لوگو صبا ویزا
ویزای تحصیل در فرانسه

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه : هزینه ها و مدارک لازم با صباویزا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای تحصیلی فرانسه و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های فرانسه به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

زمانی که صحبت از تحصیل در فرانسه می‌شود معمولا بسیاری از افراد سوالات زیادی را در خصوص شرایط و مدارک موردنیاز برای مهاجرت تحصیلی به این کشور پیش روی خود مشاهده می‌کنند و چالش‌های بسیار زیادی که در این زمینه وجود دارد در اکثر مواقع باعث می‌شود تا این افراد از ادامه روند مهاجرت به فرانسه خودداری کرده و روش دیگری را برای مهاجرت انتخاب کنند. این در حالی است که اخذ ویزای تحصیلی فرانسه کار سختی نیست و شما تنها باید با شرایطی که برای این کار وجود دارد آشنا شده و سعی کنید تا آنها را رعایت کنید.

از طرف دیگر باید بدانید که برای مهاجرت تحصیلی به این کشور و دریافت ویزا شما نیازمند مدارک خاصی نیز خواهید بود که آشنایی با این مدارک نیز در طول پروسه مهاجرت به شما کمک می‌کند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه صحبت کرده و نکات جامع و کاملی را دراین‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

قبل از اینکه به راهنمای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بپردازیم، ابتدا باید به یک سوال پاسخ دهیم که آیا شما به ویزای تحصیلی فرانسه نیاز دارید؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که آیا شهروند اتحادیه اروپا یا مقیم کشور دیگری هستید. اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، نیازی به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه نخواهید داشت و تنها چیزی که برای تحصیل در فرانسه به آن نیاز دارید، یک پاسپورت معتبر است.

اگر شهروند کشور دیگری به جز کشورهای اتحادیه اروپا باشید، برای تحصیل در فرانسه باید برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنید.

ویزای تحصیلی فرانسه
فهرست عناوین

فهرست عناوین

انواع ویزای تحصیلی فرانسه کدام است؟

پیش از این‌که بخواهیم درباره اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و شرایطی که برای انجام این کار وجود دارد صحبت کنیم اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره انواع ویزاهای تحصیلی این کشور نکاتی را بیان کنیم که بدون شک در ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. از جمله انواع ویزای تحصیلی کشور فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای کوتاه‌مدت دانشجویی: این ویزای تحصیلی کشور فرانسه به دانشجویان غیراروپایی ارائه می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا برای یک مدت کوتاه وارد خاک این کشور شده و در یک آزمون یا مصاحبه حضوری در یکی از موسسات آموزش عالی این کشور حضور پیدا کنید. در صورت موفقیت شما می‌توانید بدون نیاز به بازگشت به کشورتان اقدام به اخذ ویزای طولانی‌مدت این کشور کنید.
  • ویزای طولانی‌مدت و اجازه اقامت VLS-TS: این نوع ویزای کشور فرانسه در واقع مجوز اقامت شما در این کشور را تایید می‌کند و به شما اجازه می‌دهد برای دوره‌ای ۴ماهه تا یک‌ساله در این کشور حضور پیدا کنید.
  • ویزای موقت و طولانی یا VLS-T: این نوع از انواع ویزاهای تحصیلی کشور فرانسه به شما اجازه می‌دهد تا در یک بازه زمانی 4 تا ۶ماهه در کشور فرانسه حضور پیدا کرده و مشغول به فعالیت‌های تحصیلی شوید.
  • ویزای طولانی‌مدت یا VLS برای استعدادهای درخشان: این نوع ویزا برای دانشجویان دکترا، محققان، معلمان و… است. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید در چارچوب یک قرارداد میزبانی در سطح دانشگاه‌های این کشور تحقیق یا تدریس کنید.
  • ویزای کارآموزی: درصورتی‌که علاقه‌مند به کارآموزی در کشور فرانسه هستید می‌توانید این نوع ویزا را دریافت کنید که به شما اجازه می‌دهد تا طی یک بازه زمانی مشخص در این کشور مشغول به کارآموزی شوید.
  • ویزای تحصیلی بلندمدت: این نوع ویزا بسته به مقطعی که شما قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشور فرانسه را دارید به شما اعطا خواهد شد. بر اساس این نوع ویزا شما می‌توانید بین یک بازه زمانی 2 تا ۵ساله در کشور فرانسه حضور داشته باشید و در دانشگاه‌ها یا مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوید. دقت داشته باشید که مدت‌زمان اعتبار ویزا بر اساس مقطع و دوره تحصیلی که شما در آن قرار دارید مشخص می‌شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟

چندین شرط عمومی وجود دارد که دانشجویانی که علاقه‌مند به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه هستند حتما باید این شرایط را داشته باشند تا ویزای کشور فرانسه به آنها اعطا شود. اولین و یکی از مهم‌ترین این شروط این است که شما حتما باید نامه پذیرش خود را در یکی از دانشگاه‌های کشور فرانسه دریافت کرده باشید. دقت داشته باشید که داشتن مدارک تحصیلی معتبر و با نمرات بالا یکی از مهم‌ترین شرایطی است که برای اخذ این نامه پذیرش وجود دارد.

پس هرچه معدل شما بالاتر بوده و رزومه بهتری داشته باشید به همان نسبت شانس بالاتری نیز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه خواهید داشت. یکی دیگر از شرایط بسیار مهم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه این است که سابقه کیفری در کشور خودتان نداشته باشید و مدارک معتبر را برای این موضوع نیز ارائه دهید. داشتن تمکن مالی نیز جز دیگر شرایط مهم است که در ادامه بیشتر دراین‌خصوص صحبت کرده و اطلاعات جزئی و دقیقی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

دانشجویانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را دارند حتما باید مدرک زبان خود را دریافت کرده باشند. بهتر است که مدرک زبان شما مدرک زبان فرانسوی باشد؛ ولی در برخی از مواقع این اجازه به شما داده می‌شود تا با مدرک زبان انگلیسی نیز ویزای تحصیلی کشور فرانسه را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنید. داشتن حداقل سن 18 نیز جز ملزومات اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه به شمار می‌آید که باید به آن توجه داشته باشید.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه چگونه است؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که اکثر دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه می‌پرسند و نگرانی‌های زیادی در این زمینه دارند این است که شرایط سنی برای اخذ این ویزا چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما برای این‌که بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید حداقل باید 18 سال سن داشته باشید. دانشجویانی که زیر 18 سال باشند امکان دریافت ویزا نخواهند داشت. از طرف دیگر هیچ سقفی برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور توسط دولت ارائه نشده است.

این به آن معناست که از نظر قانونی دانشجویان با هر سنی بالاتر از 18 سال می‌توانند اقدام به اخذ ویزا کنند. بااین‌حال طبیعی است که دانشجویانی با سنین پایین‌تر دارای شرایط ساده‌تر و شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه خواهند بود. این مسئله در خصوص اخذ نامه پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه نیز صدق می‌کند و دانشجویانی که سن پایین‌تری دارند شانس بالاتری را برای این کار خواهند داشت.

البته اصلا این طور نیست که دانشجویان با سن بالا هیچ شانس برای اخذ پذیرش ندارند؛ چراکه شرایط سنی تنها یکی از شرایط تاثیرگذار روی اخذ نامه پذیرش و ویزاست و عوامل دیگری از جمله رزومه و سابقه تحصیلی شما نیز در این موضوع تاثیرگذار خواهند بود.

نحوه درخواست برای ویزای تحصیلی فرانسه

اتباع تعدادی از کشورها باید برای دریافت ویزای دانشجویی فرانسه خود از طریق Campus France، آژانس ملی رسمی کشور برای آموزش عالی و دانشجویان بین المللی، درخواست خود را مطرح کنند. این دانشجویان همچنین برای درخواست به موسسات فرانسوی انتخابی خود، از روش CEF استفاده کنند.

متقاضیان تنها زمانی واجد شرایط درخواست ویزای دانشجویی خود برای فرانسه هستند که درخواست پذیرش آن‌ها از موسسه فرانسوی مورد نظرشان مورد قبول واقع شود.

برای درخواست ویزا، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • نامه پذیرش رسمی در یک موسسه فرانسوی. این نامه باید روی کاغذی با عنوان رسمی باشد که شامل جزئیات کامل شما، جزئیات برنامه تحصیلی شما و تاریخ شروع و پایان تحصیل است.
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه. در زمان نگارش این مقاله، مبلغ مورد نیاز برای اثبات تامین هزینه‌ها در کشور فرانسه به میزان 615 یورو یعنی معادل 820 دلار آمریکا در ماه در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید این مبلغ را به صورت تراکنش بانکی، ضمانت نامه بانکی و تاییدیه بورس تحصیلی به عنوان تمکن مالی ارائه دهید.
  • ارائه بلیط برگشت به کشور مبدا. اغلب این بلیط به صورتی رزرو می‌شود که تاریخ برگشت را نشان می‌دهد.
  • گواهی بیمه درمانی.
  • گواهی اقامت. گواهی اقامت مدرکی است که به‌صورت برگه قولنامه مسکن دانشجویی یا مدرک اقامت ارائه می‌شود.
  • اگر در حال تحصیل در دوره زبان فرانسه هستید یا قصد دارید مدرک فرانسوی دریافت کنید، مدرک مهارت زبان فرانسه نیز مورد نیاز خواهد بود.
ویزای تحصیلی فرانسه

آمار قبولی ویزاهای تحصیلی فرانسه برای ایرانیان

آمار قبولی درخواست‌های صدور ویزای تحصیلی فرانسه برای دانشجویان ایرانی آمار قابل قبولی است و تقریبا روی عدد 40 تا 50 درصد قرار دارد. بااین‌حال نباید فراموش کرد که عوامل مختلفی می‌توانند روی قبولی دانشجویان و اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه تاثیرگذار باشند که آشنایی با این عوامل به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید شانس خود را به میزان زیادی افزایش داده و در نهایت با موفقیت ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.

از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تکمیل بودن مدارکی که شما ارائه داده‌اید.
  • همخوانی اطلاعاتی که در فرم درخواست وارد کرده‌اید با مدارکی که به سفارت رسمی کشور فرانسه ارائه داده‌اید.
  • ارائه مدارک مبنی بر این‌که شما تمکن مالی لازم برای زندگی در این کشور را دارید.

هزینه ویزای تحصیلی فرانسه چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های بسیار مهمی که اکثر دانشجویان نگرانی‌های زیادی درباره آن دارند این است که هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟ در خصوص این موضوع باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید و آن این است که هزینه‌ای که شما باید برای اخذ ویزا پرداخت کنید هزینه جداگانه‌ای است؛ ولی نباید فراموش کرد که هزینه‌های جانبی دیگری نیز برای شما وجود دارد. مثلا شما باید هزینه‌ای را برای اخذ مدرک زبان خود بپردازید که هزینه تقریبا بالایی به شمار می‌آید.

از طرف دیگر هزینه خرید بلیت هواپیما و موارد دیگر را نیز باید به این هزینه‌ها اضافه کنید. هزینه‌ای که شما باید به سفارت رسمی کشور فرانسه پرداخت کنید تقریبا معادل 99 دلار خواهد بود. دقت داشته باشید که این هزینه دقیقا مبلغی است که شما باید برای ارسال درخواست خود بپردازید و رسید آن را نیز در لیست مدارکتان قرار دهید. درصورتی‌که شرایطی به وجود بیاید که درخواست شما برای صدور ویزای تحصیلی کشور فرانسه رد شود شما باید کل این هزینه را دوباره بپردازید تا بتوانید درخواست خود را مجددا ارسال کنید.

تمکن مالی ویزای تحصیلی فرانسه چقدر است؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را دارید باید بدانید که یکی از مهم‌ترین شروطی که در این زمینه وجود دارد این است که شما تمکن مالی لازم برای این کار را داشته باشید که در بخش قبلی اشاره کوچکی به آن داشتیم. حال در این بخش قصد داریم با جزئیات بیشتری در خصوص این موضوع صحبت کرده و نکات کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم. شما برای این‌که بتوانید ویزای تحصیلی خود در این کشور را بگیرید حتما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای تامین هزینه‌های خود در این کشور را دارید.

به طور میانگین با داشتن سرمایه 615 یورویی به‌ازای هر ماهی که قصد تحصیل و زندگی در کشور فرانسه را دارید می‌توانید ثابت کنید که تمکن مالی لازم را دارید. دقت داشته باشید که این مبلغ یا باید در حساب بانکی شما وجود داشته باشد و مدارک بانکی را ارائه دهید یا این‌که از طریق یک نامه ضامن ثابت کنید که این سرمایه را دارا هستید. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که شما می‌توانید از طریق بورسیه‌های تحصیلی که در کشور فرانسه در اختیارتان قرار می‌گیرد نیز این سرمایه را تامین کرده و ثابت کنید که بودجه کافی را دارا هستید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که این سرمایه به‌منظور این است که ثابت شود شما می‌توانید هزینه‌هایی مانند اجاره مسکن، هزینه خوراک و پوشاک و سایر هزینه‌های زندگی در این کشور را پرداخت کنید. علاوه بر این نباید فراموش کنید که هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاهی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید نیز به طور جداگانه حساب می‌شوند و البته این شهریه‌ها معمولا توسط اکثر بورسیه‌های تحصیلی پوشش داده می‌شوند.

چه مدارکی برای گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه لازم است؟

آشنایی با مدارک موردنیاز برای تحصیل در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی این کشور به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدارک خود را به‌صورت تکمیل شده در اختیار سفارت رسمی فرانسه قرار دهید و در نتیجه در طول پروسه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با چالش خاصی مواجه نشوید. از جمله مهم‌ترین مدارکی که برای مهاجرت تحصیلی به این کشور به آن نیاز پیدا خواهید کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور باشد.
  • نامه پذیرش از دانشگاهی که موفق به گذراندن مصاحبه‌ها و اخذ تاییدیه آن دانشگاه شده‌اید.
  • مدارک مربوط به اقامت موقت خود در کشور فرانسه
  • مدارکی مبنی بر این‌که شما تمکن مالی لازم برای مهاجرت و زندگی در کشور فرانسه را دارید و در این کشور با مشکل و چالش خاصی مواجه نمی‌شوید.
  • مدارک مربوط به سلامت جسمی و روحی شما که حتما باید به تایید پزشک مربوطه رسیده باشد.
  • مدارک مربوط به بیمه درمانی که شما در این کشور دریافت کرده‌اید. دقت داشته باشید که بیمه‌نامه شما حتما باید از کشور فرانسه دریافت شده باشد.
  • فرم درخواست صدور ویزای کشور فرانسه که باید آن را با اطلاعات درست و معتبر پرکرده باشید.
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزای تحصیلی فرانسه
  • دو قطعه عکس با اندازه‌های استاندارد و با پس‌زمینه سفید که تصویر شما به طور دقیق در آن مشخص شده باشد.
  • مدارک تحصیلی شامل ریزنمرات و مدرک آخرین دوره تحصیلی که در آن حضور داشته‌اید.
  • انگیزه‌نامه و هدف شما از مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه

با تهیه‌کردن این مدارک شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که درخواستتان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور رد نخواهد شد. از طرف دیگر اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط مجموعه صباویزا نیز استفاده کنید.

آیا اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

اکثر دانشجویانی که امروزه علاقه‌مند به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه هستند معمولا با مشکل مدرک زبان مواجه می‌شوند و برای آنها این سوال به وجود می‌آید که آیا امکان دارد بدون مدرک زبان اقدام به اخذ این ویزا کنیم یا حتما باید مدرک زبان خود را دریافت کرده باشیم؟ پیش از هر چیز اجازه دهید تا کمی درباره مدارک زبان موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه کرده و سپس پاسخ کاملی را به این سوال ارائه دهیم. از جمله مدارک قابل‌قبول برای اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک زبان فرانسه که نشان‌دهنده تسلط شما به این زبان است و شامل آزمون‌های TCF و DELF/DALF می‌شود.
  • مدارک زبان انگلیسی که شامل آزمون‌های PTE Academic، IELTS Academic، TOEFL iBT و Duolingo or C1 Advanced می‌شود.

حال در پاسخ به سوال پرسیده شده باید بدانید که بله اگر شما به طریقی موفق شوید که نامه پذیرش خود را از دانشگاه‌های کشور فرانسه دریافت کنید کنسولگری و سفارت رسمی این کشور مدرک اضافی از شما درخواست نمی‌کند. پس اگر دانشگاه مقصد از شما مدرک زبان نخواهد شما می‌توانید بدون  نیاز به مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی ویزای تحصیلی خود را دریافت کرده و به فرانسه مهاجرت کنید.

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

مراحل اخذ ویزای تحصیلی فرانسه چگونه است؟

اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که قصد دارید ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنید برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید تا با موفقیت بتوانید ویزای خود را بگیرید. دقت داشته باشید که این مراحل ابتدا در خصوص اخذ نامه پذیرش و سپس درباره مراحلی است که باید برای دریافت ویزا طی کنید:

  • در گام اول شما باید از طریق سایت دانشگاه‌های این کشور با لیست امکانات و خدمات دانشگاه‌ها آشنا شده و از میان آنها یک یا چند مورد را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی باید اساتیدی که در حوزه رشته موردعلاقه شما فعالیت دارند را پیدا کرده و شروع به ارتباط‌گرفتن با آنها کنید.
  • در این مرحله استاد موردنظر رزومه شما را بررسی کرده و در صورت تایید از شما می‌خواهد تا در یک جلسه مصاحبه شرکت کنید.
  • با حضور در جلسه مصاحبه شما باید نظر استادتان را به خودتان جلب کنید که این کار از طریق ارائه رزومه مناسب و پاسخ‌گویی مناسب به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود صورت می‌گیرد.
  • در ادامه اگر همه چیز به‌خوبی پیش برود شما می‌توانید درخواست خود به‌منظور اخذ نامه پذیرش را به دانشگاه ارسال کرده و منتظر تایید نهایی دانشگاه بمانید.

پس از این‌که موفق شدید نامه پذیرش خود را دریافت کنید زمان آن است که مراحل مربوط به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه از طریق سفارت رسمی کشور فرانسه را طی کنید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • به‌طورکلی دانشجویان ایرانی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های کشور فرانسه هستند در اولین مرحله باید درخواست خود به‌منظور ثبت‌نام را در سامانه Etudes En France تکمیل کنند و این اولیه مرحله‌ای است که آنها باید در مسیر مهاجرت تحصیلی به فرانسه طی کنند.
  • در سامانه Etudes En France شما باید مدارک هویتی مانند پاسپورت و یک ایمیل معتبر را ارائه دهید و سپس درخواست خود را تکمیل کرده و روی گزینه ارسال کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی صفحه‌ای برای شما ظاهر می‌شود که از طریق آن باید رسید هزینه مربوط به درخواست صدور ویزا را تکمیل کنید.
  • در این مرحله باید درخواست خود را تکمیل کرده و سپس تاریخ و زمان مصاحبه برای شما مشخص خواهد شد.
  • شما باید در تاریخ مشخص شده به همراه مدارکی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم به سفارت و کنسولگری رسمی کشور فرانسه مراجعه کرده و درخواست خود را به‌صورت حضوری نیز ارسال کرده و در جلسه مصاحبه شرکت کنید.
  • در گام آخر نیز باید منتظر بمانید تا درخواست شما تایید شده و نتیجه آن برای شما ارسال شود.

در بدو ورود به فرانسه

هنگامی که با اقامت طولانی مدت VLS-TS وارد فرانسه می‌شوید، باید فرم رسمی را که به همراه ویزای خود به شما ارائه شده است به اداره مهاجرت فرانسه (OFII) ارسال کنید. این کار را می‌توانید از طریق پست سفارشی یا شخصاً در صورتی که ساکن پاریس هستید انجام دهید. در همان نامه، باید یک کپی از پاسپورت معتبر خود، شامل صفحاتی که هویت شما و مهر صادر شده هنگام ورود به فرانسه را نشان می‌دهد، ارائه دهید.

پس از دریافت فرم و صفحات پاسپورت کپی شده، در صورت لزوم، رسید تأیید همراه با دستورالعمل‌های بیشتر در مورد مراحل بعدی برای شما ارسال می‌شود. اگر قبلاً در کشور خود معاینه پزشکی را دریافت نکرده‌اید، این ممکن است دستورالعملی برای دریافت معاینه پزشکی باشد.

اغلب مؤسسه تحصیلی شما در این بخش از فرآیند به شما کمک می‌کند. در برخی موارد، توافق نامه‌ای بین OFII و مدرسه مورد نظر وجود دارد، به این معنی که اسناد را می‌توان به جای مقامات فرانسوی به مدرسه ارائه کرد.

در همه موارد، از شما انتظار می‌رود که مالیات 58 یورویی (78 دلار آمریکا) را برای رسیدگی به هزینه‌های اداری بپردازید.

VLS-TS

اگر دانشجوی ایران هستید، برای تحصیل در فرانسه به VLS-TS نیاز دارید. این ویزا به طور خاص برای دانشجویانی مانند شما که آماده شروع تحصیل در خارج از کشور در فرانسه هستند تعیین شده است.

چقدر طول می‌کشد تا ویزای دانشجویی فرانسه صادر شود؟

به‌طورکلی باید بدانید که حداقل دو هفته الی یک ماه به طول می‌انجامد تا درخواست صدور نامه پذیرش از دانشگاه‌های کشور فرانسه بررسی شده و نتیجه آن به شما اعمال شود. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که این فرایند به جز زمانی است که شما باید در جلسات مصاحبه استاد خود شرکت کنید که خود این فرایند نیز ممکن است چند ماهی به طول بینجامد. پس از آن شما باید درخواست صدور ویزا را به سفارت این کشور ارسال کنید.

درخواست صدور ویزای تحصیلی فرانسه نیز در سفارت و کنسولگری این کشور حداقل یک بازه زمانی دو هفته الی یک ماه به طول می‌انجامد و در برخی از مواقع نیز ممکن است درخواست شما رد شده و شما درخواست بازبینی ارسال کنید. پس برای این‌که از بروز هرگونه مشکل زمانی جلوگیری کنید پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید بهتر است که هرچه سریع‌تر روند اخذ ویزای تحصیلی را شروع کنید.

اقدامات اصلی برای ویزای دانشجویی فرانسه

دانشجویان ایرانی برای دریافت ویزای تحصیلی که به آنها امکان تحصیل در فرانسه را می‌دهد باید چه کاری انجام دهند:

می‌توانید یک حساب آنلاین در CampusFrance ایجاد کنید، اسناد ویزا را به صورت آنلاین آپلود کرده و هزینه درخواست را بپردازید. همچنین برای توضیح برنامه‌های تحصیلی خود در فرانسه باید در یکی از مکان‌های CampusFrance در ایران در مصاحبه شرکت کنید. CampusFrance پیشنهاد اولیه را برای دانشگاه مورد نظر و کنسولگری فرانسه ارسال می‌کند. آنها پرونده شما را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم خود را اعلام می‌کنند. اگر می‌خواهید برای یک دانشگاه فرانسوی که بخشی از CampusFrance نیست درخواست دهید، باید مستقیماً با دانشگاه تماس بگیرید.

دانشجویان ایرانی ممکن است در طول فرآیند درخواست ویزا مجبور به ارائه مشخصات بیومتریک شوند. بیومتریک شما اساساً یک شناسه (مانند اثر انگشت و تصاویر) است که کشورها برای اهداف امنیتی استفاده می‌کنند. دانش آموزان ایرانی قبل از ورود به فرانسه نیازی به تست پزشکی ندارند.

همچنین دانشجویان ایرانی نیازی به ایجاد حساب بانکی محدود نخواهند داشت. این نوع حساب بانکی مقدار پولی را که می‌توانید هر ماه برداشت کنید محدود می‌کند و فقط در هنگام ورود به فرانسه به شما امکان دسترسی به آن را می‌دهد.

ویزای دانشجویی فرانسه

در طول فرآیند درخواست باید در مصاحبه ویزا شرکت کنید

VLS-TS فرانسه تا 3 ماه یا بیشتر معتبر است. پس از این نیاز به تمدید ویزای خود به صورت سالانه خواهید داشت. اگر می‌خواهید پس از پایان مدرک تحصیلی خود در فرانسه بمانید، باید برای ویزای دیگری یا تمدید ویزا از طریق اداره مهاجرت اقدام کنید.

زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی فرانسه

مدت زمان دریافت ویزای شما ممکن است متفاوت باشد، اما این روند معمولاً حداقل دو تا سه هفته طول می‌کشد.

درخواست ویزا می‌تواند زودتر از 90 روز قبل از تاریخ عزیمت شما به فرانسه آغاز شود. بنابراین، بسیار مهم است که فرآیند را در اسرع وقت شروع کنید.

ویزای دانش‌آموزی فرانسه

دقیقا همان‌طور که دانشجویان می‌توانند وارد کشور فرانسه شده و در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند، دانش‌آموزان نیز می‌توانند اقدام به اخذ ویزای دانش‌آموزی کشور فرانسه کرده و وارد خاک این کشور شوند. مراحلی که در این زمینه باید طی شود تقریبا مشابه است و تفاوت چندانی با ویزای دانشجویی و تحصیلی ندارد. در اینجا دانش‌آموزان و والدین آنها باید درخواست خود را به مدارس بین‌المللی کشور فرانسه ارسال کرده و نامه پذیرشی را از این مدارس دریافت کنند.

پس از اخذ این نامه پذیرش و البته اثبات تمکن مالی و سایر شرایطی که در بخش‌های قبلی نیز به طور مفصل درباره آن صحبت کردیم دانش‌آموزان باید به همراه والدینشان در سفارت و کنسولگری کشور فرانسه حضور پیدا کرده و فرم مربوط به اخذ ویزا را به‌صورت حضوری پر کنند. دقت داشته باشید که در این مرحله حضور والدین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چراکه افراد زیر 18 سال نمی‌توانند به‌تنهایی و بدون دریافت مجوزهای موردنیاز از والدین اقدام به اخذ ویزای این کشور کنند.

ویزای همراه تحصیلی فرانسه

ویزای همراه یکی از انواع ویزاهای کشور فرانسه است که برای خانواده دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف این کشور را دارند صادر می‌شود. آن دسته از افرادی که سن بالایی دارند و تشکیل خانواده داده‌اند می‌توانند برای اخذ این ویزا برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود اقدام کنند.

دلایل ریجکت‌شدن ویزای دانشجویی فرانسه چیست؟

از جمله دلایلی که می‌تواند باعث ردشدن درخواست صدور ویزای تحصیلی فرانسه شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم توانمندی در ارائه تمکن مالی
  • ارائه مدارک ناکافی یا مدارکی که حداقل یکی از آنها تقلبی است.
  • عدم شایستگی در زمینه مسائل تحصیلی و موفقیت‌هایی که در این زمینه به دست آورده‌اید.
  • عدم آگاهی از رشته یا دانشگاهی که به‌عنوان دانشگاه مقصد خود انتخاب کرده‌اید.
  • خطر تهدید امنیت عمومی کشور ایتالیا
  • نداشتن مهارت‌های کافی در مصاحبه و داشتن مصاحبه ضعیف

چگونه شانسم را برای گرفتن ویزای دانشجویی فرانسه افزایش دهم؟

برای این‌که بتوانید شانس خود را برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه افزایش دهید باید به چند نکته زیر دقت داشته باشید:

  • سعی کنید مدارک خود را به‌صورت کامل شده در اختیار سفارت این کشور قرار دهید.
  • حتما پیش از ارسال درخواست مطمئن شوید که شرایط مالی مدنظر این کشور را دارید.
  • رزومه‌ای خوب و قوی را از نظر تحصیلی برای خود ایجاد کنید.
  • سعی کنید با سوالاتی که در مصاحبه حضوری از شما پرسیده می‌شود آشنا شوید تا مشکلی در مصاحبه نداشته باشید.

تفاوت ویزای تحصیلی فرانسه و استادی پرمیت چیست؟

یکی از سوالات رایج در خصوص اخذ ویزای تحصیلی فرانسه این است که این نوع ویزا چه تفاوتی با استادی پرمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ویزای تحصیلی کشور فرانسه تنها به شما اجازه می‌دهد تا برای مدت‌زمانی محدود در این کشور اقامت داشته باشید و پس از دوره تحصیلی خود باید یا ویزای خود را تمدید کرده یا این‌که به کشور مبدا بازگردید. این در حالی است که با دریافت استادی پرمیت در واقع شما مجوز سکونت و اقامت در کشور فرانسه را دریافت خواهید کرد و از این نظر استادی پرمیت دقیقا مشابه اقامت کاری یا ورک پرمیت است.

تمدید ویزای تحصیلی فرانسه چگونه است؟

به‌طورکلی زمانی که قصد تمدید ویزای تحصیلی فرانسه را دارید چند راه پیش روی شما قرار دارد. اولین راهکار این است که از دانشگاه و استاد خود مجوز گرفته و مجوز شما بیانگر این باشد که پایان‌نامه و پروژه پایانی شما نیازمند صرف زمان زیادی است. راه دوم این است که سعی کنید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و از این طریق اقامت خود را تمدید کنید. روش سوم برای انجام چنین کاری نیز این است که در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل شده و با اخذ پذیرش به اداره مهاجرت کشور فرانسه مراجعه کنید.

تغییر دانشگاه یا کالج پس از اخذ ویزای فرانسه ممکن است؟‌

بله؛ ولی این کار دارای سختی‌های بسیار زیادی است و معمولا راهکار ثابتی ندارد که بتوانید این کار را انجام دهید. برای انجام چنین کاری بهترین راهی که پیش روی شما قرار دارد این است که پس از ورود به خاک کشور فرانسه به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کرده و از طریق آنها پیگیری‌های لازم را انجام دهید. از طرف دیگر شما می‌توانید از خدمات مشاوره ارائه شده توسط دفتر مهاجرتی صباویزا نیز در این زمینه استفاده کرده و از مزایای این خدمات بهره‌مند شوید.

آیا امکان کار با ویزای تحصیلی فرانسه وجود دارد؟

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های دانشجویانی که علاقه‌مند به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه هستند این است که آیا می‌توانند در حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله این اجازه به شما داده می‌شود تا به‌صورت پاره‌وقت در کشور فرانسه مشغول به کار شده و بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را پرداخت کنید. دقت داشته باشید که میزان ساعتی که در طول هفته شما می‌توانید مشغول به کار شوید بسته به مقطعی دارد که شما در حال تحصیل در آن هستید.

دانشجویان مقطع دکترا بیشترین میزان ساعت و بعد از آن به ترتیب مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی قرار دارد.

آیا امکان گرفتن ویزای کار پس از تحصیل در فرانسه وجود دارد؟

بله آن دسته از دانشجویانی که علاقه‌مند به کارکردن در کشور فرانسه پس از دوران تحصیل خود هستند می‌توانند مراحل زیر را برای این کار طی کنند:

  • پس از دریافت مدرک تحصیلی خود به دنبال یک کارفرمای معتبر در کشور فرانسه باشید که شما را استخدام کند.
  • پس از دریافت نامه استخدام از کارفرما به وزارت کار در کشور فرانسه مراجعه کرده و درخواست مجوز کار در این کشور را ارائه دهید.
  • سپس شما باید در جلسه مصاحبه شرکت کرده و هدف خود از کارکردن در این کشور را به مقامات دولتی ارائه دهید.
  • در صورت دریافت مجوز کار شما می‌توانید با دردست‌داشتن این مجوز به اداره مهاجرت کشور فرانسه مراجعه کرده و درخواست خود به‌منظور تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری را به آنها ارائه دهید.
سوالات متداول

در این بخش به برخی از سوالات رایج در خصوص اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و اقامت در این کشور پاسخ خواهیم داد.

آیا می‌توانم ویزای تحصیلی فرانسه را به ویزای کاری تبدیل کنم؟
بله البته برای این کار باید رزومه خوبی داشته باشید و سابقه خوبی نیز از زندگی در کشور فرانسه داشته باشید.
تبدیل ویزای تحصیلی فرانسه به اقامت دائم چگونه است؟
برای این کار ابتدا باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. پس از 3 الی 5 سال کار در این کشور می‌توانید درخواست خود به منظور اخذ اقامت دائم کشور فرانسه را به مقامات این کشور ارائه دهید.
آیا می‌توانم برای همسر و فرزندانم ویزای همراه تحصیلی فرانسه بگیرم؟
بله در صورتی که تمکن مالی لازم را داشته باشید این اجازه به شما داده خواهد شد که بتوانید ویزای همراه را برای آنها دریافت کنید.
با داشتن ویزای تحصیلی می‌توانم در فرانسه کار کنم؟
بله شما می‌توانید به صورت پاره وقت در کشور فرانسه مشغول به کار شده و درآمد خوبی نیز داشته باشید.

سخن پایانی

با دریافت ویزای تحصیلی فرانسه این اجازه به شما داده خواهد شد تا بتوانید مشغول به تحصیل در دانشگاه های فرانسه شوید. این ویزا دارای انواع مختلفی بوده و شرایط متعددی نیز برای اخذ آن وجود دارد. درصورتی‌که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به دریافت ویزای تحصیلی کشور فرانسه بوده و قصد دارید در دانشگاه‌های این کشور در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط دفتر مهاجرتی صباویزا نیز استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. خدمات ارائه شده توسط این دفتر مهاجرتی بسیار باکیفیت بوده و از هزینه مناسبی نیز برخوردار است.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 4.8]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید