لوگو صبا ویزا
استان بریتیش کلمبیا

استانی که همه باید ببینند؛ معرفی بریتیش کلمبیا برای سفر و زندگی

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه استان بریتیش کلمبیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

استان بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از استان‌های کانادا دارای طبیعت بسیار زییایی است. این استان بین اقیانوس آرام و کوه‌های راکی واقع شده است. این استان در غربی‌ترین قسمت کانادا واقع شده و دارای ویژگی‌های جغرافیایی متنوع و بی‌نظیری می‌باشد. فرقی ندارد که عاشق کوهنوردی باشید و یا بخواهید در مورد تاریخ بیشتر بدانید، مطمئن باشید که بریتیش کلمبیا بهترین مکانی است که می‌توانید به آن جا سفر کنید.

مکان‌های مختلفی در این استان وجود دارد که شما را با تاریخ غنی این مکان آشنا می‌کند. با سفر این مکان‌ها علاوه بر آشنایی با شهر‌های تاریخی می‌توانید از چشیدن غذای لذیذ آن منطقه لذت ببرید و با کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ غنی این استان، سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید. آیا در مورد مزایای زندگی در بریتیش کلمبیا چیزی می‌دانید؟ در این محتوا، قصد داریم تا به سؤالات مختلفی در مورد این استان زیبا پاسخ دهیم. در صورتی که شما هم جزو افرادی هستید که به فکر مهاجرت بوده و یا به این مبحث علاقمند هستید، از شما دعوت می‌کنیم برای دستیابی به پاسخ این سؤال‌ها تا انتهای مقاله کنار ما باشید.

بریتیش کلمبیا

فهرست عناوین

موقعیت جغرافیایی استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کانادا به شمار می‌رود که از غرب با اقیانوس آرام و از شرق با کوه‌های راکی و مرز آلبرتا همسایه است. این استان از جنوب با ایالات متحده مرز مشترکی دارد و از شمال تا مرز‌های یوکان و مناطق شمال غربی امتداد دارد. ویکتوریا، وونکور، سوری، نانایمو و کملوپس از شهر‌های اصلی این استان محسوب می‌شوند.

آب و هوای بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا آب و هوای متنوعی را به خود اختصاص داده است. مناطق ساحلی این استان از آب و هوای نسبتاً سرد توام با بارندگی زیاد برخوردار هستند. آب و هوای شهر وونکور در زمستان نسبتاً سرد و تابستان گرم است.

زندگی و فرهنگ بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا دارای فرهنگ بسیار غنی و منحصر به فردی است. به لطف منابع طبیعی فراوانی که در این منطقه وجود داشته، افراد بومی کانادا توانستند هنر و فرهنگ را در این منطقه گسترش دهند و بدین ترتیب میراثی به یاد ماندنی و ارزشمند از خود به جای بگذارند. کارناوال و رویداد‌های زیادی در این استان برگزار می‌شود و افراد زیادی به شوق دیدن این کارناوال‌ها هر ساله به این استان سفر می‌کنند. این رویداد‌ها می‌تواند افراد را با هر سلیقه و ذوق راضی نگه دارد.

مهم‌ترین شهر‌های بریتیش کلمبیا

شهر‌های مهم این استان ویکتوریا، وونکور، سوری، نانایمو و کملوپس می باشند.

جاذبه‌های گردشگری بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا از جمله مکان‌هایی است که مردم هنگام سفر به کشور کانادا مورد بازدید قرار می‌دهند. این استان برای افرادی که از فضای باز لذت می‌برند، گزینه‌ای ‌ایده‌آل محسوب می‌شود. مسیر‌های پیاده روی عالی و پیست‌های اسکی فراوانی در این استان واقع شده است. مسافران می‌توانند از ماهیگیری، قایق رانی و کایاک سواری و دوچرخه‌سواری در کوهستان نهایت لذت را ببرند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری بریتیش کلمبیا می‌توان به خانه‌های درختی کروی فری اسپریت اشاره کرد. این خانه‌های درختی در شرق شهر وونکور واقع شده‌اند طوری که به صورت معلق در فاصله بین دو درخت واقع شده‌اند.

خلیج کوچک پرنسس لوئیزا جاذبه دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد. این خلیج دارای ۶ کیلومتر طول است.

موزه دریایی را می‌توان از کهن‌ترین آسانسور‌هایی دانست که در دنیا وجود دارد. این آسانسور بسیار منحصر به فرد بوده و از آن برای جا به جایی قاضی استفاده می‌شد.

مسافران می‌توانند در ونکوور و ویکتوریا به پارک‌های بزرگ و رستوران‌های خاصی دسترسی داشته باشند. همچنین گالری‌های هنری و تئاتر‌های جذابی در این دو شهر واقع شده‌اند که برای مسافران جذابیت خاصی دارد.

باغ‌های بوچارت و باغ آبخازی از دیگر جاذبه‌های گردشگری بریتیش کلمبیا محسوب می‌شوند.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

افراد زیادی با توجه به مزایا و شرایط زندگی که بر کانادا حکمفراست در حال تلاش برای مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا هستند. برنامه استانی یک برنامه مهاجرتی است که توسط اداره مهاجرت اجرا و اداره می‌شود. می توان گفت که این استان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت به کانادا به شمار می رود.

برنامه استانی این امکان را برای کارگران، دانشجویان و کارآفرینان خارجی مهیا می‌کند تا برای رفع نیاز بازار کار به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را از آن خود کنند.

سیستم آموزشی بریتیش کلمبیا

کانادا یکی از کشور‌هایی است که به دلیل برخورداری از شایسته‌ترین سیستم آموزشی در کل جهان معروف است. تمامی ۱۳ استان این کشور از جمله استان بریتیش کلمبیا با پیروی از استاندار‌های دولتی همواره در تلاش هستند تا کیفیت سیستم آموزشی خود را ارتقا دهند. براساس قوانین آموزشی در این استان، خانواده‌ها موظف هستند که از شش سالگی کودکان خود را به مدرسه بفرستند. سه مقطع تحصیلی از جمله ابتدایی، راهنمایی و متوسط در سیستم آموزشی این استان وجود دارند.

بریتیش کلمبیا کانادا

دانش آموزان این فرصت را دارند که در مدارس عمومی به صورت رایگان ثبت نام کرده  و از مزایای سیستم آموزشی این استان بهره مند شوند. در کل می توان گفت که سیستم آموزشی این استان بر توسعه مهارت های علمی، فنی و کاربردی تاکید ویژه ای دارد. هدف از سیستم آموزشی این استان ارتقاء دانش و کسب مهارت های لازم در دانش آموزان برای ورود به دانشگاه و بازار کار می باشد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا که در این استان واقع شده یکی از معروف ترین دانشگاه های کشور کانادا است.

خدمات بهداشت و درمان در استان بریتیش کلمبیا

خدمات بهداشتی و درمانی در استان بریتیش کلمبیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. به علاوه، بر اساس قوانین وضع شده در کشور کانادا، تمامی شهروندان امکان استفاده از خدمات بهداشتی را به صورت کاملاً رایگان دارند. البته برای انجام خدمات غیر ضروری مانند عمل‌های زیبایی، هر شهروند موظف است نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر برای انجام این خدمات به طور شخصی اقدام کند.

افرادی که به عنوان مهاجر به این استان وارد می‌شوند به آن‌ها کارت بهداشت و درمان تعلق می‌گیرد. البته این طور نیست که تازه واردین به سرعت تحت پوشش بیمه قرار گیرند و معمولاً سه ماه بعد از ثبت نام می‌توانند از خدمات رایگان درمانی استفاده کنند.

سیستم حمل و نقل در بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا دارای یک سیستم حمل و نقل مدرن و قابل اعتماد است و مسافران می‌توانند از فرودگاه، کشتی، راه آهن و حمل و نقل عمومی برای جا به جایی و حمل و نقل استفاده کنند. می‌توان گفت که سیستم حمل و نقل در این استان همواره در حال پیشرفت و گسترش است.

اقتصاد و اشتغال در بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا دارای هشت منطقه اقتصادی است که هر یک از آن‌ها مزایای خاصی دارند. نیروی کار پرانرژی و تحصیل کرده، شبکه‌های حمل و نقل و ارتباطی قدرتمند، منابع طبیعی فراوان، و کیفیت زندگی بی‌نظیر باعث شده که این استان به یکی از مهاجرپذیرترین مناطق تبدیل شود.

طی چند دهه اخیر، پیشرفت چشمگیری در اشتغال و اقتصاد این استان رخ داده است و متقاضیان به راحتی می‌توانند در این استان به شغل خوبی دست یابند.

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا ۱۹۸۷ دلار است که 1.71 برابر بیشتر از هزینه متوسط در کانادا است. این استان از نظر گران‌ترین در رده سوم و از نظر بهترین ایالت برای زندگی در کانادا در رده چهارم قرار دارد.

ارزان‌ترین مناطق در بریتیش کلمبیا برای زندگی کردن

اسمیترز

این شهر کوچک برای افرادی که به طبیعت علاقمند هستند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. به علاوه اسمیترز به عنوان یکی از ارزان‌ترین مناطق در استان بریتیش کلمبیا شناخته شده است.

داوسون کریک

این شهر به عنوانی یکی از شهر‌های مورد علاقه توریست‌ها شناسایی شده است. از دیگر مزایای داوسون کریک می‌توان به هزینه پایین برای زندگی کردن اشاره کرد.

گلدن

از دیگر شهر‌های ارزان این استان محسوب می‌شود که مناظر زیبای آن از شهرت بسیار زیادی برخوردار است.

کرستن

از مزایای این شهر علاوه بر ارزان بودن هزینه زندگی می‌توان به وجود تفریحات بسیار زیاد و یک زندگی دور از خستگی اشاره کرد.

جمعیت شناسی و ایرانیان مقیم بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا به عنوان سومین استان در کشور کانادا شناخته شده است. جمعیت آسیایی در این استان در مقایسه با استان های دیگر بسیار بیشتر برآورد شده است. بیش از ۳% جمعیت این استان شامل ایرانیان می باشند.

استان بریتیش کلمبیا کانادا

مزایای زندگی در بریتیش کلمبیا

مزایای زندگی در بریتیش کلمبیا یکی از دلایلی است که مهاجران زیادی را به خود جلب کرده است. در این قسمت از محتوا به مزایای زندگی در این استان می‌پردازیم.

بهره‌مندی از طبیعت زیبا در ونکوور

شهر ونکوور با طبیعت زیبا و کوه‌های راکی احاطه شده است و هنگام رانندگی از دیدن این مناظر چشم نواز لذت خواهید برد.

آب و هوای عالی

استان بریتیش کلمبیا از آب و هوای دلپذیری برخوردار است. هوا در تابستان خیلی گرم نیست و به ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید. در این هوا می‌توانید اوقات فراغت خود را در ساحل بگذرانید و بدون احساس گرمازدگی فعالیت‌های خود را خارج از منزل انجام دهید.

سرویس حمل و نقل عمومی مدرن و پیشرفته

با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مدرن مسافران می‌توانند به راحتی به مناق دیدنی استان سفر کرده و خاطره‌ای به یاد ماندنی داشته باشند.

سیستم آموزشی پیشرفته و با کیفیت

کانادا در سال ۲۰۱۹ رتبه سوم را در زمینه سیستم اموزشی در جهان به خود اختصاص داد. بریتیش کلمبیا دارای بالاترین رتبه سیستم آموزشی در این کشور است.

اقتصاد پویا

بریتیش کلمبیا یکی از استان‌های پیشرو در زمینه صنایع نوین، فناوری، معدن و گردشگری است و به همین جهت فرصت‌های شغلی زیادی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

فرهنگ متنوع

از آنجایی‌های این استان فرهنگ‌های مختلفی را در خود جای داده است، متقاضی می‌تواند از تنوع فرهنگ لذت برده و با فرهنگ‌های مختلف نیز آشنا شود.

سوالات متداول

آیا امکان مهاجرت به بریتیش به کلمبیا بدون جاب آفر وجود دارد؟
در بیشتر برنامه‌های مهاجرتی به این استان، متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای واجد شرایط را دریافت کند.
آیا گرفتن اقامت دائم در بریتیش کلمبیا آسان است؟
گرفتن اقامت دائم در بریتیش کلمبیا نسبتاً آسان است. بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از استان‌های کانادا متقاضیانی که حداقل دو سال سابقه کار دارند را نیز می‌پذیرد.
آیا بریتیش کلمبیا مکان خوبی برای مهاجرت است؟
پس از انتاریو، بریتیش کلمبیا محبوب‌ترین استان برای مهاجران جدید به شمار می‌رود. این استان برای مهاجرانی که به دنبال ماجراجویی در فضای باز و دمای ملایم‌تر هستند، گزینه ایده آلی می باشد. محبوب‌ترین شهر بریتیش کلمبا نیز وونکور است.
چرا مردم به بریتیش کلمبیا مهاجرت می‌کنند؟
علاوه بر چشم انداز‌های زیبا و طبیعی، دلایل زیادی برای مهاجرت افراد به بریتیش کلمبیا وجود دارد. این استان برای کار، تحصیل و زندگی دارای شرایط بسیار مطلوبی است. استاندارد بالای زندگی نیز از دیگر دلایل مهاجرت افراد به این استان به شمار می‌رود. سازمان ملل متحد کانادا را به عنوان یکی از بهترین کشور‌های جهان برای زندگی رتبه‌بندی می‌کند.
حداقل زبان مورد نیاز برای برنامه استانی بریتیش کلمبیا چیست؟
متقاضیانی که قصد مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی را دارند، می‌بایست نتایج آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی با حداقل نمره ۴ را همراه داشته باشد.
پرتقاضاترین مشاغل در بریتیش کلمبیا چه هستند؟
از جمله پرتقاضا‌ترین مشاغلی که در بریتیش کلمبیا می‌توان یافت عبارتند از برنامه‌نویسی کامپیوتر، مدیر حقوق و دستمزد، سرایدار، معدنچی و دستیار معلم ابتدایی و راهنمایی و … .
آیا هزینه زندگی در آلبرتا بیشتر از بریتیش کلمبیا است؟
خیر. هزینه زندگی در استان بریتیش کلمبیا از آلبرتا بیشتر است. البته میزان مالیات در بریتیش کلمبیا کمتر می باشد.

سخن پایانی

غربی‌ترین استان کانادا، استان بریتیش کلمبیا نام دارد. بنا به دلایلی از جمله درآمد بالا، اشتغال و اقتصاد خوب، استاندارد بالای زندگی، سیستم مراقبت بهداشتی رایگان باعث شده است تا متقاضیان زیادی از طریق برنامه‌های استانی نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا از طریق برنامه استانی انجام می‌شود. از طریق این برنامه و با توجه به معیار‌هایی مانند تحصیلات، سابقه کار، زبان و سن این امکان برای شما مهیا می‌شود که به این استان زیبا مهاجرت کنید.

در این صورت لازم است که فرم های مورد نیاز تکمیل شود و بعد از بررسی مسئولان مهاجرتی، مشخص خواهد شد که امکان مهاجرت برای متقاضی وجود دارد یا خیر. موسسه مهاجرتی صبا ویزا با در اختیار داشتن کارشناسان با تجربه در زمینه امور مهاجرتی مفتخر است که در طول این فرآیند پیچیده در کنار شما باشد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید