لوگو صبا ویزا

بهترین شهر های آلمان برای تحصیل

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌ها به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. موسسه مهاجرتی صبا ویزا، با سال‌ها تجربه حرفه‌ای در زمینه مهاجرت تحصیلی، از اولین قدم که جمع‌آوری اطلاعات در زمینه دانشگاه‌ها است تا آخرین قدم که اخذ ویزای تحصیلی دانشجویان است، در کنار شما خواهد بود و به شما در قدم گذاشتن در مسیر تحصیل آکادمیک در خارج از کشور، کمک خواهد کرد.مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل در آلمان یک تجربه فوق‌العاده برای دانشجویان بین‌المللی است که به دلیل داشتن مناظر زیبا و زندگی دانشجویی خوب در دسته کشورهای باشکوه قرار دارد. شهرهای برتر آلمان (به ویژه شهرهای کوچکتر) به دلیل وجود تعداد زیادی قلعه و خیابان‌های سنگفرش شده و معماری باستانی، شبیه به افسانه‌ها هستند. بهترین شهر های آلمان برای تحصیل که بسیار مناسب هستند را برای شما در این مقاله از موسسه مهاجرتی صبا ویزا معرفی خواهیم کرد.

به یاد داشته باشید هر شهری را که در این کشور صنعتی و پیشرفته انتخاب کنید مجموعه‌ای از مهارت‌های لازم برای کسب موفقیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع آلمان به دلیل دانشگاه‌های عالی و اقتصاد بسیار توسعه یافته‌اش شناخته شده است. بسیاری از مردم این کشور را برای تحصیل، کار و شروع یک زندگی جدید انتخاب می‌کنند و دلایل خاصی برای این تصمیم دارند.

صرف‌نظر از فرهنگ و تاریخ شگفت‌انگیز این کشور، ما در ادامه فهرستی از بهترین شهرهای آلمان را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی عنوان کرده‌ایم.

چرا تحصیل در آلمان

بهترین شهر های آلمان برای تحصیل

در ادامه لیستی از اسامی بهترین شهرهای آلمان برای دانشجویان بین‌المللی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

مونیخ

مونیخ پس از برلین و هامبورگ، سومین شهر بزرگ آلمان و مرکز فعالیت دانشجویان بین‌المللی است. همچنین مرکز اصلی فناوری، هنر، نوآوری، تجارت و گردشگری در میان سایرین است. فعالیت‌های متعددی وجود دارند که دانشجویان از انجام آن‌ها لذت می‌برند مانند اسنوبورد، اسکی، شنا، قایقرانی، غواصی و بسیاری از موارد دیگر که می‌توانید در این شهر تجربه کنید.

جدا از فعالیت‌هایی که در اوقات فراغت برای دانشجویان وجود دارند؛ تخصص آکادمیک در دانشگاه‌های مونیخ بی‌همتا است. از نکات مثبت شهر مونیخ که آن را در زمره برترین شهرهای آلمان برای تحصیل  تبدیل کرده است، می‌توان به وجود دانشگاه‌های معتبر و در سطح جهانی، شرکت‌های صنعتی معروف در زمینه فناوری، الکترونیک و همچنین خودرو و داشتن اقتصاد قوی اشاره کرد.

این به آن معنا است که این شهر برای دانشجویان شاغل و فارغ‌التحصیلان عالی است، زیرا اقتصاد بسیار توسعه یافته آن تضمین می‌کند که دانشجویان فرصت‌های شغلی متعددی را به دست آورند. دو عدد از بهترین دانشگاه‌های آلمان در مونیخ واقع شده‌اند، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه فنی مونیخ. این دانشگاه‌ها فرصت‌های متعددی را برای پیشرفت در اختیار شما قرار می‌دهند، زیرا تحصیلات عالی را در این پایتخت تضمین می‌کنند.

برلین

یکی از بهترین شهر های آلمان برای تحصیل است که برای هر سن و پیشینه‌ای ایده‌آل است و اکثر دانشجویان بین‌المللی جذب آن می‌شوند، زیرا از طریق طیف گسترده‌ای از موزه‌های جنگ و خانه‌های سینما می‌توانند از بسیاری از رویدادهای فرهنگی و تاریخی برلین بیشتر لذت ببرند و اطلاعات بیشتری کسب کنند. اساسا در هر گوشه از شهر یک وقایع تاریخی وجود دارد و هیچ کس در واقع این شهر بی‌نظیر را بدون دانستن چیزی در مورد گذشته جذاب آن ترک نمی‌کند.

دانش‌آموزان می‌توانند خود را در طبیعت زیبای این شهر غرق کنند. پارک‌های متعدد برلین مکانی برای استراحت و قدم زدن فراهم می‌کنند که مردم می‌توانند در آن با آرامش قدم بزنند و از صدای پرندگان و باد‌هایی که در میان درختان می‌وزند لذت ببرند. علاوه‌بر‌این، در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی، برلین کاملا مقرون‌به‌صرفه است.

دانش‌آموزانی که منابع درآمد کمتری دارند همچنان می‌توانند در این شهر زندگی کنند زیرا این شهر جز برترین شهرهای آلمان برای تحصیل محسوب می‌شود. در میان مزایای بی شمار زندگی در برلین، تخفیف‌های دانشجویی در گالری‌ها، کتابخانه‌ها، یا خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ برخی از بهترین‌ و هیجان‌انگیزترین دلایل برای زندگی در این شهر هستند.

برلین دارای پنج دانشگاه دولتی بزرگ و حدود 20 دانشگاه خصوصی، حرفه‌ای و فنی است. همچنین برخی از برترین مدارس تجارت جهان را دارد. دانش‌آموزان می‌توانند طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و دوره‌های تحصیلی خود را انتخاب کرده و از بهترین آکادمی‌ها مدرک دریافت کنند.

یکی دیگر از مواردی که دانشجویان بین‌المللی در برلین دوست دارند؛ جمعیت دانشجویی بسیار قابل توجه آن است. به این معنی که به ‌راحتی می‌توان بین افراد محلی و بین‌المللی دوست پیدا کرد. با طبیعت دوست داشتنی، زندگی شبانه پر جنب‌و‌جوش و خلاقیت‌های فراوان، این شهر مطمئنا در نوع خود بی‌نظیر است.

اشتوتگارت

این شهر به عنوان یکی از قوی‌ترین مناطق صنعتی در آلمان، محیطی ایده‌آل برای تحصیل و پیشرفت شغلی برای دانشجویان (به ویژه کسانی که در رشته مهندسی تحصیل می‌کنند) فراهم خواهد کرد. اگر چیزی در رابطه با اشتوتگارت شنیده‌اید، احتمالا در رابطه با دو شرکت جهانی است که مقر آن‌ها در این شهر قرار دارد، یعنی پورشه و دایملر.

اما مطمئنا در مورد دانشگاه‌های سطح جهانی آن نیز شنیده‌اید که مهارت‌های عملی و نظری را که برای کسب موفقیت ضروری هستند به هر دانش‌آموزی در هر رشته خاص ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز اشتوتگارت سرسبزی آن است که به همین دلیل از دیدگاه بسیاری از افراد به عنوان یکی دیگر از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل شناخته می‌شود، زیرا به خاطر داشتن باغ گیاه‌شناسی و باغ ‌وحش مکانی عالی برای دانشجویان بین‌المللی است که علاقه خاصی به طبیعت دارند.

اما جدای از طبیعت، دانش‌آموزان می‌توانند رویدادهای فرهنگی متعددی مانند نمایش‌های فیلارمونیک یا اپرا، جشنواره‌های باله یا کارناوال‌های مسافرتی را نیز در این شهر ببینند. اسنوبورد، اسکی و پیاده‌روی نیز از جمله فعالیت‌هایی است که ساکنان با آن‌ها دلی از عزا درمی‌آورند و روزی هالی را تجربه می‌کنند.

هزینه مناسب برای زندگی در اشتوتگارت از جمله دلایلی است که این شهر دوست‌داشتنی را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. گردشگران به سادگی عاشق بازدید از اشتوتگارت و موزه‌های هنری و ماشین، کاخ‌ها و بازارهای آن هستند.

پردیس‌های دانشگاهی به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا با تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی دیگر آشنا شوند و ارتباطات جهانی ایجاد کنند. بسیاری از فعالیت‌های فوق‌برنامه، مانند کارگاه‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و کلوپ‌های دانش‌آموزی نیز این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند که در حین حضور در آن، معاشرت کنند و به یادگیری اصول جدید بپردازند.

فرانکفورت

فرانکفورت یک انتخاب عالی در بین شهرهای آلمان برای تحصیل است. به خصوص برای کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در امور مالی یا تجارت هستند. این مرکز دارای تعداد زیادی مراکز تجاری و گردشگری است که به اقتصاد ملی کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود تا دانش‌آموزان تجربه و دانشی را که در دنیای تجارت مورد نیاز است را آسان‌تر کسب کنند.

فرانکفورت به دلیل آسمان‌خراش‌های متعدد و ساختمان‌های منحصربه‌فردش به‌طور چشمگیری شناخته می‌شود و به همین دلیل آن را شهری آینده‌نگر می‌دانند. برخی از دانشگاه‌هایی که رتبه بالا دارند در این شهر هستند. کیفیت آموزشی که دانشگاه‌های معتبر فرانکفورت ارائه می‌دهند برای ذهن‌های جوان جاه‌طلبی که مشتاق یادگیری و استفاده حداکثری از یادگیری علم روز هستند عالی است.

دانش‌آموزان در این شهر می‌توانند مناظر زیبا، گاهی اوقات حتی غیرمعمول را تجربه کرده و مهارت‌های بسیاری را توسط با استعدادترین اساتید جهان کسب کنند. ملاقات با افراد جدید نیز یکی از بزرگترین پاداش‌هایی است که با انتخاب این مقصد تحصیلی به دست خواهید آورد.

برخی از جاذبه‌های توریستی که هنگام تحصیل در فرانکفورت آن‌ها را می‌بینید، شامل طیف گسترده‌ای از موزه‌ها می‌شود. موزه فیلم آلمان که به تولید فیلم و فناوری اختصاص دارد و همچنین موزه هنر مدرن که هر بار ارزش بازدید را دارد.

خانه اپرای قدیمی یک شگفتی در معماری محسوب می‌شود. جالب است بدانید که قدمت موزه Staedel که دارای مجموعه‌ای از آثار ارزشمند است به قرن شانزدهم باز می‌گردد. به نظر می‌رسد همه چیز در این شهر ارزش بازدید شما را دارد!

درسدن یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

شهرهای آلمان پر از تاریخ هستند، درسدن زیبا هم همینطور است. در درسدن به هر کجا که بروید، با چشم‌اندازهای زیبایی روبه‌رو می‌شوید. رود البه که در میان این شهر جریان دارد، زیبایی بی‌همتای آن را تکمیل می‌کند. این شهر پر جنب‌و‌جوش‌ آلمان فضایی را ارائه می‌دهد که مردم آن را بسیار دوست دارند.

یکی از دلایلی که درسدن را یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل تبدیل کرده است، وجود دانشگاه‌های عالی و در سطح جهانی است که شرایط عالی برای یادگیری و پیشرفت را ارائه می‌دهند.در دانشگاه‌های معتبر این شهر، دانش‌آموزان می‌توانند دانش و مهارت‌های عملی خود را کسب کنند. از طریق دوره‌های کارآموزی متعدد، دانشجویان می‌توانند مهارت‌های خود را در طیف وسیعی از شرکت‌های فناوری مدرن واقع در درسدن به رخ بکشند.

سکونت در درسدن نسبتا مقرون‌به‌صرفه است و دانشجویان فرصت‌های مختلفی برای یافتن مسکن دانشجویی از طریق سازمان‌های دانشجویی دارند. دانشجویان بین‌المللی با شهری متنوع و پر از فرهنگ و تاریخ روبرو می‌شوند و از طریق پروژه‌های مشترک و فعالیت‌های فوق برنامه، دوستانی مختلف از سرتاسر جهان پیدا کرده و با آن‌ها معاشرت می‌کنند.

آخن

شهری فرهنگی که به دلیل نوآوری‌ها و فناوری‌های خود پیشرفت کرده است. این شهر کوچک در نزدیکی مرزهای آلمان، بلژیک و هلند است. این شهر اساسا با جاذبه‌های متعدد و مکان‌های دیدنی جالب، دانشجویان بین‌المللی را به خود جذب می‌کند. به عنوان مثال، کلیسای جامع آخن اولین بنای تاریخی آلمان بود که در سال 1978 به عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شد.

دانشگاه‌های آخن به دلیل کیفیت علمی بالا و آموزش عالی شناخته شده‌اند. این شهر مرکز مهمی برای دانشجویانی است که علاقه‌مند به تحصیل علم و فناوری هستند. دانشگاه RWTH آخن، یکی از مشهورترین دانشگاه‌هایی است که در این شهر قرار دارد. در واقع دانشجویان در محیطی دلپذیر همراه با اساتید متخصص به تحصیل می‌پردازند.

مقرون‌به‌صرفه بودن این شهر از جمله مزیت‌های بزرگ آن است که آن را در لیست یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل قرار می‌دهد. اگرچه خیلی از چیزها آن‌طور که انتظار می‌رود ارزان نیستند، اما همچنان نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر آلمان ارزان‌تر است. بلژیک و هلند بسیار نزدیک به شهر هستند، به این معنی که اگر دوست دارید کمی ماجراجویی کنید، می‌توانید به‌ سادگی سوار قطار شوید و به آنجا بروید.

بن

بن به عنوان خانه آهنگساز معروف، لودویگ ون بتهوون، هنرمندان مشهور و کارناوال‌ها، برای دانشجویان بین‌المللی یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است. این دانش‌آموزان دائما از تخصصی بودن دانشگاه‌های بن صحبت می‌کنند و به جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر نیز می‌پردازند. موزه خانه بتهوون ((Beethoven-House که در مرکز شهر قرار دارد؛ قطعا یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که امکان تحصیل در بن را به سطح متفاوتی تبدیل خواهد کرد.

این شهر مقصدی شگفت‌انگیز به‌خصوص برای دانش‌آموزانی است که عاشق پیاده‌روی هستند. به این دلیل که مناطق عالی برای پیاده‌روی دارد. برخی از این مسیرها بیش از 40 تپه مملو از جنگل و تاکستان را شامل می‌شوند. مناظر زیبایی که در طول مسیر منجر به ایجاد روابط دوستانه می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید در آنجا دوستان ارزشمندی برای خود پیدا کنید.بن شهر بزرگی نیست، اما کارهای زیادی وجود دارد که هر فردی می‌تواند در اوقات فراغت خود انجام دهد، مثلا بازدید از موزه‌های محبوب، پیاده‌روی و رفتن به پارک، همه این‌ها فعالیت‌های آرامش‌بخشی است که دانش‌آموزان می‌توانند انجام دهند. همچنین آن‌ها می‌توانند با مردم ملاقات کنند و کمی در مورد تاریخ شهر اطلاعات کسب کنند. هنگامی که هوا در بهترین حالت خود قرار دارد، تعداد زیادی از دانشجویان را خواهید دید که در هافگارتن روبه‌روی ساختمان اصلی دانشگاه به گفتگو و هواخوری می‌پردازند.

هامبورگ

در هامبورگ، می‌توانید دانشگاه‌های مشهور متعددی را بیابید که هزاران دانشجو را از سراسر جهان جذب می‌کنند. اساسا به هر رشته‌ای که مورد علاقه شما است، از علوم اجتماعی گرفته تا هنر، موسیقی، مهندسی یا طراحی، می‌توانید یک برنامه تحصیلی عالی را در هامبورگ دنبال کنید. دانشگاه‌ها تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند و دانشجویان مهارت‌های خود را از اساتید و مدرسان برجسته به دست می‌آورند. اگرچه اکثر دوره‌های هامبورگ به زبان آلمانی است، اما تعداد زیادی از دوره‌ها نیز به زبان انگلیسی هستند.

یک چیز جالب در مورد شهر هامبورگ وجود دارد و آن این است که بیش از 2000 پل دارد که بیشتر از آمستردام و ونیز است. همچنین یکی از دلایلی که هامبورگ به یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل تبدیل شده است این است که شما می‌توانید طیف وسیعی از فضاهای سبز را پیدا کنید که استفاده از آن به عنوان امکانات تفریحی در میان مردم ساکن در این منطقه رایج است.

شهر هامبورگ به فرهنگ و سنت‌های خود افتخار می‌کند و رویدادهای مرتبط متعددی را در طول سال سازماندهی می‌کند که همه افراد می‌توانند به آن ملحق شوند و از فرهنگ آلمان لذت ببرند.

هامبورگ همچنین به عنوان شهری شناخته می‌شود که هر دو نوع مدرن و سنتی را در هم می‌آمیزد. خسته‌ شدن در این شهر دوست داشتنی غیرممکن است. شما می‌توانید صدها مرکز موسیقی، موزه‌ها و تئاترهای متعددی را بیابید که در آن‌ها اوقات فراغت با کیفیتی را سپری کنید. اقتصاد توسعه‌ یافته و تعداد زیادی از شرکت‌های واقع در این شهر به دانشجویان تجربیات زیادی را ارائه می‌دهد.

بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل مثل کلن

کلن چهارمین شهر بزرگ آلمان، از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل و مقصدی معروف برای دانشجویان است. این شهر فضایی پر جنب‌و‌جوش و سرزنده دارد و همچنین به دلیل گرایش‌های متعدد موسیقی، فرهنگی و رسانه‌ای خود شناخته شده است. این شهر تاریخی به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی جذاب است، زیرا هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه، دانشگاه‌های عالی و کیفیت زندگی فوق‌العاده دارد.در قرون وسطی، کلن به یک مرکز مهم هنر و یادگیری تبدیل شد و هنوز هم میراث غنی خود را علیرغم اینکه شهر داخلی در طول جنگ جهانی دوم به طور کامل ویران شد، به نمایش می‌گذارد.

اگرچه شهر کلن آلمان بیش از 1 میلیون نفر جمعیت دارد اما حس روستایی شهر منحصربه‌فرد و جذاب است. دانشجویان بین‌المللی، شهر کلن را دوست دارند؛ زیرا رفت‌و‌آمد به آن ساده بوده و شما می‌توانید حتی با دوچرخه و یا پیاده از مناطق اطراف به این شهر بروید.

در اروپای مرکزی دانشگاه کلن ششمین دانشگاهی بود که تأسیس شد و لازم است بدانید که تجربه آکادمیک آن متفاوت با سایر دانشگاه‌ها است. تمامی دانشگاه‌های کلن امکانات لازم برای دستیابی موفقیت فارغ التحصیلان را فراهم می‌کنند. دانش‌آموزان از طریق بسیاری از پروژه‌های گروهی و فعالیت‌های فوق برنامه، در محیطی متنوع و راحت، نه تنها ارتباطات موثر و دوستانه‌ای برقرار می‌کنند، بلکه چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند.

لایپزیگ

لایپزیگ نیز در میان شهرهای آلمان برای تحصیل و زندگی یک مقصد فوق‌العاده برای دانشجویان بین‌المللی است. این شهر از یک شهر کوچک به یک مرکز تجاری و فرهنگی تبدیل شده است که به دلیل مناظر زیبا و موسیقی و هنر خود شناخته شده است. شما با زندگی در لایپزیک محیطی فعال و شاد را تجربه خواهید کرد و برای دانشجویان همیشه فعالیتی جهت سرگرمی و تفریح وجود دارد.

فرهنگ غنی آن دلیل جذب عده زیادی از گردشگران است، اما حرفه‌ای بودن، فرصت‌های موجود و وجود شرکت‌های معروفی چون آمازون، DHL، BMW و پورشه؛ از دلایلی هستند که این شهر دانشجویان بین‌المللی را در سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

اقتصاد لایپزیگ در طول سال‌ها توسعه یافته است، به این معنی که دانش‌آموزان این شهر را مکانی برای رشد خود می‌دانند زیرا فرصت‌های شغلی زیادی در این شهر وجود دارد. لایپزیگ شهری دوست داشتنی است زیرا خانه بسیاری از دانشمندان، هنرمندان، آهنگسازان، موسیقی دانان و همچنین شاعران است.

زندگی در لایپزیگ بسیار ساده است، زیرا رفت‌و‌آمد و حمل‌و‌نقل از طریق سیستم حمل‌و‌نقل عمومی آلمان صورت می‌گیرد که کار را آسان‌تر می‌کند. دانشگاه‌های اینجا شهرت برجسته‌ای دارند. نام‌های مشهور متعددی مانند صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل،  گوته و شاعر و فیلسوف فردریش نیچه از جمله فارغ‌التحصیلان دانشگاه لایپزیگ هستند. با وجود بارها و رستوران‌ها و همچنین سهم نسبتا زیادی از کلوب‌ها و کافه‌های مد روز، زندگی در این شهر پویا و هیجان انگیز است.

برمن

برمن یک شهر فرهنگی و تاریخی است که در شمال آلمان قرار دارد و در این شهر با انواع گالری‌های هنری و موزه‌های تاریخی روبرو خواهید شد. آیا داستان «نوازندگان شهر برمن» را در کودکی شنیده‌اید؟ برمن پس زمینه افسانه معروف برادران گریم است. در وسط شهر می‌توانید با این مجسمه معروف ژست بگیرید و بعد از عکاسی آن‌ها را دوستان خود به استراک بگذارید. البته به خاطر داشته باشید که همیشه صف طولانی برای عکاسی با این مجسمه وجود دارد. زیرا گردشگرانی زیادی مایل هستند با این نوازندگان با استعداد عکس بگیرند.

برمن همچنین زادگاه هیپسترها است. نسبت دانش‌آموزان در جمعیت شهر بالا است و تعداد زیادی از دانش‌آموزان متعلق به گروه هیپسترها هستند که نشان می‌دهد برمن هم از نظر دانشجویان جزو بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است.

شما می‌توانید هیپسترهای زیادی را در منطقه‌ای به نام “Viertel” ببینید. Viertel در واقع به خاطر حال و هوای شلوغ، بارها و کافه‌هایش شناخته می‌شود. اگر  تمایل به پیدا کردن دوستان جدید دارید باید به Viertel بروید.

سؤالاتی در مورد زندگی دانشجویی در آلمان

اکنون که به طور رسمی دانشجوی یک دانشگاه آلمانی هستید، می‌توانید خود را برنده خوش شانسی بدانید، اما تجربه واقعی دانشجوی خارجی در آلمان چگونه است؟ در ادامه چند سوال وجود دارد که به شما در درک و آمادگی برای زندگی دانشجویی در آلمان کمک خواهد کرد.

مردم آلمان چگونه هستند؟

در دانشگاه‌ها، شاهد رفتار دوستانه‌ کارکنان خواهید بود، آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا به دانشجویان خارجی در اخذ پذیرش کمک کنند.لازم است بدانید که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی‌ها به این کشور وارد می‌شوند.

بسیاری از دانشگاه‌های آلمانی خدمات ویژه‌ای برای تازه واردان خواهند داشت. به عنوان مثال آن‌ها یک مربی خصوصی به شما اختصاص خواهند داد یا در انجام امور مختلف راهنمای شما خواهند بود.

اگر در خیابان برای راهنمایی یا هر چیز دیگری کمک بخواهید، آلمانی‌ها به سوالات شما پاسخ می‌دهند و به شما تا حد ممکن کمک خواهند کرد. اگر لبخندی روی صورت آن‌ها نمی‌بینید، بهتر است زود قضاوت نکنید و آن‌ها را عبوس نپندارید. زیرا آن‌ها معمولا افراد جدی و محجوبی هستند.

تحصیل در دانشگاه یا کالج آلمان چگونه است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، دانشگاه‌های آلمان در فضاهای چندفرهنگی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بنابراین در بین همکلاسی‌های خود با ملیت‌های مختلفی مانند ترک، لیتوانیایی، پرتغالی، فرانسوی و غیره آشنا خواهید شد و حتی می‌توانید به همراه آن‌ها در برترین شهرهای آلمان برای تحصیل اقامت کنید.

اساتید آلمانی از نظر سخنرانی و سبک تدریس تقریبا سختگیر هستند و تأخیر در کلاس بسیار ناپسند است یا گاهی اوقات اجازه ورود به کلاس را نخواهید داشت. ارزیابی‌ها دقیق بوده و باید بسیار جدی و سخت کار و تلاش کنید تا به موفقیت در این کشور دست یابید.

آیا موانع زبانی مهمی وجود دارند؟

اساتید و کارکنان در دانشگاه‌ها انگلیسی صحبت می‌کنند و در این زمینه مهارت بالایی دارند، بنابراین جای نگرانی نیست.در مورد سطح زبان انگلیسی مردم آلمان به طور کلی، هیچ پاسخ مشخصی وجود ندارد. در شهرهای بزرگ، مانند برلین، مونیخ یا کلن، اکثر مردم به‌ خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند، اما در شهرهای کوچکتر آلمان مسلط نسبی شما به زبان آلمانی کافی است.

متوسط هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان چقدر است؟

اگرچه اکثر دانشگاه‌های آلمان خوابگاه دانشجویی ارائه می‌دهند، اما تعداد اتاق‌های موجود آن همیشه محدود است. به همین دلیل ما در این مقاله شما را با بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل آشنا کردیم تا بتوانید متناسب با وضعیت خود در یکی از شهرهای برتر این کشور اقامت کنید.

جالب است بدانید که حدود 40 درصد از دانشجویان بین‌المللی در آلمان به دلیل هزینه‌های پایین یعنی در حدود 300 یورو در ماه، در اقامتگاه‌های دانشجویی زندگی می‌کنند.

سخن پایانی

کشور آلمان به دلیل تاریخ عمیق و غنی و همچنین سبک زندگی پر جنب‌و‌جوش و پویا و نیز ترکیب کردن اتمسفر مدرن با کلاسیک، شهری و روستایی؛ تجربه زندگی منحصربه‌فردی برای شما فراهم خواهند کرد.به همین دلایل دانشجویان این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند و از گذراندن هر ثانیه در شهرهای آن لذت می‌برند. از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل می‌توان به کلن، هامبورگ، بن، آخن و سایر موارد اشاره کرد. از همراهی شما در این مقاله از موسسه مهاجرتی صبا ویزا ممنونیم. امیدواریم معرفی این شهرها به شما کمک کند، با توجه به شرایط خود بهترین مکان برای زندگی و تحصیل خود را بیابید. چنانچه به اطلاعات تکمیلی‌تر در این زمینه نیاز داشتید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. آن‌ها همواره به اطلاعات بروزی در زمینه مهاجرت دسترسی دارند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید