لوگو صبا ویزا
پست دکترا در کانادا

پست دکترا در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه پست دکترا در کانادا و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل پست دکترا در کانادا در واقع یک موقعیت تحقیقاتی دانشگاهی است که معمولا توسط شخصی که اخیرا مدرک دکترا خود را دریافت کرده است، برگزار می‌شود. بورسیه‌های این نوع تحصیل در کشور کانادا معمولا فرصتی را برای دانش‌پژوهان فراهم می‌کنند تا بتوانند قبل از این که به عنوان یک هیئت علمی استخدام شوند تجربه بیشتری را در زمینه رشته علمی خود به دست بیاورند و بتوانند از این تجربه در راستای تبدیل شدن به یک استاد بهتر استفاده کنند. یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص تحصیل پست دکترا در کشور کانادا وجود دارد این است که در این کشور بسیاری از سازمان‌ها، ادارات و دانشگاه‌ها امکان ارائه بورسیه‌های تحصیلی در این مقطع را برای دانش پژوهان فراهم کرده‌اند که شما هم می‌توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

تحصیل پست دکترا در کانادا نیازمند شرایط خاصی است که متاسفانه بسیاری از متقاضیانی که در این حوزه وجود دارند اطلاعات چندانی در این زمینه ندارند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا در دریافت پست‌های این‌چنینی با مشکل مواجه شوند و نتوانند پذیرش خود را دریافت کنند. پس اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل پست دکترا در کشور کانادا هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را درباره تحصیل در کانادا در اختیار شما قرار داده و نکات مهمی را بیان کنیم که بدون شک می‌تواند در این مسیر کمک شایانی به شما کند.

فهرست عناوین

تحصیل پست دکترا در کشور کانادا در سال 2023

آیا شما هم جز آن دسته از دانشجویان مقطع دکترا هستید که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اید و به دنبال بودجه برای ادامه تحصیل در مقطع پست دکترا در کشور کانادا هستید؟ اگر چنین شرایطی را دارید باید بدانید که دولت این کشور شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان دکترا بتوانند اقدام به تحصیل پست دکترا در کانادا کرده و از این طریق پروژه‌های تحقیقاتی که دارند را دنبال کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تعداد این بورسیه‌های تحصیلی در کشور کانادا تقریبا زیاد است و درصورتی‌که شما بتوانید ارتباط خوبی را با موسسات آموزش عالی و آژانس‌هایی که در حال حاضر امکان تحصیل در مقطع پست دکترا را برای شما فراهم می‌کنند داشته باشید می‌توانید خیلی راحت در این مقطع مشغول به ادامه تحصیل در کشور کانادا شوید.

نکته بسیار مهمی که باید در خصوص تحصیل پست دکترا در کانادا بدانید این است که این حمایت‌های مالی به‌منظور پیش برد برنامه‌های تحقیقاتی به شما اعطا می‌شوند و به همین علت نیز معمولا مبالغ آنها بالاست. بااین‌حال عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند به طور مستقیم روی مبلغ دقیق این کمک‌هزینه‌ها تاثیرگذار باشند که حتما باید این عوامل را نیز مدنظر قرار دهید. در ادامه بیشتر در خصوص این عوامل صحبت خواهیم کرد.

پست دکترا در کشور کانادا

وضعیت دانشجویان پست دکترا در کانادا

دانشجویان پست دکترا در کانادا، در واقع محقق‌ها و پژوهشگرانی محسوب می‌شوند که می‌توانند در دانشگاه‌ها کار کنند و حقوق بگیرند. برای مثال، اکثر دانشگاه‌های مطرح کانادایی به دنبال داوطلبانی هستند که طی 3 سال گذشته فارغ‌التحصیل مدرک دکترا در رشته علوم طبیعی باشند.

ممکن است به متقاضیانی که به دلیل وقفه یا تاخیر قابل توجه شغلی نتوانسته‌اند در طول دوره 3 ساله درخواست دهند توجه ویژه‌ای شود.

اگر متقاضیان در حال حاضر در یک برنامه دکترا در یک موسسه معتبر پس از متوسطه ثبت نام کرده باشند، درخواست‌ها پذیرفته می‌شود. با این حال، متقاضیان باید شرایط تحصیلی را داشته باشند تا بتوانند در یک موقعیت در دانشگاه منصوب شوند.

داوطلبان دارای مدارک خارجی (که در خارج از کانادا به دست آمده‌اند) باید مدرکی مبنی بر هم ارزی و معادل‌سازی با مدرک کانادا ارائه دهند.

بهترین دانشگاه های پست دکترا در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی ‌با پردیس‌هایی در نزدیکی ونکوور و کلونا، بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه در سال 1908 تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه در بین سه دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. با بودجه تحقیقاتی سالانه 759 میلیون دلار، UBC بیش از 8000 پروژه در سال را تأمین مالی می‌کند.

پردیس ونکوور در مجاورت زمین‌های موقوفه دانشگاه واقع در حدود 10 کیلومتری (6 مایلی) غرب مرکز شهر ونکوور قرار دارد. UBC خانه TRIUMF، آزمایشگاه ملی کانادا برای ذرات و فیزیک هسته‌ای است که بزرگترین سیکلوترون جهان را در خود جای داده است. علاوه بر مؤسسه مطالعات پیشرفته پیتر وال و مؤسسه ماده کوانتومی‌ استوارت بلوسون، UBC و انجمن ماکس پلانک مجموعاً اولین مؤسسه ماکس پلانک را در آمریکای شمالی تأسیس کردند که متخصص در مواد کوانتومی ‌است. یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تحقیقاتی در کانادا، کتابخانه UBC و دارای بیش از 9.9 میلیون جلد در بین 21 شعبه آن است. پردیس اوکاناگان، که در سال 2005 خریداری شد، در کلونا واقع شده است.

8 برنده جایزه نوبل، 74 دانشمند رودز، 65 المپیکی که مدال کسب کرده‌اند، ده عضو در هر دو آکادمی ‌هنر و علوم آمریکا و انجمن سلطنتی، و 273 عضو انجمن سلطنتی کانادا به UBC وابسته بوده‌اند. سه نخست وزیر کانادا، از جمله اولین نخست وزیر زن کانادا، کیم کمپبل، و نخست وزیر کنونی، جاستین ترودو، در UBC تحصیل کرده‌اند.

دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی ‌انگلیسی زبان در اتاوا  است. این موسسه که در سال 1942 به عنوان کالج کارلتون تأسیس شد، در ابتدا به عنوان یک کالج شبانه خصوصی و غیر مذهبی برای خدمت به کهنه سربازان بازگشته جنگ جهانی دوم فعالیت می‌کرد. کارلتون به عنوان یک دانشگاه توسط دولت استانی در سال 1952 از طریق قانون دانشگاه کارلتون منشور شد که سپس در سال 1957 اصلاح شد و نام فعلی آن را به موسسه داد. نام این دانشگاه به نام شهرستان کارلتون منحل شده است که در زمان تأسیس دانشگاه شامل شهر اتاوا می‌شد. شهرستان کارلتون، به نوبه خود، به افتخار گای کارلتون، اولین بارون دورچستر، که از سال 1786 تا 1796 فرماندار کل کانادا بود، نامگذاری شد.

کارلتون طیف متنوعی از برنامه‌های دانشگاهی را ارائه می‌دهد و در شش دانشکده و بیش از 65 برنامه درجه سازماندهی شده است. چندین مؤسسه تخصصی دارد که در زمینه‌های خود به خوبی مورد توجه قرار گرفته‌اند، از جمله کالج روابط عمومی‌آرتور کروگر، دانشکده روزنامه‌نگاری کارلتون، دانشکده سیاست عمومی‌و مدیریت و دانشکده تجارت اسپرت.

دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه منیتوبا (U of M، UManitoba یا UM) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی کانادا در استان مانیتوبا است. این دانشگاه در سال 1877 تأسیس شد و اولین دانشگاه غرب کانادا است.

هم از نظر کل ثبت نام دانشجویان و هم از نظر منطقه پردیس، U of M بزرگترین دانشگاه در استان منیتوبا و هفدهمین دانشگاه بزرگ در کل کانادا است. پردیس اصلی آن در محله فورت گاری در جنوب وینیپگ، با پردیس‌های دیگر در سراسر شهر واقع شده است. دانشگاه مانیتوبا همراه با پردیس فورت گری به عنوان مرکز مرکزی آن، سه مکان اصلی دیگر را نیز اداره می‌کند: پردیس باناتین، مرکز آموزش اجرایی جیمز دبلیو برنز، و مرکز ویلیام نوری. علاوه بر این، این دانشگاه همچنین شعبه فرانسوی زبان خود، Université de Saint-Boniface (دانشگاه سن بونیفیس کانادا) در بخش سن بونیفیس وینیپگ را اداره می‌کند.

این دانشگاه مدعی است که شهرت خود را به عنوان یک مؤسسه آموزشی برترین پژوهشگر پس از دوره متوسطه حفظ می‌کند که سالانه بیش از هر دانشگاه دیگری در منطقه تحقیقات بیشتری انجام می‌دهد. برنامه‌های رقابتی دانشگاهی و تحقیقاتی آن نیز همواره در میان برترین‌ها در کانادا قرار گرفته است. بر این اساس، تحقیقات در دانشگاه مانیتوبا، کمک‌های مشهور جهانی، از جمله تولید روغن کانولا در دهه 1970 را به همراه داشته است. به همین ترتیب، یکی از فارغ التحصیلان M شامل دریافت کنندگان جایزه نوبل، برندگان جوایز اسکار، دریافت کنندگان نشان شایستگی، و مدال آوران المپیک و بسیاری دیگر است. از سال 2019، 99 دریافت کننده بورسیه تحصیلی رودز از U of M، بیشتر از هر دانشگاه دیگری در غرب کانادا بوده است. علاوه بر این، این دانشگاه شخصیت‌های دولتی بی شماری از جمله نخست وزیران استان‌ها، قضات دادگاه عالی و نمایندگان مجلس (نمایندگان مجلس) تولید کرده است.

U of M همچنین یکی از اعضای گروه U15 دانشگاه‌های پژوهش فشرده در کانادا و دانشگاه‌های کانادا است، در حالی که وابستگی‌های جهانی آن شامل انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها و انجمن دانشگاه‌های مشترک‌المنافع است.

مبلغ بورسیه تحصیلی برای تحصیل پست دکترا در کانادا چقدر است؟

شاید یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در خصوص تحصیل پست دکترا در کانادا برای شما هم به وجود آمده باشد این است که دقیقا مبلغ بورسیه تحصیلی که به ما تعلق می‌گیرد چقدر خواهد بود و ما تا چه حد می‌توانیم روی این مبلغ سرمایه‌گذاری کرده و پروژه تحقیقاتی خود را پیش ببریم؟ پاسخ دادن به این سوال ممکن است کار سخت و دشواری باشد و به همین علت نیز شما باید موارد متعددی را در این زمینه مدنظر قرار دهید تا بتوانید به یک پاسخ جامع و کامل دست پیدا کنید. اولین عاملی که می‌تواند روی این مبلغ تاثیرگذار باشد موسسه‌ای است که شما بورسیه تحصیلی خود را از آن دریافت می‌کنید. این که موسسه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید یک موسسه دولتی یا غیردولتی است؟ در چه حوزه‌های تحقیقاتی کار کرده و در زمینه پست دکترا جذب پژوهشگر دارد؟ و مواردی از این قبیل همگی می‌توانند روی میزان مبلغ بورسیه تحصیلی در این مقطع تاثیرگذار باشند.

عامل بسیار مهم دیگری که می‌تواند روی مبلغ بورسیه تحصیلی برای تحصیل پست دکترا در کانادا اثرگذار باشد رشته و حوزه تحقیقاتی است که شما در حال تحقیق در آن هستید. هرچه رشته‌های شما نزدیک به رشته‌های جذاب مانند رشته‌های مهندسی، علوم‌انسانی و مواردی از این قبیل باشند شانس شما نیز برای دریافت مبالغ بالاتر به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد. طرح پژوهشی که شما برای پژوهش خود مشخص می‌کنید نیز آخرین عاملی است که می‌تواند روی این مسئله تاثیرگذار باشد. معمولا طرح‌های پژوهشی ارائه شده توسط فارغ‌التحصیلان دکترا توسط یک تیم از کارشناسان بررسی شده و بر اساس پیچیدگی و البته کاربردی بودن موضوع و طرحی که شما ارائه داده‌اید مبلغ دقیق بورسیه برای شما مشخص خواهد شد.

نحوه درخواست برای کمک هزینه تحصیلی پست دکترا در کانادا به چه شکل است؟

به‌طورکلی برای درخواست به منظور تحصیل پست دکترا در کانادا چند روش مختلف وجود دارد که هریک از این روش‌ها دارای شرایط و مزایای مخصوص به خود هستند که شما باید هریک از آنها را مدنظر قرار دهید. در اولین قدم شما باید برنامه‌هایی که واجد شرایط آن هستید را بر اساس علایقی که دارید شناسایی و انتخاب کنید. دقت کنید که برای این کار می‌توانید از طریق سایت رسمی موسسات آموزش عالی که وجود دارند اقدام کرده و اطلاعات موردنیاز خود را به دست بیاورید. معمولا این اطلاعات به زبان انگلیسی در اختیار عموم دانشجوها قرار دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در مرحله بعدی شما باید لیستی از برنامه‌هایی که شانس بالاتری برای اخذ پذیرش از آنها را دارید تهیه کنید. تهیه‌کردن این لیست نیز ممکن است سختی‌ها و دشواری‌های مخصوص به خود را داشته باشد. درصورتی که در این زمینه با مشکل و چالش خاصی مواجه شدید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات مشاوره صبا ویزا نیز در این زمینه استفاده کنید. پس از آن باید به‌نوبت شروع کرده و درخواست خود را برای هریک از این برنامه‌ها ارسال کنید. در ادامه شما باید رزومه خود را نیز ارسال کرده و منتظر بمانید تا جلسه مصاحبه برای شما برگزار شود. درصورتی‌که شرایط لازم را داشته باشید در جلسه مصاحبه پذیرفته شده و در ادامه نامه پذیرش به شما اعطا می‌شود که می‌توانید از آن برای دریافت ویزای خود استفاده کنید.

بورسیه تحصیلی پست دکترا در کانادا

بورسیه‌ تحصیلی پست دکترا در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی 2023

بورسیه تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا نپورانی در کانادا، 2023

بورسیه دکترا Neporany، ارائه شده توسط بنیاد کانادایی برای مطالعات اوکراین، به یک یا چند دانشجوی دکترا متخصص در علوم سیاسی، اقتصاد و زمینه‌های مرتبط (علوم اجتماعی و تاریخ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی) اعطا خواهد شد. اولویت با دانشجویانی که پایان نامه خود را به پایان می‌برند و همچنین دانشجویان دانشگاه‌های کانادا یا شهروندان و مقیم کانادا خواهند بود.

مبلغ جایزه می‌تواند از 5000 تا 20000 دلار متغیر باشد. بورسیه Neporany ممکن است همراه با جوایز دیگر برگزار شود، اما در صورتی که کل مبلغ اعطا شده، از جمله این کمک هزینه تحصیلی، بیش از 30000 دلار باشد، پس گرفته می‌شود یا کاهش می‌یابد.

مدت دوره تحصیلی یک سال تحصیلی خواهد بود.

مزایای بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیا

  • دریافت کننده بورسیه دکترا دانشگاه بریتیش کلمبیا نپورانی در کانادا، مبلغ 5000 تا 20000 دلار را دریافت خواهد کرد.

شرایط لازم برای بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیا

  • داوطلبانی که برای بورسیه دکترا Neporany درخواست می‌کنند باید در علوم سیاسی، اقتصاد و زمینه‌های مرتبط (اقتصاد، علوم اجتماعی و تاریخ سیاسی و اجتماعی) تخصص داشته باشند.
  • شهروندان یا دانشجویان کانادایی در دانشگاه‌های کانادا و همچنین دانشجویانی که پایان نامه خود را به پایان خواهند رساند در اولویت هستند.
  • متقاضیان موفق به مدت یک سال تحصیلی بورسیه تحصیلی را دریافت خواهند کرد.

تاریخ مصاحبه، فرآیند و محل برگزاری بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیا

  • متقاضیان بورسیه دکترا Neporany باید CV و ریز نمرات دقیق فعلی را ارسال کنند.
  • یک نامه پوششی باید شامل وضعیت شهروندی/اقامت، آدرس پستی، شماره تلفن(های) و ایمیل متقاضی باشد.
  • داوطلب باید 1250 تا 2500 کلمه از پایان نامه خود را ارائه دهد.
  • توصیه نامه (دو مورد) باید در مدارک گنجانده شود.

مهلت درخواست

1 مارس 2023

بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه کارلتون، در تاریخ عمومی ‌انتقادی و موزه شناسی

گروه تاریخ و مرکز کارلتون برای تاریخ عمومی ‌در دانشگاه کارلتون بورسیه‌ی تحصیلی در نظر گرفته و فقط مختص دانشجویان پست دکترا است.

درخواست پذیرش برای بورسیه پست دکترا در تاریخ عمومی ‌انتقادی و موزه شناسی

تاریخ شروع پیش بینی شده 01 اوت 2022 با مدت دو سال خواهد بود.

دانشجوی پست دکترا در پروژه‌هایی شرکت خواهد کرد که منشا و میراث آن را بررسی می‌کند. هدف از این کمک هزینه تحصیلی، گزارش در مورد دانش‌ها، مردم و مکان‌ها از طریق تحقیقات و شیوه‌های جمع آوری در تاریخ نهادی و سیستماتیک است. این پروژه همچنین به توسعه مداوم چارچوب موزه طبیعت کانادا کمک خواهد کرد.

همکار فوق دکترا عمدتاً در تحقیقات آرشیوی و مصاحبه با تاریخ شفاهی بیشتر در اتاوا-گاتینو و همچنین، اگر زمان و منابع اجازه دهد، در نوناووت و سرزمین‌های شمال غربی نیز مشغول خواهد شد. آموزش سیستم مدیریت مجموعه CMN (Emu)، تاریخ شفاهی و روش‌های آرشیوی در صورت لزوم ارائه خواهد شد. همچنین، این همکار از طیف وسیعی از کارکنان، مشاوران و اعضای هیئت مدیره غیر بومی و غیر بومی در CMN و بنیاد موزه طبیعت کانادا، علاوه بر کسانی که در دانشگاه کارلتون هستند، راهنمایی حرفه‌ای دریافت خواهد کرد.

هدف و مزایای بورسیه دانشگاه کارلتون، کانادا

این بورسیه به مدت دو سال حقوق متوسط ​​45000 دلار در سال (شامل برنامه مزایای بهداشتی و دندانپزشکی) پرداخت می‌‌کند. دریافت‌کنندگان این بورسیه عضو اتحادیه و عضو PSAC Local 77000 در نظر گرفته خواهند شد. همچنین حمایت مالی برای خرید تجهیزات، سفر برای تحقیق و شرکت در جلسات علمی ‌و حرفه‌ای را دریافت خواهند کرد.

شرایط لازم برای بورسیه دانشگاه کارلتون، کانادا

1) دکترا در تاریخ، تاریخ عمومی، میراث انتقادی، کتابخانه، اطلاعات و مطالعات آرشیو، تاریخ هنر، مطالعات فرهنگی، مردم شناسی، جامعه شناسی، جغرافیا یا هر چیز دیگری مرتبط به آن.

2) توانایی استقرار در منطقه پایتخت ملی.

3) در حالی که اکثر تحقیقات شامل مطالب زبان انگلیسی است، همکار باید برخی تحقیقات آرشیوی را به زبان فرانسوی انجام دهد. فرانسوی و/یا اینوکتیتوت توانایی‌های قوی محسوب می‌شوند.

4) تجربه با شیوه‌های تحقیقاتی مشارکتی نیز یک مهارت قوی محسوب می‌شود.

نحوه‌ی درخواست

لطفا درخواست خود را به صورت یک فایل به آدرس john.walsh@carleton.ca ارسال کنید. مواد کاربردی باید شامل موارد زیر باشد:

1: یک نامه پوششی که اهداف شغلی، علایق تحقیقاتی و دلایل درخواست را شرح می دهد.

  1. رزومه‌ی شما
  2. اطلاعات تماس برای دو توصیه نامه. لطفا از همین ایمیل استفاده کنید.

بورسیه Banting برای تحصیل پست دکترا در کانادا

برنامه Banting یکی از بورسیه‌های جذاب برای تحصیل پست دکترا در کانادا به شمار می‌آید که شاید بتوان آن را معتبرترین برنامه کمک هزینه‌ای برای این مقطع به شمار آورد. در این مورد از بورسیه های تحصیلی کانادا محققان اجازه دارند که برای دو سال تحقیقات برجسته‌ای را روی یک پروژه انجام دهند. بیشتر تمرکز این پروژه‌ها روی سلامت مردم کشور کاناداست و باید موضوعاتی در این حوزه باشند. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که این بورسیه‌های تحصیلی توسط تحقیقات بهداشتی کانادا و شورای تحقیقات علوم طبیعی در این کشور ارائه می‌شود و مبلغ آن نیز به طور دقیق توسط همین موسسات به شما ارائه می‌شود. نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر شما متقاضی دریافت این بورسیه هستید حتما باید شهروند کانادا بوده یا این‌که اقامت دائم این کشور را داشته باشید.

متقاضیانی که موفق به دریافت این بورسیه تحصیلی شوند معمولا می‌توانند تا 70 هزار دلار در سال دریافت کنند که همان‌طور که بیان کردیم این بورسیه برای مدت‌زمان دو سال به آنها اعطا خواهد شد. از طرف دیگر آنها می‌توانند تا حداکثر 20 هزار دلار در سال نیز برای هزینه‌های تحقیقاتی خود دریافت کنند. دقت داشته باشید که اخذ این بورسیه تحصیلی دارای شرایط مخصوص به خود است که حتما باید برای دریافت آن این شرایط را داشته باشید. رزومه علمی جذاب، مدرک زبان و داشتن نمونه پروژه‌های مشابه از جمله عواملی است که می‌تواند شانس شما را برای اخذ این بورسیه افزایش دهد.

هدف و مزایای بورسیه تحصیلی پست دکترا Banting

هدف برنامه کمک هزینه تحصیلی پست دکترا Banting عبارت است از:

  • جذب و حفظ استعدادهای پست دکترا در سطح ملی و بین‌المللی
  • توسعه پتانسیل رهبری
  • اهدای مبلغ 70000 دلار در سال (مشمول مالیات)

شرایط لازم برای بورسیه‌های پست دکترا Banting

  • شهروندان کانادایی، مقیم دائم کانادا و شهروندان خارجی واجد شرایط درخواست با شرایط مندرج در برنامه هستند.
  • متقاضیان برنامه کمک هزینه تحصیلی پست دکترای دولتی باید تمام مدارک مورد نیاز برای دکترا، پست دکترا یا مدرک حرفه‌ای بهداشتی را داشته باشند.
  • متقاضیانی که در زمان درخواست کلیه شرایط لازم برای مدرک خود را برآورده نکرده‌اند، باید حداکثر تا 15 اکتبر 2022 مدارک خود را ارائه دهند.
  • برای متقاضیانی که بیش از یک مدرک PhD، PhD معادل یا حرفه‌ای بهداشتی را گذرانده‌اند، شانس بیشتری وجود دارد.

فرآیند و محل برگزاری بورسیه تحصیلی پست دکترا Banting

برنامه کمک هزینه تحصیلی پست دکترا Banting در تأکید بر هم افزایی بین موارد زیر منحصر به فرد است:

  • متقاضی – شایستگی و پتانسیل فردی برای راه‌اندازی یک شغل موفق تحقیقات فشرده
  • موسسه میزبان – تعهد به برنامه تحقیقاتی و همسویی با اولویت‌های استراتژیک موسسه

متقاضی بورسیه‌های پست دکترا Banting باید درخواست خود را با همکاری کامل با موسسه میزبان پیشنهادی تکمیل کند.

تحصیل پست دکترا در کشور کانادا

بورسیه روزنامه نگاری گوردون ان. فیشر/JHR 2022 در دانشگاه تورنتو برای روزنامه نگاران آفریقایی و خاورمیانه

بورسیه روزنامه نگاری Gordon N. Fisher/JHR فرصتی سالانه برای یک روزنامه نگار از کشورهای جنوب صحرای آفریقا یا خاورمیانه است تا در برنامه کمک هزینه روزنامه نگاری ویلیام ساوتام در کالج Massey در دانشگاه تورنتو شرکت کند.

کمک هزینه تحصیلی فیشر همراه با بورسیه‌های روزنامه نگاری ویلیام ساوتام اجرا می‌شود و بیش از یک دوره برگزار می‌شود. همکاران می‌توانند از میان طیف وسیعی از دوره‌ها و فعالیت‌های دانشگاهی انتخاب کنند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که دانشگاه تورنتو، پردیس سنت جورج، دوره‌های روزنامه نگاری ارائه نمی‌دهد.

هیچ پیش نیاز تحصیلی برای این بورسیه‌ی تحصیلی وجود ندارد. همراهان برای کارهای انجام شده در طول سال اعتبار یا مدرک دریافت نمی‌کنند.

هدف و مزایای بورسیه روزنامه نگاری گوردون ان. فیشر/JHR

(1) کمک هزینه هشت ماهه که حقوق متقاضی موفق را به همراه هزینه‌های مرتبط با آن تکرار می‌کند.

برنامه اولین قسط ماهانه با پرداخت پایان اوت آغاز می‌یابد.

(2) پرداخت تمام هزینه‌های دانشگاه؛

(3)  پرداخت هزینه‌های سفر تا هزینه بلیط هواپیما اقتصادی به و از تورنتو برای همکاری.

(4)  پرداخت هزینه سفر برای سفرهای سازماندهی شده در طول برنامه.

(5)  پرداخت کمک هزینه لباس زمستانی؛

(6)  پرداخت کمک هزینه کتاب.

لطفا توجه داشته باشید که هیچ مقرراتی برای اعضای خانواده وجود ندارد.

شرایط لازم برای بورسیه تحصیلی روزنامه نگاری گوردون ان. فیشر/JHR

برای بورسیه روزنامه نگاری Gordon N. Fisher/JHR، متقاضیان باید دارای/دارند:

  • پنج سال سابقه کار در رسانه داشته باشند.
  • در حال حاضر به عنوان کارمند خبر یا سرمقاله در روزنامه، ایستگاه رادیویی، ایستگاه تلویزیونی، مجله یا سرویس خبری به صورت تمام وقت کار کنند. روزنامه نگاران آزاد که به طور مداوم در یک دوره هشت ساله در رسانه‌ها کار کرده‌اند نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.
  • مهارت در زبان انگلیسی
  • سه توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • پیشنهاد تز مطالعه

درخواست‌های ناقص و فاقد مدارک ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 فرآیند و محل برگزاری برای بورسیه روزنامه نگاری گوردون ان. فیشر/JHR

متقاضیان توسط کارکنان JHR انتخاب می‌شوند و متقاضی موفق توسط کمیته‌ای به سرپرستی استاد کالج ماسی، عضو ارشد ساوتام و مدیر JHR انتخاب می‌شود. متقاضی موفق به دلیل شایستگی حرفه‌ای و پتانسیل آینده به عنوان یک روزنامه نگار موثر و مسئولیت پذیر انتخاب می‌شود. روزنامه نگاران زن و مرد هر دو تشویق به درخواست می‌شوند. متقاضیانی که  موفق کنجکاو، باهوش و پیگیر هستند. آن‌ها قادر به سازگاری با زندگی در آب و هوای سرد برای چندین ماه، آماده‌ی یادگیری در یک فرهنگ جدید و ناآشنا و علاقه‌مند به ساختن مشخصات خود در سطح بین‌المللی هستند.

مزایای مهم تحصیل پست دکترا در کانادا

درصورتی‌که شما هم علاقه‌مند هستید تا اقدام به تحصیل پست دکترا در کانادا کنید بدون شک نیاز دارید تا با مزایای این کار نیز بیشتر آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل پست دکترا در کشور کانادا این است که شما می‌توانید مطمئن باشید که پس از اتمام این دوره می‌توانید هم به‌عنوان هیئت‌علمی استخدام شوید و هم این‌که موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی در کشور کانادا در اختیار شما قرار می‌گیرد. دولت این کشور سرمایه‌گذاری‌های کلانی را روی نیروهای متخصص خود انجام داده و به همین علت نیز به دنبال این است تا از میان دانشجویانی که دوره پست دکترا را در این کشور به اتمام می‌رسانند نیروهای کارآمد را جذب کند.

مزیت بسیار مهم دیگر که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم این است که مبلغ بورسیه تحصیلی که به شما تعلق می‌گیرد مبلغ بالایی است و می‌توانید با استفاده از آن بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را پرداخت کنید. یک نکته کلیدی و بسیار مهم دیگر در این زمینه وجود دارد و آن این است که امکانات و زیرساخت‌هایی که در دانشگاه‌های کشور کانادا در اختیار شما قرار می‌گیرند امکانات فوق‌العاده‌ای هستند. پس درصورتی‌که شما هم طرح علمی دارید که برای کارکردن روی آن به دنبال بودجه هستید بدون شک تحصیل پست دکترا در کانادا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که پیش روی شما قرار دارد.

مهم‌ترین شرایط برای تحصیل پست دکترا در کانادا

ممکن است این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که آیا تحصیل پست دکترا در کانادا دارای شرایط خاصی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله شرایط خاصی در این زمینه وجود دارد که در ادامه قصد داریم کمی بیشتر درباره این شرایط و نکات پیرامون آن صحبت کنیم:

  • در اولین قدم باید بدانید که بیشتر دوره‌هایی که در مقطع پست دکترا ارائه می‌شوند تسلط به زبان انگلیسی را نیاز دارند.
  • دانشجویان می‌توانند از تمامی کشورهای دنیا درخواست خود را برای تحصیل پست دکترا در این کشور ارسال کنند و از این نظر هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد.
  • بهتر است که دانشجویان مقطع دکترا خود را در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا انجام داده باشند؛ ولی درصورتی‌که چنین اتفاقی نیفتاده باشد نیز دانشجویان شانس پذیرش در مقطع پست دکترا را دارند.
  • شخصی که درخواست خود را برای تحصیل پست دکترا در این کشور ارسال می‌کند نباید در حال حاضر به‌عنوان دانشجو در یک کالج پستی داشته باشد یا این‌که در حال ادامه تحصیل باشد.

مدارک مهمی که برای تحصیل پست دکترا در کانادا موردنیاز است

از جمله مهم‌ترین مدارکی که شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به آن نیاز پیدا خواهید کرد نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک تحصیلی مانند مدرک تحصیلی مقطع دکترا به همراه خلاصه‌ای از پایان‌نامه و رساله دکترایی که در این مقطع ارائه داده‌اید.
  • ریز نمرات تمامی دوره‌های تحصیلی پیشین که داشته‌اید.
  • پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای مهاجرت به کشور کانادا و دریافت اقامت این کشور باشد.
  • شناسنامه و کارت ملی که جز مهم‌ترین مدارک شناسایی موردنیاز برای دریافت اقامت این کشور به شمار می‌آیند.
  • دو قطعه عکس که حتما باید دارای پس‌زمینه سفید بوده و تصویر صورت شما نیز در آن مشخص باشد.
  • نامه‌ای مبنی بر تمکن مالی شما برای حضور در این کشور که این تمکن مالی ممکن است با کمک بورسیه‌های تحصیلی که در این کشور می‌گیرید تامین شده باشد.
  • نامه‌ای مبنی بر عدم سوپیشینه شما در کشوری که در حال زندگی در آن بوده‌اید.
  • نامه پذیرش از یکی از موسساتی که امروزه امکان تحصیل پست دکترا در کانادا را برای شما فراهم کرده‌اند.

تحصیل پست دکترا در کانادا

درخواست مجوز کار پست دکترا در کانادا

دانشجویان بین‌المللی پست دکترا باید دارای مجوز کار معتبر شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) برای کار قانونی به عنوان یک پژوهشگر در کانادا باشند و باید قبل از آمدن به کانادا و دانشگاه مربوطه، برای گرفتن وقت پست دکترا برای این مجوز اقدام کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که دانشجویان بین‌المللی پست دکترا که دارای مجوز کار هستند، از حضور در هر موسسه آموزشی و گذراندن دوره‌های آموزشی آکادمیک یا حرفه‌ای ممنوع هستند.

از 21 فوریه 2015، اداره شهروندی و مهاجرت کانادا فرآیند جدیدی را برای کارفرمایان استخدام اتباع خارجی که از ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) معاف هستند، اجرا کرده است. این شامل همکاران پست دکترا نیز می‌شود. کارفرمایان باید پیشنهاد استخدام را به صورت آنلاین از طریق پورتال کارفرما ارسال کنند و قبل از ارسال درخواست مجوز کار مبلغی را پرداخت کنند. قبل از ارائه درخواست مجوز کار، اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد و پرداخت به صورت الکترونیکی توسط واحد دانشگاهی شما ارسال شده است. شما باید شماره پیشنهاد کار را با درخواست مجوز کار خود وارد کنید.

مراحل درخواست مجوز کار پست دکترا در کانادا

برای دریافت مجوز کار کانادا، به عنوان دانشجویان بین‌المللی پست دکترا باید:

  • پاسپورت معتبر داشته باشید
  • از یکی از اعضای هیئت علمی‌ دانشگاه مورد نظر دعوت نامه/پیشنهاد قرار ملاقات پست دکترا دریافت کرده باشید (نامه باید کل مبلغ کمک هزینه را نشان دهد). اگر از منبعی خارج از کانادا بودجه دریافت می‌کنید، منبع بودجه و کمک هزینه باید در دعوت نامه/پیشنهاد ذکر شود.
  • در نامه دعوت از دپارتمان باید ذکر شود که شما به عنوان فلوشیپ پست دکترا دعوت می‌شوید، همچنین مدت زمان قرار ملاقات پست دکترا و سطح/منبع کمک هزینه‌ای که دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید از این نامه برای پشتیبانی از درخواست خود برای مجوز کار معتبر CIC استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که واحد دانشگاهی شما پیشنهاد استخدام آنلاین را از طریق پورتال کارفرما تکمیل کرده و هزینه مربوطه را قبل از ارسال درخواست مجوز کار شما پرداخت کرده است. شما باید شماره پیشنهاد کار را با درخواست مجوز کار خود وارد کنید.
  • درخواست مجوز کار CIC را تکمیل کرده و به دفتر ویزای کانادا که به کشور خود خدمت می‌کند ارسال کنید. CIC لیستی از دفاتر ویزای کانادا در خارج از کانادا را در وب سایت خود ارائه می‌دهد.
  • دانشجویان پست دکترا که از قبل دارای مجوز کار CIC و مایل به تمدید اقامت خود در کانادا هستند باید درخواست مجوز کار CIC را همانطور که در فرآیند تمدید ذکر شده است تکمیل کنند.
  • به عنوان یک دانشجوی پست دکترا، نیازی به گواهی پذیرش در استان کبک (Certificat d’acceptation du Québec) نخواهید داشت. در نتیجه، فرآیند توسعه منابع انسانی و مهارت‌های کانادا (HRSDC) برای دانشجویان پست ‌دکترا قابل اعمال نیست، زیرا آن‌ها در دانشگاه به‌عنوان کارآموزان تحقیقاتی پیشرفته/دانشجویان تمام‌وقت در یک برنامه بدون مدرک ثبت‌نام کرده‌اند.
  • اخذ مدارک قانونی معتبر مورد نیاز از اداره شهروندی و مهاجرت کانادا به عهده پزشک فوق دکترا است.
  • توجه: وزارت آموزش، آموزش عالی و تحقیقات کبک (MESRS) اکنون مجوز کار آزاد همسر را برای ثبت نام پست دکترا به رسمیت می‌شناسد.

تمدید مجوز کار دانشجویان پست دکترا در کانادا

  • از 21 فوریه 2015، اداره شهروندی و مهاجرت کانادا فرآیند جدیدی را برای کارفرمایان استخدام اتباع خارجی که از ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) معاف هستند، اجرا کرده است. این شامل دانشجویان پست دکترا است که مجوز کار خود را تمدید می‌کنند. کارفرمایان باید پیشنهاد استخدام را به صورت آنلاین از طریق پورتال کارفرما ارسال کنند و قبل از ارسال درخواست مجوز کار مبلغی را پرداخت کنند. قبل از ارائه درخواست مجوز کار، اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد و پرداخت به صورت الکترونیکی توسط واحد دانشگاهی شما ارسال شده است. شما باید شماره پیشنهاد کار را با درخواست مجوز کار خود وارد کنید.
  • همکاران بین‌المللی پست دکترا باید اطمینان حاصل کنند که همیشه دارای مجوز کار معتبر هستند. بسیار مهم است که درخواست خود را برای مجوز کار تمدید شده در یک جدول زمانی کافی (حداقل 90 روز در صورت درخواست آنلاین و حداقل 120 روز اگر درخواست خود را ارسال کنید به مرکز رسیدگی به پرونده‌های شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) ارسال کنید. قبل از تاریخ انقضای مجوز کار فعلی خود، هزینه‌های مناسب را بپردازید و رسید خود را نگه دارید. این امر در مورد همسران/وابستگان همراه نیز صدق می‌کند.

• اگر تأخیر در پردازش و صدور مجوز کار جدید شما به CIC نسبت داده شود، شما به عنوان «وضعیت ضمنی» فرض می‌شوید، مشروط بر اینکه در طول مدت زمانی که منتظر دریافت مجوز کار جدید خود هستید، کانادا را ترک نکنید.

ترک موقت کانادا حین پردازش مجوز کار

  • اگر قبل از اینکه درخواست شما برای مجوز کار (تجدید یا اولیه) توسط مرکز پردازش پرونده CIC نهایی شود (یعنی قبل از صدور یا صدور مجدد مجوز کار و رسیدن فیزیکی به شما) موقتاً کانادا را ترک کنید، خود را در معرض خطر از دست دادن وضعیت ضمنی خود قرار می‌دهید.
  • هنگامی ‌که بدون داشتن مجوز کار معتبر به دنبال ورود مجدد به کانادا هستید، درخواست شما به طور خودکار لغو می‌شود. شما باید مجدداً برای مجوز کار (یا در بندر ورودی در صورت داشتن حق این کار، یا در یک دفتر ویزا در خارج از کانادا) درخواست دهید و هزینه پردازش دیگری را بپردازید.
  • چنین وضعیتی ممکن است تأثیر منفی بر واجد شرایط بودن شما و اعضای خانواده‌ای که وضعیت قانونی آن‌ها در کانادا با مجوز کار شما مرتبط است، داشته باشد.
  • توصیه می‌شود که خود را از مقررات CIC و مزایای مراقبت‌های بهداشتی کانادا برای دارندگان مجوز کار مطلع کنید.

سخن آخر

تحصیل پست دکترا در کانادا به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید روی یک پروژه در این کشور کار کرده و بودجه لازم برای پروژه علمی که دارید را نیز از طریق موسسات آموزش عالی که در این کشور فعالیت دارند دریافت کنید. با توجه به زیرساخت‌های فوق‌العاده‌ای که در این کشور وجود دارند و البته بورسیه‌های جذابی که به دانشجویان در این مقطع اعطا می‌شود معمولا افراد زیادی از سراسر دنیا هستند که تقاضای خود را برای تحصیل پست دکترا در کشور کانادا ارسال می‌کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که کار سختی را برای پذیرش در این مقطع پیش رو خواهید داشت.

به همین علت نیز بهتر است حتما از افرادی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارند مشورت بگیرید تا بتوانید مسیر مدنظرتان را به بهترین شکل ممکن طی کنید. موسسه صبا ویزا به شما کمک می‌کند تا بتوانید با بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل پست دکترا آشنا شده و اطلاعات کاملی را درباره شرایط هریک از این دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز به دست بیاورید. استفاده از خدمات این موسسه بدون شک می‌تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید