لوگو صبا ویزا
ویزای توریستی سوئد

ویزای توریستی سوئد : شرایط و هزینه ها (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای توریستی سوئد و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

ایرانیان برای انجام سفرهای توریستی به سوئد نیاز به دریافت ویزای توریستی سوئد دارند. در این مقاله به شرایط، مدارک مورد نیاز و نحوه اخذ این ویزا پرداخته شده است. همچنین سوئد عضو اتحادیه شنگن است. در این مقاله مطالب مفیدی در زمینه ویزای شینگن سوئد خواهید یافت. اگر علاقه‌مند به سفر به سوئد هستید، برای اخذ ویزای توریستی سوئد می‌توانید از خدمات و مشاوره‌های تخصصی موسسه مهاجرتی صبا ویزا استفاده نمایید.

 

فهرست عناوین

شرایط دریافت ویزای توریستی سوئد چیست؟

برای دریافت ویزای توریستی باید :

  • پاسپورتی داشته باشید که حداقل سه ماه پس از انقضای ویزا اعتبار داشته باشد، در ده سال گذشته صادر شده باشد و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • بتوانید هدف از بازدید خود را از سوئد توصیف کنید.
  • پولی برای حمایت از خود و سفر بازگشت به خانه داشته باشید (سوئد همچنین از شما می‌خواهد که برای هر روز اقامت در سوئد 450 کرون داشته باشید که می‌تواند توسط شخصی که شما را دعوت کرده‌ است نیز پرداخت گردد)
  • بیمه مسافرتی پزشکی انفرادی داشته باشید که کلیه هزینه‌هایی را که ممکن است در ارتباط با درمان فوری پزشکی، مراقبت‌های پزشکی فوری یا حمل و نقل به کشور خود به دلایل پزشکی ایجاد شود پوشش دهد (بیمه باید حداقل 30000 یورو را پوشش دهد و برای همه کشورهای شنگن معتبر باشد.)
  • ثابت کنید که قصد دارید سوئد و منطقه شینگن را در آخرین روز قبل از انقضای ویزا ترک کنید (توریست در سوئد فقط تا مدت زمان اعتبار ویزای خود اجازه اقامت دارد)
  • عکسی که با فرمت پاسپورت باشد و در شش ماه گذشته گرفته شده باشد، ارائه دهید.
  • سایر مدارک مورد نیاز سفارت را آماده کنید.

به یاد داشته باشید مهم است که بررسی کنید چه چیزی در مورد خاص شما اعمال می‌شود. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در وب سایت سفارت بیابید. اگر قصد دارید درخواست خود را به سفارت یا سرکنسولگری یک کشور شینگن دیگر ارسال کنید، باید از قبل با آنها تماس بگیرید. این سفارت یا سرکنسولگری آن کشور است که درخواست شما را ارزیابی کرده و در مورد آن تصمیم می‌گیرد.

 

ویزای توریستی سوئد2

حقایقی که باید درباره ویزای توریستی سوئد بدانید

ویزا فقط برای اقامت شما در کشورهای شنگن تا 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است.

روی برچسب ویزا که روی پاسپورت شما چسبانده شده است نوشته شده است که چند روز می‌توانید در کشورهای شنگن اقامت داشته باشید. روزها را می‌توان در بازه زمانی مشخص شده روی برچسب مشاهده کرد. این دوره اغلب 15 روز بیشتر از تعداد روزهایی است که شما مجاز به اقامت در کشورهای شنگن هستید. دلیل این امر این است که در صورت وقوع اتفاق غیرقابل پیش بینی فرصتی برای تغییر تاریخ سفر خود داشته باشید.

ویزا میتواند برای چند بار ورود یا خروجمعتبر باشد :

  • روی برچسب ویزا نوشته شده است که در طول مدت اعتبار چند بار مجاز به ورود و خروج از کشورهای شنگن هستید.
  • اگر به طور منظم از سوئد بازدید می‌کنید، می‌توانید برای ویزای شینگن که برای چند بار ورود (multiple entries) معتبر است، درخواست دهید. ویزای چند بار ورود می‌تواند برای اقامت تا 90 روز در یک دوره 180 روزه تا پنج سال معتبر باشد.
  • ویزا ممکن است فقط برای کشورهای خاصی درخواست داده شود.
  • اگر ویزا دریافت می‌کنید، اغلب می‌توانید از سایر کشورهای شینگن نیز دیدن کنید.
  • ویزای شما ممکن است در موارد خاصی فقط برای ورود و اقامت در سوئد یا در برخی از کشورهای شینگن معتبر باشد، برای مثال این در صورتی است که اگر پاسپورت شما توسط همه کشورهای شینگن پذیرفته نشود.

زمان اعتبار ویزای خود را محاسبه کنید :‌

با کمک ماشین حساب ویزای اتحادیه اروپا (EU’s visa calculator) می‌توانید زمان سفر مجدد به منطقه شنگن و چند روز اقامت را محاسبه کنید.

کنترل ویزا در مرز :

ویزای کوتاه مدت شما به شما این امکان را می‌دهد که به سوئد و معمولاً به سایر کشورهای شینگن سفر کنید. به طور خودکار به شما حق ورود به منطقه شینگن را نمی‌دهد، بنابراین ممکن است مجبور شوید اطلاعات خاصی را در مرز یا سایر مراکز کنترل‌ ارائه دهید. برای مثال ممکن است مجبور شوید اطلاعاتی در مورد مدارک حمایتی خود، مدت زمانی که قصد دارید در سوئد بمانید و چرا از سوئد بازدید می‌کنید، ارائه دهید. در برخی موارد، چنین بررسی‌هایی ممکن است مانع  ورود به سوئد یا منطقه شنگن شود.

بنابراین باید کپی اسنادی را که هنگام درخواست ویزا ارائه کرده‌اید (مانند دعوت نامه، تاییدیه سفر، سایر اسنادی که هدف اقامت شما را بیان می‌کنند) همراه داشته باشید.

 

اطلاعات عمومی که باید درباره ویزای شینگن بدانید

برای سفر به سوئد ممکن است نیاز به ویزای ورود (entry visa) داشته باشید. ویزا مجوز سفر و اقامت در یک کشور برای مدت محدودی صادر می‌شود. شهروندانی که خارج از اتحادیه اروپا باید برای بازدید از سوئد به ویزا نیاز دارند.

این نکته را متذکر می‌شویم که سفارت با هیچ شرکت یا نمایندگی خارجی همکاری نمی‌کند. هیچ شرکت یا نماینده خارجی سفارت را نمایندگی نمی‌کند یا از طرف سفارت عمل نمی‌کند. کارکنان سفارت همیشه ژاکت یا جلیقه‌هایی با علامت Embassy of Sweden برای شناسایی آسان می‌پوشند. سفارت هیچ هزینه‌ای برای رزرو وقت دریافت نمی‌کند. تنها در هنگام ثبت درخواست ویزا، پاسپورت یا هر سرویس دیگری مطابق با قانون هزینه‌های سوئد، هزینه دریافت می‌شود. هزینه‌ها همیشه به صورت آنلاین یا در بانک پرداخت می‌شوند.

سوئد عضو اتحادیه شنگن است. همکاری با شینگن به افرادی که دارای ویزا برای سفر به سوئد هستند اجازه می‌دهد تا به سایر کشورهای عضو شینگن نیز سفر کنند. کشورهایی که بخشی از همکاری شینگن (Schengen Cooperation) هستند اغلب به عنوان کشورهای شینگن شناخته می‌شوند.

 

انواع ویزای سوئد

ویزای سوئد را می‌توان به طور کلی بسته به مدت اقامت متقاضی طبقه بندی کرد. بنابراین ویزای کوتاه مدت یا بلند مدت برای انواع مختلف ویزا صادر می‌شود. آنها می‌توانند به عنوان ویزای یک بار ورود (single-entry)، دو بار ورود (double-entry) یا چند بار ورود (multiple-entry) برای بازدید تا 90 روز در دوره‌های 180 روزه صادر شوند. ویزای یکبار ورود اجازه یک بار ورود به سوئد را می دهند، در حالی که دارندگان ویزای دوبار ورود می‌توانند دو بار در بازه زمانی تعیین شده سفر کنند و ویزای چند بار ورود امکان بازدید متوالی از سوئد را فراهم می‌کند.

 

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن به دارنده آن اجازه می‌دهد تا برای مدت کوتاهی آزادانه در منطقه شینگن سفر کنند. منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی به نام کشورهای شنگن است که در میان آنها کنترل مرزی لغو شده است. بنابراین مسافرانی که مایل به سفر در منطقه شینگن برای سفرهای تجاری یا توریستی هستند، موظفند ویزای شینگن را برای اقامت تا 90 روز در مدت 180 روز دریافت کنند.

لیست کامل کشورهای شینگن شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس است.

ویزای توریستی سوئد3

 

ویزای شینگن سوئد (ویزای گروه C – برای بازدیدهای کوتاه مدت)

 انواع ویزای شینگن سوئد

ویزای توریستی سوئد (Sweden Tourist Visa) : به شهروندان کشور‌های جهان سوم داده می‌شود که به دنبال سفر به سوئد صرفاً برای مقاصد گردشگری و تفریحی در یک دوره زمانی حداکثر 90 روزه هستند.

ویزای ترانزیت فرودگاهی سوئد (Sweden Airport Transit Visa) : امکان توقف در فرودگاه‌های سوئد را برای تغییر پرواز فراهم می‌کند. اما مسافر فقط می‌تواند وارد منطقه بین‌المللی فرودگاه شود زیرا ویزای ترانزیت فرودگاهی اجازه بازدید از کشور را به دارنده آن نمی‌دهد. در صورت امکان، یک کپی از ویزای مقصد بعدی شما ممکن است در فرودگاه درخواست شود.

ویزای تجاری سوئد (Sweden Business Visa) : برای شهروندان کشور‌های جهان سوم صادر می‌شود که مایل به داشتن ویزا با هدف انجام فعالیت‌های تجاری در سوئد هستند. دارنده ویزای تجاری می‌تواند برای شرکت در یک جلسه تجاری یا شرکت در فعالیت‌های تجاری برای اقامت حداکثر تا 90 روز به سوئد سفر کند.

ویزای ویزیتور سوئد (Sweden Visitor Visa) : برای شهروندان کشور‌های جهان سوم که مایلند با هدف دیدار اعضای خانواده، اقوام یا دوستان به سوئد سفر کنند، لازم است. دارنده  این نوع ویزا نمی‌تواند در مدت 180 روز بیش از 90 روز در منطقه شینگن بماند. دعوت نامه شخصی که از آن بازدید می‌کنید برای پشتیبانی از درخواست شما مهم است.

ویزای فرهنگی سوئد (Sweden Cultural Visa) : این نوع ویزا برای بازدیدهای فرهنگی کوتاه مدت قابل دریافت است. دارندگان ویزای فرهنگی می‌توانند در رویدادهای فرهنگی، ورزشی یا مذهبی برای اقامتی که نباید از 90 روز در 180 روز تجاوز کند، شرکت کنند. اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات رویداد که از طریق بلیط ورودی، رزروهای مربوطه یا یک دعوت نامه اثبات شده است ممکن است برای درخواست مورد نیاز باشد.

ویزای درمان پزشکی سوئد (Sweden Medical Treatment Visa) : افراد بیمار شهروندان کشور‌های جهان سوم را قادر می‌سازد تا به دلایل مراقبت‌های پزشکی فوری در مرکز پزشکی سوئد تحت درمان پزشکی قرار گیرند. ممکن است در طول درخواست ویزای شما، تاییدیه درمان پیش‌بینی‌شده و گزارش پزشک درخواست شود. بیمار می‌تواند تا 90 روز با ویزای درمان پزشکی در سوئد بماند.

 

چگونه برای ویزای توریستی سوئد درخواست بدهیم؟

متقاضیان باید پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز از جمله شماره تلفن و آدرس محل سکونت خود در ایران و آدرس محل اقامت خود در سوئد، درخواست ویزای خود را در سامانه E-Visa ثبت کرده و کد رهگیری را چاپ کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند از طریق مسولان مربوطه در ایران (با مراجعه به اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه)، آژانس‌های مسافرتی در ایران و یا آژانس‌های مسافرتی سوئد وابسته به ایران، ویزا دریافت کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی سوئد چیست؟

  • اصل گذرنامه : پاسپورت متقاضی باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا از E-Visa
  • یک کپی از مدارک رزرو هتل ( Hotel bookimg)
  • کارت اقامت سوئد (Swedish residence card) : متقاضیانی که دارای پاسپورت غیر سوئدی و پاسپورت پناهندگی Främlingspass و سند مسافرتی Resedokument هستند باید یک کپی خوانا از کارت در پشت و روی کارت اقامت معتبر سوئدی ارائه دهند.
  • بیمه مسافرتی (Travel insurance) : فقط بیمه مسافرتی از شرکت‌های بیمه (شرکت‌های بیمه غیر ایرانی) که در ایران نماینده دارند پذیرفته می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که بیمه مسافرتی باید کلیه حوادث و حوادث مسافر در طول سفر و نام و نام خانوادگی مسافر، تاریخ صدور، مدت اعتبار، مدت سفر را پوشش دهد.
  • پرسونبیویز Personbevis : یک نسخه کامل از Boys از دفتر Skatteverket که شامل مشخصات کامل متقاضی و نام پدر و محل تولد است. در صورتی که متقاضی زن باشد، علاوه بر نام و محل تولد پدر، نام و محل تولد شوهر نیز باید درج شود و در صورتی که متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد، نام و مشخصات قیم قانونی وی باید درج شود.
  • اجازه سرپرست قانونی افراد زیر 18 سال : متقاضی زیر 18 سال موظف است مجوز قیم قانونی خود را که برای سفر به ایران تایید شده است به دفتر اسناد رسمی به همراه سایر مدارک ارائه کند. (در صورت حضور ولی قانونی برای ارائه مدارک در سفارت نیازی به مجوز نیست).
  • پرداخت هزینه ویزا و رسید بانکی

 

نکاتی که بهتر است به هنگام درخواست ویزای توریستی سوئد رعایت کنید

توضیحات مهم زیرا حتما مطالعه کنید تا با موفقیت ویزای توریستی سوئد خود را دریافت کنید.

  • از ارسال مدارک ناقص خودداری کنید در غیر این صورت مدارک بدون اقدام عودت داده می شود.
  • ارائه هرگونه مدارک جعلی و اطلاعات غیر واقعی منجر به رد درخواست و ممنوعیت ورود به ایران می‌شود. در صورتی که پس از صدور ویزا، مدارک یا اطلاعات غیرواقعی مشخص شود، مقامات مرزی می‌توانند از ورود متقاضی به ایران جلوگیری کنند.
  • در صورت نیاز به مصاحبه، در سفارت به شما اطلاع داده می‌شود.
  • متقاضیان ایرانی یا پدران ایرانی باید با پاسپورت ایرانی خود به ایران سفر کنند. در صورتی که این افراد از تابعیت ایرانی انصراف داده باشند، ارائه مدرک تابعیت ایرانی الزامی است.
  • زنان خارجی با شوهر ایرانی ایرانی محسوب می‌شوند و باید با پاسپورت ایرانی خود به ایران سفر کنند. در صورتی که این افراد به تابعیت اصلی خود بازگشته باشند ارائه مدرک خروج از تابعیت ایرانی الزامی است.
  • اگر ویزای صادر شده 90 روز اعتبار داشته باشد به این معنی است که متقاضی 90 روز فرصت دارد تا بر اساس مدت اقامت وارد ایران شده و در ایران اقامت کند.
  • حداکثر مدت اقامت برای ویزای یکبار ورود 90 روز و برای ویزای دوبار ورود 30 روز پس از هر بار ورود می‌باشد.
  • خرید بلیط هواپیما پس از موافقت با درخواست ویزا توصیه می‌شود.
  • پیشنهاد می‌شود مدارک لازم برای صدور ویزا 1-2 ماه قبل از تاریخ سفر به سفارت تحویل داده شود.
  • چنانچه متقاضی پس از ورود به ایران به هر دلیلی درخواست تمدید اقامت خود را داشته باشد باید به اداره کل امور خارجه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کند.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن سوئد چیست؟

مدارک درخواست ویزای شینگن سوئد (Swedish Schengen visa) باید به انگلیسی یا سوئدی تکمیل یا ترجمه شود.

  • پاسپورت معتبر
  • حداقل دارای 2 صفحه خالی باشد
  • امضای متقاضی درج شده باشد
  • در 10 سال گذشته صادر شده باشد
  • پاسپورت حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزای درخواستی معتبر است
  • ارائه پاسپورت قبلی در صورت وجود
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • اندازه 5 x 4.5 سانتی متر
  • پس زمینه سفید ساده
  • در 6 ماه گذشته گرفته شده است
  • رو به جلو با ویژگی‌های صورت قابل مشاهده و واضح است
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت)
  • پرداخت هزینه ویزای شینگن سوئد
  • اسناد مربوط به سفر
  • برنامه سفر
  • مدرک بازگشت به کشور محل اقامت یا بلیط فوروارد به کشور دیگر
  • دلیل سفر به سوئد
  • رزرو پرواز
  • اثبات تمکن مالی (صورت‌حساب‌های بانکی در دوره 3 ماهه گذشته، اموال شخصی و یا سایر دارایی‌ها)
  • گواهی اقامت (با شماره مرجع رزرو، موقعیت مکانی و شماره تماس هتل)
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • برای کل دوره ویزا معتبر باشد
  • در تمام کشورهای شنگن معتبر باشد
  • حداقل پوشش 30000 یورو باید خریداری شود
  • شرایط بیمه مانند اعتبار، مدت و میزان پوشش شما به وضوح در نامه تاییدیه یا سند بیمه ذکر شود.
  • ارائه نامه استخدامی با اطلاعات زیر :
  • نام و آدرس کارفرما
  • ماهیت اشتغال
  • تاریخ شروع استخدام
  • حقوق
  • هدف از سفر
  • مدت زمان مرخصی از کار برای سفر
  • اسکن (کپی) از:
  • صفحه ID شخصی پاسپورت
  • ارائه ویزای شینگن قدیمی (در صورت لزوم)
  • اجازه اقامت (در صورت لزوم)

 

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی صبا ویزا خدمات بسیار متنوعی در زمینه‌ سفرهای توریستی به کشور‌های اروپایی و کشور‌های حوزه شینگن ارائه نموده است. این موسسه مهاجرتی به لطف تخصصی و تیم پشتیبانی قوی‌ای که دارد، پرونده‌های موفق بسیاری در زمینه اخذ ویزای توریستی سوئد و ویزای شینگن داشته است.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید