لوگو صبا ویزا

تمکن مالی فرانسه (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تمکن مالی فرانسه و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

کشور فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و واقع در اروپای غربی است. پایتخت معروف این کشور پاریس است. فرانسه با کشورهایی مانند آلمان، سوئیس، موناکو، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک و لوکزامبورگ دارای مرز زمینی است. این کشور پس از آلمان پرجمعیت‌ترین کشور اروپا به شمار می‌آید. جمهوری فرانسه دارای تاریخ و فرهنگی غنی می‌باشد و از گذشته‌های دور، مهد پرورش اندیشمندان، دانشمندان و هنرمندان بسیار بوده است. این کشور با داشتن مناظر زیبا و میراث تاریخی غنی هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مطلب با مزایای مهاجرت به فرانسه آشنا می‌شوید و روش اقامت تمکن مالی فرانسه را به عنوان یکی از روش‌های پرطرفدار مهاجرت به این کشور بررسی خواهیم کرد.

فهرست عناوین

اقامت تمکن مالی چیست؟

اقامت تمکن مالی روشی است که در آن، فرد متقاضی باید توانایی اثبات این را داشته باشد که از قدرت مالی کافی برای زندگی بلند مدت به همراه خانواده خود در کشور مقصد برخوردار است، دارای یک منبع درآمد ثابت خارجی است و بدون انجام کار در بازارهای جهانی، می‌تواند یک زندگی کامل را در کشور مقصد مدیریت کند. معمولا متقاضی این نوع اقامت، برای اثبات ادعای خود، باید یک حساب بانکی بین‌المللی افتتاح کنند و یک سپرده در حدودی که دولت کشور مقصد تعیین کرده است، در آن قرار دهد. همچنین این حساب باید در مدت حضور فرد و اعضای خانواده در کشور مقصد، دست نخورده باقی بماند. در بین کشورهایی که این نوع اقامت را برای مهاجران در نظر دارند، کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا از شرایط بهتری برخوردار هستند.

مزایای مهاجرت به فرانسه

کشور فرانسه شرایط مناسبی را برای مهاجران در نظر گرفته است. این کشور با داشتن شرایط مطلوب زندگی، امید به زندگی بالا و شاخص‌های بالای توسعه انسانی است. این کشور عضو ناتو، گروه بیست، گروه هشت، سازمان توسعه و تجارت جهانی می‌باشد. این کشور در مناطق مختلف دارای آب‌وهوای متفاوتی است و تقریبا همه نوع اقلیم در آن دیده می‌شود. در ادامه به برخی دیگر از مزایای مهاجرت به فرانسه و اقدام به اخذ اقامت تمکن مالی این کشور اشاره خواهیم کرد:

  • آموزش و پرورش سالم و قوی
  • تاریخ و هنر غنی
  • آب‌وهوای مطبوع (چهار فصل)
  • اتباع بسیار خون‌گرم و مهمان‌نواز فرانسه
  • نظام آموزشی ارزان
  • مهاجرت بدون نیاز به مدرک زبان با شرکت در کالج‌های فرانسه
  • امکانات مراقبت‌های درمانی بسیار خوب
  • هزینه زندگی متوسط
  • زمان رفت‌وآمد ترافیکی پایین
  • شاخص آلودگی پایین (عالی)
  • شاخص کیفیت زندگی (F) خیلی بالا
  • امکان افتتاح حساب بانکی مسترکارت و ویزاکارت
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در موسسات آموزشی با کیفیت و معتبر فرانسوی
  • سفر بدون ویزا به 26 کشور حوزه شینگن

مهم‌ترین روش‌های اخذ اقامت فرانسه

برای اخذ اقامت فرانسه روش‌های بسیاری وجود دارد. بررسی شرایط فرد متقاضی از نظر سن و میزان تحصیلات او، رشته و گرایش تحصیلی، میزان تمکن مالی و سابقه شغلی، می‌تواند در انتخاب روش مهاجرت او به فرانسه تاثیرگذار باشد. در ادامه این بخش به برخی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به کشور فرانسه اشاره می‌کنیم و هریک را به اختصار توضیح می‌دهیم:

  • مهاجرت کاری به فرانسه: متقاضی این روش، باید از یک کارفرمای معتبر دعوت‌نامه دریافت کند. فرد می‌تواند از طریق این دعوت‌نامه وارد کشور فرانسه شود و پس از گذشت 5 سال برای اقامت دائم خود و سپس تابعیت کشور فرانسه اقدام کند. از جمله شرایط این روش، برخورداری از شرایط سنی، مدرک تحصیلی و سوابق تحصیلی و داشتن کار و سابقه شغلی است.
  • مهاجرت تحصیلی به فرانسه: مهاجرت تحصیلی به فرانسه به علت شرایط مناسب نظام آموزشی این کشور و شرایط رضایت بخش زندگی در این کشور، محبوبیت بالایی در بین دانشجویان دارد. همچنین شما می‌توانید در سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در این کشور مشغول به تحصیل شوید. همچنین دانشجویان بین‌المللی در فرانسه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می‌توانند 20 ساعت در هفته و در مقطع دکتری 40 ساعت در هفته مشغول به کار باشند
  • مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری (ثبت شرکت) و اقامت تمکن مالی فرانسه: این دو نوع از اقامت دارای شرایط و قوانین خاص خود هستند که بسیاری از افراد، این رو روش را باهم اشتباه می‌گیرند. در ادامه مطلب، برای جلوگیری از این اشتباه، مفصلا به بررسی این دو نوع مهاجرت و تفاوت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت

مدت اعتبار اقامت تمکن مالی فرانسه

اقامت فرانسه برای سرپرست خانواده و همسرش، در بدو ورود یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. همچنین این اقامت برای فرزندان زیر 18 سال خانواده به صورت 5 ساله ثبت می‌شود که قابل تمدید است. با گذشت حداقل 5 سال از اقامت سرپرست و خانواده‌اش، این امکان وجود دارد که درصورت واجد شرایط بودن متقاضی، و بر اساس شرایطی مانند میزان حضور در فرانسه و شرایط تحصیل فرزندان در این کشور، اقامت او برای 10 سال دیگر تمدید شود و سپس به حالت دائم دربیاید. اگر دارای درآمد حداقل 3 هزار یورویی در ماه هستید و سابقه سفر به حوزه شینگن را دارید، اقامت تمکن مالی فرانسه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

اقامت تمکن مالی فرانسه

اقامت تمکن مالی یا خود حمایتی، یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به فرانسه است. این روش مناسب افرادی است که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند. افراد با اقامت تمکن مالی فرانسه می‎توانند از بسیاری از امکانات این کشور مانند اقامت بلندمدت و دائم، حق رانندگی و اخذ گواهینامه، دریافت وام از بانک‌های فرانسه و سفر به کشورهای عضو شینگن بهره‌مند شوند. اما شرط اصلی در این روش، اثبات تمکن مالی و همچنین اثبات توانایی زندگی در فرانسه بدون نیاز به داشتن شغل در این کشور است. در ابتدا به متقاضیان اقامت یک ساله داده می‌شود که در طول این یک‌سال، شهروندی آن‌ها و شرایط تحصیل فرزندانشان در نظر گرفته می‌شود. اقامت تمکن مالی فرانسه سال به سال قابل تمدید است. پس از 5 سال، فرد متقاضی می‌تواند برای اخذ اقامت 10 ساله یا دائم اقدام کند.

میزان تمکن مالی لازم برای متقاضی اصلی 40 هزار یورو، برای همسر 20 هزار یورو و برای هریک از فرزندان 10 هزار یورو است، که برای اقدام به این روش مهاجرتی می‌توانید معادل این میزان را در حسابی که در ایران دارید، قرار دهید و دارایی خود را اثبات کنید. پس از اثبات دارایی خود می‌توانید برای بقیه مراحل مهاجرت خود به فرانسه اقدام کنید.

مزایای اقامت تمکن مالی فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق خود حمایتی یا اقامت تمکن مالی فرانسه، مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به این نکته اشاره کرد که ریسک از دست دادن سرمایه در این روش وجود ندارد. از آن‌جایی که لازم نیست سرمایه اضافی را در این کشور صرف کنید، فقط باید در حساب بانکی خود در ایران، دارایی خود را اثبات کرده باشید. از دیگر مزایای این روش اقامت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرد دارای اقامت تمکن مالی فرانسه، اجازه سفر در ناحیه شینگن و دسترسی به کشورهای قاره اروپا را دارد و می‌تواند در هر موقع از سال، به این کشورها سفر کند
  • امکان پذیرش شهروندی فرانسه برای افراد دارای این اقامت امکان‌پذیر است
  • امکان همراه آوردن خانواده (با تمکن مالی کافی برای همه اعضا)
  • عدم نیاز به مدرک زبان یکی از مهم‌ترین مزایای این روش است. متقاضیان فقط با یادگیری سطح A1 زبان فرانسوی (یادگیری اعداد و حروف، معرفی خود، آدرس پرسیدن و خرید کردن) می‌توانند وارد این کشور شوند و در فرانسه با استفاده از دوره‌های زبان فرانسوی، زبان خود را تا زمان درخواست اقامت دائم و شهروندی، روزبه‌روز تقویت کنند

شرایط لازم و مخارج اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه شرایطی وجود دارد که متقاضی ملزم به رعایت آن‌ها می‌باشد. عدم رعایت این شرایط می‌تواند موجب برگشت خوردن درخواست شما شود. برای مثال، سوء سابقه کیفری می‌تواند باعث ریجکت شدن درخواست متقاضی شود. بقیه این شرایط عبارتند از:

  • داشتن سن کافی برای درخواست
  • اثبات تمکن مالی فرد و دارایی‌های او: فرد متقاضی باید در حساب بانکی خود 40 هزار یورو و برای همسرش 20 هزار یورو و به ازای هر فرزند 10 هزار یورو تمکن مالی داشته باشد. همچنین داشتن حداقل مبلغ 1300 یورو درآمد غیر شغلی ثابت ماهیانه برای خود فرد، مبلغ 1400 یورو برای همسرش و به ازای هر فرزند زیر 18 سال، 750 یورو درآمد درخواستی لازم است. (یعنی فرد درصورت داشتن همسر و یک فرزند، باید حداقل ماهیانه 5150 یورو درآمد خود را اثبات کند)
  • اخذ ویزای خاص نوع D که توسط سفارت فرانسه در کشور مبدا صادر شده باشد
  • دریافت سود پایدار از یک منبع قانونی (حداقل 3 هزار یورو برای فرد اصلی)
  • تنظیم قرارداد بیمه سلامت
  • منابع تمکن مالی فرد باید مورد تایید دولت فرانسه قرار گیرد. این منابع شامل سپرده بانکی، سند ملکی، سهام شرکت‌ها، موسسات و کارخانجات، حقوق بازنشستگی و سایر منابع رسمی می‌شود
  • متقاضی اصلی باید سابقه سفر به کشورهای عضو شینگن را داشته باشد
  • متقاضی باید سابقه ریجکتی از حوزه شینگن نداشته باشد

 

مدارک مورد نیاز برای اقامت تمکن مالی فرانسه

در روند اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه مدارکی وجود دارد که متقاضی باید نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کند. اقدام برای تهیه هرچه سریع‌تر این مدارک می‌تواند شما را در مراحل اخذ اقامت از فرانسه یاری کند. برخی از این مدارک در بخش زیر شرح داده شده‌اند:

  • تکمیل فرم‌های ایالتی و به همراه داشتن انگیزه‌نامه (اجباری)
  • پاسپورت خارجی با ویزای معتبر نوع D؛ علاوه بر این، پاسپورت شما باید حداقل یک سال و یک ماه دیگر اعتبار داشته باشد
  • شناسنامه با اعتبار کافی (گذرنامه داخلی)
  • کارت شناسایی یا مجوز اقامت در کشور فرانسه (اجازه اقامت یا کارت اقامت دائم)
  • رسیدهای مربوط به پرداخت هزینه‌های دولتی
  • برداشت از حساب بانکی با تعیین مبلغ مانده حساب
  • تایید اشتغال (قرارداد کاری یا گواهی اشتغال) یا تایید وجود کسب‌وکار شخصی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • قرارداد خرید و فروش ملک یا قرارداد اجاره مسکن
  • داشتن اجاره نامه معتبر
  • داشتن حداقل یک سند شش دانگ

شرایط تمدید اقامت تمکن مالی فرانسه

تمدید اقامت در هر سال وابسته به 3 فاکتور حفط درآمد ثابت ماهیانه است. این یعنی سرپرست و فرزندان بالای 18 سال سالانه 36 هزار یورو، همسر 18 هزار یورو و فرزندان زیر 18 سال هرکدام 9 هزار یورو. علاوه بر این، داشتن آدرسی معتبر در کشور فرانسه و داشتن بیمه درمانی معتبر و نامه اشتغال به تحصیل از مدارس یا دانشگاه‌های فرانسه، از شروط الزامی تمدید اقامت هستند. در پایان هر سال متقاضی با دارا بودن تمامی شرایط ابتدای پروسه، می‌تواند اقدام به تمدید اقامت تمکن مالی خود بکند.

تفاوت اخذ اقامت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری با تمکن مالی

هرساله بسیاری از مهاجران به دنبال مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت هستند. به خصوص افرادی که ایده‌های جدیدی در تخصص خود دارند و تمکن کافی برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه را ندارند. این کشور به دلیل داشتن استانداردهای اصلی سرمایه‌گذاری مانند ریسک پایین در سرمایه‌گذاری و رشد مثبت اقتصاد این کشور، مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است. درصورتی که می‌خواهید ایده کاری خود را در فرانسه اجرا کنید، می‌توانید از این طریق اقدام به اخذ ویزای فرانسه کنید.

در صورت تایید بیزنس پلن، در ابتدا به افرادی که شرکت را با مسئولیت محدود ثبت کرده‌اند، ویزای یک ساله داده می‌شود که قابل تمدید است. پس از گذشت 3 سال از فعالیت شرکت، درصورت وجود رضایت ارباب رجوع و داشتن رزومه خوب، افراد می‌توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند. همان‌طور که در این بخش ذکر شد، تفاوت‌های بسیاری بین دو روش ثبت شرکت و اقامت تمکن مالی فرانسه وجود دارد. در ادامه با بررسی روش ثبت شرکت در فرانسه این تفاوت را بررسی می‌کنیم:

ثبت شرکت در فرانسه؛ نقطه مقابل روش تمکن مالی

متقاضی می‌تواند با ثبت شرکت در کشور فرانسه با مسئولیت محدود، در این کشور سرمایه‌گذاری کند. در این روش به دو نفر سهام‌دار نیاز است؛ هرچند که فرد می‌تواند به‌صورت انفرادی هم شرکت خود را ثبت کند. نکته مهم این‌جاست که سرمایه مورد نظر برای شروع به کار شرکت، با توجه به بیزنس پلنی (Business Plan) که برای آن در نظر گرفته شده است، مشخص می‌شود.

ارائه بیزنس پلن یا همان طرح تجاری برای افرادی که مایل به اخذ ویزای فرانسه از طریق ثبت شرکت هستند، الزامی است. البته باید توجه داشت که ارائه یک طرح تجاری مورد تایید دولت فرانسه، نیازمند دانش کامل از شرایط بازار در فرانسه می‌باشد. پس این روش کاملا با روش اقامت تمکن مالی فرانسه متفاوت است. ثبت شرکت برای شروع به کار در فرانسه است، ولی تمکن مالی برای گذران زندگی در فرانسه و عدم اشتغال در این کشور است.

رضایت از زندگی در فرانسه، مهر تاییدی بر اخذ اقامت تمکن مالی این کشور

میزان رضایت افراد از مهاجرت به کشور فرانسه، از نظر زیبایی فضای شهری و وجود امکانات، بیش از 75 درصد اعلام شده است. برخی بر این باورند که زندگی در پایتخت فرانسه، پاریس، کمی هزینه‌بر است. این نظریه کاملا درست است، اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد؛ این که تحصیل در پایتخت این کشور و یافتن شغل مناسب با رشته تحصیلی، نسبت به بقیه شهرها آسان‌تر است.

با این وجود که مخارج زندگی در شهرهای بزرگ بالاتر است، به همین میزان درآمدزایی نیز وضعیت بهتری دارد. با توجه به مزایای زندگی در فرانسه مانند پروسه‌های پزشکی و درمانی که رضایت 89 درصدی مردم را جلب کرده است، شما می‌توانید با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه وارد این کشور شوید و در امنیت و آرامش زندگی کنید. همچنین این روش به افرادی که قصد گذراندن دوره بازنشستگی خود در شرایطی ایده‌آل را دارند نیز، به شدت پیشنهاد می‌شود.

محبوب‌ترین شهرهای فرانسه برای اقامت تمکن مالی

همان‌طور که در مطلب ذکر کردیم، فرانسه یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپا و سراسر جهان است که سالیانه افراد زیادی برای تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری وارد آن می‌شوند. شهرهای بسیاری در فرانسه وجود دارد که آشنایی با محبوب‌ترین آنها برای اقامت تمکن مالی فرانسه، با توجه به هدفی که از مهاجرت دارید و جزئیات شرایط شما، می‌تواند در انتخاب مناسب‌ترین شهر برای شما کارساز باشد. توجه داشته باشید که این شهرها از نظر مهاجرپذیری لیست شده اند و ملاک اصلی، شرایط اقامت و سطح زندگی در این شهرها می‌باشد.

پاریس؛ پایتخت فرانسه

شهر پاریس که به شهر نورها (City of Lights) معروف است، یک کلان شهر صنعتی با چشم‌اندازهای بسیار زیبا است که موزه‌های هنری بسیار مشهوری همچون موزه لوور یا Musee d’Orsay در این شهر برای بازدید مهاجران و گردشگران وجود دارد. پاریس، پایتخت مد جهان، شهر کافه‌های قدیمی و رستوران‌های ستاره دار و دانشگاه‌های برتر دنیا است، که از محبوب‌ترین شهرهای دنیا برای گردشگران، دانشجویان و سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید. زندگی در این شهر که شاعران، نمایش‌نامه نویسان و روزنامه‌نگاران بسیاری را در تاریخ خود داشته است، از هر نظر در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. پس برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، بهترین انتخاب، شهر پاریس محسوب می‌شود.

شهر نانت فرانسه

شهر نانت، به عنوان یکی از بهترین شهرها خصوصا برای کار در فرانسه معروف شده است. این شهر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای فرانسه شهرت دارد و سرزندگی در این شهر ملموس است. اما زیبایی‌های طراحی محیط شهر را مانند پاریس ندارد. شما می‌توانید در اوقات فراغت خود در داخل و اطراف این شهر گشت و گذار کنید و بناهای هنری عجیب و جالب توجهی که در پارک‌ها، باغ‌ها و خیابان‌ها هستند را تماشا کنید.

به نظر می‌رسد که در پروژه نوسازی این شهر، تمامی فضاها مورد توجه قرار گرفته‌اند و حتی برخی از انبارهای صنعتی قدیمی شهر نانت، برای ساخت کافه‌های سنتی و استودیوها بازسازی شده‌اند. علاقه بالای مردم نانت به فرهنگ و هنر کلاسیک، یکی از بهترین ارکسترهای سمفونیک فرانسه و یک مرکز برتر اپرا در نانت واقع شده‌اند. این شهر بخاطر سرزندگی، آرامش و فرهنگ بالایی که دارد به عنوان یکی از بهترین شهرها برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه شناخته شده است.

شهر لیون فرانسه

لیون بعد از پاریس و مارسی سومین شهر بزرگ فرانسه است. مسلما این شهر نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر فرانسه کیفیت بالای زندگی را ارائه می‌دهد و از نظر داشتن غذاهای بسیار خوشمزه در سراسر جهان مشهور است. لیون با داشتن 2000 رستوران که بسیاری از آن‌ها ستاره‌های میشلن (یک معیار معتبر در امتیازدهی به رستوران‌ها) را در اختیار دارند، همچنان شهرت خود را به عنوان پایتخت غذا در فرانسه حفظ کرده است. پروژه‌های ساخت و ساز شهری در لیون در حال انجام هستند و این شهر روز به روز در حال گسترش است. لیون به علت تجارت پررونقی که در آن جریان دارد به مکانی محبوب برای مهاجرانی که قصد اخذ اقامت تمکن مالی یا راه‌اندازی کسب‌وکار در فرانسه را دارند، تبدیل شده است.

شهر تولوس فرانسه

تولوس یک شهر عالی برای خانواده‌های فعال و جوان است که به دنیال یک زندگی مهیج با امکانات آموزشی درجه یک برای کودکانشان هستند. شهر تولوس مورد توجه فرانسوی‌ها و مهاجران بسیاری قرار دارد و اغلب به عنوان بهترین مکان برای زندگی در فرانسه انتخاب شده است. تولوس چهارمین شهر بزرگ فرانسه است و به لطف رنگ سقف‌ها و آجرهای صورتی رنگ اطراف این شهر، لقب شهر صورتی را از آن خود کرده است. این شهر دارای تابستان‌های گرم مدیترانه‌ای و زمستان‌های معتدل است. برخی از بهترین مدارس فرانسه در این شهر واقع شده‌اند که شامل موسسات دولتی و مدرسه بین‌المللی تولوس می‌‎باشند.

مدارس شهر تولوس در ابتدا برای کارمندان ایرباس تاسیس شد. برای والدینی که می‌خواهند فرزندانشان به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط شوند، مدارس زیادی وجود دارد. این مدارس، کلاس‌های انگلیسی را از سال اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه در سیستم آموزشی خود دارند. در نتیجه، بهترین شهر فرانسه از نظر شرایط و امکانات تحصیلی کودکان، شهر تولوس محسوب می‌شود. در نتیجه، اقامت تمکن مالی فرانسه در شهر تولوس، برای داشتن مهاجرتی مناسب به همراه همسر و فرزند خود و اطمینان از تحصیل مناسب فرزندان، یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به کشور فرانسه محسوب می‌شود.

شهر بوردو فرانسه

شهر بوردو یک شهر بندری زیبا در فرانسه است که در مجاورت رودخانه ژیروند قرار دارد. در اطراف این شهر برخی از معروف‌ترین مناطق توریستی دنیا واقع شده است که فقط حدود 1 ساعت از اقیانوس اطلس و مایل‌ها از سواحل زیبا فاصله دارد. بوردو فقط 3 ساعت با قطار تا پاریس و 3 ساعت با کوه‌های پیرنه و مرز اسپانیا فاصله دارد. بوردو پیش از این، به عنوان یکی از مشهورترین شهرهای فرانسه شناخته می‌شد ولی در پایان قرن بیستم، بسیاری از زرق‌وبرق‌های خود را از دست داد و به همین دلیل، شهرداری بوردو با تلاش بسیار، پروژه‌های مرمت و بازسازی این شهر را به قصد احیای دوباره بوردو به انجام رسانید.

بوردو با داشتن سیستم تراموا جدید و بسیار عالی که شما را از رفت‌وآمد با ماشین در شهر بی‌نیاز می‌کند، می‌توان گفت که دارای سیستم حمل‌ونقل مناسبی است. همچنین سیستم آموزشی این شهر بسیار قوی است و مدرسه بین‌المللی بوردو تنها مدرسه دوزبانه در منطقه محسوب می‌شود. رشته‌های آموزش عالی موجود در بوردو (در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا) شامل اقتصاد، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی و مهندسی می‌شود. زندگی در شهر توریستی و زیبای بوردو برای هر آدمی لذت‌بخش است، از این رو، برای اقامت تمکن مالی نیز، یکی از بهترین انتخاب‌های می‌تواند شهر بوردوی فرانسه باشد.

با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه به شهروند این کشور تبدیل شوید

توجه داشته باشید که با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه برای مدت کوتاه، نمی‌توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. برای اخذ پاسپورت فرانسه، شما باید ابتدا تابعیت این کشور را اخذ کنید. معمولا پس از 5 سال زندگی در کشور فرانسه می‌توان برای دریافت تابعیت و سپس پاسپورت اقدام کرد. پاسپورت فرانسه ارزش بالایی در میان پاسپورت‌های تمامی کشورهای جهان دارد.

دارندگان گذرنامه فرانسوی می‌توانند در مجموع به 188 کشور جهان بدون ویزا، از طریق ویزای هنگام ورود یا با استفاده از ویزای الکترونیک وارد شوند. پاسپورت فرانسه از نظر اعتبار رتبه ششم را در جهان از آن خود کرده است. برای اخذ این پاسپورت به شناسنامه فرانسوی یا اثبات تابعیت فرانسه نیاز دارید. در صورت نداشتن شناسنامه فرانسوی، عکس و اطلاعات بیومتریک لازم است. پس از دریافت تابعیت فرانسه از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • حق رای دارید
  • در صورت تمایل می‌توانید سیاست‌مدار فرانسوی شوید
  • از فرانسه اخراج و دیپورت نمی‌شوید
  • به روش‌های تمدید مجوز اقامت نیاز ندارید

 

هزینه‌های زندگی در فرانسه

پس از اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، مهم‌ترین موردی که باید تحت نظر قرار دهیم، هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه است. چرا که برای افرادی که این نوع ویزا را اخذ می‌کنند، هزینه زندگی روزمره مهم‌ترین بحثی است که باید در طول ماه مدیریت کنند و بهتر است که پیش بینی شده باشد. این هزینه‌ها مربوط به شهر خاصی نیستند و به طور میانگین محاسبه شده‌اند:

  • هزینه ماهانه یک خانواده چهار نفره (بدون هزینه اجاره خانه): 4150 دلار
  • هزینه ماهانه یک فرد مجرد (بدون هزینه اجاره خانه): 1160 دلار

هزینه اجاره خانه در فرانسه

برای زندگی در فرانسه باید از حدود هزینه اجاره یا خرید یک خانه یا واحد آپارتمانی در این کشور (به طور میانگین) اطلاع داشته باشید. هزینه اجاره و خرید خانه در شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه در ادامه این بخش به طور مختصر آمده است:

  • هزینه اجاره خانه در شهرهای کوچک: ماهیانه 500-670 یورو برای آپارتمان یک خوابه
  • هزینه اجاره خانه در شهرهای بزرگ مانند پاریس: ماهیانه 900-1250 یورو برای آپارتمان یک خوابه
سوالات متداول

چرا مهاجرت به فرانسه تا این حد محبوب است؟
شرایط مناسب زندگی و تحصیل رایگان در کشور فرانسه، وجود دانشگاه‌های برتر در این کشور، شرایط مناسب برای اخذ انواع دیگر ویزاها و آب‌وهوای مساعد فرانسه، این کشور را به یک مقصد پرطرفدار در بین متقاضیان مهاجرت تبدیل کرده است.
آیا با دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه، امکان کار در این کشور وجود دارد؟
خیر، بنابر قوانین جمهوری فرانسه، این طرح برای افرادی است که تمکن مالی بالایی دارند و نیاز به کار در بازار کار فرانسه را ندارند.
آیا برای اقدام به اخذ حق شهروندی و پاسپورت فرانسه، اقامت 5 ساله و مدرک زبان فرانسوی الزامی است؟
بله، بنابر قوانین دولت فرانسه، داشتن تمکن مالی کافی، اقامت طولانی مدت در فرانسه و اثبات مهارت در زبان فرانسوی جزو الزامات درخواست حق شهروندی فرانسه هستند.
آیا تحصیل فرزندانی که اقامت فرانسه دارند، مشمول هزینه می‌شود؟
خیر، بنابر قوانین دولتی فرانسه، فرزندان زیر 18 سال متقاضی تحصیل، امکان ثبت نام رایگان در مدارس این کشور را دارند. همچنین دانشگاه‌های دولتی این کشور نیز بسیار کم هزینه و تقریبا رایگان هستند.
آیا با داشتن اقامت تمکن مالی فرانسه، می‌توان به سایر کشورهای حوزه شینگن سفر کرد؟
بله، تا زمانی که شما دارای کارت اقامت فرانسه باشید (چه موقت و چه دائم)، این امکان برای شما وجود دارد که بدون نیاز به دریافت ویزای شینگن، به 25 کشور این حوزه آزادانه سفر کنید.
آیا برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه نیاز به مدرک زبان قوی است؟
خیر، تسلط بر زبان فرانسوی تا سطح حداقل A1 برای درخواست این نوع اقامت کافی است. برای این منظور، شما لازم است که فقط چند صد کلمه پرتکرار فرانسوی را یاد بگیرید و توانایی این را داشته باشید که آدرس بپرسید یا در رستوران غذا سفارش دهید
محدودیت‌ها و معایب این روش چیست؟
نیاز به داشتن درآمد بسیار بالا نیاز به داشتن سپرده با مبالغ سنگین اجباری بودن تحصیل فرزندان در فرانسه، بین سنین 5 تا 16 سال

اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه ؛ ساده‌ترین راه مهاجرت برای افراد سرمایه‌دار

اقامت تمکن مالی فرانسه یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌های مهاجرت برای سرمایه‌داران است. افرادی که تمکن مالی لازم را که به طور کامل در این مقاله توضیح داده شد، داشته باشند و شرایط لازم برای اقامت تمکن مالی فرانسه را رعایت کرده باشند، می‌توانند به همراه خانواده خود برای ادامه زندگی به کشور زیبای فرانسه مهاجرت کنند.

در این مقاله با بررسی شرایط لازم برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، روند این درخواست و مدارک لازم برای آن را توضیح دادیم و با توجه به سطح رضایت بالای مهاجران از زندگی در این کشور و مزایای اخذ شهروندی فرانسه، بهترین شهرهای این کشور برای اخذ اقامت به روش تمکن مالی را به شما معرفی کردیم. به یاد داشته باشید که این نوع اقامت مخصوص سرمایه‌داران است و برای انتخاب آن، باید از تمکن مالی کافی برخوردار باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 3.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید