی اسپانسر شوید. (با کارشناس ویزای خود در خصوص جزییات و شرایط آن مذاکره داشته باشید.)

ج: چه کسانی میتوانند به عنوان اسپانسر معرفی شوند:

  • پدر یا مادر
  • همسر
  • برادر یا خواهر
  • پدربزرگ یا مادربزرگ
  • اقوام درجه دو (بطور کل توصیه نمی­شود.)

د: مدارک لازم برای معرفی اسپانسر:

  • در صورتی که اسپانسر پدر، مادر، برادر، خواهر و یا از اقوام درجه دوم شماست باید سند تعهد غیرمالی تهیه شود. (نمونه این سند ضمیمه شده است.)
  • در صورتی که شخص برای بیشتر از یک نفر اسپانسر قرار میگیرد باید سند تعهد غیرمالی به تفکیک برای هر شخص تهیه شود.
  • در صورتی که اسپانسر همسر شماست الزامی به تهیه سند تعهد غیرمالی نمی­باشد.
  • مدارک هویتی شخص اسپانسر و مدارک اثبات کننده روابط خویشاوندی
  • مدارک کاری شخص اسپانسر
  • مدارک مربوط به اجازه خروج از کشور برای افراد زیر 18 سال از سمت پدر یا مادر

لیست مدارک اسپانسر با جزییات بصورت جداگانه برای شما ارسال شده است. لطفا مطابق با آن چک لیست اقدام نمایید. و در خصوص آن با کارشناس ویزای خود صحبت داشته باشید.

– تاریخ اعتبار ترجمه ها و مدارک برای ویزای تحصیلی آمریکا

متقاضی گرامی، لطفا توجه بفرمایید اعتبار ترجمه مدارک صرفا برای اطلاع شما ارائه میشود. در صورتی که مدرکی اعتبار بلندمدت دارد به منزله تهیه زودتر از موعد آن نبوده و تاریخ­های ترجمه مدارک هستند که برای پرونده شما الویت دارند. به همین دلیل لطفا از تهیه زودهنگام مدارک و ترجمه انها جداً خودداری کنید و براساس برنامه ریزی ارائه شده توسط کارشناس ویزا مراحل را طی کنید.

الف: مدارک با اعتبار 6 ماهه:

  • مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی
  • دارایی­ها و اسناد ملکی

ب: مدارک با اعتبار 2 ماهه:

  • مدارک کاری (مربوط به کارمندان، صاحبان مشاغل، صاحبان شرکت، مهندسان، پزشکان و …) 
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • سوپیشینه

ج: مدارک با اعتبار 1 ماهه:

  • نامه تمکن بانکی و گردش حساب

سوالات برای تهیۀ انگیزه نامه و استادی پلن ویزا

متقاضی محترم،

جهت تهیۀ انگیزه نامه توسط کارشناس اجرای پرونده، لطفا پاسخ سوالات زیر را به زبان فارسی تکمیل نموده و از طریق ایمیل برای کارشناس ارسال فرمایید:

1-لطفاً در یک پاراگراف، دربارۀ ارتباط رشتۀ تحصیلی موردنظر برای ثبت نام در کشور آمریکا و پیشینۀ تحصیلی خود توضیح دهید. سوابق تحصیلی خود را با جزییات کامل، دستاوردهای تحصیلی و علایقتان عنوان کنید.

2-لطفاً در یک پاراگراف، دربارۀ دوره های آموزشی و کورس های مرتبط با رشته تحصیلی موردنظر برای ثبت نام در کشور آمریکا، که گذرانده اید، توضیح دهید. (بازۀ زمانی سپری نمودن این دوره ها را ذکر کنید.)

3-لطفاً در یک پاراگراف دربارۀ دورۀ های کارآموزی یا سوابق شغلی مرتبط با رشته تحصیلی موردنظر برای ثبت نام در کشور آمریکا، توضیح دهید. (بازۀ زمانی سپری نموده این دوره ها یا سوابق را ذکر کنید.)

4-لطفاً در یک پاراگراف دربارۀ دلایل شما برای انتخاب رشته و کالج موردنظر در کشور آمریکا توضیح دهید. چه عواملی باعث شده است که شما نتوانید در همین رشته در کشور خودتان تحصیل کنید یا ترجیح میدهید در آمریکا در این زمینه تحصیل کنید.

5-لطفاً در یک پاراگراف دربارۀ برنامه های شما برای بازگشت به ایران پس از اتمام تحصیلات در آمریکا در حوزۀ رشته مورد اقدام توضیح دهید.

6- در صورتی که کسب و کاری در ایران دارید جزییات آن شامل حوزه فعالیت بیزینس، خدماتی که ارائه میدهید، درصد سهام خود، سال شروع فعالیت بیزینس و ارزش روز آن را اعلام نمایید.

7- در صورتی که متاهل هستید نحوه آشنایی با همسرتان و مدت زمان آن  و مدت زمانی که ازدواج کرده اید را عنوان نمایید.

8- اطلاعات خانوادگی، تعداد اعضای خانواده، سن و محل زندگی هریک را عنوان نمایید. همچنین لطفا در صورتی که کسی از اعضای خانواده شرایط خاصی (بیماری، سن بالا، نیاز به مراقبت و …) دارند که نیاز به حمایت و پشتیبانی شما دارند حتما اعلام کنید.

9- در صورتی که شخصی را به عنوان اسپانسر مالی خود معرفی کرده اید لطفا نسبت این شخص با خودتان، ویژگی های فردی و شغلی ایشان را عنوان نمایید.

10- در صورتی که سابقه ریجکتی به هر مقصد و برای هر نوع ویزایی را دارید عنوان کنید.

سخن آخر

اکنون که می‌دانید چگونه باید ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کنید، یک چک لیست از مراحل بعدی ایجاد کنید و اقدامات لازم را شروع کنید. هرچه زودتر شرایط ویزای تحصیلی ایالات متحده را براورده کنید تا شانس بیشتری برای تضمین جایگاه خود در یک دانشگاه آمریکایی داشته باشید.

اگر در این راستا به کمک نیاز دارید یا ترجیح می‌دهید به جای شما اقدامات را یک تیم متخصص و بدون اشتباه پیش ببرد، با ما، موسسه مهاجرتی صبا ویزا، که سال‌ها در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی به آمریکا تجربه داریم، تماس بگیرید.

سوالات متداول

شرایط ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

شرایط پذیرش ویزای F-1
· پاسپورت معتبر
· یک کپی از عکسی که برای ویزای خود استفاده خواهید کرد
· نسخه‌های چاپ شده تاییدیه‌های پرداخت
· فرم I-20
· کارنامه مدرسه و نمرات آزمون رسمی ذکر شده در درخواست دانشگاه
· دیپلم (در صورت وجود)
· صورت‌حساب بانکی یا سایر مدارک مالی

آیا اخذ ویزای تحصیلی آمریکا آسان است؟

این فرآیند به اندازه کافی ساده است، اما کمی زمان می‌برد. حل مسائل ویزای آمریکا معمولاً حتی در بهترین زمان‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برای ویزای دانشجویی F1 ایالات متحده، ملاحظات دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اولین قدم این است که برای دانشگاه آمریکایی اقدام کنید.

محدودیت سنی برای ویزای دانشجویی در آمریکا چقدر است؟

محدودیت سنی ویزای دانشجویی: 14 تا 79 سال. متقاضیان زیر یا بالاتر از این سن به عنوان موارد خاص در نظر گرفته می‌شوند. شرایط مصاحبه طبق تصمیم کنسولگری ایالات متحده است. قبولی در آزمون عمومی و زبان با نمرات بالا.

بهترین ویزای تحصیلی در آمریکا چیست؟

ویزای F-1 و M-1 برای دانشجویان تمام وقت.
رایج‌ترین ویزاهای دانشجویی F-1 و M-1 هستند. ویزای F-1 برای دانشجویان بین المللی تمام وقت است که تحصیلات آکادمیک را دنبال می‌کنند. ویزای M-1 برای دانشجویان بین المللی تمام وقت است که تحصیلات حرفه‌ای را دنبال می‌کنند.

هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟

هزینه‌های تحصیل یکی از هزینه‌های مهم و اصلی برای تحصیل در ایالات متحده است. با این حال، هزینه‌ها می‌تواند بر اساس عواملی مانند دوره انتخابی، برنامه تحصیلی و دانشگاه متفاوت باشد. هزینه تحصیل در آمریکا برای دانشجویان 7000 تا 55000 دلار در سال است. به طور متوسط، تحصیل در ایالات متحده آمریکا حدود 35000 دلار در سال هزینه دارد.

آیا می‌توانم والدینم را با ویزای دانشجویی به ایالات متحده بیاورم؟

اغلب، دانشجویان بین المللی مایلند والدین یا سایر اعضای خانواده خود را برای شرکت در فارغ التحصیلی یا برای دیدار به ایالات متحده دعوت کنند. اگر والدین یا سایر اعضای خانواده شما، از جمله کودکان بالای 21 سال، بخواهند به طور موقت برای بازدید وارد ایالات متحده شوند، می توانند با ویزای توریستی B-2 وارد شوند.

ارزان‌ترین محل تحصیل در آمریکا کدام است؟

در اینجا لیستی از برخی از دانشگاه‌های ارزان در ایالات متحده وجود دارد:
· دانشگاه ایالتی کالیفرنیا
· دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی
· دانشگاه ایالتی آرکانزاس
· دانشگاه ویسکانسین
· دانشگاه بریگام یانگ
· کالج بروکلین
· دانشگاه لوئیزیانا در مونرو
·  دانشگاه ایالتی جنوب غربی مینه سوتا

کدام ایالت در ایالات متحده برای زندگی دانشجویان ارزان‌ترین است؟

مقرون به صرفه‌ترین ایالت‌ها دارای نرخ شهریه، هزینه مسکن، دستمزد زندگی و نرخ بیکاری پایین‌تر هستند. ایالت‌های مقرون به صرفه در صدر فهرست ما داکوتای جنوبی، مونتانا، وایومینگ، آرکانزاس و یوتا هستند.

مدت زمان ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است؟

ممکن است تمام مدتی که در ایالات متحده تحصیل می‌کنید یا برای بخشی از آن زمان ادامه داشته باشد. اگر برنامه تحصیلی شما یک سال طول بکشد، سفارت به احتمال زیاد برای شما ویزای F1 یک ساله صادر می‌کند. اگر مدرک شما دو سال طول می‌کشد و فقط ویزای یک ساله دریافت می‌کنید، باید برای تمدید آن بعدا اقدام کنید.

آیا می‌توانم بدون آیلتس برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنم؟

بله، شما می‌توانید بدون نمره آیلتس یا تافل در آمریکا تحصیل کنید. اما برای اینکه برای پذیرش در نظر گرفته شوید، باید مهارت زبان انگلیسی خود را از طریق سایر نمرات آزمون مهارت زبان مانند Duolingo یا PTE Academic نشان دهید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید