لوگو صبا ویزا
مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد : شرایط و هزینه های مهاجرت [2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت سوئد و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

سوئد یکی از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌شود که شهروندان آن از حقوق اجتماعی و رفاهی بسیار مناسبی برخوردار هستند. به همین علت مهاجرت به سوئد یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشورهای پیشرفته را دارند. بسیاری از خدمات اجتماعی برای شهروندان سوئد رایگان یا همراه با کمک هزینه‌های دولتی است. سطح بالای کیفیت زندگی نیز یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در این کشور اروپایی است.

واحد پول سوئد کرون است. سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است و در کنار نروژ و دانمارک، سه کشور این حوزه را تشکیل می‌دهد. وضعیت آب و هوایی سوئد بسیار سرد است و در مجموع تنها 30% از خاک این کشور از نظر جغرافیایی امکان زیست دارد. در این مطلب انواع روش‌های مهاجرت به سوئد با جزئیات مرتبط با هر یک از روش‌ها شرح داده می‌شود.

فهرست عناوین

انواع روش‌های مهاجرت به سوئد

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد. از محبوب‌ترین این‌ راه‌ها سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت، ازدواج، مهاجرت کاری یا تحصیلی، خرید ملک و موارد مشابه هستند که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و سیستم آموزش عالی سوئد داشته باشند می‌توانند اقامت موقت این کشور را به دست بیاورند. در ادامه آنها با فارغ‌التحصیل شدن از این دانشگاه‌ها می‌توانند اجازه کار در سوئد و به این ترتیب اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.

سوئد به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی از سیستم آموزشی قدرتمندی برخوردار است و بعضی از بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های مختلف را در خود جای داده است. به هر ترتیب مرحله اول در مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل، انتخاب دانشگاه و مکاتبه و درخواست پذیرش از سوی آن است. دانشگاه‌های سوئد معیارهای مختلفی برای پذیرش داشته و شهریه‌های متفاوتی دارند.

به صورت کلی متقاضیان با دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر، با داشتن مدارک زیر می‌توانند درخواست دریافت ویزای تحصیلی سوئد کنند:

  • پاسپورت و مدارک هویتی معتبر با ترجمه رسمی
  • فرم‌های تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • در صورت تاهل گواهی ازدواج و گواهی تولد فرزند
  • مدرک آیلتس با نمره مورد تائید دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش دادن هزینه‌های زندگی و تحصیل در سوئد

همان طور که پیشتر اشاره شد، دریافت اقامت تحصیلی و تحصیل در سوئد به معنای دریافت اقامت دائم این کشور نیست. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سوئد از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا 6 ماه زمان دارند تا در سوئد شغل مناسبی پیدا کنند. به این ترتیب آنها بعد از اقامت تحصیلی در سوئد، اقامت کاری این کشور را دریافت کرده و از این طریق می‌توانند اقامت دائم سوئد را به دست بیاورند.

هزینه مهاجرت به سوئد برای تحصیل

طبق قوانین کشور سوئد دانشجویان مهاجری که در این کشور برای تحصیل پذیرش می‌شوند، دو دسته هستند: دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دانشجویان از دیگر کشورهای جهان. دسته اول به صورت کاملاً رایگان می‌توانند در این کشور مشغول به تحصیل در هر مقطعی اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شوند. در مقابل دانشجویان دیگر کشورهای جهان تنها در مقطع فوق لیسانس و دکترا می‌توانند رایگان در این کشور تحصیل کنند آن هم به شرطی که بورسیه دریافت کرده باشند.

بورسیه در این کشور هم برای دانشجویان دیگر کشورها دو نوع است: دولتی که همه هزینه‌های زندگی، سفر و تحصیل را دولت سوئد تقبل می‌کند که البته ایرانی‌ها نمی‌توانند از این نوع بورسیه بهره‌مند شوند. در مقابل بورسیه دانشگاهی هم وجود دارد که بسیاری از این دانشگاه‌ها بخشی از هزینه را پوشش می‌دهند. هزینه مهاجرت به سوئد برای تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی مثل فنلاند و انگلیس بسیار کمتر است و از آنجایی که دانشجویان می‌توانند ۴۰ ساعت در هفته کار کنند و دستمزد کار دانشجویی نیز خوب است، از پس هزینه زندگی برخواهند آمد.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه‌گذاری


افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور سوئد را داشته باشند می‌توانند از امکان اقامت یک ساله در این کشور برخوردار شوند. بعد از این مدت آنها می‌توانند اقامت خود را به مدت یک سال دیگر تمدید کنند و از این بابت محدودیتی برای آنها ایجاد نمی‌شود. برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری لازم است مبلغی بالای 100/000 یورو در سوئد سرمایه‌گذاری کنید

برای این کار لازم است که متقاضی اساسنامه شرکت خود را در این کشور که شامل خدمات یا محصولاتی که عرضه می‌کند، هزینه‌ها و برآوردهای آن است ارائه دهد و سپس یک حساب بانکی با مبلغ سرمایه مورد نظر در کشور سوئد افتتاح کرده و تا دو سال آن را بلوکه کند. همچنین فرد متقاضی باید مالک حداقل نیمی از این شرکت یا 51% از سهام آن باشد.

برای مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه‌گذاری داشتن طرح اقتصادی مناسب و تمایل به اجرایی کردن آن نقشی کلیدی دارد. به این ترتیب افرادی که قصد داشته باشند در این کشور کسب و کاری راه انداخته و برای مدت طولانی آن را اداره کنند می‌‌توانند از این امکان استفاده کنند. پس از گذشت 4 سال و فعال نگه داشتن شرکت، سرمایه‌گذار می‌تواند اقامت دائم سوئد را به دست بیاورد.

نکته مهم در مورد سختی این روش میزان سرمایه مورد نیاز نیست، که این رقم بسیار کمتر از رقم مورد نیاز برای دریافت اقامت کشورهای گوناگون از طریق سرمایه‌گذاری است. بلکه سختی این نوع از مهاجرت در فرایند عملی و اجرایی کردن برنامه و پلن کسب و کار است. علاوه بر ثبت شرکت، امکان سرمایه‌گذاری در سوئد از طریق خرید ملک نیز وجود دارد. در این روش افراد ملک مورد نظر خود را خریداری کرده و از طریق ارائه اسناد و مدارک اقامت کشور سوئد را دریافت می‌کنند.

هزینه مهاجرت به سوئد برای سرمایه گذاری

از آنجایی که سوئد در میان کشورهای اروپایی دارای رتبه خوبی در میان کشورهای پیشرفته است و دارای امنیت سیاسی و اقتصادی است؛ سرمایه‌گذاری در این کشور بسیار جذاب است. البته راه‌ها و هزینه مهاجرت به سوئد از راه سرمایه‌گذاری بسیار متنوع و متغیر است.  که در ادامه هر کدام را به تفکیک بررسی کرده‌ایم، اما به طور کلی هزینه‌های این نوع مهاجرت عبارتند از:

  • هزینه اخذ ویزا: برای سرمایه‌گذاری و اخذ ویزای این کشور برابر با ۲۰۰۰ کرون سوئد است که البته ویزای داده شده برای ۱ سال اعتبار دارد و بعد از آن باید برای تمدید آن اقدام کرد.
  • سرمایه مورد نیاز: برای سرمایه‌گذاری در این کشور هم فرد متقاضی باید دارای نقدی معادل ۱۰۰٫۰۰۰ یورو داشت.

مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از راه‌های بسیار معروف که برای سرمایه گذاری در سوئد وجود دارد، ثبت شرکت است. برای اینکه ثبت شرکت در این کشور منجر به اخذ اقامت شود، نیازمند رعایت برخی قوانین است. در گام اول باید مسئولین مربوطه را متقاعدکنید  که ثبت شرکت منافع اقتصادی برای این کشور به همراه خواهد داشت. برای این کار نیاز به مدنظر قرار دادن چند فاکتور بسیار مهم و اساسی است:

  • اول اینکه شرکتی که خواهان ثبت آن هستید مرتبط با حوزه کاری شما باشد که حداقل ۲ سال در آن فعالیت داشته‌اید.
  • نکته مهم بعدی ارائه یک بیزینس پلن قوی است.
  • همچنین بحث هزینه مورد نیاز را هم باید مدنظر داشته باشید. هزینه ثبت شرکت در این کشور معادل ۱۵۰ هزار کرون سوئد است و به سرمایه اولیه ۶۰۰ هزار کرون سوئد نیاز دارید.

با این کار شما اقامت دائم در این کشور را به دست نمی‌آرورید، ابتدا یک اقامت موقت به مدت دو سال به شما و خانواده تحت تکفل شما داده خواهد شد. بعد از این مدت از طریق مراجع مربوطه از جمله اداره مهاجرت وضعیت شغلی شما بررسی شده و در صورت سوددهی شرکت می‌توانید برای اخذ بلوکارت و اقامت دائم در این کشور اقدام کنید. سرمایه گذاری در سوئد از راه ثبت شرکت می‌تواند مربوط به ۴ حیطه زیر باشد:

  • مشاغل کوچک شخصی: به صورت نیمه وقت بوده و نیازی به کارمند ندارند. گردش مالی آنها هم نباید بالای ۵۰۰۰۰ کرون در سال باشد.
  • مالکیت اختصاصی: مسئولیت کامل نسبت به شرکت دارند و باید مالیات بدهند.
  • مشارکت عمومی: این نوع ثبت شرکت نیاز به دو موسس دارد.
  • شرکت محدود خصوصی: فقط به یک سهامدار نیاز دارد و سرمایه اولیه باید ۴۰۰۰۰۰ کرون باشد.
  • شرکت محدود عمومی: حداقل سرمایه در این نوع ثبت هم شرکت ۴۰۰۰۰۰ بوده و سهامدارن می‌توانند متعدد باشند.

مهاجرت به سوئد از طریق کارآفرینی

از آنجایی که در سالهای اخیر کارآفرینی به جایگاه ویژه‌ای در رشد اقتصادی دست یافته و نقش مهمی در افزایش فرصت‌های شغلی و توسعه صنعتی داشته؛ سوئد نیز از این شیوه سرمایه گذاری استقبال می‌کند. البته برای کارآفرینی در این کشور باید با بازار کار و زمینه‌های موجود برای فعالیت آشنا باشید. در صورتی هم بتوانید در راه کارآفرینی برنامه قانع کننده‌ای ارائه دهید، قادر خواهید بود برای دریافت اقامت اقدام کنید.

البته  باید گفت که شرایط این کار به اینکه شهروندان اتحادیه اروپا یا خارج از اتحادیه اروپا باشید، بستگی دارد. اگر از شهروندان اتحادیه اروپا باشید محدودیت خاصی برای مشغول به کار شدن و یا سرمایه گذاری در سوئد نخواهید داشید و تنها نیاز به ارائه برخی مستندات و گرفتن مجوزهای لازم برای این کار است.

در مقابل اگر از کشورهای جهان سوم و با هر کشوری به جز اتحادیه اروپا به دنبال کارآفرینی در سوئد هستید، نیاز به اقامت در این کشور خواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌شود همزمان با ارائه مدارک مربوط به کارآفرینی در مشاغل تخصصی و سرمایه‌گذاری در این کشور، درخواست خود را برای اقامت نیز به سازمان مهاجرت سوئد ارائه بدهید. مدارک لازم برای این کار عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و سوئدی
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی فرد، مهارت شغلی و حمایت از خانواده
مهاجرت به سوئد

با ارائه این مدارک شما امکان سرمایه گذاری در سوئد و اقامت موقت را خواهید داشت. در این دوره آزمایشی اگر در کسب و کار خود موفق ظاهر شدید و  ارزیابی‌های کسب و کار شما هم این نکته را اثبات کرد، به مدت دو سال دیگر اقامت شما تمدید خواهد شد. پس از این مدت به شرط ادامه تجارت و کسب و کارتان می‌توانید برای اخذ تابعیت و اقامت دائم در این کشور اقدام نمایید.

مهاجرت به سوئد برای کار


یکی از اصلی‌ترین راه‌های مهاجرت به سوئد از طریق ویزای کاری است. برای این کار افراد لازم است که دارای تخصصی باشند که در سوئد به رسمیت شناخته شده و بتوانند از طرف یک کارفرمای سوئدی استخدام شوند. در این صورت آنها به سادگی می‌توانند برای دریافت ویزای کاری سوئد اقدام کرده و حق اقامت موقت در این کشور را به دست بیاورند.

بعد از گرفتن حق کار و اقامت موقت در سوئد، در صورتی که متقاضی بتواند چهار سال به فعالیت کاری خود ادامه داده و در این کشور پیشرفت کند، می‌تواند اقامت دائم سوئد را به دست بیاورد.

این روش یکی از منطقی‌ترین و موفق‌ترین روش‌های دریافت اقامت این کشور بین مهاجران محسوب می‌شود که هر ساله تعداد زیادی از این طریق وارد سوئد شده و اقامت آن را به دست می‌آورند.

هزینه مهاجرت به سوئد برای کار

صنعتی بودن سوئد یکی از دلایلی است که تقاضا برای مهاجرت کاری به این کشور را افزایش داده است. در واقع صنعتی بودن تقاضا برای نیروی کار و فرصت شغلی در این کشور را افزایش داده است. کارفرماها در این کشور از راه پیشنهاد کار که به Job Offer شهرت دارد تقاضای خود را برای جذب نیرو اعلام می‌کنند و از این طریق نیروی کار جذب می‌شود.

مانند تحصیل در سوئد، کار در این کشور هم دارای شرایط خاص به خود است و دو گروه برای کار جذب می‌شوند که عبارتند از: نیروی کار از اتحادیه اروپا و دیگر کشورها. افرادی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا هستند، بدون نیاز به مجوز کار می‌توانند در این کشور مشغول شوند. در مورد متقاضیان کار از دیگر کشورها از جمله ایران باید گفت که کارفرما پیشنهاد کار خود را منتشر کرده و در صورتی که متقاضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباشد، از دیگر کشورها برای کار نیرو جذب خواهد شد.

در مورد هزینه مهاجرت به سوئد برای اشتغال نیز باید گفت که فرد متقاضی باید اسناد تمکن مالی حدود ۱۳٫۰۰۰ کرون به صورت ماهانه را داشته باشد. هزینه اخذ ویزا هم ۲۰۰۰ کرون برای خود فرد، ۱۰۰۰ کرون برای همسر و ۵۰۰ کرون برای فرزندان است.

مهاجرت به سوئد از طریق تمکن مالی


یکی از راه‌های بسیار محبوب و جذاب مهاجرت به سوئد تا پیش از این مهاجرت از طریق تمکن مالی بود. این روش در حال حاضر کاربردی ندارد و متقاضیان نمی‌توانند از این طریق تقاضای اقامت این کشور را ارائه دهند. تفاوت روش تمکن مالی با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در این است که متقاضیان این روش نیازی به تبدیل و انتقال سرمایه خود به کشور سوئد را نداشته و کافی است تمکن مالی خود در کشور مبدا را اثبات کنند. به این ترتیب این نوع از اقامت بدون هیچ نوع هزینه‌ای برای دارندگان سرمایه محسوب شده و برای همین محبوبیت زیادی دارد.

همان طور که گفتیم در حال حاضر مهاجرت از طریق تمکن مالی به سوئد امکان‌پذیر نیست. اما به هر حال احتمال فعال شدن آن در آینده وجود دارد و در این صورت، مهم‌ترین مزایای این روش شامل موارد زیر می‌شود:

  • نیازی به ثبت شرکت، پرداخت مالیات و مواردی از این دست نیست
  • سریع‌ترین و ساده‌ترین راه دریافت اقامت کشور سوئد است
  • دریافت اقامت از طریق تمکن مالی بدون ریسک و خطر ضرر است
  • امکان استفاده از این روش برای فرزندان و بستگان وجود دارد
  • تمدید ویزای تمکن مالی به راحتی و بسیار سریع انجام می‌شود
  • محدودیت سنی ندارد
  • متقاضیان نیازی به ارائه مدارک زبان ندارند
  • در نهایت، متقاضیان می‌توانند بدون سرمایه‌گذاری یا ایجاد کسب و کار و تاسیس شرکت در سوئد اقامت این کشور را دریافت کنند

همان طور که می‌بینید مزایا و سادگی بیش از حد این روش به قدری است که برای بسیاری از افراد دارای سرمایه در کشورهای گوناگون جذابیت زیادی ایجاد می‌کند. به هر حال این روش در حال حاضر در دسترس متقاضیان قرار ندارد.

مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک


همان طور که در بخش مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری اشاره شد، خرید ملک نیز یکی از راه‌های دریافت تابعیت کشور سوئد است. برای این کار لازم است که خریدار ملک مورد نظر خود را انتخاب و پیش از ورود به خاک سوئد 2 تا 10% مبلغ آن را به عنوان بیعانه پرداخت کند.

بعد از ورود به کشور مراحل مختلف قانونی طی می‌شود که در آنها خریدار باید مدارک و مستندات و همچنین هزینه‌های مختلف را پرداخت کند. در نهایت با خرید خانه در سوئد و به دست آوردن مالکیت یک ملک در این کشور، حق اقامت به خریدار داده می‌شود.

لازم به توجه است که متقاضیانی که قصد اقدام از این طریق را دارند، بهتر است که وضعیت تورم و قیمت‌های ملک در این کشور را زیر نظر بگیرند. موارد زیادی پیش می‌آید که در آنها متقاضی در ابتدا توانایی خرید ملک در سوئد را دارد اما بعد از تشکیل پرونده و تهیه مدارک، به دلیل تغییرات قیمت این توانایی را از دست داده و به این ترتیب پرونده منتفی می‌شود.

نکته مهم دیگر اینکه خرید یک واحد ارزان قیمت در سوئد به شکل خودکار منجر به دریافت اقامت این کشور نمی‌شود. خرید ملک در دسته مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد و افرادی که این کار را انجام می‌دهند لازم است که یک طرح تجاری مناسب که با سرمایه‌گذاری آنها روی ملک هماهنگی دارد ارائه دهند. در صورتی که این طرح برای کشور سوئد سودآور باشد، آنها می‌توانند از اقامت این کشور برخوردار شوند.

در حال حاضر امکان مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک غیر فعال است. با این حال این مورد یکی از روش‌های دریافت اقامت این کشور است که در زیرگروه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای آن اقدام کنند.

مهاجرت پرستاران به سوئد

مهاجرت به سوئد

پرستارانی که قصد کار در کشور سوئد دارند(مهاجرت به سوئد را مدنظر دارند) می بایست برای دریافت اجازه کار در این کشور اقدام کنند. برای دریافت اجازه کار، شما می بایست در ابتدا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای سوئدی دریافت کرده باشید. کارفرمای سوئدی باید حداقل به مدت ۱۰ روز آگهی استخدام مربوط به جذب نیرو را در اتحادیه اروپا و سوئیس تبلیغ کرده باشد. پس از دریافت اجازه کار، متقاضی می بایست آزمون پزشکی و آزمون مربوط به زبان سوئدی را با موفقیت سپری کند. علاوه بر این، برای مدت زمان معین، آموزش بالینی خواهید داشت.

مهاجرت از طریق ازدواج


یکی از راه‌های محبوب مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج است. این کار چندان شرایط ساده‌ای ندارد و به دلیل وفور پرونده‌های تقلبی، هر سال از درجه راحتی آن کاسته می‌شود. اما به هر ترتیب، در صورتی که با یک شهروند سوئد ازدواج کنید می‌توانید از این طریق در مدت زمان کوتاهی اقامت این کشور را دریافت کنید.

مراحل این کار به این ترتیب است که در ابتدا باید به سفارت سوئد در کشور خود یا اگر در سوئد اقامت دارید به اداره مهاجرت رفته و درخواست خود برای مهاجرت از طریق ازدواج را ارائه دهید. برای تشکیل پرونده لازم است مبلغ 1500 کرون به همراه عکس و پاسپورت و مدارک هویتی ارائه دهید.

پس از 2 تا 5 ماه از متقاضی دعوت می‌شود در یک مصاحبه حضوری شرکت کند. او باید در این جلسه سه نکته را ثابت کند:

  • اثبات هویت
  • اثبات تمکن مالی مناسب
  • اثبات قصد واقعی ازدواج دائمی

برای اثبات هویت کافی است مدارک هویتی و حتی‌المقدور تحصیلی و مواردی که تاثیری در شخصیت شما دارند را همراه داشته باشید. برای اثبات تمکن مالی باید صورتحساب و اظهارنامه‌های مناسب بانکی همراه داشته باشید. همچنین فیش حقوقی با مبلغ مناسب، و مدارک مالکیت دارایی‌های مختلف برای این کار لازم است. علاوه بر این موارد، در طول پنج ماه پردازش پرونده فرد باید ثابت کند که قصد ازدواج با یک شهروند سوئد را دارد.

متقاضیان لازم است توجه کنند که در صورتی که پس از دریافت اقامت سوئد از طریق ازدواج بخواهند از همسر خود، حتی تا 10 سال بعد جدا شوند، اقامت آنها باطل می‌شود. علاوه بر این، اداره مهاجرت سوئد حساسیت بالایی به ازدواج‌های صوری برای دریافت اقامت این کشور دارد.

هزینه مهاجرت به سوئد برای ازدواج

یکی دیگر از راه‌هایی که برای اخذ اقامت در سوئد وجود دارد، ازدواج با یک سوئدی یا فردی است که تابعیت و اقامت دائم در این کشور دارد. یکی از شروط اصلی برای اخذ تابعیت و اقامت از راه ازدواج این است که فرد متقاضی باید دارای تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های همسر خود برای زندگی در این کشور باشد. در واقع باید اثبات شود شرایط زندگی چون ملک و کار مناسب را برخوردار باشد.

مهاجرت به سوئد از طریق ویزای هنرمندان

سوئد در کنار موقعیت اقتصادی، دارای ثبات اجتماعی و فرهنگی است و به هنر در این کشور اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود. هر ساله نمایشگاه‌های مختلفی در زمینه هنرهای تجسمی و نقاشی در سوئد برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این نمایشگاه‌ها از هنرمندان سراسر جهان هستند. همچنین امنیت و ثبات این کشور بسیاری از هنرمندان برای مهاجرت به این کشور مشتاق کرده است.

یکی از نکات مهمی که در مورد هزینه مهاجرت به سوئد برای هنرمندان باید از آن آگاه بود این است که فرد هنرمند باید دارای تمکن مالی باشد تا از پس هزینه‌های خود برای اقامت در این کشور برباید. همچنین باید اثبات کند می‌تواند هزینه‌های خود را از راه فروش آثار هنری تأمین کند و سرمایه کافی را هم برای شروع فعالیت اقتصادی در حیطه هنر مدنظر داشته باشد. نکته مهم این است که برای اخذ ویزای هنری نیازی به داشتن مدرک تحصیلی و دانشگاهی نیست و نیازی هم به ارائه مدرک زبان هم نیست.

مهاجرت به سوئد

در نهایت هم باید گفت روش‌های چون پناهندگی و تولد فرزند وجود دارد که هزینه مهاجرت به سوئد از طریق آنها بسیار کم است. با این وجود دارای شرایط بسیار سختی است و به ویژه روش پناهندگی توصیه نمی‌شود و تنها به آن اشاره شد.

مهاجرت از طریق تولد فرزند


طبق قوانین مهاجرتی سوئد، در موارد زیادی متولد شدن یک بچه در خاک سوئد، یا متولد شدن بچه‌ای که یکی از والدین او تابعیت سوئد را داشته باشد، منجر به صدور حق تابعیت سوئدی برای بچه می‌شود. به این ترتیب اگر فرزندی در خاک سوئد به دنیا بیاید فارغ از اینکه پدر و مادرش تابعیت سوئد را داشته باشند یا نه، تابعیت سوئدی دریافت خواهد کرد.

اگر فرزندی از مادری که تابعیت سوئدی دارد و پدری با تابعیت یک کشور دیگر به دنیا بیاید، به صورت خودکار تابعیت سوئد را دریافت خواهد کرد. به همین ترتیب اگر پدر فرزند سوئدی و مادرش تابعیت هر کشور دیگری را داشته باشد، به فرزند تابعیت سوئد اهدا می‌شود. علاوه بر این موارد، اگر کودکی کمتر از 12 سال سن داشته باشد و توسط والدینی که تابعیت سوئدی دارند به فرزندخواندگی گرفته شود، می‌تواند تابعیت سوئد را به دست بیاورد.

سخن پایانی

سوئد یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که مقصد بسیار جذابی برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به است. این کشور سطح بالایی از حقوق اجتماعی را به شهروندان اعطا می‌کند که باعث می‌شود مهاجرت به این کشور متقاضیان زیادی داشته باشد. در این مطلب انواع روش‌های مهاجرت به سوئد را بررسی کردیم که در سال‌های گذشته با توجه به افزایش بی‌رویه تقاضا برای دریافت تابعیت سوئد، این فرایند رقابتی‌تر شده است.

متقاضیان مهاجرت به سوئد و دریافت تابعیت این کشور می‌توانند از راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور استفاده کنند که بسیاری از آنها در این مطلب معرفی شد. در حال حاضر بعضی از راه‌های بسیار محبوب مهاجرت به سوئد مثل مهاجرت از طریق تمکن مالی و مهاجرت از طریق خرید ملک کم و بیش غیر فعال هستند و متقاضیان امکان استفاده از آنها را ندارند. با این حال به احتمال زیاد این روش‌ها در آینده نزدیک در دسترس متقاضیان قرار گرفته و این عزیزان بتوانند با برآورده کردن شرایط آنها اقدام به مهاجرت به کشور اروپایی و پیشرفته سوئد کنند.

اگر قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارید کافیست با مشاوران تخصصی ما تماس بگیرید تا از جامع‌ترین و کامل‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به سوئد با توجه به شرایط خویش مطلع شوید. مشاوران و کارشناسان تخصصی ما در تمام طول مسیر همراه شما هستند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان و به بهترین شیوه اقدام به مهاجرت نمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 30 میانگین: 4.3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Javid
    13 آذر 1400
    پاسخ

    قصد مهاجرت به کسور سوئد دارم

    • یاسین روحانی
      16 آذر 1400
      پاسخ

      سلام وقت بخیر
      برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 9120872427 از طریق واتس آپ در تماس باشید.

    • mohimahmoodi
      30 آذر 1400
      پاسخ

      سلام جاوید عزیز
      برای بهره مندی از مشاوره تخصصی از مشاورین صیا پلن با مجموعه تماس بگیرید
      02158416

      • مینوحاصلی
        20 شهریور 1402
        پاسخ

        سلام، درخواست مشاوره از طریق هنر دارم، به صورت حرفه ای و با مدرک و نمایشگاههای برگزار شده سابقه ۱۴ ساله در این زمینه دارم، سی و یک سال سن، تجربه ۱۰ سال کار در شهرداری به صورت رسمی را دارم، تسلط متوسط به زبان انگلیسی، و مجرد هستم._ تحصیلات لیسانس حسابداری

        • تحریریه صباویزا
          26 شهریور 1402
          پاسخ

          سلام، وقت بخیر
          شماره شما ثبت شد، مشاوران مجموعه با شما تماس خواهند گرفت.

    • محمد عيوضي
      15 شهریور 1401
      پاسخ

      ميخواهم مهاجرت كنم به سوئد لطفا راهنمايي كنيد

      • تحریریه صباویزا
        5 شهریور 1402
        پاسخ

        سلام، وقت بخیر
        لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  2. یونس
    29 آذر 1400
    پاسخ

    سلام وقت بخیر

    قصد مهاجرت به کشور سوئد دارم

    چطور میتونید کمکم کنید

    • mohimahmoodi
      1 دی 1400
      پاسخ

      سلام یونس عزیز
      لطفا با مشاوران مجموعه تماس بگیرید و شرایط خودتون توضیح بدبد تا از خدمات مشاوره تخصصی مجموعه صبا پلن بهره مند شوید.
      02158416

  3. hamidreza.komaki@yahoo.com
    29 آذر 1400
    پاسخ

    سلام
    از صفر میخوام شروع کنم بابت مهاجرت
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    هزینه تقریبی و مراحل
    اقامت کاری

    • mohimahmoodi
      1 دی 1400
      پاسخ

      روز خوش حمیدرضا عزیز
      برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان ما با موسسه تماس بگیرید.
      02158416

    • Masoud
      17 اردیبهشت 1402
      پاسخ

      وقتتون بخیر ناشنوا هستم من ۳۰ سالمه ترم مدرک طراح گرافیک و رشته شبکه کامپیوتر و طراحی چهره هستم بهتر کشور اسم چیه کدوم میرم ناشنوا اطلاعات توجه کمک شما به من راهنمایی کنید جواب بدین خیلی ممنون

      • تحریریه صباویزا
        10 شهریور 1402
        پاسخ

        سلام، وقت بخیر
        لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  4. یاسین ذوالفقاری
    4 دی 1400
    پاسخ

    قصد مهاجرت به سوئد و تحصیل در دانشگاه های سوئد در رشته پزشکی دارم چیکار باید بکنم

    • mohimahmoodi
      5 دی 1400
      پاسخ

      سلام یاسین ذوالفقاری عزیز
      لطفا برای گفتگفو در زمینه مهاجرت به سوئد با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.
      02158416
      09017156666

  5. مژده اهوازی
    4 مهر 1401
    پاسخ

    سلام
    اگر بخوایم بریم اونجا مشغول به کار بشیم باید از وقتی تو ایران هستیم به ما درخواست داده شده باشه یعنی دعوت به همکاری شده باشیم. یا می شه رفت اونجا و دنبال کار گشت و از این طریق اقامت گرفت.

    • تحریریه صباویزا
      16 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  6. محمدجلیلی
    15 آذر 1401
    پاسخ

    قصد مهاجرت به سوئد دارم برای کار کمکم کنید

    • تحریریه صباویزا
      30 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  7. Rafiullah Hamidy
    16 آذر 1401
    پاسخ

    مهاجرت برای کار در سوئد

    • تحریریه صباویزا
      10 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  8. Zainab Sahadat
    26 دی 1401
    پاسخ

    اینجانب زینب ۱۸ سالمه از افغانستان میباشم فعلا به کشور ایران پناهنده شدم درخواست مهاجرت به کشور سوئد دارم

    • تحریریه صباویزا
      2 شهریور 1402
      پاسخ

      درود بر شما
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  9. Sayed mohammad zaman Husaini
    1 اسفند 1401
    پاسخ

    من میخام از صفر شروع کنم میشه همکاری کنن رابطه به مهاجرت

    • تحریریه صباویزا
      16 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  10. حسن خدادادی چراغلو
    4 اسفند 1401
    پاسخ

    درود و وقت بخیر لطفاً بفرمائید مهاجرت بعد از بازنشستگی فقط برای زندگی و در صورت امکان ارائه خدمات حسابداری چگونه امکان پذیر میباشد؟ سپاس

    • تحریریه صباویزا
      30 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  11. مژگان
    24 فروردین 1402
    پاسخ

    سلام بنده قصد سفر از طریق دعوتنانه برای دیدار خانواده را به کشور سوئد دارم ایا گردش حسابی که برای گرفتن ویزا لازم هست باید در حسابمان مبلغ خاصی موجود باشد

    • تحریریه صباویزا
      2 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  12. یونس احمدپور
    11 اردیبهشت 1402
    پاسخ

    سلام خواهرم وشوهرش تابعه سوئدهستد چطور میتونم خودم و همسرم و بچه م تابعه سوئدروبگیریم

    • تحریریه صباویزا
      28 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

  13. دلکش
    31 مرداد 1402
    پاسخ

    خانواده 4نفره هستیم برای مهاجرت به سوئد راهنمایی میفرمایید ، زیاد اطلاعی از شرایط و نحوه مهاجرت به سوئد نداریم

    • تحریریه صباویزا
      31 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  14. محمدحسین صالحی
    27 شهریور 1402
    پاسخ

    سلام من نیاز به وقت فوری برای ویزای دیدار فرزندم در سوید را دارم

    • تحریریه صباویزا
      29 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      شماره شما ثبت شد، مشاوران مجموعه با شما تماس خواهند گرفت.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید