لوگو صبا ویزا
استان نیوفانلند و لابرادور

استان نیوفاندلند و لابرادور

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه استان نیوفاندلند لابرادور و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

استان نیوفاندلند و لابرادور یکی از استان‌های شرقی کانادا هستند که مساحتی معادل 405212 کیلومتر مربع با جمعیتی بالغ بر 500000 نفر را پوشش می‌دهند. بنابراین یکی از ایالت‌هایی است که کمترین مساحت و جمعیت را در کشور کانادا دارد. همچنین 97 درصد از مردم نیوفاندلند و لابرادور انگلیسی صحبت می‌کنند. اگر مایل هستید به این استان مهاجرت کنید و درمورد آن و اقامت کانادا بیشتر بدانید پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

موقعیت جغرافیایی استان نیوفاندلند و لابرادور

استان نیوفاندلند و لابرادور به سه منطقه از هفت منطقه فیزیوگرافیک کانادا از جمله: سپر کانادا در لابرادور و آپالاچی و سنت لارنس در جزیره نیوفاندلند تقسیم می‌شوند.

منطقه ساحلی شمالی لابرادور کوهستانی است، آبدره‌های عمیقی دارد و فقط پوشش گیاهی قطبی در سطح زمین رشد می‌کند. همچنین سواحل جنوبی آن دارای ساحلی ناهموار و مناطق جنگلی است. فضای داخلی لابرادور یک فضای جنگلی است که بسیاری از پرجمعیت ترین شهرهای لابرادور از جمله: خلیج هپی دره گوس و شهر لابرادور، در داخل آن قرار دارند.

در جزیره نیوفاندلند، سواحل غربی تحت سلطه کوه‌های طویل قرا گرفته است. سواحل جنوبی نیوفاندلند دارای یک خط ساحلی غوطه ور است و نواحی داخلی جزیره عموماً تپه ای و ناهموار است. همچنین باتلاق‌های کم عمق و پوشش گیاهی بخش زیادی از زمین را پوشانده است و بیشتر شهرهای نیوفاندلند در خلیج‌ها و سواحل غربی و شمال شرقی جزیره واقع شده اند.

نیوفانلند و لابرادور کانادا

آب و هوای استان نیوفاندلند و لابرادور

آب و هوا در سراسر استان نیوفاندلند و لابرادور به طور قابل توجهی متفاوت است. آب و هوای لابرادور شمالی نیمه قطبی است؛ زیرا دارای آب و هوای خنک و خشک است. همچنین در نایین، میانگین حداکثر دما تقریباً 13- درجه سانتیگراد در ماه ژانویه و 15 درجه سانتیگراد در ماه جولای است و میانگین حداقل دما در ماه ژانویه به 20- درجه سانتیگراد و در ماه جولای 5 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. لازم به ذکر است که زمستان‌های لابرادور بسیار سرد است.

طوفان‌های عرض جغرافیایی میانی که در سراسر کانادا و بالای سواحل اقیانوس اطلس حرکت می‌کنند، تأثیر قابل توجهی بر آب و هوای نیوفاندلند دارند و میزان بارش برحسب منطقه متفاوت است. به عنوان مثال، میانگین بارندگی سالانه نایین 892.7 میلی متر است که تقریباً نیمی ‌از آن برف است، درحالیکه بارش سالانه کیپ چیدلی تقریباً 460 میلی متر است. در جنوب لابرادور مناطق ساحلی در زمستان سرد و در تابستان خنک هستند و مناطق داخلی اغلب در زمستان به شدت سرد اما در تابستان گرم هستند.

زندگی و فرهنگ استان نیوفاندلند و لابرادور

انزوای نسبی بسیاری از جوامع کوچک استان، به حفظ ویژگی‌های فرهنگی آن کمک کرد. بنابراین، یکی از ویژگی‌های غیرمعمول استان نیوفاندلند و لابرادور، گفتار محلی است که در برخی مناطق، طعم اصلی ریشه انگلیسی غرب کشور را حفظ می‌کند. همچنین در مناطق دیگر، مانند سنت جان، این گویش دارای ویژگی‌های ایرلندی است. بسیاری از مردم در این دو گروه اصلی وجود دارند که عمیقاً تحت تأثیر الگوهای گفتاری عمومی کانادایی قرار گرفته اند. با این حال یک لهجه منحصر به فرد در زبان مردم نیوفاندلند هنوز مشهود است و در بسیاری از مناطق لابرادور، زبان انگلیسی متأثر از زبان‌های بومی است.

مهمترین شهرهای استان نیوفاندلند و لابرادور

بیش از 90 درصد جمعیت استان نیوفاندلند و لابرادور در نیوفاندلند ساکن هستند و بیشترین تمرکز را در شبه جزیره آوالون دارد. این استان دارای 271 شهرداری است و از این مجموع، تنها 3 شهر به عنوان شهر تعیین شده اند. اگرچه این شهر‌ها تنها 2.2 درصد از مساحت استان را اشغال می‌کنند، اما نزدیک به 90 درصد از جمعیت را در خود جای داده اند. پرجمعیت ترین و مهمترین شهر‌های این استان عبارتند از: سنت جان، کانسپن بی ساوت، ماونت پرل، پارادایس و کرنر بروک.

جاذبه‌های گردشگری استان نیوفاندلند و لابرادور

شهر سنت جان که حدود یک پنجم جمعیت نیوفاندلند در اطراف آن زندگی می‌کنند، شهری پرجنب و جوش و جذاب است. در اطراف سواحل نامنظم جزیره، شهرها و دهکده‌های ماهیگیری دور افتاده وجود دارد که با مناظر خیره کننده، زندگی دریایی و مکان‌های استثنایی خود گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری نیوفاندلند و لابرادور، ماجراجویی عالی بعدی خود را در شمال برنامه ریزی کنید.

· پارک ملی گروس مورن

پارک ملی گروس مورن بدون شک یکی از چشمگیرترین مکان‌های طبیعی در شرق کانادا است که دارای منظره ای باشکوه از آبدره‌ها و کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه است.

· سایت تاریخی ملی L’Anse aux Meadows

سایت تاریخی ملی L’Anse aux Meadows، یک دشت سرسبز با کمی جلگه‌زار، در نوک شمالی شبه جزیره بزرگ نیوفاندلند قرار دارد. در آنجا شش خانه ساخته شده از گل و چوب کشف شد که احتمالاً توسط وایکینگ‌ها در حدود سال 1000 ساخته شده و در سال 1962 دوباره کشف شد.

· مکان تاریخی ملی سیگنال هیل

مکان تاریخی سیگنال هیل در بالای تپه همنام خود، مشرف به اقیانوس اطلس، بندر سنت جان و مرکز کوچک تاریخی شهر است.

· The Rooms

جدیدترین موزه سنت جان در بالای تپه و در تضاد شدید با کلیسای کاتولیک، The Rooms نام دارد و شامل چندین مجموعه مختلف است که بر اساس موضوع تقسیم می‌شوند. این بخش‌ها شامل حیات وحش و تاریخ طبیعی، یافته‌های بومی، هنر معاصر، و نمایشگاه‌های تاریخی و فرهنگی است که تصویر خوبی از نیوفاندلند و لابرادور ارائه می‌دهد.

· شبه جزیره بوناویستا

شناخته شده ترین شبه جزیره در نیوفاندلند، بوناویستا است. در کیپ بوناویستا، مجسمه ای از کابوت قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند نهنگ‌ها، پافین‌ها و وال‌ها را در آنجا تماشا کنند.

· مکان تاریخی و ملی فانوس دریایی کیپ اسپیر

سایت تاریخی و ملی فانوس دریایی کیپ اسپیر، در 11 کیلومتری جنوب سنت جان، شرقی ترین نقطه در آمریکای شمالی است و قدیمی ترین فانوس دریایی نیوفاندلند را دارد.

· پارک ملی کوه‌های تورنگات

پارک ملی کوه‌های تورنگات شمالی‌ترین نوک نیوفاندلند و لابرادور را اشغال می‌کند و رو به شرق به سمت گرینلند است. این پارک ملی هیچ جاده و علامتی ندارد و فقط با هماهنگی با مسئولان پارک در پایگاه و ایستگاه تحقیقاتی کوه‌های تورنگات می‌توان با خیال راحت از آن بازدید کرد.

· سفرهای دریایی پوفین و نهنگ در خلیج ویتلس

می‌توانید با استفاده از قایق‌ها به اعماق دریا، برای مشاهده نهنگ‌هایی که در منطقه حفاظت‌شده خلیج ویتس حضور دارند و جایی که پافین‌ها لانه می‌کنند بروید.

· ذخیره گاه زیست محیطی کیپ سنت مری

در کیپ سنت مری مستعمرات عمده ای از پرندگان دریایی وجود دارد که شامل حدود 24000 پرنده شمالی می‌شود.

· تویلینگیت و جزیره فوگو

Twillingate، دهکده ماهیگیری سنتی نیوفاندلند در ساحل شمالی واقع شده است که به ساحل Kittiwake معروف است و مکان خوبی برای بازدید از آن برای تجربه زندگی روستایی محلی است.

· پارک ملی ترا نوا

پارک ملی ترا نوا به‌خاطر آبدره‌ها و خط ساحلی آرامش معروف است. در بهار، کوه‌های یخ کنار می‌روند و در تابستان، قایق‌رانان به داخل آب‌ها می‌روند.

مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور

با رشد کم جمعیت، استان‌های نیوفاندلند و لابرادور با کمبود نیروی انسانی شاغل در صنایع استراتژیک مواجه هستند. بنابراین، برای جذب نیروی کار بین المللی، دولت‌های فدرال و استانی سیاست‌های مهاجرتی را برای نیوفاندلند و لابرادور را ارائه کرده اند که ساده و جذاب هستند و سالانه نزدیک به 4000 مهاجر را جذب می‌کنند.

نیوفانلند و لابرادور

سیستم آموزشی نیوفاندلند و لابرادور

در استان نیوفاندلند و لابرادور، تا زمانی که قانون اساسی کانادا در سال 1997 اصلاح شد، ترکیبی از فعالیت‌های ایالتی و کلیسا بود. تا آن زمان، خدمات آموزشی توسط کلیساها ارائه می‌شد، که اجازه داشتند کنترل‌های اداری را حتی پس از اینکه دولت بار عمده مالی را بر عهده گرفت، حفظ کنند، تا اینکه اصلاحیه قانون اساسی در سال 1997 راه را برای دولت استانی باز کرد تا کلیساها را به طور کلی از سیستم مدارس دولتی حذف کند و از طریق سیستم آموزشی، کنترل سیستم آموزشی را اعمال کند.

مدارس حرفه ای، فنی و بازرگانی، چه خصوصی و چه دولتی، همیشه ماهیت غیر فرقه ای داشته اند. دانشگاه مموریال تنها دانشگاه نیوفاندلند است، این دانشگاه که غیرحوزه‌ای است و توسط هیئتی از نایب‌ها اداره می‌شود، اکنون یکی از دانشگاه‌های بزرگ‌ کانادا است و دارای مدارس حرفه‌ای و برنامه‌های تحقیقاتی است که برخی از آنها مستقیماً با محیط فیزیکی، اجتماعی و فرهنگی استان مرتبط هستند.

خدمات بهداشت و درمان در استان نیوفاندلند و لابرادور

با کمک بودجه دولت فدرال، دولت استانی تقریباً تمام خدمات بهداشتی را اداره می‌کند، به استثنای دندانپزشکی و چشم پزشکی، این خدمات برای همه دستیاران رایگان است. تقریباً همه اعضای حرفه پزشکی در طرح مراقبت پزشکی استان شرکت می‌کنند. همچنین تعداد فزاینده ای از آژانس‌های خصوصی در ارائه مراقبت از سالمندان، بیماران مزمن و افراد آسیب دیده ذهنی و جسمی کمک می‌کنند، اما بسیاری از این خدمات توسط استان اداره می‌شوند.

سیستم حمل و نقل در نیوفاندلند و لابرادور

تا پایان قرن نوزدهم، ارتباط بین سکونتگاه‌های ساحلی نیوفاندلند و لابرادور از طریق دریا انجام می‌شد، اگرچه جاده‌هایی نیز در شبه جزیره آوالون وجود داشت. خدمات کشتی همچنان یک وسیله مهم حمل و نقل در استان است و خطوط کشتی بین جزیره و لابرادور و بین سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل شمال شرقی و جنوبی نیوفاندلند اجرا می‌شود.

در طول دهه‌های 1880 و 1890، یک راه‌آهن باریک از سنت جان تا Channel–Port aux Basques در امتداد مسیری که خلیج‌های اصلی در آن قرار داشت، ساخته شد. این سرویس توسط کشتی‌های بخار ساحلی و خلیجی تکمیل می‌شد و شهرک‌هایی که از راه‌آهن محروم بودند را به هم متصل می‌کردند و همچنین بین جزیره و لابرادور خدمات ارائه می‌دادند.

سیستم راه آهن جزیره در سال 1988 تعطیل شد و این استان اکنون تنها یک خط دارد که بار را از غرب لابرادور به خلیج سنت لارنس حمل می‌کند. در جاهای دیگر راه آهن جایگزین جاده شده است. بخشی از بزرگراه ترانس کانادا از نیوفاندلند عبور می‌کند و معمولاً مسیر خط ریلی قدیمی را دنبال می‌کند و جاده‌های ثانویه تقریباً تمام سکونتگاه‌های جزیره را به هم وصل می‌کنند.

همچنین ارتباطات هوایی داخلی، ملی و بین المللی توسط ایر کانادا و سایر شرکت‌های حمل و نقل ارائه می‌شود. فرودگاه‌های اصلی در سنت جان (توربی)، گاندر، دریاچه دیر، استفنویل، گوس بی، وابوش و با امکانات کوچکتری در مراکزی مانند سنت آنتونی و نایین قرار دارند.

اقتصاد و اشتغال در نیوفاندلند و لابرادور

اقتصاد نیوفاندلند و لابرادور، بهره برداری و صادرات منابع طبیعی است و در طول تاریخ، از نظر اقتصادی شیلات جزء دارایی اصلی نیوفاندلند بود که در اواخر قرن نوزدهم بخش‌های معدن و جنگلداری نیز به آن اضافه شد. با این حال، در اواخر قرن بیستم، صنعت ماهیگیری استان، مانند سایر صنایع اولیه به شدت رو به افول رفت. در اوایل قرن بیست و یکم، اقتصاد نیوفاندلند نشانه‌هایی از بهبود را نشان داد که عمدتاً به لطف ترکیبی از استخراج مواد معدنی و گردشگری رو به رشد بود.

هزینه زندگی در نیوفاندلند و لابرادور

سنت جان پایتخت نیوفاندلند و لابرادور است و هزینه زندگی در این شهر بسیار کمتر از سایر شهرهای محبوب کانادایی مانند تورنتو و ونکوور است.

هزینه تخمینی خانواده چهار نفره در سنت جان، نیوفاندلند و لابرادور کانادا ماهانه 3,535 دلار تا 4,538 دلار بدون اجاره است. هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون اجاره 1008 دلار تا 1293 تخمین زده می‌شود.

قیمت متوسط یک خانه تقریباً 300000 دلار است که گزینه‌های زیادی در زیر و بالاتر از این نقطه نیز وجود دارد. در مقایسه با میانگین ملی 500000 دلار یا 700000 دلار در تورنتو یا 900000 دلار در ونکوور، مالکیت خانه در نیوفاندلند و لابرادور بسیار مقرون به صرفه است.

ارزان‌ترین مناطق در نیوفاندلند و لابرادور برای زندگی کردن

به زبان ساده، رشد جمعیت راکد در بیشتر مناطق استان باعث شده است که بسیاری از جوامع در این منطقه، عرضه مسکن بسیار زیاد و تقاضای بسیار کمی داشته باشند. در بازار خریداران، این امر منجر به کاهش قیمت مسکن می‌شود. در اینجا برخی از بهترین و ارزان‌ترین مکان‌های استان نیوفاندلند و لابرادور برای زندگی آورده شده است:

  • سنت جان
  • کرنر بروک
  • کوه مروارید
  • گاندر
  • پردیس
  • گرند فالز- ویندزور
  • Conception Bay South

جمعیت شناسی و ایرانیان مقیم استان نیوفاندلند و لابرادور

از ابتدای استقرار، نیوفاندلند نقطه‌ای برای مهاجرت بیشتر بود و از اواخر قرن نوزدهم مهاجرت زیادی به ایالات متحده به‌ویژه ایالت نیویورک و نیوانگلند و به تمام نقاط کانادا صورت گرفت. در داخل استان، روند شهرنشینی در دهه‌های 1950 و 1960 توسط یک سیاست دولتی برای اسکان مجدد، که به منظور کاهش هزینه‌های خدمات با تمرکز بر جمعیت طراحی شده بود، شتاب گرفت. هم شهرنشینی و هم مهاجرت با فروپاشی ماهیگیری در دهه 1990 بیشتر تحریک شد و همچنین ایرانیان زیادی در روند مهاجرت به کانادا در این مناطق ساکن شدند. جمعیت در حال حاضر عمدتاً شهری هستند و حدود یک سوم آن در منطقه شهری سنت جان زندگی می‌کنند.

استان نیوفانلند و لابرادور کانادا

مزایای زندگی در نیوفاندلند و لابرادور

به عنوان یکی از امن ترین و شادترین کشورهای جهان، جای تعجب نیست که تعداد افرادی که برای زندگی بهتر، تحصیلات عالی یا شروعی تازه به کانادا مهاجرت می‌کنند، هر سال در حال افزایش است. این کشور چشم انداز وسیعی از زیبایی‌های بی پایان و مردم خوش مشرب است.

استان نیوفاندلند و لابرادور یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای زندگی، تحصیل و کار است زیرا دارای مزایای ذکر شده در زیر می‌باشد:

  • تاریخ و فرهنگ
  • حمل و نقل مدرن و امکانات رفاهی
  • شهرت جهانی به عنوان یک مکان دوستانه برای زندگی
  • میزان پایین جرم و جنایت (یکی از کمترین میزان در آمریکای شمالی)
  • مناظر زیبا، هوای پاک، آب شیرین و فضاهای باز و وسیع
سوالات متداول

زندگی در نیوفاندلند چگونه است؟
نیوفاندلند و لابرادور به دلیل رفتار بسیار دوستانه معروف هستند. اکثریت مردم آنجا به خلاقیت، زبان منحصر به فرد و صمیمی و خوش برخوردشان معروف هستند.
آیا غذا در نیوفاندلند گران است؟
غذا گران است اما نه زیاد. فقط باید انتظار داشته باشید که برای خرید غذا در فروشگاه‌های مواد غذایی، به ویژه میوه‌ها و سبزیجات و شیر باید هزینه بیشتری بپردازید و انتظار نداشته باشید که غذاهای ارزان را در رستوران‌ها پیدا کنید.
آیا سنت جان مکان خوبی برای زندگی است؟
سنت جان یک شهر عالی است که می‌توان در آنجا زندگی کرد. این شهر به خاطر محیط طبیعی زیبا، صحنه‌های هنری و فرهنگی پرجنب‌وجوش، طیف عالی از امکانات رفاهی و حس اجتماعی شهرت دارد.

سخن پایانی

استان نیوفاندلند و لابرادور را می‌توان آرام و راحت توصیف کرد. همچنین دارای افراد صمیمی، محیطی ایمن و ارزان است. البته، باید چالش‌هایی را که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید نیز در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین مکان برای مهاجرت و اسکان شما است. لازم به ذکر است که برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی در خصوص مهاجرت به کانادا می‌توانید به دفتر مهاجرتی صباویزا مراجعه نمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید