لوگو صبا ویزا
ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است

ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است؟

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اینکه ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است؟ کانادا نیز مانند بسیاری از کشور‌های دیگر کالا‌هایی را با عنوان کالای ممنوعه می‌شناسد در هنگام سفر به این کشور یکی از نکات حائز اهمیت شناخت این دسته از کالا‌ها هستند.  در این میان بسیاری از افراد به فکر کالاهای ممنوعه نیستند و متأسفانه با خود کالاهای ممنوعه را حمل می‌کنند و به همین دلیل ممکن است مشکلاتی برای آن‌ها به وجود بیاید.

در نظر داشته باشید برخی از کالاها و اقلام را نمی‌توانید به این کشور وارد کنید با این که ممکن است استفاده از آن‌ها در این کشور مجاز باشد. در این مقاله به موضوع ورود چه کالاهایی به کانادا ممنوع است؟ می‌پردازیم بنابراین اگر قصد سفر به این کشور را دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

قوانین ورود کالاهای ممنوعه به کانادا

فهرست عناوین

قوانین ورود کالاهای ممنوعه به کانادا

تمامی کشورهای دنیا دارای قوانینی برای ورود کالا به درون مرزهای خود هستند. کانادا نیز دارای قوانینی است که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید تا بتوانید کالاهای مجاز را به خاک این کشور وارد کنید. معمولاً این کشور محدودیت‌های کمی در مرزها اعمال می‌کند اما با این حال نظارت‌های بسیار دقیق و حتی سخت‌گیرانه‌ای بر روی کالاهای ممنوعه دارد.

اگر کالاهایی ممنوعه با خود به همراه داشته باشید، دولت این کشور جریمه‌هایی به صورت زیر برای شما در نظر خواهد گرفت:

  • ندادن مجوز به این کالاها برای ورود به خاک کانادا
  • جریمه کردن و مصادره کالاها

به طور کلی در صورت انجام تخلف شامل جریمه‌هایی به صورت زیر خواهید شد:

  • در صورتی که تخلفی جزئی انجام داده باشید می‌بایست مبلغ 500 دلار را به ازای هر تخلف به عنوان جریمه پرداخت کنید.
  • در صورتی که تخلفی جدی انجام داده باشید می‌بایست مبلغ 800 دلار را به ازای هر تخلف به عنوان جریمه پرداخت کنید.
  • در صورتی که تخلفی بسیار جدی انجام داده باشید می‌بایست مبلغ 1300 دلار را به ازای هر تخلف به عنوان جریمه پرداخت کنید.

در صورتی که فرد کالاها را معرفی نکند دولت کانادا می‌تواند آن‌ها را ضبط کند. اگر دولت کانادا بخواهد آنها را برگشت دهد جریمه‌ای از 25 تا 80 درصد ارزش کالای اصلی را اعمال خواهد کرد.

کالاهای ممنوعه سفر به کانادا

باید بدانید هر کالایی که استفاده از آن در کشور کانادا مجاز است لزوماً وارد کردن آن مجاز نیست. بسیاری از کالاها و موجوداتی که استفاده از آن‌ها در این کشور مجاز است، وارد کردنشان ممنوع است. در زیر به بررسی کالاها و اقلام ممنوعه‌ای خواهیم پرداخت که ورود آن‌ها به کانادا ممنوع است:

  • مواد غذایی

شاید برای شما جالب باشد که وارد کردن بسیاری از مواد غذایی از مرز کانادا ممنوع است. وارد کردن مواد غذایی تازه و سبزیجات، غذاهای حیوانی، ماهی‌ها، مواد غذایی که دارای تاریخ مصرف هستند، گوشت و الکل به درون خاک این کشور ممنوع است.

البته باید بدانید که شما می‌توانید انواع خشکبار و مواد غذایی بو داده شده را به داخل کانادا ببرید. علاوه بر این می‌توانید انواع سبزی خشک را هم وارد کنید و از این نظر هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد. علاوه بر این واردات انواع شکلات، قهوه، تنقلات، شیرینی، میوه خشک و … به این کشور مجاز است.

مسافران برای وارد کردن سبزی و میوه‌های خشک شده می‌توانند حداکثر تا بیست کیلوگرم از این اقلام را به کانادا وارد کنند. وارد کردن شیر و مشتقات آن به این کشور ممنوع است اما هر فرد می‌تواند تا بیست کیلوگرم پنیر با خود به این کشور امریکای شمالی ببرد. به دلیل این قوانین باید در ارسال مواد غذایی و حمل این اقلام به کانادا باید نهایت دقت را به خرج دهید تا کالاهای ممنوعه را وارد نکنید زیرا اجازه ورود آن‌ها به خاک این کشور را نخواهید داشت.

  • سلاح

بسیاری از کشورهای دنیا به خاطر امنیت، واردات سلاح از مرزهای خود را ممنوع کرده‌اند. طبیعتاً کانادا نیز یکی از این کشورها است. وارد کردن انواع سلاح‌های گرم، ترقه، باتوم و اسپری، انواع مواد منفجره و حتی کبریت به داخل خاک کانادا ممنوع است.

البته در برخی از موارد شما قصد دارید که به صورت قانونی برخی از این اقلام را به این کشور وارد کنید به همین دلیل باید فرم‌های مربوطه را پر کید و در هنگام عبور از مرز با مأموران بازرسی صحبت کنید تا مجوز ورود کالاهای شما گرفته شود. همچنین وارد کردن برخی از سلاح‌های سرد هم به این کشور ممنوع است و در صورت مشاهده با شما برخورد و سلاح مربوطه ضبط خواهد شد.

  • مواد مخدر

وارد کردن بسیاری از مواد مخدر صنعتی و حتی سنتی به داخل خاک کانادا ممنوع است. در کانادا استفاده از ماری‌جوانا مجاز است اما وارد کردن آن از مرزهای این کشور ممنوع است و با برخورد و جریمه همراه خواهد بود. حتی اگر پزشک هم آن را برای شما تجویز کرده باشد نمی‌تواند آن را وارد کنید.

وارد کردن هر گونه ماده‌ای که از ماری‌جوانا در تولید آن استفاده شده باشد ممنوع است. علاوه بر این شما نمی‌توانید انواع تنباکو، سیگار و حتی سیگارهای الکترونیکی را به کانادا ببرید زیرا مأموران مرزی مانع از این کار خواهند شد.

  • نباتات

افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید بدانند که عبور دادن انواع گیاهان و نباتات از مرز این کشور ممنوع است. حتی عبور دادن انواع گل و تجهیزاتی که از آن‌ها برای کشت گل استفاده می‌کنند هم ممنوع است. شما نمی‌توانید دانه‌های انواع گیاهان و گل‌ها را از مرز این کشور عبور دهید.

  • داروها

برخی از داروها در لیست ممنوعه کانادا قرار دارند به همین دلیل شما نمی‌توانید آن‌ها را به این کشور ببرید. ورود هر گونه سرنگ و وسایل تزریقی به درون خاک این کشور غیر مجاز است. دولت این کشور مجوز ورود جسد، اعضای بدن، جسد نبش قبر شده و … را نخواهد داد و با وارد کنندگان آن برخورد خواهد کرد.

بسیاری از داروهای مجازی که در آن‌ها از مواد مخدر هر چند به صورت کم استفاده شده باشد را نمی‌توان به این کشور برد. به این ترتیب وارد کردن داروهایی که حاوی کدئین، ترامادول، سودوافدرین، متادون، مورفین و سایر مخدرها هستند ممنوع است.

  • حیوانات

کشور کانادا محدودیت‌های مختلفی برای انتقال حیوانات به داخل این کشور وضع کرده است. به این ترتیب وارد کردن حیوانات به صورت زنده و حتی مرده ممنوع است. همچنین وارد کردن انواع حیواناتی که در معرض انقراض قرار دارند به هر نوعی به درون این کشور ممنوع است. شما نمی‌توانید پوشاک و ابزارهایی را به خاک کانادا انتقال دهید که از پوست حیوانات تولید شده باشند.

در برخی از موارد مسافران قادر هستند تا حیوان خانگی خود را به کانادا ببرند. البته در این صورت حیوان مربوطه باید کارت واکسن هاری داشته باشد و برای ورود باید یکسری از مجوزها را دریافت کنید تا بتوانید حیوان خود را به داخل خاک این کشور ببرید.

  • پول و اشیا قیمتی

اگر چه وارد کردن پول و اشیا قیمتی در یک محدوده خاص ممنوع نیست اما دولت کانادا محدودیت‌هایی در این زمین وضع کرده است. به این ترتیب وارد کردن پول، بیشتر از ده هزار دلار به خاک این کشور ممنوع خواهد بود و برای وارد کردن بیشتر از این مقدار پول باید آن را از روش‌های دیگر و به غیر از پول نقد وارد کنید. برای وارد کردن بیشتر از این مقدار باید به گمرک‌های این کشور اطلاع دهید.

علاوه بر این وارد کردن هر نوع سکه و یا اقلامی که قابلیت معامله دارند به کانادا ممنوع خواهد بود. وارد کردن طلا مجاز است اما افرادی که قصد دارند از ایران طلاهای خود را خارج کنند نمی‌توانند بیشتر از 150 گرم از آن‌ها را خارج کنند و به کانادا ببرند.

این موارد تنها تعدادی از اقلام و کالاهایی بود که وارد کردن آن‌ها به کانادا ممنوع است. بسیاری از کالا‌ها متفرقه به مانند برخی از بلیط‌های لاتاری، ابزارهای قمار، برخی بسته‌های دارای بوی زننده و آسیب رسان، محموله‌هایی که به صورت استاندارد بسته بندی نشده‌اند، هیزم و چوب، لوازم آرایشی آتش‌زا، برخی پول‌ها و دارایی‌های دولتی و … را نمی‌توان به کانادا وارد کرد.

  • طعمه‌های زنده

در برخی از موارد مسافران و توریست‌هایی که به کانادا سفر می‌کنند دوست دارند تا در این کشور به صید ماهی و یا فعالیت‌هایی این چنینی بپردازند به همین دلیل در برخی از مواقع آن‌ها طعمه‌های زنده از جمله ماهی‌های کوچک، زالوها و … را به همراه می‌آورند. مسافران نمی‌توانند آن‌ها را وارد کنند زیرا مجوز وارد کردن آن‌ها را به خاک این کشور نخواهند داشت.

ورود کالاهای ممنوعه به کانادا

سایر نکات سفر به کانادا

علاوه بر تمامی نکاتی که در بالا بیان کردیم بهتر است تا در هنگام ورود به خاک کانادا دو نکته زیر را هم دقت کنید تا با مشکل روبه‌رو نشوید:

  1. حتماً پیش از ورود به خاک کانادا از تمامی قوانین ورود کالاها به این کشور با خبر شوید تا با رعایت قانون دچار مشکل نشوید.
  2. اگر با خود کالاهایی به همراه دارید و از ممنوع بودن یا نبودن واردات آن‌ها اطلاع ندارید بهتر است تا در هنگام ورود به این کشور، موضوع را با آژانس‌های خدماتی و مأموران مرزی در میان بگذارید تا دچار مشکل نشوید.

سخن پایانی

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از مسافران و مهاجران به این کشور سفر می‌کنند. این کشور دارای محدودیت‌های مختلفی از لحاظ واردات برخی از کالاها و اقلام است به همین دلیل اگر قصد سفر یا مهاجرت به کانادا را دارید می‌بایست از لیست کالاهای ممنوعه با خبر باشید تا آن‌ها را با خود حمل نکنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید