لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته حقوق در آمریکا

تحصیل رشته حقوق در آمریکا | راهنمای جامع 2024

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته حقوق در آمریکا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

رشته حقوق، یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در کشور آمریکا به شمار می‌آید که تحصیل در آن می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل رشته حقوق در آمریکا این است که شما به یک بازار کار بسیار خوب در این رشته دسترسی دارید که می‌تواند میانگین درآمد بسیار بالایی را به شما ارائه دهد. علاوه بر این، باید دقت داشته باشید که شرایط تحصیل در این رشته نیز شرایط چندان پیچیده‌ای نیست. شما حتما باید مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده و معدلی بالاتر از 15 نیز داشته باشید. علاوه بر این، داشتن مدرک زبان معتبر نیز از دیگر شرایط لازم برای تحصیل در این رشته به شمار می‌آید.

از جمله دانشگاه‌های معتبری که امکان تحصیل در رشته حقوق در کشور آمریکا را برای شما فراهم کرده‌اند، می‌توان به دانشگاه‌های استنفورد، ییل، شیکاگو، دوک و پنسیلوانیا اشاره کرد. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها، در اولین قدم نیازمند این هستید که نامه پذیرش آنها را دریافت کنید. در ادامه این مطلب، قصد داریم کمی بیشتر درباره مزایا و شرایط مهم تحصیل در رشته حقوق در این کشور صحبت کرده و نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

رشته حقوق در آمریکا

شرایط اولیه برای تحصیل رشته حقوق در آمریکا

رشته حقوق، از آن دسته رشته‌های دانشگاهی پرطرفدار در کشور آمریکا به شمار می‌آید که دانشجویان بین‌المللی زیادی هرساله تقضای تحصیل در این رشته را دارند. اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که قصد تحصیل رشته حقوق در آمریکا را دارید، باید دارای شرایط خاصی در این زمینه باشید که در این بخش درباره این شرایط صحبت خواهیم کرد:

  1. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این رشته، حتما باید دارای مدرک لیسانس در یک رشته دانشگاهی باشند. توجه داشته باشید که اگر مدرک کارشناسی شما در رشته‌های مرتبط با حقوق باشد، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور خواهید داشت.
  2. در قدم بعدی شما باید شرط معدل بالاتر از 15 را داشته باشید. هرچه معدل بالاتری داشته باشید، به همان میزان شانس بیشتری نیز برای مهاجرت تحصیلی به این کشور دارید.
  3. داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل، از دیگر شرایط بسیار مهمی است که برای تحصیل در این کشور وجود دارد.
  4. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل رشته حقوق در کشور آمریکا، حتما باید در آزمون LAST شروع کرده و نمره لازم را دریافت کنند تا مجوز تحصیل در این کشور را داشته باشند.

تحصیل رشته حقوق در آمریکا، چه مزایایی می‌تواند به همراه داشته باشد؟

رشته حقوق یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا به شمار می‌آید، چراکه تحصیل در این رشته می‌تواند مزایای زیر را در اختیار شما قرار دهد:

  1. با تحصیل در این رشته شما با علم حقوق آشنا شده و قوانین آمریکا و همین‌طور قوانین  بین‌الملل را به شکل بهتری می‌شناسید.
  2. دانشگاه‌های این کشور رشته حقوق سطح علمی بالایی دارند. پس با دریافت مدرک تحصیلی از این دانشگاه‌ها، امکانی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا خیلی راحت بتوانید در سراسر دنیا مشغول به کار شوید.
  3. بعد از دوره تحصیل در این کشور، شما می‌توانید خیلی راحت ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری کشور آمریکا تبدیل کنید.
  4. دولت کشور آمریکا، امروزه سرمایه‌گذاری‌های زیادی را روی رشته حقوق انجام داده است. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا بورسیه‌های تحصیلی بسیار جذابی برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در اختیار شما قرار گیرد.
تحصیل حقوق در آمریکا

بهترین دانشگاه‌های آمریکا در رشته حقوق

در جدول زیر، لیستی از بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا را برای شما آورده‌ایم که می‌توانید برای تحصیل رشته حقوق در آمریکا آنها را انتخاب کنید:

بهترین دانشگاه‌های آمریکاتوضیحات
استنفورداین دانشگاه در سال 1891 تاسیس شده است و در منطقه کالیفرنیا قرار دارد. در حال حاضر، بیش از 15 هزار دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ارائه بورسیه‌های علمی بسیار جذاب، از جمله ویژگی‌های مهم دانشگاه استنفورد به شمار می‌آید.
دانشگاه ییلیکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل در رشته حقوق به شمار می‌آید. این دانشگاه با ظرفیت 70 هزار دانشجو یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های حقوق در آمریکاست که 22 درصد از دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند.
دانشگاه شیکاگواگر به دنبال دانشگاهی هستید که سطح علمی بالایی در رشته حقوق داشته باشد، دانشگاه شیکاگو می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب شما باشد. این دانشگاه، فرصت‌های تحقیقاتی و پژوهشی زیادی را در اختیار شما قرار داده و سطح علمی اساتید آن نیز بسیار بالاست.
دانشگاه پنسیلوانیااین دانشگاه در سال 1740 میلادی تاسیس شده است و دانشکده حقوق آن، یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های حقوق در کل دنیا به شمار می‌آید. این دانشگاه بیشتر روی این مسئله تمرکز دارد که مهارت‌های فنی دانشجویان در رشته حقوق را افزایش دهد. به همین علت، با تحصیل در این دانشگاه، شانس شما برای ورود به بازار کار رشته حقوق افزایش پیدا خواهد کرد.
دانشگاه دوکاگر علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه رشته حقوق هستید، بدون شک دانشگاه دوک می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب و ایده‌آل برای شما به شمار بیاید. تحصیل در این دانشگاه، امکان همکاری با سایر دانشگاه‌های بزرگ دنیا را نیز برای شما فراهم می‌کند که قطعا مزایای زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت.
دانشگاه هاروارددانشگاه هاروارد یکی از 10 دانشگاه برتر در سراسر دنیا به شمار می‌آید. این دانشگاه رشته حقوق را نیز با بالاترین کیفیت تحصیلی و آموزشی ممکن در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی جذاب، رقابت شدید بین دانشجویان و همین‌طور سطح علمی بالای اساتید این دانشگاه، از جمله مزایای مهم تحصیل در آن به شمار می‌آیند.
دانشگاه های حقوق در آمریکا

کدام گرایش‌های رشته حقوق در کشور آمریکا محبوبیت بیشتری دارند؟

اگر شما هم قصد تحصیل رشته حقوق در آمریکا را دارید، بدون شک علاقه‌مند خواهید بود تا با پرطرفدارترین گرایش‌های این رشته در کشور آمریکا بیشتر آشنا شوید که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. حقوق قضایی
  2. حقوق املاک و مستغلات
  3. حقوق تجاری
  4. حقوق مدیریت قراردادهای سازمانی
  5. حقوق مالکیت معنوی
  6. حقوق انطباق
  7. حقوق خانواده
  8. حقوق کار و اشتغال
  9. حقوق مهاجرت و تابعیت
  10. حقوق معاملات شرکتی

برای این‌که بتوانید اطلاعات بیشتری را درباره هریک از این گرایش‌ها به دست بیاورید، کافی است که همین حالا از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا استفاده کرده و یک مشاوره جامع و کامل را در این زمینه دریافت کنید.

هزینه تحصیل رشته حقوق در آمریکا چقدر است؟

به منظور تحصیل در آمریکا در رشته حقوق شما نیازمند این هستید که دو هزینه کلی را در نظر بگیرید. هزینه اول مربوط به هزینه‌های تحصیلی شماست که در واقع شامل شهریه‌هایی می‌شود که باید به دانشگاه‌های این کشور پرداخت کنید. هزینه دوم نیز مربوط به هزینه زندگی شما در کشور آمریکا خواهد بود. میانگین شهریه‌ای که شما باید به دانشگاه‌های کشور آمریکا پرداخت کنید از سالیانه 40 هزار دلار شروع شده و ممکن است تا 80 هزار دلار در سال نیز برسد. این میزان شهریه به مقطع تحصیلی شما، دانشگاهی که برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید و گرایش تحصیلی شما بستگی خواهد داشت.

از طرف دیگر، هزینه‌های زندگی در این کشور نیز تقریبا بالاست و شما باید ماهیانه سه الی چهار هزار دلار را برای زندگی در این کشور کنار بگذارید. برای این‌که بتوانید از پس هزینه‌های تحصیل رشته حقوق در آمریکا بربیایید، دو راه اساسی برای شما وجود دارد. روش اول این است که از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های کشور آمریکا استفاده کنید. روش دوم نیز کارکردن به‌صورت پاره‌وقت و در حین تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

هزینه رشته حقوق در آمریکا

برای تحصیل رشته حقوق در آمریکا به چه مدارکی نیاز داریم؟

به منظور اخذ ویزای آمریکا برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، شما نیازمند داشتن مدارک زیر خواهید بود:

  1. در اولین قدم باید نامه پذیرش خود را از دانشگاه‌های این کشور دریافت کرده و به همراه مدارک تحصیلی و رزومه علمی که برای خود ایجاد کرده‌اید، آنها را در لیست مدارکتان قرار دهید.
  2. در قدم بعدی نیازمند این هستید که مدارک شخصی از جمله شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت معتبر را نیز به این لیست اضافه کنید.
  3. داشتن یک انگیزه‌نامه معتبر که نشان‌دهنده هدف و انگیزه شما از مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکاست، از دیگر مدارک مهم برای تحصیل در این کشور است.
  4. شما باید مدارک تمکن مالی و عدم سوسابقه کیفری خود را نیز از مراجع مربوطه دریافت کرده و آنها را به لیست مدارکتان اضافه کنید.
  5. در نهایت نیازمند این هستید که توصیه‌نامه‌هایی که از اساتید قبلی خود دارید را نیز در لیست مدارکتان قرار دهید.
تحصیل رشته حقوق در آمریکا

مراحل تحصیل رشته حقوق در کشور آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا و تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه‌های این کشور، شما نیازمند این هستید که مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا باید لیستی از دانشگاه‌های این کشور را آماده کنید که شرایط لازم برای تحصیل در آنها را دارید.
  • حال باید مدارک لازم برای هر دانشگاه را تهیه کرده و به‌صورت آماده در اختیار داشته باشید.
  • در قدم بعدی می‌توانید درخواست خود را به همراه رزومه و همین‌طور مدارک تحصیلی که دارید برای هریک از این دانشگاه‌ها ارسال کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید به طور مستقیم با اساتید این دانشگاه‌ها نیز در ارتباط باشید که برای این کار می‌توانید از آدرس ایمیل آنها کمک بگیرید.
  • بعد از ارسال درخواست، درصورتی که رزومه شما موردتایید قرار بگیرد، ممکن است از شما خواسته شود که در یک جلسه مصاحبه شرکت کنید. در این جلسه مصاحبه، شما نیازمند این هستید که توانمندی‌های علمی خود را ثابت کنید.
  • بعد از تایید نهایی نامه پذیرش برای شما صادر خواهد شد.
  • حال کافی است که اقدام به تعیین وقت سفارت و ارسال درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا کنید. برای این کار، استفاده از خدمات مشاوره موسسه مهاجرتی صباویزا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بورسیه‌های تحصیلی رشته حقوق در کشور آمریکا

همانطور که گفتیم، برای کاهش هزینه‌های تحصیل رشته حقوق در آمریکا شما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های این کشور نیز استفاده کنید. از جمله محبوب‌ترین این بورسیه‌های تحصیلی می‌توان به مواردی همچون اواردها، گرنت‌ها، اسکالرشیپ‌های مبتنی بر شایستگی، اسکالرشیپ‌های دانشگاهی و … اشاره کرد. برای این‌که بتوانید شانس خود را به منظور اخذ این بورسیه‌های تحصیلی افزایش دهید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  1. سعی کنید مدرک زبان با نمره بالا را دریافت کرده باشید.
  2. تا جای ممکن رزومه علمی خوبی را برای خود ایجاد کنید.
  3. توصیه‌نامه‌های اساتید قبلی خود را به لیست مدارکتان اضافه کنید.
  4. در جلسه مصاحبه، با تمام انرژی حضور پیدا کنید.

سخن پایانی

اگر شما هم قصد تحصیل رشته حقوق در آمریکا را دارید، برای این کار، نیازمند این خواهید بود که شرایط تحصیل در این کشور را بشناسید و با مراحلی که باید طی کنید تا بتوانید در دانشگاه‌های کشور آمریکا مشغول به تحصیل در رشته حقوق شوید، آشنا شوید. برای این کار، دریافت یک مشاوره جامع، کامل و تخصصی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری این مسیر را طی کنید. موسسه مهاجرتی صباویزا یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که امروزه امکان تحصیل در این رشته را برای شما فراهم کرده است.

با استفاده از خدمات این موسسه مهاجرتی، می‌توانید بهترین مشاوره را برای تحصیل در رشته حقوق در کشور آمریکا دریافت کنید و هزینه مناسبی را نیز برای دریافت این خدمات مشاوره پرداخت کنید.

سوالات متداول

برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی رشته حقوق در آمریکا چه شرایطی باید داشته باشیم؟

داشتن رزومه خوب، انگیزه‌نامه معتبر، توصیه‌نامه‌هایی از اساتیدی که قبلا با آنها کار کرده‌اید و همین‌طور دریافت مدرک زبان با میانگین معدل بالا از جمله شرایط مهمی است که برای اخذ این بورسیه‌های تحصیلی نیاز دارید.

بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل در رشته حقوق کدام دانشگاه‌ها هستند؟

از جمله محبوب‌ترین دانشگاه‌های کشور آمریکا که بهترین امکانات علمی و بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان رشته حقوق فراهم کرده‌اند می‌توان به دانشگاه‌های استنفورد، ییل، شیکاگو، دوک و پنسیلوانیا اشاره کرد.

چه شرایطی برای تحصیل رشته حقوق در کشور آمریکا وجود دارد؟

برای این‌که بتوانید در رشته حقوق در کشور آمریکا مشغول به تحصیل شوید، نیازمند این هستید که اولا رزومه علمی خوب و سابقه تحصیلی مناسبی داشته باشید، داشتن حداقل معدل 15 در آخرین مقطع تحصیلی، تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور و همین‌طور اخذ نامه پذیرش از دانشگاه‌های این کشور را نیز دریافت کرده باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید