لوگو صبا ویزا
جاب آفر آلمان

ویزای جستجوی کار (Job Seeker) در آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای آلمان برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

کشور آلمان همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت کاری در نشر گرفته شده است. حقوق کارگران یکی از مهمترین و اصلی ترین ارکان بازار کار مدرن در کشور آلمان است. زمانیکه شما برای کار به کشور آلمان مهاجرت کنید، نگرانی از بابت هزینه های خدمات اجتماعی نظیر بیمه خدمات درمانی و تحصیلات فرزندان خود نخواهید داشت. یارانه های دولتی اختصاص یافته ، این موارد و سایر جنبه های زندگی را آسانتر کرده است ، به طوری که شهروندان زندگی راحتی را تجربه خواهند کرد.

با توجه به این که کشور آلمان دارای بازار کار بسیار گسترده‌ای است، بسیاری از افراد برای جستجوی کار به آلمان ‌می‌روند. یافتن شغل و اقامت در آلمان امکان‌پذیر است، با این حال، مراحل خاصی وجود دارد که باید دنبال شود. اگر علاقه‌مند به یافتن کار در آلمان هستید، می‌توانید با ویزای جاب سیکر در آلمان اقامت کنید. ویزای جستجوی کار آلمان به افراد این امکان را می‌دهد که برای مدت معینی در آلمان بمانند و به جستجوی کار بپردازند. دریافت ویزای جستجوی کار به آلمان آسان نیست، شما باید واجد شرایط باشید و تمام شرایط را برآورده کنید و مراحل درخواست را با دقت طی کنید. آیا در مورد مزایا و معایب ویزای جستجوی کار چیزی شنیده‌اید؟ در این محتوا قصد داریم علاوه بر پاسخ دادن به این سوال به شرایط و معیار‌های لازم برای اخذ ویزای جاب سیکر در آلمان بپردازیم.

بر اساس قانون 18c کشور آلمان ، ویزای جستجوی کار (Job Seeker) به مجوزی اطلاق می شود که به افراد تحصیل کرده این اجازه را می دهد تا به مدت 6 ماه در کشور آلمان برای یافتن شغل مناسب با شرایط خود ، اقامت داشته باشد.

بررسی شرایط ویزای کاری آلمان و پاسخ به سوالات پرسیده شده در اینستاگرام موسسه صبا ویزا

فهرست عناوین

معرفی ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای جاب سیکر در آلمان نوعی ویزای بلند مدت است که به شما این امکان را می‌دهد که تا شش ماه در آلمان بمانید و به دنبال کار بگردید. با این حال، همه افراد واجد شرایط دریافت این نوع ویزا نیستند و برای اعطای ویزا، باید شرایط خاصی رعایت شود. اینکه آیا به ویزای جستجوی کار نیاز دارید یا نه بستگی به تابعیت یا ملیت شما دارد. کسانی که از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می‌آیند این فرصت را خواهند داشت تا بدون نیاز به دریافت ویزا برای جستجوی کار وارد آلمان شوند. ساکنان کشور‌های دیگر باید درخواست خود را برای ویزای جستجوی کار و اجازه ورود به آلمان ارسال نمایند و منتظر مجوز ورود باشند.

ویزای جاب سیکر در آلمان

شرایط ویزای جستجوی کار آلمان

شرایطی که برای ویزای جاب سیکر در آلمان باید دارا باشید به شرح زیر می‌باشند:

  • برای درخواست ویزای جاب سیکر در آلمان، فرد متقاضی باید ۱۸ سال داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از دانشگاه‌های آلمان و یا معادل آن باشد.
  • فرد متقاضی باید حداقل ۵ سال تجربه و سابقه کاری داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید ثابت کند که قادر است هزینه‌های اقامت و زندگی خود را در طول مدت اقامت در این کشور پرداخت کند.

روش های دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

سه روش برای ارسال درخواست برای ویزای جاب سیکر در آلمان وجود دارد.

روش اول: ارسال درخواست به مقامات مسئول (از طریق‌ ایمیل یا پست)

روش دوم: ارسال اطلاعات بیومتریک و پرداخت. پس از ارسال درخواست، مقامات با شما (معمولاً از طریق ‌ایمیل) در تماس خواهند بود و بیان می‌کنند که درخواست کامل شما دریافت و به خوبی بررسی شده است. علاوه بر این، آن‌ها به شما در مورد روز خاصی که باید به دفتر آن‌ها مراجعه کنید اطلاع می‌دهند تا بتوانند داده‌های بیومتریک شما را جمع‌آوری کنند. به عبارت دیگر، شما باید شخصاً در جلسه حضور پیدا کنید. مدارک لازم را امضا کنید، از شما اثر انگشت گرفته می‌شود. پاسپورت خود را نشان دهید. هزینه ویزای جستجوی کار را پرداخت کنید. ویزای جستجوی کار معمولاً حدود ۱۰۰ یورو هزینه دارد.

روش سوم: دریافت کارت اجازه اقامت. پس از جمع‌آوری داده‌های بیومتریک و پرداخت، بلافاصله نامه‌ای دریافت می‌کنید که به عنوان جایگزین کارت اجازه اقامت عمل می‌کند. به شما اطلاع داده می‌شود که آیا کارت را از طریق پست دریافت می‌کنید یا برای تحویل گرفتن آن نیاز به مراجعه مجدد به دفتر دارید. بنابراین، مرحله نهایی دریافت کارت از طریق ‌ایمیل و یا حضوری خواهد بود. قابل ذکر است که زمان پردازش ویزای جستجوی کار آلمان حدود ۴-۶ هفته می‌باشد.

برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان ، می بایست مراحل زیر طی گردد:

  • شرایط لازم برای این نوع ویزا راداشته باشید
  • گردآوری کلیه مدارک و مستندات مورد نیاز
  • تکمیل فرم درخواست و تعیین وقت سفارت

مدرک تحصیلی (University Degree)

ویزای جستجوی کار ، برای دارندگان مدرک لیسانس و فوق لیسانس در نظر گرفته شده است. بنابراین ، حداقل سطح تحصیلات مورد نیاز برای اقدام ، لیسانس است. متقاضی می بایست نسبت به تائید مدارک تحصیلی خود توسط دولت آلمان اقدام نماید. چنان چه امتیازا کسب شده متقاضی در مجموع+ H باشد ، شانس دریافت ویزای جستجوی کار آلمان برای این متقاضی بالا خواهد بود.

سابقه کار (Work Experience)

کشور آلمان همواره مایل است که بهترین نیروهای کاری را جذب نماید. با در نظر گرفتن این نکته ، ارائه سابقه کاری مرتبط از موارد مهم در پروسه اخذ ویزای جستجوی کار خواهد بود. با این وجود ، این موضوع در رابطه با مشاغلی که کمبود شدید نیروی کار در آن ها در کشور آلمان وجود دارد ، داشتن سابقه کاری از اهمیت کمتری برخوردار خواهد بود.

گواهی تمکن مالی و بیمه درمانی

مانند سایر ویزاهای کشور آلمان ، متقاضی می بایست مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی مناسب به منظور پوشش هزینه های اقامت وی برای مدت زمان 6 ماه اقامت در کشور آلمان را ، ارائه نماید. در حال حاضر ، مقدار مورد نیاز برای تمکن مالی ویزای جستجوی کار آلمان برابر 720 یورو در ماه است. این بدان معنی است که متقاضی می بایست ماهیانه این مبلغ را برای زندگی در کشور آلمان داشته باشد.

مدرک زبان (Language Certificate)

با وجود این که ارائه مدرک زبان آلمانی برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان الزامی نیست ، با این وجود ، شما برای این که بتوانید شغل متناسب با تخصص خود در کشور آلمان پیدا کنید ، می بایست بتوانید با کارفرمایان آلمانی ارتباط برقرار نمائید. بنابراین ، می بایست حداقل تسلط بر زبان آلمانی را داشته باشید تا بتوانید ارتباط موثر برقرار نمائید. حداقل سطح زبانی A1 برای این منظور مورد نیاز است. طبیعی ایت که هرچه میزان تسلط متقاضی بر زبان آلمانی بالاتر باشد ، امکان یافتن شغل مناسب در طول مدت زمان اقامت در کشور آلمان بیشتر خواهد بود.

مدت زمان ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای جاب سیکر در آلمان یک مجوز اقامت طولانی مدت است که به شما امکان می‌دهد برای مدت ۶ ماه به دنبال کار بگردید. با این ویزا می‌توانید به آلمان سفر کنید و در مصاحبه شرکت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای جستجوی کار آلمان

مدارکی که لازم است برای ویزای جاب سیکر در آلمان ارائه دهید به شرح زیر هستند.

  • پاسپورت معتبر
  • سه قطعه عکس پاسپورت بر اساس مشخصات بیومتریک
  • مدرک اقامت
  • گواهی بیمه سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه حاوی سوابق تحصیلی و شغلی
  • نامه‌ای که هدف شما را از دریافت ویزا و مدت اقامتتان در آلمان را نشان دهد.
  • اثبات صلاحیت علمی.
  • تأیید پرداخت هزینه ویزا

پروسه درخواست ویزای جستجوی کار در آلمان

فرآیندی که بای درخواست ویزای جاب سیکر در آلمان باید طی شود به دیگر ویزاهای مرتبط با کشور آلمان شبیه است. برای درخواست ویزای جستجوی کار آلمان، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

فرم درخواست ویزای جاب سیکر در آلمان را تکمیل کنید.

مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید.

در مصاحبه شرکت کنید

هزینه‌ها را پرداخت کنید.

در روز قرار ملاقات به موقع در مرکز (سفارت یا کنسولگری) حاضر شوید. فراموش نکنید که در صورت تأخیر چند دقیقه‌ای نیز این احتمال وجود دارد که قرار ملاقات شما لغو شود. قبل از شرکت در این قرار ملاقات، از همراه داشتن و تکمیل بودن تمامی مدارک اطمینان حاصل کنید. پس از پرداخت هزینه ویزای جاب سیکر در آلمان ، رسیدی برای شما صادر می‌شود که باید درخواست پردازش شده خود را جمع‌آوری کنید.

ویزای جستجوی کار در آلمان

دستورالعمل‌های ویزای جستجوی کار آلمان

درخواست برای ویزای جستجوی کار آلمان شامل چندین مرحله است.

بررسی صلاحیت: قبل از شروع فرآیند درخواست، مطمئن شوید که تمام معیارهای واجد شرایط بودن ذکر شده در بخش “شرایط ویزای جاب سیکر در آلمان” را دارید.

تهیه اسناد: کلیه مدارک لازم را گردآوری و آماده نمایید. این مدارک شامل گذرنامه معتبر، مدرک تحصیلی و تجربه، اثبات ثبات مالی، بیمه درمانی و هر مدرک دیگری است که توسط سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور شما مشخص شده است.

پر کردن فرم درخواست: تکمیل فرم درخواست ویزای جستجوی کار. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات دقیق و به‌روز هستند.

تعیین وقت: برای ارسال درخواست خود، وقت سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود را تعیین کنید. مهم است که این قرار را از قبل رزرو کنید تا از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

پرداخت هزینه ویزا: هزینه درخواست ویزای جستجوی کار آلمان را بپردازید. توصیه می‌شود هزینه جاری را در وب سایت رسمی بررسی کنید یا مستقیماً با سفارت تماس بگیرید.

شرکت در مصاحبه ویزا: در مصاحبه ویزا در سفارت یا کنسولگری آلمان شرکت کنید. در طول این مصاحبه، از شما در مورد برنامه‌های خود در آلمان، مدارک تحصیلی و نحوه برنامه‌ریزی برای پوشش هزینه اقامت و زندگی سؤالاتی پرسیده خواهد شد.

منتظر پردازش بمانید: پس از ارسال درخواست شما، یک دوره پردازش وجود دارد. این پردازش ممکن است چندین هفته طول بکشد، بنابراین مهم است که قبل از زمانی که قصد سفر دارید درخواست دهید.

دریافت ویزا: اگر درخواست شما تایید شود، ویزای جستجوی کار آلمان خود را دریافت خواهید کرد. سپس می‌توانید به آلمان سفر کنید و جستجوی کار خود را شروع کنید.

مزایا و معایب ویزای جستجوی کار در آلمان

ویزای جاب سیکر در آلمان دارای مزایای بی‌شماری است. البته معایبی نیز در این ویزا نهفته است که به ان‌ها نیز می‌پردازیم.

یافتن کار در آلمان – ویزای جستجوی کار آلمان به شما این امکان را می‌دهد که شغل قانونی پیدا کنید و برای مصاحبه‌های متعدد در آلمان بروید. برای یافتن شغل پرسود در آلمان حدود ۶ ماه فرصت دارید.

درخواست برای اقامت دائم – هنگامی که در مصاحبه با یک شرکت آلمانی پذیرفته شدید و شغلی به دست آوردید، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام نمائید.

کار در پیشروترین و قوی‌ترین اقتصاد – آلمان در میان اقتصاد‌های برتر جهان قرار دارد و تعداد زیادی از قطب‌های فناوری و پزشکی در آلمان واقع شده‌اند. با این پشتیبانی شما و ویزای جاب سیکر در آلمان خود می‌توانید در بین بهترین‌ها کار کنید.

فرصت‌های شغلی فراوان برای افراد با استعداد – با داشتن یک اقتصاد قوی که توسط بخش‌هایی مانند داروسازی، پزشکی، فناوری اطلاعات، شیمیایی، الکترونیک، بانکداری، مدیریت بازرگانی، خودرو و بانکداری پشتیبانی می‌شود.

اقامت در آلمان با خانواده – هنگامی که موقعیت خود را در آلمان تضمین کردید و یک پیشنهاد شغلی دریافت کردید، می‌توانید خانواده خود را به آلمان بیاورید. در نظر داشته باشید که فقط اعضای نزدیک و نزدیک خانواده مجاز هستند.

معایب ویزای جستجوی کار آلمان

پردازش ویزای جستجوی کار آلمان- ویزای جستجوی کار آلمان برای متخصصانی است که حداقل ۳ سال سابقه کار قبلی داشته‌اند. بیشترین تقاضای شغل در زمینه‌های علم، فناوری، مهندسی و پزشکی است. برای افزایش شانس خود برای یافتن شغل بر اساس علاقه و تخصص خود، بهترین کار این است که ۳ تا ۵ سال سابقه کار داشته باشید.

زبان کشور را بیاموزید – همانطور که گفته می‌شود وقتی در روم هستید مانند رومی‌ها عمل کنید! این امر در مورد کشوری که قصد دارید برای آینده شغلی به آن مهاجرت کنید و در نهایت اگر قصد دریافت اقامت دائم را دارید صادق است. دانستن زبان آلمانی نه تنها برای انجام کار‌های روزمره و کمک گرفتن در کار‌های روزانه، بلکه برای تبدیل شدن به بخشی از سازمان و محیط کار ضروری است. حداقل سطح B1 یا B2 را برای پذیرفته شدن در مصاحبه‌ها یاد بگیرید.

تجربیات و نکات مهم در مورد ویزای جستجوی کار آلمان

معمولاً ویزای جاب سیکر در آلمان فقط به کسانی داده می‌شود که از نظر تئوری قادر به کار باشند (تحصیلات و تجربه کاری خوبی داشته باشند). این به معنای ۱۰۰٪ احتمال موفقیت است، اگر متخصص یا مهندس فناوری اطلاعات باشید، به خصوص اگر به اندازه کافی در آلمانی مهارت داشته باشید، به راحتی می‌توانید ویزای جاب سیکر در آلمان را از آن خود کنید.

اقدامات لازم بعد از ورود به آلمان با ویزای جستجوی کار

بعد از در دست داشتن ویزای جاب سیکر در آلمان می‌توانید به جستجوی کار بپردازید و بعد از پذیرفته شدن در مصاحبه و اشتغال، درخواست خود را برای اقامت دائم در این کشور ارائه دهید و در کنار خانواده خود زندگی خوب و آرامی داشته باشید.

مدت مجاز اقامت در آلمان با ویزای جستجوی کار

این ویزا با اعتبار شش ماهه صادر خواهد شد و پس از اینکه توانستید یک شغل دائمی برای خود پیدا کنید، این فرصت را خواهید داشت تا برای اقامت دائم اقدام کرده و درخواست خود را به اداره مهاجرت محلی ارسال نمایید.

شرایط کلی کاریابی در آلمان

لازم است که فرد متقاضی حداقل ۳ تا ۵ سال سابقه کاری داشته باشد تا بتواند برای ویزای جاب سیکر در آلمان درخواست دهد.

کاریابی در آلمان با ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر

با در دست داشتن ویزای جستجوی کار یا ویزای جاب سیکر در آلمان می‌توانید به جستجوی شغل مورد علاقه و نظر خود بپردازید و بعد از قبولی در مصاحبه و شروع کار، درخواست خود را برای اقامت دائم در آلمان به اداره مهاجرت ارسال نمایید.

آیا با داشتن ویزای Job Seeker ، می توان در کشور آلمان کار کرد؟

خیر. در نظر داشته باشید که شما نمی توانید با داشتن ویزای Job Seeker در کشور آلمان مشغول به کار شوید. این ویزا به طور اختصاصی به منظور یافتن شغل در کشور آلمان به متقاضی اعطا می شود. زمانی که کار متناسب با شرایط خود پیدا کردید ، می توانید برای تغییر ویزای خود به اجازه کار ، اقدام نمائید.

ویزای job seeker در آلمان

نحوه یافتن شغل مناسب در کشور آلمان

شما می توانید از طرق زیر برای یافتن شغل در کشور آلمان، اقدام نمائید:

  • مراجعه به وبسایت کمپانی ها و شرکت های بزرگ
  • جستجو در آگهی های روزنامه های کثیر الانتشار آلمان ، به ویژه در شماره هایی که در آخر هفته چاپ می شوند.
  • آژانس های کاریابی محلی
  • کمک گرفتن از دوستان و آشنایانی که در کشور آلمان اقامت داشته و باب بازار کاری این کشور آشنایی کامل دارند.
  • آژانس های کاریابی محلی

نکاتی مفید در رابطه با ویزای Job Seeker آلمان

  • از شرکتی که قصد دارید بیمه خدمات درمانی خود را از آن تهیه کنید ، درخواست کنید تا نامه تائیدیه بیمه را در اختیار شما قرار دهد تا به سفارت ارائه نمائید.
  • گواهی تمکن مالی را از بانک دریافت کنید.
  • در روز مصاحبه ، لباس مناسب به تن کنید و راس ساعت مقرر در محل مصاحبه حضور داشته باشید.
  • کلیه مدارک درخواستی را در روز مصاحبه به همراه خود داشته باشید.
  • در نظر داشته باشید که نوشتن یک Cover letter خوب و تاثیر گذار ، از اهمیت بالایی برخوردار است. چنان چه شما این نامه را خوب بنویسید ، امکان اینکه افسر مهاجرت را متقاعد کنید برای اینکه به شما ویزا دهد ، افزایش خواهد یافت.
  • سعی کنید زبان آلمانی خود را تقویت کنید. متقاضیانی که به زبان آلمانی مسلط هستند ، راحت تر می توانند با کارفرمایان آلمانی ارتباط برقرار کنند و به طبع آن ، خود را بهتر پرزنت کنند.

سوالات متداول

چه شرایطی برای ویزای جاب سیکر در آلمان لازم است؟

شما باید حداقل پنج سال سابقه کار داشته باشید. باید بودجه کافی برای حمایت از اقامت خود داشته باشید. این شامل پوشش هزینه‌های ماهانه و بیمه درمانی است. شما باید حداقل ۷۲۰ یورو در ماه داشته باشید.

برای ویزای جاب سیکر در آلمان چه زبانی لازم است؟

داشتن مدرک آیلتس (اثبات مهارت زبان انگلیسی) برای دریافت ویزای جستجوی کار الزامی نیست. با این حال، بهتر است به زبان آلمانی مسلط باشید، اگرچه برای درخواست ویزای جستجوی کار نیازی به اثبات این امر نیست. اما ممکن است توسط رئیس شرکتی که قرار است در آن استخدام شوید از شما سوالاتی به زبان آلمانی پرسیده شود که عدم پاسخ شما به آن تاثیر بسزایی در سرنوشت شما خواهد داشت.

دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً چهار تا شش هفته طول می‌کشد تا درخواست ویزای جاب سیکر در آلمان بررسی شود. اما این زمان پردازش بسته به سفارت و کامل بودن درخواست شما می‌تواند طولانی‌تر باشد.

سخن پایانی

ویزای جاب سیکر در آلمان یکی از راه‌های اقامت و ورود به کشور آلمان است. این ویزا به افرادی داده می‌شود که علاوه بر مدرک تحصیلی معتبر دارای سابقه کاری هستند و همچنین شرایط و معیار‌هایی که در این محتوا بیان شد را دارا باشند. چنانچه قصد دارید به آلمان مهاجرت کنید و یا از ویزای جستجوی کار استفاده نمایید، می‌توانید از مشاوره و راهنمایی همکاران و مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا بهره‌مند شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 6 میانگین: 4.3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید