لوگو صبا ویزا
تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا | شرایط و هزینه ها 2024

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل پزشکی در آمریکا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در آمریکا یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در این کشور است که با تحصیل در آن، می‌توانید خیلی راحت ویزا و اقامت این کشور را دریافت کرده و بعد از تحصیل نیز به‌سرعت وارد بازار کار شوید. رشته پزشکی در کشور آمریکا از سه مقطع مختلف تشکیل شده که در مقطع اول، شما یک دوره چهارساله پایه را پشت سر گذاشته، در مقطع چهارساله دوم دوره کلینیکال را پشت سر می‌گذارید و در نهایت نیز در دوره رزیدنتی که یک دوره سه ساله است شرکت می‌کنید. برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا، نیازمند این هستید که حتما تمکن مالی خوبی داشته و سوسابقه کیفری نیز نداشته باشید.

از جمله محبوب‌ترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل در رشته پزشکی می‌توان به دانشگاه‌های استنفورد، هاروارد، کلمبیا، دوک و جان هاکینز اشاره کرد. هریک از این دانشگاه‌ها، معمولا بورسیه‌های تحصیلی جذابی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. در ادامه این مطلب، قصد داریم کمی بیشتر درباره تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا صحبت کرده و اطلاعات کاملی را درباره شرایط و مزایای این کار در اختیار شما قرار دهیم.

رشته پزشکی در امریکا

آشنایی با رشته پزشکی در کشور آمریکا

رشته پزشکی در کشور آمریکا، یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در این کشور است که هرساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا، درخواست خود را برای تحصیل در این رشته به دانشگاه‌های کشور آمریکا تحویل می‌دهند. یکی از دلایل رایجی که باعث می‌شود تا دانشجویان تمایل زیادی به تحصیل پزشکی در آمریکا داشته باشند سطح علمی بالای دانشگاه‌های این کشور است. علاوه بر این، تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا، می‌تواند مزایای بسیار زیاد دیگری را نیز از جمله موارد زیر برای شما داشته باشد:

  1. با تحصیل در این رشته، می‌توانید خیلی سریع وارد بازار کار شده و در کمترین زمان ممکن به بالاترین میزان درآمد در این کشور دست پیدا کنید.
  2. دانشگاه‌های این کشور در رشته پزشکی بهترین امکانات از جمله انواع آزمایشگاه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  3. در حین تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا، شما می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شده و بخشی از هزینه‌های خود را از این طریق پرداخت کنید.
  4. علاوه بر این، بورسیه‌های تحصیلی متعددی نیز به دانشجویان رشته پزشکی در کشور آمریکا ارائه می‌شود.
  5. در نهایت باید بدانید که شما بعد از دوره تحصیلی خود، می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور مشغول به کار شوید.
پزشکی در آمریکا

شرایط مهم برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

در جدول زیر به بررسی مهم‌ترین شرایطی که برای تحصیل پزشکی در آمریکا وجود دارد پرداخته و توضیحاتی را در این زمینه به شما ارائه داده‌ایم:

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکاتوضیحات
تمکن مالیاولین و مهم‌ترین شرطی که برای تحصیل رشته پزشکی در کشور آمریکا وجود دارد این است که شما حتما باید تمکن مالی لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور را داشته باشید.
نداشتن سوسابقه کیفریدانشجویان حتما باید ثابت کنند که برای تحصیل در آمریکا هیچ‌گونه سوسابقه کیفری ندارند.
اخذ نامه پذیرشبرای این‌که بتوانید در رشته پزشکی در کشور آمریکا مشغول به تحصیل شوید، نیازمند این هستید که از یکی از دانشگاه‌های این کشور نامه پذیرش خود را دریافت کرده باشید.
سابقه علمی مناسبدانشجویانی که قصد تحصیل در کشور آمریکا در رشته پزشکی را دارند حتما باید دارای سابقه و رزومه علمی معتبری بوده و تحصیلات مرتبط در این زمینه نیز داشته باشند.
مدرک زبانداشتن مدرک زبان یکی دیگر از شرایط بسیار مهمی است که برای تحصیل در کشور آمریکا در رشته پزشکی وجود دارد.
شرایط سنیدانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا را دارند، حتما باید از شرایط سنی مناسبی برخوردار بوده و حداقل 18 سال سن را داشته باشند.
شرایط تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا به چه شکل است؟

به طور کلی، باید بدانید که تحصیل رشته پزشکی در کشور آمریکا، به این شکل است که شما سه دوره مختلف را پیش رو خواهید داشت. در مقطع اول که یک بازه زمانی چهار ساله را شامل می‌شود، شما پیش‌نیازهای رشته پزشکی را مطالعه خواهید کرد. در این مقطع تحصیلی، با مفاهیم مختلف در زمینه زیست‌شناسی و شیمی عمومی آشنا شده و اطلاعاتی را در زمینه شیمی آلی نیز به دست یم‌آورید. بعد از گذراندن این دوره، نیازمند این هستید که در یک دوره پزشکی عمومی شرکت کرده و سپس آزمون آن را پشت سر بگذارید.

در صورتی که موفق شوید، این آزمون را پشت سر بگذارید، می‌توانید وارد دوره پری کلینیکال شوید. در این دوره تحصیلی، شما اطلاعات جامع و کاملی درباره مفاهیم پزشکی به دست آورده و با تئوری علم پزشکی نیز آشنا می‌شوید. این دوره نیز معمولا یک دوره چهارساله خواهد بود که طی آن شما می‌توانید به یک پزشک عمومی تبدیل شوید. با این حال، هنوز مجوز فعالیت نخواهید داشت و باید سه سال دوره رزیدنتی را نیز در یک بیمارستان پشت سر بگذارید تا بتوانید در بیمارستان‌های عمومی یا خصوصی کشور آمریکا یا هر کشور دیگری مشغول به کار شوید.

آزمون‌های مهم برای ورود به دانشگاه‌های کشور آمریکا به‌منظور تحصیل رشته پزشکی در این کشور

برای تحصیل پزشکی در آمریکا شما معمولا نیازمند این خواهید بود که آزمون‌های مهمی مانند Mcat را پشت سر گذاشته و نمره لازم را در این آزمون‌ها دریافت کنید. این آزمون که در واقع مخفف عبارت Medical College Admissions Test است، یکی از معتبرترین آزمون‌های ورود به دانشگاه‌های پزشکی در کشور آمریکا به شمار می‌آید که در آن مواردی همچون بیولوژی، بیوشیمی، شیمی عمومی، زیست‌شناسی و روان‌شناسی پرسیده می‌شود. علاوه بر این مهارت‌های تحلیل و استدلال منطقی شما نیز طی این آزمون بررسی شده و بر این اساس نمره‌ای به شما ارائه می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم شرکت در این آزمون برای مهاجرت به آمریکا این است که دارای نمره منفی نیست و به همین علت، شما می‌توانید با خیالی راحت در این آزمون شرکت کرده و به سوالات آن پاسخ دهید.

آزمون رشته پزشکی در آمریکا

بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل رشته پزشکی

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، رشته پزشکی یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا به شمار می‌آید که هرساله تقاضای زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در رشته پزشکی وجود دارد. برای ورود به دانشگاه‌های این کشور در رشته پزشکی، در اولین قدم نیازمند این هستید که با بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا در این زمینه آشنا شده و اطلاعاتی را درباره شرایط این دانشگاه‌ها به دست بیاورید. در جدول زیر، به بررسی بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا در رشته پزشکی پرداخته و توضیحاتی را به شما ارائه داده‌ایم:

بهترین دانشگاه‌های آمریکاتوضیحات
دانشگاه استنفورداین دانشگاه رتبه سوم بهترین دانشگاه‌های دنیا را در اختیار داشته و یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های کل دنیا برای مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی به شمار می‌آید. دانشگاه استنفورد با ارائه بهترین امکانات علمی و جذاب‌ترین بورسیه‌های تحصیلی در رشته پزشکی، فرصتی مناسب را برای تحصیل در این رشته در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار داده است.
دانشگاه هاروارددانشگاه هاروارد، دومین دانشگاه برتر کشور آمریکا در رشته پزشکی و پنجمین دانشگاه برتر دنیاست. این دانشگاه دارای اساتیدی با سابقه علمی بالا بوده و رقابت شدیدی نیز در میان دانشجویان آن وجود دارد.
دانشگاه کلمبیااگر به دنبال بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل رشته پزشکی هستید، دانشگاه کلمبیا با داشتن رتبه 19 بهترین دانشگاه‌های دنیا می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ادامه تحصیل شما باشد.
دانشگاه جان هاکینزاین دانشگاه با در اختیار داشتن رتبه علمی 42 در میان بهترین دانشگاه‌های پزشکی در دنیا، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تحصیل در کشور آمریکا و در رشته پزشکی باشد. بیمارستان‌های این دانشگاه، امکان کار عملی را نیز برای دانشجویان فراهم می‌کنند.
دانشگاه دوکدانشگاه دوک آخرین مورد از دانشگاه‌های پزشکی در کشور آمریکاست که رتبه 52 بهترین دانشگاه‌های دنیا را در اختیار دارد. تحصیل در این دانشگاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدارک تحصیلی معتبری در رشته پزشکی دریافت کرده و در هر نقطه‌ای از دنیا مشغول به کار یا ادامه تحصیل شوید.
بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل رشته پزشکی

شهریه‌ها و هزینه‌های تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

در صورتی که قصد تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا یا تحصیل در رشته پزشکی در این کشور را دارید، باید بدانید که تحصیل در این کشور، می‌تواند هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. برای مثال، شهریه دانشگاه‌های کشور آمریکا در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندان‌پزشکی از سالیانه 60 هزار دلار شروع شده و ممکن است تا 80 هزار دلار نیز برسد. با این حال، نباید فراموش کنید که استفاده از بورسیه‌های تحصیلی این کشور، به شما کمک می‌کند تا بتوانید بخش عمده‌ای از این شهریه‌ها را پرداخت کنید.

برای این‌که بتوانید بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های آمریکا را در رشته پزشکی دریافت کنید، بهتر است به نکات زیر دقت داشته باشید:

  1. در اولین قدم، شما نیازمند این هستید که یک رزومه خوب و قوی را برای خود ایجاد کنید.
  2. داشتن تحصیلات مرتبط با رشته پزشکی به شما کمک می‌کند تا شانس بیشتری برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی این کشور داشته باشید.
  3. هرچه معدل شما در آخرین مقطع تحصیلی که داشته‌اید بالاتر باشد، به همان میزان شانس شما نیز برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی این کشور بیشتر می‌شود.
  4. در قدم بعدی، باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان معتبر و تسلط به زبان انگلیسی یک معیار مهم دیگر برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکاست.
  5. در نهایت، داشتن توصیه‌نامه‌های معتبر از اساتیدی که قبلا با آنها همکاری داشته‌اید نیز می‌تواند تاثیر مستقیمی روی شانس شما برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آمریکا داشته باشد.
هزینه تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

مدارک موردنیاز برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا

برای تحصیل پزشکی در آمریکا شما نیازمند داشتن مدارکی هستید که از جمله آنها می‌توان به مواردی که در جدول زیر آورده‌ایم اشاره کرد:

مدارک موردنیازتوضیحات
مدارک شخصیمدارک شخصی از جمله پاسپورت معتبر، شناسنامه و کارت ملی، به همراه دو قطعه عکس که با استانداردهای پاسپورت گرفته شده باشند از جمله مهم‌ترین مدارکی هستند که برای تحصیل در این کشور به آنها نیاز دارید.
رزومه علمی و مدارک تحصیلیدر قدم بعدی شما باید رزومه علمی خود را آماده کرده و مدارک تحصیلی از جمله مدرک آخرین مقطع تحصیلی به همراه ریزنمرات آخرین مقطعی که در آن حضور داشته‌اید را نیز به این لیست مدارک اضافه کنید.
انگیزه‌نامهشما باید انگیزه‌نامه‌ای را آماده کنید که هدف و انگیزه شما از مهاجرت به این کشور را نشان دهد.
مدارک تمکن مالیمدارک تمکن مالی خود را باید از بانک معتبر دریافت کنید.
مدرک عدم سوسابقهبرای اخذ مدرک سوسابقه کیفری، باید به مراجع قضایی مراجعه کرده و مدرک عدم سوسابقه خود را به‌صورت تایید شده از آنها دریافت کنید.
نامه پذیرشباید نامه پذیرش خود را از یکی از دانشگاه‌های این کشور دریافت کرده و به لیست مدارکتان اضافه کنید.
مدارک مربوط به سلامتشما باید مدارکی را دریافت کنید که نشان دهد از نظر جسمی و روحی در شرایط مطلوبی برای مهاجرت قرار دارید.

سخن پایانی

تحصیل پزشکی در آمریکا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به شمار می‌آید. رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشور آمریکا، محبوبیت بسیار زیادی دارند و دانشگاه‌های معتبری نیز در این زمینه فعالیت دارند. برای تحصیل در این رشته، شما نیازمند این هستید که تمکن مالی مناسبی داشته و البته رزومه علمی خوبی را نیز برای خود ایجاد کرده باشید. برای تحصیل در این کشور و در رشته پزشکی، دریافت یک مشاوره تخصصی قطعا به شما کمک خواهد کرد. موسسه مهاجرتی صباویزا یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که امکان دریافت مشاوره به منظور اخذ ویزای آمریکا را ارائه می‌دهد که می‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آیا کشور آمریکا کشور مناسبی برای تحصیل در رشته پزشکی است؟

بله با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توانید مدارک معتبری دریافت کنید که در همه جای دنیا اعتبار کافی دارند.

شهریه دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل رشته پزشکی چقدر است؟

شهریه این دانشگاه‌ها از سالیانه 60 هزار دلار شروع شده و تا 80 هزار دلار در سال نیز می‌رسد.

چگونه می‌توانیم هزینه تحصیل رشته پزشکی در آمریکا را کاهش دهیم؟

بهترین کار این است که سعی کنید بورسیه‌های تحصیلی که توسط دولت و دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود را دریافت کنید.

آیا برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا به مشاوره نیاز داریم؟

ضرورتی برای دریافت مشاوره نیست، ولی با دریافت یک مشاوره جامع و کامل می‌توانید مسیر مطمئن‌تری را برای مهاجرت تحصیلی به این کشور طی کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید