لوگو صبا ویزا
مراحل و روندی که پس از ارائه درخواست ویزا طی می­شود

ویزای مولتی کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای مولتی کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

یکی از انواع ویزاهایی که برای ورود  به خاک کانادا از سوی متقاضیان مورد استفاده قرار می‌گیرد ویزای مولتی کانادا است و بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به کانادا به هر دلیل و از هر مسیری که دارند معمولا برای محک زدن و امتحان کردن شرایط زندگی در این کشور در ابتدا اقدام به اخذ این نوع ویزای کانادا می‌نمایند. با این ویزا افراد فقط حق گشت‌وگذار در کانادا را داشته ولی نمی‌توانند به کار و فعالیت مشغول شوند و یا از بیمه درمانی این کشور بهره ببرند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ویزای مولتی کانادا و چگونگی، شرایط و مراحل اخذ آن آشنا سازیم.

منظور از ویزای مولتی کانادا چیست؟

یکی از انواع ویزاهایی که برای ورود  به خاک کانادا بایستی تهیه شود، ویزای توریستی این کشور است که به دو صورت ویزای یکبار ورود و چند بار ورود صادر می‌شود. از سال ۲۰۱۵ اداره مهاجرت کانادا ویزای مولتی کانادا را با هدف تسهیل ورود و خروج بخش عمده‌ای از متقاضیان ویزای توریستی این کشور در دسترس قرار داده‌ است. این نوع ویزا در ایران بر اساس اینکه اعتبار پاسپورت‌های ما 5 سال بوده و بعد از این مدت بایستی تمدید شوند تحت عنوان ویزای 5 ساله نیز شناخته می‌شود.

این ویزای کانادا در واقع همان ویزای توریستی است که تا زمان اتمام اعتبار پاسپوت فرد می‌تواند بدون نیاز به تمدید ویزا و یا هر نوع محدودیتی به کشور کانادا مهاجرت و به مدت 6 ماه در آن اقامت داشته باشد. البته ویزای مولتی کانادا تا حدود یک ماه قبل از اتمام اعتبار پاسپورت معتبر است و به نوعی می‌توان گفت به صورت ده ساله صادر می‌شود، به عنوان مثال شخصی که پاسپورت کشور دیگری مثل ترکیه را داشته باشد از آنجائیکه مدت اعتبار پاسپورت این افراد 10 ساله است ویزای مولتی آنها نیز به مدت ده سال اعتبار خواهد داشت تا در این ده سال هر زمان که نیاز داشتند به کشور کانادا نه به منظور مهاجرت و اقامت دائم بلکه به منظور ملاقات دوستان و آشنایان و یا گشت‌وگذار در شهرهای مختلف و همراهی فرد محصل در خانواده خود به این کشور سفر کنند.

پس همانطور که متوجه شدید با در دست داشتن ویزای مولتی کانادا به طور موقت می‌توانید در خاک کانادا اقامت داشته باشید ولی به هیچ وجه مجاز به استفاده از حقوق شهروندی مثل خدمات و بیمه درمانی رایگان، کار در این کشور و استفاده از مدارک دولتی کانادا را نخواهید بود. بنابراین اگر دارای پاسپورت کشوری باشید که مدت زمان اعتبار آن بیش از پنج سال باشد، اعتبار ویزای کانادا شما تا یک ماه پیش از تاریخ اعتبار پاسپورت شما محاسبه می‌شود.

ویزای همراه

چه کسانی واجد شرایط ویزای مولتی کانادا هستند؟

برای اخذ ویزای مولتی کانادا در درجه اول داشتن برخی شرایط الزامیست و کسانی که با ارائه دلیل و مدرک اثبات کنند که هدفشان از گرفتن ویزای 5 ساله کانادا اقامت موقت در این کشور بوده و بعد از اتمام مدت ویزای خود خاک این کشور را ترک خواهند کرد قادر به دریافت این ویزای کانادا خواهند بود. در نظر داشته باشید که کشور کانادا در این زمینه‌ها سیاست‌های سخت‌‌گیرانه‌ای داشته و در صورتی که گمان کند فردی قصد بازگشت به کشور خود را نداشته و سربار کانادا خواهد بود ویزای وی را صادر نمی‌کند ولی در حالت کلی داشتن شرایط زیر برای صدور ویزای مولتی کانادا الزامیست:

  • مدارک مسافرتی معتبر از جمله پاسپورت با مدت اعتبار معقول ارائه دهید.
  • شما بایستی یک افسر مهاجرت را قانع کنید که در پایان مدت اقامت خود کانادا و بعد از اتمام دوره ویزای خود خاک این کشور را ترک خواهید کرد.
  • نشان دهید که از تمکن مالی کافی برای نگهداری خود و اعضای خانواده خود در کانادا برخوردار هستید و نیز مدارکی چون مدارک مربوط به کار، خانه، دارایی دال بر بازگشت به خانه ارائه دهید.
  • قصد کار یا تحصیل در کانادا را ندارید مگر اینکه مجوز انجام این کار را داشته باشید.
  • تابع قانون بوده و سابقه فعالیت مجرمانه و سوابق جنایی و محکومیت‌ها مربوط به مهاجرت به کانادا نداشته باشید.
  • خطری برای امنیت کانادا نداشته باشید.
  • هر مدرک اضافی که توسط افسر درخواست می‌شود برای تأیید پذیرش خود ارائه دهید.
  • از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار باشید، برای تائید این مسئله در صورت نیاز باید معاینه پزشکی را کامل کنید.
  • در صورت لزوم ممکن است ارائه دعوت‌نامه از کسانی که در کانادا زندگی می‌کنند، نیز ممکن است احتیاج باشد.

مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا

درخواست ویزای کانادا یه دو صورت آنلاین و کاغذی قابل انجام است که بنا به دلایل متعددی اقدام کردن از طریق آنلاین دارای مزایای فراوانی برای شما می‌باشد. از جمله مزایای دریافت ویزای آنلاین می‌تواند سریعتر سپری شدن پرونده، ارسال تمامی مدارک به صورت آنلاین که در این صورت در هزینه‌های پستی تاحدودی صرفه‌جویی خواهید کرد و اینکه می‌توانید چگونگی و مراحل مختلفی که پرونده شما در آن قرار دارد را از طریق حساب کاربری خود پیگیری نمایید. در روش اخذ آنلاین ویزای مولتی کانادا لازم است تا مراحل زیر را طی کنید:

  • با ثبت‌نام در سایت رسمی کانادا به آدرس https://www.canada.ca یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • فرم‌های مورد نیاز برای درخواست ویزا را تکمیل و سوالات مربوطه را پاسخ دهید.
  • مدارکی که برای اخذ ویزای کانادا نیاز است را روی سایت مربوطه آپلود ‌کنید.
  • هزینه‌های مربوط به انگشت‌نگاری و بررسی پرونده برای اخذ ویزای مولتی کانادا را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • با اتمام مرحله تشکیل پرونده شماره پیگیری و تائیدیه درخواست‌تان را دریافت کنید.
  • 24 ساعت پس از تشکیل پرونده آنلاین برای ویزای کانادا نامه مربوط به وقت انگشت‌نگاری و عکس‌برداری برای شما صادر می‌شود.
  • طی 30 روز از زمان صدور نامه مهلت دارید برای مصاحبه یا انگشت‌نگاری به کنسولگری تعیین شده مراجعه کنید.
  • مدارک نهایی را برای بررسی ارائه ‌دهید و پس از انجام بررسی‌های لازم روی پرونده شما نتیجه آن برای شما گزارش و ارسال خواهد شد.
  • اگر با درخواست ویزای مولتی کانادا شما موافقت شود، برای صدور ویزا نیاز خواهد بود تا پاسپورت خود را به کنسولگری کانادا در یکی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه، امارات و یا ارمنستان ( به دلیل نبود سفارت فعال کانادا در ایران) تحویل دهید. در صورتی که درخواست صدور ویزای شما مورد قبول واقع نشده و اصطلاحا ریجکت شود، باید در صدد اصلاح مدارک و رفع مشکلات برآیید.

مسیر کاغذی و غیر آنلاین برای اخذ ویزای مولتی کانادا نیز به شرح زیر می‌باشد:

  • از دفاتر وک کانادا و یا کنسولگری این کشور وقت ملاقات دریافت کنید.
  • به دفتر وک مورد نظر مراجعه کرده و فرم‌های مربوط به اخذ ویزا را تکمیل کنید.
  • مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده را ارائه کرده و هزینه‌های صدور ویزای مولتی کانادا را پرداخت کنید.
  • عملیات مربوط به انگشت‌نگاری و عکس‌برداری را در دفتر وک مربوطه انجام دهید.
  • منتظر اعلام نتیجه پرونده بمانید.

از دیگر نکاتی که به هنگام اخذ ویزای مولتی کانادا بایستی در نظر داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درخواست ویزا بایستی زمانی که در خارج از کشور کانادا هستید صورت گیرد پس قبل از عازم شدن به کانادا نسبت به اخذ آن اقدام نمایید.
  • عکس بیومتریک، آزمایشات پزشکی و مدارک مربوط به انگشت نگاری را در صورت درخواست به طور کامل انجام دهید.
  • در صورتی که قرار باشد خانواده شما نیز در این سفر همراهتان باشند بایستی برای آنها نیز فرم تکمیل کرده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت نمایید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا

برای اخذ ویزای مولتی کانادا برخورداری از برخی شرایط و ارائه برخی مدارک الزامیست تا شما اثبات کنید که واجد شرایط دریافت ویزای کانادا هستید و تنها با ارائه چند مدرک نمی‌توان صلاحیت شما برای اخذ این ویزا را تایید و یا عدم تایید کرد و هر چه مدارک قابل ارائه شما دقیق‌تر و کاملتر باشد و دلایلی شما برای داشتن سفرهای متمادی به کانادا دارید قابل قبول‌تر باشد شانستان برای دریافت ویزای 5 ساله کانادا بیشتر خواهد شد. از جمله مدارک مورد نیاز می‌توان موارد زیر را نام برد:

ارائه مدارک هویتی چون اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه ، اصل و کپی پاسپورت فعلی با حداقل 6 ماه اعتبار، به اضافه اصل گذرنامه پیشین، عکس پرسنلی به تعداد مورد درخواست، فرم و مدارک مربوط به سفارت، ثبت حداقل دو ویزای شینگن در پاسپورت شما که نشان دهنده این باشد که سابقه سفر خوبی داشته و قصد پناهنده شدن در کانادا را ندارید.

ارائه مدارک مالی به منظور اثبات تمکن مالی برای اخذ ویزای کانادا از جمله اصل و کپی اسناد ملکی مانند ملک، زمین و غیره به همراه ترجمه ، پرینت گردش حساب 4 ماه اخیر  و مهر بانک(حداقل 200 میلیون تومان) به زبان انگلیسی که نشان دهنده شما از تمکن مالی کافی برای ورود به کانادا برخوردار هستید.

مدارک مربوط به کار و اشتغال در کشور مبداء شامل گواهی اشتغال به کار متقاضی به همراه ترجمه پروانه کسب یا روزنامه رسمی، فیش حقوقی، اصل بیمه متقاضی به همراه ترجمه رسمی، لیست بیمه برای کارمندان با جواز کسب و ….

ارائه مدارک مربوط به محل اقامت در کانادا از جمله مدارک مربوط به رزرو هتل و بلیط رفت‌و‌برگشت، بیمه‌نامه مسافرتی، واچر هتل و یا دعوت‌نامه رسمی و معتبر.

گواهی پزشکی معتبر به منظور اطمینان از صحت و سلامت فرد.

در صورتی که فرد متاهل باشد بایستی مدارک زیر را نیز به سایر مدارک الحاق کرده و به سفارت تحویل دهد یا از طریق آنلاین در سایت آپلود کند:

اصل و کپی سند ازدواج، گواهی  اشتغال به کار همسر، اصل بیمه همسر متقاضی. تمامی مدارک بایستی به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.

در صورتی که شما از سوی شخص خاصی در کشور کانادا دعوتنامه داشته باشید، فرد ساکن در کانادا نیز موظف به ارائه مدارکی به افسر مهاجرت کاناداست که این مدارک عبارتند از:

گواهی دال بر داشتن تمکن مالی، مدرک نشاندهنده اقامت موقت یا اقامت دائم کانادا و گواهی حقوقی فرد مقیم کانادا.

 

ویزای مولتی کانادا

اعضای خانواده که می‌توانید برای آنها ویزای مولتی کانادا بگیرید

  • همسر یا شریک زندگی (شما باید مدارکی ارائه کنید که از نظر قانونی همسر یا پارتنر او هستید)
  • فرزندان تحت تکفل: کانادا فرزندان شما را بر اساس سن آنها در یک زمان خاص که “زمان سررسید” نام دارد بررسی می­کند. این تاریخ معمولاً همان تاریخی است که درخواست شما به سفارت داده شده است. برای اینکه مشخص شود آیا فرزند شما تحت تکفل محسوب می‌شود یا نه، سن فرزند تا تاریخ سررسید نباید بیش از 22 سال باشد، در صورتی که سن فرزند شما در طول پروسه دریافت ویزا از از 22 سال بگذرد در روند کار اختلالی پیش نمی­آید.

در صورتی که در زمان تاریخ سررسید فرزندان شما یا فرزندان همسر شما مشمول موارد زیر باشند جزء فرزندان تحت تکفل محسوب می­شوند:

  • فرزندان تا قبل از تاریخ سررسید باید ۲۲ سال یا کمتر داشته باشند
  • فرزندان شما نباید همسر یا پارتنر داشته باشند

اگر سن فرزندان شما بیش از ۲۲ سال است، در صورتی که دو شرط زیر را داشته باشند باز هم جز فرزندان تحت تکفل محسوب می­شوند:

  • از قبل از 22 سالگی از نظر مالی برای گذران زندگی خود وابسته به پدر و مادر خود باشند
  • به دلیل شرایط ذهنی یا جسمی نتوانند از نظر مالی خودشان را تامین کنند

فرزندان تحت تکفل بایستی شرایط گفته شده در بالا را تا انتهای فرآیند بررسی درخواست و صدور ویزا داشته باشند (به استثنا شرط سنی).

 شرایط و امکانات ویزای سوپر مولتی کانادا برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ­ها به شرح زیر است:

  • چندین بار اجازه ورود و خروج به این کشور را خواهند داشت
  • در هر بار ورود به خاک کانادا می­توانند به مدت حداکثر دو سال اقامت کنند

برای گرفتن سوپر ویزا، شما باید والدین، پدربزرگ، و یا مادربزرگ یک شهروند کانادایی یا یک فرد کانادایی دارای اقامت دائم باشید. با این ویزا شما نمی­توانید سایر فرزندان تحت تکفل خود را همراه با خود به کانادا ببرید. اگر همسر یا شریک زندگی شما بخواهد همراه با شما به کانادا سفر کند او نیز باید برای این ویزا درخواست بدهد.

برای گرفتن سوپر ویزا باید یک دعوت­نامه که نوشته و امضا شده­ی فرزند یا نوه است به اداره ویزا کانادا ارائه شود. در این دعوت نامه فرزند یا نوه تضمین می­کند که در تمام دوره اقامت والدین در کانادا، آنها را از نظر مالی حمایت می­کند. همچنین والدین متقاضی، باید تمامی اعضای خانواده فرزند (یا نوه) که در کانادا میزبان او خواهند بود را ذکر کنند (اعضای خانواده شامل همسر یا پارتنر و همچنین فرزندان یا دیگر افراد تحت تکفل او می­باشند). والدین متقاضی همچنین باید مستنداتی ارائه کنند که ثابت کند درآمد فرزند یا نوه آنها معادل یا بیشتر از حداقل میزان درآمد پس از کسر مالیات (لایکو) است. از جمله این مستندات می­توان به آخرین نسخه از برگه ارزیابی مالیات بر درآمد فدرال و یک نامه رسمی از کارفرما اشاره کرد.

دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت سوپر ویزا، مدارک و مستنداتی است که ثابت می­کند شما واقعا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ فرد مورد نظر در کانادا هستید، از جمله این مدارک می­توان از گواهی تولد یا سایر مدارک اداری رسمی که در آن اسم شما به عنوان والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ آورده شده است نام برد.

اخذ ویزای مولتی کانادا

 

قیمت اخذ ویزای مولتی کانادا

هزینه‌هایی که صرف اخذ ویزای مولتی کانادا می‌شوند بر دو قسم هستند: بخشی از هزینه‌ها ثابتند که شامل هزینه‌های اداری مربوط به تشکیل پرونده یا ثبت اطلاعات بیومتریک ( که البته برخی افراد چون افراد کمتر از 14 و بالاتر از 79 سال، مقامات رسمی و دیپلماتیک، افراد ساکن در کشورهای معاف از ویزای کانادا، افراد دارای اقامت دائم کانادا معاف از ثبت اطلاعات بیومتریک بوده و هزینه‌ای بابت آن پرداخت نمی‌کنند) در دفاتر وک کانادا می‌شود.

بخشی از هزینه‌ها نیز متغیر هستند که به ویژه برای ایرانیان که سفارت کانادا در ایران نداشته و مجبور به سفر به کشورهای همسایه برای تشکیل پرونده یا ثبت اطلاعات بیومتریک هستند می‌باشد که شامل هزینه سفر و اقامت در این کشورها می‌شود که بسته به کیفیت سفر و اقامت فرد هزینه‌ها متفاوت خواهند بود.

اجازه کار یا تحصیل در طول دوره اقامت برای دارندگان ویزای مولتی کانادا

 مسافران کانادا به استثناء مواردی که قوانین حمایت از مهاجران و پناهندگان به آنها مجوز داده است اجازه کار یا تحصیل ندارند. البته افرادی که ویزای مولتی کانادا (ویزای شهروندی موقت) دارند می­توانند بدون نیاز به اخذ مجوز در دوره­های تحصیلی کمتر از شش ماه شرکت کنند.

آیا امکان ریجکت ویزای مولتی کانادا وجود دارد، دلایل آن چیست؟

بله، گاها بنا به دلایلی امکان رد شدن ویزای مولتی کانادا وجود دارد، زیرا هرچقدر هم شرایط شما برای اخذ ویزای کانادا خوب یا بد باشد، نظر نهایی به نظر افسر سفارت بستگی دارد. و اما از جمله دلایل ریجکتی ویزای کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در صورتی که دلایل قانع کننده‌ای برای سفر خود به کشور کانادا به افسر سفارت ارائه ندهید و وی شک کند که شاید شما قصد پناهندگی در این کشور را داشته باشید.
  • در صورتی که مدارک ارائه شده از سوی شما از جمله مدارک مالی، هویتی، شغلی ناقص باشند و یا فرم درخواست ویزا را به درستی پر نکرده باشید.
  • در صورتی که سوء پیشینه جنایی یا امنیتی داشته باشید یا نقصی در تکمیل پرونده وجود داشته باشد.
  • در صورتی که از بیماری‌ و یا مشکل سلامتی خاصی برخوردار باشید.
  • یکی دیگر از دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا شرایط سیاسی و اقتصادی کشور مبداء است.

سخن پایانی

به عنوان سخن آخر اینکه در صورت تمایل به مهاجرت به کانادا بهتر است قبل از اینکار اقدام به اخذ ویزای مولتی کانادا نموده و چندین بار به این کشور سفر کرده و شرایط کار و زندگی در کانادا را بسنجید و در صورت تمایل نسبت به مهاجرت به کانادا از مسیرهای اصولی نمایید. نکته مهم دیگر اینست که همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید یکی از مهمترین فاکتورها در موفقیت اخذ ویزای مولتی کانادا کامل بودن مدارک و داشتن زمان کافیست، و از آنجائیکه روز به روز قوانین مهاجرت به کانادا و یا صدور انواع ویزا از سوی کشور کانادا تغییر می‌کند بهتر است امور اخذ ویزا را به افراد کاردان در این زمینه بسپارید و خیالتان از بابت پروسه دریافت ویزا راحت باشد. صبا ویزا یکی از موسسه‌های مهاجرتی معتبر در این زمینه است که با بهره‌گیری از متخصصان باتجربه در زمینه مهاجرت به کانادا به شما در خصوص دریافت ویزای مولتی کانادا راهنمایی‌های کارسازی را ارائه خواهند داد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید