لوگو صبا ویزا
مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان : شرایط و هزینه های مهاجرت [2024]


اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به آلمان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که امروزه تقاضای زیادی برای مهاجرت به آن وجود دارد و بسیاری از افراد هرساله از روش‌های مختلف برای مهاجرت به آلمان اقدام می‌کنند. برای مهاجرت به این کشور روش‌های مختلفی وجود دارد که هریک از این روش‌ها دارای شرایط خاص خود بوده و از طرفی مزایای مخصوص به خود را نیز دارا هستند. از جمله روش های مهاجرت به آلمان می‌توان به مواردی مانند مهاجرت از طریق کار، تحصیل، خرید بیزینس، سرمایه‌گذاری و… اشاره کرد.

زمانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید باید از میان این روش‌ها روشی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با شرایط شما داشته باشد. برای این کار نیز باید اطلاعات کاملی را درباره هریک از آنها به دست بیاورید. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره روش‌های مختلف برای مهاجرت به کشور آلمان صحبت کرده و اطلاعات کامل و جذابی را دراین‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به مهاجرت به آلمان بوده و به دنبال اطلاعات کامل و جذابی در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود را به دست بیاورید.

در این مقاله تلاش شده است اطلاعات کامل و مفیدی در ارتباط با انواع روش های مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت ارائه شود. با توجه به اینکه کشور آلمان اقتصادی با ثبات داشته و همچنین از سیستم آموزشی با استانداردهای بالا برخوردار است ، همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرت در نظر گرفته میشود.

کارشناسان صباویزا همواره برای پاسخگویی به کلیه سوالات شما در رابطه با انواع روش های مهاجرت به کشور آلمان، در خدمت شما هستند، تا این امکان برای شما فراهم آید که بتوانید مناسب ترین روش مهاجرت به این کشور را انتخاب نمایید.

آن‌هایی که در آلمان پیشینۀ مهاجرت دارند از زندگی خود در این کشور بسیار راضی می‌باشند در یک همه‌پرسی از ایرانیانی که ویزای آلمان دارند و مهاجر آلمان به حساب می آیند در حد خوب و خیلی خوب ارزیابی شده است.

فهرست عناوین

فهرست عناوین

شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان

به‌طورکلی امروزه افراد زیادی هستند که علاقه‌مند به مهاجرت به آلمان هستند و به دنبال این هستند تا از روش‌های مختلف بتوانند این کار را انجام دهند. شرایط کلی وجود دارد که تقریبا در تمامی روش‌هایی که برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد یکسان هستند و آشنایی با این شرایط به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به شکل بهتری روند مهاجرت به کشور آلمان را طی کنید. در ادامه هریک از این شرایط را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

شرایط مالی برای مهاجرت به آلمان

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد داشتن تمکن مالی است. در هریک از روش‌های مختلفی که برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد شرایط مالی خاصی وجود دارد و شما باید تمکن مالی خود را ثابت کنید. فرقی ندارد که شما قصد داشته باشید از طریق کارکردن در این کشور به آن مهاجرت کنید یا قصد سرمایه‌گذاری و تحصیل در این کشور را داشته باشید؛ درهرصورت باید حداقل تمکن مالی خود در آن روش را ثابت کنید که در ادامه بیشتر درباره مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

بیمه سلامت

تمامی افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت به آلمان هستند حتما باید بیمه درمانی خود در این کشور را دریافت کرده باشند تا مجوز حضور در خاک کشور آلمان به آنها داده شود. دقت داشته باشید که بسیاری از بیمه‌های درمانی خارجی توسط مقامات رسمی کشور آلمان مورد تایید قرار نمی‌گیرد و به همین علت نیز بهتر است که شما حتما بیمه درمانی خود را از داخل این کشور دریافت کرده باشید تا نسبت به تایید بیمه درمانی مطمئن باشید.

داشتن حداقل تسلط به زبان آلمانی

یکی دیگر از شرایط بسیار مهمی که برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد این است که شما باید حداقل تسلط لازم به زبان آلمانی را داشته باشید. البته امروزه این امکان وجود دارد که در برخی از روش‌ها مانند مهاجرت تحصیلی بتوانید با مدرک زبان انگلیسی نیز به این کشور مهاجرت کنید. نکته مهم دیگر این است که حتما نیازی نیست که مدرک زبان آلمانی خود را دریافت کرده باشید. در برخی از روش‌ها این امکان برای شما وجود دارد که تنها با نشان دادن تسلط خود به این زبان نیز روند مهاجرت و اخذ ویزای آلمان را طی کنید.

موفق به اخذ یکی از انواع ویزاهای کشور آلمان شوید

به‌طورکلی کشور آلمان یکی از کشورهایی است که امروزه روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آن وجود دارد. این کشور دارای طیف گسترده‌ای از انواع ویزاهاست که شما می‌توانید هریک از آنها را برای مهاجرت انتخاب کنید که البته این انتخاب شما کاملا به شرایطی که دارید بستگی خواهد داشت. بااین‌حال نباید فراموش کنید که یکی از مهم‌ترین شرایط برای مهاجرت به کشور آلمان این است که شما موفق شده باشید یکی از انواع این ویزاها را دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل دانشجویان به شمار می‌آید؛ چرا که بهترین شرایط تحصیلی را برای دانشجویان فراهم کرده و این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا بتوانند به پیشرفت دلخواه خود برسند. از طرف دیگر باید توجه داشت که دانشگاه‌های کشور آلمان نیز دارای سطح علمی بالایی هستند که در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت آلمان و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه‌های این کشور هیچ شهریه‌ای را از دانشجویان دریافت نمی‌کنند و طبق قانونی که در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور تصویب شده است هم دانشجویان داخلی و هم دانشجویان خارجی می‌توانند به‌صورت کاملا رایگان در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند.
  • سطح علمی دانشگاه‌های کشور آلمان بسیار بالاست و معمولا بهترین امکانات علمی و رفاهی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که فرصت‌های جذابی را برای پیشرفت در اختیار آنها قرار می‌دهد.
  • مدرک دانشگاهی که شما از دانشگاه‌های این کشور دریافت می‌کنید در بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر دنیا مورد تایید قرار می‌گیرد و در نتیجه فرصت کارکردن و ادامه تحصیل در سایر کشورها یا در خود کشور آلمان را برای شما فراهم می‌کند.
  • پس از دوران تحصیل شما می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و از این طریق اقامت دائم خود در کشور آلمان را نیز دریافت کنید.

مزایای عمومی تحصیل در آلمان

سالیان سال است که تحصیل در آلمان و به طور کلی سیستم دانشگاهی این کشور، برای دانش آموزان و دانشجویان آینده‌نگر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این افراد قصد دارند در مقاطع مختلف دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند.

تحصیل در آلمان به شما شانس تجربه یک سیستم آموزشی عالی را می‌دهد. اکثر دانشگاه‌های فعال این کشور، با دانشجویان بین‌المللی در ارتباط هستند و افراد بسیار زیادی از کشورهای مختلف، آلمان را به عنوان مقصد خود برای تحصیل انتخاب می‌کنند. آلمان دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای در اروپا می‌باشد و در مرکز مرز‌های تجاری واقع شده است و حتی با وجود رکود اقتصادی، توانسته صنایع اقتصادی و تولیدی خود را به خوبی توسعه بدهد. با توجه به همین امر، دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل خود دیگر نگرانی بابت بازار کار ندارند و می‌توانند به راحتی در زمینه رشته خود آغاز به تحصیل کنند.

آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه آموزش عالی است و دانشگاه‌های این کشور دارای تمامی استانداردهای جهانی هستند. همچنین دانشگاه‌های آلمان دارای سه منبع اصلی سرمایه‌گذاری (دولت، صنعت و اتحادیه اروپا) هستند که این پشتیبانی بزرگ مالی به این معنا است که سیستم آموزشی این کشور، توانایی انجام تمامی تحقیقات، بدون هیچ گونه محدودیت مالی را دارد.

یکی دیگر از مزایای بسیار خوب دانشگاه‌های آلمان، تدریس به دو زبان آلمانی و انگلیسی است و در حال حاضر، بیش از ۳۵۰ دوره آموزشی، در سراسر سیستم آموزشی آلمانی به زبان انگلیسی ارائه می‎شود.

طبق تحقیقات بلومبرگ آلمان دومین مقصد مهاجرت پس از ایالات متحده است. شرایط بسیار مناسبی به منظور مهاجرت به آلمان بری شهروندان غیراروپایی از زمانی که قانون بلو کارت Blue Card در آلمان اجرایی شده بوجود آمد.

مثل دانشجویی و مهاجرتی که در این دسته هستندشهروندان غیر اروپایی برای مهاجرت به آلمان تنها چند گزینه پیش رو دارند : مهاجرت به آلمان از طریق تخصص , تحصیل و افوام درجه یک مهاجران و … .

اقامت آلمان

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شرایط تخصصی وجود دارد که در ادامه این شرایط را بیان خواهیم کرد:

  • اولین و یکی از مهم‌ترین شرایط داشتن تمکن مالی است که حتما باید نامه آن را از بانک دریافت کرده و در لیست مدارک خود قرار دهید.
  • از دیگر شرایطی که برای مهاجرت به کشور آلمان از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد این است که شما حتما باید نامه پذیرش خود را از یکی از دانشگاه‌های این کشور دریافت کرده باشید. این کار نیازمند اپلای به دانشگاه‌های مختلف و شرکت در جلسات مصاحبه‌ای است که توسط این دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
  • ارائه رزومه مناسب و البته اثبات این‌که شما سابقه حکم کیفری ندارید نیز از دیگر شرایط بسیار مهمی است که برای مهاجرت تحصیلی به این کشور وجود دارد.

آلمان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، انواع ویزاها را در نظر گرفته است که این ویزاها به شرح زیر هستند:

  • ویزای دوره زبان (Visa for learning language): این ویزا برای فعالیت‌های آموزشی است که از ۳ ماه تا ۱ سال به منظور شرکت در دوره‌های کوتاه مدت زبان آلمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • Visa student Visa Applicant: این ویزا برای افرادی است که هنوز موفق به دریافت تاییدیه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود نشده‌اند
  • ویزای دانشجویی: این ویزا برای دانشجویانی است که پذیرش دانشگاه‌ها را کسب کرده‌اند

در صورتی که در یکی از دانشگاه‌های آلمان پذیرش شدید، سه ماه قبل از رفتن به این کشور باید اطمینان حاصل کنید که اداره مهاجرت در محل مورد نظر، هر دو درخواست و همچنین اسناد شما را دریافت می‌کند. هنگامی که اداره مهاجرت در خواست شما را تایید کرد، به شما اجازه اقامت از کنسولگری داده می‎شود که باید این فرم را پر کنید و به محض ورود به آلمان در دانشگاه مربوطه ثبت نام کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

درصورتی‌که شما هم علاقه‌مند به تحصیل در کشور آلمان و مهاجرت به این کشور هستید برای این کار به مدارک زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

  • فرم درخواست صدور ویزای تحصیلی این کشور که باید با اطلاعات درست و معتبر پر شده باشد.
  • پاسپورت معتبر که حتما باید دارای اعتبار کافی برای مهاجرت به کشور آلمان باشد.
  • دو نسخه کپی از پاسپورت
  • گواهی تولد شما
  • درصورتی‌که ازدواج کرده و متاهل هستید حتما باید سند ازدواج خود را ارائه دهید.
  • اگر قصد داریم برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه را دریافت کنید حتما باید سند گواهی تولد فرزندان خود را نیز به مسئولان این کشور ارائه دهید.
  • نامه پذیرشی که از دانشگاه مقصد خود دریافت کرده‌اید.
  • رزومه تحصیلی
  • مدارک تحصیلی آخرین دوره تحصیلی که مشغول به تحصیل در آن بوده‌اید.
  • مدارک مالی مبنی بر این‌که تمکن مالی لازم برای مهاجرت به کشور آلمان را دارید.
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزای تحصیلی این کشور

مراحل مربوط به مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

درصورتی‌که قصد دارید برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید و برای این کار مهاجرت تحصیلی را انتخاب کرده‌اید در اولین قدم باید درخواست خود به‌منظور ثبت‌نام در دانشگاه‌های کشور آلمان را ارسال کنید. دقت داشته باشید که این درخواست باید از طریق سایت دانشگاه‌های رسمی کشور آلمان صورت گیرد یا این‌که به طور مستقیم با اساتیدی که در این دانشگاه‌ها فعالیت دارند ارتباط برقرار کرده و نظر آنها را به مهارت‌های علمی خود جلب کنید.

پس از این کار از شما خواسته می‌شود تا در یک جلسه مصاحبه شرکت کرده و توضیحاتی را در خصوص خود ارائه داده و به برخی از سوالات پاسخ دهید. درصورتی‌که صلاحیت علمی لازم را داشته باشید نامه پذیرشی از سمت دانشگاه برای شما ارسال می‌شود. در ادامه شما می‌توانید با دردست‌داشتن این نامه پذیرش و البته سایر مدارکی که در بخش‌های قبلی درباره آنها صحبت کردیم به سفارت رسمی کشور آلمان مراجعه کرده و درخواست صدور ویزای تحصیلی کشور آلمان را ارسال کنید.

دقت داشته باشید که ممکن است فرایند بررسی درخواست صدور ویزا کمی به طول بینجامد. به همین علت نیز بهتر است که سعی کنید زودتر مراحل مربوط به اخذ ویزا و مهاجرت به آلمان را طی کنید. از طرف دیگر شما باید به ددلاین دانشگاه‌های کشور آلمان نیز توجه داشته باشید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم مهاجرت تحصیلی به آلمان هزینه چندان بالایی را برای شما نخواهد داشت؛ چراکه دانشگاه‌های این کشور هیچ شهریه‌ای را برای تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی دریافت نمی‌کنند. بااین‌حال شما همچنان هزینه‌هایی را در این کشور خواهید داشت که از جمله این هزینه‌ها می‌توان به هزینه‌های خوراک، پوشاک، مسکن، رفت‌وآمد و حمل‌ونقل و… اشاره کرد. یکی از بهترین راه‌هایی که برای کاهش این هزینه‌ها وجود دارد این است که سعی کنید از امکانات ارائه شده توسط دانشگاه مقصد مانند خوابگاه‌های دانشجویی بهره‌مند شوید.

البته نباید فراموش کنید که دانشگاه‌های این کشور بورسیه‌های تحصیلی را نیز به دانشجویان مستعد ارائه می‌دهند تا هزینه‌های زندگی آنها در این کشور را پوشش دهد. درصورتی‌که علاقه‌مند هستید تا شانس خود را برای اخذ این بورسیه‌های تحصیلی افزایش دهید حتما باید رزومه‌ای خوب و قوی را برای خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که امکان کار پاره‌وقت در کشور آلمان نیز برای دانشجویان فراهم شده تا بتوانند از این طریق بخش عمده‌ای از هزینه‌های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند.

اقامت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های رایجی که امروزه برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و بسیاری از افراد این روش را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند کارکردن در آلمان است. مهاجرت کاری به کشور آلمان نیز می‌تواند؛ مانند مهاجرت تحصیلی مزایا و معایب مخصوص به خود را به همراه داشته باشد.

کارکردن در کشور آلمان به شما تضمین اقامت دائم نمی‌دهد؛ ولی بسیاری از افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری این کشور می‌شوند معمولا پس از چند سال کار می‌توانند اقامت دائم خود در این کشور را نیز دریافت کنند.

در ادامه به طور مفصل درباره شرایط و مزایای این نوع ویزای آلمان صحبت خواهیم کرد.

انواع ویزای کاری آلمان

پیش از هر چیز اجازه دهید تا کمی بیشتر با انواع ویزای کاری آلمان آشنا شده و اطلاعاتی را دراین‌خصوص به دست بیاوریم:

  • EU Blue Card: این نوع ویزای کاری تنها برای آن دسته از کارگران و نیروهای فنی متخصص و ماهر ارائه می‌شود که می‌توانند در یک دوره زمانی ۴ساله طی بازه‌های سه‌ماهه وارد این کشور شده و مشغول به کار شوند. داشتن مدرک زبان آلمانی، داشتن یک پیشنهاد شغلی مشخص از یک شرکت در کشور آلمان و البته داشتن مدارک دانشگاهی مرتبط با فعالیتی که انجام می‌دهند از جمله مهم‌ترین شرایط این نوع ویزا به شمار می‌آید.
  • ویزای کار برای متخصصان واجد شرایط: این نوع ویزا برای آن دسته از متخصصانی است که در یک موسسه آموزش عالی فعالیت کرده و حالا واجد شرایط برای کارکردن در کشور آلمان هستند. حداکثر زمانی که اجازه اقامت در این کشور را با این ویزا دارید 4 سال است. از جمله مهم‌ترین مدارک برای اخذ این نوع ویزای کاری نیز می‌توان به مدرک زبان آلمانی، یک پیشنهاد کاری از شرکتی در آلمان و داشتن حداقل حقوق 46 هزار یورو در سال اشاره کرد.
  • ویزای متخصصان آی‌تی: اگر شما هم در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت کرده‌اید باید بدانید که می‌توانید به‌راحتی مراحل مهاجرت به آلمان را طی کنید. امروزه در این کشور نیاز شدیدی به نیروهای متخصص در زمینه IT احساس می‌شود و ویزای مخصوصی برای متخصصان این حوزه طراحی شده است. داشتن یک پیشنهاد شغلی از شرکت‌های فناوری اطلاعات در کشور آلمان، مدارک مربوط به سابقه کاری شما در این حوزه، رزومه شغلی و تحصیلی و البته داشتن پیشنهادی با حداقل مبلغ 50 هزار یورو در سال از جمله مهم‌ترین شرایط اخذ این ویزا به شمار می‌آیند.
  • ویزای تحقیقاتی: از دیگر انواع ویزاهای کار در کشور آلمان می‌توان به ویزای تحقیقاتی در این کشور اشاره کرد. این نوع ویزا به محققان و دانشمندانی اعطا می‌شود که قصد داشته باشند برای تحقیقات در کشور آلمان به این کشور مهاجرت کنند. این افراد حتما باید دارای مدرک دکترا یا مدرک دانشگاهی مرتبط با حوزه تحقیقاتی باشند، با یکی از موسسات تحقیقاتی در آلمان قرارداد بسته باشند، موسسه تحقیقاتی نیز باید هزینه‌های مهاجرت و زندگی آنها در این کشور را پوشش دهد تا این افراد با موفقیت بتوانند ویزای کاری خود را دریافت کنند.

شرایط مهم اخذ ویزای کاری در آلمان

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص مهاجرت به آلمان از طریق کار در این کشور برای شما هم به وجود آمده باشد این است که چه شرایطی برای کارکردن در این کشور وجود دارد؟ یکی از مهم‌ترین شرایطی که شما باید داشته باشید این است که حتما یک دعوت‌نامه‌ از شرکت یا موسسه یا کسب‌وکاری را در کشور آلمان دریافت کرده باشید تا بتوانید با ارائه این دعوت‌نامه یا نامه استخدام مراحل مربوط به اخذ ویزای کاری خود را طی کنید. از طرف دیگر داشتن تسلط به زبان آلمانی نیز می‌تواند به میزان زیادی در طی کردن مراحل مهاجرت به این کشور تاثیرگذار باشد.

داشتن درآمد یا تمکن مالی نیز جز دیگر شرایط بسیار مهمی است که برای مهاجرت کاری به کشور آلمان به آن نیاز پیدا خواهید کرد. پس حتما باید شغلی را انتخاب کنید که یا از شما حمایت مالی کند یا این‌که حقوق و درآمد خوبی را برای شما داشته باشد.

فرایند مهاجرت کاری به آلمان

برای مهاجرت به آلمان از طریق کارکردن در این کشور شما باید مراحل خاصی را طی کنید که این مراحل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • در اولین قدم شما باید اطمینان حاصل کنید که شرایط کارکردن در این کشور را دارید و از این نظر محدودیت و مشکلی برای شما وجود ندارد. برای دریافت مشاوره حرفه‌ای در این زمینه می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا استفاده کنید.
  • در قدم بعدی شما باید به دنبال یک موقعیت شغلی در کشور آلمان باشید. برای این کار نیز هم می‌توانید از خدمات ما استفاده کنید و هم می‌توانید خودتان به‌صورت مستقیم با کارفرماهایی که در این کشور فعالیت دارند ارتباط گرفته و سعی کنید تا مهارت‌های فنی خود را به آنها نمایش دهید تا بتوانید دعوت‌نامه‌ای را از آنها دریافت کنید.
  • تعیین وقت سفارت آلمان یکی دیگر از مراحل بسیار مهمی است که شما باید برای مهاجرت به آلمان از طریق کارکردن در این کشور طی کنید. در این مرحله فرمی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید با بالاترین دقت و با اطلاعات کامل درست و صحیح اقدام به پرکردن این فرم کنید تا در آینده مشکلی برای درخواست صدور ویزای کاری شما به وجود نیاید.
  • در گام آخر نیز باید منتظر بمانید تا درخواست تعیین وقت سفارت شما پاسخ داده شود و شما باید در تاریخ و زمان مشخص شده به همراه مدارکی که در ادامه معرفی می‌کنیم به سفارت رسمی این کشور مراجعه کرده و درخواست صدور ویزای کاری خود را به‌صورت حضوری ارسال کنید.

برای مهاجرت کاری به آلمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای مهاجرت به آلمان برای کارکردن در این کشور و اخذ ویزای کاری شما به مدارک زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

  • مدارک عمومی که به طور کامل در بخش‌های بعدی درباره این مدارک صحبت می‌کنیم.
  • مدرک دانشگاهی و تخصصی که شما در زمینه کاری خود دریافت کرده‌اید.
  • پیشنهاد شغلی که دارید و شامل حقوق و دستمزد شما در این کشور است.
  • ارائه رزومه و سابقه کاری که در حوزه کاری خود دارید.
  • بیمه درمانی
  • اظهارنامه روابط کاری
  • فرم درخواست صدور ویزای کاری که با اطلاعات دقیق و معتبر پر شده باشد.

مزایای مهاجرت کاری به کشور آلمان

مهاجرت به آلمان برای کارکردن در این کشور مزایای بسیار زیادی را برای شما خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به آلمان از طریق کار این است که شما می‌توانید سطح درآمد بالایی را در این کشور تجربه کنید. شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این کشور معمولا حقوق بالایی را به نیروهای متخصص پرداخت می‌کنند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند از نظر شغلی و اقتصادی دارای رفاه بسیار خوبی باشند.

مزیت بسیار مهم دیگر مهاجرت کاری به کشور آلمان این است که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین موقعیت‌های شغلی را در آلمان برای خود پیدا کرده و از این نظر محدودیت و مشکلی نداشته باشید. زندگی اجتماعی در این کشور بسیار جذاب است و شما می‌توانید با افرادی از سایر کشورها نیز آشنا شده و اطلاعات کاملی را درباره آنها به دست بیاورید. امروزه شرکت‌ها، کسب‌وکارها و بسیاری از موسسات مختلف در کشور آلمان شرایطی را فراهم کرده‌اند تا شما بتوانید به شکل بهتری در مسیر شغلی خود پیشرفت کنید.

امکان دریافت اقامت دائم از دیگر مزایای بسیار مهم کارکردن در کشور آلمان است. شما معمولا پس از چند سال کارکردن در این کشور می‌توانید درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم آلمان به اداره مهاجرت این کشور تحویل دهید و درصورتی‌که مشکلی در این مسیر وجود نداشته باشد اقامت دائم خود را دریافت کنید. آخرین مزیت مهم مهاجرت به آلمان از طریق کارکردن در این کشور نیز این است که امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده و فرزندان شما وجود دارد که می‌توانید از این فرصت نهایت بهره را ببرید.

4 صنعت برتر آلمان کدامند؟

بیشترین صادرات کشور آلمان در زمینه مهندسی به ویژه ماشین آلات، خودرو، کالاهای شیمیایی و فلزات است. آلمان پیشرو در تولید توربین‌های بادی و فناوری انرژی خورشیدی است. نمایشگاه‌ها و کنگره‌های تجاری سالانه در شهرهای سراسر آلمان برگزار می‌شود. اما 4 تا از مهمترین این صنایع را با هم بررسی می‌کنیم.

صنعت خودرو

آلمان بزرگترین صادرکننده وسایل نقلیه در جهان با شرکت‌های بزرگ اتحادیه اروپا است که در مجموعه وسیعی از مهندسی خودرو از تولیدکنندگان فوق لوکس گرفته تا تولیدکنندگان خودروهای سنگین سروکار دارند. آلمانی‌ها در علم مهندسی به کمال مطلق تسلط دارند. یک آلمانی اولین دوچرخه، اولین اتومبیل مسابقه‌ای و حتی موتور معروف 4 زمانه را ساخت. این صنعت بیش از 368 میلیارد یورو یا بیشتر به اقتصاد آلمان کمک می‌کند و سالانه بیش از 6 میلیون خودرو صادر می‌شود.

صنعت داروسازی و بهداشت و درمان

کار و زندگی آلمان یک جاذبه جدی برای متخصصان صنعت مراقبت‌های بهداشتی و کارشناسان داروسازی است. اگر شما یک متخصص پزشکی یا جراح باتجربه هستید که به دنبال ایجاد یک چشم انداز بین المللی در حرفه خود هستید، سیستم سلامت آلمان بهترین مکان برای کار شما است.

انرژی‌های پاک

دولت آلمان به جمعیت خود اهمیت زیادی می‌دهد، بنابراین یکی از اولین کشورهایی بود که سیستم‌هایی را ایجاد کرد و تحقیقات در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر را تشویق کرد. همچنین اولین کشوری خواهد بود که در سال 2022 بدون انرژی هسته ای و تا سال 2050 انرژی کاملاً پاک خواهد شد.

فناوری هوافضا

یک صنعت نوظهور در نوآورترین اقتصاد اروپا فرصت کافی برای کار و زندگی در آلمان به متخصصان هوانوردی و همچنین یک راه حل عالی برای کاریابی برای متقاضیان کارت آبی اتحادیه اروپا برای کار در شرکت‌های بزرگ اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد.

این صنعت نه تنها در درآمد بلکه در فناوری و طراحی Aero نیز افزایش سریعی را نشان داده است. این صنعت در حال حاضر حدود 35 میلیارد یورو به اقتصاد آلمان کمک می‌کند.

انجام کار در آلمان به عنوان یک فریلنسر

اگر شهروند اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا مقیم دائم نیستید، برای کار در آلمان به اجازه اقامت نیاز دارید. هر کس دیگری برای کار در آلمان نیاز به اجازه اقامت دارد. برای خوداشتغالی باید برای ویزای فریلنسری آلمان اقدام کنید. معمولا این فرآیند دریافت ویزا 3 تا 6 ماه طول می‌کشد.

برای دریافت ویزای فریلنسر آلمان باید مراحلی را طی کنید، این مراحل به شرح زیر است:

  • برای ویزای فریلنسر در سفارت آلمان اقدام کنید
  • به آلمان سفر کنید
  • محل اقامت در آلمان را پیدا کنید و آدرس زندگی خود را ثبت کنید
  • در اداره ثبت مالیات (Finanzamt) ثبت نام کنید
  • بیمه سلامت بگیرید
  • درخواست اجازه اقامت برای مشاغل آزاد بدهید

در آلمان، شما موظف به داشتن یک حساب بانکی جداگانه برای تجارت خود نیستید. این بدان معناست که می‌توانید از نظر فنی از حساب بانکی خصوصی خود برای سازماندهی هزینه‌های کلی خود استفاده کنید. با این حال، جدا نگه داشتن امور مالی شخصی و تجاری شما مزایای زیادی دارد.

اگر درآمد سالانه شما از خوداشتغالی در آلمان بیشتر از کمک هزینه معاف از مالیات باشد (تا سال 2024: 11604 یورو)، فارغ از اینکه شغل آزاد دارید یا نه باید مالیات بر درآمد بپردازید. مانند هر مالیات بر درآمد دیگری، مبلغی که باید بپردازید به میزان درآمد شما بستگی دارد.

شما می‌توانید بدون ویزا به آلمان بروید. بدون اجازه اقامت می‌توانید 90 روز در آلمان بمانید. می‌توانید به دنبال مشتریان باشید و برای ویزای فریلنسری در آلمان اقدام کنید. شما نمی‌توانید قبل از دریافت ویزای فریلنسری خود شروع به کار کنید.

اقامت آلمان

اخذ اقامت از طریق ویزای جستجوی کار  (Job Seeker)

بر اساس قانون کشور آلمان، ویزای جستجوی کار آلمان (Job Seeker) به مجوزی اطلاق می شود که به افراد این اجازه را می دهد که به مدت ۶ ماه برای یافتن شغل مناسب با شرایط خود در کشور آلمان اقامت داشته باشند.

قوانین جدید ابعاد همکاری ها را گسترش داده اند و بر اساس آن ، متخصصان واجد شرایط کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند آسان تر در آلمان کار کنند.

دسترسی به بازار کار آلمان: اگر اشخاصی دارای مدرک تحصیلی یا حرفه ای قابل استناد و معتبر برای کشور آلمان باشند ، اجازه اقامت به آنها داده خواهد شد تا در یک حرفه خاص یا در مشاغل مرتبط با صلاحیت های خود در آلمان مشغول به کار شوند. نیروی کار واجد شرایط باید دارای قرارداد کاری یا یک پیشنهاد شغلی خاص و صلاحیت به رسمیت شناخته شده توسط کشور آلمان باشد. بررسی ها و اولویت بندی های آژانس استخدامی فدرال در آلمان(BA) دیگر به شدت قبل اعمال نخواهد شد

برای برخی مشاغلی که متقاضی از کشور آلمان یا اتحادیه اروپا در دسترس نیست، آژانس استخدامی فدرال شرایط اشتغال از غیر اتحادیه اروپا را آسان تر خواهد کرد. کارت آبی اتحادیه اروپا فقط برای مشاغل متناسب با صلاحیت حرفه ای صادر می شود که به طور معمول مشمول مدرک دانشگاهی می شود. متخصصان دارای مدارک تحصیلی بالاتر هم می توانند برای جستجوی شغل به آلمان بیایند. به آنها نیز ۶ ماه اجازه اقامت داده می شود. پیش شرط این امر این است که صلاحیت های خارجی توسط نهاد مربوطه در آلمان به رسمیت شناخته شود و فرد بتواند از خود برای مدت اقامت خود پشتیبانی مالی کند. او باید مهارت های پایه زبان آلمانی را برای شغل مورد نظر داشته باشد. به طور کلی ، مهارت های زبان آلمانی حداقل در سطح ۱B ،‌ چارچوب مشترک اروپایی در خصوص سطح زبان است. در مدت زمانی که در آلمان به دنبال شغل می گردید ، اشتغال حداکثر ۱۰ ساعت در هفته به صورت آزمایشی امکان پذیر است. این کارفرما و متخصص واجد شرایط خارجی را قادر می سازد دریابند که آیا مناسب یکدیگر هستند یا نه.

نیروی کار متخصص در آلمان

یک نیروی کار متخصص واجد شرایط، به فردی که دارای مدرک تحصیلات عالی یا یک مدرک آموزش حرفه ای (حداقل دو ساله) باشد، اطلاق می شود. صرف نظر از این که فرد متقاضی مدرک دانشگاهی یا مدرک فنی حرفه ای داشته باشد، ابتدا از او خواسته می شود که صلاحیت مدرک خود را به طور رسمی به تایید مراجع ذیربط در کشور آلمان برساند.

روش تسریع ورود نیروهای متخصص کاری: کارفرمایان می توانند یک میانبر برای تسریع ورود نیروی کار ایجاد کنند که به طور قابل توجهی طول مدت مراحل اداری برای صدور ویزا را کوتاه می کند. برای انجام این کار ، کارفرمایان به وکیل حرفه ای واجد شرایط نیاز دارند تا توافق نامه ای بین شرکت و اداره ثبت احوال خارجیان منعقد کند که شامل تعهدات مربوط به کارفرما ، نیروی کار و مقامات ذیربط (دفتر ثبت نام اتباع خارجی ، آژانس استخدام فدرال ، نهادهای تشخیص ، مأموریت آلمان در خارج از کشور) است.اجازه اقامت دائم برای متخصصان واجد شرایط از سراسر جهان: در آینده ، متخصصان واجد شرایط خارجی قادر خواهند بود پس از چهار سال (قبلاً پنج سال) اجازه اقامت دائمی دریافت کنند.

اقامت کارآموزان و دانشجویان: این امکان وجود دارد که دانشجویان برای یافتن محل آموزش در آموزش عالی به آلمان بیایند. طبق قوانین جدید ، در آینده علاقه مندان برای دریافت آموزش حرفه ای هم می توانند برای یافتن یک محل آموزشی به آلمان بیایند. پیش شرط این امر مهارت های زبان آلمانی در سطح ۲B و گواهی پایان مدرسه است که به یک فرد امکان دریافت آموزش عالی را می دهد. حداکثر سن باید ۲۵ سال باشد و فرد توانایی پشتیبانی مالی از خود را اثبات کند.

اجازه اقامت دائمی برای افرادی که دوره آموزش حرفه ای را در آلمان گذرانده اند: بر اساس این اقدام جدید به خارجیانی که موفق به گذراندن یک دوره آموزش حرفه ای در آلمان شده اند ، می تواند اجازه اقامت دائم را بعد از دو سال دریافت کنند.

دوره آموزش زبان آلمانی برای آمادگی آموزش حرفه ای: اگر شخصی دارای مجوز اقامت یک دوره آموزش حرفه ای باشد ، می تواند در یک دوره زبان آلمانی (اعم از عمومی یا مرتبط با شغل) شرکت کند.

امکانات دانشجویان خارجی در آلمان برای تغییر وضعیت اقامت خود: دانشجویان خارجی حتی قبل از اتمام تحصیل این امکان را دارند که وضعیت اقامشان به سایر انواع اجازه اقامت تغییر دهند. به عنوان مثال ، به جای ادامه تحصیل می توانند آموزش حرفه ای را شروع کرده و اجازه حضور در یک دوره آموزش حرفه ای را دریافت کنند. قانون مهاجرتی نیروی کار متخصص، این امکانات را برای تغییر وضعیت گسترش می دهد. با رعایت مقدمات خاص و تحت نظر آژانس استخدام فدرال ، می توان پیشنهاد کار را به عنوان یک نیروی کار واجد شرایط پذیرفت ، در حالی که شخص هنوز در حال تحصیل یا دریافت آموزش های حرفه ای است. این امر مستلزم تغییر در اجازه اقامت برای کار در یک شغل واجد شرایط است.

مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

از دیگر روش‌های رایجی که امروزه برای سرمایه‌گذاری در کشور آلمان وجود دارد و شما هم از این طریق می‌توانید مراحل مربوط به مهاجرت به آلمان را طی کنید خوداشتغالی است که می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. فرقی ندارد که شما قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار در این کشور را داشته باشید یا این‌که علاقه‌مند باشید تا به‌عنوان فریلنسر در این کشور فعالیت کنید. درهرصورت باید بدانید که خوداشتغالی روشی است که شما می‌توانید از طریق آن ویزای خود را دریافت کرده و به کشور آلمان مهاجرت کنید.

مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی یکی از روش های کار کردن به صورت نامحدود در این کشور است که علاقه مندان مخصوص خود را دارد. برای اطلاع  ازجزییات شرایط خود اشتغالی کشور آلمان، کسب ویزا و ثبت نام برای خوداشتغالی در این کشور تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مهم ترین قسمت مهاجرت از طریق خود اشتغالی مرحله اول است که می بایست یک بیزینس پلن قوی ارائه دهید. در ادامه مهم ترین نکته آنست که ثابت کنید، یک شهروند آلمانی نمی تواند شغل شما را انجام دهد و یا تا به حال انجام نداده است. در واقع می بایست این بیزینس یا به اصطلاح طرح تجاری خلاقانه و نوآورانه باشد. پس از این مرحله درخواست شما از طریق اداره مهاجرت آلمان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از اخد تاییدات اولیه از ادارات دولتی شهر مربوطه در آلمان و در صورت دریافت تایید اداره مهاجرت می توانید به سفارت کشور آلمان درخواست اقامت دهید و برای ویزا خود و همراهانتان اقدام کنید.

بررسی طرح تجاری شما ممکن است بین 4 تا 6 ماه زمان لازم داشته باشد. باید توجه داشته باشید که راه اندازی یک کسب و کار نوپا ممکن است در آلمان محدودیت هایی به همراه داشته باشد که بهتر است قبل از اقدام برای این روش مهاجرتی حتما با متخصصین این حوزه به صورت دقیق مشورت کنید. میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار شما بسته به نوع بیزنسی که برای آن برنامه ریزی کرده اید ممکن است متفاوت باشد و همچنین میزان درآمد نیز با توجه به اینکه چقدر می تواند از طریق این ایده درآمد زایی کنید متغیر است.

متقاضیان خود اشتغالی آلمان پس از ایجاد کسب و کار در آلمان در صورت چهار سال کار در کشور آلمان و پرداخت مالیات می توانند اقامت دائم آلمان را دریافت کنند و پس از سه سال از اقامت دائم جهت دریافت پاسپورت و تابعیت آلمان اقدام نمایند.

برای دریافت هرگونه توضیحات بیشتر در خصوص ویزای خوداشتغالی آلمان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان موسسه ما بهره مند شوید.

مهاجرت به آلمان از طریق خود اشتغالی

شرایط خوداشتغالی در کشور آلمان

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید ویزای خوداشتغالی را در کشور آلمان دریافت کنید باید توجه داشته باشید که حتما چند شرط مهم را داشته باشید تا بتوانید با موفقیت ویزای خود را دریافت کنید. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطمینان حاصل کنید که خدمات یا محصولاتی که شما یا کسب‌وکارتان ارائه می‌دهید منافع اقتصادی خوبی را برای دولت کشور آلمان دارند.
  • حرفه یا تجارتی که شما مشغول به آن خواهید شد حتما باید تاثیر مثبتی روی اقتصاد کشور آلمان داشته باشد.
  • با استفاده از روش‌های مختلف هزینه و سرمایه لازم برای شروع کار خود در این کشور را تامین کرده‌اید.

درصورتی‌که قصد دارید به‌عنوان یک فریلنسر فعالیت خود را آغاز کنید شرایط مهم دیگری نیز وجود دارد که در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد:

  • فعالیتی که شما در کشور آلمان انجام می‌دهید حتما باید تاثیر مثبتی بر فرهنگ و شرایط اقتصادی کشور آلمان داشته باشد.
  • شما باید مدارکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای تامین مالی پروژه‌های خود را به دولت و مسئولان دولتی این کشور ارائه دهید.
  • از طرف دیگر باید تمامی مجوزهایی که برای شروع کار به‌صورت فریلنسری در کشور آلمان دریافت کرده‌اید را نیز به مسئولان مربوطه ارائه دهید. برای اخذ این مدارک به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات مشاوره مجموعه ما بهره‌مند شوید.

خوداشتغالی در آلمان چه مزایایی دارد؟

احتمالا این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده که مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی چه مزایای مهمی می‌تواند برای ما داشته باشد و چرا باید این روش را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟ در این بخش قصد داریم پاسخ کاملی را به این سوال ارائه دهید. به‌طورکلی باید دقت داشته باشید که خوداشتغالی به این معناست که شما کسب‌وکاری را در این کشور راه‌اندازی می‌کنید. ازآنجایی‌که دولت کشور آلمان علاقه زیادی به پیشرفت اقتصادی دارد معمولا تسهیلات بسیار زیادی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد.

پس زمانی که شما قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کشور آلمان را دارید می‌توانید از تمامی این تسهیلات استفاده کرده و نهایت بهره را از آنها ببرید. مزیت بسیار مهم دیگر مربوط به شرایط زندگی شما در این کشور است. باتوجه‌به این‌که امروزه کسب‌وکارهای مختلف در کشور آلمان دارای درآمد بالایی هستند شما هم می‌توانید به درآمد بالایی برسید و از این طریق زندگی خوب و راحتی را برای خود و اعضای خانواده‌تان ایجاد کنید.

اخذ اقامت آلمان از طریق اوسبیلدونگ

اگر از شما بخواهند نام چند کشور را برای مهاجرت از طریق کار نام ببرید قطعا کشور آلمان یکی از گزینه های شما خواهد بود.

کشور آلمان به دلیل رشد منفی جمعیت خود همواره از نیروهای کار خارجی استقبال می کند و حتی شرایط کارآموزی را با دوره های فنی اوسبیلدونگ فراهم کره است تا متقاضیان کار در کشور آلمان بتوانند بدون گذراندن تحصیلات دانشگاهی به این کشور مهاجرت کنند.

اوسبیلدونگ یک دوره کارآموزی فنی است که متقایان در آن به صورت عملی آموزش می بینند . پس از آن وارد بازار کار می شوند. طول این دوره بین 2 تا 4 سال متغیر است.  حداقل سن تحصیل در این دوره ها 18 سل است و حداقل مدرک مورد نیاز نیز مدرک دیپلم است همچنین حداکثر سن برای شرکت در این دوره هی فنی 25 سال است. برای شرکت در این دوره ها نمی توانید برای ویزا همراهان خود اقدام کنید اما پس اتمام دوره اوسبیلدونگ و عقد قرارداد کاری می توانید برای ویزا خانوده و همراهان خود اقدام کنید.

در طی این دوره شما ماهیانه حدود 700-1.200 یورو از كارفرمای خود حقوق دریافت خواهید كرد. این مقدار حقوق برای پوشش  هزینه های ماهیانه یک زندگی استاندارد کافی است.

همچنین در نظر داشته باشید که دوره های اوسبیلدونگ در آلمان رایگان است.

اخذ اقامت آلمان از طریق جاب آفر (JOB OFFER)

با دریافت ویزای کاری آلمان، به شما یک اقامت ۱ ساله داده می‌شود که در پایان مدت اعتبار می‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید. لازمه تمدید اقامت کاری آلمان، داشتن قرارداد کاری با یک شرکت آلمانی است. اگر به مدت ۵ سال در آلمان مشغول به کار باشید و مالیات خود را به موقع پرداخت کنید، می‌توانید برای اقامت دائم آلمان اقدام کرده و سپس تابعیت و پاسپورت آلمانی دریافت کنید. درصورتی که بلو کارت آلمان را دارید، پس از ۲۱ الی ۳۶ ماه اشتغال می‌توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

جاب آفر آلمان چیست؟

جاب آفر آلمان در واقع همان پیشنهاد کاری است که متقاضی از یک کارفرمای آلمانی دریافت می‌کند. این پیشنهاد کاری عملاً مهمترین و اصلی ترین عامل برای دریافت ویزای کاری آلمان است. بدون جاب آفر آلمان، تنها از طریق جاب سیکر آلمان می‌توانید برای اشتغال در این کشور اقدام کنید. با دریافت جاب آفر آلمان می‌توانید ویزای کاری دریافت کرده و سپس برای اخذ اقامت کاری این کشور اقدام کنید. یکی از بهترین مزایای این روش، دریافت اقامت دائم آلمان و تابعیت آلمان پس از چند سال کار در این کشور است.

جالب است بدانید که به دلیل رشد منفی جمعیت آلمان، دولت این کشور برنامه‌های متفاوتی برای جذب نیروی متخصص و حرفه‌ای خارجی دارد. بنابراین اگر شرایط دریافت جاب آفر آلمان را داشته باشید، به راحتی می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. اما آیا می‌دانید برای دریافت یا پذیرش جاب آفر آلمان چه شرایطی باید داشته باشید؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

تفاوت جاب آفر آلمان با جاب سیکر آلمان چیست؟

جاب آفر (JOB OFFER) به مفهوم دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی و عقد قرارداد کاری و سپس مهاجرت به این کشور است. اما در ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر (JOB SEEKER) شما به عنوان متقاضی اشتغال در آلمان می‌توانید به مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار متناسب با سابقه کاری و رشته تحصیلی خود بپردازید. یکی از مهمترین مزایای ویزای جاب سیکر، امکان دریافت ویزای ۶ ماهه آلمان بدون نیاز به ارائه مدرک دانشگاهی است. البته این قانون جدیداً تصویب شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از سریع‌ترین روش‌هایی که امروزه برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و بسیاری از افراد از این روش برای مهاجرت استفاده می‌کنند مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نیازمند سرمایه بسیار زیادی است و همین عامل نیز باعث می‌شود تا بسیاری از افراد فرصت این کار را نداشته باشند. بااین‌حال چون مزایای بسیار زیادی در این روش وجود دارد اکثر افرادی که سرمایه لازم را دارند این روش را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

از جمله روش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توان به خرید بیزینس در این کشور، شروع یک کسب‌وکار جدید، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های این کشور، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار در کشور آلمان و… اشاره کرد.

پاسپورت کشور آلمان یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان محسوب می­شود چرا که شهروندان این کشور از دسترسی بدون ویزا به 189 کشور برخوردار هستند.

کشور آلمان بازار گسترده ای از مشتریانی ثروتمند دارد که مشتاق تجربه محصولات و خدمات جدید هستند. این امر، همراه با زیرساخت های عالی و تعداد زیادی از دلایل دیگر، بسیاری از شرکت های نوپا را به آلمان سوق می­دهد. سرمایه گذاری در آلمان یا توسعه یک فعالیت تجاری جدید برای بازار آلمان یک فرصت بزرگ تجاری بزرگ محسوب می­شود. ثبات سیاسی و سیستم حقوقی سالم از دیگر عناصر سازنده در شروع به کار در کشور آلمان، اشتغال آزاد یا گسترش تجارت موجود در آلمان است.

در حقیقت قانون اقامت کشور آلمان به سرمایه گذاران خارجی اجازه می­دهد تا برای دریافت اجازه اقامت سه ساله درخواست دهند. سرمایه گذاران موظف هستند یا شرکت خود را تاسیس کنند یا مقدار قابل توجهی را در یک شرکت آلمانی سرمایه گذاری کنند. حداقل میزان سرمایه جهت ثبت شرکت میزان 25 هزار یورو است. دارندگان ویزای سرمایه گذاری می­توانند مجوز اقامت سه ساله را دریافت کنند که پس از موفقیت متقاضیان در کسب و کار، این اقامت می‌تواند به دریافت اقامت دائم تبدیل شود. همسر و فرزندان زیر سن قانونی فرد سرمایه گذار نیز می­توانند درخواست دریافت مجوز اقامت بدهند.

درخواست های اجازه اقامت به منظور سرمایه گذاری توسط اداره امور خارجه محلی و اتاق بازرگانی کشور آلمان مورد ارزیابی قرار می­گیرند. متقاضیان باید نشان دهند كه فعالیتهای تجاری پیشنهادی می­تواند تأثیر اقتصادی مثبتی در کشور آلمان داشته و بودجه كسب و كار پیشنهادی­شان قابل تامین است. برنامه های تجاری، مدارک سرمایه موجود، قراردادهای کاری مدیران با مشخصات حقوقی آنها، مدارک ثبت مشاغل و جزییات ثبت تجاری طرح باید ارائه شود.

پردازش یک درخواست بسته به سفارتخانه ها و کنسولگری هایی که درخواست ها به آنها ارسال می­شود ، از سه تا چندین ماه زمان خواهد برد.

لازم بذکر است که اگرچه آلمان برنامه­ای تحت عنوان تابعیت از طریق سرمایه گذاری ندارد، متقاضیان از طریق سرمایه گذاری در کشور آلمان می­توانند پس از اقامت عادی و قانونی حداقل هشت سال در این کشور، تابعیت و پاسپورت معتبر آن را دریافت كنند.

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

مزایای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به آلمان

پیش از هر چیز اجازه دهید تا ابتدا درباره این موضوع صحبت کنیم که مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری چه مزایای مهمی می‌تواند برای ما به همراه داشته باشد؟ از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلمان مرکز اقتصادی قاره اروپا به شمار می‌آید که در زمینه‌های تولیدی و مهندسی و البته نیروگاه‌های انرژی حرف اول را در قاره اروپا می‌زند. همین عامل نیز فرصت‌های بسیار جذاب و سودآوری را برای سرمایه‌گذاری در این کشور فراهم می‌کند که به سرمایه‌گذاران خارجی کمک می‌کند تا بتوانند با خیالی راحت‌تر اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور کنند.
  • اکثر سرمایه‌گذارانی که اقدام به سرمایه‌گذاری با روش‌های مختلف در کشور آلمان کرده‌اند نه‌تنها می‌توانند خیلی سریع ویزای خود را برای مهاجرت به این کشور دریافت کنند؛ بلکه پس از سه سال به‌راحتی هرچه تمام می‌توانند اقامت دائم خود را نیز بگیرند بدون این‌که هیچ محدودیتی دراین‌خصوص برای آنها وجود داشته باشد.
  • استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالاست و به همین علت نیز با مهاجرت به آلمان معمولا شما می‌توانید زندگی خوب و راحتی را در این کشور تجربه کنید.
  • آن دسته از افرادی که اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور آلمان می‌کنند معمولا بسیار ساده‌تر از سایر روش‌ها می‌توانند ویزای همراه را برای اعضای خانواده خود دریافت کنند.

شرایط سرمایه‌گذاری و مهاجرت از این طریق به کشور آلمان

برای مهاجرت به آلمان به‌منظور سرمایه‌گذاری در این کشور شما باید طرحی تجاری را به مسئولان این کشور ارائه دهید. طرحی که شما ارائه می‌دهید باید به‌طورکلی شرایط زیر را داشته باشد:

  • طرح تجاری شما حتما باید روی روند پیشرفت اقتصادی کشور آلمان تاثیرگذار باشد و بدون داشتن این شرط طرح تجاری شما رد خواهد شد.
  • طرحی که شما ارائه می‌دهید حتما باید در منطقه‌ای ارائه شود که تقاضا و نیاز برای آن طرح و سودآوری‌هایی که طرح دارد وجود داشته باشد و در غیر این صورت طرح شما رد خواهد شد.
  • طرح تجاری شما حداقل باید 5 موقعیت شغلی تمام‌وقت و دائمی را ایجاد کند تا بتواند تاییدیه‌های موردنیاز را از مسئولان این کشور دریافت کند.

از طرف دیگر شخصی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور آلمان و مهاجرت به این کشور را دارد نیز باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • اولین و یکی از مهم‌ترین شرایطی که شما باید داشته باشید این است که حداقل سن 18 سال را داشته باشید.
  • شما نباید به‌هیچ‌وجه سابقه کیفری داشته باشید و در غیر این صورت درخواست شما به‌منظور اخذ ویزای سرمایه‌گذاری این کشور رد خواهد شد.
  • حتما باید در زمینه کسب‌وکاری که قصد ایجاد آن را دارید تجربه کاری داشته باشید و مدارک مربوط به تجربه کاری خود را نیز به سفارت رسمی این کشور ارائه دهید.
  • باید ثابت کنید که تمکن مالی لازم برای سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید و مدارک بانکی خود را به این منظور ارائه دهید.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری شما نیازمند مدارکی خواهید بود که در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره این مدارک صحبت کرده و به طور کامل آنها را به شما معرفی کنیم:

  • مدارک عمومی
  • بیزینس پلن و طرح تجاری که برای کسب‌وکار خود در این کشور آماده کرده‌اید.
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی و بازرگانی شما که نشان‌دهنده این است که شما سابقه کاری و تحصیلی لازم برای شروع یک کسب‌وکار در کشور آلمان را دارید.
  • رزومه تحصیلی
  • بیمه درمانی

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که مقدار تمکن مالی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ ولی به طور میانگین با سرمایه‌ای 360 هزاردلاری می‌توانید اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور آلمان کرده و از این طریق مراحل مربوط به مهاجرت خود را طی کنید.

مراحل مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور هستید باید مراحلی را برای این کار طی کنید. از جمله این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در خصوص سرمایه‌گذاری در کشور آلمان با افرادی که کاملا حرفه‌ای و کاربلد هستند مشورت کنید تا مطمئن شوید که بهترین پلن را برای سرمایه‌گذاری در این کشور انتخاب کرده‌اید.
  • طرح تجاری مناسبی را با استفاده از کمک‌های افراد حرفه‌ای ایجاد کرده و مطمئن شوید که طرحی کارآمد را در این زمینه ایجاد کرده‌اید.
  • طرح کسب‌وکار و بیزینس پلن خود را با مراجعه به اتاق بازرگانی آلمان تایید کنید.
  • دریافت مجوزهای موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در این کشور
  • مراجعه به سفارت رسمی کشور آلمان و درخواست صدور ویزای سرمایه‌گذاری این کشور

دقت داشته باشید که پس از 2 الی 3 سال درصورتی‌که موفق شده باشید بخش خوبی از بیزینس پلن خود را دنبال کرده و به اهدافی که تعیین کرده‌اید برسید این اجازه به شما داده می‌شود تا به‌سادگی هرچه تمام بتوانید اقامت دائم و شهروندی کشور آلمان را نیز دریافت کنید. این مسئله هم برای خود شما و هم برای اعضای خانواده‌تان در این کشور صادق است و هیچ محدودیتی در دریافت اقامت دائم و شهروندی کشور آلمان برای اعضای خانواده شما در کشور آلمان وجود نخواهد داشت.

مهاجرت به آلمان از طریق خرید بیزینس

خرید بیزینس از دیگر روش‌های رایجی است که امروزه برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و مهاجرت از این طریق نیز می‌تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد. این روش نیز دقیقا مانند سرمایه‌گذاری در آلمان روشی است که به میزان زیادی نیازمند سرمایه اولیه است و بدون داشتن تمکن مالی بالا این امکان برای شما وجود نخواهد داشت که بتوانید مراحل مهاجرت به کشور آلمان را طی کنید.

مهاجرت به آلمان از طریق خرید بیزینس دارای شرایط و مزایای مخصوص به خود است که در ادامه به طور کامل درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

چرا خرید بیزینس در کشور آلمان؟

خرید بیزینس در کشور آلمان می‌تواند از جهات مختلفی برای شما مفید و سودمند باشد. به‌طورکلی باید بدانید که امروزه بیزینس‌ها و کسب‌وکارهای فعال در این کشور دارای سودآوری بسیار بالایی هستند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما با خرید آنها بتوانید خیلی سریع به سرمایه اولیه‌ای که برای این کار صرف کرده‌اید برسید. از طرف دیگر دولت کشور آلمان نیز کمک‌ها و تسهیلات بسیار زیادی را در اختیار افرادی که قصد خرید بیزینس در این کشور را دارند قرار می‌دهد.

فراموش نکنید که برای مهاجرت به آلمان خرید بیزینس می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها باشد؛ چراکه روند رسیدگی به درخواست صدور ویزا و مهاجرت شما با سرعت بالاتری توسط مسئولان این کشور بررسی خواهد شد. در نهایت یک مزیت بسیار مهم دیگر نیز وجود دارد و آن این است که دولت این کشور به افرادی که اقدام به خرید بیزینس در آلمان می‌کنند اجازه می‌دهد تا بتوانند به‌سادگی ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کنند و مشکلی از این نظر نداشته باشند.

مراحلی که باید برای خرید بیزینس در آلمان طی کنیم

اگر شما هم علاقه‌مند به خرید بیزینس در کشور آلمان هستید باید به چند نکته کلیدی و بسیار مهم در این زمینه دقت داشته باشید. در مرحله اول شما باید مشخص کنید که قصد دارید چطور بیزینسی را در این کشور خریداری کنید. برای انتخاب نوع بیزینس خود حتما باید با افرادی که تخصص و مهارت بالایی در این زمینه دارند مشورت بگیرید. در مرحله بعدی شما باید ویزای کاری کشور آلمان یا هریک از سایر انواع ویزاهای این کشور را دریافت کرده و وارد خاک این کشور شوید.

با ورود به خاک کشور آلمان شما می‌توانید مراحل مربوط به خرید بیزینس را طی کرده و با پرداخت کامل مبلغ اقدام به ثبت آن کسب‌وکار به نام خود کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای که توسط موسسه مهاجرتی صباویزا در اختیارتان قرار می‌گیرد کمک بگیرید.

پس از این‌که بیزینس مدنظرتان را خریداری کردید نیز باید با دردست‌داشتن مدارک مربوط به آن و البته مدارک عمومی که در بخش‌های بعدی به طور کامل درباره آن صحبت خواهیم کرد به سفارت رسمی کشور آلمان مراجعه کرده و درخواست اخذ اقامت آلمان از طریق خرید بیزینس در این کشور را ارسال کنید.

مهاجرت به آلمان از طریق خرید بیزنس

چه شرایطی برای خرید بیزینس در آلمان وجود دارد؟

در ادامه صحبت درباره مهاجرت به آلمان از طریق خرید بیزینس در این کشور شما احتمالا این سوال برای شما به وجود می‌آید که چه شرایطی برای خرید بیزینس در این کشور وجود دارد؟ از جمله مهم‌ترین این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حتما باید به سن 18 سالگی رسیده باشید تا اجازه خرید بیزینس و دریافت مجوزهای موردنیاز در این زمینه به شما داده شود.
  • حتما باید تمکن مالی لازم برای خرید بیزینس را داشته باشید و مدارک مربوط به آن را نیز ارائه دهید.
  • مدارک مربوط به ثبت کسب‌وکار به نام خودتان را باید حتما در لیست مدارک قرار دهید.
  • داشتن گواهی عدم سوسابقه کیفری از دیگر شرایط بسیار مهمی است که برای خرید بیزینس در این کشور وجود دارد.

نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد و باید به آن دقت داشته باشید این است که داشتن مدارک و سابقه کاری در زمینه کسب‌وکار و بیزینسی که قصد خرید آن را دارید نیز جز شرایط بسیار مهم است که بدون داشتن این شرط معمولا روند مهاجرت به کشور آلمان با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

اخذ اقامت به آلمان از طریق کارآفرینی

کشور آلمان به عنوان سومین کشور بزرگ سهیم در صادرات به کل جهان، دروازه ای به کل دنیا است که با چین و ایالات متحده رقابت می­کند. این کشور در قلب اروپا خود را به عنوان قدرتی مهم در سرمایه گذاری و یکی از بهترین مکان­ها در جهان برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی به اثبات رسانده است. بنابراین کشور آلمان یکی از اصلی­ترین مقاصد برای سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا می­‌باشد. در طی سالیان گذشته، گزارش های تجاری و اقتصادی نشان دهنده آن است که کارآفرینان و همچنین سرمایه­گذاران از نیروی کار ماهر و دارای تحصیلات دانشگاهی استقبال کرده و همچنین امنیت سیاسی، اجتماعی و حقوقی این افراد را تامین خواهند کرد.

با توجه به تنوع شرایط اخذ اجازه اقامت به عنوان کارآفرین در کشور آلمان، افرادی که می­خواهند به عنوان کارآفرین در این کشور کسب و کار و فعالیت خود را شروع کنند، می­توانند اجازه اقامت آلمان را دریافت کنند. لازم بذکر است که جهت اخذ اقامت کشور آلمان از طریق کارآفرینی، طرح تجاری مربوطه باید به ادارات رسمی بررسی کننده ارائه شده و مورد بررسی قرار گیرد.

طرح تجاری موردنظر باید شامل اطلاعات دقیقی در مورد:

  • جزییات طرح تجاری (به عنوان مثال مسیر درآمد قانونی و پیشرفت تجاری آن)،
  • مشخصات فرد کارآفرین (شامل تجارب حرفه ای، مدیریتی و علمی وی) و
  • منابع تأمین مالی تجارت باشد.

همچنین طرح تجاری مورد نظر باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • آیا این تجارت پتانسیل بازار و فرصت های فروش سایر شرکت های آلمانی را افزایش می­دهد؟
  • آیا شرکت محصولاتی با کیفیت و با دوام تولید خواهد کرد؟
  • آیا تاسیس این شرکت، منجر به صادرات محصولات آلمانی می­شود؟
  • آیا منطقه ای که در آن شرکت قرار است مستقر شود، برای عرضه محصولات این نوع از کسب و کار مناسب خواهد بود؟

بنابراین اخذ مجوز اقامت کشور آلمان به عنوان فرد کارآفرین نشان دهنده آن است که این تجارت تأثیرات مثبتی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت و همچنین علاقه اقتصادی به آن موضوع و یا یک نیاز منطقه ای برای این تجارت وجود دارد. تا قبل از 1 آگوست سال 2012 ، اگر تجارتی شامل250،000 یورو سرمایه و پنج شغل ایجاد شده بود، فرد متقاضی میتوانست جهت درخواست اقامت در کشور آلمان به عنوان کارآفرین اقدام کند. اما متاسفانه میزان سرمایه گذاری جهت کارآفرینی در طی این سالها افزایش یافته است. با این وجود، ایجاد شغل برای شهروندان آلمانی یا سایر شهروندان اتحادیه اروپا و سرمایه گذاری مقدار قابل توجهی از پول در کشور آلمان هنوز معیارهای اصلی جهت دریافت ویزای کارآفرینی هستند.

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت

یکی از روش‌های جذابی که برای سرمایه‌گذاری در کشور آلمان وجود دارد و اتفاقا مسئولان دولتی کشور آلمان نیز به میزان زیادی از آن استقبال می‌کنند ثبت شرکت در کشور آلمان است. مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت کمی فرایند سختی دارد؛ ولی شما می‌توانید با کمک‌ گرفتن از افرادی که دارای تجربه کافی در این زمینه هستند تا حد زیادی این فرایند را ساده‌تر کنید. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین شرایط و مزایای ثبت شرکت در کشور آلمان می‌پردازیم.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت یکی از زیر مجموعه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری است.با توجه به اینکه آلمان یکی از قطب های اقتصادی اروپا است، تعداد متقاضیان سرمایه گذاری آن بالا بوده و مدت زمان زیادی را باید تا نوبت سفارت منتظر بمانید.

از دیگر معایب این روش آن است که برای ثبت شرکت در آلمان باید بیزنس پلن قوی ارائه دهید که معمولا در اتاق بازرگانی آلمان مورد بررسی قرار میگیرد. برای ثبت شرکت در آلمان شما باید زبان آلمانی را بیاموزید و تا حدودی به آن تسلط داشته باشید.

آلمان به علت شرایط اقتصادی مناسب یکی از قطب های تجارتی اروپا به شمار میرود و سرمایه گذاری در این کشور از امنیت و سود دهی بسیار بالایی برخوردار است.همچنین شما با ثبت شرکت در این کشور میتوانید نیروی کار ماهر داخلی یا خارجی مورد نیاز شرکت خود را استخدام نمایید و پیشنهاد کار یا جاب آفر ارائه دهید.

8 سال پس از ثبت شرکت و حضور متداوم در آلمان میتوانید تابعیت این کشور را دریافت کنید و در طول این مدت نیز میتوانید به راحتی به حوزه شنگن سفر کنید.

شما میتوانید برای ثبت شرکت به روش های مختلفی بسته به نوع کسب و کار خود اقدام نمایید.GMBH یا ثبت شرکت با مسئولیت های محدود مناسب ترین نوع شرکت برای کسب و کار های محدود میباشد و با یک یا چند سرمایه گذار امکان پذیر است.

سرمایه اولیه آن حداقل 25 هزار یورو است که میتواند نقدا هم ارائه شود. پس از ثبت این شرکت شما الزامی به استخدام کارکنان نخواهید داشت. همچنین در این نوع از سرمایه گذاری شما به شریک آلمانی نیازی ندارید.

البته سهام این شرکت ها غیر قابل واگذاری و خرید و فروش بوده و در بازار بورس وارد نمیشود.

سرمایه مورد نیاز و شرایط ثبت شرکت میتواند بسته به نوع شرکت و هدف آن متفاوت باشد اما روند کلی ثبت شرکت در آلمان به شرح زیر است:

  • تعیین نوع شرکت با توجه به سرمایه و اهداف فرد متقاضی
  • تعیین نام شرکت که باید متفاوت با نام دیگر شرکت ها بوده و تکراری نباشد.
  • مراجعه به دفاتر رسمی آلمان جهت تکمیل فرم ها و تکمیل درخواست تاسیس شرکت
  • واریز سهام اولیه شرکت
  • پایان مراحل و ثبت تجاری شرکت

مراحل ثبت شرکت در آلمان

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا برای مهاجرت به آلمان از روش ثبت شرکت استفاده کنید باید مراحل خاصی را طی کنید که در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره این مراحل صحبت کنیم:

  • در اولین قدم شما باید مشخص کنید که دقیقا قصد راه‌اندازی چه نوع شرکتی را دارید؟ شرکت شما سهامی عام است یا این‌که قصد دارید یک شرکت کاملا شخصی را راه‌اندازی کنید؟ از طرف دیگر این امکان برای شما وجود دارد که در شرکت‌های موجود نیز سرمایه‌گذاری کرده یا این‌که برای ثبت شرکت شریکی را برای خود پیدا کنید.
  • در مرحله بعدی باید مواردی مانند اساس‌نامه، نام شرکت و البته طرح تجاری خود را برای شرکتی که قصد راه‌اندازی آن را دارید بنویسید. به‌این‌ترتیب این اجازه به شما داده می‌شود تا بتوانید مجوزهای موردنیاز را برای شرکت خود دریافت کنید.
  • مرحله بعدی مربوط به ثبت یک حساب بانکی برای شرکت و ارائه سرمایه موردنیاز برای راه‌اندازی شرکت است که این سرمایه حتما باید با حداقل‌های موردنیاز در این زمینه همخوانی داشته باشد.
  • در نهایت نیز شما باید شرکت خود را به ثبت برسانید که این کار با کمک اتاق بازرگانی کشور آلمان امکان‌پذیر خواهد بود.
  • پس از این‌که شرکت شما به ثبت رسید می‌توانید با مراجعه به سفارت رسمی کشور آلمان یا اداره مهاجرت این کشور مراحل مربوط به مهاجرت خود به کشور آلمان را دنبال کنید.

مزایای مهم ثبت شرکت در کشور آلمان

یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت در این کشور این است که نیازی نیست شما هرساله هزینه زیادی را بابت مالیات به دولت این کشور پرداخت کنید.

مبلغ مالیات در این کشور بسیار مناسب است و همین عامل نیز فرصت‌های جذابی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا بتوانند با تاسیس شرکت به اقتصاد کشور آلمان کمک کنند. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که در این کشور نیروهای متخصص بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا خیلی سریع کسب‌وکار خود را رشد دهید.

دولت کشور آلمان معمولا تسهیلات بسیار زیادی را در اختیار صاحبان شرکت‌ها و کسب‌وکارهای این کشور قرار می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی روی این بخش سرمایه‌گذاری کرده و درآمد خوبی نیز داشته باشند. افرادی که اقدام به ثبت شرکت در کشور آلمان می‌کنند معمولا به‌سادگی می‌توانند ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کرده و آنها را نیز به کشور آلمان ببرند. از طرف دیگر ثبت شرکت یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید پس از مدتی اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

تمامی این مزایا در کنار یکدیگر ثبت شرکت در کشور آلمان را به یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به این کشور تبدیل کرده‌اند.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در آلمان

از جمله مدارک مهمی که برای ثبت شرکت در کشور آلمان به آن نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک اصلی شرکت و مجوزهای موردنیازی که برای ثبت شرکت در این کشور دریافت کرده‌اید.
  • اساس‌نامه و نام شرکت
  • طرح تجاری که برای شرکت خود نوشته‌اید و نشان‌دهنده اهداف و آینده شرکت شما هستند.
  • مدارک مالیاتی
  • مدارک مربوط به استخدام نیرو در شرکت
  • مدارک مربوط به تمکن مالی شما
اقامت آلمان

اخذ اقامت به آلمان از طریق خرید ملک

خرید ملک در آلمان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور است و می‌توان آن را از کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری دانست. ایرانیان می‌توانند به عنوان سرمایه‌گذار خارجی به راحتی در آلمان ملک خریداری کنند اما نمی‌توانند از این طریق اقامت آلمان یا پاسپورت این کشور را داشته باشند. سرمایه‌گذاران از این طریق تنها می‌توانند با ارائه یک طرح اقتصادی که باید مورد تایید کشور آلمان قرار بگیرد، به خرید و فروش ملک یا ساخت و ساز اقدام کنند و سپس اقامت دائم یا پاسپورت آلمان را دریافت کنند.

دلایل سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

با توجه به رشد جمعیت در آلمان، تقاضا برای ملک به ویژه برای آپارتمان‌ در متراژ ۵۷ تا ۱۴۰ متر افزایش داشته است. سود این سرمایه‌گذاری بر اساس تغییر جمعیت آلمان، افزایش پناهندگی به این کشور و وام‌های واقعی اختصاص یافته به این کار، در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده است. به طور کلی قیمت ملک در آلمان به نسبت دیگرکشورهای اروپایی پایین‌تر است. با خرید ملک در آلمان، مالیات بسیار کم خواهد شد و می توان تا چندین سال پس از خرید ملک، ۲ تا ۸۰ درصد در سال این نرخ را كاهش داد.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

قبل از مطالعه این مطلب لطفا توجه داشته باشید که مؤسسه مهاجرتی و اقامتی صبا ویزا هیچ گونه خدمات و فعالیتی در زمینه پناهندگی ندارد و مطالب ارائه شده در این مقاله تنها جهت آگاهی از خطرات این روش است و توصیه می­شود اگر قصد مهاجرت به آلمان دارید، از روش های دیگر برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

اصطلاح “پناهنده” اغلب در زبان روزمره به عنوان یک مترادف برای افرادی که آواره شده اند، به کار می­رود. اما مطابق قوانین کنوانسیون پناهندگان ژنو،  این عبارت تنها به افرادی اطلاق می­شود که در شرایطی خاص، مشمول و تحت حمایت پناهندگی شناخته ­شوند.

فرد پناهنده به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی و یا مذهبی از کشور خود فرار کرده و قصد سکونت در کشور مقصد را دارد. در حقیقت، پناهندگی خطرناک‌ترین روش مهاجرت برای یک فرد یا خانواده می­تواند باشد. چرا که فرد پناه­جو عموماَ از طریق راه های خطرناکی و با عبور از کشورهای مختلفی تلاش می­کند تا خود را به کشور مقصدش برساند و بنابراین احتمال بسیاری وجود دارد که در این مسیر دچار تجاوز، سرقت اموال و پول، غرق شدن در دریا، بیماری و یا حتی فوت شود. همچنین حضور و اقامت در کمپ های مختلف که عموما از سطح امکانات بهداشتی پایینی برخوردار هستند، می­تواند فرد را دچار مشکلات روحی و روانی بسیاری کند.

لازم بذکر است که ثبت درخواست پناهندگی به صورت خانوادگی، هیچ گونه تضمینی برای ادامه زندگی مشترک در کمپ­های آلمان نخواهد داشت. همچنین در صورت وقوع جرم از طرف فرد پناهجو، درخواست پناهندگی وی رد خواهد شد. به طور کلی زمانی که مراحل پناهندگی فرد به پایان رسید، دفتر فدرال به عنوان مرجعی که مسئول اجرای قانون پناهندگی است، حمایت از پناهجو را انجام داده و بطور دقیق تر افراد را به دو گروه تقسیم بندی خواهد کرد:

  • پناهجویان: افرادی که قصد دارند درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند اما هنوز توسط اداره فدرال به عنوان متقاضی پناهندگی ثبت نشده اند.
  • متقاضیان پناهندگی: شامل پناهجویانی است که مراحل پناهندگی آنها در جریان است و هنوز در مورد آنها تصمیم­گیری نشده است.

در حقیقت پناهندگی روشی پرخطر و ناامن محسوب می­شود و بنابراین موسسه حقوقی و مهاجرتی صباویزا اکیداَ توصیه می­کند که افراد از اقدام جهت مهاجرت از این طریق خودداری کنند.

امروزه یکی از روش‌های جذاب و کاربردی که برای مهاجرت به بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد و بسیاری از افرادی که شرایط مهاجرت از طریق روش‌های دیگر را ندارند از این روش استفاده می‌کنند پناهندگی است. پناهندگی امروزه به‌عنوان یکی از روش‌های مهاجرت به آلمان نیز شناخته می‌شود که شما هم می‌توانید از این روش استفاده کنید؛ ولی نباید فراموش کنید که استفاده از آن می‌تواند خطرات و ریسک‌های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی در کنار تمامی خطراتی که دارد از مزایای بسیار زیادی نیز برخوردار است که در ادامه این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره این موضوع صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه درخواست پناهندگی در کشور آلمان

برای این‌که بتوانید از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت به آلمان کنید در اولین قدم باید درخواست خود را تکمیل کرده و از طریق مراکز پذیرش و اداره ثبت این کشور اقدامات لازم را دراین‌خصوص انجام دهید. دقت داشته باشید که برای ارسال این درخواست حتما باید شخصا در شعبه مشخص شده اداره فدرال حاضر شوید. درصورتی‌که به زبان آلمانی مسلط نیستید پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید حتما از یک واسط و شخصی که به زبان شما و زبان آلمانی مسلط است کمک بگیرید تا بتوانید به نحو احسنت با مسئولان مربوطه ارتباط بگیرید.

زمانی که درخواست خود را ارسال کردید، در صورت تایید مدارک، مجوزی تحت عنوان مجوز BAMF در اختیار شما قرار می‌گیرد که در واقع به منزله مجوز حضور شما در خاک این کشور و اجازه اقامت موقت در کشور آلمان خواهد بود. این در واقع یک سند مکتوب است که تایید می‌کند شما اجازه اقامت در کشور آلمان را دارید تا بتوانید به فرایند پناهندگی و اخذ اقامت دائم خود در این کشور رسیدگی کنید.

چه افرادی می‌توانند از طریق پناهندگی به آلمان مهاجرت کنند؟

از دیگر سوالاتی که ممکن است در این زمینه برایتان به وجود آمده باشد این است که چه افرادی می‌توانند دقیقا از پناهندگی برای مهاجرت به آلمان استفاده کنند؟ از جمله این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که در کشور خود به علت مشکلات و عقاید سیاسی که دارند آزار و اذیت شده و دیگر امکان زندگی در کشور خود را ندارند.
  • اگر به علت مذهب یا ملیت خاصی که دارید در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اید می‌توانید از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت به کشور آلمان کنید.
  • از طرف دیگر تمامی افرادی که به دلایل دیگر ممکن است جانشان در کشور خود در خطر باشد نیز می‌توانند اقدام به مهاجرت به کشور آلمان کنند.

مصاحبه حضوری به‌منظور پناهنده شدن در آلمان

یکی از مهم‌ترین مراحلی که برای مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی در این کشور وجود دارد و شما هم باید به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید مصاحبه حضوری است که باید در این کشور انجام دهید. مصاحبه تقریبا مهم‌ترین بخش از روند مهاجرت شما به کشور آلمان است و به همین علت نیز شما باید در اوج آمادگی در این جلسه مصاحبه شرکت کنید. شما در طول مصاحبه می‌توانید از یک مترجم نیز کمک بگیرید و مطمئن باشید که اطلاعات شما نزد این مترجمان محفوظ می‌ماند.

در این جلسه مصاحبه از شما خواسته می‌شود تا در مورد نحوه آزار و شکنجه صحبت کرده و اطلاعاتی را دراین‌خصوص در اختیار مشاوران قرار دهید. از طرف دیگر آنها به شما اطمینان می‌دهند که می‌توانید با خیالی راحت مدارکی مبنی بر آزار و شکنجه خود در کشورتان ارائه دهید. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که آنچه که شما در اینجا می‌گویید با اطلاعات آژانس امنیت ملی، سازمان‌های غیرانتفاعی وزارت اطلاعات خارجه آلمان بررسی شده و صحت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خطرات مهاجرت از طریق پناهندگی به آلمان

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز تا حدی به این موضوع اشاره کردیم مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی می‌تواند خطرات متعددی را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این خطرات زمانی است که شما قصد دارید وارد خاک این کشور شوید. در این زمان شما باید در یک کمپ زندگی کنید که شرایط بهداشتی مناسبی ندارد و ممکن است شما به بیماری‌های مختلفی مبتلا شوید. از طرف دیگر به‌محض ورود به خاک کشور آلمان به شما اجازه کارکردن در این کشور داده نخواهد شد.

پس شما در موقعیت‌های شغلی قانونی در این کشور نمی‌توانید مشغول به کار شوید و اگر مشغول به کار غیرقانونی شوید نیز این امکان وجود دارد که درخواست پناهنده شدن شما در این کشور رد شود. پس شما باید با شرایط مالی تقریبا مناسبی به این کشور مهاجرت کنید تا از نظر مالی به مشکل خاصی برخورد نکنید تا زمانی که به شما اجازه داده شود تا در این کشور مشغول به کار شوید.

مزایای مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی در این کشور

در کنار تمامی خطراتی که برای مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی وجود دارد باید به این نکته مهم نیز دقت داشته باشید که مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی می‌تواند مزایای بسیار زیادی را نیز برای شما داشته باشد. برخلاف سایر روش‌هایی که برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد در این روش شما نیازی ندارید که مدارک زیادی را ارائه دهید و تنها با ارائه مدارک شخصی می‌توانید مراحل مربوط به مهاجرت خود را طی کنید. از طرف دیگر باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی معمولا نیاز به سرمایه زیادی نیز ندارد.

تنها تمکن مالی که شما به آن نیاز دارید این است که بتوانید از پس هزینه‌های اولیه زندگی خود در این کشور بربیایید و از این نظر با مشکل و چالش خاصی مواجه نشوید. آخرین مزیت پناهنده شدن در این کشور نیز این است که شانس شما برای مهاجرت به کشور آلمان افزایش پیدا خواهد کرد؛ چراکه دولت این کشور معمولا حمایت‌های زیادی را از پناهنده‌ها به عمل می‌آورد و نسبت به سایر کشورهای دنیا شرایط ساده‌تری را برای مهاجرت پناهنده‌ها به این کشور فراهم کرده است.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج یکی از روش‌های بسیار کاربردی است که امروزه برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد و افراد زیادی هرساله از این طریق اقامت و ویزای خود را در این کشور دریافت می‌کنند. برای این‌که بتوانید از این طریق به کشور آلمان مهاجرت کنید در اولین قدم شما باید با شخصی که اقامت و شهروندی کشور آلمان را دارد ازدواج کنید. این شخص البته باید دارای شرایط خاصی نیز باشد که در ادامه بیشتر دراین‌خصوص صحبت خواهیم کرد.

مطابق قوانین ازدواج در کشور آلمان ، هر ازدواج معتبری بدون در نظر گرفتن آن که آیا عروسی مذهبی نیز برگزار می­شود یا خیر، باید حتما در اداره ثبت (Standesamt) انجام شود. بنابراین جدا از این مسئله که ازدواج توسط کشیش، خاخام، امام یا افسران کنسولی انجام شده، ثبت رسمی آن نیز باید حتما انجام شود. بنابراین اگر قصد برگزاری مراسم عروسی در خاک کشور آلمان را دارید، حتما در تشریفات مربوط به مراسم، انجام مراحل مربوط به اداره ثبت (Standesamt) را در نظر داشته باشید. مدارک و اسناد مورد نیاز اتباع خارجی جهت ارائه ازدواج قانونی در کشور آلمان، به کشور مبدا زوجین و وضعیت تأهل آنها بستگی دارد. با این وجود، ممکن است الزامات دفتر ثبت محلی برای هر فرد متفاوت باشد. بنابراین به یاد داشته باشید که قبل از روز مراسم عروسی، در نزدیکترین Standesamt ثبت نام کنید.

همسران شهروندان آلمانی که ازدواجشان را در آلمان ثبت کرده‌­اند، پس از سه سال اقامت قانونی در آلمان واجد شرایط دریافت تابعیت هستند. متقاضیان در زمان درخواست باید حداقل دو سال ازدواج کرده باشند تا بتوانند مشمول این قوانین شوند. لازم بذکر است که اگر همسرتان شهروندی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد و یا شما تابعیت کشور سوم را داشته باشید و همسر شما شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد، شما دارای حق آزادی حرکت بوده و می­‌توانید بدون محدودیت در آلمان مشغول به کار شده و یا در آنجا زندگی کنید.

مزایای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

در این روش نیازی نیست که شما شرایط سختی را برای مهاجرت تحمل کنید و می‌توانید به‌سادگی هرچه تمام مراحل مربوط به مهاجرت را طی کنید. یک مزیت بسیار مهم مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج این است که شما حتی به سرمایه اولیه خاصی نیز نیاز نخواهید داشت؛ چراکه همسرتان باید حمایت‌های مالی را از شما به عمل بیاورد. در این روش نیازی به مدرک زبان نیست؛ ولی نباید فراموش کنید که تسلط به زبان آلمانی می‌تواند تا حد زیادی شانس شما را برای اخذ ویزا و اقامت کشور آلمان افزایش دهد.

از دیگر مزایای بسیار جذاب این روش می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما می‌توانید پس از ورود به خاک کشور آلمان مشغول به کار شوید و مجوز کار نیز با این نوع ویزا در اختیارتان قرار خواهد گرفت. این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید فرزندان زیر 18 سال خود از ازدواج قبلیتان را نیز به همراه خود به کشور آلمان ببرید و از این نظر نیز محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت.

شرایط و مدارک موردنیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

به‌طورکلی برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج با شخصی که اقامت این کشور را دارد دو شرط اساسی وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم:

  • شما حتما باید با شخصی ازدواج کنید که اقامت و شهروندی کشور آلمان را دریافت کرده باشد. در غیر این صورت اجازه حضور در خاک این کشور با ازدواج با چنین شخصی به شما داده نخواهد شد.
  • شخصی که با او ازدواج می‌کنید حتما باید تمکن مالی لازم برای حمایت مالی از شما در این کشور را داشته باشد و در غیر این صورت ویزای کشور آلمان به شما داده نمی‌شود.

از طرف دیگر شما برای مهاجرت به کشور آلمان از طریق ازدواج در این کشور به مدارک خاصی نیز نیاز پیدا خواهید کرد که این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مدارک شخصی زوجین که حتما باید کامل بوده و ترجیحا به زبان آلمانی ترجمه شده باشد تا مشکلی از این نظر وجود نداشته باشد.
  • مدارک مربوط به ازدواج که شامل سند ازدواج می‌شود.
  • درصورتی‌که قصد دارید ویزای فرزندان خود را نیز دریافت کنید حتما باید مدارک مربوط به تولد و مدارک شخصی آنها را نیز در لیست مدارک خود قرار دهید.
  • مدارک مربوط به تمکن مالی همسر که در بخش شرایط به طور کامل درباره آن صحبت کردیم.
  • مدارک عمومی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

در زمان مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج با چه چالش‌هایی روبه‌رو خواهیم شد؟

از دیگر سوالات رایجی که ممکن است در خصوص مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج برای شما هم به وجود آمده باشد می‌توان به این مسئله اشاره کرد که با مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج با چه چالش‌ها و مشکلاتی مواجه خواهیم شد؟ به‌طورکلی باید دقت داشته باشید که مهم‌ترین چالش شما این است که بتوانید اقامت دائم خود را دریافت کنید؛ چراکه در ابتدا با دریافت ویزای این کشور تنها اجازه اقامت موقت در آلمان را خواهید داشت.

در ادامه اگر موفق شوید ثابت کنید که ازدواج شما سوری نبوده پس از 3 الی 4 سال این اجازه به شما داده می‌شود تا درخواست خود به‌منظور اخذ اقامت دائم کشور آلمان را ارسال کرده و در اختیار اداره مهاجرت این کشور قرار دهید. پس از این‌که مسئله سوری نبودن ازدواج شما توسط مسئولان این کشور بررسی و تایید شد اجازه دریافت اقامت دائم نیز به شما داده خواهد شد.

اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند

یکی از روش‌های بسیار پرکاربردی که امروزه برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و بسیاری از والدین علاقه‌مند هستند تا از این طریق اقامت فرزندان خود در کشور المان را دریافت کنند تولد فرزند در این کشور است. این روش می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد؛ چراکه به‌محض تولد فرزند اقامت کشور آلمان به او اعطا می‌شود و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد. از طرف دیگر فرایند اخذ اقامت کشور آلمان از این طریق بسیار ساده‌تر از سایر روش‌هاست و همین عامل نیز باعث محبوبیت زیاد این روش در سال‌های اخیر شده است.

در گذشته قوانین کشور آلمان به هر نوزادی که در خاک این کشور متولد می­شد، تابعیت کشور آلمان را اهدا می­کرد. به این نوع تابعیت، تابعیت از طریق خاک و یا تابعیت Jus Soli گفته می­شود. این در حالی است که مطابق با قوانین جدید این کشور از تاریخ 1 ژانویه سال 2000، تنها نوزادانی می­توانند تابعیت آلمانی را دریافت کنند که حداقل یکی از والدین وی به مدت حداقل هشت سال قبل از تولد کودک در آلمان زندگی کرده باشد و یا در زمان تولد نوزاد، یکی از والدین اجازه اقامت دائم در کشور آلمان را داشته باشد.

در هنگام دریافت تابعیت از نوع تولد، کودک مجدداً باید تابعیت والدینش و یا تابعیت آلمان را در سنین بین 18 تا 23 سال انتخاب کند. بنابراین کودک می­تواند تابعیت والدینش و یا تابعیت آلمانی را داشته باشد و یا درخواست تابعیت دوگانه کند. در واقع، تابعیت آلمان بر اساس اصل فرزندپروری است. این بدان معناست که کودکی که حداقل یک پدر و مادر با تابعیت آلمانی داشته باشد، به طور خودکار تابعیت آلمان را از بدو تولد به دست می‌­آورد. همچنین اصل محل تولد نیز معتبر است. بر این اساس، اگر یکی از والدین نوزاد به مدت حداقل هشت سال در آلمان به طور قانونی زندگی کرده باشد و در زمان تولد اجازه اقامت یا عنوان اقامت نامحدود داشته باشد، فرزند والدین خارجی می­تواند به طور خودکار تابعیت آلمان را به دست آورد.

تابعیت دوگانه:  فرزندان والدین خارجی که در آلمان متولد شده اند می­توانند علاوه بر تابعیت والدین خود، تابعیت آلمانی نیز داشته باشند. جهت درخواست در این خصوص لازم است که کودک در کشور آلمان بزرگ شده باشد. طبق قوانین جهت دریافت تابعیت دوگانه، زمانی که فرد موردنظر به سن 21 سالگی رسید باید یکی از شروط زیر را برای دریافت تابعیت دوگانه داشته باشد:

  • هشت سال در آلمان زندگی کرده باشد و یا
  • شش سال در یک مدرسه در آلمان تحصیل کرده باشد و یا
  • تحصیلات یا دوره های شغلی خود را در کشور آلمان به پایان رسانده باشد.

شرایط مهم برای اخذ اقامت با این روش

برای اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند شرایط خاصی وجود دارد که در ادامه این شرایط را بیان خواهیم کرد.

اولین شرط و تقریبا مهم‌ترین شرطی که در این زمینه وجود دارد این است که یکی از والدین یا هر دو آنها حتما باید دارای حداقل ۸ سال اقامت کشور المان باشند تا اجازه اخذ اقامت به فرزندان آنها داده شود. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید این است که اخذ اقامت فرزند در کشور آلمان از اصل خون پیروی می‌کند و به همین علت است که شرط اقامت والدین یکی از مهم‌ترین شروط برای دریافت اقامت کشور آلمان است.

از طرف دیگر والدین نباید به‌هیچ‌وجه سوسابقه کیفری در این کشور داشته باشند و البته به تعهدات خود در این کشور نیز عمل کرده باشند. از دیگر شرایط مهمی که والدین باید داشته باشند تا بتوانند اقامت فرزند خود را در کشور آلمان بگیرند تمکن مالی هست. آنها باید بتوانند هزینه‌های فرزند خود در کشور آلمان از تولد تا سایر هزینه‌ها را پرداخت کنند.

مهاجرت-به-آلمان-از-طریق-تولد-فرزند

نکات مهم برای تولد فرزند در آلمان

یکی از مسائل بسیار مهم در خصوص مهاجرت به آلمان با تولد فرزند مربوط به هزینه تولد فرزند است. میانگین هزینه‌های شما برای این کار بدون داشتن بیمه سلامت کشور آلمان تقریبا بین ۳ تا ۴ هزار یورو است و این در حالی است که هزینه‌های شما با داشتن دفترچه بیمه به کمتر از ۱۰۰۰ یورو می‌رسد. آخرین نکته‌ای که باید دراین‌خصوص بدانید نیز این است که در این روش امکان اخذ پاسپورت رسمی کشور آلمان برای فرزندان شما نیز وجود دارد که بدون شک این مسئله یکی از مهم‌ترین مزایای این روش برای اخذ اقامت کشور آلمان به شمار می‌آید.

مهاجرت به آلمان از طریق فامیلی، خانوادگی و اسپانسرشیپ

روش بسیار کاربردی دیگری که امروزه برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و اگر سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری ندارید یا این‌که امکان استفاده از سایر روش‌ها را ندارید می‌توانید از این روش استفاده کنید ویزای خانوادگی است. در این روش برای مهاجرت به کشور آلمان شما باید شرایط خاصی داشته باشید که در ادامه این شرایط را به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق اسپانسرشیپ

اولین و مهم‌ترین شرطی که برای مهاجرت از این طریق وجود دارد این است که تنها افرادی می‌توانند از شما حمایت به عمل بیاورند که فامیل درجه یک و جزئی از خانواده شما به شمار بیایند. همسر، فرزند، پدربزرگ، مادربزرگ، پدر و مادر جز فامیل‌های درجه یک به شمار می‌آیند که امکان حمایت و اسپانسر شدن برای آنها وجود دارد.

یکی دیگر از شرایط مهم در این زمینه این است که شخصی که قصد اسپانسر شدن برای اعضای خانواده خود را دارد حتما باید تمکن مالی برای حمایت مالی از آنها را داشته باشد و مدارک خود را در این زمینه ارائه دهد. دقت داشته باشید که این حمایت شامل داشتن محلی برای زندگی (به‌صورت اجاره‌ای یا خریداری شده) و سایر هزینه‌هایی است که یک شخص ممکن است در کشور آلمان داشته باشد.

از دیگر شرایط بسیار مهمی که برای مهاجرت به آلمان از این طریق وجود دارد این است که شما حتما باید بیمه سلامت را برای خود و اعضای خانواده‌تان دریافت کرده باشید تا این اجازه به شما داده شود که بتوانید از اعضای خانواده خود در این کشور حمایت کرده یا این‌که تحت حمایت آنها قرار بگیرید.

برای مهاجرت به آلمان از این طریق به چه مدارکی نیاز داریم؟

از جمله مدارک بسیار مهمی که برای مهاجرت به آلمان از طریق اسپانسرشیپ نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شخصی که قصد حمایت مالی از اعضای خانواده خود را دارد و البته تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند.
  • مدارک مربوط به تمکن مالی که حتما باید توسط بانک‌های کشور آلمان به تایید رسیده باشند.
  • مدارک مربوط به اقامت شخصی که قصد اسپانسر شدن را دارد.
  • مدارک مربوط به اجاره ملک یا خرید ملک در کشور آلمان که ظرفیت میزبانی از اعضایی که قصد ورود به خاک کشور آلمان را دارند داشته باشد.

در کنار این مدارک شما نیازمند مدارک عمومی نیز هستید که در ادامه این مدارک عمومی را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای مهاجرت به آلمان چقدر پول لازم است؟

زمانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارید باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که هزینه و سرمایه‌ای که شما نیاز دارید کاملا به روشی که شما برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید بستگی دارد و به همین علت نیز شما باید ابتدا روش خود را مشخص کنید. طبیعی است که روش‌هایی مانند پناهندگی و مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و البته مهاجرت از طریق ازدواج نیازمند کمترین میزان سرمایه هستند. از طرف دیگر شما در مهاجرت کاری نیز نیازمند سرمایه زیادی نخواهید بود.

در مهاجرت کاری به کشور آلمان شما تنها باید اثبات کنید که سرمایه لازم برای زندگی در کشور آلمان را دارید و در این کشور از نظر مالی برایتان مشکلی به وجود نمی‌آید.

شاید گران‌ترین روش برای مهاجرت به کشور آلمان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت در این کشور باشد. در هر دو این روش‌ها شما نیازمند سرمایه بسیار زیادی هستید تا بتوانید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. این سرمایه موردنیاز از 300 هزار یورو شروع شده و تا چند میلیون یورو نیز می‌رسد.

در سایت ما می‌توانید اطلاعات کاملی را درباره هزینه دقیق سرمایه‌گذاری در کشور آلمان به دست بیاورید با دانش کافی این روش را برای مهاجرت خود انتخاب کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید مشاوره‌های تخصصی که در این زمینه نیاز دارید را نیز دریافت کنید.

امتیاز مهاجرت به آلمان

به‌طورکلی باید به این موضوع دقت داشته باشید که مهاجرت به کشور آلمان می‌تواند امتیازات بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین آنها این است که شما زمانی که ویزا و اقامت این کشور را دریافت می‌کنید این اجازه به شما داده می‌شود تا بتوانید از طیف گسترده‌ای از حقوق مردم کشور آلمان برخوردار شوید و این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید زندگی خوب و راحتی را در این کشور تجربه کنید.

از طرف دیگر اگر شما موفق شوید پاسپورت رسمی کشور آلمان را نیز دریافت کنید این اجازه به شما داده می‌شود تا به بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر دنیا سفر کنید بدون این‌که نیازی داشته باشید ویزای آن کشور را دریافت کنید. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک کشور ایده‌ال برای مهاجرت هستید بدون شک آلمان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که پیش روی شما قرار دارد.

نکته مهم دیگری که باید در خصوص مهاجرت به آلمان بدانید این است که با مهاجرت به این کشور معمولا شما زندگی خوب و راحتی را از نظر اجتماعی تجربه خواهید کرد. دلیل اصلی این موضوع این است که مردم کشور آلمان معمولا ارتباط خوبی را با مهاجران از سایر کشورها برقرار می‌کنند و به همین علت نیز شما از نظر ارتباطات اجتماعی می‌توانید شرایط بسیار خوبی را تجربه کنید.

مدرک زبان موردنیاز برای مهاجرت به آلمان

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مدارکی که برای مهاجرت به آلمان به آن نیاز خواهید داشت و حتما باید این مدرک را تهیه کنید مدرک زبان است. البته داشتن مدرک زبان در تمامی روش‌های مهاجرت به آلمان موردنیاز نیست و شما تنها در برخی از انواع روش‌ها نیازمند این مدرک خواهید بود. بااین‌حال نباید فراموش کنید که در برخی از روش‌ها نیز بدون داشتن مدرک زبان و تنها با تسلط کافی به زبان آلمانی این اجازه به شما داده می‌شود تا بتوانید وارد خاک این کشور شوید.

معمولا دو روش مهاجرت تحصیلی و کاری به کشور آلمان از جمله روش‌هایی هستند که در آنها شما حتما باید مدرک زبان خود را تهیه کرده و باشید و در غیر این صورت به شما اجازه داده نمی‌شود تا به این کشور مهاجرت کنید. بااین‌حال در برخی از روش‌ها دیگر مانند مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یا ازدواج این اجازه به شما داده می‌شود تا بدون داشتن مدرک زبان و تنها با اثبات‌کردن این موضوع که به‌اندازه کافی به زبان آلمانی مسلط هستید به کشور آلمان مهاجرت کنید.

در بیشتر موارد ارائه مدرک زبان سطح B1 می‌تواند برای مهاجرت به آلمان کافی باشد و نیازی نیست که سطوح بالاتر را دریافت کنید. بااین‌حال گاهی اوقات در روش‌هایی مانند مهاجرت تحصیلی از شما خواسته می‌شود تا در آزمون‌هایی مانند DSH و TestDaf نیز شرکت کرده و مدارک مربوط به آن را ارائه دهید. پس بهتر است پیش از هر چیز ابتدا روش دلخواه خود برای مهاجرت به کشور آلمان را مشخص کرده و سپس مراحل مربوط به تکمیل مدرک زبان را طی کنید تا نسبت به نتیجه آن مطمئن باشید.

مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره می‌کردیم که برای مهاجرت به آلمان شما نیازمند مدارک عمومی هستید. حال در این بخش قصد داریم این مدارک را به طور مفصل به شما معرفی کرده و توضیحاتی را درباره آنها ارائه دهیم.

  • پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای مهاجرت به کشور آلمان باشد.
  • مدارک بانکی مبنی بر این‌که تمکن مالی لازم برای مهاجرت به کشور آلمان را دارید.
  • دو قطعه عکس با پس‌زمینه سفید که تصویر صورت شما به طور دقیق در آن آمده باشد.
  • مدارک شخصی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک مربوط به سلامت جسمی و روحی شما و البته بیمه سلامت
  • فرم درخواست صدور ویزای کشور آلمان که باید با اطلاعات معتبر پر شده باشد.
  • یک کپی از تمامی مدارک شخصی و البته پاسپورتی که برای خود تهیه کرده‌اید.
  • اگر پیش‌ازاین ویزایی را برای خود دریافت کرده‌اید حتما باید یک نسخه کپی از ویزای قبلی خود را نیز در لیست مدارکتان قرار دهید.
  • مدارک زبان
  • مدارک تخصصی که در بخش‌های قبلی درباره آنها صحبت کردیم.

وکیل مهاجرت به آلمان

زمانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارید باید نکات متعددی را مدنظر قرار دهید؛ چراکه در طول این مسیر ممکن است چالش‌ها و مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاید که بدون داشتن اطلاعات کافی در این زمینه معمولا حل‌کردن چنین مشکلاتی فرایندی سخت و دشوار خواهد بود. در اینجاست که یک وکیل مهاجرت به آلمان می‌تواند به شما کمک کرده و راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار دهد. این وکلا معمولا دارای تجربه بسیار زیادی در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی و به‌خصوص کشور آلمان هستند.

آنها با تمامی فرایندها و مسیرهایی که شما باید برای مهاجرت طی کنید آشنا هستند و به همین علت نیز می‌توانند به نحو احسنت به شما کمک کنند. از طرف دیگر باید به این نکته دقت داشته باشید که آنها در انتخاب روش مهاجرت به کشور آلمان نیز به شما کمک خواهند کرد. این وکلا معمولا می‌توانند برآورد خوبی را از شرایط شما برای مهاجرت به عمل بیاورند و سپس براین‌اساس بهترین روش برای مهاجرت را نیز انتخاب کنند. از طرف دیگر آنها در طول مسیر مهاجرت نیز می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

اگر شما هم به دنبال وکیل مهاجرتی هستید که هم کاربلد و باتجربه بوده و هم از دانش کافی در این زمینه برخوردار باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در موسسه مهاجرتی صباویزا نیز استفاده کنید. خدمات این موسسه مهاجرتی با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما ارائه می‌شود. وکلای مهاجرتی این موسسه مهاجرتی هم دارای تجربه و دانش بالایی هستند و هم مسئولیت‌پذیری بالایی دارند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا آنها بتوانند بهترین راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها را در اختیار شما قرار دهند.

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان

امروزه اکثر افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند معمولا به دنبال این هستند تا بتوانند بهترین و راحت‌ترین روش را برای این کار انتخاب کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که راحت‌ترین روش مهاجرت معمولا بر اساس شرایطی که شما در آن قرار دارید مشخص می‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت که ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در کشور آلمان می‌تواند جز راحت‌ترین روش‌ها برای مهاجرت شناخته شود. دلیل این موضوع نیز این است که دولت کشور آلمان معمولا از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال زیادی می‌کند.

پس اگر شما هم سرمایه کافی برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را دارید این دو روش می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای شما باشند. حال اگر سرمایه لازم برای این کار را ندارید می‌توانید از روش‌های دیگری برای مهاجرت استفاده کنید که مثلا مهاجرت تحصیلی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. مهاجرت از طریق پناهندگی نیز دارای فرایند چندان پیچیده‌ای نیست؛ ولی نباید فراموش کنید که سختی‌هایی که شما در مسیر مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی تحمل می‌کنید ممکن است بسیار چالش‌برانگیز باشد.

فرم ثبت‌نام مهاجرت به آلمان

در بخش مدارک موردنیاز برای مهاجرت به آلمان بیان کردیم که یکی از مهم‌ترین مدارکی که باید در لیست خود قرار دهید فرم ثبت‌نام و ارسال درخواست به‌منظور مهاجرت به کشور آلمان است. این فرم به این منزله است که شما قصد دارید به کشور آلمان مهاجرت کنید و روش خود برای انجام این کار را نیز انتخاب کرده‌اید. در زمان پرکردن این فرم معمولا شما باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید و آن این است که حتما از اطلاعات دقیق و معتبر در این فرم استفاده کنید تا مطمئن شوید که درخواست شما رد نمی‌شود.

در زمان پرکردن این فرم باید تمامی جزئیات را مدنظر قرار دهید و سعی کنید اطلاعات را دقیقا از روی مدارک خود وارد کنید. این مسئله می‌تواند نقشی کلیدی و حیاتی را در مسیر مهاجرت شما به کشور آلمان ایفا کند.

مدارک مورد نیاز برای انواع راه های اقامتی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاریمدارک شرکت(در صورتی که متقاضی دارای شرکت باشد)
  • اساسنامه شرکت
  • روزنامه رسمی شرکت
  • اظهارنامه ثبت شرکت
  • آخرین لیست بیمه شرکت
  • پرینت گردش حساب سه ماه یا شش ماه شرکت

دیگر مدارک :

  • فرم درخواست برای اقامت بلند مدت(در وبسایت سفارت آلمان موجود است)
  • عکس گذرنامه ای
  • عکس رنگی که قدیمی تر از شش ماه نباشد
  • گذرنامه معتبر به همراه کپی از صفحات ۲و۳ با امضا
  • شناسنامه
  • برنامه جامع کاری
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک مالی(دارایی هاو اعتبار بانکی)
  • گواهی مبنی بر  بیمه درمانی مسافرتی دارای اعتبار ۹۰ روزه در آلمان
  • مدارکی دال بر داشتن تمکن مالی
  • گواهی مبنی بر دانش زبان آلمانی و یا انگلیسی
مهاجرت از طریق خرید ملک
  1. مجوز اقامت یا کار در کشور آلمان.
  2. منبع درامد ثابت برای دریافت وام.
  3. داشتن سرمایه اولیه کافی. گرچه این امکان وجود دارد که بانک تا ۱۰۰% مبلغ ملک را به صورت وام به متقاضی ارائه دهد، اما چنانچه شما بخشی از سرمایه اولیه را خودتان تامین نمایید، قادر خواهید بود در رابطه با شرایط بهتر با بانک مذاکره کنید. به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه ملک، هزینه های دیگری از قبیل مالیات انتقال ملک، هزینه دفتر اسناد رسمی، هزینه ثبت وجود دارد که پرداخت آن بر عهده خریدار است.

– هزینه مالیات انتقال ملک (۵/۶-۵/۳% کل مبلغ ملک)

– هزینه دفتر اسناد رسمی (۵/۱-۲/۱% کل مبلغ ملک)

– هزینه ثبت (۲/۱-۸/۰% کل مبلغ ملک)

– هزینه آژانس مسکن (۳-۵/۱% کل مبلغ ملک)

  1. مهمترین شرط برای خرید ملک در آلمان اطمینان از دارا بودن بیمه قانونی و بیمه مسئولیت مدنی متقاضی خرید ملک است.
مهاجرت از طریق کارآفرینی
  • درخواست اقامت آلمان
  • طرح کسب و کار
  • یک صفحه چکیده از کلیات طرح کسب و کار
  • ایده تامین مالی شرکت شامل صورت سود و زیان،میزان سرمایه موردنیاز،طرح تامین مالی و طرح نقدینگی
  • گواهی بیمه خدمات درمانی
  • رزومه کاری شامل سوابق و تحصیلات
  • داشتن تمکن مالی کافی
  • حقوق بازنشستگی ،دارایی یا سپرده بانکی در صورتی که سن متقاضی بالای ۴۵سال باشد
  • داشتن مبلغ حداقل ۲۵هزار یورو
مهاجرت از طریق ازدواج
  • داشتن حداقل مدرک A1
  • مدارک ازدواج
  • مدارک شغلی همسر آلمانی(که نشان دهد توانایی مالی وی برای تامین هزینه های زندگی مشترک باشد)
مهاجرت کاری
  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه شناسنامه به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریزنمرات به همراه تاییدیه وزارت خارجه و دادگستری که باید به تایید سفارت نیز برسد
  • تاییدیه مدارک تحصیلی ZAB و یا همان Anabin
  • رزرو هتل یا محل اقامت در آلمان
  • حساب بانکی با موجودی ۸۰۰۰ یورو
  • ترجمه رسمی سابقه کار به همراه ریزبیمه تامین اجتماعی
  • مدرک زبان آلمانی حداقل B1
  • رزومه کامل
  • انگیزه نامه یا SOP
  • بیمه نامه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰هزار یورو

شرایط ویزای کاری آلمان

اقامت دائمبه افرادی تعلق می گیرد که پنج سال کامل دارای اقامت غیردائم بوده،هزینه زندگی خود را از راه کار تامین نموده و آشنا به زبان آلمانی باشند و تابع قوانین مملکتی این کشور باشند،افراد بعد از دریافت اقامت دائم می توانند پاسپورت و تابعیت کشور آلمان را کسب کنند
اقامت موقتاین نوع اقامت از لحاظ زمانی محدود بوده و برای هدف مشخصی اعطا می شود:برای تحصیل دانشگاهی،تحصیل در مدارس،برای
تحقیق و پژوهش،توریستی و ….

انواع ویزاهای مختلف از نظر هدف سفر

ویزای توریستیاین ویزا برای کسانی صادر می شود که برای گردشگری به سفر می روند
ویزای ملاقات اقوامدر بیشتر کشورها نوع ویزایی که برای ملاقات صادر می شود مانند ویزای توریستی است اما مدارک ارائه شده به سفارت تا حدودی متفاوت است
ویزای درمانویزایی است که اگر قصد درمان و معالجه در کشور مقصد را داشته باشد صادر می شود
ویزای تجاریویزایی است که اگر قصد انجام تجارت در کشور مقصد دارید صادر می شود
ویزای ترانزیتمدت این ویزا خیلی کم است و با آن می توانید از آن کشور عبور کنید و به کشور ثالث برسید
ویزای کار و تعطیلاتاین ویزا به شما اجازه می دهد تا علاوه بر گردش در کشور مقصد کار هم کنید
ویزاهای دیگرمثل دانشجویی و مهاجرتی که در این دسته هستند

انواع ویزا از نظر دفعات اجازه ورود به کشور

یکبار ورود یا سینگلاین ویزا بعد از یکبار ورود و خروج اعتبارش از بین می رود حتی اگر هنوز هم تاریخ و مدت اعتبارش تمام نشده باشد
دوبار ورود یا دابلبا این ویزا می توانید تا زمانی که ویزای تان هنوز اعتبار دارد هر چند بار که خواستید به آن کشور وارد و خارج شوید
چند بار ورود یا مولتیپلبا این ویزا می توانید تا وقتی که ویزای شما از نظر تاریخ اعتبار دارد هر چند بار که خواستید به آن کشور وارد و خارج شوید
ویزای ترانزیت فرودگاهیدر بعضی از کشورها حتی برای تعویض هواپیما در فرودگاه آن کشور هم باید ویزا ارائه دهید.با این ویزا حق خروج از فرودگاه را ندارید و فقط اجازه دارید که هواپیمای خود را عوض کنید

نقش هدایتگرانه آلمان در اتحادیه اروپا و همجنین مسئولیت پذیری در امور بین المللی نیز از نکات اصلی در گزینش این کشور به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت بوده است. امتیازات آلمان در عرصه سرمایه گذاری و برابری اجتماعی نیز بالا بوده اند.هم اکنون آلمان یکی از صنعتی ترین کشور های جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا موتور اقتصادی حوزه پولی یورو محسوب میشود.

هزینه های مهاجرت به آلمان

یکی از مواردی که نیاز است قبل از مهاجرت به هر کشوری مورد بررسی قرار گیرد هزینه های زندگی در آن کشور است.

آلمان به دلیل اقتصاد قوی که دارد یکی از بهترین کشور های اروپایی برای زندگی است. هزینه زندگی در آلمان 850 یورو در ماه است که در مقایسه با برخی دیگر از کشور هایی اروپایی بسیار پایین است. این هزینه شامل هزینه غذا، مسکن، پوشاک و فعالیت های فرهنگی است.

بیشترین هزینه ماهانه شما مربوط به اجاره محل اقامت شما خواهد بود. با این حال، اجاره در شهرهای آلمان بسیار متفاوت است.

با توجه به شهر محل اقامت خود یا دسترسی به مرز شهر و امکانات اجاره منزل بین 290 تا 560 یورو تغییر خواهد بود.

البته به این موضوع توجه کنید که هزینه زندگی شما در ماه ارتباط مستقیمی با سبک زندگی شما دارد. برای اخد ویزا کاری و ویزا تحصیلی آلمان شما می بایست به ازای هر نفر 10 تا 12 هزار یورو تمکن مالی در حساب بانکی خود نشان دهید تا سفارت را قانع کنید در طول مدت اقامت خود در آلمان علی الخصوص در ماه های اولیه زندگی در صورتی که موفق به پیدا کردن شغل نشدید، هزینه ای روی دست کشور آلمان نخواهید گذاشت و از پس هینه های اولیه زندگی خود بر می آیید.

البته این مورد را در نظر داشته باشید که اگر با ویزا تحصیلی به آلمان مهاجرت کرده اید تحصیل شما تقریبا رایگان خواهد بود. و دانشگاه هزینه ای بین 200 تا 500 یورو در هر ترم را برای خدمات دانشجویی و بیمه از شما دریافت خواهد کرد.

مزایای مهاجرت به آلمان

مزایای مهاجرت به آلمان

اگر بعد از خواندن این مقاله همچنان برای مهاجرت به آلمان تردید دارید ما اینجا به شما چند مورد از مزایای مهاجرت به آلمان را نام می بریم.

شانس بسیار خوب برای شغل پیدا کردن! آلمان قوی ترین اقتصاد اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. اگر شما یک کارگر ماهر و دارای مدرک دانشگاهی هستید ، بایدمهاجرت به آلمان را در نظر بگیرید ، زیرا شغل خوبی برای شما وجود دارد..

می توانید شرکت خود را تأسیس کنید!  این کشور برای راه اندازی یک تجارت جدید بسیار مناسب است اگر به فکر عزیمت به آلمان برای اشتغال زایی هستید ، ما می توانیم در گرفتن ویزای کارآفرینی آلمان به شما کمک کنیم.

شما شهرهای خود را انتخاب خواهید کرد! با گسترش بسیاری از شهرهای بزرگ در سراسر کشور، آلمان چشم انداز متنوعی از کلان شهرها را ارائه می دهد

کیفیت زندگی در آلمان درجه یک است! حتی افرادی که به دنبال سرعت و هیجان زندگی در شهرهای بزرگ نیستند ، می توانند به شناخته می شوند.

شهرهای کوچک به وفور یافت می شوند! لایپزیگ ، ویمار ، هایدلبرگ و بن فقط چند نمونه از برخی از شهرهای کوچک و تاریخی غنی آلمان هستند که چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

آلمان دسترسی راحت به کشورهای سراسر اروپا و فراتر از آن را ارائه می دهدآلمان از طریق قطار یا هواپیما به خوبی با بقیه جهان در ارتباط است. همه شهرهای آلمان و مراکز تجاری با قطار متصل هستند و خدمات قطار سریع السیر مسافران را از مکان هایی مانند برلین به هامبورگ در کمتر از دو ساعت و از برلین به مونیخ می برد. اگر به آلمان بروید ، به شهرهایی مانند زوریخ ، پراگ ، بروکسل ، آمستردام و کپنهاگ دسترسی راحتی خواهید داشت. سفرهای هوایی که از طریق مراکز بزرگی مانند فرانکفورت و مونیخ انجام می شود.

آلمانی ها به محیط زیست اهمیت می دهند! بازیافت در آلمان رواج دارد. محصولات کاغذی و پلاستیکی به سطل های زرد آبی و زردی تقسیم می شوند که معمولاً آن هارا در حیاط ساختمان آپارتمان خود پیدا می کنید. همچنین سطل های کمپوست برای تخلیه ضایعات مانده غذای شما وجود دارد. بسیاری از آلمانی ها به جای رانندگی دوچرخه سواری می کنند یا برای کار با قطار سفر می کنند.

همچنین کشور آلمان یکی از به صرفه ترین کشور های اروپایی از نظر اقتصادی است و مچنین کیفیت زندگی و تحصیل در آن فوق العاده است.

اگر در خصوص مهاجرت به آلمان به راهنمایی بیشتر نیاز دارید با مشاورین ما تماس بگیرید تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم.

سخن پایانی

مهاجرت به آلمان امروزه با استفاده از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که هریک از این روش‌ها دارای شرایط مخصوص به خود بوده و مزایای خاصی نیز دارند. از میان این روش‌ها می‌توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و… اشاره کرد. مهاجرت به این کشور دارای مزایای مخصوصی نیز هست که از جمله این مزایا می‌توان به شرایط اقتصادی بسیار خوب کشور آلمان، شرایط زندگی ایده‌آل و… اشاره کرد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که برای مهاجرت به کشور آلمان نیازمند دریافت خدمات مشاوره تخصصی و حرفه‌ای هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا نیز استفاده کرده و نهایت بهره را از این مزایا ببرید.

سوالات متداول

اگر بدون مجوز کار مشغول به کار در کشور آلمان شویم چه مجازاتی دارد؟

این کار معمولا جریمه‌های سنگینی را برای شخص به همراه دارد و گاهی اوقات ممکن است شما تا 5 هزار یورو نیز جریمه شوید که مبلغ بالایی به شمار می‌آید. درصورتی‌که این روند را ادامه دهید ممکن است تا یک سال جریمه شده و پس از آن مجبور شوید به کشور خود بازگردید.

آیا سطح علمی دانشگاه‌های آلمان در مقایسه با کشورهای پیشرفته در دنیا بالاست؟

بله، کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌آید و سطح علمی دانشگاه‌های این کشور نیز بسیار بالاست. به همین علت نیز هرساله تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند.

بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در آلمان کدام روش است؟

ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در کشور آلمان می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت به این کشور شناخته شود.

بهترین روش مهاجرتی به آلمان کدام است؟

این سوالی است که پاسخ قطعی و مشخصی ندارد و بسته به شرایط و پارامترهایی چون سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، تمکن مالی و میزان سرمایه اولیه، بهترین روش برای مهاجرت به آلمان برای هر شخص می‌تواند متفاوت باشد. برای بررسی بهترین روش مهاجرتی مختص شما از راهنمایی کارشناسان ما کمک بگیرید.

هزینه مهاجرت به آلمان چقدر است؟

هزینه‌های مهاجرت به آلمان بسته به روش مهاجرتی متفاوت است. اما می توان گفت که کم هزینه‌ترین روش مهاجرت به آلمان، مهاجرت کاری است. هزینه های مهاجرت تحصیلی شامل شهریه و تمکن مالی برای گذران زندگی دانشجویی است و سرمایه گذاری و ثبت شرکت نیز بیشترین میزان هزینه را نسبت به دو روش قبلی دارد

آیا برای مهاجرت به آلمان محدودیت سنی وجود دارد؟

در مورد ویزاهای تحصیلی و کاری، سن متقاضی یکی از پارامترهای مهم در دریافت ویزا است. برای تحصیل در مقطع لیسانس تا 21 سال و برای تحصیل در مقطع ارشد بهترین سن 28 سال است.

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان چیست؟

آلمان یکی از پویا ترین اقتصاد های جهان را دارد و نرخ پایین بیکاری در آن یکی از مزیت های این کشور است که این امر به انتخاب شغلی مناسب برای مهاجران کمک خواهد کرد. از جمله معایب مهاجرت به آلمان می‌توان به طولانی بودن وقت سفارت (بین 12 تا 24 ماه) اشاره کرد.

کم‌هزینه‌ترین روش برای مهاجرت به آلمان کدام است؟

ویزای جست و جوی کار یا از طریق دریافت پیشنهاد کار کم‌هزینه‌ترین روش است.

دوره آوسبیلدونگ چیست؟

آوسبیلدونگ دوره‌ای عملی است که کشور آلمان به منظورآماده کردنرنیروی متخصص برگزار کرده و افراد پس از موفقیت در این دوره می‌توانند وارد بازار کار شوند.

ویزا همراه برای دانشجو متقاضی تحصیل در آلمان صادر می شد؟

کشور آلمان در زمره آن کشورهایی است که ویزا همراه همزمان صادر نمی کند اما متقاضی می تواند پس از 3 از شروع تحصیل خود درخواست الحاق خانواده کند.

آیا با به دنیا آمدن فرزند در آلمان، وی تابعیت آلمانی را دریافت می کند؟

نوزادی که در آلمان متولد می شود یا باید یکی از والدین وی 8 سال قبل از تولد فرزند در آلمان زندگی کرده باشند یا یکی از والدین در زمان تولد اقامت دائم آلمان را داشته باشد.

آیا در صورت ازدواج با یکی از شهروندان آلمان می توان اقامت دائم آلمان را دریافت کرد؟

پس از اینکه ازدواج را به صورت رسمی ثبت کنند بعد از 3 سال می توانند اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

آیا پناهندگی یکی از روش های مهاجرت به آلمان است؟

به طور کلی می توان گفت بله در اثبات شرایط پناهدگی می توان از این طریق به آلمان مهاجرت کرد اما موسسه صبا ویزا هیچ خدماتی در این خصوص ارائه نمی دهد و پیشنهاد می کند که یکی از روش های دیگر را جایگزین مهاجرت کنید.

برترین دانشگاه‌های آلمان در سال 2023-2024 کدامند؟

برای سال تحصیلی 2023-2024، 5 دانشگاه برتر آلمان بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، دانشگاه فنی مونیخ (رتبه 37 جهانی) و پس از آن دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (WR 54)، دانشگاه روپرشت کارل از هایدلبرگ (WR 87)، دانشگاه آزاد برلین (WR 98) هستند.

کدام دانشگاه در آلمان 100 قبولی دارد؟

دانشگاه بین‌المللی شیلر یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آلمان است که نرخ پذیرش بالایی دارد. نرخ اشتغال فارغ التحصیلان پس از گذراندن دوره از دانشگاه 68 درصد و درصد پذیرش دانشگاه 100 درصد است.

کدام مدرک تحصیلی در آلمان ارزشمندتر است؟

· پزشکی و دندانپزشکی
· علوم کامپیوتر
· حقوق و قضا
· تجارت و اقتصاد
· بازار یابی
· مهندسی صنایع
· منابع انسانی

چه شرکت‌هایی را در آلمان می‌توان به ثبت رساند؟

چهار شکل اصلی ثبت شرکت آلمانی وجود دارد که به شرح زیر است:
دو نوع شرکت با مسئولیت محدود؛ GmbH و UG
شرکت سهامی (AG)
مالک انحصاری (تاجر انحصاری)

چگونه می‌توانم در آلمان شرکت ثبت کنم؟

این فرآیند معمولاً در شش مرحله تکمیل می‌شود.
· جمع آوری اطلاعات و اسناد
· تکمیل و ثبت پرسشنامه کسب و کار
· دریافت شماره مالیات برای کسب و کار خود
· ثبت نام در بیمه حوادث قانونی
· ثبت نام IHK و HWK
· ثبت شرکت خود در آژانس کاریابی

آیا می‌توانم به عنوان فریلنسر در آلمان ثبت نام کنم؟

فریلنسر شدن در آلمان با درخواست شماره مالیات (و شماره مالیات بر ارزش افزوده) به دست می‌آید. برای انجام این کار، باید فرم ثبت نام مالیاتی را به صورت آنلاین پر کنید. راهنمای گام به گام خوداشتغالی در آلمان:
 ثبت نام، دریافت شماره مالیات، دریافت شماره مالیات بر ارزش افزوده، تکمیل و ثبت اظهارنامه مالیاتی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آیا آلمان کشور خوبی برای راه‌اندازی شرکت است؟

راه‌اندازی یک کسب و کار در آلمان حمایت‌های قانونی قوی برای ایده‌ها و نوآوری‌ها ارائه می‌دهد، بنابراین سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا حقوق خود را اعمال کنند و از مالکیت صنعتی و معنوی خود محافظت کنند. مالکیت معنوی تحت قوانین زیر محافظت می‌شود: قانون حق چاپ (UrhG) و قانون علامت تجاری (MarkenG).

آیا می‌توانم کسب و کار خود را به صورت آنلاین در آلمان ثبت کنم؟

ثبت نام آنلاین به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد تا فرم ثبت تجارت را به صورت آنلاین پر کرده و به صورت دیجیتالی به دفتر تجاری مسئول خود ارسال کنند. در حالت ایده آل، شما باید در زمان شروع فعالیت تجاری خود، کسب و کار خود را در آلمان ثبت کنید.

چگونه می‌توانم یک شرکت سهامی GmbH در آلمان راه‌اندازی کنم؟

GmbH در آلمان به حداقل یک سهامدار و سرمایه اولیه 25000 یورو ثبت می‌شود، در حالی که ارزش اسمی یک سهم باید 1 یورو باشد. حداقل 25 درصد سهم نقدی و کل سهم غیر نقدی (در صورت لزوم) باید قبل از ثبت نام پرداخت شود.

چگونه یک خارجی می‌تواند در آلمان کسب و کار راه‌اندازی کند؟

راهنمای راه‌اندازی کسب و کار در آلمان به شرح زیر است:
· کسب و کار خود را ثبت کنید
· مالیات بپردازید
· خود و شرکتتان را بیمه کنید
· خود را از قراردادها و قوانینی که بر شما تأثیر می‌گذارد آگاه کنید
· وظایف خود را به عنوان یک کارفرما انجام دهید

آیا یافتن کار در آلمان دشوار است؟

آلمان به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و با نرخ بیکاری بسیار پایین، شکارگاه غنی برای جویندگان کار بین‌المللی است، به خصوص اگر شما یک کارگر ماهر با تحصیلات دانشگاهی باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 9 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. الناز
    10 مهر 1401
    پاسخ

    سلام ببخشید میخواستم بدونم برای اینکه از طریق تحصیلی به المان بریم بعدش بخوایم بمونیم تا چندماه میتونیم دنبال کار بگردیم ؟

    • تحریریه صباویزا
      5 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  2. شمس الدین مومنی
    16 آذر 1401
    پاسخ

    سلام
    من به مدت چهار سال و نیم در آلمان به صورت قانونی کار کردم و مالیات و بازنستگی پرداخت کردم و زبان آلمانی هم در حد B1 میباشم. نیاز به مهاجرت به آلمان دارم و فرزندانم هم در آلمان میباشند. ممنون

    • تحریریه صباویزا
      31 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  3. Tamim Haidari
    20 خرداد 1402
    پاسخ

    من میخوایم بیایم المان

    • تحریریه صباویزا
      23 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا با شماره 58416-021 تماس بگیرید تا مشاوران مجموعه شما را راهنمایی کنند.

  4. حمید رضارضایی
    19 شهریور 1402
    پاسخ

    درود بر شما .
    من 42 سالمه و دیپلم کامپیوتر دارم . 17 سال سابقه در شرکت بیمه آسیا به عنوان کارمند ، بازاریاب و کارشناس دارم .آموزش فنی تعمیرات موبایل و لبتاپ من دارم میگزرونم . همسرم 39 سالشه لیسانس روانشناسی هست . دخترم هم 12 سالشه . آیا راهی برای مهاجرت قانونی برای ما وجود دارد یا خیر . سپاس

    • تحریریه صباویزا
      26 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      شماره شما ثبت شد، مشاوران مجموعه با شما تماس خواهند گرفت.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید