لوگو صبا ویزا
بهترین دانشگاه های سوئد

بهترین دانشگاه های سوئد

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بهترین دانشگاه های سوئد و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

سوئد یکی از بهترین کشورهای دنیاست و اکثر افراد بر این موضوع واقف هستند. سوئد علاوه بر اینکه جاذبه‌های طبیعی و بسیار زیبایی دارد، از لحاظ تحصیلی و دانشگاهی هم رتبه بالایی به آن اختصاص پیدا می‌کند. به خاطر همین خیلی از افراد برای تحصیل تصمیم می‌گیرند که به کشور بروند اما قبل از این که شما بخواهید وارد سوئد شوید و تحصیلات خود را ادامه دهید، اول باید در مورد وضعیت دانشگاه‌های آن اطلاعات مفیدی داشته باشید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید بهترین دانشگاه های سوئد را پیدا کنید، پس مطمئن باشید که این مقاله مناسب شما است. در این مطلب معرفی خواهیم کرد که وضعیت تحصیل در سوئد چگونه است و چه دانشگاه‌هایی در این کشور جزء بهترین‌ها محسوب می‌شوند. با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات ویژه‌ای در اختیارتان قرار دهیم.

چرا باید سوئد را برای تحصیل انتخاب کنیم

فهرست عناوین

چرا باید سوئد را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

این که شما می‌خواهید چه کشوری را برای تحصیلات خود انتخاب کنید، بستگی به ترجیح شخصی‌تان هم دارد. درست است که امکانات تحصیلی قطعا در انتخاب‌تان اثرگذار هستند، اما به هر حال برای اینکه تحصیل در سوئد را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید دلایل مختلفی پیدا کنید. سوئد از لحاظ علمی کشور پیشرفته‌ای محسوب می‌شود و رتبه‌های جهانی و علمی بالایی دارد و مهم‌تر از همه شما در یک فضای مطبوع، دل‌انگیز و لذت‌بخش مشغول به تحصیل خواهید شد و خیال خانواده‌تان راحت است که امکانات زندگی در کشور سوئد وضعیت تحصیل را برایتان راحت‌تر می‌کند و شما خیلی آسوده می‌توانید از آرامش در این کشور بهره‌مند شوید و با تمرکز بیشتر تحصیلات‌تان را ادامه دهید.

تحصیل در سوئد چه مزایایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به بهترین دانشگاه های سوئد صحبت کنیم، اول باید ببینیم تحصیل در این کشور می‌تواند چه مزایای را به همراه داشته باشد‌. زمانی که در سوئد تحصیل می کنید، می‌توانید از سیستم آموزشی پیشرفته بهره‌منود شوید. تمام دروس به زبان‌های سوئدی و انگلیسی تدریس می‌شوند، حتی یک ویژگی بسیار مهم در مورد این کشور وجود دارد و آن هم این است که در دوران تحصیل می‌توانید اعضای خانواده را با خودتان همراه کنید. این کشور هزینه تحصیل را به مقدار مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد که باعث می‌شود شرایط زندگی مطلوبی داشته باشید و کمتر به سختی بیفتید. حتی در حین تحصیل هم امکان کار و اشتغال برای‌تان وجود دارد. شما بعدها می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری سوئد هم تبدیل کنید که یکی از آپشن‌های بسیار مهم است. در نهایت اینکه کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است.

برترین دانشگاه های سوئد کدام‌ها هستند؟

حال به مبحث اصلی یعنی بهترین دانشگاه های سوئد رسیدیم و می‌خواهیم، بدانیم که اگر ویزای تحصیلی سوئد را گرفته و تصمیم بگیرید در این کشور تحصیل کنید؛ بهترین دانشگاه‌ها کدام هستند‌. دانشگاه‌های سوئد سیستم‌های بسیار پیشرفته‌ای در آموزش و پژوهش دارند و از لحاظ رفاهی، امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ حتی در مسابقات بین‌المللی هم جوایز زیادی دریافت کرده‌اند. اما به طور کل بهترین دانشگاه‌های این کشور شامل موارد زیر است:

دانشگاه کارولینسکا

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه ‌های سوئد محسوب می‌شود. در زمینه پزشکی بسیار سرآمد و نام‌آور بوده است و به خاطر همین دانشجویان پزشکی تلاش زیادی می‌کنند تا بتوانند از این دانشگاه پذیرش بگیرند. سال تاسیس این دانشگاه ۱۸۱۰ است و درست زمانی تاسیس شد که سوئد با روسیه در جنگ بود. این دانشگاه محلی بود که ارتش به آنجا می‌آمدند و سربازانی که جراحت داشتند را جراحی می‌کردند. از آن زمان به بعد تبدیل به دانشگاه بزرگی شد که در زمینه پزشکی خیلی پیشرفته است. این دانشگاه نزدیک به مرکز شهر قرار گرفته و شما خیلی راحت از امکانات شهر بهره‌مند خواهید شد. رشته‌های مختلفی از جمله آسیب شناسی زبان، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، روانشناسی، پزشکی و روان‌درمانی در آن تدریس می‌شود اما در زمینه پزشکی آنقدر قدرتمند است که در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کشورهای بزرگی مثل استرالیا و دانمارک هم با این دانشگاه تبادل دانشجو انجام می‌دهند.

دانشگاه اوپسالا

این دانشگاه در سال ۱۴۷۷ میلادی بنا شده است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌هایی است که در کشور سوئد وجود دارد. بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی کل کشور در این دانشگاه است که مزیت بزرگی بوده و یکی از بزرگ‌ترین موسسات تحقیقاتی محسوب می‌شود و به خاطر همین جزء بهترین دانشگاه‌های سوئد است. همیشه در سطح جهان رتبه‌دار بوده و رشته‌هایی از جمله هنر، علوم اجتماعی، داروسازی، علوم فناوری، پزشکی و الهیات در این دانشگاه تدریس می‌شود. ۱۲ درصد همه افرادی که در این دانشگاه درس می‌خوانند، از کشورهای دیگر هستند و بومی سوئد نمی‌باشند‌. از آن‌جایی که این دانشگاه طرفداران زیادی دارد، به خاطر همین برای پذیرش آن سختی‌های بیشتری را اعمال می‌کنند.

 

برترین دانشگاه های سوئد کدام هستند

دانشگاه استکهلم

برای تحصیل در سوئد دانشگاه استکهلم را فراموش نکنید که در سطح جهان رتبه‌دار است. این دانشگاه در سال ۱۸۷۸ تاسیس شده است اما حدود صد سال بعد از این تاریخ به طور رسمی شروع به کار کرد. رشته‌های مختلفی از جمله زمین‌شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. در زمینه تحقیقات، علوم اجتماعی و انسانی هم نسبت به دانشگاه‌های دیگر در کل جهان زبان‌زد است. حتی تا به حال چهار بار توانسته جایزه نوبل را دریافت کند و به خاطر همین یکی از بهترین مقصد‌های تحصیلی محسوب می‌شود که اصلا نباید از دستش بدهید.

دانشگاه لوند

دانشگاه لوند جزء دانشگاه‌های قدیمی است و جزء بهترین دانشگاه های سوئد هم محسوب می‌شود. مراکز تحقیقاتی بسیار زیادی دارد و حتی عضو انجمن دانشگاه تحقیقاتی در اروپا و شبکه‌های بین‌المللی و جهانی است و شما می‌توانید در رشته‌های علوم اجتماعی، علوم انسانی، الهیات، هنر، موسیقی و اقتصاد در لوند تحصیل کنید. حتی پزشکی هم در این دانشگاه  تدریس می‌شود که خواهان بسیار زیادی هم دارد.

دانشگاه چالمرز

این دانشگاه یکی از بهترین‌ها است که در زمینه فناوری و تحقیقات هم بسیار قدرتمند ظاهر شده است. در رشته‌های مهندسی هم کاملاً شهره است و همه می‌دانند که برای پذیرش در این دانشگاه باید تلاش زیادی بکنند، زیرا میزان رقابت خیلی زیاد و سنگین است. رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند، تمام رشته‌های علوم پایه، معماری و رشته‌های مهندسی هستند و مخصوص دانشجویان مهندسی می‌باشد.

دانشگاه اومیا

این دانشگاه که در شمال کشور سوئد واقع شده است هم جز بهترین‌ها است و بیش از ۳۰ هزار دانشجو دارد. فضای آموزشی آن بسیار گسترده است و رشته‌های متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و اگر از فارغ التحصیلان دانشگاه تحقیق و تفحص کنید، متوجه خواهید شد که همه آن‌ها از سطح کیفیت آموزش و امکاناتش رضایت کافی را دارند. نقطه قوت دانشگاه هم این است که همیشه بهترین اساتید را در اختیار دانشگاه و دانشجویانش قرار می‌دهد.

دانشگاه گوتنبرگ

دانشگاه گوتنبرگ امروزه جزء بهترین دانشگاه های سوئد محسوب می‌شود. یک مرکز علمی تحقیقاتی بسیار قدرتمند است و بیش از ۳۵ هزار دانشجو دارد. رتبه‌دار در سطح جهان است و علوم طبیعی، حقوق، فناوری اطلاعات، علوم انسانی و اقتصاد در این دانشگاه تدریس می‌شود و شما بعنوان یک دانشجو باید در یکی از زبان‌های انگلیسی و سوئدی مهارت کافی داشته باشید تا بتوانید در این دانشگاه درس بخوانید.

چگونه باید از سوئد بورسیه تحصیلی بگیریم؟

در مورد بورسیه های تحصیلی سوئد باید بگوییم که شرایط آن برای افرادی که داخل ایران هستند، باید مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا همه نمی‌توانند به راحتی بورسیه از سوئد داشته باشند اما به طور کلی اگر به دنبال بورسیه تحصیلی سوئد برای مقطع کارشناسی هستید، باید بدانید که گرفتن بورسیه در این مقطع کار راحتی نیست. برای گرفتن بورسیه شما باید دیپلم داشته باشید و باید در زبان انگلیسی و سوئدی هم خبره داشته باشید و آیلتس شما حداقل باید ۶ باشد. اگر بتواند تمام اقدامات لازم را انجام دهید و بورسیه بگیرید، می‌توانید در عرض سه سال با پاس کردن ۱۸۰ واحد درسی مدرک کارشناسی را  بگیرید. زمانی که در سوئد تحصیل می‌کنید و در مقطع کارشناسی هستید، اجازه دارید که ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. پس اگر بهترین دانشگاه های سوئد را پیدا کنید و بتوانید در حین تحصیل، جایی هم کار کنید، شرایط راحتی برایتان فراهم خواهد بود و کمتر به سختی می‌افتید.

چگونه از سوئد بورسیه تحصیلی بگیریم

اگر به دنبال اخذ بورسیه برای کارشناسی ارشد هستید، شرایط آن را به طور کامل مطالعه کنید و آنها را برای خودتان فراهم کنید. البته شاید گرفتن بورسیه در این مقطع راحت تر از کارشناسی باشد. بعد از اینکه قبول شدید، رشته و دانشگاهی را که دوست دارید می‌توانید انالیز و تجزیه تحلیل کنید.  باید بین ۶۰ تا ۱۲۰ واحد درسی را پاس کنید و تعداد واحدها بستگی به رشته شما در دوره کارشناسی دارد که ببینند به چند واحد درسی نیاز دارید. تحصیل در این رشته به صورت تحقیقاتی و نظری است و آیلتس شما باید ۷ به بالا باشد.

برای بورسیه‌ های تحصیلی سوئد در مقطع دکترا شما هم باید شرایطی از جمله مقالات علمی معتبر، مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا و سوپروایزری را داشته باشید. رزومه تحصیلی و تحقیقاتی شما باید به شدت قوی باشد که نظر متخصصان را جلب کند. حتما باید مدرک فوق لیسانس خود را ارائه دهید. برای مقطع دکترا چهار سال زمان نیاز دارید، زیرا باید ۲۴۰ واحد درسی را پاس کنید.

اگر بتوانیم بورسیه بگیریم، چقدر در هزینه‌های ما صرفه جویی خواهد شد؟

بورسیه های تحصیلی سوئد می تواند جزء بورسیه‌های خوب باشد، چراکه که سوئد جزء کشورهای اروپایی محسوب می‌ شود و در نتیجه امکانات خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند و از طرفی دانشگاه‌های زیادی هم در سوئد وجود دارند که بتواند این امکانات را در اختیار شما بگذارد.

دولت سوئد به مقوله تحصیل و پذیرش دانشجو اهمیت زیادی می‌دهد. اما اینکه کدام دانشگاه برای بورسیه چه مبلغی را در نظر گرفته، باید مورد تحقیق قرار بگیرد؛ یعنی شما باید به سایت دانشگاهِ موردنظرتان مراجعه کنید و هزینه ها را ببینید. از آن‌جایی که فضای رقابت خیلی سنگین است، باید رزومه بسیار قوی هم ارائه دهید تا بتوانید از دانشگاهی معتبر بورسیه بگیرید که هزینه بیشتری را برای‌تان پرداخت می‌کند.

برای گرفتن ویزا و تحصیل در سوئد باید چه شرایطی داشته باشیم؟

اگر به دنبال ویزای تحصیلی سوئد هستید، شرایط زیادی هستند که باید آنها را پشت سر بگذارید تا موفق شوید که پذیرش بورسیه سوئد را بگیرید. مدارکی که برای گرفتن ویزا در این کشور نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

  • کپی پاسپورت متقاضی
  • داشتن مدارک مربوط به اجازه اقامت کشور سوئد
  • کپی از بیمه درمانی
  • عکس پاسپورتی
  • نامه‌ای که اثبات کند شما توانایی پرداخت مالیات را دارید

البته مدارکی که در بالا برایتان گفتیم، برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد کافی نیست و شرایط دیگری را هم نیاز دارید که باید در نظر بگیرید؛ به‌طور مثال این که بتوانید تمام وقت بودنِ دوره تحصیل در دانشگاه را بپذیرید، از دانشگاه، نامه پذیرش داشته باشید و اثبات کنید که می‌توانید هزینه‌های زندگی خودتان را پرداخت کنید.، جزء شرایط ضروری و بایدها است. پاسپورتی هم که در اختیار دارید، حداقل باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

این که بتوانید هزینه زندگی خود را در سوئد پرداخت کنید، کار راحتی نیست.‌ زمانی که دانشجو باشید، احتمالا مجبور به کارهای پاره وقت هستید. در چنین حالتی نمی‌توانید هزینه زندگی خود را به طور کامل پرداخت کنید و باز هم بستگی به این دارد که می‌خواهید در چه محلی سکونت داشته باشید اما به هر حال باید همه چیز را از قبل برآورد کنید و لیست هزینه‌ها را بدانید.

نتیجه‌گیری

اگر شما هم قصد مهاجرت به سوئد را دارید و می‌خواهید در این کشور تحصیل کنید، قطعاً اولین کاری که باید به انجام برسانید، این است که در مورد وضعیت تحصیل در این کشور اطلاعات کافی جمع کنید و سپس بهترین دانشگاه های سوئد را بشناسید و ببینید که برای کدام دانشگاه می‌توانید پذیرش بگیرید. در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز برای تحصیل در سوئد و معرفی دانشگاه‌ها را در اختیارتان قرار دادیم. حال خودتان باید با توجه به شرایطی که دارید بسنجید و ببینید که می‌توانید در این کشور تحصیلات داشته باشید یا خیر. خوشبختانه سوئد یک کشور پیشرفته است و شرایط سختی را برای شما در نظر نمی‌گیرد و در نتیجه اگر جزء دانشجویان فعال با نمرات بالا باشید و بتوانید در زمینه زبان انگلیسی و زبان سوئدی هم خودتان را به سطح بالا برسانید، امکان پذیرش در بورسیه‌ های تحصیلی سوئد برایتان وجود دارد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید