لوگو صبا ویزا
تحصیل دندانپزشکی در چین

با تحصیل دندانپزشکی در چین، شغلی پردرآمد و آینده ای درخشان در انتظار شماست!

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

کشور چین یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به شمار می‌آید که امروزه بسیاری از دانشجوهای مختلف از سراسر دنیا تقاضای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند. تحصیل دندانپزشکی در چین می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای دانشجویان خارجی به همراه داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به امکانات علمی و تجهیزات بسیار باکیفیت دانشگاه‌های این کشور در زمینه دندانپزشکی، سطح علمی بالای اساتید و دانشجویان و… اشاره کرد.

بااین‌حال برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های این کشور نیازمند شرایط خاصی هستید که بدون داشتن این شرایط معمولا اجازه تحصیل به دانشجویان داده نخواهد شد. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور چین صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را دراین‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در چین هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

دندانپزشکی در کشور چین

 

فهرست عناوین

دوره عمومی دندانپزشکی در کشور چین

اولین دوره‌ای که دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل دندانپزشکی در چین باید پشت سر بگذارند دوره عمومی دانشگاه‌های این کشور است که شرکت در آن بدون شک می‌تواند تجربه‌ای جدید و بسیار جذاب برای دانشجویان باشد. این دوره تحصیلی حدود 5 الی 6 سال به طول می‌انجامد و دانشجویان در این دوره با مفاهیم مختلفی که در زمینه دندانپزشکی وجود دارد آشنا شده و تلاش می‌کنند تا مهارت‌های عملی خود در زمینه این رشته را نیز بهبود دهند.

نکته بسیار مهمی که باید درباره این دوره بدانید این است که دانشجویان معمولا سال آخر را در مراکز درمانی و کلینیک‌های تخصصی دهان و دندان به صورت کارورزی می‌گذرانند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا مهارت‌های عملی آنها نیز به میزان زیادی ارتقا پیدا کند. دانشجویان بین‌المللی که علاقه‌مند به شرکت در این دوره هستند حتما باید رزومه خوبی داشته باشند و داشتن مدرک زبان انگلیسی یا چینی نیز برای شرکت در این دوره لازم و ضروری خواهد بود.

دوره تخصص و فوق تخصص رشته دندانپزشکی در چین

پس از گذراندن دوره عمومی دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های کشور چین در رشته دندانپزشکی هستند می‌توانند دوره‌های تخصصی و فوق‌تخصص را نیز پشت سر بگذارند که آنها را در یک زمینه خاص از دندانپزشکی به یک متخصص تبدیل می‌کند. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت کنید این است که داشتن تخصص در یکی از زمینه‌های دندانپزشکی می‌تواند درآمد بالایی را در آینده برای شما به همراه داشته باشد. این دوره‌ها نیز معمولا بین 3 الی 4 سال به طول می‌انجامد.

دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره‌های تخصصی و فوق‌تخصص را دارند حتما باید نمرات خوبی را در دوره‌های دندانپزشکی عمومی دریافت کرده باشند و از طرف دیگر رزومه خوبی را نیز در این دوره‌ها برای خود جمع‌آوری کرده باشند تا بتوانند مجوز تحصیل دندانپزشکی در چین به‌صورت تخصصی را دریافت کنند.

شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در چین به چه صورت است؟

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که برای تحصیل دانشجویان در کشور چین به وجود می‌آید و معمولا افراد سوالات زیادی در این زمینه می‌پرسند مسئله شرایط سنی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های این کشور است. به‌طورکلی باید بدانید دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره‌های عمومی دندانپزشکی در دانشگاه‌های این کشور را دارند حتما باید مدرک ۱۲ساله دیپلم خود را دریافت کرده باشند و این به منزله آن است که حتما باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.

بااین‌حال گذراندن دوره‌های مرتبط نیز می‌تواند شانس دانشجویان را برای اخذ ویزای تحصیلی کشور چین افزایش دهد. پس اکثر دانشجویان معمولا از سن 20 سالگی درخواست خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌دهند. سقف سنی که برای دانشجویان وجود دارد نیز 35 سال است. البته در برخی از مواقع ممکن است دانشجویان بالاتر از 35 سال نیز برای تحصیل دندانپزشکی در چین پذیرفته شوند؛ ولی شانس این افراد بسیار پایین خواهد بود.

چه مدارکی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی چین لازم است؟

برای دریافت ویزای تحصیلی چین و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شما نیازمند مدارک خاصی خواهید بود که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر که حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد تا شما بتوانید از طریق آن به کشور چین مهاجرت کنید.
  • دو قطعه عکس با اندازه‌های پاسپورت که حتما باید دارای پس‌زمینه سفید باشند و تصویر صورت شما نیز به طور دقیق در آن آمده باشد.
  • فرم درخواست صدور ویزای تحصیلی کشور چین که حتما باید با اطلاعات دقیق و معتبر و مطابق با مدارک شما پر شده باشد.
  • نامه پذیرش خود که از یکی از دانشگاه‌های کشور چین دریافت کرده‌اید و نشان‌دهنده این است که شما مجوز تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارید.
  • مدرک زبان انگلیسی یا چینی که حتما باید از طریق آزمون‌های تحصیلی معتبر به‌دست‌آمده باشد.
  • نامه‌ای از بانک مبنی بر این‌که شما تمکن مالی لازم برای مهاجرت به کشور چین و زندگی در این کشور را دارید.
  • انگیزه‌نامه شما که نشان‌دهنده هدف شما از مهاجرت به این کشور است.
  • پرونده معاینه پزشکی که نشان می‌دهد شما از نظر روحی و جسمی برای مهاجرت و تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور سالم هستید.
  • مدارک تحصیلی که شامل ریزنمرات آخرین دوره تحصیلی شما می‌شود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در چین کدامند؟

از جمله دانشگاه های چین برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه هنگ‌کنگ: دومین دانشگاه برتر آسیا و چهاردهمین دانشگاه برتر در دنیا در رشته دندانپزشکی
  • دانشگاه پکن: رتبه 6 در آسیا و رتبه 42 در میان بهترین دانشگاه‌های دنیا
  • دانشگاه سیچوان: رتبه 9 در آسیا و رتبه 45 در میان بهترین دانشگاه‌های دنیا در رشته دندانپزشکی
  • دانشگاه شانگهای: رتبه 19 در آسیا و رتبه 91 در میان بهترین دانشگاه‌های دنیا

رشته دندانپزشکی در چین

ویزای تحصیلی چین

برای تحصیل دندانپزشکی در چین شما ابتدا باید ویزای تحصیلی چین را دریافت کنید. از جمله مراحل مهمی که برای اخذ این ویزا باید طی کرد می‌توان به مراحل زیر اشاره کرد:

  • در مرحله اول شما باید نامه پذیرش خود را از یکی از دانشگاه‌های کشور چین که در بخش قبلی به شما معرفی کردیم دریافت کنید. برای این کار شما باید درخواست خود را به این دانشگاه‌ها ارسال کرده و در جلسات مصاحبه شرکت کنید.
  • بعد از دریافت نامه پذیرش باید با مراجعه به سفارت رسمی کشور چین اقدام به تعیین وقت سفارت کنید.
  • پس از تعیین وقت سفارت شما باید مدارکی که بیان کردیم را آماده کرده و لیست کنید.
  • در گام آخر نیز در تاریخ و زمان مشخص شده باید با دردست‌داشتن مدارک خود به سفارت رسمی کشور چین مراجعه کرده و درخواست اخذ ویزای تحصیلی این کشور را به‌صورت حضوری ارسال کنید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین

برای مهاجرت به چین از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور احتمالا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که برای شما به وجود آمده مسئله هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین است. هزینه‌ای که شما باید برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بپردازید به دودسته تقسیم‌بندی می‌شود. بخش اول مربوط به هزینه شهریه دانشگاهی است که شهریه دانشگاه‌های کشور چین از 26 هزار یوان در سال شروع شده و تا 45 هزار یوان در سال نیز می‌رسند. البته برخی از دانشگاه‌ها مبالغ بالاتری را نیز از شما دریافت می‌کنند.

از طرف دیگر شما باید هزینه‌های زندگی خود را نیز به این هزینه‌ها اضافه کنید. با انتخاب یک سبک زندگی مناسب و دانشجویی و استفاده از امکانات دانشجویی شما می‌توانید زندگی بسیار خوب و کم‌هزینه‌ای را در کشور چین داشته باشید.

هزینه زندگی دانشجویی در چین

اگر بخواهیم بر مبنای دلار و به نسبت سایر کشورهای دنیا در خصوص هزینه زندگی دانشجویی در چین صحبت کنیم می‌توان گفت که شما هزینه‌ای تقریبا 1000 دلاری را در هر ماه در کشور چین خواهید داشت. نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که این هزینه در واقع شامل هزینه اسکان دانشجویی، هزینه مواد غذایی، حمل‌ونقل، بیمه و سلامت و البته سایر مایحتاج زندگی می‌شود. پس اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل دندانپزشکی در چین هستید در کنار شهریه دانشگاهی حتما باید این هزینه را نیز مدنظر قرار دهید.

رنکینگ معتبرترین دانشگاه‌ های دندانپزشکی کشور چین

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز به بهترین دانشگاه‌های کشور چین اشاره کردیم دانشگاه‌های این کشور جز بهترین رنکینگ‌های قاره آسیا و در برخی از مواقع حتی دنیا به شمار می‌آید. بهترین دانشگاه کشور چین در رشته دندانپزشکی چهاردهمین دانشگاه برتر در این رشته در کل دنیا به شمار می‌آید که این موضوع نشان‌دهنده سطح علمی بسیار بالای دانشگاه‌های این کشور است.

این سطح علمی بالا به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به بهترین متخصص دندانپزشکی در کشور چین تبدیل شوید و نسبت به اعتبار مدرکی که دریافت می‌کنید نیز اطمینان کامل داشته باشید.

زمان پذیرش دندانپزشکی در چین

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در خصوص تحصیل دندانپزشکی در چین برای بسیاری از دانشجویان به وجود می‌آید این است که زمان پذیرش دانشگاه‌های این کشور دقیقا از چه زمانی شروع می‌شود و بهترین زمان برای ارسال درخواست به‌منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها چه زمانی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دقیقا مانند بسیاری از دانشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا زمان پذیرش دانشگاه‌های کشور چین در رشته دندانپزشکی نیز از ماه دسامبر و پاییز شروع می‌شود.

البته باید دقت داشته باشید که بهتر است شما درخواست خود را به‌منظور تحصیل در این دانشگاه‌ها پیش‌ازاین زمان ارسال کرده و سعی کنید زودتر در جلسات مصاحبه شرکت کنید تا بتوانید فرایند اخذ پذیرش را با سرعت بالاتری طی کنید؛ ولی در بسیاری از موارد نیز درخواست‌هایی که زودتر ارسال می‌شوند هم دقیقا بعد از ماه دسامبر بررسی می‌شوند.

مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی (BDS) در چین

از جمله مهم‌ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سطح علمی بالای دانشگاه‌های این کشور
  • ارائه بهترین امکانات برای آموزش عملی
  • ارائه امکانات رفاهی برای دانشجویان خارجی و داخلی
  • هزینه مناسب تحصیل در این کشور
  • هزینه مناسب زندگی در کشور چین
  • اعتبار بالای مدارک دانشگاهی دانشگاه‌های این کشور در رشته دندانپزشکی

دندانپزشکی در چین

خوابگاه‌های دانشجویان دندانپزشکی در کشور چین

یکی از مزایای مهم تحصیل دندانپزشکی در چین این است که دانشجویان خارجی و بین‌المللی می‌توانند از خوابگاه‌های دانشجویی که به آنها ارائه می‌شود نیز استفاده کرده و از مزایای این خوابگاه‌ها بهره‌مند شوند. این خوابگاه‌ها دارای تمامی امکانات موردنیاز برای زندگی دانشجویی هستند و هزینه اجاره آنها نیز نسبت به اجاره مسکن در کشور چین بسیار مناسب‌تر است و این موضوع به کاهش هزینه‌های شما در این کشور کمک خواهد کرد.

مراحل اخذ پذیرش دندانپزشکی در کشور چین

برای اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در کشور چین باید مراحل زیر را طی کنید:

  • یک رزومه خوب و قوی را برای خود ایجاد کنید.
  • مدرک زبان خود را بگیرید.
  • درخواست خود را به دانشگاه‌های مختلف ارسال کرده و در کنار آن مدرک زبان و رزومه خود را نیز ارسال کنید.
  • با دریافت تایید از دانشگاه‌ها و اساتید باید در جلسات مصاحبه شرکت کرده و نمره لازم را دریافت کنید.
  • نامه پذیرش خود را بگیرید.

شرایط کار دانشجویان دندانپزشکی در چین

دانشجویان رشته دندانپزشکی در چین می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شده و از این طریق هزینه‌‌های خود را پرداخت کنند. میزان ساعتی که آنها می‌توانند کار کنند بر اساس مقطعی که در آن قرار دارند مشخص می‌شود.

شرایط کار و اقامت بعد از تحصیل رشته دندانپزشکی

پس از تحصیل دندانپزشکی در چین دانشجویان می‌توانند درخواست خود به‌منظور اخذ اقامت کاری این کشور را به اداره مهاجرت چین تحویل داده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. البته برای این کار آنها باید از یک کارفرما نامه‌ای را دریافت کرده و مجوزهای کار در کشور چین را نیز دریافت کرده باشند.

بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در چین

در کشور چین بورسیه‌های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی نیز به دانشجویان مستعد ارائه می‌شود که بخشی از هزینه‌ها یا کل هزینه‌های آنها را پوشش می‌دهد. این بورسیه‌های تحصیلی هم توسط دولت و هم توسط مراکز درمانی خصوصی ارائه می‌شوند.

چه معایبی در تحصیل دندانپزشکی در چین وجود دارد؟

برای زندگی در کشور چین شما حتما باید به زبان چینی مسلط شوید و یک مشکل اساسی این است که بسیاری از مردم چین به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند.

سخن پایانی

تحصیل دندانپزشکی در چین می‌تواند به شما کمک کند تا به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید. اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا نیز استفاده کنید. برای دریافت مشاوره تخصصی کافی است که با مجموعه ما تماس گرفته یا این‌که فرم مشاوره رایگان را همین حالا پر کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید