لوگو صبا ویزا

ویزای هنرمندان کشور آلمان در سال 2020

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای هنرمندان کشور آلمان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

شرایط دریافت ویزای هنرمندان کشور آلمان در سال 2020

برای مهاجرت به کشورهای خارجی روش‌های متنوعی وجود دارد. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنرمندان چطور برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند؟

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد اخذ ویزای هنرمندان آلمان در سال 2020 اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. شاید به نظرتان عجیب برسد چون در نظر همه ما آلمان کشوری کاملاً صنعتی و مدرن است، پس چطور می‌تواند مانند پاریس قلب هنر، مد و فشن، پذیرای مهاجران هنرمند باشد؟

آلمان نیز مانند فرانسه، کانادا، امریکا و انگلیس، بستر مناسبی را برای رشد و نمو رشته‌های مختلف هنری فراهم کرده و در این راستا نیز هر ساله رویدادهای هنری بزرگی برگزار می‌کند. در ادامه بطور خاص به بررسی شرایط اخذ ویزای هنرمندان آلمان در سال 2020 می‌پردازیم.

 درباره ویزای هنرمندان آلمان 2020

ویزای هنرمندان کشور آلمان در زیر گروه ویزای آزاد کاری یا فریلنسری این کشور قرار می‌گیرد. هنرمندان می‌توانند با دریافت ویزای فریلنسری به آلمان سفر کرده و به مدت 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. افراد بنا به دلایل مختلفی ممکن است نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنند که یکی از آن‌ها می‌تواند شرکت در نمایشگاه‌ها یا فستیوال‌های هنری باشد. اما دلیل عمده مهاجران هنرمند، دریافت اقامت و ویزای هنرمندان کشور آلمان است.

لازم به ذکر است که با دریافت ویزای هنری تنها می‌توانید در شهر برلین اقامت داشته باشید و اجازه اقامت در سایر شهرهای آلمان را ندارید. اما در ویزای فریلنسری می‌توانید در هر شهری از آلمان که مایل باشید اقامت کنید. بر خلاف ویزای فریلنسری که پروسه ارزیابی 2 تا 3 ماهه دارد، می‌توانید جواب ویزای هنری را یک روزه دریافت کنید، این موضوع یکی از مهمترین مزایای ویزای هنری آلمان است.

لازم به ذکر است که اقامت فریلنسری آلمان تا مدت 3 سال قابل تمدید است و در صورتیکه در این مدت بتوانید درآمد کافی کسب و مالیات خود را مرتب پرداخت کنید، می‌توانید آن را به اقامت دائم آلمان تبدیل کنید. اگر به عنوان یک هنرمند فریلنس به آلمان سفر می‌کنید، باید کار خود را قانونی کنید تا بتوانید اقامت بگیرید. ویزای هنری آلمان تنها تا زمانی اعتبار دارد که در رشته‌ انتخابی خود مشغول به کار باشید.

جالب است بدانید که شما می‌توانید با دریافت ویزای تحصیلی در آلمان تحصیل کرده و پس از فارغ‌ التحصیلی نسبت به دریافت ویزای هنری اقدام کنید.

ویزای هنرمندی آلمان

مشاغلی که می‌توانند ویزای هنرمندان آلمان را دریافت کنند

در حال حاضر هنرمندان بسیاری در رشته‌های هنری مختلف مشغول به فعالیت هستند. همه این رشته‌ها و مشاغل می‌توانند برای دریافت ویزای هنرمندان آلمان اقدام کنند به شرط اینکه نمونه کار و رزومه خوبی ارائه کنند. شما برای اثبات هنر خود باید یک رزومه کاری قوی در قالب نمونه کار یا پرتفولیو ارائه دهید. از جمله مشاغل هنری در آلمان می‌توان به طراح صنعتی، خواننده، گرافیست، آرایشگر، عکاس، مدل، صنایع دستی، طراح بازی و انیمیشن اشاره کرد.

 میزان درآمد هنرمندان آلمان در سال 2020

حالا که شما تصمیم گرفته‌اید به عنوان یک هنرمند اقامت دائم آلمان را دریافت کنید لازم است تا با حداقل و حداکثر درآمد یک هنرمند آشنا شوید. با توجه به رشته هنری که انتخاب کرده‌اید، میزان سابقه کاری و تبحر شما در رشته هنری و البته حجم کاری که می‌توانید در یک ماه انجام دهید، درآمد شما می‌تواند عددی بین 450 تا 3500 یورو یا بیشتر در ماه باشد. البته ممکن است درآمد شما در ابتدای کار، مبلغ کمتری باشد اما با شناخته شدن در بین هنر دوستان آلمانی، قطعاً می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

مزایای دریافت ویزای هنرمندان آلمان

مانند همه روش‌های مهاجرتی دیگر، ویزای هنرمندی نیز دارای مزایایی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بهره‌مندی از حضور اساتید مجرب و پیشکسوت حوزه‌های مختلف هنری
  • حضور در جامعه هنری خلاق و آزاد
  • دسترسی به امکانات لازم برای انواع رشته‌های هنری
  • بها دادن به انواع رشته‌های هنری در جامعه آلمانی
  • کسب درآمد عالی و افزایش میزان آن به مبلغی قابل توجه در صورت ارائه آثار خلاقانه
  • بهره‌مندی از خدمات شهروندی آلمان نظیر مسکن ارزان و حمل و نقل عمومی
  • زندگی و کار در کشوری توسعه یافته با امکان رشد بسیار بالا

مدارک لازم برای اخذ ویزای هنرمندان آلمان 2020

مهمترین گزینه برای دریافت ویزای هنری آلمان، نمونه کار یا پورتفولیو است تا سابقه هنری شما را ثابت کند. داشتن یک رزومه کامل و نمونه آثار و پروژه‌های قبلی نیز بسیار مهم هستند. در رزومه کاری خود می‌توانید مدارک تحصیل دانشگاهی و یا کلاس‌ها و دوره‌های آزادی که گذرانده‌اید را نیز قرار دهید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای هنرمندان آلمان شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزا
  • فیش پرداخت هزینه ویزا
  • بیمه نامه مسافرتی
  • رزومه کاری و نمونه کار از آثار و پروژه‌های قبلی
  • توصیه نامه از مشتریان و کارفرمایان قبلی در صورت وجود
  • مدارک دانشگاهی و یا گواهی دوره‌های آموزشگاهی معتبر
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و کار
  • طرح و پلن برای ادامه کار هنری در آلمان

همانطور که می‌بینید شما برای اخذ ویزای هنرمندان آلمان نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی ندارید. اما وجود این مدرک می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی پرونده مهاجرتی شما داشته باشد.

مراحل دریافت مجوز کار هنری به عنوان فریلنسر در آلمان

تفاوتی ندارد که شما با چه ویزایی برای کار وارد آلمان شده‌اید، ویزای Job Seeker، ویزای Job Offer یا ویزای کار هنری، در هر حالت باید با طی کردن یک سری مراحل، مجوز کار دریافت کنید. در مورد ویزای فریلنسری باید مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید مجوز کار هنری دریافت کرده و کار خود را قانونی کنید.

  • یک آدرس به عنوان محل زندگی خود ثبت کنید.
  • یک حساب بانکی به نام خودتان افتتاح کنید.
  • برای دریافت شماره مالیاتی اقدام کنید.
  • برای استفاده از خدمات درمانی آلمان یک بیمه سلامت انتخاب کنید.
  • درخواست اخذ مجوز اقامت ثبت کنید.
  • طرح و برنامه کاری خود را اجرایی کنید.

ویزای هنرمندی آلماندریافت تابعیت دائم از طریق ویزای هنرمندان آلمان در سال 2020

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، ویزای فریلنسری آلمان 3 ماهه است اما بسیاری از هنرمندانی که با این ویزا به آلمان سفر می‌کنند، در واقع هدفشان اقامت دائم و دریافت تابعیت این کشور است. یک فرد خارجی پس از 8 سال اقامت در آلمان می‌تواند برای اخذ تابعیت دائم خود اقدام کرده و در نهایت نیز پاسپورت آلمانی دریافت کند.

لازم به ذکر است که پاسپورت آلمان از لحاظ اعتبار و بر اساس آخرین رتبه‌بندی‌های سال 2020، در رتبه 2 جهان قرار دارد. پس با داشتن اقامت و پاسپورت آلمانی براحتی و بدون نیاز به گرفتن ویزا می‌توانید به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کنید. همه این موارد و البته شرایط اقتصادی و کاری فوق‌العاده و رفاه اجتماعی آلمان باعث شده تا افراد برای دریافت اقامت این کشور تمام تلاش خود را بکار بگیرند.

ارائه مدارک زیر برای دریافت تابعیت آلمان ضروری هستند:

  • ارائه مدارک عدم سوء پیشینه کیفری
  • ارائه مدرک زبان آلمانی بالاتر از سطح B1
  • اثبات تمکن مالی یا کسب درآمد کافی برای زندگی و کار در آلمان (در شرایطی که همراه دارید باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی آن‌ها و همچنین توانایی تهیه خانه با متراژ مناسب به اندازه تعداد افراد خانواده را داشته باشید)
  • اثبات عدم نیاز به کمک‌های دولتی
  • قبولی در امتحان تابعیت

شرایط دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده هنرمندان

شما به عنوان یک هنرمند پس از دریافت اقامت آلمان می‌توانید نسبت به دریافت اقامت برای اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز اقدام کنید. برای این منظور باید اثبات کنید که تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های خود و خانواده‌تان را دارید. یکی از مواردی که لازم است ارائه دهید، یک واحد مسکونی است که متراژ آن باید برای اعضای خانواده مناسب باشد. همراه یا اعضای خانواده شما باید مدرک زبان آلمانی حداقل سطح A1 را داشته باشند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید تنها برای اخذ اقامت فرزندان زیر 18 سال و مجرد خود اقدام کنید.

فراخوان 2020 آلمان برای اقامت هنری یا فراخوان رزیدنسی

کشور آلمان هر ساله فراخوان هنری برای اقامت هنرمندان منتشر می‌کند. بر طبق فراخوان هنری سال 2020، هنرمندان خارجی یک فرصت 3 تا 8 ماهه برای اقامت در شهر برلین دارند. این رویداد هنری توسط شرکت ZK/U آلمان برگزار می‌شود و در آن رشته‌های هنری زیادی شرکت می‌کنند. این رویداد در اصل نوعی همکاری فعال برای تبادل فرهنگی است. تمامی هنرمندان از رشته‌های هنری با طیف مفهومی، متنی آزاد و مداخله‌گر مانند پرفورمنس، هنرهای تجسمی، مجسمه‌ سازی، موسیقی و نقد هنری می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید آلمان بر خلاف ظاهر صنعتی خود، در باطن تلاش بر گسترش فرهنگ و هنر دارد. این موضوع باعث شده تا این قطب صنعتی اروپا، شرایطی را برای جذب هنرمندان رشته‌های مختلف از سراسر دنیا، فراهم کند. در هر رشته‌ هنری که فعالیت دارید، کافی است با ارائه مدارکی که در این مقاله به آن اشاره کردیم و البته رزومه کاری و آثار قوی، نسبت به دریافت ویزای هنرمندان آلمان 2020 اقدام کنید تا بتوانید پس از 5 سال اقامت دائم دریافت کنید. شما برای اخذ ویزای هنری آلمان چه رشته‌ای را انتخاب کرده‌اید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید