لوگو صبا ویزا
ویزای پزشکی آلمان

ویزای پزشکی آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای پزشکی آلمان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

بدون شک آلمان یک کشور پیشرفته محسوب می‌شود. از طرفی در زمینه پزشکی هم جزء بهترین‌ها است و کشور مهاجرپذیر هم محسوب می‌گردد. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات کسب کنید و بدانید که آیا می‌توانید از طریق رشته پزشکی به آلمان مهاجرت کنید یا خیر، با ما همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم که اخذ ویزای پزشکی آلمان چگونه حاصل شده و باید چه کارهایی را به انجام برسانید تا بتوانید به عنوان یک پزشک در آلمان فعالیت کنید. البته قبل از هرچیز بهتر است که مشاغل مورد نیاز آلمان را بدانید تا بفهمید که آیا این رشته می‌تواند مناسب‌تان باشد یا خیر. در انتهای این مقاله به پاسخ تمام سوالاتتان در این زمینه خواهید رسید.

ویزای پزشکی کشور آلمان

فهرست عناوین

وضعیت بیمارستان ها در کشور آلمان چگونه است؟

برای اینکه بتوانید در مورد ویزای پزشکی آلمان اطلاعات به دست بیاورید، باید بدانید  این کشور چند بیمارستان دارد. حدودا بیش از دو هزار مرکز درمانی و بیمارستان تخصصی در کشور آلمان است و  به خاطر همین آلمان بیش از هر زمان دیگری به کادر درمان متخصص نیاز دارد. تمام زیرساخت‌های موجود برای فراهم کردن بیمارستان‌های پیشرفته در کشور آلمان وجود دارد و همه تجهیزات پیشرفته هم در این کشور موجود هستند اما از آنجایی که پزشکی رشته‌ای نیست که هر کسی بخواهد وارد آن شود و همین الان آلمان در این زمینه با کمبود نیرو مواجه است، تصمیم گرفته که از مهاجران کمک بگیرد. به این صورت که شرایط مهاجرت را برای آنها آسان‌تر کرده و کاری می‌کند که آنها بتوانند در این کشور به فعالیت پزشکی خود ادامه دهند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید به کشور آلمان مهاجرت کنید؛ باید ویزای پزشکی‌تان را بگیرید، تجربه خود را در این زمینه بالا ببرید و به این کشور سفر کنید اما سوال اینجاست برای گرفتن ویزای پزشکی در این کشور باید چه کار کرد؟

چگونه می‌توانیم ویزای پزشکی بگیریم؟

یکی از راه‌هایی که برای اخذ ویزای پزشکی آلمان وجود دارد، این است که شما از طریق جاب آفر این کار را انجام دهید. کشور آلمان لیست مشاغل مورد نیاز را هر ساله ارائه می‌دهد و می‌توانید بین آنها جستجو کنید و از یک کارفرما جاب آفر یا پیشنهاد شغلی بگیرید.
همانطور که بالاتر هم اشاره شد، تعداد بیمارستان‌ها و مراکز مربوط به خدمات درمانی در این کشور بسیار زیاد است و این یک مزیت محسوب می‌شود تا شما از این طریق بتوانید به کشور آلمان مهاجرت داشته باشید.

بدین منظور اول از همه باید به سایت‌های کاریابی سر بزنید و سعی کنید تا از بین مشاغل موردنیاز؛ از یک کارفرما جاب آفر و پیشنهاد شغلی برای رشته پزشکی بگیرید تا از این طریق بتوانید اقدامات مربوط به مهاجرت خود را تکمیل کنید.

آیا رشته پزشکی در آلمان بازار کار خوبی دارد؟

سوالی که برای خیلی از افراد پیش می‌آید و می‌خواهند قبل از اخذ ویزای پزشکی آلمان به جواب آن برسند، این است که آیا بازار کار پزشکی می‌تواند در کشور آلمان مناسب باشد یا خیر. در حقیقت جمعیت آلمان رشد منفی دارد و از طرفی تعداد سالمندان در آلمان بیش از پیش افزایش پیدا کرده است و افراد جوان خیلی کمتر هستند. پس همین باعث می‌شود که سیستم درمانی گسترده شود، زیرا نیاز به درمان و برطرف کردن مشکلات سالمندان وجود دارد. پس چیزی که کاملا واضح و مشخص است، این است که این کشور بیش از همیشه به نیروی پزشکی نیاز دارد؛ یعنی در واقع اگر شما بخواهید با مدارک پزشکی مختلف و تخصص‌های متفاوت به این کشور مهاجرت کنید، خیلی کارتان راحت‌تر خواهد بود. شرایط کار در این کشور برای رشته پزشکی تغییرات زیادی داشته و ویزای پزشکی آلمان بیش از پیش صادر خواهد شد.

دوره آوسبیلدونگ برای رشته پزشکی در آلمان چیست؟

یک راه دیگر هم به نام دوره آوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد که در واقع یک دوره پزشکی است که به شما فرصت می‌دهد تا در این رشته در مراکز آموزش عالی آلمان تحصیل کنید. از این طریق افرادی که متقاضی این رشته هستند، می‌توانند علاوه بر تحصیل به عنوان کارآموز رشته پزشکی زنان در بیمارستان‌های کشور آلمان مشغول به کار باشند. یعنی علاوه بر اینکه شما در بهترین دانشگاه های آلمان تحصیل می‌کنید، می‌توانید تجربه کاری در دوره‌های کارآموزی را هم به دست بیاورید و دوره‌های آموزشی را پشت سر بگذارید و نمرات خوبی بگیرید تا بتوانید در یک بیمارستان یا مرکز آموزشی معتبر مشغول به کار شوید که همه این‌ها برای دوره پزشکی و پیراپزشکی موثر است و خود می‌تواند یک راهکار عالی برای ویزای پزشکی آلمان باشد.

رشته پزشکی در آلمان

دوره آوسبیلدونگ چه رشته های پزشکی را شامل می‌شود؟

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید از طریق این دوره‌ها ویزای پزشکی آلمان بگیرید، باید بگوییم که همه رشته‌ها شامل این دوره نمی‌شوند. به طور کلی رشته‌هایی که در این دوره‌ها جای می‌گیرند، عبارتند از:

  • درمانگر
  • ماما
  • متخصص تغذیه
  • پرستار
  • دستیار پرستار
  • پرستار سالمند
  • دستیار فنی بیهوشی
  • پرستار بهداشت و اطفال
  • دستیار مراقبت‌های بهداشتی
  • متخصص مربوط به گفتار درمانی
  • کمک پرستار
  • متصدی حمام طبی و ماساژور
  • پزشک
  • جراح
  • متخصص پا
  • پیرا پزشک یا تکنسین مربوط به فوریت های پزشکی
  • تکنسین اتاق عمل
  • فیزیوتراپیست
  • ارتوپدی
  • دستیار دندانپزشکی
  • دستیار دامپزشکی

ویزای A17 آلمان برای پزشکان چگونه است؟

ویزایی که این روزها بیشتر برای پزشکان آلمان استفاده می‌شود، ویزای A17 است. در این ویزا شما به عنوان متقاضی که در رشته پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کرده‌اید، درخواست می‌دهید. نکته‌ای که در مورد آن وجود دارد، این است که مدرک تحصیلی‌تان باید برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد که در چنین حالتی کارتان راحت‌تر و سریع‌تر پیش خواهد رفت و اگر چنین اتفاقی نیافتد، اجازه کار در کشور آلمان را ندارید و تاییدیه خود را از کشور آلمان نمی‌گیرید. افرادی که می‌خواهند از طریق یک دانشگاه پزشکی به کشور آلمان مهاجرت کنند، اگر این ویزا را داشته باشند، یعنی قادر هستند که در دوره‌های شش تا ۱۲ ماهه رشته پزشکی و برای رشته‌های پیراپزشکی در دوره‌های ۶ تا ۱۸ ماهه شرکت کنند. بعد از سپری کردن این دوره‌ها به شما به عنوان یک پزشک مجوز کار می‌دهند و ویزای پزشکی آلمان را اخذ خواهید کرد. البته همه چیز بستگی به نمرات قبولی و موفقیت شما در آزمون‌های پایان دوره هم دارد اما به هر حال می‌تواند یک فرصت بسیار عالی برایتان تلقی شود.

برای ویزای پزشکی در کشور آلمان باید چقدر زبان بلد باشیم؟

نکته‌ای که در مورد تحصیل در آلمان و ویزای پزشکی آلمان وجود دارد، این است که شما باید سطح زبان خود را تقویت کنید. اگر می‌خواهید بلوکارت آلمان بگیرید، حتما باید مدرک زبان داشته باشید و سطح زبان‌تان B1 باشد.

مزیتی که زندگی و تحصیل در این کشور دارد، این است که دوره‌هایی را برای پزشکان اختصاص می‌دهد که مربوط به ارتقای سطح زبان آن‌ها است که در این دوره‌ها سطح زبانتان باید به C1 برسد.
البته گاهی اوقات شرایط فرق می‌کند؛ یعنی شما به عنوان پزشک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کشور آلمان می‌گیرید و کارفرما اعلام می‌کند که نیاز به سطح زبان بالا ندارید. در چنین حالتی شاید اصلاً مجبور نباشید هیچ مدرک زبانی ارائه دهید و در نتیجه همه چیز تا حد زیادی بستگی به نظر کارفرمایتان هم دارد. البته به شرطی که از طریق جاب آفر اقدام کرده باشید؛ در شرایط دیگر باید حتما مدرک زبان را ارائه دهید.

تحصیل رشته پزشکی در آلمان

آیا آلمان برای تحصیل رشته پزشکی انتخاب مناسبی است؟

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید در رشته پزشکی در آلمان تحصیل کنید، بدانید که بهترین انتخاب را داشته‌اید. در واقع آلمان بهترین دانشگاه‌ها را دارد و در زمینه پزشکی هم بسیار سرآمد بوده و همه شما می‌دانید که تا چه حد متخصصان حرفه‌ای در دانشگاه‌های آن فارغ‌التحصیل شده‌اند. در نتیجه انتخاب ویزای تحصیلی آلمان یکی از بهترین ویزاهای دنیا است. شما با انتخاب این رشته می‌توانید در بهترین دانشگاه های آلمان درس بخوانید و تحصیلات خود را ادامه دهید تا بتوانید به بهترین‌ها در این حرفه برسید.

سطح علمی کشور آلمان به شدت بالاست‌. این کشور دانشگاه‌های دولتی رایگان دارد و نرخ بیکاری آن بسیار پایین است و در نتیجه از همه لحاظ برای رشته پزشکی و تحصیل در آن گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در یک کشور خارجی ویزای پزشکی بگیرید، پس حتما به سراغ ویزای پزشکی آلمان بروید.

برای اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنیم؟

سایت ما، صباویزا یکی از بهترین منابعی است که می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویزاهای مختلف از جمله ویزای پزشکی به آن مراجعه کنید. ما اطلاعات کافی را در مورد ویزای تحصیلی کشورهای دنیا از جمله ویزای تحصیلی آلمان در اختیارتان قرار داده و در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالاتتان پاسخ خواهیم داد.

نتیجه گیری

ویزای پزشکی آلمان یکی از بهترین فرصت‌ها برای افرادی است که در رشته تخصصی پزشکی فعالیت کرده‌اند. از طریق این رشته می‌توانید پا به کشور آلمان بگذارید و در آنجا تحصیلات خود را ادامه دهید و به عنوان یک متخصص به درآمد خوبی برسید.  آلمان از لحاظ رشته پزشکی به شدت پیشرفته است و دانشگاه‌های بسیار خوبی هم در این زمینه دارد. شما هم به عنوان پزشک می‌توانید زندگی خوبی را برای خود و اعضای خانواده‌تان فراهم کنید، زیرا کشور آلمان با کمبود نیروی پزشک مواجه است. پس چه بهتر که شما این فرصت را غنیمت بشمارید و از این طریق به این کشور مهاجرت کنید. فارغ‌التحصیل شدن در رشته پزشکی در آلمان یعنی انتخاب بهترین رشته در بهترین کشور دنیا.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید