لوگو صبا ویزا
تحصیل در کالج های فرانسه

تحصیل در کالج های فرانسه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در کالج های فرانسه و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل  در فرانسه در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهم و پرطرفدار دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان تبدیل شده است. دلیل آن هم این است دانشگاه‌ها و کالج های فرانسه جزء مقرون به صرفه‌ترین مراکز تحصیلی در منطقه یورو هستند. یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در سطح جهان در فرانسه است. علاوه بر این، این کشور پیشینه‌ای غنی در زمینه آموزش و اکتشافات فکری دارد. در این مقاله قصد داریم چند و چون درخواست برای کالج‌های فرانسه و شرایط تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی را برشماریم.

اگر تحصیل در کالج های فرانسه دغدغه شما نیز است، به شما توصیه می‌کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید. برای گرفتن اطلاعات بیشتر و نیز شروع مسیر مهاجرت به فرانسه با صرف کم‌ترین هزینه و به سریع‌ترین شیوه، با تیم مشاوران ما در موسسه مهاجرتی صباویزا تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل و به صورت رایگان راهنمایی کنند.

شرایط درخواست برای تحصیل در کالج های فرانسه

در ادامه شرایط عمومی درخواست برای کالج‌های فرانسه را بررسی خواهیم کرد.

  • گذرنامه: دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، در پروسه درخواست برای کالج موردنظرشان در فرانسه می‌بایست پاسپورت معتبر و ویزای دانشجویی از سفارت یا کنسولگری فرانسه در ایران و یا اقامت دائم خود را ارائه دهند.
  • گواهی مسئولیت مدنی: دانشجویان باید در بیمه مسؤلیت مدنی عضو شوند. این بیمه در هر شرایطی خسارتی را که دارنده آن بر شخص ثالث یا حیوانی وارده آورده پوشش می‌دهد.
  • کارنامه تحصیلی: کمیته پذیرش این مدرک را برای سنجش میزان عملکرد تحصیلی دانشجویان از آنان درخواست می‌کند.
  • هزینه درخواست: دانشجویان باید مبلغی بین 60 تا 180 یورو را پرداخت کنند. گواهی پرداخت این مبلغ هم باید در اسناد پشتیبانی گنجانده شود.
  • هزینه ثبت‌نام: دانشجویان بین‌المللی مؤظف به پرداخت این هزینه به کالج‌های فرانسه هستند.
  • اثبات مهارت زبان: اگرچه این مورد در پروسه درخواست اجباری نیست اما ممکن است موقع جست‌وجوی شغل یا برای کارآموزی ضروری باشد.
  • ارائه گواهی تمکن مالی: هر دانشجو مؤظف است ماهیانه مبلغ 615 یورو برای تأمین هزینه زندگی خود در فرانسه در حساب بانکی‌اش داشته باشد.
تحصیل در کالج فرانسه

تحصیل به زبان انگلیسی در کالج های فرانسه

اگر برای شما هم مانند بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تحصیلات در فرانسه به زبان انگلیسی بسیار مهم است، ما برای شما خبر خوبی داریم. کالج‌های مختلف و متعددی در فرانسه دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه ‌می‌دهند. اگرچه هزینه شهریه تمام کالج‌های فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی مقرون به‌صرفه نیست اما هنوز تعداد قابل قبولی از کالج‌ها شهریه‌های مطلوبی را درخواست می‌کنند.

دلایل تحصیل در کالج های فرانسه

دلایل زیادی وجود دارد که علاقمندان به تحصیل در یک کشور اروپایی، کالج‌های فرانسه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در ادامه مهم‌ترین این دلایل را بررسی می‌کنیم.

  • مقرون به‌صرفه بودن کالج‌های فرانسه نسبت به سایر کشورها. متوسط هزینه‌های تحصیل برای یک دانشجوی بین‌المللی در فرانسه 8000 دلار و برای مقاطع کارشناسی ارشد متوسط شهریه در کالج‌های فرانسه 14082 دلار در سال است. (هزینه اخذ مدرک کارشناسی ارشد حدود نیمی از هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در یک دانشگاه دولتی در ایالات متحده است.)
  • دلیل دوم اهمیت تحصیل در کالج‌های فرانسه وجود هزاران برنامه آموزش انگلیسی برای انتخاب در این کالج‌ها است. در کالج‌های فرانسه نزدیک به 500 برنامه به زبان انگلیسی وجود دارد که شما را از یادگیری زبان فرانسه بی‌نیاز می‌کند. از آنجایی که اکثر دانشجویان بین‌المللی با زبان انگلیسی آشنایی کافی داشته و یادگیری زبان مشکلی مثل زبان فرانسه برایشان بسیار دشوار است، بشدت از گزینه تحصیل به زبان انگلیسی استقبال خواهند کرد.
  • تحصیل در یک کشور خارجی هنگام یافتن شغل یک مزیت رقابتی برای متقاضی کار محسوب می‌شود. دلیل آن هم این است که دانشجویانی که از خانه و محل زندگی و به اصطلاح از منطقه امن خود دور شده‌اند و در یک مکان جدید به کسب مهارت‌ها پرداخته‌اند، سطح اعتماد بنفس بالاتری در شغل خود نسبت به سایر دانشجویان دارند. طبق تحقیقات بعمل آمده در دانشگاه هاروارد، افرادی که تجربه زندگی در یک کشور دیگر داشتند، عملکرد شغلی بهتری داشتند.
  • چهارمین مورد از دلایل اهمیت انتخاب کالج‌های فرانسه این است که آزمون ورودی ندارند. روند پذیرش در کالج‌های کشورهایی مانند ایالات متحده به یک مسابقه و رقابت ترسناک تبدیل شده است اما برعکس در کشورهای اروپایی، ورود به دانشگاه‌ها به عنوان یک حق هر انسانی شناخته می‌شود و نه یک امتیاز به همین جهت است که استانداردهای پذیرش در کالج‌های اروپایی چندان سختگیرانه نیست.
  • دانشجویان کالج‌های فرانسه می‌توانند مدرک لیسانس خود را 3 تا 3 سال و نیم دریافت کنند. این درحالی است که برنامه لیسانس در بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای دیگر 4 سال به‌طول می‌انجامد. دلیل آن هم این است که در کالج‌های فرانسه کلاس‌های عمومی کمتری در چارت درسی دانشجویان ارائه می‌شود. علاوه بر این، اکثر دوره‌های برنامه‌های کارشناسی ارشد در کالج‌های فرانسه یک ساله هستند.
  • مورد بعدی که بسیار حائز اهمیت است، مشارکت فعال دانشجویان در روند یادگیری است. در کالج‌های فرانسه تجربه آموزشی بسیار غنی بوده و از دانشجویان چنین انتظار می‌رود که در بحث‌های کلاسی شرکت کنند، استاد را به چالش کشیده و حتی در صورت نیاز با او مخالفت کنند. هدف از این کار کمک به ارتقای مهارت‌های تفکر انتقادی دانشجویان به جای کپی محض و بازگرداندن طوطی‌وار مطالب کلاس است.
  • یادگیری یک زبان خارجی مهم یکی دیگر از امتیازات تحصیل در کالج‌های فرانسه است. در طول بازه زمانی که دانشجویان مشغول تحصیل در یک کالج در فرانسه هستند، می‌توانند زبان فرانسه را نیز در کنار دروس اصلی خود در محیط شهر و در ارتباط با دانشجویان بومی آنجا یادبگیرند. همانطور که میدانید، دانستن یک زبان دیگر رزومه شما را تقویت کرده و شما را در یافتن شغل و همچنین ادامه تحصیل بسیار کمک می‌کند.
  • تحصیل در کشور فرانسه مساوی است با داشتن فرصت‌ عالی برای گشتن به دور اروپا. شما می‌توانید با خطوط هوایی مقرون به‌صرفه‌ای همچون Ryanair، EasyJet و Transavia در تعطیلات خود به جاهای دیدنی در اروپا سر زده و کلی تجربه جالب کسب کنید.

هزینه تحصیل در کالج های فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی فرانسه بسته به سطح تحصیلی که شما انتخاب می‌کنید، قیمت‌های متنوعی دارد. دولت فرانسه هزینه‌های تحصیلی مربوط به هر دانشگاه دولتی را خود تعیین کرده و درسراسر فرانسه این مبالغ یکسان است. در ادامه به بحث در این مورد خواهیم پرداخت.

  • سالانه 2770 یورو برای برنامه‌های لیسانس
  • 3770 یورو برای برنامه‌های مقطع کارشناسی ارشد
  • 380 یورو در سال برای برنامه‌های مقطع دکترا (PhD).

توجه داشته باشید که مقادیر ذکرشده تنها هزینه‌های مربوط به دانشگاه‌های دولتی است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ممکن است از این مبالغ پیشی بگیرد. این هزینه‌ها به‌طور کلی می‌تواند از 3000 تا 20000 یورو در سال متغیر باشد.

بهترین کالج های فرانسه

کالج‌های و دانشگاه‌های برتر فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مقرون به‌صرفه هستند و سالانه دانشجویان زیادی از سراسر جهان به فرانسه هجوم می‌آوزند تا تحصیلات عالی خود را با کیفیت بالا در کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور دنبال کنند. در ادامه لیست کاملی از بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی و دولتی را برای شما آماده کرده‌ایم.

  • دانشگاه اکول پلی تکنیک – Ecole Polytechnique

این دانشگاه‌ یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه و حتی اروپا محسوب می‌شود که در دسته بندی جهانی QS رتبه 61 را از آن خود کرده است. این دانشگاه با شعار ” برای میهن، علم و شکوه” توسط ریاضیدان مطرح ” گاسپارد مونگ” تأسیس شد. فعالیت این دانشگاه در زمینه‌های علم، فناوری و مهندسی است و در سطح جهانی با سایر دانشگاه‌ها رقابت می‌کند. دانشجویان می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این مرکز آموزشی به تحصیل بپردازند.

  • دانشگاه PSL- Université PSL

دومین کالج مطرح در فرانسه بوده که در قلب پاریس قرار دارد. رتبه جهانی این دانشگاه 44 بوده و 17000 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در آن به تحصیل مشغول هستند. از آنجایی که هر ساله در این دانشگاه حدود 50 استارت آپ توسط فارغ‌التحصیلان  PSL تأسیس می‌شود، این مرکز آموزشی یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی است.

  • Centrale Supélec

یکی از بهترین دانشگاه‌ها در سطح جهانی برای دانشجویان مهندسی و علوم دانشگاه Centrale Supélec است. در رتبه‌بندی جهانی QS رتبه 138 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه با ترکیب دو دانشگاه دولتی Grandes écoles – École Centrale Paris و Supélec تشکیل شد. دانشجویان بین‌المللی زیادی برای ورود به این دانشگاه با هم رقابت می‌کنند. و یکی از بهترین‌ها برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است. میانگین هزینه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این مؤسسه آموزشی سالانه ۷۸۸۰ یورو است. 17 بخش تحقیقاتی در آن وجود دارد.

یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه در زمینه نوآوری دانشگاه پاریس است که دارای رتبه 261 در رتبه‌بندی QS است. فالیت این دانشگاه در سه زمینه بهداشت، علوم، و علوم انسانی، علوم اجتماعی بسیار موردقبول دانشجویان بین‌المللی علاقمند به این سه حوزه است. بیشتر برنامه‌های این مؤسسه تحقیقاتی به زبان فرانسه ارائه می‌شود. این دانشگاه دارای شبکه قوی از فارغ‌التحصیلان سابق خود است که متشکل از 500000 نفر است. علاوه بر آن، تحقیقات، رویدادها و مشارکت‌های فرهنگی زیادی در این دانشگاه اتفاق می‌افتد.

  • (École des Ponts ParisTech (ENPC

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فرانسه دانشگاه ENPC است. تحقیقاتی گسترده در زمینه‌های مختلف در این دانشگاه در سطح بین‌المللی انجام می‌شود. برخی از این زمینه‌ها عبارتند از مهندسی، مدیریت، اقتصاد، محیط‌زیست، حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی‌شهری. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با پایان یافتن دروس خود با اعتماد بنفس زیادی به دنبال اهداف شخصی و حرفه‌ای خود می‎روند. رتبه جهانی این دانشگاه 245 است. تعداد زیادی بورسیه تحصیلی در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود.

  • دانشگاه گرنوبل آلپ

این دانشگاه که در سال 1339 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فرانسه محسوب و سومین دانشگاه بزرگ فرانسه است. هر ساله تعداد 60000 دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول می‌شوند. یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی است که در بیش از 100 بخش تحقیقاتی می‌توانند در آن کار کنند.

  • دانشگاه استراسبورگ

یکی دیگر از دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی در فرانسه دانشگاه استراسبورگ است. این دانشگاه همچنین یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های اروپا بوده که با صرف هزینه‌ای متناسب می‌توان در آن به تحصیلات مشغول شد. میانگین هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد از185 یورو بیشتر نیست. این دانشگاه که در سال 1538 تأسیس شده است، دارای رتبه جهانی 247 است.

تحصیل در کالج کشور فرانسه

ویزای تحصیلی برای تحصیل در کالج های فرانسه

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در فرانسه به ویزای VLS-TS visa (“étudiant” نیاز دارند. با در دست داشتن این ویزا، دانشجویان علاوه بر تحصیل و زندگی در فرانسه، می‎توانند تا 964 در سال (20 ساعت در هفته) کار کنند و به صورت آزادانه به کشورهای حوزه شنگن سفر کنند. هزینه درخواست برای این ویزا 99 یورو است. شما زمانی باید این هزینه را بپردازید که توسط مدرسه پذیرفته می‌شوید، اما باید قبل سفر به فرانسه این مبلغ را پرداخت و ویزای خود را دریافت کنید. پس از آنکه به فرانسه وارد شدید، بعد 3 ماه با پرداخت 60 یورو ویزای خود را در فرانسه تأیید کنید.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در کالج های فرانسه

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برنامه‌های مقطع کارشناسی را در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های فرانسه دنبال کنند. برای شرکت در این برنامه‌ها باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشید.

سال تحصیلی در اکثر کالج‌های فرانسه از اواسط سپتامبر شروع شده و تا پایان ژوئن سال بعد ادامه می‌یابد. اما برخی از کالج‌ها ممکن است در طول سال تحصیلی نیز ثبت‌نام انجام دهند. اما شما باید حداقل دو ماه زودتر از این موعد از الزامات دانشگاه اطلاع کسب کنید و برای شرکت در دوره مدنظرتان درخواست خود را به کالج ارسال کنید. زیرا کالج‌های فرانسه بسیار رقابتی هستند و هرچه زودتر شما درخواست خود را ارسال کنید کالج درخواست شما را زودتر ارزیابی کرده و نتیجه نهایی را به شما اعلام می‌کند.

طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی در کالج‌های فرانسه وجود دارد و دانشجویان می‌توانند مقطع کارشناسی خود را در یکی از این رشته‌ها به انجام برسانند:

  • داروسازی
  • جغرافیا
  • فارماکولوژی
  • تاریخ هنر
  • زبان‌شناسی
  • جامعه‌شناسی
  • فرهنگ‌های اروپایی و مدیترانه‌ای
  • فن‌آوری ارتباطات
  • فناوری اطلاعات
  • مطالعات فرانسه
  • مدیریت بازرگانی بین‌المللی
  • مطالعات فیلم
  • ارتباطات جهانی
  • دارایی، مالیه، سرمایه‌گذاری
  • امور مالی بین‌المللی
  • مطالعات ادبی
  • هنرهای خلاق
  • روانشناسی
  • اقتصاد بین‌المللی
  • سیاست بین‌الملل و تطبیقی

متقاضیانی که مایل به شرکت در یک رشته در مقطع کارشناسی هستند، باید یک رونوشت رسمی از تمام مراکز آموزشی که از دوران دبیرستان در آن حضور داشته‌اند به مسؤلین ثبت‌نام کالج ارائه دهند. در این رونوشت باید تمام جزئیات مربوط به دروس پاس شده و نیز مدارک تحصیلی دریافت شده توسط دانشجویان درج شود. علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی باید نمرات آیلتس و یا تافل خود به همراه پاسپورت و چند قطعه عکس اندازه عکس پاسپورت را نیز ارسال کنند.

نحوه درخواست برای مقطع کارشناسی ارشد در کالج های فرانسه

اگر قصد دارید در یکی از کالج‌های فرانسه مقطع کارشناسی ارشد خود را بگذرانید، باید مدارک کامل را برای دانشگاه مدنظر ارسال کنید. مدارک و فرم‌هایی که باید تکمیل و بارگذاری کنید از این قرار است:

  • گواهی پیش ثبت نام ارائه شده توسط دانشگاه؛
  • مجوز پردیس فرانسه؛
  • گذرنامه یا کارت شناسایی متقاضی؛
  • تعدادی عکس در ابعداد شناسنامه/گذرنامه؛
  • کپی مدارک فارغ‌التحصیلی و ترجمه فرانسوی آنها؛
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام؛
  • پرداخت هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی؛
  • گواهی مسئولیت مدنی؛
  • ارائه رزومه؛
  • ارائه انگیزه‌نامه؛
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی (یا فرانسوی)؛
  • ارائه رونوشت سوابق تحصیلی، با حداقل معدل کل 3.0 (یا معادل).
  • کپی مدارک (در صورتی که موجود نباشد، گواهی مبنی بر فارغ‌التحصیلی)؛
  • گواهی تمکن مالی (با درنظر گرفتن حداقل 800 یورو در ماه)
تحصیل در کالج های کشور فرانسه

الزامات زبان برای پذیرش در کالج های فرانسه

اکثر رشته‌ها در کالج‌های فرانسه به زبان فرانسوی ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه‌های دولتی با سایر دانشجویان به تحصیل بپردازید، باید سطح کافی از زبان فرانسوی را داشته باشید.

برای دوره‌های هنر و علوم انسانس یا دانشکده علوم و مهندسی، دانشجویان بین‌المللی باید بر اساس سطوح زبان CEFR مدرک نمره B2  ارائه دهند. اما اگر می‌خواهید در دانشکده پزشکی تحصیل کنید، باید به سطح C1 از زبان فرانسوی برسید زیرا برای تمام برنامه‌های این دانشکده این سطح از زبان فرانسوی ضروری است.

هزینه زندگی در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه‌های زندگی دانشجویی در فرانسه پایین است.حتی در شهرهای گران‌قیمتی مانند لیون یا تولوز می‌توانید با 850 تا 1000 یورو در ماه از پس تمام هزینه‌های زندگی خود (با احتساب هزینه مکان) برآیید. در شهرهای کوچک‌تر می‌توانید با مبالغ کمتری نیز زندگی خود را مدیریت کنید. اما یک مورد استثنا در این میان شهر پاریس است که هزینه‌های آن بالاتر از مابقی شهرهاست. یک دانشجوی بین‌المللی باید بین 1250 تا 1400 یورو ماهیانه برای زندگی خود هزینه کند.

سخن آخر

فرانسه که یکی از مشهورترین سیستم‌های آموزشی در سطح جهان را دارد، خانه دانشجویان بین‌المللی بیشماری است که سال به سال به تعداد این دانشجویان اضافه می‌شود. کالج‌های زیادی در سراسر فرانسه وجود دارد که برنامه‌های مختلفی را به زبان فرانسه و انگلیسی به دانشجویان بین‌المللی با هزینه پایین ارائه می‌دهند. اگر تصمیم دارید در یکی از کالج‌های فرانسه در برنامه موردعلاقه خود به تحصیل بپردازید، اما ابهامات زیادی در این مسیر و در اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در ذهن شما است، با تیم کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی صباویزا تماس بگیرید تا بهترین مسیر را به شما نشان دهند.

سوالات متداول

آیا تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج های فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است؟

دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی فرانسه ارائه‌دهنده دوره‌های تحصیلی مقرون به صرفه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی هستند. اغلب برنامه‌های کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی فرانسه نسبت به سایر کشورها شهریه پایینی را از دانشجویان می‌گیرند. تعدادی از این برنامه‌ها رایگان است.

الزامات زبان برای تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی فرانسه چیست؟

هر دانشگاه و کالج، الزامات متفاوتی برای زبان درنظر گرفته است. تعداد زیادی از برنامه‌های کارشناسی به زبان فرانسوی ارائه می‌شود. پس داشتن مهارت زبان برای تحصیل در برخی از کالج‌های فرانسه ضروری است. از سوی دیگر، تعداد زیادی از کالج‌های فرانسه به زبان انگلیسی دروس خود را ارائه می‌کنند، پس دانشجویان باید برای تحصیل در این برنامه‌ها به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند.

چگونه دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای یک کالج فرانسه اقدام کرد؟

فرآیند درخواست با ارسال درخواست آنلاین از طریق پورتال رسمی پذیرش کالج یا پلت‌فرم درخواست آنلاین برای دانشجویان بین‌المللی در فرانسه شروع می‌شود. دانشجویان باید مدارک لازم مانند ریزنمرات تحصیلی، نمرات آزمون مهارت زبان، انگیزه‌نامه و گاهی اوقات نیز توصیه‌نامه به کالج انتخابی خود ارائه دهند. برای اطلاع از جزئیات کامل شما باید حتماً الزامات خاص هر دانشگاه و برنامه را مورد بررسی قرار دهید.

آیا کالج‌های فرانسه بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند؟

بله، برای دانشجویان بین‌المللی در کالج‌های دولتی فرانسه بورسیه‌هایی درنظر گرفته شده است. از جمله این‌ها، بورسیه‌هایی است که دولت فرانسه و یا سازمان‌های دیگر ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها برای حمایت مالی از دانشجویان و ترویج تبادل فرهنگی انجام می‌پذیرد.

چه خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین‌المللی در کالج‌های دولتی فرانسه ارائه می‌شود؟

در کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی فرانسه خدمات مختلفی همچون برنامه‌های آموزشی، دوره‌های زبان، مشاوره تحصیلی، خدمات شغلی و کمک در انجام به موقع مراحل اداری را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. انجمن‌های دانشجویی نیز به روند ادغام دانشجویان بین‌المللی در محیط و جامعه دانشگاه‌ کمک می‌کنند.

آیا دانشجویان بین‌المللی اجازه کار در حین تحصیل در کالج‌های فرانسه را دارند؟

بله، دانشجویان بین‌الملل می‌توانند در حین تحصیل در فرانسه به صورت پاره‌وقت به انجام کار مشغول شوند. به شرطی که ویزای معتبر داشته باشند اما برای آنکه دانشجویان بتوانند بر دروس خود تمرکز کنند، تعداد ساعات محدودی برای کار آن‌ها درنظر گرفته شده است.

آیا برای تحصیل در فرانسه یادگیری زبان فرانسوی ضروری است؟

خیر، یادگیری زبان فرانسه برای تحصیل در فرانسه هیچ اجباری ندارد زیرا عمده برنامه‌هایی که کالج‌های فرانسه ارائه می‌شوند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید