لوگو صبا ویزا
سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه گذاری در سوئد و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان
فهرست عناوین

سوئد؛ یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در اروپا

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری و سودآوری قابل توجه در یکی از کشورهای اروپایی هستید، حتما تا به حال نام کشور سوئد به عنوان مقصدی برای سرمایه‌گذاری به گوشتان خورده است. سالیان سال است که دولت سوئد برای سرمایه‌گذاری در این کشور برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است تا سرمایه‌گذاران خارجی به شروع فعالیت تجاری در این کشور ترغیب شوند؛ همچنین در سال‌های اخیر شرایط سرمایه گذاری در سوئد کمی آسان‌تر شده‌اند. نرخ تورم پایین و سطح کیفی زندگی بالا نیز باعث شده‌اند تا سالانه افراد بسیاری تقاضای دریافت تابعیت این کشور را از طریق سرمایه‌گذاری داشته باشند.

سرمایه‌گذاری در کشور سوئد به دلیل اقتصاد پایدار و پیشروی این کشور مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. همچنین دولت سوئد برای افزایش تعداد سرمایه‌گذاران خارجی، امکان اخذ اقامت دائم و دریافت تابعیت این کشور را تدارک دیده است. برای سرمایه‌گذاری و اخذ تابعیت سوئد راه‌های مختلفی وجود دارند که در ادامه این مطلب از صبا ویزا به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

آشنایی کلی با کشور سوئد

کشور سوئد یک کشور پادشاهی با نام رسمی پادشاهی سوئد است. کشوری که از سمت شمال با شبه جزیره اسکاندیناوی و از غرب با نروژ همسایه است. همچنین در سمت شمال شرقی سوئد، کشور فنلاند قرار داشته و این کشور از شرق به خلیج بوتنی راه دارد.

دریای بالتیک در سمت جنوب شرقی سوئد قرار دارد و این کشور از سمت جنوب غربی نیز با دانمارک هم مرز است. پایتخت سوئد شهر نام آشنای استکهلم است. جمعیت این کشور تنها 10 میلیون نفر است و سوئد سعی دارد تا سالانه با استفاده از انواع روش‌های ممکن مانند سرمایه‌گذاری در این کشور، اقدام به جذب متقاضیان مهاجرت کند تا جمعیت این کشور روندی افزایشی یابد.

سرمایه-گذاری-در-سوئد

اقتصاد سوئد

کشور سوئد به عنوان یک کشور توسعه یافته و صادرات محور شناخته می‌شود که دولت این کشور همواره سعی در بهبود و رشد اقتصاد کشورش دارد. صنایع چوبی، انرژی آبی و سنگ آهن از مواردی هستند که به اقتصاد این کشور کمک شایانی می‌کنند. همچنین دولت این کشور در زمینه تولید و صادرات انواع وسایل موتوری، شبکه‌های مخابراطی و داروهای شیمیایی تخصص دارد.

سیاست‌های دولت سوئد در زمینه سرمایه گذاری

همانطور که از نام رسمی سوئد پیداست، نظام سیاسی این کشور به صورت پادشاهی مشروطه است و دولت نیز به صورت پارلمانی فعالیت می‌کند. پادشاه در این کشور نقشی تشریفاتی است و امور به دست نخست وزیر سوئد اداره می‌شوند. این کشور در سال 1995 به عضویت سازمان ناتو درآمد اما مدتی بعد از این پیمان خارج شد. اکنون این کشور عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، شورای نردیک و مدل نوردیک است که تمام این موارد در کنار هم برای تبدیل این کشور به بهشتی برای سرمایه‌گذاران خارجی کافی می‌باشند.

نرخ تورم؛ از موارد مهم برای سرمایه گذاری در سوئد

کشور سوئد یک کشور واقع در قاره اروپا است که با مدیریت درست اقتصاد و ارزآوری در این کشور توانسته است تا نرخ تورم در سوئد را همواره پایین نگه دارد. در سال 2020 نرخ تورم این کشور روند کاهشی پیدا کرد و به 0.5 درصد رسید. این میزان تورم بدین معنی است که شما در این کشور میزان رشد قیمت را به راحتی برخی کشورها احساس نخواهید کرد. همچنین نرخ تورم بخش ارتباطات سوئد در سال 2020 به 4.2- درصد و در بخش فرهنگ و آموزش نیز این میزان به 2- درصد رسید. نرخ تورم در این کشور همچنان کاهشی است و در سال 2021 نیز کاهش پیدا کرده است.

 

مالیات در کشور سوئد

از آنجایی که اقتصاد سوئد در رتبه سوم برترین اقتصادهای دنیا قرار دارد، بد نیست کمی هم درباره میزان مالیات در این کشور صحبت کنیم. بد نیست قبل از سرمایه گذاری در سوئد بدانید که در این کشور نرخ مالیات کمی بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی است. بخش عمده درآمد دولت این کشور نیز از دریافت مالیات تامین می‌شود.

مالیات در کشور سوئد به 3 سطح تقسیم می‌شود. بالاترین سطح، سطح درآمدی فدرال است که بالاترین سطح دولتی در این کشور به شمار می‌رود. لایه بعدی نیز سطح میانی نام دارد که در یک ایالت و یا شهرستان است. پایین‌ترین سطح زندگی نیز سطح دولتی و شهری است که مردم در این بخش قرار دارند. سیستم پرداخت مالیات در این کشور بر حسب درآمد محاسبه‌ می‌شود و هرچه فرد به شهر‌های بزرگ نزدیک‌تر باشد، نرخ مالیات بر او نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نرخ مالیات در کشور سوئد 35 درصد بود که برای یک کشور اروپایی زیاد است. افرادی که صاحب کسب‌وکار در این کشور هستند باید در نظر داشته باشند که کلیه حقوق دریافتی، مزایای بیماری و بازنشستگی آن‌ها مشمول قانون مالیات خواهد شد. همچنین این افراد بد نیست در نظر داشته باشند که علاوه بر مالیات بر سود، مالیات سهم کارفرما نیز در این کشور وجود دارد که باید به صورت ماهیانه و با نرخ 33 درصد از کل مبلغ حقوق دریافتی کارکنان پرداخت شود.

 

سرمایه-گذاری-در-سوئد-1

مزایای سرمایه گذاری در سوئد

همانطور که گفته شد، اقتصاد کشور سوئد بسیار پیچیده است و در رتبه سوم برترین اقتصاد‌های برتر جهان قرار دارد. بزرگترین سرمایه‌گذاران این کشور هلند، لوکامزبورگ و انگلیس هستند که خود نوید این را می‌دهد که بتوانید با سرمایه‌گذاری در این کشور خود در موقعیت کسب سودی چشمگیر قرار دهید.

 

شاید این موضوع را ندانید اما در جهان یک شاخص اعتماد به نفس جهت سرمایه‌گذاری وجود دارد که کشور سوئد توانست در سال 2019 رتبه 15 جهان را از آن خود کند. همچنین در همان سال نیز موفق شد تا رتبه دوم شاخص نوآوری را به دست بیاورد. بنابر این شما می‌توانید در این کشور با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید و در کمترین زمان ممکن به سوددهی دست پیدا کنید.

 

سرمایه-گذاری-در-سوئد-2

تنوع روش‌های سرمایه گذاری در سوئد

همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم، دولت سوئد برای سرمایه‌گذاران خارجی امکانات‌ و روش‌های متنوعی را در نظر گرفته است تا بتوانند در این کشور به راحتی سرمایه‌گذاری کنند. در واقع مهم‌ترین مزیت سرمایه گذاری در سوئد تنوع روش‌هایی است که برای شما تدارک دیده شده است. از جمله این روش‌ها می‌توان به: خرید اوراق قرضه دولتی، خرید ملک، کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ و ثبت شرکت اشاره کرد.

سرمایه گذاری در سوئد با روش خرید ملک

یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در سوئد، خرید ملک است. اولین نکته‌ای که باید در این باره در نظر داشته باشید این است که جهت خریداری ملک در این کشور به شما اقامت تعلق نخواهد گرفت. پس اگر قصد دریافت تابعیت و یا حتی اقامت موقت این کشور را دارید، دور خرید ملک را خط بکشید. همچنین توجه داشته باشید که شما به عنوان یک تبعه خارجی در این کشور، مجاز خواهید بود تا بدون هیچگونه محدودیتی اقدام به خرید و فروش املاک و مستغلات در سوئد کنید.

اگر هم از قبل اقامت این کشور را داشته باشید، امکان دریافت 100 درصد مالکیت ملک مورد نظر را خواهید داشت و این گزینه با توجه به مبانی سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی امتیازی بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین نکته‌ای که نباید به سادگی از کنار آن گذشت، نحوه خریداری ملک در این کشور است. این روند بدین صورت است که ابتدا باید یک قرارداد با بخش‌های مختلفی که شامل ارزش‌گذاری ملک، سلامت آن و تاییده‌های اداری هستند، تنظیم شود. این کار نیز باید به صورت رسمی و در یکی از محضرهای کشور سوئد انجام شود. قدم بعدی برای خرید ملک در سوئد تنظیم قرارداد فروش ملک است که باز هم باید در محضر به ثبت برسد. در نظر داشته باشید که در سوئد، خریدار ملک باید مالیات خانه را بپردازد. در ادامه نیز به بررسی قیمت املاک در کشور خواهیم پرداخت.

قیمت املاک در سوئد

عوامل گوناگونی در تعیین قیمت خرید ملک در سوئد تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل می‌توان به: شهر و محله‌ای که ملک در آن واقع شده است، متراژ ملک، امکانات محلی و امکانات خود ملک اشاره کرد. اگر قصد خریداری آپارتمان در مرکز شهرها را داشته باشید، باید برای هر متر خانه در سوئد به طور متوسط  حدود 55 هزار کرون بپردازید. اگر هم قصد خریداری ملک در خارج از مرکز شهرها را دارید باید مبلغی در حدود 35 هزار کرون را برای هر متر خانه بپردازید.

دریافت وام برای خرید ملک

اولین نکته‌ای که قبل از خریداری ملک در کشور سوئد باید به آن توجه کنید واجد شرایط بودن خریداری املاک در این کشور است. در کشور سوئد امکان دریافت وام بانکی برای کسانی که اقامت این کشور را دریافت کرده‌‌اند و درحال کار در کشور سوئد هستند، فراهم می‌باشد. در کشور سوئد نیز این امکان وجود دارد تا بتوانید با دریافت وام تنها 15 درصد از ارزش واقعی ملک را بپردازید. به عبارتی دیگر، وام‌های موجود در کشور سوئد در حدود 85 درصد ارزش واقعی ملک را پوشش می‌دهند.

لازم به ذکر است که شما پیش از درخواست برای دریافت وام باید در اداره مالیات کشور سوئد ثبت نام کنید. ضمنا باید منبع درآمد خود را به این شرکت معرفی کنید و تضمینی را هم جهت پرداخت به موقع اقساط وام در این کشور ارائه بدهید.

مراحل قانونی خرید ملک در سوئد

نوبتی هم که باشید، نوبت به طی کردن مراحل قانونی خرید ملک در کشور سوئد می‌رسد. پس از پیدا کردن ملک مورد نظر خود و توافقا بر سر خرید خانه، باید به صورت رسمی و محضری قرارداد فروش را بین خود و فروشنده تنظیم کنید.

در ادامه طرفین باید هزینه‌های خدمات، اجاره ملک و حق بیمه را به صورت توافقی پرداخت کنند. در آخر نیز خریدار باید صورت‌ حساب را در اداره ثبت اسناد سوئد ثبت کند و این جا به بعد باقی مراحل انتقال ملک در کشور سوئد توسط دولت این کشور انجام خواهد شد.

در هنگام به ثبت رساندن اسناد ملک هم باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کرد. به عنوان مثل هزینه مهر و موم مدارک 4.25 از ارزش ملک خواهد بود. ضمنا هزینه نماینده و مشاور املاک در سوئد بین 3 تا 5 درصد از ارزش ملک را در بر خواهد گرفت. در آخر نیز هزینه ثبت قرارداد ملک هم 96 یورو خواهد بود.

ثبت شرکت؛ از دیگر راه‌های سرمایه گذاری در سوئد

از دیگر راه‌های سرمایه‌گذاری در کشور سوئد ثبت شرکت است. در این کشور با توجه به امکانات متنوعی که در اختیار صاحبان‌ کسب‌وکار قرار داده می‌شوند، این امکان را خواهید داشت تا بتوانید به راحتی این کشور فعالیت خود را گسترش دهید. اما قبل از اقدام برای این کار بد نیست بدانید که در ابتدا باید حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط را در حوزه فعالیتی که می‌خواهید برای آن ثبت شرکت کنید، داشته باشید.

در نظر داشته باشید که برای شروع فرآیند ثبت شرکت در کشور سوئد باید مبلغی در حدود 150 هزار کرون را پرداخت کنید. ضمنا سرمایه‌ اولیه کار شما نیز باید معادل 600 هزار کرون باشد. همچنین مانند هر کشور دیگری باید ابتدا بیزینس پلن شما به تایید دولت این کشور برسد. شما سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت می‌توانید پس از طی کردن مراحل اداری و ثبت شدن نام شرکت خود اقامت 2 ساله را برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید.

سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت در این کشور می‌تواند از طریق انواع مختلفی شرکت‌ها انجام شود. مشاغل کوچک شخصی، مالکیت اختصاصی، مشارکت عمومی، شرکت محدود خصوصی و شرکت محدود عمومی از این قبیل شرکت‌ها هستند و هرکدام نیز به میزان سرمایه متغیری برای شروع کار نیاز دارند که موضوع مورد بحث ما نیستند.

چگونگی ثبت شرکت در سوئد

همانطور که می‌دانید، ثبت شرکت چه در کشور سوئد و چه در دیگر کشورهای جهان دارای پروسه‌ای زمان‌بر و سخت است. به همین منظور قبل از پا گذاشتن در این کار باید با نحوه ثبت شرکت در کشور سوئد آشنا باشید تا بتوانید در مدت زمان کمتری کارهای خود را پیش ببرید.

اولین کاری که باید برای ثبت شرکت انجام دهید، انتخاب یک نام برای شرکت مورد نظرتان است. در قدم بعدی باید برای فعالیت‌های آینده شرکت یک بیزینس پلن و یا نقشه تجاری تهیه کنید تا در آینده بر طبق آن نقشه پیش بروید.

در ادامه نیز توجه داشته باشید که بیزینس پلن شما باید برای دولت کشور سوئد سودآوری اقتصادی داشته باشد و به قدری جذاب باشد که بتوانید دولت این کشور را برای تایید کردن آن متقاعد کنید. چرا که بیزینس پلن باید در اداره مربوطه این کشور به تایید برسد تا بتوانید در کشور سوئد ثبت شرکت کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که باید تمام مالیات و حقوق‌های کارکنان شرکت را به موقع پرداخت کنید تا بتوانید برای دریافت اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور اقدام کنید. برای ثبت شرکت نیز به مدارکی نیاز خواهید داشت که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • داشتن سرمایه کافی
  • تسلط به زبان سوئدی یا انگلیسی
  • پاسپورت معتبر
  • داشتن سابقه کاری مرتبط با زمینه فعالیت شرکت مورد نظر
  • ریز حساب بانکی حهت اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گذرنامه تمام افراد خانواده که قصد همراهی دارند
  • گواهی اشتغال به کار
  • افتتاح حساب بانکی برای شرکت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت

سرمایه گذاری در سوئد با روش کارآفرینی

برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در سوئد را دارند، یک راه دیگر نیز پیش پای آن‌ها قرار داده شده است تا بتوانند به راحتی در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. کارآفرینی یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور به شمار می‌رود که ممکن است در ابتدا فکر کنید این کار با ثبت شرکت تفاوت چندانی ندارد.

اما بد نیست بدانید که کارآفرینی با در نظر گرفتن تمام شباهت‌های آن به ثبت شرکت به هیچ وجه با آن یکی نیست. در کشور سوئد کارآفرینی از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است. البته کارآفرینی در این کشور بسته به کارآفرین به دو نوع تقسیم می‌شود. دسته اول کارآفرینانی بوده که از شهروندان اتحادیه اروپا هستند.

برای شهروندان اتحادیه اروپا آزادی عمل بیشتری در نظر گرفته شده است تا بتوانند در این کشور به راحتی فعالیت خود را راه‌اندازی کنند. البته این افراد در صورتی که بخواهند برای ایجاد فعالیت تجاری خود اقدام کنند، باید در این کشور ثبت شرکت کنند.

دسته بعدی از کارآفرینان هم شهروندان خارج از اتحادیه اروپا هستند که کار برای این افراد سخت خواهد بود. چرا که کارآفرینان شهروند خارج از اتحادیه اروپا باید پیش از ایجاد کارآفرینی در سوئد اقامت این کشور را داشته باشند. همچنین برای ایجاد کسب‌وکار خود نیز نیاز خواهند داشت تا درخواست اقامت خود را به همراه مدارک و تقاضانامه ایجاد کارآفرینی در این کشور به اداره مهاجرت سوئد ارائه دهند. از جمله مدارکی که باید برای کارآفرینی در سوئد ارائه شوند به شرح زیر هستند:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه اسناد معتبر و مکفی جهت داشتن سابقه کار مرتبط
  • ارائه مستندات مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی و سوئدی
  • اثبات اینکه کالا و خدماتی که قرار است توسط این شرکت به کشور سوئد ارائه شود
  • ارائه مستندات برای حمایت از خود، همسر و فرزندان برای 2 سال

همچنین در نظر داشته باشید که برای کارآفرینی در سوئد باید برای خود و همسر 200 هزار کرون و برای هر فرزند نیز 100 هزار کرون در نظر داشته باشید. در ادامه نیز به دیگر نکات درباره ایجاد کارآفرینی در سوئد خواهیم پرداخت.

دریافت اقامت سوئد با روش کارآفرینی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، شما برای ایجاد کارآفرینی در کشور سوئد باید با ارائه مستنداتی خود را در لیست واجدان شرایط برای این کار قرار بدهید. پس از تایید شدن به شما اقامت دو ساله سوئد اعطا خواهد شد و شما فرصت خواهید داشت تا بتوانید در این مدت بر اساس نقشه تجاری که پیش‌تر به دولت این کشور ارائه داده‌اید، عمل کنید.

پس از مدت دو سال فعالیت شما بازبینی خواهد شد و نقشه تجاری و عملکرد شما مورد ارزیابی دوباره قرار خواهد گرفت. پس از تایید شدن فعالیت و بیزینس پلن شما، برای بار دیگر اقامت دو ساله صادر خواهد شد و پس از آن مدت نیز شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام کنید. در هنگام درخواست دادن تابعیت این کشور باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، دارا بودن سن بالای 18 سال متقاضی است. اگر هم قصد دریافت تابعیت این کشور را دارید، در نظر داشته باشید که ارائه کار اقامت دائم برای ثبت درخواست الزامی خواهد بود. همچنین باید شرایط عمومی زندگی در کشور سوئد را طی مدت زمان اعلام شده رعایت کرده باشید و حداقل نیز 5 سال در این کشور زندگی کرده باشید. در آخر نیز باید به زبان سوئدی تسلط نسبی پیدا کرده باشید تا از واجدان شرایط برای دریافت تابعیت این کشور به شمار بروید.

سرمایه گذاری در سوئد با روش خرید اوراق قرضه دولتی

متاسفانه خرید اوراق قرضه دولتی که خود یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در سوئد به شمار می‌رود، به دریافت اقامت این کشور ختم نخواهد شد. به دیگر سخن تنها راه‌های دریافت اقامت و سپس تابعیت سوئد از طریق سرمایه‌گذاری ثبت شرکت و یا ایجاد کارآفرینی در این کشور هستند. اما اگر قصد کسب سود دارید، این بخش را به هیچ عنوان نادیده نگیرید.

قبل از خرید اوراق قرضه دولتی در کشور سوئد باید اطلاعات لازم را درباره مالیات و نحوه پرداخت آن و بدهی و …. داشته باشید. اما به طور کلی در نظر داشته باشید که شما قادر خواهید بود تا حداکثر 51 درصد سهام یک کشور را خریداری کنید.

مزایای اخذ تابعیت سوئد

کشور سوئد با توجه به ارائه دادن خدمات مختلف و البته نرخ تورم پایین و در برخی موارد هم به سمت منفی رفتن، می‌تواند یک گزینه عالی برای زندگی به شمار برود. همچنین اقتصاد پایدار و قوی این کشور می‌تواند رشد کسب‌وکار شما را تضمین کند.

در ضمن اگرچه این کشور در لیست کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا پیمان شنگن قرار ندارد، اما همچنان از ارزش بالایی برخوردار است و شما این امکان را خواهید داشت تا با سرمایه‌گذاری در کشور سوئد، علاوه بر کسب درآمد مناسب، پاسپورت یک کشور اروپایی را دریافت کنید.

استانداردهای سرمایه‌گذاری در سوئد

متقاضیان سرمایه‌گذاری در سراسر دنیا باید به برخی نکات توجه کنند تا در آینده دچار ضرر و یا مشکل نشوند. نمونه این نکات نرخ مصادره اموال است که باید قبل از خرید ملک در هر کشوری از این مورد مطلع بود. ما در این بخش قصد داریم تا به بررسی این نکات بپردازیم.

نرخ پایین مصادره اموال

یکی از دیگر دلایلی که می‌‌تواند یک سرمایه‌گذار خارجی را به سرمایه‌گذاری در سوئد از طریق خرید ملک ترغیب کند، نرخ پایین مصادره اموال مردم در این کشور است. اگر نرخ مصادره اموال در کشور‌ها را از 1 تا 7 نمره‌بندی کنیم و 1 نرخ کمترین میزان مصادره باشد، از سال 2014 تاکنون نرخ مصادره اموال در این کشور روی عدد 1 ثابت مانده است.

کیفیت نظارت بر املاک

از دیگر استانداردهایی که باید پیش از سرمایه گذاری در سوئد و یا در هر کشور دیگری از آن اطلاع پیدا کرد، میزان کیفیت نظارتی دولت کشور مورد نظر است. دولت سوئد جهت حمایت از اقصاد این کشور و البته اقتصاد خصوص آن، همواره سعی می‌کند تا امنیت اقتصادی این کشور را در بالاترین حد خود نگه دارد.

میزان فساد

نرخ فساد در هر کشور نشان‌دهنده میزان سلامتی جمعه و دولت آن کشور است و هرچه این نرخ پایینتر باشد، ارزش سرمایه‌گذاری در آن کشور هم بالاتر می‌رود. نرخ فساد در کشور سوئد همواره روند کاهشی دارد و در سال 2019 کمترین نرخ فساد را در 10 سال اخیر این کشور را داشت.

وام بانکی برای سرمایه گذاری در سوئد

همانطور که پیش‌تر به آن پرداختیم، شما می‌توانید برای خرید ملک در کشور سوئد، تا 85 درصد از ارزش واقعی ملک را تحت پوشش وام قرار دهید. اما نحوه دریافت و میزان سود بانکی این وام‌ چقدر است؟ با ما همراه باشید.

در کشور سوئد نرخ بهره بانکی شاید در مقایسه با برخی بانک‌های کشورهای دیگر بالا باشد، اما در مقایسه با ایران بهره بانکی در این کشور نصف و یا بیشتر از آن نیز هست. در این کشور نرخ بهره بانکی با توجه به زمان بازپرداخت و میزان قسط ماهیانه بین 3 الی 13 درصد خواهد بود.

روندهای دریافت وام

برای دریافت وام بانکی جهت سرمایه گذاری در سوئد در سوئد شما باید فرم تقاضانامه مربوطه را در بانک دلخواه پر کنید. این فرم نیز به هر دو صورت حضوری و آنلاین قابل دسترس خواهد بود. در فرم تقاضانامه دریافت وام بانکی باید قصد دریافت وام، اطلاعات شخصی و اقتصادی فرد متقاصی نوشته شده باشد.

البته در بانک‌های کشور سوئد امکان دیگری نیز فراهم خواهد بود تا بتوانید در صورت به حد نصاب نرسیدن میزان دریافتی برای پرداخت اقساط ماهیانه به همراه همسرتان از بانک‌های این کشور به صورت اشتراکی وام دریافت کنید.

نحوه افتتاح حساب بین‌المللی در سوئد

مطمئنا برای ایجاد شرکت و کسب‌وکار در کشورهای مختلف از جمله سوئد نیاز به افتتاح حساب بانکی جداگانه به نام شرکت دارید. برای این کار نیز باید با بهترین بانک‌های این کشور و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب آشنا باشید.

توجه داشته باشید که در کشور سوئد دیگر استفاده از وجه نقد و چک دیگر منسوخ شده است و اکثر مردم این کشور حساب بانکی دارند. برای افتتاح حساب در این کشور نیز شما به برگه اجازه اقامت خود نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین شماره شناسایی سوئدی خود را هم باید ارائه بدهید.

برای دریافت شماره شناسه سوئدی نیز باید با مراجعه حضوری به اداره مالیات این کشور برای دریافت این شماره اقدام کنید. برای دریافت شماره شناسه سوئدی نیز به برگه اجازه اقامت و پاسپورت نیاز خواهید داشت. با این کار شما مجاز خواهید بود تا هم برای دریافت وام اقدام کنید و هم بتوانید در این کشور ثبت شرکت انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سوئد

برای دریافت ویزای کشورهای مختلف نیاز به ارائه برخی مدارک ثابت دارید که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. شما برای دریافت ویزای کشور سوئد در ابتدا نیاز به ارائه پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماه است. همچنین باید عکس پرسنلی جدید از خود داشته باشید و تحویل سفارت این کشور بدهید.

شما باید شناسنامه خود را هم برای ثبت درخواست ویزا به همراه داشته باشید. دولت این کشور به ریز حساب سه ماه اخیر شما نیز نیاز خواهد داشت و البته شما هم باید ارائه مدارک مستند، تمکن مالی خود را اثبات کنید که از امور بین‌الملل بانک مورد نظر قابل دریافت خواهد بود. برای هر نفر هم که قصد همراهی شما را دارد باید 50 میلیون تومان در حساب خود داشته باشید.

چگونگی اخذ اقامت موقت و دائم سوئد با روش سرمایه‌گذاری

همانطور که در بخش انواع روش‌های سرمایه گذاری در سوئد توضیح دادیم، شما می‌توانید برای دریافت ویزای این کشور از راه‌های مختلفی اقدام کنید. اما در نظر داشته باشید که تمام روش‌های سرمایه‌گذاری به اخذ اقامت و تابعیت این کشور ختم نخواهند شد.

به عنوان مثال شما با سرمایه‌گذاری در خرید ملک و یا اوراق قرضه دولتی نه تنها تابعیت این کشور را دریافت نخواهید کرد، بلکه اقامت موقتی هم برای شما صادر نخواهد شد. پس همواره باید نحوه سرمایه گذاری در سوئد را با توجه به اولویت خود یعنی کسب سود و یا اخذ اقامت این کشور ارزیابی کنید. داستان برای ثبت کنندگان شرکت و یا کارآفرینان کمی فرق می‌کند. این افراد با شرایطی تقریبا برابر امکان دریافت اقامت دائم و حتی پاسپورت کشور سوئد را خواهند داشت.

پس از به ثبت رسیدن و تایید شدن مدارک جهت انجام هرکدام از فعالیت‌های ذکر شده، به متقاضیان و خانواده آن‌ها اقامت موقت 2 ساله اعطا خواهد شد. در ادامه نیز و پس از گذشت این مدت فعالیت آن‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید شدن، این امکان را خواهند داشت تا بتوانند برای بار دیگر اقامت 2 ساله موقت را دریافت کنند. پس از این مدت نیز برای این افراد اقامت دائم صادر خواهد شد. سپس با گذشت یک سال از دریافت اقامت دائم سوئد و در مجموع 5 سال زندگی در این کشور می‌توان برای اخذ تابعیت و حق شهروندی این کشور اقدام کرد.

سوالات متداول

کشور سوئد برای سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور روش‌های سرمایه‌گذاری متعددی را در نظر گرفته اقتصاد پیچیده این کشور نیز باعث می‌شود تا در ذهن سرمایه‌گذاران و متقاضیان اخذ اقامت سوئد ابهاماتی به وجود بیاید. در این بخش سعی داریم به سوالات شما عزیزان درباره سرمایه گذاری در سوئد پاسخ دهیم.

خرید ملک در کشور سوئد با هر قیمتی امکان پذیر است؟
بله. شما این امکان را دارید تا با هر قیمتی اقدام به خریداری ملک در کشور سوئد کنید؛ اما در نظر داشته باشید که این عمل به هیچ عنوان به دریافت اقامت هرچند موقت هم ختم نخواهد شد.
سرمایه‌گذاری در سوئد حتما سوددهی خواهد داشت؟
هیچ چیز را نمی‌توان با اطمینان کامل بیان کرد؛ اما آمار و ارقام در این کشور نشان می‌دهد که شما می‌توانید با یکی از روش‌های ذکر شده جهت سرمایه گذاری در سوئد به سوددهی مناسبی دست پیدا کنید.
تحصیل برای فرزندان در این کشور رایگان خواهد بود؟
خیر.

دریافت خدمات مشاوره برای سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد به دلیل امکانات خوبی که دولت این کشور در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار داده است، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. در نظر داشته باشید که اقتصاد کشور سوئد در رتبه سوم برترین اقتصاد جهان در سال 2019 قرار داشت و می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مناسب و با سودی معقول را برای شما به عمل بیاورد.

لازم به ذکر است که تمام راه‌های سرمایه گذاری در سوئد به اخذ اقامت و یا تابعیت این کشور ختم نخواهند شد و تنها جنبه سرمایه‌گذاری خواهند داشت. بهترین راه‌ها برای کسب سود و اخذ اقامت و سپس تابعیت کشور سوئد ثبت شرکت و کارآفرینی هستند.

ما در موسسه صبا ویزا همواره تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم جامع‌ترین و مفیدترین اطلاعات ممکن را در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری در سوئد به شما ارائه دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مجموعه ما مراجعه کنید و به صورت کاملا رایگان با کارشناسان مجرب ما ارتباط برقرار کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید