لوگو صبا ویزا
ویزای ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا : شرایط و هزینه ها (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای توریستی ایتالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

هفتمین اقتصاد بزرگ جهان، جمهوری ایتالیا، در قلب دریای مدیترانه واقع شده است. مساحت آن 301340 کیلومتر مربع و 60483973 نفر جمعیت دارد. این کشور از امپراتوری روم، که یکی از بزرگترین امپراتوری‌های اروپایی بود که تا به حال وجود داشته، پدید آمده است.

در نتیجه، امروزه این کشور خانه‌ی بسیاری از قلعه‌ها و کاخ‌ها، و ساختمان‌های بسیاری با سبک‌های معماری مختلف، مانند رومانس، گوتیک، مانریستی، باروک و نئوکلاسیک است. علاوه بر این، دارای خط ساحلی 7600 کیلومتری، دریاچه‌های زیبا، صخره‌های خیره کننده و پارک‌های ملی سرسبز بسیاری است.

ایتالیا با تمام این شگفتی‌های طبیعی و تاریخی، آهنربای بزرگی برای گردشگران است. تخمین زده می‌شود که سالانه بیش از 50 میلیون گردشگر از ایتالیا بازدید می‌کنند. گردشگری برای اقتصاد ایتالیا بسیار مهم است و بیش از 60 درصد از درآمد ملی این کشور را تامین می‌کند.

مسافران بین‌المللی که مایل به ورود به ایتالیا برای اقامت کوتاه مدت هستند می‌توانند با اخذ ویزای شینگن ایتالیا این کار را انجام دهند، اما همه افراد برای ورود به ایتالیا نیاز به ویزا ندارند. در این مقاله از سایر شرایط ورود و اخذ ویزای توریستی ایتالیا مطلع خواهید شد.

همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه ویزای توریستی ایتالیا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

فهرست عناوین

محدودیت‌های ورود ایتالیا در دوره‌ی ویروس کرونا

در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، ایتالیا و بقیه اعضای اتحادیه اروپا/منطقه شینگن  به توصیه کمیسیون اتحادیه اروپا ممنوعیت ورود اتباع کشورهای ثالث را در سراسر اتحادیه اروپا در اواسط مارس 2020 اعمال کردند. علاوه بر این، محدودیت‌های ورود به ایتالیا بر اساس وضعیت COVID-19 در سایر کشورها اغلب در حال تغییر است.

برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها در مورد محدودیت‌های سفر ایتالیا و سایر اقدامات اعمال شده توسط مقامات ایتالیایی، حتما با سفارت تماس بگیرید.

شرایط ویزای توریستی ایتالیا

همه اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای ورود به ایتالیا فقط باید یک مدرک شناسایی ارائه دهند، زیرا ایتالیا بخشی از حوزه‌ی شینگن است.

در عین حال، اگر شما یک مسافر غیر اتحادیه اروپا / EEA هستید که مایل به بازدید از ایتالیا، سان مارینو یا واتیکان هستید، باید موارد زیر را در بندر ورودی ایتالیا ارائه دهید تا اجازه ورود داشته باشید:

پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر. پاسپورت شما باید حداقل سه ماه از بازگشت شما به کشورتان، اعتبار داشته باشد.
ویزای شینگن – اگر مشمول رژیم ویزای ایتالیا باشند.

مدارک دیگری مانند دعوت نامه از یک میزبان ایتالیایی، اثبات تمکن مالی برای سفر به ایتالیا یا بلیط رفت و برگشت، ممکن است از شما خواسته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با خدمات کنسولی محلی ایتالیا در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید.

علاوه بر این، افسر مرزی ایتالیا ممکن است چند سوال در رابطه با سفر شما به ایتالیا از شما بپرسد، به عنوان مثال:

  • هدف شما از سفر به ایتالیا چیست؟
  • چه مدت قصد دارید در ایتالیا بمانید؟
  • قرار است کجا در ایتالیا بمانید؟ و ….

توجه داشته باشید که پلیس مرزی ایتالیا تصمیم نهایی را دارد که آیا شما اجازه ورود به ایتالیا را دارید یا خیر. اگر افسر مرزی ایتالیا به این نتیجه برسد که شما برای ایتالیا خطری ندارید، پس از بررسی مدارک خود، اجازه ورود به ایتالیا و در نتیجه به قلمرو شینگن را خواهید داشت.

لطفاً هنگام ورود به ایتالیا مطمئن شوید که افسر مرزی ایتالیا مهر پاسپورت شما را بزند. بدون مهر، ممکن است از ایتالیا جریمه یا بازداشت شوید.

چه کسانی برای ورود به ایتالیا به ویزای شینگن نیاز دارند؟

اگر به یکی از دسته های زیر تعلق دارید، برای ورود به ایتالیا و سایر کشورهای عضو منطقه شینگن به ویزای کوتاه مدت نیاز دارید:

  • شما تبعه یک کشور جهان سوم هستید که با کشورهای شینگن به توافق نامه آزادسازی ویزا نرسیده‌اند.
  • شما تبعه یک کشور جهان سوم هستید که توافق نامه آزادسازی ویزا را با کشورهای شینگن امضا کرده است، اما قبلاً از ورود به ایتالیا یا هر کشور شینگن دیگری رد شده‌اید.

    مدارک ویزای توریستی ایتالیا

لیست مدارک زیر برای هر درخواست کوتاه مدت ویزای شینگن ایتالیا مورد نیاز است:

فرم درخواست ویزای ایتالیا. فرم را تکمیل و سپس پرینت بگیرید. پس از چاپ در پایان وارد شوید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که در این فرم داده‌اید با اطلاعاتی که در بقیه مدارک مورد نیاز برای ویزای ایتالیا آمده است، مطابقت دارد.
یک عکس در اندازه پاسپورت. عکس باید در شش ماه گذشته و مطابق با شرایط ویزای عکس ایتالیا گرفته شده باشد.
پاسپورت معتبر. باید پاسپورت خود را به همراه بقیه مدارک مورد نیاز ویزا ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما دارای حداقل دو صفحه خالی برای الصاق ویزا و موارد زیر باشد:
از 5 سال قدیمی‌تر نباشد.
حداقل سه ماه دیگر پس از تاریخی که قصد دارید ایتالیا و کل قلمرو شینگن را ترک کنید، اعتبار داشته باشد.
کارت اجازه اقامت شما به همراه یک کپی (اگر شهروند کشوری که از آن درخواست می‌کنید نیستید).

مدرک اقامت:

رزرو هتل. (برای یافتن هتل های ارزان در ایتالیا، Booking.com یا HotelsCombined را بررسی کنید!)
اگر میزبانی در ایتالیا دارید: کپی تکمیل شده و امضا شده فرم حمایت به همراه کپی پاسپورت و کارت اجازه اقامت ایتالیا میزبان خود (در صورت وجود).
مدرک سفر (در صورت لزوم):

بلیط رفت و برگشت، رزرو، یا برنامه سفر.

اثبات در دسترس بودن وسایل حمل و نقل شخصی.

بلیط کشتی.

بیمه ویزای سفر شینگن. بیمه درمانی برای کل خاک ایتالیا و منطقه شینگن. حداقل پوشش بیمه درمانی برای منطقه شینگن 30000 یورو است.

بیمه‌نامه‌های درمانی مسافرتی برای خارجی‌هایی که از ایتالیا بازدید می‌کنند و شرایط ویزای ایتالیا را برآورده می‌کنند را می‌توان به صورت آنلاین از Europ Assistance یا AXA Assistance خریداری کرد. بیمه‌نامه‌های مسافرتی صادر شده توسط مقامات ایتالیایی در سراسر جهان پذیرفته می‌شود.

اثبات وضعیت مدنی. این می‌تواند گواهی ازدواج، شناسنامه فرزندان، گواهی فوت همسر و … باشد. اسناد وضعیت مدنی نباید بیشتر از شش ماه باشد.
در صورت درخواست سفارت باید مدارک زیر را نیز ارائه دهید:
کپی صفحات مربوطه در پاسپورت، مانند صفحات حاوی ویزاهای قبلی.
هدف‌نامه . نامه‌ای شخصی که در آن توضیح می‌دهید که چرا برای سفر به ایتالیا اقدام می‌کنید، چه مدت قصد دارید بمانید، چه زمانی را ترک خواهید کرد و سایر جزئیات مربوط به سفر.
چک لیست مدارک. مدارک ارسالی را علامت بزنید و چک لیست اسناد را به پرونده درخواست خود اضافه کنید. چک لیست معمولاً از کنسولگری/سفارت ایتالیا در دسترس است.

در صورت شاغل بودن:

نامه مرجع، که شامل اطلاعاتی در مورد تاریخ شروع استخدام، عنوان شغلی، حقوق سالانه شما و دوره مرخصی درخواستی شما است.
فیش حقوقی سه ماه گذشته
صورت حساب جاری بانکی 3 ماه اخیر
در صورت خوداشتغالی (فریلنسری)
یک کپی از جواز کسب و کار شما یا گواهی‌های تاسیس
صورت حساب بانکی کسب و کار 3 ماه اخیر
اسناد اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR)
اگر دانش آموز هستید
مدرک ثبت نام
گواهی عدم اعتراض از مدرسه یا دانشگاه
در صورت بازنشستگی
مدرک دریافت مستمری 6 ماه گذشته
در صورت بیکار بودن
اگر شما به همسر وابسته هستید:
اطلاعات استخدامی همسرتان (کارنامه، فیش حقوقی.)
اظهارنامه مالیات بر درآمد مشترک. اگر مالیات بر درآمد شما ملحق نشده است، باید یک کپی از گواهی ازدواج خود را نیز ارائه دهید.

اگر شما به والدین وابسته هستید:

اطلاعات شغلی فرزند شما (کارنامه، فیش حقوقی.)
اظهارنامه مالیات بر درآمد مشترک. اگر مالیات بر درآمد شما ملحق نشده است، باید یک کپی از شناسنامه فرزندتان را نیز ارائه دهید.

اگر فرزند وابسته هستید:

اطلاعات مالی والدین (صورت حساب‌های بانکی سه ماه گذشته، سه فیش حقوقی آخر)
اظهارنامه مالیات بر درآمد والدین. اگر نام شما در اظهارنامه مالیات بر درآمد والدینتان درج نشده است، باید گواهی تولد خود را نیز ارائه دهید.
در صورتی که صاحب خانه‌ هستید:
اثبات درآمد منظم ایجاد شده توسط یک ملک، برای 6 ماه گذشته

ویزای ایتالیا برای افراد زیر سن قانونی

افراد زیر سن قانونی که برای دریافت ویزای کوتاه مدت ایتالیا اقدام می‌کنند، یا والدینی که برای فرزند خردسال خود برای دریافت ویزا درخواست می‌کنند، باید شرایط اضافی ویزای ایتالیا زیر را در پرونده درخواست خود تکمیل کنند:

شناسنامه خردسالی که به ایتالیا سفر می‌کند. ممکن است یک نسخه اضافی نیز درخواست شود.
فرم درخواست ایتالیا با امضای هر دو والدین.
نامه‌ای از هر دو والدین مبنی بر اجازه سفر و مسئولیت مالی سفر خردسال.
کپی تایید شده شناسنامه/گذرنامه هر دو والدین
حکم دادگاه خانواده، در صورتی که فقط یکی از والدین حضانت کامل کودک را بر عهده داشته باشد.
اگر خردسال به تنهایی با شخص دیگری سفر می‌کند:
به عهده گرفتن مسئولیت یک بزرگسال در طول سفر خردسال به ایتالیا.
یک نسخه اصلی و یک کپی از صفحه گذرنامه شخص همراه حاوی اطلاعات دارنده، تاریخ انقضا، یک عکس اخیر و یک کپی ویزای معتبر.
مجوز محضری والدین برای سفر به ایتالیا که توسط هر دو والدین/قام امضا شده باشد.
تمکن مالی ویزای توریستی ایتالیا

اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در ایتالیا. مقامات ایتالیایی از شما می‌خواهند که ثابت کنید در طول اقامت خود در ایتالیا دارای امکانات مالی لازم برای حمایت از خود هستید. بسته به مدت اقامت خود باید ثابت کنید که مبلغ زیر را دارید.

تا 5 روز – مبلغ کلی 269.60 یورو برای هر نفر و 212.81 برای هر دو نفر یا بیشتر است.
6-10 روز – مبلغ روزانه 44.93 یورو برای هر نفر و 26.33 یورو برای هر دو نفر و بیشتر است.
11 تا 20 روز – مبلغ کلی 51.64 یورو برای هر نفر و 25.82 یورو برای هر دو نفر یا بیشتر است، به علاوه مبلغ روزانه 36.67 یورو برای هر نفر و 22.21 یورو برای هر دو نفر یا بیشتر است.
بیش از 20 روز – مبلغ کلی 206.58 یورو برای هر نفر و 118.79 یورو برای هر دو نفر یا بیشتر است، به علاوه مبلغ روزانه 27.89 یورو برای هر نفر و 17.04 یورو برای هر دو نفر یا بیشتر است.
اتباع پاکستان و افغانستان، عراق و فلسطین و دارندگان مدارک سفر

اتباع پاکستان، افغانستان، عراق، فلسطین و دارندگان مدارک سفر (با سه حرف کد XXA یا XXB که در ایکائو نشان داده شده است) باید گواهی تولد یا اظهارنامه کنسولی حاوی نام کامل مادر و پدر خود را ارائه دهند.

الزامات اضافی بر اساس هدف ورود به ایتالیا

با توجه به هدف خود از ورود به ایتالیا، باید مدارک اضافی را به عنوان بخشی از درخواست ویزای سفر کوتاه مدت خود به ایتالیا ارائه دهید. در ادامه، شرایط ویزای ایتالیا را بر اساس هدف خود از سفر به ایتالیا بیابید.

شرایط ویزای ترانزیت فرودگاه ایتالیا

اگر ایتالیا کشور مقصد شما نیست، اما در عوض شما فقط باید در یکی از فرودگاه‌های ایتالیا فرود بیایید، تا بتوانید پرواز دیگری را انجام دهید که شما را به کشور مقصد غیر شینگن شما می‌برد، باید برای ترانزیت فرودگاه ایتالیا اقدام کنید.

اتباع کشورهای تحت رژیم ویزای شینگن به ویزای ترانزیت فرودگاه ایتالیا نیاز ندارند. در واقع، اتباع تعداد بسیار کمی از این کشورها این کار را انجام می‌دهند. لیست شهروندانی را که به ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا نیاز دارند، بررسی کنید تا دریابید که آیا نیاز به درخواست ویزای آن دارید یا خیر.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ترانزیت فرودگاهی شینگن به ایتالیا

هنگام درخواست برای دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا، باید مدارک اضافی زیر را ارائه دهید:

ویزای معتبر (در صورت نیاز) برای کشور نهایی که به آن سفر می‌کنید.
بلیط هواپیما آخرین کشوری که به آن سفر می‌کنید.
شرایط ویزای ترانزیت ایتالیا

اگر مسافری هستید که باید در یکی از بنادر ایتالیا پیاده شوید تا در کشتی دیگری که شما را به کشور مقصد غیر شینگن خود می برد سوار شوید، باید برای ویزای ترانزیت ایتالیا درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ترانزیت شینگن ایتالیا

هنگام درخواست برای دریافت ویزای ترانزیت ایتالیا، باید مدارک اضافی زیر را ارائه دهید:

ویزای معتبر (در صورت نیاز) برای کشور نهایی که به آن سفر می‌کنید.
بلیط آخرین کشوری که به آن سفر می‌کنید.
اصل و فتوکپی کتاب سیمن (فقط برای دریانوردان الزامی است).
نامه از شرکت کشتیرانی دعوت کننده. صادر شده توسط شرکت کشتیرانی دعوت کننده در کشور شینگن که دریانورد در آن پیاده خواهد شد (فقط برای دریانوردان لازم است).
قرارداد استخدام. قرارداد با شرکت ناوبری/کشتی به منظور سوار شدن به کشتی (فقط برای دریانوردان الزامی است).
گواهی تناسب اندام پزشکی. (فقط برای دریانوردان الزامی است)
نکات اخذ ویزای توریستی ایتالیا

اگر تنها با هدف گردشگری، یعنی تعطیلات، تفریح، تجربه این کشور و فرهنگ یا گشت و گذار در ایتالیا، قصد سفر به ایتالیا را دارید، باید برای ویزای توریستی ایتالیا اقدام کنید.

ویزای ایتالیا با دعوتنامه و بدون دعوتنامه

هنگامی‌که به دعوت یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده مقیم ایتالیا به ایتالیا سفر می‌کنید، باید ویزای ویزیتور ایتالیا را داشته باشید تا اجازه ورود و اقامت در ایتالیا را در یک دوره 6 ماهه تا 90 روز داشته باشید.

مدارک مورد نیاز

هنگام درخواست برای دریافت ویزای بازدید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

اثبات تمکن مالی. شواهدی که نشان می‌دهد شما پول کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در ایتالیا دارید. این می‌تواند یک:
گواهی بانکی، دفاتر بانکی، صورت‌حساب‌های بانکی شخصی، صورت‌حساب‌های کارت اعتباری یا موجودی شش ماه گذشته.
نامه‌ حمایت مالی. زمانی که شخص دیگری از سفر شما به ایتالیا حمایت مالی می‌کند. همچنین اغلب به آن سوگندنامه پشتیبانی نیز گفته می‌شود.
برنامه سفر. برنامه دقیق روزانه سفر شما به ایتالیا.
دعوتنامه. توسط خویشاوند/دوست مقیم ایتالیا، شما را برای بازدید دعوت می‌کند.
اثبات رابطه با میزبان مقیم ایتالیا.
شرایط ویزای پزشکی ایتالیا

اگر قصد دارید برای وضعیت سلامتی خود به دنبال درمان پزشکی در ایتالیا باشید، باید برای ویزای پزشکی ایتالیا اقدام کرده و دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن پزشکی ایتالیا

هنگام درخواست برای دریافت ویزا برای دریافت مراقبت‌های پزشکی در ایتالیا، باید مدارک اضافی زیر را ارائه دهید:

گزارش پزشکی محلی. صادر شده از یک پزشک/کلینیک/بیمارستان در کشور شما، تایید می‌کند که شما به درمان پزشکی در ایتالیا نیاز دارید.
یک گواهی پزشکی از بیمارستان یا پزشک ایتالیا که تاریخ ملاقات شما و همچنین وضعیت پزشکی شما را تایید می‌کند. همچنین باید تأیید کند که بیمارستان می‌تواند درمان پزشکی خاص را انجام دهد و بر این اساس شما پذیرفته می‌شوید.
اثبات ترتیب مالی انجام شده.
تایید رسمی درمان/ قرار ملاقات توسط موسسه پزشکی پذیرنده (بیمارستان/کلینیک) در ایتالیا
ویزای ایتالیا برای مقاصد فرهنگی، ورزشی، سینما یا مقاصد مذهبی

اگر با هدف شرکت در یک رویداد فرهنگی، ورزشی یا مذهبی به ایتالیا سفر می‌کنید، یا اگر عضو یک گروه فیلمبرداری هستید که برای فیلمبرداری صحنه فیلم به ایتالیا سفر می‌کنید، باید برای ویزای ایتالیا برای فرهنگی، ورزشی درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز

هنگام درخواست برای دریافت ویزای ایتالیا با هدف شرکت در یک رویداد فرهنگی / ورزشی / مذهبی در ایتالیا، باید مدارک اضافی زیر را ارائه دهید:

اطلاعات رویداد. مانند دعوت نامه از ارگان مربوطه در ایتالیا با جزئیات مربوط به ماهیت رویدادها یا فعالیت‌هایی که قرار است در ایتالیا برگزار شود.
بلیط‌های ورود به رویداد.
شرایط ثبت نام.
برنامه تفصیلی رویداد در ایتالیا.
سایر اسنادی که اسامی متقاضیان (اعضای خدمه) و سایر اطلاعات مربوط به رویداد را ارائه می‌دهد.
اثبات اجراهای قبلی. شرکت در جشنواره‌ها و مراسم‌های قبلی (فرهنگی، مذهبی)، مسابقات ورزشی، گواهی برندگان، اثبات رتبه جهانی/بین‌المللی (ورزشی).
شرایط ویزا برای همسر/شوهر یک شهروند ایتالیایی

اگر همسر یا شوهر شما یک شهروند ایتالیایی است و می‌خواهید به ایتالیا سفر کنید، باید برای همسر یک شهروند ایتالیایی درخواست ویزای ایتالیا بدهید.

مدارک مورد نیاز

هنگام درخواست برای دریافت ویزای ایتالیا به عنوان همسر یک شهروند ایتالیایی، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

مدرک شهروندی ایتالیا (کارت شناسایی یا کارت کنسولی یا گواهی ملیت ایتالیا یا حکم تابعیت).
سند ازدواج ایتالیایی.
کتاب رکورد خانواده ایتالیایی.
شرایط ویزای ایتالیا برای بازدید رسمی

اگر عضو یک هیئت رسمی هستید که به دنبال دعوت رسمی قرار است در جلسات، مشاوره‌ها، مذاکرات یا برنامه‌های تبادلی و همچنین در رویدادهای خاصی که در ایتالیا برگزار می‌شود شرکت کنید، باید برای ویزای ایتالیا برای بازدید رسمی درخواست دهید.

مدارک لازم
کپی دعوتنامه رسمی.
شواهد در مورد هدف سفر (مذاکرات، جلسات، رویدادهای سازمان‌های بین دولتی، مشاوره).
مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا

برای تکمیل مراحل درخواست ویزای کوتاه مدت ایتالیا، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

محل درخواست ویزای ایتالیا را بیابید.
نوع ویزای ایتالیا را که نیاز دارید مشخص کنید.
فرم درخواست ویزای کوتاه مدت ایتالیا را تکمیل کنید.
مدارک مورد نیاز برای ویزای ایتالیا را جمع آوری کنید.
یک قرار مصاحبه ویزا با سفارت/کنسولگری ایتالیا یا مرکز درخواست ویزا در کشور محل اقامت خود تعیین کنید.
در مصاحبه شرکت کنید.
منتظر بررسی ویزای شینگن ایتالیا خود باشید.
برای ویزای کوتاه مدت ایتالیا از کجا باید اقدام کرد؟

حضور ایتالیایی‌ها در هر کشور جهان، ارائه ویزا را به طور متفاوتی تنظیم می‌کند. در نتیجه، ممکن است مجبور شوید در یکی از نهادهای دیپلماتیک ایتالیا در کشور محل اقامت خود درخواست دهید:

  • سفارت ایتالیا
  • کنسولگری ایتالیا
  • یک مرکز درخواست ویزا که ایتالیا ارسال ویزا را به آن برون سپاری کرده است
  • سفارت/کنسولگری یکی دیگر از کشورهای شینگن که ایتالیا ارسال ویزا را به آن برون سپاری کرده است

چه کسانی می‌توانند برای ویزای شینگن در سفارت/کنسولگری ایتالیا درخواست دهند؟

برای واجد شرایط بودن برای ارسال درخواست ویزای کوتاه مدت خود در سفارت/کنسولگری/VAC ایتالیا، یکی از اظهارات زیر باید با وضعیت شما مطابقت داشته باشد:

  • به غیر از ایتالیا، از هیچ کشور شینگن دیگری دیدن نخواهید کرد.
  • از کشورهای شینگن بیشتری بازدید خواهید کرد، اما ایتالیا مقصد اصلی شماست، به این معنی که روزهای بیشتری را در ایتالیا سپری خواهید کرد تا در کشورهای دیگر.
  • در هر کشور به میزان مساوی روز خواهید گذراند، اما از طریق ایتالیا وارد منطقه شینگن خواهید شد.

علاوه بر این، فقط در صورتی مجاز خواهید بود که درخواست ویزای کوتاه مدت ایتالیا را در سفارت / کنسولگری / VAC ایتالیا ارسال کنید:

  • شهروند کشوری که از آنجا درخواست می‌دهید باشید.
  • یک شهروند خارجی دارای مجوز اقامت دائم/موقت در کشوری باشید که از آنجا درخواست می‌کنید.

شما نمی‌توانید برای ویزای کوتاه مدت ایتالیا از کشوری که در حال حاضر در آن با ویزا حضور دارید درخواست دهید.

زمان جواب ویزای توریستی ایتالیا

زمان پردازش ویزای کوتاه مدت ایتالیا ممکن است تا 15 روز طول بکشد. با این حال، با توجه به شرایط خاص شما، این دوره ممکن است تا 30 روز تمدید شود. موارد استثنایی ممکن است تا 60 روز طول بکشد، زیرا سفارتخانه‌های ایتالیا ممکن است مجبور شوند با کنسولگری‌های شینگن دیگر مشورت کنند.

برای جلوگیری از تاخیر در صدور ویزای اقامت کوتاه ایتالیا، باید در اسرع وقت درخواست خود را ارسال کنید، البته حداکثر سه ماه قبل از سفر به ایتالیا.
هزینه ویزا در زمان ارسال درخواست است و قابل استرداد نیست. در صورت انصراف از درخواست یا رد آن، هزینه‌ای بازپرداخت نمی‌شود.

سوالات متداول ویزای توریستی ایتالیا

چه مدت می‌توانیم بدون ویزا در ایتالیا بمانیم؟

مدت مجاز اقامت در ایتالیا بدون ویزا به ملیت شما بستگی دارد، به شرح زیر:

اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA می‌توانند تا 90 روز در ایتالیا در یک دوره 180 روزه بمانند. اگر می‌خواهند بیشتر بمانند، باید در مقامات مربوطه ایتالیا ثبت نام کنند.
دارندگان گذرنامه کشورهای معاف از روادید ایتالیا می‌توانند تا 90 روز در ایتالیا و سایر کشورهای شینگن در یک دوره شش ماهه بمانند.
اتباع استرالیا، اسرائیل، ژاپن، کانادا، نیوزیلند، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا که مایل به اقامت طولانی‌تری در ایتالیا هستند باید ظرف سه ماه پس از ورود به ایتالیا اجازه اقامت را از مقامات مربوطه ایتالیا دریافت کنند.
اتباع بقیه کشورهای معاف از ویزا ایتالیا که مایل به اقامت طولانی‌تری در ایتالیا هستند باید برای اقامت طولانی مدت از کشور محل اقامت خود برای ویزای ملی ایتالیا درخواست دهند.
اتباع کشورهایی که هنوز با ایتالیا و سایر اعضای شینگن موافقت نامه بدون روادید امضا نکرده‌اند، باید قبل از رفتن به ایتالیا یا هر کشور دیگر عضو شینگن، ویزا دریافت کنند.

مهم: مطمئن شوید که قانون ویزای شینگن 90/180 را درک کرده‌اید. این قانون را حتی برای یک روز نقض نکنید، زیرا ممکن است با عواقبی برای اقامت بیش از حد در قلمرو شینگن  روبرو شوید.

آیا می‌توانم ویزای شینگن خود را در ایتالیا تمدید کنم؟

بله، شما می‌توانید ویزای شینگن ایتالیا خود را تمدید کنید، اما فقط در موارد استثنایی مانند عدم توانایی ثابت شده در ترک یا در موارد خاص که به اندازه کافی موجه هستند، مانند دلایل بشردوستانه یا فورس ماژور می‌توانید موفق به تمدیدش شوید.

آیا ویزای شینگن ایتالیا من قابل لغو است؟

بله، در صورتی که مقامات ذیصلاح ایتالیا به این نتیجه برسند که دیگر شرایط صدور ویزا وجود ندارد، ویزای ایتالیا شما باطل می‌شود.

لطفاً توجه داشته باشید که عدم ارائه الزامات ورود توسط دارنده ویزا به افسر مرزی نیز ممکن است منجر به تصمیمی مبنی بر لغو یا لغو ویزا شود، البته نه به طور خودکار.

آیا هر بار که برای ویزای ایتالیا اقدام می‌کنم باید اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت) ارائه دهم؟

برای هر درخواست ویزای ایتالیا که ظرف 59 ماه پس از جمع آوری اثر انگشت شما ارسال می‌شود، نیازی به ارائه اثر انگشت ندارید. پس از گذشت این مدت اثر انگشت شما دوباره ثبت می‌شود.

آیا برای بازدید از سن مارینو و/یا شهر واتیکان به ویزا نیاز دارم؟

اگرچه سن مارینو و واتیکان توافقنامه شینگن را امضا نکردند، اما بخشی از منطقه شینگن در نظر گرفته می‌شوند. اگر ویزای ایتالیا دارید، نیازی به دریافت ویزای خاصی برای سان مارینو یا واتیکان ندارید. شما می‌توانید آزادانه به هر یک از این ایالت‌های کوچک سفر کنید زیرا هنگام ورود به ایتالیا کنترل مرزی انجام نمی‌شود.

رد شدن ویزای توریستی ایتالیا

کمبود بودجه برای پوشش هزینه‌های اقامت و سفر یکی از دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای ایتالیا است. سفارت می‌خواهد ببیند که شما بودجه کافی برای پوشش اقامت خود در ایتالیا از جمله پروازها و اقامت در روزهایی که قرار است سفر کنید، دارید یا نه. همچنین به هر دلیلی اگر تضمین نکنید که به کشور خود برمی‌گردید، ویزای شما رد خواهد شد.

اعتراض به ریجکت ویزای ایتالیا

اگر ویزای شینگن شما توسط سفارت یا کنسولگری ایتالیا رد شده باشد، شما حق دارید در عرض 60 روز از تاریخ اطلاع رسانی نسبت به امتناع ناعادلانه اعتراض کنید. دادگاه اداری رم (TAR) درخواست‌های دیرهنگام را بررسی نخواهد کرد.

پیروی از یک رویه نادرست یا ارائه درخواست اشتباه ممکن است منجر به عواقب قابل توجهی شود، به همین دلیل، درخواست از یک وکیل با صلاحیت برای اجرای درخواست تجدید نظر بسیار مهم است.

یک وکیل ایتالیایی طبق قانون موظف است فرآیند تجدیدنظر را در دادگاه اداری در رم (TAR) انجام دهد. شما نمی‌توانید شخصا درخواست تجدید نظر کنید. وکلای متخصص در Giambrone شما را در طول فرآیند هدایت می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که تمام اقدامات مناسب برای داشتن بهترین شانس موفقیت انجام می‌شود.

تبدیل ویزا توریستی به کار در ایتالیا

اخذ ویزای کار ایتالیا به سادگی ویزای ورودی است. این بدان معناست که به شما اجازه ورود به ایتالیا را می‌دهد، اما همچنان باید مجوز اضافی برای اقامت (مجوز اقامت یا permesso di soggiorno)را  دریافت کنید. شما باید ظرف هشت روز پس از ورود به ایتالیا برای permesso di soggiorno خود درخواست دهید.

پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا

طبق قانون مهاجرت و قانون اساسی ایتالیا، روش های مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که در این میان پناهجویان نیز به عنوان افرادی شناخته می شوند که می توانند حق قانونی اقامت را کسب کنند.

شهروندان خارجی که درخواست حمایت از دولت ایتالیا داده‌اند.
اتباع خارجی که به دلایل مختلف از جمله صلح، مذهب، ملیت یا به خاطر تعلق به یک طبقه اجتماعی خاص یا وابستگی سیاسی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.
اتباع خارجی که به دلیل جنگ، گرسنگی، بلایای طبیعی، فقر یا سایر شرایط مشابه به دسته افراد آواره ملحق می‌شوند.
اتباع خارجی که طبق مقررات کنوانسیون نیویورک 1954، افراد بدون تابعیت در نظر گرفته می‌شوند.

سخن آخر

ایتالیا، کشوری زیبا با مجسمه‌های مختلف، اماکن تاریخی و مناظر چشم‌نواز، آغوشی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت است. به شرطی که بتوانید ویزای شنگن را دریافت کنید. شما می‌توانید برای اینکه شانس خود را در اخذ ویزای شنگن افزایش دهید، جمع‌آوری مدارک و باقی اقدامات را به موسسه مهاجرتی صبا ویزا بسپارید، یا با مشاوران ما جهت اطلاعات بیشتر، تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 3.9]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید