لوگو صبا ویزا
بورسیه تحصیلی اسپانیا

بورسیه تحصیلی اسپانیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای اسپانیا برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

اسپانیا یکی از کشورهای توسعه یافته در اروپا است که هر ساله دانشجویان بین‌­المللی زیادی برای تحصیل را به خود جذب می‌کند. علاوه بر وجود 75 دانشگاه معتبر که دارای اعتبار در حد سطح جهانی است، فرهنگ زیبای آن و جشنواره معروف لاتوماتینا نیز موجب محبوبیت این کشور در بین دانشجویان خارجی می­‌شود.

یکی از راه­‌های تحصیل با کیفیت و مقرون به صرفه، انتخاب کشور اسپانیا است. بورسیه تحصیلی اسپانیا تنوع زیادی دارد و دانشجویان بین­‌المللی زیادی می­‌توانند برای مقاطع مختلف از جمله دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا درخواست بورسیه و ادامه تحصیل بدهند. کشور اسپانیا در سال 2022 میلادی تعداد 850000 بورسیه تحصیلی را برای دو سال آینده خود تایید و تصویب کرد. از دیگر دلایل محبوبیت زیاد این کشور برای تحصیل با هزینه­‌ای به صرفه، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، بدون نیاز به مدرک آیلتس است. در ادامه در مورد نحوه دریافت ویزای تحصیلی و انواع بورسیه تحصیلی در کشور اسپانیا صحبت خواهیم کرد.

فهرست عناوین

آشنایی با اسپانیا

آشنایی با اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای جنوب غربی اروپا است که در شبه جزیره ایبری قرار دارد. مادرید پایتخت این کشور محسوب می­‌شود و دارای حکومتی پارلمانی است که با قانون پادشاهی کنترل می­‌شود. اسپانیا از لحاظ جغرافیایی در همسایگی فرانسه از سمت شمال، پرتغال از سمت غرب، مراکش از سمت جنوب، دریای مدیترانه از سمت شرق و در نهایت اقیانوس اطلس از قسمت شمال غربی قرار گرفته است.

این کشور جمعیتی حدود 47 میلیون نفر را در خود جای داده که زبان رسمی مردم آن اسپانیایی است. کشور مذکور به عنوان کشوری توسعه یافته شناخته شده است که از لحاظ تولیدات ناخالص داخلی یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا را دارد.

این کشور استانداردهای زندگی بالایی دارد. علاوه بر آن موقعیت جغرافیایی مناسب، امکانات رفاهی، آب و هوای مطلوب، تاریخ و فرهنگ غنی و … دارد که باعث شده این کشور به مقصدی مناسب برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل شود و این امر موجب افزایش درآمد کل کشور نیز خواهد شد. یکی دیگر از نکات مثبت این کشور، کیفیت بالای آموزشی آن است که افراد زیادی را مایل به ادامه تحصیل در این کشور می‌­کند.

ویزای دانشجویی اسپانیا

قبل از اقدام برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا، لازم است در مورد ویزای تحصیلی این کشور اطلاعاتی کسب کنید. اکثر دانشجویان بین­‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌­های این کشور نیاز به دریافت ویزای دانشجویی دارند که بتوانند تحصیلات خود را در دانشگاه­‌ها و کالج­‌های معتبر آن ادامه دهند. تحصیلات با کیفیت، امکان درخواست بورسیه­‌های مختلف با قیمت­‌های به صرفه و آب و هوای عالی کشور اسپانیا را به مقصدی پرطرفدار برای دانشجویان بین­‌المللی تبدیل کرده است. البته لازم به ذکر است که برخی از کشورها می­‌توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند، اما قبل از بررسی واجد شرایط بودن نسبت به این موضوع، لازم است نوعی ویزا دریافت شود.

آیا تحصیل در اسپانیا به ویزا نیاز دارد؟

اگر جزو دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا و سوئیس هستید و قصد تحصیل در اسپانیا را دارید، حتما باید برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنید. شهروندان امریکایی که قصد دارند بیش از 90 روز برای تحصیل به این کشور سفر کنند نیز باید به دنبال دریافت ویزا باشند، درصورتی­که قصد ماندن با هدف تحصیل، کمتر از 90 روز را داشته باشند، نیازی به دریافت ویزا نخواهد بود. دانشجویان با درخواست ویزا، باید مدرکی دال بر اثبات تمکن مالی ارائه دهند که طبق آن سه نوع ویزا به آن­ها داده می‌­شود.

انواع ویزا برای تحصیل اسپانیا

چند نوع ویزا برای دانشجویان بین‌­المللی وجود دارد که دریافت هر یک از آن­‌ها به ملیت و مدت زمان تحصیل افراد بستگی دارد. در ادامه این سه نوع ویزا را مورد بررسی قرار می­‌دهیم.

ویزای دانشجویی شینگن

دانشجویان کشور سوئیس و افرادی که عضور اتحادیه اروپا نیستند و قصد ماندن کمتر از 90 روز در این کشور را دارند، می‌­توانند برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن خود درخواست دهند. اما دانشجویان عضو اتحادیه اروپا که قصد دارند کمتر از 90 روز دوره خود را در این کشور بگذرانند، نیازی به درخواست ویزا ندارند.

ویزای دانشجویی کوتاه مدت

این ویزا برای دانشجویانی مناسب است که قصد تحصیل کوتاه مدت در کشور اسپانیا را دارند. معمولا این دوره بین 3 الی 6 ماه است. این ویزاها دارای فرآیند پیچیده­‌ای هستند و امکان تمدید برای آن­‌ها وجود ندارد. با دریافت این ویزا دانشجویان می‌­توانند دوره­‌های کوتاه مدت خود را در این کشور بگذرانند. در صورتی­که هر کدام از دوره­‌های تحصیلی بیشتر از این مدت زمان­بر باشد، لازم است برای ویزای بلند مدت دانشجویی اقدام کرد.

ویزای تحصیلی بلند مدت

ویزای تحصیلی بلند مدت برای دانشجویانی مناسب است که قصد دارند بیش از 6 ماه در این کشور تحصیل کنند. معمولا دانشجویان بین‌­المللی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند، برای دریافت این نوع ویزا اقدام می‌کنند.

دانشگاه ­های اسپانیا

دانشگاه­های اسپانیا

اسپانیا دانشگاه­ های معتبر زیادی دارد که برخی از آن­ها در سطح بین‌المللی نیز شهرت دارند. دانشگاه­‌های اسپانیا به آموزش زبان اسپانیایی تمرکز دارند، اما این روند باعث جلوگیری از تحصیل با زبان انگلیسی نخواهد شد.

از دانشگاه‌­های بسیار معتبر آن می­‌توان به دانشگاه بارسلونا، دانشگاه Complutense مادرید و دانشگاه Autónoma de Madrid اشاره کرد.

اگر به­ دنبال دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا برای دریافت مدرک بازرگانی هستید، اسپانیا بهترین انتخاب برای این موضوع است. زیرا دانشگاه‌های عالی از جمله 3 دانشگاه تجاری برتر اروپا به نام­های IESE Business School، IE Business School و Esade در این کشور هستند که مدیران ارشد بین‌المللی زیادی در تشکیل این اماکن تلاش کرده­‌اند.

بورسیه تحصیلی اسپانیا برای کالج

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کالج­‌های کشور اسپانیا را دارند، با استفاده از انواع بورسیه­ تحصیلی اسپانیا می­‌توانند کمک هزینه­‌های تحصیلی دریافت کنند. کمک هزینه­‌های بورسیه ممکن است کلی یا بخشی از هزینه­‌ها را شامل شود که اکثر دانشگاه­‌ها بودجه­‌ای برای این منظور در نظر می­‌گیرند. معمولا دانشجویان مسئول پرداخت هزینه سفر، غذا و مسکن خود هستند.

برنامه ­های تحصیلی سفر به اسپانیا

دانشجویانی که قصد دارند از طریق بورسیه تحصیلی در کشور اسپانیا تحصیل کنند، لازم است برای دریافت ویزا و پاسپورت مسافرتی خود اقدام کنند. دانشجویان امریکایی می­‌توانند 90 روز بدون ویزا در اسپانیا بمانند، همه دانشجویان پس از اتمام این 90 روز باید با مراجعه به نزدیک­ترین کنسولگری در اسپانیا نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنند. گرفتن این ویزا ممکن است چندین ماه طول بکشد و زمان­بر باشد، لذا توصیه می‌­شود در نزدیک­ترین زمان ممکن شروع به گرفتن آن کنید. کنسولگری نامه­­‌ای از دانشگاه میزبان لازم دارد که باید مدت زمان اقامت دانشجو در آن ذکر شود. علاوه بر آن متقاضیان باید مدارکی از جمله پاسپورت، بیمه پزشکی و مدرکی دال بر حمایت مالی توسط کشور خود را ارائه دهند.

هزینه زندگی و  تحصیل در کشور اسپانیا

هزینه زندگی و  تحصیل در کشور اسپانیا

هزینه دانشگاه برای دانشجویان متقاضی دانشگاه‌­های اسپانیا جزو پایین­‌ترین هزینه‌­ها در اروپا محسوب می‌­شود. شهریه­‌های دوره لیسانس در این کشور بین 750 تا 2500 یورو در سال است، شهریه­‌های تحصیلات تکمیلی نیز بین 1000 تا 3500 یورو در سال می­‌شود. علاوه بر آن این کشور برای دانشجویانی با شرایط مخصوص که امکان پرداخت هزینه را ندارند، بورسیه تحصیلی اسپانیا را در نظر گرفته­‌اند. البته دانشگاه­‌های خصوصی نیز وجود دارند که هزینه‌­های خود را تا 20000 یورو در سال تعیین کرده‌اند.

هزینه‌­های تحصیل در اسپانیا بر اساس عوامل مختلفی مثل نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی)، مدرک قابل ارائه توسط دانشگاه، تعداد واحدها، منطقه‌­ای که در آن تحصیل می­‌کنید و ملیت شما متفاوت است.

هزینه زندگی در اسپانیا با توجه به موقعیت مکانی انتخابی متفاوت است. اما با داشتن بودجه دانشجویی می‌توان زندگی راحتی در اسپانیا داشت، علاوه بر تهیه غذای ارزان می­توان از کیفیت آن نیز آسوده بود. علاوه بر آن این کشور دارای مغازه­‌های شیک با اجناس ارزان است. اما زندگی در شهرهای بزرگ مثل مادرید و بارسلونا نسبت به شهرهای کوچک­تر گران‌­تر به نظر می‌رسد. در شهرهای کوچکی مثل والنسیا و سویا هزینه حمل و نقل عمومی بسیار کارآمد و ارزان است. بنابراین با انتخاب این کشور به عنوان محل تحصیل، می­توانید علاوه بر استفاده از امکانات با قیمت مناسب، زندگی متفاوتی را تجربه کنید.

شهریه دانشگاه­ های دولتی در اسپانیا

شهریه دانشگاه­ های دولتی در اسپانیا

دانشگاه‌­های دولتی دو نوع مدرک به دانشجویان خود ارائه می­‌دهند که شامل مدارک رسمی و مدارک دانشگاهی خاص است. مدارک رسمی طبق جامعه­‌های خودمختار در این کشور قوانین متفاوت و محدودیت­‌های خاص خود را دارند. اما به طور معمول شهریه مدرک لیسانس 150 تا 3500 یورو در سال است و برای کارشناسی ارشد نیز شهریه­‌ای معادل 300 تا 3500 یورو در سال تعیین می­‌شود. مقاطع تحصیلی خاص ممکن است در هر دانشگاه وجود داشته باشد که شهریه آن به صورت آزاد حساب می‌شود، زیرا هیچ محدودیتی توسط مقامات در این مورد اعمال نخواهد شد. البته امکان درخواست بورسیه تحصیلی اسپانیا در این دانشگاه‌ها وجود دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه ­های خصوصی

دانشگاه‌­های خصوصی نسبت به دانشگاه­‌های دولتی شهریه­‌های بالاتری دارند. اما معمولا این مبلغ از 20000 یورو در سال تجاوز نمی­‌کند. برخی از دانشگاه‌­های کسب و کار هزینه­‌ای معادل 25000 یورو در سال دارند که با انتخاب رشته­‌های MBA و مدیریت بین المللی امکان افزایش هزینه تحصیل تا 30000 یورو در سال یا بیشتر را نیز دارد.

تدریس در خارج از کشور و  TEFL

اگر گواهینامه TEFL از ITTT را دارید، می‌­توانید از فرصت­‌های شغلی متنوعی در زمینه آموزش زبان انگلیسی در اسپانیا بهره‌مند شوید که امکان تامین مالی برای تحصیل در دانشگاه­‌های این کشور وجود دارد.

در صورتی که قصد دارید این دوره را در بارسلونا بگذرانید، امکان کمک برای موقعیت تدریس مادام‌العمر در این کشور نیز وجود دارد.

برای گذراندن دوره TEFL در بارسلونا باید به دانشگاهی در قلب بارسلونا مراجعه کنید که امکاناتی مثل اینترنت رایگان، کلاس‌های درس مجهز و منابع گسترده آموزشی را دارد. علاوه بر آن امکانات رفاهی برای اقامت از جمله اتاق خصوصی به صورت مبله با میزبان اسپانیایی در اختیار شما قرار داده می­‌شود.

دریافت کمک هزینه‌­های تحصیلی در اسپانیا

در برخی دانشگاه­‌های کشور اسپانیا مبلغی به عنوان وام دانشجویی برای تامین هزینه­‌های زندگی و شهریه دانشجو گرفته می‌شود. این مقدار کمک هزینه با توجه به شرایط دانشجو (رتبه کلاسی، سطح نمرات و میزان موفقیت تحصیلی)، کل یا درصدی از آن را پوشش می­‌دهد که البته پس از تمام شدن تحصیل با اندکی سود باید پس داده شود.

بورسیه تحصیلی اسپانیا

تحصیل در کشورهای اروپایی هزینه‌­ای بالا دارند، اما می­توان این هزینه­‌ها را با انواع بورسیه­‌های مختلف یا دریافت کمک­‌های مالی به میزان قابل توجهی کاهش داد. این نکته را در نظر داشته باشید که هر کدام از بورسیه­‌ها یا کمک­‌های مالی شرایط خاص خود را دارند که دانشجو با کسب اطلاعات در مورد هر کدام از آن­ها، واجد شرایط بودن با توجه به رزومه شخصی خود را بررسی می‌کند.

بورسیه تحصیلی اسپانیا شامل سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است که در ادامه هر کدام از آن­ها را مورد بررسی قرار می­دهیم.

بورسیه تحصیلی کارشناسی در اسپانیا

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار کم است و به متقاضیان خاصی ارائه می­‌شود. تحصیل در این مقطع برای دانشجویان بین­‌المللی بین 3 الی 4 سال زمان لازم دارد. افراد متقاضی برای پوشش هزینه زندگی خود می­توانند به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. مدرک زبان اسپانیایی یکی از مدارک بسیار مهم برای درخواست بورسیه تحصیلی در این کشور محسوب می­‌شود.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در اسپانیا

تحصیل در این مقطع نسبت به مقطع کارشناسی متقاضیان بیشتری دارد، علاوه بر آن کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل با بورسیه در این کشور را دارند، به مدت زمانی حدود 1 الی 2 سال نیاز خواهند داشت. دانشجویان بین­‌المللی برای کسب درآمد بیشتر می­‌توانند در هفته به مدت 20 ساعت کار نیمه وقتی داشته باشند که این موضوع یکی از مزیت­‌های تحصیل در اسپانیا محسوب می­‌شود.

کمک هزینه دکتری در اسپانیا

تحصیل در این مقطع با استفاده از بورسیه­‌های آن تقریبا رایگان است و هزینه‌­ای حدود 200 الی 700 یورو خواهد داشت. کشور اسپانیا برای مقطع دکتری بورسیه­‌ها و کمک هزینه­‌های مالی بسیار خوبی ارائه می­‌دهد. لازم به ذکر است که افرادی که مقاطع قبلی خود را در این کشور طی کرده‌­اند، برای پذیرش در این بورسیه­‌ها در اولویت هستند. از مزایای تحصیل دکتری در اسپانیا می­توان به کارکردن 30 ساعت در هفته برای تامین مخارج زندگی اشاره کرد. با این میزان کارکردن، امکان درآمدی برابر با 240 الی 300 یورو وجود دارد. اگر افراد دارای برجستگی­‌های علمی و رزومه قوی باشند، می­توانند در همان دانشگاه با استاد راهنمای خود همکاری کنند که این موضوع باعث افزایش درآمد دانشجو بین 1200 الی 1500 یورو خواهد شد. در صورت همکاری مناسب افراد با دانشگاه امکان دریافت بورسیه با هزینه کامل تحصیل، زندگی و حتی تفریح دانشجو نیز فراهم خواهد شد. در ادامه برخی از بورسیه­‌ها را مورد مطالعه قرار می­‌دهیم.

بورسیه دانشگاه پلی تکنیک والنسیا

این دانشگاه برای دانشجویان ممتاز خود، بعد از پایان سال اول تحصیلی آن­‌ها، معافیت­‌های مالی در نظر می­گیرد. معمولا این معافیت­‌های مالی شامل نیمی از هزینه‌­های دانشگاه است.

کمک هزینه دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا برای دانشجویان بین­‌المللی خود کمک هزینه­‌هایی معادل 25، 50 و 75 درصد در نظر گرفته است، علاوه بر آن برای دانشجویانی که سوابق تحصیلی خوبی دارند نیز معافیت 100 درصد از هزینه­‌های مالی دانشگاه را ارائه می­‌دهد. افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، می‌توانند در ابتدای هر سال درخواست خود را ارائه دهند، این درخواست معمولا تا 25 ژوئن فرصت خواهد داشت. لازم به ذکر است که اولویت با افرادی است که در دو هفته اول درخواست خود را ارائه داده باشند.

بورسیه تحصیلی دانشکده اقتصاد بارسلونا

دانشکده اقتصاد بارسلونا کمک هزینه­‌های مختلفی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خود در نظر گرفته است. بورسیه تحصیلی اسپانیا در این دانشگاه، به طور کامل هزینه‌­های کارشناسی ارشد دانشجویانی را که مدرک لیسانس خود را با بهترین نمرات گرفته باشند، ارائه می‌­دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه طراحی و فناوری بارسلونا

این دانشگاه تنها هزینه­‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان بین‌­المللی را ارائه می­‌دهد. لذا دانشجویان پذیرفته شده باید هزینه­‌های رفت و آمد، اقامت و زندگی خود را در این کشور تامین کنند. لازم به ذکر است که دانشجویان با کسب نمره بهتر در مقطع کارشناسی، در اولویت پذیرش برای این بورسیه هستند.

بورسیه دانشگاه گرانادا

دانشگاه گرانادا، علاوه بر بورسیه­‌های دولتی اسپانیا، برنامه­‌هایی جهت کمک هزینه به دانشجویان خود ارائه می­‌دهد. افراد علاقه­‌مند با داشتن شرایط لازم می‌­توانند، درخواست مبنی بر آن ارائه کنند. این بورسیه با هدف پیشرفت علمی و بهبود شرایط اقتصادی برای دانشجویان ممتاز در نظر گرفته شده است.

بورسیه های تحصیلی از وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا

کشور اسپانیا به واسطه آموزش و پرورش خود بورسیه­‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه‌های این کشور ارائه می­‌دهد. این بورسیه­‌ها که نوعی کمک هزینه تحصیلی نیز محسوب می­‌شوند، با توجه به شرایط دانشجویان به صورت ثابت یا متغیر خواهد بود که شهریه دانشجو تا مبلغ 1500 یورو قابل تغییر است. نکته قابل توجه این است که این بورسیه‌­ها تنها برای متقاضیان با سوابق تحصیلی خوب قابل استفاده خواهد بود.

بورسیه­ های تحصیلی دولت منطقه‌­ای اندلس

دولت منطقه­‌ای اندلس بورسیه­‌های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویانی که به تنهایی از پس مخارج تحصیل خود برنمی‌­آیند، در نظر گرفته است. برخی از این بورسیه­‌ها شامل موارد زیر هستند:

بورسیه تحصیلی6000

این بورسیه فقط مخصوص دانشجویان باچیلراتو و دانش آموزان حرفه­ای در مقاطع متوسط، دوم و سوم است. برای دریافت این کمک هزینه، دانشجویان باید متعلق به خانواده­‌ای باشند که در دولت آندلس ثبت شده است. البته باید توجه کرد که برای این خانواده­‌ها نیز محدودیت­هایی در نظر گرفته شده است، مثلا برای خانواده‌­های 3 نفره حتما باید درآمد زیر 9.038.00 یورو و برای خانواده‌­های پنج نفره کمتر از 5.571.50 یورو باشد و بتوانند از این کمک مالی استفاده کنند.

بورسیه تحصیلی آدریانو

برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا، بنا به شرایط دانشجویان متقاضی، بورسیه‌­های مختلفی وجود دارد که بورسیه تحصیلی آدریانو یکی از آن­ها محسوب می‌­شود. این بورسیه به شکل خصوصی توسط دولت منطقه­‌ای آندلس تامین می‌­شود. افرادی که علاقه­‌مند به گذراندن دوره‌­ای در سطح باچیلراتو، مطالعات ورزشی یا مطالعات حرفه­‌ای و پیشرفته هنری هستند، می­توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه های مادرید

بورسیه­‌های مادرید که توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه می­‌شود، دارای تنوع و تحصیلات حرفه­‌ای است. بخشی از کمک­‌های این بورسیه به واسطه دولت و بخش دیگر آن توسط سازمان­‌های خصوصی تامین می­‌شود. برخی از این بورسیه­‌ها شامل بورسیه تحصیلی برای آموزش‌­های حرفه­‌ای و بورسیه تحصیلی با تجربه در بخش‌­های دانشگاه است.

بورسیه­ های تحصیلی دولت باسک

دولت باسک بورسیه­‌های منحصر به فردی برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه داده است که کمک مالی فراوانی به دانشجویان نیز خواهد شد. درخواست این بورسیه­‌ها به صورت آنلاین بوده و طبق اعتبار دریافتی که حداقل آن 60 است، افراد می­توانند واجد شرایط این بورسیه باشند. نکته قابل ذکر این است که اگر دانشجویان برای بار اول درخواست ­بدهند، نیاز به عملکرد دانشگاهی نخواهند داشت. مبلغ کمک هزینه­‌ها به دانشجو براساس دانشگاه و وضعیت مالی او تعیین می­‌شود.

بورسیه ­های تحصیلی والنسیا عمومی

افرادی که مایل به تحصیل در والنسیا هستند، ممکن است بورسیه­‌هایی با حق دستمزد و حقوق را داشته باشند. در صورت نداشتن حمایت مالی از طرف خود و خانواده، دانشجو باید در سال اول تحصیلات، درخواست بورسیه تحصیلی اسپانیا را ارائه دهد. میانگین پرداخت ماهانه در سال تحصیلی حدود 600 یورو است که با توجه به عملکرد تحصیلی دانشجو متغیر خواهد بود.

بورسیه ­های تحصیلی کاتالونیا

این بورسیه طبق اطلاعات مربوط به دانشگاه‌­های عمومی به واسطه وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه­‌ها داده می‌­شود و دانشگاه­‌ها به دانشجویان واجد شرایط اهدا می­‌کنند. این بورسیه مناسب دانشجویانی است که مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در کاتالونیا یا دانشگاه آزاد کاتالونیا گذرانده باشند. یکی از این بورسیه­‌ها سهام عدالت بوده که با هدف کاهش هزینه­‌های ماتریسی برای دانشجویان طراحی شده است.

مدارک لازم برای درخواست بورسیه تحصیلی اسپانیا

برای درخواست بورسیه تحصیلی در کشور اسپانیا لازم است فرد در ابتدا واجد شرایط بودن خود را بررسی کند، پس از آن نسبت به اطلاع از مدارک و جمع­آوری آن جهت ارائه درخواست خود اقدام کند. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • درخواست کمک هزینه تحصیلی با اطلاعات کامل در این زمینه در دو نسخه یکی به زبان اسپانیایی و دیگری به زبان انگلیسی.
  • ارائه مدرک دیپلم برای درخواست­‌های مقاطع لیسانس و مدرک لیسانس برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی.
  • گواهی سلامت پزشکی به زبان انگلیسی که توسط وزارت بهداشت کشور ارائه شده باشد.
  • گواهی عدم HIV از وزارت بهداشت کشور به زبان انگلیسی.
  • کپی برابر با اصل اطلاعات پاسپورت به زبان انگلیسی که به واسطه وزارت کشور تایید شده باشد.
  • رزومه به زبان انگلیسی برای درخواست کننده مقاطع کارشناسی ارشد.
  • دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند، بدون ارائه مدرک لیسانس می­توانند گواهی تافل با نمره 500 یا آیلتس 5.5 به عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند.
  • چهار قطعه عکس از شخص.
  • گواهی عدم سوپیشینه به زبان انگلیسی تایید شده توسط وزارت کشور.
  • در آخر پس از ارسال درخواست خود و انتظار برای نتیجه، شروع به تقویت زبان اسپانیایی خود کنید.

مزایای بورسیه تحصیلی اسپانیا

با ایجاد دوره‌­های زبان انگلیسی در دانشگاه‌­های اسپانیا، دیگر نیازی به آموختن زبان اسپانیایی نخواهید داشت که یکی از مزیت‌های آن محسوب می­‌شود. از دیگر مزیت­‌های این بورسیه می­توان به شهریه آن اشاره کرد، چرا که بخش زیادی از آن به واسطه دولت اسپانیا تامین می­‌شود. علاوه بر آن امکاناتی مثل بیمه درمانی، اقامت دانشجو، هزینه سفر، کمک هزینه­‌های مخصوص برای شرکت دانشجویان در کنفرانس­‌های بین­‌المللی و معتبر و در نهایت کمک هزینه نقدی برای تامین نیازهای دیگر را به دانشجویان بین­‌المللی خود ارائه می­‌دهد. علاوه بر آن پس از اتمام تحصیلات، دانشجو می­تواند در شرکت­‌های معتبر این کشور مشغول به کار شود. همچنین امکان مهاجرت به این کشور برای دانشجو راحت خواهد بود.

سخن پایانی

اسپانیا یکی از کشورهای با موقعیت مکانی مناسب است. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید با توجه به واجد شرایط بودن خود از بورسیه تحصیلی اسپانیا استفاده کنید. تحصیل در این کشور فرصت خوبی محسوب می­‌شود، چرا که زندگی در آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه­‌تر خواهد بود.

با بررسی بورسیه­‌های مختلف در این مقاله مشخص شد، این کشور علاوه بر استانداردهای مناسب برای زندگی، دارای اقتصاد مناسب و تاریخچه پرباری است که آن را نه تنها برای تفریح، بلکه به مقصدی مناسب برای تحصیل تبدیل کرده است. بیش از 75 دانشگاه با کیفیت آموزش عالی و اساتید مجرب در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد که پذیرای دانشجویان بین‌­المللی زیادی هستند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید