لوگو صبا ویزا
ویزای گردشگری یونان

ویزای کار یونان

برای اخذ ویزای کار یونان و دریافت مجوز کار، از مشاوران حرفه ای صباویزا مشاوره تخصصی دریافت کنید و شانس خود را برای اخذ اقامت از طریق کار بالا ببرید.

کشور یونان در محل پیوند سه قاره آفریقا، اروپا و آسیا واقع شده است. زبان رسمی مردمان این کشور یونانی بوده و پول رسمی آن‌ها نیز یورو است. جمعیت کل کشور در حدود 11 میلیون نفر و مساحت کشور نیز حدودا 132 هزار کیلومتر مربع است. تعداد نیروی کار در یونان برابر 4.900.000 هزار نفر بوده و قریب به یک پنجم این نیروی کار آن‌ها را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند که بیشتر در بخش ساخت و ساز و کشاورزی مشغول به کار هستند. ما در این مقاله مهاجرت به یونان، ویزای کار یونان، امتیاز بندی ویزای کار یونان، ویزای کار موقت یونان و قوانین و ضوابط ورود به این کشور از طریق کار را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آیا این سوال برای شما هم پیش امده که تمدید ویزای کار یونان به چه صورت است؟ برای دستیابی به جواب سوالات خود و آشنایی با روند کار دریافت ویزای کار یونان ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

فهرست عناوین

انواع ویزای کار یونان

دریافت ویزای کار یونان به صورت است: ویزای پیشنهاد کاری (جاب آفر)، ویزای جستجوی کار (Job seeker)

ویزای جاب آفر (Job offer)

به این ویزا، ویزای پیشنهاد شغلی نیز می‌گویند. در این نوع از ویزا شخص متقاضی مهاجرت نیاز به پیدا کردن یک کارفرما دارد، که در این روند کارفرما بعد از آگهی دادن موقعیت شغلی در کشور یونان به مدت 3 ماه و پس از پیدا نشدن فردی مناسب در اتحادیه اروپا بار دیگر به مدت 3 ماه آگهی داده و اگر همچنان شخصی مناسب برای موقعیت شغلی پیدا نشد در آن صورت کارفرما حق آگهی کردن آن فرصت شغلی در سایر کشورهای غیراروپایی را دارد.

ویزای جستجوی کار (Job seeker)

به این ویزا، ویزای جستجوی کار هم می‌گویند. در این روش متقاضی کار، برای پیدا کردن کار مناسب خود در یک بازه 6 ماهه اجازه ورود به کشور یونان را داشته و در صورت پیدا کردن شغل مورد نظر، موفق به کسب مجوز اقامت کاری یونان می‌شود. شایان ذکر است که در صورت نیاز دولت یونان به تخصص فرد شانس گرفتن ویزای کار به مراتب بیشتر می‌شود.

شرایط ویزای کار یونان

وزارت امورخارجه یونان به طور معمول  درخواست  ویزای کار را بررسی می‌کند. کارگرانی که از دیگر کشورهای غیراروپایی و شنگن قصد مهاجرت به این کشور و کار کردن در یونان را دارند، حتما نیاز به دریافت ویزای کار خواهند داشت. طبق ماهیت کار مورد درخواست، ویزای کار متناسب با آن برای شما صادر می‌شود. متقاضیان مهاجرت به یونانی لازم است که دارای پاسپورت معتبر، سلامت روحی و جسمی کامل و همچنین توانایی تامین هزینه‌های برگشت به کشور خود را داشته و آن را اثبات نمایند.

اجازه کار در یونان

همانگونه که قبلا به آن اشاره کردیم، گرفتن مجوز کار و مجوز اقامت در کشور یونان برای کار کردن به صورت قانونی در این کشور الزامی است. متقاضیان لازم است در نخستین گام مدارک لازم را جمع‌آوری کرده تا پروسه گرفتن مجوز کار در یونان برای آن‌ها آغاز شود. این مدارک عبارتند از:

  • ارائه 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه قرارداد کاری کارفرما و شخص متقاضی
  • ارائه نسخه اصلی پاسپورت و همچنین نسخه کپی تمام صفحات پاسپورت
  • ارائه یک نامه از سوی شرکت مورد نظر برای اثبات نظارت و همچنین حمایت آن‌ها از متقاضی
  • ارائه کلیه مدارک پزشکی و مدارک بیمه
  • ارائه شماره مالیات و همچنین شماره تامین اجتماعی

پس از جمع‌آوری این مدارک، لازم است که شخص متقاضی آن را به یکی از مراکز خدمات شهروندی در کشور یونان که با نام KEP شهرت دارند برده و به آن‌ها تحویل دهد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار یونان

کشور یونان نیز مانند سایر کشورها برای دریافت ویزای کاری بایستی مدارکی را به سفارت این کشور ارائه داد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار یونان عبارتند از:

  • ارائه قرارداد کاری نوشته شده بین فرد متقاضی و کارفرما همراه با ترجمه آن
  • ارائه پرینت حساب بانکی و همچنین تمکن مالی به جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه‌های زندگی به مدت یکسال در کشور یونان
  • ارائه 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه بیمه نامه معتبر درمانی
  • ارائه گواهی سلامت به جهت اثبات سالم بودن فرد و عدم داشتن هرگونه بیماری خاص
  • ارائه اجاره نامه ملکی برای اثبات داشتن مکانی مناسب برای زندگی شخص متقاضی در یونان
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی مرتبط به سابقه کاری فرد به همراه ترجمه آن‌ها
  • ارائه سوابق کاری در صورت وجود داشتن

مراحل دریافت ویزای کار یونان

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، متقاضی تنها در صورتی مجوز کار در کشور یونان را دریافت خواهد کرد که از سوی یک کارفرما پشتیبانی شود. شخص کارفرما نیز برای این کار لازم است که بتواند ثابت کند که به حضور این شخص در کار نیاز دارد. پیش‌تر گفتیم که کارفرما بایستی در دو بازه 3 ماهه آگهی کار در کشور یونان داده و درصورتی که نیروی متخصص در این کشور یافت نشد، در آن صورت اجازه پخش آگهی برای افراد خارجی را دارد. برای این که متقاضی بتواند یک کافرما برای خود پیدا کند لازم است که اول با ویزای توریستی وارد خاک یونان شده و کار مورد نظر خود را پیدا کند.

پس از آن که فرد شغل و کارفرمای خود را پیدا کرد بایستی به کشور خود برگردد و برای بار بعد همراه با قرارداد کار رسمی و سایر مدارک مورد نیاز که در بالا به آن اشاره کردیم، برای دریافت ویزای بلند مدت اقدام نماید. مراحل دریافت ویزای کار یونان به چند بخش تقسیم می‌شود که در ادامه مطلب مرحله به مرحله آن را شرح خواهیم داد.

  1. تکمیل کردن فرم درخواست: در ابتدای کار لازم است تا فرم درخواست ویزای کار را پر کنید. این فرم شامل دو بخض است که بخش اول مربوط به اطلاعات شخصی و بخش دوم مربوط به سوالاتی در مورد هدف شما از رفتن به یونان و دریافت ویزای کار این کشور است.
  2. دریافت وقت از سفارت یونان: در این مرحله بایستی از چند وقت قبل برای رفتن به سفارت وقت بگیرید. در این هنگام باید در زمان تعیین شده به سفارت یونان مراجعه کرده و مدارک درخواست شده را تحویل دهید.
  3. شرکت در مصاحبه ویزا: پس از تعیین وقت سفارت کشور یونان و رفتن به آن جا و ارائه مدارک مورد نظر، لازم است با یک یا دو افسر مهاجرتی صحبت کنید. در این زمان لازم است به صورت کاملا دقیق و درست به سوالات آن‌ها جواب دهید و هدف خود از رفتن به یونان و کار کردن در این کشور بیان کنید.
  4. ارائه اطلاعات بیومتریک: در طی این مرحله در صورتی که در 5 سال گذشته به هیچ یک از کشورهای حوزه شینگن سفر نکرده‌اید، از شما اثر انگشت گرفته و چهره شما را اسکن می‌کنند.
  5. پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا: در زمان ارائه سندها و مدارک خود باید هزینه ویزا که حدودا 180 یورو است را پرداخت نمایید.

به طور معمول روند دریافت ویزای کار یونان از حداقل 6 روز تا حداکثر 3 ماه زمان می‌برد. شخص پس از گرفتن ویزا و ورود به خاک یونان بایستی برای گرفتن مجوز کار و اقامت در این کشور اقدام نماید. اما پیش از اقدام برای گرفتن مجوز کار و اقامت، لازم است یک شماره شناسایی مالیاتی (AFM) از اداره مالیات محلی و یک شماره تأمین اجتماعی (AMKA) از نزدیک‌ترین مؤسسه تأمین اجتماعی دریافت کند. در ضمن می‌تواند برای گرفتن شماره تأمین اجتماعی به نزدیک‌ترین دفتر IKA (بیمه اجتماعی) یا دفتر KEP (خدمات شهروندی) مراجعه کرده و آن را دریافت کند. بعد از گرفتن این شماره‌ها روند رسیدگی به پرونده متقاضی در خصوص دریافت مجوز کار آغاز می‌شود.

  1. برای این مرحله هم باید حتما اصل یا کپی برابر اصل مدارکی که در زمان گرفتن ویزا ارائه کرده‌اید را همراه خود برده و بار دیگر آن‌ها را ارائه دهید.
  2. سپس بایستی فرم آنلاین درخواست مجوز اقامت را تکمیل کنید. توجه فرمایید که تنها چند روز پس از ورود به خاک یونان این کار را باید انجام دهید.
  3. در این مرحله باید یک قرار ملاقات با افسر محل در یک ایستگاه پلیس نزدیک تعیین فرمایید.
  4. طبق زمان تعیین شده به ایستگاه پلیس بروید. در آن جا افسر پلیس در مورد هدف شما از اقامت در یونان خواهد پرسید.
  5. باید مدارک لازم را به افسر پلیس تحویل دهید.

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل بالا و گرفتن مجوز کار و همچنین اقامت، می‌توانید در شرکت مربوطه مشغول به کار شوید.

مدت زمان دریافت ویزای کاری یونان چقدر است؟

به طور معمول ویزای کار یونان حدودا 60 روز بعد از ارسال درخواست صادر خواهد شد. البته شایان ذکر است که این مدت زمان به تعداد درخواست‌های ویزای کار یونان در سفارت این کشور در بازه زمانی تعیین شده بستگی دارد. مدت زمان دریافت ویزای کار یونان در بعضی شرایط امکان دارد طولانی‌تر شده و تا 3 ماه نیز زمان ببرد.

قوانین کار در یونان

بعضی از کارهای نیمه وقت، کارهای کوتاه مدت در کشور یونان برای مکان‌هایی است که قصد ندارند سهم کامل خود را از مالیات‌های اشتغال پرداخت نمایند. از این رو کار کردن برای این کارفرماها طبق قوانین کار در کشور یونان غیرقانونی بوده و می‌تواند موجب دستگیری شما و بازگشت به کشور خودتان شود و دیگر شانس گرفت اقامت یونان را از دست بدهید. از این رو توصیه می‌شود تحت هیچ عنوان برای این چنین افراد سودجو کار نکنید.

شرایط جاب آفر در یونان

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، برای دریافت ویزای کار یونان در ابتدا شخص باید جاب آفر بگیرد. جاب آفر همانگونه که از اسم آن مشخص است به معنی (پیشنهاد شغلی) است. داشتن جاب آفر برای دریافت ویزای کار یونان یک جور دعوتنامه به حساب می‌آید، که از سوی یک کارفرما یا یک شرکت در کشور یونان برای شما صادر شده و ارسال می‌شود. زمانی که شما جاب آفر بگیرید، می‌توانید برای گرفتن ویزای کار یونان در همچنین دریافت اقامت دائم در این کشور اقدام نمایید.

هزینه ویزای کار یونان

هزینه ویزای تحصیلی یونان

هزینه لازم برای دریافت ویزای کار یونان با توجه به عنوان شغلی مورد نظر، سمت شخص و موقعیت شغلی آن متفاوت خواهد بود. هزینه دریافت ویزای کار یونان در حالت کلی حدودا بین 2000 الی 7000 دلار متغییر است.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در یونان

شما می‌توانید در ابتدا با ویزای توریستی وارد خاک کشور یونان شده و به مدت 90 روز به صورت قانونی در آن جا حضور داشته و در این بازه زمانی به دنبال شغل مورد نظر خود یا یک کارفرما بگردید. پس از پیدا کردن یک کارفرما بایستی به کشور خود برگشته و این بار برای دریافت ویزای کار یونان درخواست بدهید.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری یونان

دانشجویان پس از اتمام تحصیل و فارغ‌التحصیل شدن، می‌توانند از طریق سایت‌های کاریابی در کشور یونان به دنبال یک شغل مناسب گشته و مشغول به کار شوند. این دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود می‌توانند درخواست ویزای کار یونان را کرده و ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند.

تبدیل ویزای کار به اقامت دائم یونان

اخذ اقامت دائم یونان به طور معمول پس از گذشت 5 سال به فرد مهاجر داده می‌شود. از مزیت‌های تابعیت کشور یونان آن است که می‌توان به 170 کشور دنیا بدون داشتن ویزا سفر کرده، مزایای پرداخت مالیات را به همراه داشته و همچنین بازنشستگی راحت اشاره نمود. اشخاصی که از طریق ویزای کار و پیدا کردن یک شغل مناسب از طریق موسسات کاریابی اقدام به مهاجرت به این کشور را می‌کنند، از طریق ویزای کاری که دارند می‌توانند پس از دریافت ویزای موقت یک ساله و بعد از آن تمدید قرارداد خود با کافرما و همچنین ویزای کار تا 5 سال اقامت دائم کشور یونان را دریافت کنند. بعد از گذشت 5 سال از اقامت، این اشخاص قادر هستند درخواست تابعیت کشور یونان را بکنند. اتحادیه اروپا به اشخاصی که 5 سال به صورت مداوم و بدون وقفه در یونان یا هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا اقامت دارند، تابعیت آن کشور را می‌دهند.

ویزای کار یونان بدون مدرک تحصیلی

خبر خوش آن است که برای کار در یونان نیاز به ارائه مدرک تحصیلی خاصی نیست و تنها با داشتن مدرک دیپلم نیز ویزای کار یونان را می‌توانید بگیرید. اما نکته‌ای که لازم است به آن توجه فرمایید این است که پیدا کردن یک موقعیت شغلی خوب و متقاعد کردن کارفرما به جهت دریافت جاب آفر، بدون داشتن مدرک تحصیلی کاری بسیار سخت و دشوار است. از این رو به شما توصیه می‌شود پیش از اقدام برای درخواست ویزای کار یونان تحصیلات خود را تکمیل کرده و تسلط خود را به زبان انگلیسی بالا ببرید.

ویزای کار یونان با مدرک فنی حرفه ای

یکی دیگر از راه‌های رفتن به کشور یونان از طریق ویزای کار این کشور، داشتن مدرک فنی حرفه‌ای خواهد بود. البته تنها داشتن مدرک فنی حرفه‌ای کافی نبوده و متقاضی بایستی حتما از سوی یک کارفرما در کشور یونان جاب آفر دریافت نماید.

مشاغل مورد نیاز یونان

در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز در کشور یونان را برای شما خواهیم آورد.

  • دستیار مدیریت داده
  • مهماندار رستوران
  • دستیار پیشخدمت
  • اپراتور مرکز تلفن
  • حسابرس
  • مهندس IT
  • توسعه دهنده وب
  • اتوماسیون ویندوز
  • مهندس مکانیک
  • مهندس برق
  • مدیریت توریسم
  • مدیریت هتل
  • مدیریت پروژه
  • مهندس عمران
  • مهندس معماری
  • پزشک و دندانپزشک

میزان حقوق در یونان

در کشور یونان معمولا مشاغل به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. مشاغلی که به صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کنند: در این مشاغل بدون توجه به میزان ساعت کاری، مبلغ مشخصی به صورت ماهانه در یک تاریخ معلوم به حساب شما واریز می‌شود.
  2. مشاغلی که دارای حقوق ساعتی هستند: در این نوع از مشاغل به ازای هر ساعت کاری، کارمند دستمزد دریافت می‌کند.

تفاوت اساسی که در بین کارمندان به حقوق ماهانه و درستمزد ساعتی وجود دارد، این است که کارمندانی که به صورت ماهانه حقوق می‌گیرند، دستمزد اضافه کاری برای آن‌ها محاسبه نمی‌شود. اما کارمندانی که حقوق ساعتی دریافت می‌کنند مشمول دریافت اضافه کاری خواهند شد. در ادامه حقوق مشاغل مختلف در یونان را برای شما شرح دادیم:

  • مهندس برق 5890 یورو
  • مهندس مکانیک 6050 یورو
  • مدیر هتل 8580 یورو
  • پزشک 13800 یورو
  • تکنسین کامپیوتر 4420 یورو
  • برنامه نویس 5370 یورو
  • مدیر فناوری اطلاعات 8810 یورو
  • مدیر منابع انسانی 8530 یورو
  • متصدی منایع انسانی 4730 یورو
  • حسابداری 3980 یورو
  • مدیر حسابداری 8140 یورو
  • مدیر مالی 12500 یورو
  • خزانه دار شرکت 10400 یورو
  • مهماندار هواپیما 4920 یورو
  • مهندس معمار 5260 یورو
  • مهندس مکانیک 3170 یورو
  • مدیر پروژه 7200 یورو
  • مهندس عمران 5280 یورو

موسسات کاریابی در یونان

به صورت برای یافتن کار در یونان می‌توان اقدام کرد که به شرح زیر خواهد بود:

  1. به صورت حضوری: در این روش فرد با یک ویزای توریستی وارد یونان می‌شود و با کارفرمایان مختلفی به صورت حضوری صحبت می‌کند و برای گرفتن تاییدیه جاب آفر اقدام می‌شود.

به کمک سایت‌های کاریابی در یونان: در این روش شخص از کشور خود به صورت آنلاین برای یافتن کار اقدام می‌کند. (از طریق مراجعه به انواع سایت‌های کاریابی) رزومه کاری خود را برای این موسسات ارسال می‌کند. به جهت اثبات توانایی‌های خود به کارفرما وقت مصاحبه کاری می‌گیرد. پس از آن که مصاحبه کاری صورت گرفت، می‌تواند برای گرفتن تاییدیه نامه جاب آفر اقدام نماید. تعدادی از کاریابی‌های یونان عبارتند از:

  • GONTZOS MILTOS
  • GONTZOS MILTOS ascvx
  • IKIA FRONTIDA – GONTZOU ISMINI
  • MARIANNA T.
  • ATHINEON
  • PLUS+ – VAINA ELENI
  • FORIS
  • ANTAMS PANAGIOTIS
  • ELPIDA JOBS
  • APOSTOLOVA – KEFALOGIANNI NTANIELA
  • AGENCY CENTER JOBS
  • ZIKAS EVANGELOS
  • FAROS – FOUKIS CHARALAMPOS
  • GONTZOS
  • ARISTON – BISSELAS VASSILIS
  • LAZARIDOU FOTINI & SIA E.E
  • IRINI ATHENS – STAFF
  • COSMOS JOBS
  • EURO WORK
  • Papavassiliou Evangelos
سوالات متداول

مزایای گرفتن ویزای کار کشور یونان چیست؟
از مزایا بیشمار آن می‌توان به امکان گرفتن ویزای همراه برای خانواده ازجمله همسر و فرزندان، امکان سفر به دیگر کشورهای حوزه شینگن و پیدا کردن شغل در آن‌ها، پرداخت هزینه‌های پایین زندگی در این کشور به نسبت دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و… اشاره نمود.
آیا از طریق کار در کشور یونان می‌توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟
ویزای کار یونان که در ابتدا داده می‌شود یک ساله است و در صورت استمرار فعالیت شخص تا سقف 5 سال قابل تمدید است. چنانچه شخص بتواند به مدت 5 سال ویزای کار خود را تمدید کرده و به طور مستمر در یونان زندگی کند، پس از گذشت 5 سال شخص متقاضی و اعضای خانواده او اجازه دارند اقامت دائم یونان را دریافت نمایند.
مدت زمان دریافت ویزای کار یونان چقدر خواهد بود؟
مدت زمان لازم برای گرفتن ویزای کار کشور یونان به طور معمول حدودا بین 3 تا 9 ماه زمان خواهد برد.
در حال حاضر امکان دریافت ویزای کار یونان برای ایرانیان وجود دارد؟
بله شما می‌توانید برای عقد قرارداد ویزای کار یونان و اطلاع از تمامی شرایط اخذ ویزای کار این کشور با موسسه مهاجرتی صباویزا تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.
چه تعداد از نیروی کار در یونان را افراد مهاجر تشکیل می‌دهند؟
در حدود یک پنجم (20 درصد) از نیروی کار در کشور یونان را مهاجران خارجی تشکیل داده‌اند.
برای دریافت ویزای کار یونان به چه زبان‌هایی لازم است تسلط داشته و متوجه شویم؟
برای پیدا کردن شغلی مناسب و مشغول به کار شدن در کشور یونان تنها تسلط به زبان انگلیسی کافی نیست و متقاضی باید به زبان یونانی نیز تسلط کافی داشته و آن را آموزش ببیند.

سخن پایانی

امروزه دریافت ویزای کار یونان و مهاجرت به یونان از طریق کار در این کشور، هدف خیلی از افراد است. اما پیش از اقدام برای هر کاری لازم است شرایط دریافت ویزای کار یونان را به طور کامل دانسته و مدارک مورد نیاز را از قبل جمع‌آوری فرمایید، چرا که هر چه مدارک شما کامل‌تر و بدون هیچ ناقصی به سفارت ارائه شود، امکان دریافت ویزای کار شما بیشتر و مدت زمان بررسی پرونده مهاجرتی شما نیز کمتر خواهد بود. از آن جایی که قوائد و شرایط دریافت ویزای کار یونان مانند دیگر کشورهای اروپایی نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دارد، ما در این مقاله به بررسی شرایط جاب آفر در یونان، مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت یونان، میزان حقوق دریافتی در کشور یونان و… پرداختیم. همچنین تعدادی از شغل‌های پرطرفدار در این کشور که خواستار نیروی مهاجر برای این سمت‌های شغلی هستند را به شما معرفی کردیم. شما عزیزان در صورت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مهاجرت کاری و همچنین دریافت مشاوره، می‌توانید با همکاران ما در موسسه مهاجرتی صباویزا تماس گرفته یا فرم مشاوره رایگان را پر نمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 5 میانگین: 4.2]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید