لوگو صبا ویزا

تحصیل داروسازی در ایتالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل داروسازی در ایتالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

تحصیل داروسازی در ایتالیا یک برنامه یکپارچه (unico ciclo) است و 5 سال طول می‌کشد. در طول تحصیل، دانشجویان برای تمرین در حرفه داروسازی و تخصص در دارو و محصولات بهداشتی در زمینه بهداشت آموزش می‌بینند. هدف از تدریس این رشته در ایتالیا، تربیت فارغ‌التحصیل انی با پایه علمی‌ محکم لازم برای فعالیت در حوزه سلامت است. در طول دوره آموزشی، اطلاعات تئوری و عملی ترکیب شده و آموزش داروسازی مطابق با محیط و استانداردهای بین‌المللی  ارائه می‌شود.

تحصیل داروسازی در ایتالیا دانشجویان را به کسب اطلاعات مفید برای این حرفه و انجام مطالعات دقیق در مورد موارد زیر سوق می‌دهد. برخی از آموزش‌های لازم در زمینه آموزش داروسازی در ایتالیا عبارتند از:

  • انطباق بیمار با دارو درمانی و درمان‌های مزمن
  • اطلاعات در مورد داروهای بیوتکنولوژیک
  • مراقبت دارویی
  • دانش تجهیزات پزشکی

علاوه بر این، برنامه‌های داروسازی در ایتالیا شامل دوره‌هایی در زمینه‌هایی مانند اخلاق زیستی، ژنتیک، اپیدمیولوژی و آسیب شناسی بالینی است که مکمل زندگی تجاری حرفه ای فارغ‌التحصیلان آن‌ها است. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به شما راجع به تحصیل داروسازی در ایتالیا، شرایط و دانشگاه‌های داروسازی ایتالیا صحبت کنیم تا برای آینده‌ی خود بهتر تصمیم بگیرید.

همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیل داروسازی در ایتالیا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

تحصیل داروسازی در ایتالیا

فهرست عناوین

چرا در ایتالیا داروسازی بخوانیم؟

  • کسب تخصص در این برنامه که به طور قابل توجهی در زمینه سلامت برای رفاه بشریت مورد نیاز است.
  • درس گرفتن از کارشناسان مشهور جهان در دانشگاه و محوطه دانشگاه با تحرک بین‌المللی بالا
  • علم داروسازی محل ملاقات علوم دارویی، بهداشتی، بیولوژیکی و شیمیایی است.
  • آماده سازی مستقیم دانشجویان برای تحصیل در رشته داروسازی و آشنایی دانشجویان با استانداردهای جهانی حرفه داروسازی.
  • ارائه فرصت‌های تجاری مختلف در زنجیره تامین محصولات دارویی و بهداشتی

دانشگاه‌های داروسازی در ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا رم

دانشگاه تورورگاتا رم، همچنین به عنوان دانشگاه رم دوم (به ایتالیایی: Università degli Studi di Roma “Tor Vergata”)، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در رم، ایتالیا است. این دانشگاه که در حومه جنوب شرقی رم واقع شده است، سنت هنرهای لیبرال را با تاکید بر جهت گیری شغلی در زمینه اقتصاد، مهندسی، ریاضیات و فیزیک، علوم طبیعی و پزشکی ترکیب می‌کند.

این دانشگاه در سال 1982 با هدف ارائه آموزش با کیفیت بالا برای دانشجویانی که آماده پاسخگویی به نیازها و فرصت‌های متغیر نیروی کار هستند، تأسیس شد. علاوه بر این، محوطه دانشگاه به گونه‌ای طراحی شده بود که منعکس کننده همان فضایی باشد که دانشجویان در پردیس‌های انگلیسی زبان احساس می‌کردند. بسیاری از اساتید دانشگاه از اعضای مهم محیط فرهنگی و سیاسی ایتالیا هستند. رئیس فعلی آن Orazio Schillaci  استاد دانشکده پزشکی و جراحی است.

این دانشگاه به شش دانشکده تقسیم شده است: اقتصاد، مهندسی، علوم انسانی، حقوق، ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی و پزشکی و جراحی. 18 دپارتمان وجود دارد که مجموعاً 31 رشته‌ی تحصیلی در مقطع دکترا و 51 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند. این دانشگاه همچنین 55 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی و 7 برنامه مدرک تک دوره‌ای ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دانشگاه تورورگاتا رم 20 دوره بین‌المللی  را ارائه می‌دهد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند: 3 دوره کارشناسی، 15 دوره کارشناسی ارشد و 2 دوره تحصیلی تک دوره‌ای. این دانشگاه در سال‌های گذشته گام‌های مهمی ‌برای مشارکت در پروژه‌های بین‌المللی  و پیوند دادن صنایع به تحقیقات خود برداشته است. همچنین در گفتگوی میان رشته‌ای با کسب و کارهای محلی شرکت می‌کند تا از فعالیت‌های کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک حمایت کند.

سال‌های تحصیلی این دانشگاه (معمولاً به عنوان a.y یا a.a شناخته می‌شود) معمولاً به دو ترم تقسیم می‌شوند، اولین ترم از اواسط سپتامبر شروع می‌شود و در اواسط ژانویه به پایان می‌رسد و دومی‌که در مارس شروع می‌شود و در اواسط ژوئن به پایان می‌رسد، با جلسات امتحانی در اواسط ژانویه برگزار می‌شود. پایان فوریه برای دروس ترم اول و بین اواسط ژوئن تا پایان ژوئیه برای کلاس‌های ترم دوم. با این وجود، گاهی اوقات جلسات امتحان اضافی بسته به دوره و دانشکده ممکن است در ماه سپتامبر برگزار شود. از دانشجویان خواسته می‌شود که حداقل 60 ECTS  (یعنی واحدهای درسی) را سپری کنند تا در دوره در نظر گرفته شوند، که به این معنی که یک دوره سه ساله کارشناسی معمولاً شامل 180 ECTS برای مدرک مربوطه است که باید پاس شود. 120 ECTS برای مدرک کارشناسی ارشد لازم است. با این وجود، در صورتی که دانشجویان مایل به شرکت در کلاس‌ها یا دوره‌های اضافی باشند، ممکن است ECTS اضافی نیز پاس کنند. یک دوره واحد معمولاً بسته به مدت آن، 6، 9 یا 12 ECTS ارائه می‌دهد. به طور خاص، 6، 9 و 12 کلاس ECTS به ترتیب شامل 60، 90 و 120 ساعت حضور در سخنرانی است.

دانشگاه ساپینزای رم

دانشگاه ساپینزای رم (به ایتالیایی: Sapienza – Università di Roma)، که به دانشگاه رم نیز معروف است و به طور رسمی ‌دانشگاه degli Studi di Roma “La Sapienza” نامیده می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در رم واقع شده است. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های اروپایی و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های تاریخ است که در سال 1303 تأسیس شد. این دانشگاه همچنین یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیا در جهان است که معمولاً رتبه اول را در رتبه‌بندی ملی به خود اختصاص می‌دهد. دانشگاه ساپینزا،‌ در سال‌های 2018، 2019، 2021 و 2022 رتبه اول را از نظر آثار کلاسیک و تاریخ باستان در جهان کسب کرد.

اکثر طبقه حاکم ایتالیا در ساپینزا تحصیل کردند. این دانشگاه فارغ‌التحصیلان برجسته متعددی از جمله بسیاری از برندگان جایزه نوبل، روسای پارلمان اروپا و کمیسران اروپایی، سران چندین کشور، شخصیت‌های مذهبی برجسته، دانشمندان و فضانوردان را آموزش داد.

دانشگاه میلان

دانشگاه میلان (به ایتالیایی: Università degli Studi di Milano؛ لاتین: Universitas Studiorum Mediolanensis)، که در زبان عامیانه با نام UniMi یا Statale شناخته می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در میلان ایتالیا است. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های اروپا است که حدود 60000 دانشجو و حدود 2000 کارمند آموزشی و پژوهشی دائمی ‌دارد.

دانشگاه میلان دارای ده دانشکده است و 140 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، 32 رشته‌ی تحصیلی در مقطع دکترا و بیش از 65 رشته‌ی تحصیلی تخصصی ارائه می‌دهد. فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه در طول سال‌ها رشد کرده و به رسمیت شناخته شده بین‌المللی  مهمی ‌را دریافت کرده است.

این دانشگاه تنها عضو ایتالیایی اتحادیه دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا (LERU)، گروهی متشکل از بیست و یک دانشگاه اروپایی با تحقیق فشرده است. این دانشگاه همواره به عنوان اولین دانشگاه در ایتالیا (ARWU) دارای رتبه مشترک با دانشگاه پیزا و دانشگاه ساپینزا رم است، و همچنین یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا، هم به طور کلی و هم در زمینه‌های موضوعی خاص در سایر سیستم‌های رتبه بندی است.

این دانشگاه توسط بسیاری از فارغ‌التحصیلان برجسته، از جمله یک برنده جایزه نوبل در فیزیک، ریکاردو جیاکونی، یک مدال فیلدز، انریکو بومبیری و همچنین نخست وزیران سابق سیلویو برلوسکونی و بتینو کراکسی، معروف شده است. این دانشگاه همچنین به اساتید برجسته‌ای مانند جولیو ناتا، برنده جایزه نوبل شیمی، و جایزه ولف در فیزیک، جوزپه اوکیالینی وابسته بوده است.

دانشگاه میلان-بیکوکا

دانشگاه میلان-بیکوکا (به ایتالیایی: Università degli Studi di Milano-Bicocca، UNIMIB) یک دانشگاه دولتی واقع در میلان ایتالیا است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته‌های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهد. این دانشگاه که در سال 1998 تأسیس شد، توسط Times Higher Education در سال 2014 رتبه‌ی 21 جهانی و رتبه‌ی اول در ایتالیا را به خود اختصاص داد.

دانشگاه پاویا

دانشگاه پاویا (به ایتالیایی: Università degli Studi di Pavia، UNIPV یا Università di Pavia؛ لاتین: Alma Ticinensis Universitas) دانشگاهی است که در پاویا، لمباردی، ایتالیا واقع شده است. شواهدی از تدریس در اوایل سال 1361 وجود داشت که آن را به یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان تبدیل کرد. این تنها دانشگاه در میلان و منطقه بزرگ لمباردی تا پایان قرن 19 بود.

در حال حاضر این دانشگاه دارای 18 بخش و 9 دانشکده است. این دانشگاه پردیس اصلی ندارد، ساختمآن‌ها و امکانات آن در سطح شهر پراکنده است و به شهر پاویا عنوان «پردیس شهری» را داده است. این دانشگاه به بیش از 20000 دانشجو که از ایتالیا و سراسر جهان می‌آیند خدماتی ارائه می‌دهد.

این دانشگاه بیش از 80 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی، بیش از 40 رشته‌ی تحصیلی  در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 20 رشته‌ی تحصیلی در مقطع دکترا، از جمله 8 رشته‌ی تحصیلی با تدریس به زبان انگلیسی، ارائه می‌دهد.حدود 1500 دانشجو که هر ساله وارد این دانشگاه می‌شوند، دانشجویان بین‌المللی  هستند.

این دانشگاه دارای چندین موزه فرهنگی و علمی ‌از جمله موزه تاریخ دانشگاه، باغ گیاه شناسی، مراکز تحقیقاتی، کتابخانه‌های دانشگاه و مطبوعات دانشگاه است. این دانشگاه همچنین به Policlinico San Matteo وابسته است، جایی که هر ساله صدها دانشجوی پزشکی از دانشگاه در طول سال‌های بالینی خود چرخش بالینی را انجام می‌دهند.

دانشگاه پاویا یکی از اعضای گروه COIMBRA و انجمن دانشگاه‌های اروپایی است. همچنین در برنامه اراسموس شرکت می‌کند که امکان تبادل دانشجو بین دانشگاه پاویا و دانشگاه‌های مختلف در اروپا را فراهم می‌کند.

دانشگاه فدریکو دوم

دانشگاه فدریکو دوم (به ایتالیایی: Università degli Studi di Napoli Federico II) یک دانشگاه دولتی در ناپل، ایتالیا است. این دانشگاه که در سال 1224 تأسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه دولتی غیر فرقه‌ای در جهان است و اکنون در 26 بخش سازماندهی شده است. این اولین دانشگاه اروپا بود که به آموزش کارکنان اداری سکولار اختصاص داشت و یکی از قدیمی‌ترین موسسات آکادمیک در فعالیت مستمر است. فدریکو دوم از نظر تعداد دانشجویانی است که در آن ثبت نام کرده‌اند، سومین دانشگاه ایتالیا است. اما علیرغم اندازه آن هنوز یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا و جهان است، از زمان آغاز به کار در جنوب ایتالیا در رتبه اول قرار دارد. این دانشگاه در سال 2015 در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شد. این دانشگاه به افتخار بنیانگذار آن فردریک دوم نامگذاری شده است. در اکتبر 2016، دانشگاه میزبان اولین آکادمی‌ توسعه‌دهنده Apple IOS و در سال 2018 آزمایشگاه تبدیل دیجیتال سیسکو بود.

دانشگاه تورین

دانشگاه تورین (به ایتالیایی: Università degli Studi di Torino, UNITO) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر تورین، در منطقه پیمونت ایتالیا است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است و همچنان نقش مهمی ‌در تحقیقات و آموزش ایفا می‌کند. طبق آخرین داده‌ها توسط ANVUR، این دانشگاه به طور پیوسته در بین 5 دانشگاه برتر ایتالیا قرار دارد و از نظر فعالیت‌های تحقیقاتی در ایتالیا در رتبه سوم قرار دارد.

دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا (به ایتالیایی: Università di Pisa, UniPi)، به طور رسمی ‌در سال 1343 تأسیس شد و  یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌ها در ایتالیا و اروپا است.

دانشگاه پیزا از 20 بخش تشکیل شده است. این دپارتمان‌ها چندین دوره در زمینه تحصیلی مرتبط خود ارائه می‌دهند:

  • مهندسی عمران و صنایع
  • اقتصاد و مدیریت
  • مهندسی انرژی، سیستم‌ها، قلمرو و ساخت و ساز
  • مهندسی اطلاعات
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • علوم کامپیوتر
  • شیمی‌و شیمی‌صنعتی
  • زیست شناسی
  • علوم زمین‌شناسی
  • پزشکی بالینی و تجربی
  • آسیب شناسی جراحی، پزشکی و مولکولی و پزشکی مراقبت‌های ویژه
  • تحقیقات ترجمه‌ای در مورد فنآوری‌های جدید در پزشکی و جراحی
  • داروخانه
  • تمدن‌های علوم انسانی و اشکال دانش
  • فیلولوژی، ادبیات و زبان شناسی
  • حقوق
  • علوم سیاسی
  • علوم کشاورزی، محیط زیست و مواد غذایی
  • علوم دامپزشکی

داروسازی در ایتالیا

سازماندهی دانشگاه پیزا

مطالعات دکترا معمولا توسط دپارتمان‌ها ارائه و تنظیم می‌شود. سخنرانی‌ها بیشتر به زبان ایتالیایی ارائه می‌شود، به جز تعدادی از دوره‌ها در دانشکده زبان‌های خارجی و ادبیات، برخی برنامه‌های علمی‌ مانند کارشناسی ارشد بین‌المللی  مهندسی هوافضا (EuMAS)، کارشناسی ارشد در انفورماتیک تجاری، کارشناسی ارشد علوم در فضا. مهندسیو کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و شبکه، به طور مشترک با Scuola Superiore Sant’Anna ارائه شده است. همچنین دانشجویان دارای یک مرکز زبان هستند که در آن می‌توانند در دوره‌های زبآن‌های خارجی شرکت کنند. یک مرکز ورزشی (Cus Pisa) نیز وجود دارد که بسیاری از لیگ‌های ورزشی درون دانشگاهی را ترتیب و در تمام رشته‌های موجود در این دانشگاه، اجازه تمرین ورزشی می‌دهد. دانشگاه پیزا در قالب یک پردیس منحصر به فرد سازماندهی نشده است، بلکه ساختمان‌های متعدد آن در سراسر منطقه پیزا، به ویژه در مرکز شهر پراکنده شده‌اند.

دانشگاه مسینا

دانشگاه مسینا (به ایتالیایی: Università degli Studi di Messina؛ لاتین: Studiorum Universitas Messanae)، که در زبان عامیانه با نام UniME شناخته می‌شود، یک دانشگاه دولتی واقع در مسینا، سیسیل، ایتالیا است. این کالج در سال 1548 توسط پاپ پل سوم تأسیس شد و اولین کالج یسوعی در جهان بودو امروزه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا به شمار می‌رود.

این دانشگاه در 12 بخش سازماندهی شده است که بیش از 80 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی، بیش از 20 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 13 رشته‌ی تحصیلی در مقطع دکترا را ارائه می‌دهد. از میان آن‌ها، 7 مورد به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. این دانشگاه بیش از 23000 دانشجو دارد که در 4 مرکز پردیس در سراسر شهر توزیع شده‌اند.

در طول قرن‌ها، دانشگاه مسینا مرکز جاذبه‌ای برای دانشمندان و شخصیت‌های تاریخی ارجمند، مانند جووانی پاسکولی، مارچلو مالپیگی، گائتانو سالومینی و ویتوریو امانوئل اورلاندو بوده است.

دانشگاه باری

دانشگاه باری آلدو مورو (به ایتالیایی: Università degli Studi di Bari Aldo Moro) یک موسسه آموزش عالی در باری، آپولیا، در جنوب ایتالیا است.

دانشگاه باری در سال 1925 تأسیس شد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است که به 12 دانشکده تقسیم شده است. هر دانشکده دارای مجموعه‌ای از بخش‌های خاص خود است که بر روی علوم هنری، ریاضیات، علوم اجتماعی، ادبیات، پزشکی، حقوق و آموزش تمرکز دارد.

این دانشگاه دوره‌های مختلفی را برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. دانشگاه علاوه بر تدریس، بر تحقیقات علمی ‌در سطح دکترا نیز متمرکز است. مراکز تحقیقاتی دانشگاه باری بسیار تعاملی هستند و ارتباط بین بخش‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی مختلف دارند.

دانشگاه باری یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جنوب ایتالیا و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایتالیا با جمعیت دانشجویی حدود 60000 نفر است. تغییر نام اخیر به سیاستمدار آلدو مورو (1916-1978) اشاره دارد که تا سال 1939 دانشجوی حقوق آنجا بود و سپس به عنوان استاد عادی فلسفه حقوق و سیاست استعماری (1941) و حقوق جزا (1942) خدمت کرد.

این دانشگاه دارای رتبه‌های زیر است:

  • رتبه 359 توسط مرکز رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی (CWUR) (2016)
  • رتبه 437 توسط CWTS Leiden Ranking (2016)
  • رتبه 401–500، رتبه‌بندی دانشگاه جهانی Times Higher Education (THE) (2016)
  • رتبه بندی بیش از 500 رتبه توسط رتبه بندی علمی‌دانشگاه‌های جهان (ARWU) (2016)
  • رتبه بندی بیش از 700 رتبه توسط QS World University Rankings (2016)

این دانشگاه یکی از 48 موسسه آموزش عالی ایتالیا در لیست CWUR از 1000 دانشگاه برتر جهان برای سال 2016 است. علاوه بر این، از نظر رتبه بندی علمی‌ دانشگاه‌های جهان (ARWU) بین 151 تا 200 در جهان برای فیزیک رتبه بندی شده است.

آزمون ورودی دانشکده‌های داروسازی در ایتالیا

در ورودی معمولاً امتحانی به نام TOLC-F از دانشجویان اخذ می‌شود. محتوای امتحان شامل سوالات زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و منطق است. برای آموزش داروسازی انگلیسی می‌توانید در آزمون TOLC-F انگلیسی شرکت کنید. این آزمون از سال 2020 به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

البته به یاد داشته باشید که اگرچه دانشجویان از طریق آزمون‌هایی مانند TOLC-F در رشته‌ی داروسازی در ایتالیا پذیرفته می‌شوند. اما علاوه بر این، آن‌ها باید مدارک زبان ایتالیایی مانند CILS و CELI در سطح B1 / B2 را نیز ارائه دهند تا بتوانند در این رشته درس بخوانند.

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا بر اساس درآمد خانواده تعیین می‌شود. شهریه دانشگاه‌هایی که تحصیل داروسازی در ایتالیا را ارائه می‌دهند بین 500 تا 3000 یورو متغیر است. با این حال، روشی وجود دارد که باید برای دریافت تخفیف در شهریه آن را دنبال کنید. برای مثال می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی داروسازی در ایتالیا و … استفاده کنید. در ادامه راجع به آن‌ها، بیشتر توضیح می‌دهیم.

بورسیه تحصیلی ایتالیا برای داروسازی

بورسیه‌ی تحصیلی برای دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌ی داروسازی در ایتالیا تحصیل کنند وجود دارد. برای تحصیل در این رشته در ایتالیا می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی بین 2000 تا 5200 یورو در سال استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از بورسیه‌های استانی ایتالیا استفاده کنید که به دانشجویانی با درآمد و پشتوانه‌ی مالی ضعیف ارائه می‌شود.

بازار کار داروسازی در ایتالیا

پس از تحصیل داروسازی در ایتالیا، خواهید دید که حرفه داروسازی تنها شامل توزیع دارو نیست. شرکت‌های دارویی مهمی ‌در ایتالیا در بخش داروسازی که یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های جهان است، فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، صنعت داروسازی در فعالیت‌های تجاری بسیاری از کشورها با ایتالیا ضروری است.

پس از تحصیل در ایتالیا با دانش پیشرفته انگلیسی و ایتالیایی شغلی در این صنعت پیدا خواهید کرد. در صورت تمایل می‌توانید حرفه داروسازی را در اروپا ادامه دهید. به عبارت دیگر، تحصیل داروسازی در ایتالیا به شما این امکان را می‌دهد که با درک جهانی وارد داروسازی شوید که یک حرفه معتبر در سراسر جهان محسوب می‌شود.

در ایتالیا برای افتتاح داروخانه و انجام حرفه داروسازی معاینه‌ای توسط دولت انجام می‌شود. محتوای آزمون شامل کار عملی و آزمایشگاهی است و پس از آن یک تست 300 سوالی و یک امتحان شفاهی برگزار می‌شود. به کسانی که در آزمون موفق می‌شوند مجوز افتتاح داروخانه داده می‌شود. ضمناً داروساز باید در شهری که داروخانه در آن افتتاح می‌شود، پرونده ثبتی ثبت شود. در شهرک‌هایی با جمعیت کمتر از 12500 نفر برای هر 5000 نفر داروخانه و در سایر شهرها و شهرستآن‌ها به ازای هر 40000 نفر یک داروخانه وجود دارد.

سخن آخر

ما در این مطلب تلاش کردیم به شما راجع به تحصیل داروسازی در ایتالیا، دانشگاه‌های داروسازی در ایتالیا، آزمون ورودی رشته‌ی داروسازی در ایتالیا، شرایط، بورسیه‌ی تحصیلی داروسازی در ایتالیا و … صحبت کنیم. اما اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و می‌خواهید با توجه به شرایط و رزومه‌ی تحصیلی و سطح زبان خود، بهترین دانشگاه را انتخاب کنید و شانس اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها را افزایش دهید، به شما توصیه می‌کنیم که با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید.

ما با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی دانشجویان به اتحادیه‌ی اروپا و کشورهایی چون ایتالیا، می‌توانیم به شما در تمام مراحل کمک کنیم و با تیم متخصص و حرفه‌ای خود، دلسوزانه اقدامات لازم را جهت اخذ پذیرش شما برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی در دانشگاه مورد نظر، به عمل بیاوریم.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید