لوگو صبا ویزا
استان انتاریو کانادا

استان انتاریو کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه استان انتاریو کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

مطمئنا برای مهاجرت به کانادا، ایده‌های زیادی در سر دارید و تمایل دارید راجع به شهرهای مختلف آن اطلاعاتی به دست بیاورید. ما در ادامه قصد داریم راجع به یکی از مهم‌ترین شهرهای کانادا، یعنی انتاریو صحبت کنیم. همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صباویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه استان انتاریو کانادا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صباویزا در ارتباط باشید.

بیش از 12000 سال است که در انتاریو فعلی سابقه‌ سکونت انسان وجود داشته است. این منطقه توسط بومیان اشغال شده بود که قبل از ورود مهاجران اروپایی به آلگونکین و ایروکوی صحبت می‌کردند.

مشخص نیست که «انتاریو» دقیقاً چگونه ترجمه شده است. با این حال، در میان بومیان آمریکا، کلمه انتاریو آب یا دریاچه زیبا را توصیف می‌کند.

از سال 1600 به بعد، مهاجران فرانسوی و انگلیسی شروع به اسکان در کانادا و استفاده از زمین کردند. بیشتر خاک کانادا پس از جنگ هفت ساله (1756-1763) به بریتانیا تعلق داشت. این منطقه توسط بریتانیایی‌ها به نام کبک شناخته می‌شد که شامل بخش‌هایی از کبک، انتاریو و ایالات متحده بود.

انتاریو خانه بسیاری از استعمارگران آمریکایی بود که پس از انقلاب آمریکا (1775-1783) به بریتانیا وفادار ماندند. وفاداران امپراتوری متحد نام آنها بود. ایالت شمالی نیویورک همچنین خانه بسیاری از ایروکوایی‌هایی بود که به کانادای علیا نقل مکان کردند.

قانون اساسی که در سال 1791 توسط بریتانیا تصویب شد، کبک را به دو بخش تقسیم کرد. کانادا بالا به انتاریو تبدیل شد و کانادا پایین به کبک تبدیل شد، زیرا در بالادست رودخانه سنت لارنس قرار داشت.

اولین پایتخت کانادا علیا نیوآرک بود که اکنون نیاگارا روی دریاچه است. برای محافظت از پایتخت از حملات آمریکا، یورک (تورنتو کنونی) در سال 1793 منتقل شد. ژنرال جان گریوز سیمکو اولین ستوان فرماندار کانادا بود.

بسیاری از گروه‌های مهاجر، از جمله آلمانی‌ها، اسکاتلندی‌ها و منونیت‌ها، در قرن نوزدهم در کانادا بالا ساکن شدند. تقریباً 235000 نفر در سال 1830 در کانادا زندگی می‌کردند. شهر تورنتو اولین شهری بود که در سال 1834 در انتاریو تأسیس شد.

کبک و انتاریو در سال 1867 به استان‌های مستقل تبدیل شدند. یک اتحادیه فدرال جدید به نام Dominion of Canada در نتیجه اتحاد بین نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک ایجاد شد که انتاریو و کبک به آن پیوستند. همانطور که در قانون آمریکای شمالی بریتانیا آمده است، کانادا یک کشور مستقل شد. در سال 1867، شهر کوچکی به نام اتاوا پایتخت کشور جدید شد و سر جان مکدونالد اولین نخست وزیر شد.

انتاریو کانادا

فهرست عناوین

مردم و فرهنگ انتاریو

از هر پنج کانادایی دو نفر در انتاریو زندگی می‌کنند که بیش از 14.7 میلیون نفر جمعیت دارد. بیشتر مردم در مناطق شهری زندگی می‌کنند، عمدتاً در شهرهایی در سواحل دریاچه‌های بزرگ.

از جمله پرجمعیت‌ترین شهرها و شهرک‌ها، نعل اسب طلایی، در امتداد سواحل غربی دریاچه انتاریو، از جمله تورنتو، همیلتون، سنت کاترینز، و آبشار نیاگارا است. شهر اتاوا، پایتخت کانادا، بالاتر است.

نعل اسب طلایی بزرگ منطقه اطراف را در بر می‌گیرد که بیشتر در مرکز انتاریو قرار دارد. این منطقه که یکی از سریع ترین مناطق در حال رشد در آمریکای شمالی است، بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارد. منطقه بزرگتر از خطوط ساحلی دریاچه انتاریو در همه جهات، از برانتفورد تا منطقه کیچنر-واترلو، تا باری و تا پیتربورو در شمال شرقی امتداد دارد.

لندن، کینکاردین، ویندزور و سارنیا مراکز عمده جمعیت در جنوب غربی انتاریو هستند. شرق انتاریو تحت سلطه اتاوا و کینگستون است. چند شهرداری مهم کانادا در شمال انتاریو قرار دارند، از جمله Greater Sudbury، Thunder Bay و Sault Ste. Marie، Kenora، و همچنین North Bay و Timmins.

مردم بومی ‌کانادا

انتاریو حدود 2 درصد از جمعیت خود را متعلق به اولین ملل، متیس یا اینوئیت‌ها و حدود یک پنجم کل جمعیت بومیان این کشور است. از میان برخی از مردمان ملل اول که در این استان واقع شده‌اند، می‌توان به آلگونکوین، پوتاواتومی، اوجیبوا و اوداوا اشاره کرد.

زبان‌ مردم در آنتاریو

اگر چه زبان رسمی استان ‌انتاریو کانادا انگلیسی است، اما تعداد کمی ‌از جوامع فرانسوی زبان در آن وجود دارد. زبان فرانسه در سیستم‌های حقوقی، آموزشی و اداری استان ادغام شده است. در بسیاری از مناطق تعیین شده در سراسر استان، خدمات دولتی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دسترس است.

از زمان انقلاب آمریکا، رشد جمعیت آن کشور وابسته به مهاجرت بوده است. انتاریو همچنان بیش از 40 درصد از 250000 نفری را که هر ساله به کانادا مهاجرت می‌کنند، جذب می‌کند. در تورنتو، یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای جهان، بیش از 100 زبان و گویش صحبت می‌شود.

به غیر از انگلیسی، زبان‌های چینی، ایتالیایی، آلمانی، لهستانی، اسپانیایی و پنجابی از جمله زبان‌هایی هستند که معمولا در انتاریو صحبت می‌شوند.

اقتصاد استان انتاریو

عوامل متعددی در قدرت اقتصادی انتاریو نقش داشته‌اند، از جمله منابع طبیعی، تخصص تولید، صادرات، و انگیزه کارآفرینی بی بدیل. این استان 37 درصد از تولید ناخالص داخلی 1.6 تریلیون دلاری کانادا را تولید می‌کند و بیش از نیمی ‌از صنایع دانش بر این کشور از جمله فناوری پیشرفته، خدمات مالی و بیوتکنولوژی را در خود جای داده است. در واقع انتاریو، موتور اقتصادی کانادا است.

بازار انتاریو

تقریباً 460 میلیون نفر در منطقه تجارت آزاد آمریکای شمالی زندگی می‌کنند که بیش از 18 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی ترکیبی (شاخص قیمت، دلار بین‌المللی) در سال 2011 ایجاد می‌کند. تجارت کانادا و ایالات متحده در سال 2011 از 1.4 میلیارد دلار فراتر رفت. بخش تجاری انتاریو- ایالات متحده از این مجموع تقریباً 716 میلیون دلار کانادا در روز بود.

تولید در انتاریو

در سراسر آمریکای شمالی، تولید انتاریو بسیار مهم است. خودروها، فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی، داروسازی و دستگاه‌های پزشکی نمونه‌هایی از صنایع تولیدی انتاریو هستند.

در زیر برخی از حقایق کلیدی در مورد بخش تولید انتاریو آمده است:

  •  بزرگترین حوزه قضایی مونتاژ خودرو در آمریکای شمالی در انتاریو قرار دارد.
  •  گزارش آمار کانادا نشان می‌دهد که 88 درصد از تولید خودرو انتاریو در سال 2011 به ایالات متحده صادر شده است. این امر انتاریو را به یک شریک بسیار مهم برای ایالات متحده تبدیل می‌کند.
  • در مجموع 258 میلیارد دلار کالا از بخش تولید انتاریو در سال 2011 حمل شد.
  •  در کانادا و ایالات متحده، انتاریو پس از کالیفرنیا و تگزاس بیشترین کارمندان تولیدی را دارد.

صنعت خدمات انتاریو

علیرغم اینکه انتاریو یک رهبر تولیدی است، اقتصاد انتاریو تحت سلطه بخش خدمات است. این صنعت 79% (یا 5.3 میلیون نفر) از نیروی کار استان را استخدام می‌کند و 76.9% از اقتصاد آن را تشکیل می‌دهد. خدمات تجاری و مالی، خدمات حرفه ای و علمی-فنی و همچنین هنر و فرهنگ نمونه‌هایی از بخش خدمات عمده انتاریو هستند.

جغرافیای انتاریو

فاصله بین شرق و غرب انتاریو به 1568 کیلومتر (974 مایل) ختم می‌شود. تقریباً 1691 کیلومتر (1050 مایل) شمال و جنوب را از هم جدا می‌کند. در بالای کوه تیمیسکامینگ، نقطه ای وجود دارد که 693 متر (785 یارد) از سطح دریا بالا می‌رود.

واقع در خلیج جورجیا، بزرگترین جزیره آب شیرین جهان، جزیره مانیتولین، شامل 2766 کیلومتر مربع (1068 مایل مربع).

  • میانگین سنی مردم انتاری 40 سال است. میانگین امید به زندگی در انتاریو برای مردان ۷۹ سال و برای زنان ۸۴ سال است.
  •  تقریباً 64 درصد از ساکنان انتاریو بین 25 تا 64 سال دارای مدرک فوق متوسطه هستند. تعداد کارگران 25 سال و بالاتر از 6 میلیون نفر فراتر رفته است.
  •  این استان دارای بیش از 20 کالج و بیش از 20 دانشگاه دولتی است.

آب‌های انتاریو

چندین دریاچه، رودخانه و نهر نقش مهمی‌ در تاریخ و توسعه انتاریو داشته‌اند. دریاچه‌ها و رودخانه‌ها به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل و منابع غذایی هم توسط بومیان و مهاجران اروپایی استفاده می‌شد. الگوهای سکونت و الگوهای صنعتی شدن تا حد زیادی توسط آبراه‌ها تعیین می‌شد.

  • یک پنجم آب‌های سطحی شیرین جهان در دریاچه‌های بزرگ که شامل دریاچه سوپریور، دریاچه میشیگان، دریاچه هورون، دریاچه ایری و دریاچه انتاریو است، نگهداری می‌شود.
  •  حدود 45 درصد از محیط زمین توسط خط ساحلی دریاچه‌های بزرگ پوشیده شده است.
  •  آب شیرینی که به طور مداوم در سراسر 5 دریاچه بزرگ جریان دارد، بزرگترین آب شیرین جهان است.
  •  نود و هشت درصد انتاریایی‌ها در حوضه دریاچه‌های بزرگ و رودخانه سنت لارنس زندگی می‌کنند.
  •  دریاچه‌ها آب آشامیدنی را برای بیش از 80 درصد مردم انتاری تامین می‌کنند.
  •  نزدیک به 80 درصد تولید کانادا در دریاچه‌های بزرگ و حوضه رودخانه سنت لارنس انجام می‌شود و یک سوم مشاغل کشاورزی و فرآوری مواد غذایی کشور در آنجا یافت می‌شود.

معادن انتاریو

در سال 2011، تولید مواد معدنی انتاریو از 10 میلیارد دلار فراتر رفت. معادن انتاریو در بهره وری پیشروان جهانی هستند و استانداردهای زیست محیطی بالایی دارند. فلزات گروه نیکل و پلاتین دو تا از 10 تولید کننده برتر انتاریو هستند. این استان علاوه بر طلا، مس، روی، کبالت و نقره، تولید کننده قابل توجهی از این فلزات نیز هستند. مواد معدنی تولید شده در جنوب انتاریو شامل نمک، گچ، آهک، نفلین سینیت و مواد ساختاری مانند شن، ماسه و سنگ است. صنعت نفت و گاز انتاریو نیز در سنگ‌های رسوبی جنوب قرار دارد.

کشاورزی و تولیدات کشاورزی

بیش از نیمی ‌از بهترین زمین‌های کشاورزی در کانادا در انتاریو است. تقریباً یک چهارم کل درآمد مزارع در کانادا در انتاریو (سرشماری کشاورزی، 2011) با 51950 مزرعه ایجاد می‌شود.

تولیدات کشاورزی استان عبارتند از:

  •  مزارع پرورش طیور، گراز، گاوهای شیری و گوشتی برای مقاصد تجاری
  •  انواع توت‌ها، سیب و سایر محصولات میوه‌ای
  •  سبزیجات
  •  ذرت، سویا، محصولات علوفه ای، گندم و جو
  •  گیاهان و گلهای زینتی

انتاریو کشور کانادا

جنگل‌های انتاریو

شصت و شش درصد یا 70 میلیون هکتار از زمین‌های انتاریو جنگلی است. جنگل‌های این منطقه 18 درصد از مساحت کانادا و 2 درصد از پوشش جنگلی این سیاره را تشکیل می‌دهند. مصالح ساختمانی، خمیر کاغذ و کاغذ از چوب برداشت شده و همچنین طیف وسیعی از محصولات دیگر مانند مبلمان و کفپوش ساخته می‌شوند.

انتاریو جنگل‌های متنوعی دارد. چند نمونه از این گونه جنگل‌ها، جنگل‌های برگریز جنوب انتاریو و دریاچه‌های بزرگ – جنگل سنت لارنس در مرکز انتاریو است. جنگل شمالی و جنگل دشت خلیج ‌هادسون شمال انتاریو را اشغال می‌کنند. جنگل‌های کارولینیا نیز در بخش کوچکی از جنوب انتاریو وجود دارد، جایی که درخت قهوه کنتاکی و درخت ساسافراس را می‌توان یافت.

صنعت جنگلداری

صنعت جنگل برای اقتصاد انتاریو مهم است. بیش از 53000 شغل مستقیم توسط صنعت جنگل (2011) پشتیبانی می‌شود که به حفظ استاندارد بالای زندگی کمک می‌کند. در 260 جامعه انتاریو، بخش جنگلداری تقریباً 200000 شغل مستقیم و غیرمستقیم را پشتیبانی می‌کند.

 

هنر و سرگرمی در انتاریو

پایتخت انتاریو بیش از 175 سالن تئاتر و شرکت هنرهای نمایشی دارد که پس از نیویورک در آمریکای شمالی در رتبه دوم قرار دارند. این استان همچنین خانه ده‌ها تئاتر خوب است. کانادایی‌ها و آمریکایی‌ها به جشنواره‌های فصلی مانند جشنواره استراتفورد و جشنواره شاو می‌روند.

علاوه بر گالری هنری انتاریو در تورنتو، گالری ملی کانادا در اتاوا، و مجموعه هنری مک مایکل کانادا در کلاینبورگ، این استان دارای چندین گالری هنری معروف است.

از نظر اشتغال، صنعت سرگرمی ‌و خلاق انتاریو پس از کالیفرنیا و نیویورک در رتبه سوم در آمریکای شمالی قرار دارد.

استان انتاریو پیشرو در تولید فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، کتاب و مجلات در این کشور است. هر ساله جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به یکی از جشنواره‌های برتر فیلم در جهان تبدیل شده است. صنعت رسانه‌های دیجیتال در انتاریو به دلیل تولید محصولات و خدمات پیشرفته در زمینه رسانه‌های تعاملی و دیجیتال در سطح بین‌المللی شناخته شده است.

حیات وحش و ماهیگیری در انتاریو

بیش از 3600 گونه گیاهی، 154 گونه ماهی، 50 گونه دوزیست و خزنده، 483 گونه پرنده و بیش از 81 پستاندار به لطف آب و هوا و جغرافیای متنوع آن در انتاریو زندگی می‌کنند. درختان کاکتوس گلابی خاردار و ساسافراس را می‌توان در جنوبی ترین مناطق انتاریو یافت، در حالی که خرس‌های قطبی در تاندرای شمالی ما پرسه می‌زنند.

انتاریو محل زندگی ماهی‌هایی مانند سوف زرد، بلوژیل، پیک شمالی و والیز است. از پستاندارانی که در انتاریو زندگی می‌کنند می‌توان به بیور، خرس سیاه، مشک، گرگ خاکستری و گوزن دم سفید اشاره کرد. برخی از متداول‌ترین پرندگان در اینجا عبارتند از: جِی آبی، کاردینال شمالی، حواصیل آبی بزرگ، شاهین دم قرمز، جغد شاخدار بزرگ و دارکوب شمعی. خزندگان و دوزیستان در این منطقه وجود دارند، مانند مارهای جورابدار شرقی، قورباغه‌های پلنگ شمالی، مارهای زنگی ماساسوگا شرقی، لاک پشت‌های نقاشی شده میانی یا 11 نوع سمندر.

پارک‌های استانی انتاریو

پارک استانی Algonquin که در سال 1893 تأسیس شد، اولین پارک استانی انتاریو بود. از آن زمان، پارک‌های استانی انتاریو برای حفاظت از محیط زیست طبیعی و لذت بردن از فضای باز ایستاده‌اند. امروزه، سیستم وسیع پارک‌ها و مناطق حفاظت‌شده انتاریو بالغ بر 9 میلیون هکتار است و شامل مناطقی از جنگل‌های قدیمی‌و باشکوه، رشته‌های جنگلی کاریبو، رودخانه‌های بیابانی، تالاب‌ها و زیستگاه گیاهان و جانوران کمیاب و در معرض خطر است.

سالانه حدود 10 میلیون نفر از پارک‌های انتاریو بازدید می‌کنند. آنها فعالیت‌های خارج از منزل مانند کمپینگ، پیاده روی، شنا، قایق رانی، تماشای طبیعت و ماهیگیری را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، پارک‌ها نقش مهمی‌ در تحقیقات علمی، حفاظت از محیط زیست و آموزش در فضای باز دارند. پارک‌های این استان میراث طبیعی و فرهنگی انتاریو را برای نسل‌های آینده حفظ خواهند کرد.

بخش انرژی در انتاریو

آلبرتا در سال 2011 پس از انتاریو، که یک منطقه مهم پالایش نفت در کانادا است، در رتبه دوم تولید پالایشگاه قرار گرفت. سال 2011  این کشور شاهد 6 تاسیسات با تولید 26.7 میلیارد لیتر (168 میلیون بشکه) فرآورده‌های نفتی (4 پالایشگاه سوخت، یک کارخانه پتروشیمی‌ و یک کارخانه روان کننده) بود. این استان در سال گذشته حدود 20 درصد از نیاز 33.3 میلیارد لیتری فرآورده‌های نفتی خود را وارد کرده است.

منبع اصلی سوخت در تمام بخش‌های اقتصاد به جز حمل و نقل، گاز طبیعی است. این امر برای گرمایش مسکونی، تجاری و صنعتی صادق است. منابع انرژی استان در سال 2009 تقریباً 30 درصد به مصرف انرژی ایالت کمک کرده است. بیشتر هزینه‌ها مربوط به نفت و بقیه مربوط به برق بوده است.

در انتاریو بیش از 120 نیروگاه وجود دارد که از انرژی هسته‌ای، برق آبی، گاز، باد و بیوانرژی برای تولید برق استفاده می‌کنند. ظرفیت مجموع این دو نیروگاه 35000 مگاوات است.

تقریباً 11000 مگاوات برق توسط 5 نیروگاه هسته ای انتاریو تولید می‌شود. بیش از 7900 مگاوات برق توسط 70 ایستگاه برق آبی انتاریو تولید می‌شود.

با بیش از 1000 توربین بادی که در انتاریو برق تولید می‌کنند، این استان اکنون بزرگترین تولید کننده برق بادی در کانادا است.

استان انتاریو در کانادا

تحصیل در انتاریو: دانشجویان بین‌المللی

با توجه به اطلاعاتی که راجع به انتاریو، این منطقیه‌ی مهم صنعتی در کانادا در اختیارتان قرار دادیم، شاید به تحصیل و تشکیل زندگی در این شهر کانادایی علاقه پیدا کرده باشید. ما در ادامه،‌ اطلاعاتی برای دانشجویان بین‌المللی که علاقه مند به تحصیل در کالج یا دانشگاه دولتی در انتاریو هستند، ذکر خواهیم کرد.

نحوه انتخاب دانشگاه در انتاریو

شما می‌توانید در یک دانشگاه دولتی، کالج یا کالج حرفه‌ای ثبت نام کنید و به ادامه تحصیل مشغول شوید.

قبل از انتخاب دانشگاه، می‌توانید اطلاعات مهمی ‌را در آنچه تقویم دوره نامیده می‌شود، دریافت کنید. این تقویم دارای جزئیاتی در مورد:

  • رشته‌های تحصیلی
  • مدارک مورد نیاز برای ورود به یک دانشگاه یا برنامه خاص
  • مسکن
  • هزینه‌های تحصیل و سایر هزینه‌ها
  • کمک هزینه تحصیلی و کمک‌های مالی

شما می‌توانید یک کپی از تقویم دوره را از طریق دفتر پذیرش در یک موسسه تحصیلات تکمیلی دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک کانادا تماس بگیرید.

مدارک تحصیلی / پذیرش در دانشگاه‌های انتاریو

هر کالج و دانشگاه استانداردهای پذیرش خود را تعیین می‌کند. استانداردها می‌توانند سال به سال تغییر کنند. برای جدیدترین اطلاعات باید وب سایت دانشگاه را بررسی کنید.

زمان درخواست دانشگاه‌ها‌ی انتاریو

مهلت درخواست بستگی به رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه دارد. مهلت‌ها از سپتامبر شروع می‌شود.

زمان درخواست دانشکده‌های انتاریو

به طور کلی، اگر می‌خواهید در ماه سپتامبر تحصیل را شروع کنید، باید قبل از 1 فوریه درخواست دهید. پروسه پذیرش می‌تواند تا نه ماه طول بکشد، بنابراین ایده خوبی است که درخواست خود را زودتر دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انتاریو

در بیشتر موارد، قبل از درخواست باید این مدارک را جمع آوری کنید:

مدارک تحصیلی

اصل یا کپی‌های تایید شده دیپلم/سوابق دبیرستان و هر گونه سوابق تحصیلات تکمیلی، از جمله دوره‌هایی که گذرانده‌اید و نمرات کسب شده.

اثبات مهارت زبان

نتایج آزمون قابل قبول از یک آزمون زبان تایید شده که مهارت شما را در خواندن، نوشتن، درک و صحبت کردن انگلیسی یا فرانسوی می‌سنجد. آزمون‌های پذیرفته شده عمومی‌ عبارتند از:

  • آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL)
  • سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS)
  • ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی (CAEL).
  • Test d’évaluation de français (TEF)
  • Test de connaissance du français (TCF)

اثبات سلامتی و معاینه پزشکی

بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است نیاز به معاینه پزشکی داشته باشید. برای اینکار باید به پزشکانی که مورد تایید سفارت هستند رجوع کنید.

اگر نیاز به معاینه‌ی پزشکی دارید، بهتر است زمانی که در کالج یا دانشگاه انتاریو پذیرفته شدید، قرار ملاقات بگذارید. در غیر این صورت، ممکن است تا سه ماه بیشتر طول بکشد تا درخواست شما بررسی شود.

استان انتاریو در کشور کانادا

مجوز تحصیلی کانادا

در بیشتر موارد، قبل از اینکه به کانادا بیایید، باید برای مجوز تحصیل اقدام کنید. اگر قصد دارید شش ماه یا بیشتر بمانید، به مجوز نیاز دارید.

برای دریافت مجوز می‌توانید از دفتر ویزای کانادا در کشور خود (برای ما، از ترکیه) درخواست دهید. با دفتر محلی در منطقه خود تماس بگیرید تا ببینید چه مدارکی برای پشتیبانی لازم دارید.

همراهی همسر یا فرزندان و خانواده

اگر قصد دارید اعضای خانواده را با خود بیاورید، باید مدارک بیشتری ارائه دهید. برای اطلاعات بیشتر با نزدیکترین دفتر ویزای بین‌المللی یا یک موسسه مهاجرتی معتبر تماس بگیرید.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انتاریو

رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی

ابتدا وب سایت هر دانشگاه را بررسی کنید. شما یا مستقیماً به دانشگاه درخواست می‌دهید یا از یکی از دو مرکز درخواست استفاده می‌کنید:

تحصیلات تکمیلی

شما مستقیماً برای یک دانشگاه درخواست خواهید داد.

اعتبارنامه‌ها را ارزیابی کنید

می‌توانید مدارک موجود خود (مدرک تحصیلی، دیپلم، دوره‌ها) را در مرکز اطلاعات کانادایی برای اعتبارنامه‌های بین‌المللی ارزیابی کنید.

بیمه سلامت

دانشگاه‌های دولتی: باید در طرح بیمه سلامت دانشگاه ثبت نام کنید.

کالج‌های دولتی و کالج‌ها/دانشگاه‌های خصوصی: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه درمانی برای دانشجویان بین‌المللی باید با دفتر دانشجویان بین‌المللی در مدرسه تماس بگیرید.

کار حین تحصیل در انتاریو

زمانی که در کالج یا دانشگاه هستید، همیشه هم نیازی به مجوز کار ندارید. گاهی می‌توانید بدون آن مشغول به کار شوید.

کار در محوطه دانشگاه

شما می‌توانید بدون مجوز کار در محوطه دانشگاه در یک مدرسه کار کنید، اگر:

  • دارای مجوز تحصیلی معتبر باشید
  • دانشجوی تمام وقت در یک موسسه واجد شرایط باشید

کار در خارج از محوطه دانشگاه

اگر مجوز تحصیل دارید و به طور تمام وقت در یک برنامه آموزشی آکادمیک، حرفه‌ای یا … در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) ثبت نام کرده‌اید، می‌توانید بدون مجوز کار خارج از دانشگاه کار کنید.

توجه: برای شرکت در یک برنامه تعاونی یا کارآموزی باید مجوز کار مناسب را داشته باشید. اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و کار در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، یک اداره دولتی فدرال در دسترس است.

بورسیه تحصیلی انتاریو

شما می‌توانید واجد شرایط دریافت پول برای کمک به پرداخت هزینه تحصیلات کالج یا دانشگاه در انتاریو باشید. شما باید با دفتر کمک مالی در دانشگاهی که قصد شرکت در آن را دارید تماس بگیرید.

بورسیه‌های انتاریو تریلیوم

هر سال، انتاریو 75 بورسیه تحصیلی Trillium – به ارزش 40000 دلار در سال – به بهترین دانشجویان دکترا از سراسر جهان برای حمایت از تحصیل خود در انتاریو اعطا می‌کند. این بورسیه‌ها تا چهار سال قابل تمدید هستند.

هر دانشگاه بر اساس شایستگی و معیارهای برنامه، نامزدهای بورسیه تحصیلی را انتخاب و اعطا می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه تماس بگیرید.

بورسیه‌های دولت فدرال

دولت فدرال همچنین یک سری بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

وام دانشجویی در انتاریو

دانشجویان بین‌المللی با مجوز تحصیل: شما واجد شرایط دریافت وام‌های دانشجویی بانکی یا دولتی در کانادا نیستید.

برنامه ریزی برای درخواست وضعیت مهاجرت زمینی: پس از اعطای وضعیت می‌توانید واجد شرایط دریافت وام شوید.

وام‌های اضطراری: برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها وام‌های اضطراری یکباره برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر باید مستقیماً با دفتر کمک مالی دانشگاه تماس بگیرید.

کار پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا

شما می‌توانید واجد شرایط دریافت مجوز کار ویژه باشید که به شما اجازه می‌دهد تا پس از فارغ التحصیلی تا سه سال در کانادا کار کنید.

زندگی/کار دائمی‌ در انتاریو

از طریق برنامه‌های مختلف از جمله اسکیلد ورکر و …، می‌توانید واجد شرایط زندگی و کار دائمی ‌در انتاریو باشید. سپس انتاریو افراد را برای وضعیت اقامت دائم به دولت فدرال معرفی می‌کند.

سخن آخر

ما در این مطلب تلاش کردیم تا به شما، یکی از شهرهای کانادا، یعنی انتاریو، از مهم‌ترین‌ آن‌ها را معرفی کنیم. در صورتی که قصد دارید راجع به شیوه‌های مهاجرت به استان انتاریو کانادا، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با موسسه مهاجرتی صباویزا تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید