لوگو صبا ویزا

دوره زبان آلمانی در آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دوره زبان آلمانی در آلمان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

در هر کجای جهان که زندگی کنیم، یادگیری زبان محلی و داشتن درک درستی از آن برای زندگی روزمره و تعاملات با مردم بومی آن منطقه ضروری است. این مسأله برای تمامی افراد صدق می‌کند حتی آن‌هایی که به زبان انگلیسی (که امروز زبان اول در تعاملات جهانی محسوب می‌شود)تسلط کامل دارند، در صورتی که ساکن کشوری خارجی شوند، باز هم نیاز به یادگیری زبان‌های خاص آن کشور دارند. زبان آلمانی یکی از این زبان‌ها است که یادگیری آن برای افرادی که با هر هدفی به آلمان مهاجرت می‌کنند ضرورت دارد.

یکی از مهمترین دلایل یادگیری زبان آلمانی این است که اکثر آلمانی‌ها زبان انگلیسی را خوب صحبت نمی‌کنند در نتیجه بار یادگیری زبان انگلیسی به دوش مهاجران می‌افتد. علاوه بر این، آلمانی‌ها دید مثبتی به مهاجرانی که در کشورشان جا خوش کرده و زبان آلمانی را یاد نمی‌گیرند ندارند.

گذشته از این، دانستن زبان آلمانی برای دانشجویان و کارگران بین‌المللی از این نظر حائز اهمیت است که آن‌ها با آشنایی کافی و یا تسلط به زبان آلمانی، ایده‌ها و اصطلاحات تخصصی در کار و حرفه خود را فرا گرفته و سختی کار و زندگی در غربت برایشان به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. برای مثال، پزشکان و محققان علمی نیاز مبرمی به تسلط بر زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی دارند. به همین دلیل است که اکثر دانشگاه‌های آلمان داشتن مهارت زبان آلمانی را شرط پذیرش دانشجویان بین‌المللی قرا داده‌اند. شما حتی برای مهاجرت کوتاه مدت به آلمان تنها با هدف یادگیری زبان آلمانی، موفق به اخذ ویزای دوره زبان آلمانی شوید.

ما در این مقاله سعی بر آن داریم که تمام نکات مهم در مورد دوره های زبان آلمانی در آلمان را برای شما با جزئیات شرح دهیم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. ما در مؤسسه مهاجرتی صباویزا همراه کارشناسان خبره مهاجرتی بر آنیم تا با کمترین هزینه، افراد را یاری کنیم تا به هدف خود جامه عمل بپوشانند. پس با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مؤسسه ما بهره‌مند شوید.

سطوح یادگیری زبان آلمان

اگر بخواهیم سطح مهارت‌های زبانی یک فرد در یک زبان خارجی (مثلا زبان آلمانی) را بررسی کنیم باید بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها (سطوح CEFR) این کار را نجام دهیم. این چارچوب، روشی استاندارد برای درجه‌بندی مهارت زبان آلمانی ارائه می‌دهد که از به‌ترتیب از سطح A1 تا C2 درجه‌بندی می‌شود. دوره‌های یادگیری زبان آلمانی، بسته به تجربه قبلی زبان‌آموز، در یکی از این سطوح شروع می‌شوند که این سطح کنونی مهارت آن‌ها در زبان آلمانی معمولاً از طریق آزمون حضوری یا آنلاین بررسی می‌شود.

در ادامه به بررسی سطوح اصلی یادگیری زبان آلمانی خواهیم پرداخت:

  • A1: این سطح پایین‌ترین سطح از 6 سطح تسلط به زبان آلمانی است. سطح A1 شامل یک پایه اساسی در گرامر و واژگان زبان آلمانی و پیش‌نیازی برای کار در مشاغلی مانند مراقبت از کودکان است. دوره‌های رسیدن از صفر به این سطح معمولاً 4-6 هفته طول به‌طول می‌انجامد.
  • A2: در سطح A2 زبان‌‎آموزان قادر خواهند بود تا با جملات و واژگان پیچیده‌تری مقصود خود را بیان کنند. رسیدن به این سطح با دوره‌های 4-6 هفته‌ای امکان‌پذیر خواهد بود.
  • B1: در این سطح از زبان دستور زبان بسیار بیشتری گنجانده می‌شود. زبان‌آموزانی که به این سطح از زبان آلمانی می‌رسند می‌توانند با اعتماد بنفس بیشتر در بحث‌های گسترده‌تری که اغلب در مورد رویدادهای جاری است شرکت کنند. این سطح به‌طور کلی به 1 و B1.2 تقسیم می‌شود که گذراندن دوره‌های آن 8 هفته به‌طول می‌انجامد.
  • B2: برای رسیدن به سطح B2، زبان‌آموزان باید مدت 8 هفته دیگر را صرف یادگیری اصول زبان آلمانی در مهارت‌های نوشتاری و گفتاری کنند. در این مرحله مفاهیم و عبارات پیجیده‌تر شده و ساختار جملات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و زبان‌آموزان قادر خواهند بود تا به بحث در مورد مفاهیم مربوط به سیاست، آموزش و کار بپردازند. بنابراین در مجموع، اکثر زبان‌آموزان در عرض 14-16 هفته پس از شروع دوره 1 ساله به B2 زبان آلمانی دست پیدا می‌کنند.
  • C1: برای رسیدن به این سطح زبان‌آموزان باید بیش‌تر از 8 هفته دیگر به مطالعه بپردازند و با رسیدن به این سطح آن‌ها می‌توانند درک عمیق‌تری از نحوه خواندن جملات پیچیده آلمانی داشته باشند. زبان‌آموزان در این سطح توانایی خواندن کتاب‌های گوته را خواهند داشت.
  • C2: بالاترین مدرک زبان آلمانی، سطح C2 است که برای رسیدن به این سطح زمان بیشتری نیاز است که این اتفاق معمولاً مستلزم شرکت در کلاس‌های فردی است. با مجهز شدن به این سطح از زبان شما می‌توانید ادعا کنید که تقریباً مهارت‌های زبان آلمانی بی‌عیب و نقصی دارید و کاملاً در این زبان حرفه‌ای شده‌اید.
دوره زبان آلمانی

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان آلمانی

در پاسخ به این سؤال بسیار معمول باید گفت که سرعت یادگیری افراد به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از افراد به سادگی یک زبان را می‌آموزند این درحالی است که یادگیری همان زبان برای سایر افراد مساوی است با تحمل سختی‌ها و چالش‌های متعدد. برخی زمان بیشتری برای یادگیری خود کنار می‌گذارند و در طول اوقات شبانه‌روز خود را با یادگیری لغات و تمرین جملات زبان آلمانی مشغول می‌کنند اما برخی دیگر این خلاء را با شیوه‌ای دیگر و از طریق شرکت‌ در دوره‌های زبانی که کالج‌ها برگزار می‌کنند و یا با معلمان خصوصی زبان آلمانی پر می‌کنند.

تسلط به سطوح مختلف زبان آلمانی در بازه‌های زمانی متفاوت اتفاق می‌افتد مثلا برای اکثر افراد رسیدن از سطح صفر زبان آلمانی به سطح B1 تنها دو ماه به طول می‌انجامد اما تسلط کامل به این زبان ممکن است است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها طول بکشد.

هزینه یادگیری آلمانی در آلمان

دوره‎‌های زبان آلمانی در آلمان معمولا رایگان نیستند. اما امکان یادگیری زبان آلمانی در آلمان با بورسیه تحصیلی فراهم است و برخی از دانشگاه‌ها در خود “مراکز زبان” راه‌اندازی کرده‌اند که دوره‌های یارانه‌ای یا رایگان برگزار می‌کنند. بیشتر کمک‌های مالی و هزینه‌های یادگیری زبان آلمانی دانشجویان بین‌المللی توسط مؤسسه DAAD پرداخت می‌شود. پس اگر شما به اندازه کافی برای شرکت در کلاس‌های زبان آلمانی در آلمان پول ندارید می‌توانید خدمات این مؤسسه را بررسی کنید.

هزینه دوره‌های زبان آلمانی گروهی در یک مدرسه خصوصی در آلمان مبلغی حدود 10 یورو به ازای هر ساعت آموزش است. هزینه دوره‌های پولی به ازای هر سطح  CEFR ممکن است تا حدود 790 یورو متغیر باشد. برای شرکت  در برخی از دوره‌ها شما باید حداقل 200 یورو برای هر سطح پول پرداخت کنید در حالی که برای شرکت در کلاس‌های کالج‌های برتر برای گذراندن هر سطح باید مبالغی حدود 1000-1500 یورو را پرداخت کنید.

بهتر آن است که قبل از شرکت در هر دوره‌ای با دانشگاه یا کارفرمای خود مشورت کنید تا مرکز ارزان و مناسبی برای یادگیری زبان آلمانی در آلمان پیدا کنید.

شرایط یادگیری رایگان زبان آلمانی در آلمان

معمول‌ترین راه برای یادگیری زبان آلمانی به صورت رایگان داشتن یک پارتنر زبان آلمانی زبان است که شما را در ساختن جملات و یادگیری درست عبارات کمک کند. یا اینکه می‌توانید در کالج‌های محلی (Volkshochschule)ثبت‌نام کنید و با هزینه بسیار کم در کلاس‌های گروهی این کالج‌ها شرکت کنید.

کاربرد یادگیری زبان آلمانی

اکثر دانشجویان بین‌المللی که به آلمان مهاجرت می‌کنند، بلافاصله پس از ورودشان به این کشور برای شرکت در یک دوره یک ساله زبان آلمانی درخواست می‌دهند. اگر شما همیکی از این دانشجویان هستید، بهتر آن است که در یک کالج زبان ثبت‌نام کرده و با اطمینان خاطر به گذراندن دوره‌های آن پرداخته و به سطح موردنیاز زبان آلمانی برسید. یکی از مهمترین و معتبرترین مؤسسات برگزارکننده دوره‌های زبان آلمانی، مؤسسه گوته است.

اگر سطح کنونی زبان آلمانی شما مقدماتی نیست سعی کنید در دوره‌ای ثبت‌نام کنید که در مدت کوتاه‌تری شما را به سطح C1  و C2 برساند و با گذراندن یک سال در کالج‌های معتبر زبان می‌توانید به بالاترین سطح از زبان برسید. فقط کافیست فرم درخواست را در کالج مورد نظر خود پر کنید.

ویزای دوره زبان آلمانی

اکثر دانشجویانی که برای گذراندن دوره زبان آلمانی در آلمان اقدام می‌کنند باید ویزای دوره زبان آلمانی را دریافت کنند. این ویزا برای افراد خارج از اتحادیه اروپا است که باید در دوره فشرده زبان سه ماهه تا یک ساله شرکت کنند، ضروری است. این ویزا نیز مانند سایر ویزاهای آلمان، شرایط خاص خود را برای ارائه یک درخواست موفقیت‌آمیز دارد پس قبل از هر اقدامی باید با این نوع از ویزای آلمان و فرآیند مربوط به آن به طور کامل آشنا شوید.

در آلمان سه نوع ویزای دانشجویی وجود دارد: ویزای تقاضای تحصیل در آلمان، ویزای دوره زبان آلمانی در آلمان و ویزای دانشجویی استاندارد. در ادامه به بررسی ویزای دوره زبان آلمانی خواهیم پرداخت.

شهروندان منطقه اقتصادی اروپا، اتحادیه اروپا و سوئیس می‌توانند بدون نیاز به ویزا در دوره‌های فشرده زبان آلمانی شرکت کنند اما این مسأله برای شهروندان سایر کشورها امکان‌پذیر نبوده و پیش از شروع دوره باید ویزای دوره زبان آلمانی در آلمان را تهیه کنند.

باید توجه داشته باشید که با استفاده از این ویزا نمی‌توانید برای مدرک تحصیلی اقدام کنید و همچنین این ویزا پس از پایان دوره زبان‌آموزی به ویزای دانشجویی قابل تبدیل نخواهد بود. پس اگر شما می‌خواهید که پس از گذراندن این دوره به تحصیل در آلمان در رشته دانشگاهی موردعلاقه خود بپردازید باید پس از پایان یافتن دوره زبان‌آموزی یه کشور خود بازگشته و به صورت جداگانه برای ویزای تحصیلی آلمان درخواست دهید.

آن دسته از افرادی که پیش‌تر در یک دوره تحصیلی پذیرش گرفته‌اند اما نیاز به گذراندن دوره زبان داشته‌اند، می‌توانند قبل از مهاجرت به آلمان کارهای ویزای دانشجویی و ویزای دوره زبان را با هم انجام دهند.

دوره های زبان کشور آلمان

مدارک لازم برای ویزای دوره زبان

مواردی که در ادامه می‌آید چک لیست درخواست ویزای زبان است:

  • پاسپورت معتبر
  • 3 عدد عکس پاسپورت بیومتریک
  • 3 عدد فتوکپی پاسپورت
  • مدارک لازم برای اثبات سلامت جسمانی
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی، از طریق یک حساب مسدود شده (Sperrkonto) یا روش‌های دیگر، مانند نامه حمایت مالی
  • مدرک پذیرش/ثبت‌نام در دوره حداقل 18 ساعت در هفته.
  • انگیزه‌نامه
  • مدرک اقامت
  • مدرک تحصیلی از کشور خود (مانند دیپلم دبیرستان، گواهی مدرک)
  • نامه رسمی مرخصی کارمند (در صورت لزوم)

بیمه درمانی برای دانشجویان دوره زبان

دانشجویان خارجی غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس که در دوره زبان بین سه ماه تا یک سال ثبت‌نام می‌کنند، علاوه بر اینکه باید برای ویزای دانشجویی دوره زبان تخصصی درخواست دهند، باید مدرک بیمه مراقبت‌های بهداشتی برای دریافت ویزای زبان بگیرند. با این وجود، دانشجویان دوره زبان نمی‌توانند در سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی ثبت‌نام کنند. به این معنی که شما باید در طول دوره خود از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنید و بدون اثبات این موضوع نخواهید توانست برای دریافت ویزای دوره زبان آلمانی خود اقدام کنید.

در این مرحله، شما پس از انجام ثبت‌نام در یک مؤسسه بیمه خصوصی مراقبت‌های بهداشتی، باید گواهی این بیمه را دریافت کرده و همراه خود در جلسه مصاحبه ویزای زبان خود داشته باشید.

فرآیند دریافت ویزای دوره زبان آلمانی

  • گرفتن وقت برای مصاحبه ویزا : اولین مرحله برای گرفتن ویزای دوره زبان آلمانی شرکت در مصاحبه ویزا است. برای شرکت در این مصاحبه‌ها شما در صف انتظار قرار خواهید گرفت پس بنابراین، باید در اسرع وقت اقدام کرده و در خلال زمانی که دارید تمام اسناد لازم را جمع‌آوری کنید.
  • پر کردن فرم درخواست: ممکن است برای متقاضیان امکان پر کردن فرم درخواست به‌صورت آنلاین وجود داشته باشد و یا اینکه آن را دانلود کرده و دستی پر کنند. اما باید در پر کردن این فرم دقت لازم را به خرج دهید زیرا اگر اشکالی در پر کردن اطلاعات لازم صورت گیرد، ممکن است باعث تاخیر در پردازش ویزای شما شود.
  • ایجاد یک حساب مسدود شده (یا سایر مدارک مالی): شما به عنوان یک متقاضی ویزای دوره زبان آلمانی باید ثابت کنید که از پس هزینه‌های زندگی و اقامت در طول این دوره برخواهید آمد. مبلغی که شما باید به صورت ماهیانه در آلمان در حساب خود داشته باشید حدود 900 یورو است، که این مبلغ میانگین هزینه‌های زندگی یک دانشجو است.

حساب مسدود شده نوع خاصی از حساب بانکی است که به امکان را برای متقاضی فراهم می‌کند که مبلغ تمکن مالی خود را قبل از مهاجرت به آلمان به این حساب واریز کنند. شما همچنین می‌توانید با ارائه نامه‌ای از والدین یا حامی مالی خود مبنی بر تعهد بر پوشش هزینه‌های زندگی شما در آلمان، بدون ایجاد حساب مسدود شده از این مرحله عبور کنید.

  • بیمه سلامت: از آنجایی که متقاضیان شرکت در دوره زبان آلمانی ، واجد شرایط ثبت‌نام در سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی نیستند باید تا اتمام مدت دوره، تحت پوشش بیمه خصوصی قرار گیرند.
  • جمع‌آوری تمام مدارک مورد نیاز: باید پیش از شرکت در مصاحبه، تمام مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کرده و در جلسه مصاحبه همراه داشته باشید.
  • شرکت در مصاحبه ویزا: مصاحبه ویزای دوره زبان آلمانی بسیار کوتاه بوده و تنها ده دقیقه به‌طول می‌انجامد. مکان برگزاری این مصاحبه در کنسولگری، دفتر ویزا یا سفارت آلمان در کشور شما خواهد بود. سؤالاتی که از شما پرسیده می‌شود غالباً در مورد انگیزه شما برای گذراندن دوره زبان در آلمان خواهد بود.

گواهینامه‌ها و آزمون‌های معتبر برای گذراندن دوره‌ زبان آلمانی

در صورتی که در یکی از این آزمون‌ها شرکت کنید، می‌توانید گواهینامه رسمی و معتبری دریافت کنید:

  • آزمون زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی (TestDaF)
  • مدرک زبان آلمانی موسسه گوته (GDS)
  • دیپلم زبان آلمانی کنفرانس دائمی وزرای آموزش و پرورش و امور فرهنگی سطح دو (DSD)
  • telc Deutsch C1 Hochschule (گواهی زبان اروپایی)،
  • DSH II یا III (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)،

چه اقداماتی با ویزای دوره زبان آلمانی امکان‌پذیر نیست؟

شما با داشتن این ویزا نمی‌توانید این کارها را انجام دهید:

  • ویزای دوره زبان را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید
  • آن را به مجوز کار تغییر دهید
  • به انجام شغل با درآمد بپردازید
  • شروع به تحصیل در دانشگاه کنید
  • برای پذیرش دانشگاه اقدام کنید

مدت زمان اعتبار ویزای دوره زبان آلمانی

ویزای دوره زبان آلمانی زبان‌آموزان تا زمانی که دوره زبان خود را به پایان برسانند معتبر است. به این معنی که دوره زبان آلمانی از 3 ماه تا یک سال به‌طول می‌انجامد، به همین ترتیب ویزای زبان آلمانی نیز بین 3 تا 12 ماه معتبر است. باید گفت که تمدید ویزای دوره زبان آلمانی تا یک سال امکان‌پذیر است.

دوره زبان در کشور آلمان

امکان کار با ویزای دوره زبان آلمانی

متقاضیان این ویزا در صورتی که در دوره‌های فشرده زبان آلمانی شرکت نکرده باشند، می‌توانند 280 روز در سال و به صورت پاره‌وقت (حداکثر تا 20 ساعت در هفته ) و یا 140 روز به صورت تمام وقت کار کنند.

لیست دوره‌های زبان آلمانی در آلمان

  • دوره یادگیری زبان آلمانی “Let’s get started” ، توسط موسسه فناوری Deggendorf ارائه می‌شود. زبان‌آموزان در این دوره آموزشی می‌توانند به سطوح زبان آلمانی B1، آلمانی B2 و آلمانی C1 مسلط شوند.
  • دوره ” German Language and Culture” که توسط دانشگاه بین‌المللی تابستانی و زمستانیFUBiS – Freie Universität Berlin International ارائه می‌شود. زبان‌آموزان با گذراندن این دوره می‌توانند به سطوح زبانی آلمانی A1، آلمانی A2، آلمانی B1، آلمانی B2 و آلمانی C1 مسلط شوند.
  • German Intensive Language Course توسط دانشگاه بین‌المللی VICTORIA ارائه می‌شود. زبان‌آموزان با گذراندن این دوره زبانی می‌توانند به سطوح زبان آلمانی A1، آلمانی A2، آلمانی B1، آلمانی B2، آلمانی C1 و آلمانی C2 مسلط شوند.
  • German Language Course توسط آکادمی زبان ارائه می‌شود. زبان‌آموزان می‌توانند به سطوح زبان آلمانی A1، آلمانی A2، آلمانی B1، آلمانی B2، آلمانی C1 و آلمانی C2 مسلط شوند.

سخن آخر

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید اما یادگیری زبان آلمانی برای شما دشوار است، می‌توانید با شرکت در دوره‌های زبان آلمانی که در آلمان برگزار می‌شود، تا حدود زیادی سختی یادگیری زبان آلمانی را برای خود هموار کنید. از آنجایی که مهاجرت به آلمان در بردارنده ارتباط روزمره با آلمانی‌هاست، یادگیری زبان آلمانی برای مهاجران این کشور ضروری است. اما برای شرکت در این دوره زبان آلمانی شما به ویزای دوره زبان آلمانی نیاز دارید. در این مقاله تمام جزئیات مربوط به این نوع از ویزا و نیز چند و چون شرکت در دوره زبان آلمانی در آلمان را برای شما برشمردیم.

همچنین می‌توانید با تماس با کارشناسان مشاوره ما در مؤسسه صباویزا و بهره‌مند شدن از مشاوره رایگان، هزینه‌های مهاجرت خود را به حداقل رسانیده و به بهترین شکل ممکن و در اسرع وقت ویزای دوره زبان آلمانی خود را بگیرید. پس اگر برای زمان خود ارزش قائلید، در این مسیر دشوار به یاری ما نیاز خواهید داشت.

سوالات متداول

آیا برای تحصیل در آلمان زبان آلمانی نیاز است؟

بله، برای رشته‌هایی که به زبان آلمانی تدریس می‌شوند قطعا لازم است که به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشید. برای پذیرش در یک دوره دانشگاهی در آلمان دانشجویان باید سطح زبان آلمانی خود را به‌عنوان پیش نیاز ثابت کنند و این سطح از زبان آلمانی برای درخواست ویزای دانشجویی نیز ضروری است. مؤسساتی مانند انستیتو گوته دوره‌های زبان آلمانی معتبری را ارائه می‌دهند.

آیا می‌توان بدون داشتن مهارت زبان آلمانی به آلمان مهاجرت کرد؟

ساده بگوییم که شاید بتوانید با داشتن تسلط نسبی به زبان انگلیسی در شهرهای بزرگ آلمان تا حدی دوام بیاورید و زندگی کنید اما در شهرهای کوچک‌تر که مردم محلی به زبان انگلیسی آشنایی کافی ندارند، بدون داشتن مهارت زبان آلمانی زندگی و کار برای مهاجران بسیار سخت و چالش‌برانگیز است. پس بهتر آن است که پیش از اقدام به مهاجرت به این کشور، ابتدا زبان آلمانی خود را تقویت کنید.

چگونه می‌توان ویزای زبان آلمانی گرفت؟

برای دریافت این نوع ویزا هم مانند بقیه ویزاهای آلمان، متقاضی باید ویزای دوره زبان آلمانی را باید از طریق کنسولگری یا سفارت آلمان کشور خود انجام دهد. البته مشروط بر اینکه شرایط لازم برای اخذ این ویزا را داشته باشید و هزینه ویزای دوره زبان را که 60 یورو است بپردازید. علاوه بر این، پیش از درخواست شما باید شخصاً در مصاحبه ویزا شرکت کنید.

آیا می‌توان با ویزای دوره زبان در آلمان به کار مشغول شد؟

بله، می‌توانید اما در صورتی‌که در دوره‌های فشرده زبان شرکت کرده باشید واجد شرایط کار در آلمان نخواهید بود.

مدت زمان دوره زبان آلمانی در آلمان چقدر است؟

دوره زبان آلمانی در آلمان از سه تا دوازده ماه بسته به سطح زبانی شما متغیر است. متقاضیان دوره فشرده زبان آلمانی باید هر هفته به مدت حداقل 18 ساعت به یادگیری زبان آلمانی مشغول شوند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید