لوگو صبا ویزا
ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان : شرایط و هزینه ها (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای گردشگری و توریستی یونان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

آیا می‌دانید در سال 2018 حدود 32 میلیون توریست به کشور یونان سفر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید شما نیز با ویزای توریستی یونان می‌توانید به‌راحتی به این کشور سفر و از جاذبه‌های آن دیدن کنید؟

یونان یکی از کشورهای اروپایی است که تاریخ و تمدن غنی آن نظر بسیاری از افراد را در سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد سالانه برای بازدید از موزه‌ها، اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این کشور به آن سفر می‌کنند.

برای سفر به یونان و بازدید از جاذبه‌های آن ویزاهای مختلفی مانند شنگن وغیره وجود دارد اما اگر قصد شما تنها یک سفر گردشگری است، باید ویزای توریستی را دریافت کنید. بنابراین اگر تصمیم شما قطعی است، پیش از هر گونه اقدام برای سفر باید با این ویزا به‌خوبی آشنا شوید.

زیرا روادید توریستی و گردشگری کشور یونان همانند دیگر ویزاها در سراسر دنیا دارای شرایط و قوانین به‌خصوصی است که اگر واجد آن‌ها نباشید، امکان دریافت این روادید برای شما وجود ندارد.

سفر به یونان

فهرست عناوین

سفر به مرکز تاریخ و تمدن غرب با ویزای توریستی یونان!

یونان یکی از کشورهای اروپایی به شمار می‌رود که در جنوب اروپا واقع شده است. این کشور در سال 2018 تنها حدود 10 میلیون و هفتصد نفر جمعیت داشت. جالب است بدانید یونان بخشی از شبه جزیره بالکان محسوب می‌شود.

زیرا این کشور در محل اتصال قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. یونان بیشتر از 2000 جزیره دارد که 227 مورد از آن‌ها قابل سکونت هستند. پایتخت این کشور آتن، شهری بزرگ و سرشار از تاریخ و تمدن است. در واقع یونان در سراسر دنیا تحت عنوان مهد تمدن غرب شناخته می‌شود و در آن بازی‌های المپیک را برگزار می‌کنند.

آفتابی‌ترین کشور در دنیا برای سفرهای توریستی بسیار مناسب است. زیرا سواحل زیاد، معماری غنی مدرن و باستانی، تاریخ و تمدن دور ودراز، حیات وحش متنوع و غنی، غذاهای بی‌نظیر و بسیاری موارد قابل توجه دیگر برای توریست‌ها دارد.

به همین دلیل سالانه بسیاری از افراد با استفاده از ویزای توریستی یونان برای مشاهده تاریخ، فرهنگ و طبیعت این کشور به آن سفر می‌کنند. چنان که در سال 2018 حدود 32 میلیون توریست به این کشور سفر کرده‌اند.

در این رابطه باید بدانید این کشور نه تنها جز اتحادیه اروپا به شمار می‌رود بلکه جز منطقه شنگن است. به همین دلیل اگر شما نیز قصد سفر گردشگری و توریستی به این کشور را دارید، بهترین راه استفاده از ویزای توریستی شنگن است. البته این ویزا همانند روادیدهای دیگر مراحل، مدارک و هزینه‌های مخصوص به خود را دارد که در ادامه برای آشنایی بیش‌تر شما به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 

چه کسانی برای سفر به یونان نیازمند ویزای توریستی هستند؟

پیش از هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از افراد می‌توانند بدون دریافت روادید گردشگری و توریستی به یونان سفر کنند. به طوری که از جمله آن‌ها می‌توان به ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن اشاره کرد.

اما برخی از افراد نیز برای ورود به این کشور با قصد گردشگری و تفریح باید ویزای توریستی دریافت کنند.

این افراد عبارت هستند از:

  • کسانی که شهروند یا ساکن یک کشور در حال توسعه هستند که آن کشور هنوز با اعضای منطقه شنگن این توافق‌نامه را امضا نکرده است.
  • کسانی که ساکن یا شهروند کشوری هستند که توافق‌نامه شنگن را امضا کرده است اما قبلا درخواست آن‌ها برای دریافت این روادید رد شده است.

بنابراین اگر شما نیز جز این دو دسته هستید، باید برای اخذ ویزای توریستی یونان برای سفر به این کشور اقدامات لازم را انجام دهید.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای گردشگری یونان

اگر می‌خواهید ویزای توریستی کشور یونان را دریافت و به بازدید از جاذبه‌های این کشور بپردازید، باید بدانید یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ آن، تهیه مدارک به‌خصوص است. این مدارک عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزای گردشگری کشور یونان
  • دو قطعه عکس
  • کپی از ویزای قبلی در صورت وجود
  • بیمه سلامت مسافرت شنگن
  • مدارک مربوط به پرواز رفت و برگشت برای سفر به یونان
  • مدارک مربوط به اقامت یونان
  • مدارک مخصوص اثبات توانایی مالی کافی
  • نامه
  • اثبات وضعیت مدنی با کمک گواهی ازدواج، گواهی فوت همسر، گواهی مربوط به تولد فرزندان وغیره
  • و موارد دیگر در صورت لزوم

 

نکات قابل توجه درباره مدارک ویزای گردشگری کشور یونان

مدارکی که ذکر شد باید شرایط به‌خصوصی داشته باشند که درخواست ویزای شما توسط مرکز مربوطه بررسی و پذیرش یا رد شود. توجه داشته باشید که اگر مدارک شما واجد شرایط زیر نباشند، درخواست شما در همان مراحل ابتدایی رد و سفر شما کنسل می‌شود.

شرایط مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی یونان شامل موارد زیر می‌شوند:

 

پاسپورت معتبر

منظور از ارائه پاسپورت معتبر برای دریافت این روادید، گذرنامه یا پاسپورتی است که با معیارهای پاسپورت تعیین‌شده در کشورهای منطقه شنگن مطابقت داشته باشد. به طوری که گذرنامه شما باید حداقل دارای دو صفحه خالی باشد.

همچنین توجه داشته باشید که پاسپورت شما باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد. علاوه بر این باید گذرنامه شما سه ماه بیش‌تر از مدت زمان برنامه‌ریزی شده برای سفر یونان اعتبار داشته باشد.

نامه

نامه‌ای که برای درخواست این ویزا ارائه می‌دهید، باید در آن به دلیل بازدید خود از یونان اشاره کنید. همچنین باید در این نامه مدت زمان سفر شما به این کشور مشخص باشد. علاوه بر این باید ذکر کنید که چه زمانی کشور را ترک می‌کنید و به جزئیات دیگر سفر خود نیز اشاره داشته باشید.

فرم درخواست

فرم درخواست ویزای گردشگری یونان را باید به همراه دیگر مدارک برای اخذ این روادید ارسال کنید. دقت داشته باشید که این فرم را با اطلاعات کامل و صحیح تکمیل کنید. سپس ضمن امضای پایان فرم، از آن پرینت بگیرید. ثبت هر گونه اطلاعات به‌صورت نادرست در فرم درخواست ویزای توریستی یونان باعث رد درخواست شما می‌شوند.

دو قطعه عکس

یکی دیگر از مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی و گردشگری یونان، دو قطعه عکس است که باید شرایط به‌خصوصی داشته باشند. این عکس‌ها باید مشابه عکس پاسپورت و بر اساس قوانین تعیین‌شده توسط کشورهای منطقه شنگن باشند. به‌عنوان مثال عکس‌های شما باید طی 6 ماه گذشته گرفته شده باشند.

بیمه سلامت مسافرتی

برای دریافت این ویزا باید حتما بیمه سلامت مسافرتی شنگن را تهیه کرده باشید و مدارک آن‌ها را ارائه دهید. زیرا خرید یک بیمه درمانی با اعتبار برای کل منطقه شنگن و کشور یونان با پوشش حداقلی 30000 یورو الزامی است. این بیمه برای فوریت‌های پزشکی در طور سفر لحاظ می‌شود.

برنامه پروازهای رفت و برگشت سفر

مدارکی مربوط به برنامه‌ سفر به یونان و پروازهای رفت و برگشت باید به‌گونه‌ای باشند که موارد زیر را نشان دهند:

  • یک پرواز رزروشده برای رفت و برگشت برای سفر به یونان
  • تاریخ پرواز
  • شماره پرواز
  • نام و نام خانوادگی و دیگر اطلاعات شخصی شما

مدارک اثبات توانایی مالی

برای سفر توریستی و گردشگری به کشور یونان باید مدارکی را ارائه دهید که اثبات کنند شما توانایی مالی کافی برای سفر خود را دارید. این مدارک باید ثابت کنند شما برای هر روز سفر در یونان حدود 50 یورو در اختیار دارید و می‌توانید نیازهای مالی خود را در طور سفر تامین کنید. در غیر این صورت ویزای توریستی یونان به شما تعلق نمی‌گیرد.

درخواست ویزای توریستی یونان

مراحل درخواست ویزای توریستی و گردشگری یونان

یکی دیگر از نکات مهم برای دریافت این روادید این است که باید مراحل به‌خصوصی را طی کنید. حال در صورت بی‌اطلاعی و عدم آشنایی با این مراحل ممکن است روند درخواست شما طولانی‌تر یا درخواست شما رد شود.

به همین دلیل ما در این بخش به معرفی مراحل اخذ ویزای گردشگری و توریستی یونان می‌پردازیم:

  • در اولین مرحله باید هدف خود از سفر به این کشور را مشخص کنید تا درخواست شما برای ویزای مورد نظر ثبت شود. بنابراین هدف خود را سفر تفریحی، گردشگری و توریستی انتخاب کنید.
  • در مرحله دوم باید تعداد ورودی‌های یونان یا منطقه شنگن که به آن‌ها نیاز دارید را مشخص کنید.
  • در سومین مرحله باید به تهیه و جمع‌آوری مدارک ذکر شده بپردازید.
  • در مرحله چهارم پس از تهیه مدارک در صورت نیاز و با توجه به نوع کنسولگری باید قرار ملاقات خود را تعیین کند.
  • در پنجمین مرحله باید به تکمیل فرم درخواست ویزای خود بپردازید. توجه داشته باشید که شما از دو راه آنلاین یا با استفاده از فرم درخواست کاغذی می‌توانید اطلاعات خود را در این فرم وارد کنید.
  • مرحله ششم مربوط به پرداخت هزینه‌های مربوطه است که در ادامه به توضیحات بیش‌تری درباره آن‌ها می‌پردازیم.
  • در هفتمین مرحله شما باید درخواست خود را به همراه مدارک به کنسولگری بفرستید. ارسال درخواست ویزا مدت زمان مشخصی دارد و در صورت سهل‌انگاری امکان دریافت ویزای توریستی یونان برای شما وجود نخواهد داشت.
  • مرحله هشتم این است که پس از ارسال درخواست احتمال الزام ارسال بیومتریک نیز وجود دارد و در این صورت باید نسبت به فرستادن اطلاعات بیومتریک یا اثر انگشت خود اقدام کنید.
  • برخی از افراد نیز شامل مرحله نهم یعنی مصاحبه شخصی نیز می‌شود که این پس از ارسال درخواست روادید توریستی مشخص خواهد شد.

 

زمان و مکان درخواست ویزای توریستی برای سفر به یونان

آیا می‌دانید چه زمانی و در چه مکانی باید برای اخذ ویزای گردشگری یونان درخواست خود را ثبت کنید؟ یکی از دیگر نکات مهم برای دریافت این روادید، زمان و مکان درخواست است. در این رابطه باید بدانید درخواست ویزای توریستی این کشور مدت زمان مشخصی دارد. به طوری که حداقل 15 روز و حداکثر 6 ماه پیش از تاریخ سفر خود به یونان باید برای ثبت و ارسال درخواست روادید خود اقدام کنید. زیرا در غیر این صورت حتی درخواست شما بررسی نخواهد شد و سفر کنسل می‌شود.

علاوه بر این توجه داشته باشید که برای ثبت درخواست این روادید باید به مراکز کنسولگری، سفارت‌خانه یا مرکز درخواست ویزا مراجعه کنید. ارسال و پذیرش درخواست ویزای گردشگری این کشور تنها در کنسولگری یا سفارت‌خانه کشوری که در آن اقامت قانونی دارید، امکان‌پذیر است.

بنابراین پیش از هر چیز برای دریافت ویزای توریستی یونان باید نزدیک‌ترین سفارت‌خانه یا کنسولگری به محل زندگی خود را پیدا کنید. حال اگر در کشوری ساکن هستید که کنسولگری یونان در آن وجود ندارد، هیچ جای نگرانی نیست.

زیرا می‌توانید درخواست خود را برای کنسولگری این کشور در کشورهای عضو منطقه شنگن که نماینده منافع کنسولی کشور یونان هستند، ثبت و ارسال کنید.

 

پس از ارسال درخواست ویزای گردشگری یونان چه کنیم؟

پس از اینکه درخواست خود را برای دریافت این روادید ارسال کردید، باید منتظر نتیجه باشید. در بیش‌تر مواقع نتایج درخواست‌های این ویزا طی حدود 15 روز اعلام می‌شود اما در مواردی نیز بررسی درخواست‌ها بیش‌تر طول می‌کشد.

به طوری که حداکثر شما تا 60 روز پس از ارسال درخواست خود نتیجه آن را دریافت خواهید کرد. حال در صورتی که درخواست شما پذیرفته شده بود، باید ویزای خود را بررسی کنید که اطلاعات آن کامل و متناسب با اطلاعات شما باشد و سپس تدارکات سفر را فراهم کنید.

اما در صورتی که درخواست شما رد شده بود، می‌توانید مجدد درخواست دهید یا درخواست تجدیدنظر داشته باشید. برای درخواست تجدیدنظر ابتدا باید فرم مربوط به رد درخواست ویزای خود را مشاهده کنید. در این فرم علاوه بر ذکر دلیل رد شدن درخواست، مراحل فرآیند تجدیدنظر مانند محل ارسال آن وجود دارد.

بنابراین برای درخواست تجدیدنظر برای دریافت ویزای توریستی یونان طبق مراحل نامه رد درخواست ویزا باید عمل کنید. البته یک نکته مهم در این رابطه وجود دارد و آن این است که درخواست این روادید باید طی سه هفته پس از ریجکت مجدد ارسال شود.

حال در نهایت اگر این روادید را دریافت کردید، حتما به دو مورد زیر توجه کافی را داشته باشید:

  • اگر در برنامه سفر شما مانند تاریخ رفت، تاریخ برگشت یا غیره تغییری رخ داده است، آن را به کنسولگری یا سفارت‌خانه بهتر است اطلاع ندهید. زیرا در بسیاری موارد در این شرایط درخواست ویزا باطل خواهد شد.
  • دقت کنید که تایید درخواست این روادید هیچ تضمینی برای ورود قطعی شما به کشور یونان به شمار نمی‌رود.
  • در برخی موارد احتمال درخواست مدارک بیش‌تر مانند مدارک محل اقامت یا توانایی مالی برای ورود به یونان حتی با ویزای توریستی وجود دارد.

 

درخواست ویزای گردشگری یونان برای خردسالان

اگر شما قصد دارید کودکی را در سفر به یونان همراه خود ببرید، باید بدانید شرایط و مدارک دریافت ویزای توریستی برای او  با بزرگسالان متفاوت است. به طوری که برای اخذ ویزای توریستی یونان برای خردسالان زیر سن قانونی باید مدارک زیر را به‌عنوان والدین او تهیه کنید و به مرکز مربوطه ارائه دهید:

  • کپی تاییدشده شناسنامه والدین
  • کپی تاییدشده پاسپورت والدین
  • گواهی و مدارک مربوط به تولد کودک
  • فرم درخواست ویزای یونان با امضای هر دو والد

علاوه بر این‌ها برای درخواست ویزای توریستی و گردشگری یونان برای یک کودک باید به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • اگر تنها یکی از والدین حضانت کودک را برعهده دارند، باید حکم دادگاه خانواده نیز به همراه دیگر مدارک ارائه شود.
  • اگر کودک با شخصی به جز والدین یا به‌تنهایی به یونان سفر می‌کند، باید اصل پاسپورت همراه کودک به همراه کپی آن، اطلاعات دارنده، عکس اخیر، تاریخ انقضا و کپی از ویزای معتبر ارائه شود. همچنین یک مجوز محضری از والدین برای سفر کودک به یونان که توسط هر دو امضا شده است را نیز باید ارائه دهید.
  • در زمان ثبت درخواست ویزای توریستی یونان برای خردسال در سفارت‌خانه یا کنسولگری باید والدین او نیز حضور داشته باشند.

 

ویزای گردشگری یونان

هزینه دریافت ویزای توریستی کشور یونان

اگر هزینه این ویزا برای شما به یک دغدغه تبدیل شده است، باید بدانید هزینه این روادید سرسام‌آور و گران نیست. زیرا بر اساس آخرین تحقیقات هزینه ویزای توریستی این کشور برای افراد بزرگسال تنها 80 یورو است.

برای دریافت این روادید برای کودکان بین 6 تا 12 سال نیز باید 40 یورو هزینه پرداخت کنید. همچنین برخی از افراد از پرداخت این هزینه معاف شده‌اند. به طوری که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کودکان با رده سنی زیر 6 سال
  • اعضای خانواده شهروندان منطقه اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی سوئیس و اروپا
  • افراد 25 ساله و شرکت‌کننده در کنفرانس‌ها و رویدادهای فرهنگی، ورزشی یا آموزشی برگزار شده توسط مراکز غیرانتفاعی و خصوصی
  • وغیره

البته علاوه بر این باید یک هزینه تحت عنوان پرداخت خدمات بپردازید. این هزینه کاملا از هزینه ویزای شما جدا است. توجه داشته باشید که اگر درخواست ویزای شما به هر دلیلی پذیرفته نشود، هیچ‌یک از این هزینه‌ها استرداد نمی‌شوند و برای درخواست مجدد باید این هزینه‌ها را دوباره پرداخت کنید.

 

سخن پایانی

از آنجا که امروزه بسیاری از افراد به سفر به کشور یونان و بازدید از جاذبه‌های آن علاقه‌مند هستند، در این متن به ارائه اطلاعات کافی درباره ویزای توریستی یونان پرداختیم. به طوری که در ابتدا متوجه شدید چه کسانی برای سفر به این کشور باید این روادید را تهیه کنند.

همچنین با مدارک مورد نیاز و شرایط آن‌ها برای اخذ این ویزا به طور کامل آشنا شدید و دانستید در صورت هر گونه سهل‌انگاری درخواست شما رد می‌شود. ضمن اینکه به تک تک مراحل ثبت درخواست ویزای گردشگری یونان، زمان و مکان درخواست نیز اشاره شد.

علاوه بر این‌ها دانستید که در صورت رد یا قبولی درخواست این روادید باید چه اقداماتی را انجام دهید و با مبلغ هزینه این ویزا نیز آشنا شدید. چنان که گفته شد این مبلغ برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است و برخی افراد نیز از پرداخت آن معاف هستند.

در نهایت اگر سوالی در این رابطه دارید یا نیازمند کمک هستید، می‌توانید از مشاوران متخصص و مجرب ما در موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا درخواست کمک کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید