لوگو صبا ویزا
تمکن مالی استرالیا

تمکن مالی استرالیا (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تمکن مالی استرالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

اگر به فکر اخذ ویزای استرالیا هستید، قطعا باید بسته به نوع ویزایی که می‌خواهید، به مدارک مورد نیاز نیز فکر کنید. جمع‌آوری مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استرالیا کار ساده‌ای نیست و شما برای این کار باید تا جایی که ممکن است، اطلاعات خود را بالا ببرید.

جالب است بدانید که صرف نظر از نوع ویزایی که درخواست می‌دهید، یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز، تمکن مالی استرالیا است. چه تمایل به اخذ ویزای توریستی داشته باشید چه ویزای تحصیلی، باید تمکن مالی مناسبی را ارائه دهید تا با خیال راحت،‌ ویزای استرالیا را به دست بیاورید.

اما این تمکن مالی، برای هر نوع ویزا مقدار متفاوتی دارد. تمکن مالی در واقع، میزان بودجه‌ای است که شما در حساب بانکی خود دارید و به کمک آن می‌توانید به سفارت ثابت کنید که می‌توانید از پس هزینه‌های اقامت خود در استرالیا،‌ که کشوری به نسبت گران است، بر بیایید.

ما در این مقاله راجع به انواع ویزای استرالیا صحبت می‌کنیم و تمکن مالی لازم برای هر کدام را به شما ارائه می‌دهیم. به این‌ترتیب، هم از سایر مدارک و نوع ویزای استرالیا آگاه می‌شوید هم می‌توانید راجع به شرایط مالی خود برای اخذ آن ویزا بهتر تصمیم‌گیری کنید.

همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تمکن مالی استرالیا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

فهرست عناوین

ویزای استرالیا چیست؟

ویزای استرالیا مجوزی است که به شما امکان می‌دهد برای مدت زمان مشخصی به استرالیا سفر کنید. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، استرالیا مهر یا برچسب ویزا روی پاسپورت شما صادر نمی‌کند. در عوض، امتیازات ویزای شما به صورت الکترونیکی در یک پایگاه داده آنلاین ثبت می‌شود و زمانی که به استرالیا سفر می‌کنید، افسر مهاجرت پایگاه داده را بررسی می‌کند تا بداند آیا ویزا دارید یا خیر.

تمکن مالی استرالیا

انواع ویزای استرالیا

در ادامه شما را با انواع ویزای استرالیا، مدارک و تمکن مالی استرالیا برای هر یک از این ویزاها، آشنا می‌کنیم.

ویزای بازدید استرالیا

برای بازدید از استرالیا، قبل از سفر باید یک eVisitor، Electronic Travel Authority یا Visitor Visa دریافت کنید. فقط شهروندان نیوزلند می‌توانند بدون درخواست مجوز قبلی به استرالیا سفر کنند زیرا در بدو ورود می‌توانند ویزا دریافت کنند.

خوشبختانه، استرالیا درخواست‌های ویزا را ساده کرده است و انواع ویزا به راحتی به صورت آنلاین دریافت می‌شوند. در بیشتر موارد، شما اصلاً نیازی به مراجعه به سفارت یا کنسولگری استرالیا ندارید.

انواع ویزای بازدید استرالیا

ویزای بازدید استرالیا بسته به هدف شما به چهار نوع تقسیم می‌شود:

  • ویزای توریستی استرالیا. اگر هدف اصلی شما از سفر به استرالیا گردشگری باشد، برای این نوع ویزا اقدام می‌کنید. بنابراین، اگر به سادگی می‌خواهید جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی محبوب را ببینید، با فرهنگ و سبک زندگی استرالیا آشنا شوید و فقط یک تعطیلات داشته باشید، باید برای این ویزا درخواست ‌کنید.
  • ویزای تجاری استرالیا. اگر قصد دارید برای انجام امور تجاری به استرالیا بروید، باید برای ویزای تجاری استرالیا اقدام کنید. نوع کسب و کاری که می‌توانید انجام دهید شامل امضا یا بررسی قراردادها، شرکت در جلسات، سمینارها یا کنفرانس‌ها و… است.
  • ویزای خانوادگی استرالیا. اگر یکی از اعضای خانواده یا خویشاوندی در استرالیا دارید که مایل است به عنوان حامی‌ مالی شما عمل کند، باید برای ویزای تحت حمایت خانواده درخواست دهید. اسپانسر بودن به این معنی است که آن‌ها مسئول هزینه‌های مالی شما هستند و باید مطمئن شوند که از قوانین استرالیا و قوانین ویزا پیروی می‌کنید و قبل از پایان اعتبار ویزای خود کشور را‌ترک می‌کنید.
  • ویزای درمان پزشکی استرالیا. اگر عمدتاً برای دریافت مراقبت‌های پزشکی یا مشاوره به استرالیا سفر می‌کنید، باید برای ویزای درمان پزشکی اقدام کنید.

مدارک ویزای توریستی استرالیا

همانطور که گفتیم، هنگام درخواست برای هر ویزای استرالیا، لیست مفصلی طولانی از الزامات وجود خواهد داشت که مدارک مالی بین آن‌ها، به ویژه ویزای بازدید و ویزای توریستی استرالیا، بسیار مهم است. از آنجایی که آن‌ها ویزاهای کوتاه مدت هستند و امکان کار را نمی‌دهند، ضروری است که متقاضی مدرکی داشته باشید که ثابت کند شما می‌توانید از نظر مالی خود را در طول سفر حمایت کنید.

در صورت عدم تحقق یکی از شرایط، احتمال رد درخواست ویزا وجود دارد. شرایط نیز بسته به نوع ویزا که ارسال می‌شود متفاوت است. به عنوان مثال، شرایط ویزای پارتنر یا ویزای بازدید قطعا با توجه به کارکرد و هدف متفاوت خواهد بود. ویزای پارتنر مطمئناً دارای شرایط پیچیده‌تری نسبت به شرایط ویزای بازدید خواهد داشت

به طور کلی، هنگام درخواست ویزای بازدید استرالیا، شرایطی مانند مدارک هویتی مربوط به کارت ملی، شناسنامه و هر مدرک هویتی دیگری وجود دارد.

همچنین مدارک سفر شامل گذرنامه، ویزاهای اخذ شده، کارت پرواز، پاسپورت‌های مهر شده و سایر مدارک مربوط به سفرهای خارجی است. علاوه بر این، چندین فرم وجود دارد که باید پر شود و مورد مهم دیگر شرایط مالی است.

تمکن مالی ویزای بازدید استرالیا

تمکن مالی برای ویزای بازدید استرالیا الزامات مهمی ‌هستند که معیاری برای تعیین واجد شرایط بودن یا نبودن شما برای درخواست این ویزا محسوب می‌شود.

این تمکن مالی برای ویزای بازدید استرالیا عموماً شامل صورت‌حساب‌های بانکی در 3 ماه گذشته با مانده پایانی حداقل 5000 دلار استرالیا برای هر متقاضی، فیش حقوقی، حساب‌های حسابرسی شده، سوابق مالیاتی یا محدودیت‌های کارت اعتباری است.

اگر در ارسال ویزای بازدید استرالیا حامی‌ دارید، حامی ‌شما نیز ملزم به ارائه تمکن مالی مانند درآمد استرالیا یا ارزیابی مالیات برون مرزی، صورت حساب بانکی برای 3 ماه گذشته با مانده پایانی حداقل 5000 دلار استرالیا برای یک متقاضی و همچنین اثبات مالکیت دارایی‌ها در استرالیا (خانه، ماشین، تجارت و…) است.

 

نحوه درخواست ویزای بازدید استرالیا

دو راه اصلی برای دریافت ویزای بازدید کننده استرالیا وجود دارد:

  • آنلاین، با ثبت نام در ImmiAccount
  • روی کاغذ، با مراجعه به دفتر ویزای استرالیا.

درخواست آنلاین رایج‌ترین روش است، زیرا سریع‌ترین و راحت‌ترین روش است. شما باید در ImmiAccount   که وب سایت رسمی ‌درخواست ویزای استرالیا است – ثبت نام کنید – کپی‌های الکترونیکی مدارک مورد نیاز خود را پیوست کنید و هزینه ویزای بازدید را بپردازید. از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود که آیا درخواست شما تایید شده است یا نه – این ایمیل را ذخیره کنید و سپس آزادانه به استرالیا سفر کنید.

معمولاً فقط در صورتی از شما خواسته می‌شود که حضوری برای اخذ ویزای استرالیا مراجعه کنید که به دلایلی نتوانید به صورت آنلاین درخواست دهید. همچنین ممکن است وزارت امور داخلی استرالیا (که درخواست‌های ویزا را بررسی می‌کند) تصمیم بگیرد که شما باید این کار را انجام دهید، پس در این شرایط نیز باید حضوری درخواست کنید. در این صورت، باید با نزدیکترین دفتر ویزا، سفارت یا کنسولگری تماس بگیرید و کپی تایید شده مدارک خود را ارسال کنید.

از طریق هر روشی که درخواست می‌کنید، روند درخواست معمولاً برای همه انواع ویزاهای بازدیدکننده یکسان است، با تغییر اصلی مدارکی است که شما باید ارسال کنید.

تمکن مالی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی و آموزشی برای هر کسی که می‌خواهد تحصیل کند یا دوره آموزشی خاصی را در استرالیا دنبال کند در دسترس است. متقاضیان ویزا باید برخی از اطلاعات ضروری در مورد روند درخواست مربوط به این ویزاها را بدانند.

انواع ویزای تحصیلی استرالیا

دو نوع اصلی ویزای تحصیلی و آموزشی استرالیا وجود دارد:

  • ویزای دانشجویی 500.
  • ویزای آموزشی 407.

هر دو نوع ویزا موقت هستند و به دارنده ویزا اجازه می‌دهند برای مدت محدودی در استرالیا بماند.

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا

شرایط کلی برای ویزای تحصیلی 500 و ویزای تحصیلی 407 عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر.
  • داده‌های بیومتریک و عکس هویت.
  • فرم درخواست ویزا.
  • مدارک مدنی.
  • بیمه سلامت.
  • اثبات تمکن مالی.
  • اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی.
  • مدارک ورود موقت واقعی.
  • مدارک مورد نیاز رفتار خوب.
  • انگیزه‌نامه.

برای ویزای تحصیلی 500 به موارد زیر نیز نیاز دارید:

  • تایید ثبت نام.
  • رضایت والدین (در صورت وجود).
  • فرم 157N.

برای ویزای تحصیلی 407 به موارد زیر نیز نیاز دارید:

  • اثبات حمایت.
  • دعوتنامه.
  • فرم‌های داوطلب (در صورت وجود).
  • مدارک صلاحیت.
  • الزامات آموزش شغلی.
  • نامه‌ای از نهاد نظارتی کافی.

تمکن مالی ویزای تحصیلی استرالیا

یکی از جالب‌ترین حلقه‌هایی که برای تحصیل در استرالیا باید از آن عبور کنید، ارائه مدرکی مبنی بر تمکن مالی است. برای اینکه حتی ویزای دانشجویی خود را دریافت کنید، باید بتوانید ثابت کنید که می‌توانید در یکی دو سال اولی که در کشور هستید از نظر مالی از خود مراقبت کنید.

چند دلیل وجود دارد که این اثبات مورد نیاز است. عمدتاً به این دلیل که دولت استرالیا می‌خواهد تضمین کند که شما بتوانید بیشترین بهره را از تحصیل خود ببرید. پول می‌تواند استرس زیادی ایجاد کند، و اگر به سختی آن را به دست آورید، می‌تواند بر هر بخش از زندگی شما تأثیر بگذارد. با اطمینان از اینکه  تمکن مالی مورد نیاز خود را در دسترس دارید، با گذراندن حرفه دانشگاهی خود در مکان بهتری خواهید بود.

دولت همچنین این کار را انجام می‌دهد تا آن‌ها در زمانی که در کشور هستند نگران مراقبت از دانشجویان بین‌المللی و امور مالی آن‌ها نباشند. اگر کشور برای اثبات  تمکن مالی خود بررسی نکند، ممکن است به دلیل یک دانشجوی بین‌المللی ناآماده، کشور بار مالی غیرضروری را متحمل شود.

در نهایت، آن‌ها این کار را انجام می‌دهند زیرا هزینه زندگی در استرالیا می‌تواند بسیار بالا باشد، به خصوص در مناطق شهری مانند سیدنی و ملبورن. دولت استرالیا به جای اینکه به دانشجویان بین‌المللی اجازه دهد پس از ورودشان با هزینه‌های زندگی دچار مشکل شوند یا شوکه شوند، تصمیم گرفته است قبل از اینکه دانشجو بتواند ویزای ورود به کشور را دریافت کند، وضعیت مالی آن‌ها را بررسی کند.

شرایط تمکن مالی ویزای تحصیلی استرالیا

وزارت مهاجرت و شهروندی دارای حداقل شرایطی است که شما باید به آن‌ها برسید تا بتوانید ویزای دانشجویی خود را دریافت کنید. در اینجا حداقل الزامات از اول جولای 2012 آمده است.

  • دانشجو: دانشجو باید معادل یک بلیط رفت و برگشت به کشور استرالیا داشته باشد. آن‌ها همچنین باید هزینه دوره و تقریباً 18610 دلار برای هزینه زندگی (اجاره، غذا و…) داشته باشند تا برای ویزای دانشجویی در نظر گرفته شوند. این ممکن است بسته به محل زندگی شما و مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنید متفاوت باشد.
  • همسر یا شریک دانشجو: اگر متاهل هستید (همانطور که بسیاری از کسانی که به تحصیلات تکمیلی می‌روند) یا در یک رابطه متعهد یا اتحادیه مدنی هستید، باید مدرکی دال بر تمکن مالی برای همسر یا شریک زندگی خود نیز داشته باشید. آن‌ها باید معادل یک بلیط رفت و برگشت هواپیما به کشور و همچنین 6515 دلار اضافی برای هزینه کلی زندگی داشته باشند. اگر آن‌ها هم در کلاس شرکت می‌کنند، باید به اندازه کافی برای درس خود داشته باشند.
  • کودکان: اگر فرزندان شما زیر 6 سال سن دارند، نفر اول کرایه هوایی دیگر و 3720 دلار در سال اضافه می‌کند. هر کودک زیر 6 سال اضافی، کرایه هواپیما و 2790 دلار برای هر کودک اضافه می‌کند. اگر فرزندان شما بالای 6 سال سن داشته باشند، وزارت مهاجرت و شهروندی هزینه را بر اساس سن فرزند شما، سطح مدرسه و منطقه‌ای از استرالیا که در آن ساکن هستید تعیین می‌کند.

اگر در مورد حداقل شرایط سوالی دارید، می‌توانید با دفتر کمک مالی یا دفتر مطالعات بین‌المللی در دانشگاه خود تماس بگیرید، یا می‌توانید مستقیماً با اداره مهاجرت و شهروندی تماس بگیرید.

آن‌ها چگونه محاسبه می‌کنند که آیا من واجد شرایط هستم یا نه؟

ابتدا باید تمکن مالی خود را ارائه دهید. این می‌تواند صورتحساب‌های بانکی، قراردادهای وام یا اطلاعات مربوط به کسانی باشد که ممکن است هزینه تحصیل شما را پرداخت کنند. همچنین می‌تواند هر گونه کمک مالی باشد که از طرف دولت یا دانشگاه دارید. وقتی مدرکی دال بر  تمکن مالی خود ارائه می‌کنید، بیشتر بهتر است. به وزارت مهاجرت و شهروندی اطلاعاتی که دارید بدهید. شما هرگز نمی‌توانید بیش از حد داشته باشید؛ شما همیشه می‌توانید خیلی کم داشته باشید. آن‌ها تمام اطلاعات شما را در طول فرآیند ایمن و خصوصی نگه می‌دارند و آن را به اشخاص ثالث نمی‌فروشند یا ارائه نمی‌دهند.

کسانی که به  تمکن مالی شما نگاه می‌کنند، سه عامل زیر را هنگام تعیین اثبات  تمکن مالی در نظر می‌گیرند.

  • سابقه مالی و مهاجرت قبلی متقاضی. این می‌تواند شامل سابقه گذرنامه، سابقه اعتباری، صورتحساب بانکی و مالیات باشد.
  • سوابق استخدامی ‌متقاضی یا سوابق شغلی فردی که از آن‌ها حمایت مالی می‌کند. این برای اطمینان از این است که دانشجو درآمد ثابتی دارد و از نظر شغلی و/یا پول قابل اعتماد است.
  • منبع درآمد مورد استفاده (مانند دارایی‌های نقدی یا وام بانکی). این مورد در نظر گرفته می‌شود تا وزارت مهاجرت دقیقاً بداند که این پول از کجا می‌آید و آیا این منبع درآمد قابل اعتمادی است یا خیر.

اگر فردی که به متقاضی نگاه می‌کند ببیند که ممکن است مغایرت‌هایی وجود داشته باشد یا اگر شک داشته باشد که دانشجو می‌تواند خود را تامین کند، دانشجو باید اطلاعات بیشتری ارائه دهد. به همین دلیل است که باید اطلاعات بیشتری را از قبل ارائه دهید. هرچه اطلاعات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار دهید، احتمال رد یا تاخیر درخواست ویزای شما کمتر خواهد بود.

از کجا می‌توانم کمک پیدا کنم؟

دپارتمان دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه شما می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا حداقل‌های لازم را دارید یا خیر. این می‌تواند شامل درخواست کمک مالی، کمک به شما برای ایمن سازی کار در هنگام اقامت در کشور، یا معامله با حساب پس انداز یا نوع دیگری از وام باشد. به محض پذیرش با آن‌ها تماس بگیرید تا بتوانید مراحل تایید برای ویزای دانشجویی را شروع کنید.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد اثبات تمکن مالی استرالیا نیاز دارید، لطفاً به صفحه  تمکن مالی دانشجویی موجود در وب سایت وزارت مهاجرت و شهروندی استرالیا نگاهی کنید. آن‌ها تمام مبلغی را که برای تعیین صلاحیت شما برای ویزای دانشجویی نیاز دارید، در اختیار خواهند داشت.

چگونه برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنیم؟

برای درخواست ویزای تحصیلی 500 یا 407 باید:

  1. درخواست آنلاین از طریق ImmiAccount را ثبت کنید. شما باید در ImmiAccount  اکانت شخصی خود را ایجاد کنید و به صورت آنلاین برای ویزا درخواست دهید. ImmiAccount به شما امکان می‌دهد فرم درخواست ویزای مناسب را انتخاب کرده و آن را به صورت آنلاین پر کنید و می‌توانید روند درخواست خود را همانطور که توسط اداره مهاجرت بررسی می‌شود، پیگیری کنید.
  2. مدارک خود را ارسال کنید. شما باید مدارک مورد نیاز را با توجه به درخواست ویزای خود جمع آوری کنید. مدارک شما باید از طریق ImmiAccount به درخواست شما پیوست شود.
  3. هزینه ویزا را بپردازید. هزینه ویزا باید در اسرع وقت برای رسیدگی به درخواست ویزا پرداخت شود. شما باید از طریق ImmiAccount خود با استفاده از کارت اعتباری، PayPal، Union pay یا Bpay پرداخت کنید.

ویزای والدین استرالیا

اساساً دو نوع اصلی ویزای والدین استرالیا وجود دارد که منجر به اقامت دائم می‌شود: مشارکتی و غیر مشارکتی. تفاوت اصلی بین این دو نوع، مدت زمان پردازش و هزینه آن‌هاست.

همچنین نوعی ویزا وجود دارد که دریافت آن آسان‌تر است اما به اقامت دائم منجر نمی‌شود: ویزای موقت حمایت شده خانوادگی (870).

انواع ویزای والدین استرالیا

ویزای استرالیا برای والدین به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • ویزاهای مشارکتی والدین
  • ویزاهای غیر مشارکتی والدین
  • ویزای حمایت شده والدین
ویزاهای مشارکتی والدین

ویزای مشارکتی والدین به شما این امکان را می‌دهد که به فرزند خود در استرالیا به عنوان مقیم دائم بپیوندید و امکان درخواست شهروندی را چند سال بعد باز کنید.

ویزای مشارکتی والدین به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • ویزای والدین مشارکتی موقت (173). این ویزا حداکثر دو سال اعتبار دارد و در این مدت باید برای اقامت دائمی ‌اقدام کنید. این ویزا به شما امکان می‌دهد که در استرالیا کار و تحصیل کنید، اما نمی‌توانید آن را تمدید کنید – برای تمدید اقامت خود باید برای اخذ ویزای 143 درخواست دهید.
  • ویزای مشارکتی والدین دائمی‌( 143). این یک نوع ویزای دائمی ‌است. شما می‌توانید مستقیماً برای این ویزا اقدام کنید یا می‌توانید ابتدا برای ویزای 173 درخواست دهید و سپس آن را به 143 تغییر دهید.
  • ویزای مشارکتی والدین سالمند، برای والدین مستمری بگیر مقیم استرالیا صادر می‌شود. برای واجد شرایط بودن برای این نوع ویزا، باید طبق قوانین استرالیا در سن بازنشستگی باشید. این ویزا نیز به دو دسته تقسیم می‌شود:
  • ویزای 884. این یک ویزای موقت است که می‌توانید از آن برای اقامت دو ساله در استرالیا و درخواست ویزای دائم استفاده کنید.
  • ویزای 864. این نسخه دائمی‌ ویزای مشارکتی والدین سالمند است. می‌توانید مستقیماً برای آن درخواست دهید یا از 884 به 864 تغییر دهید.

هنگامی‌که درخواست هر یک از این ویزاها را ارسال می‌کنید، باید در استرالیا باشید و می‌توانید تا زمانی که ویزا با استفاده از ویزای بریجینگ پردازش شود، در آنجا بمانید.

هزینه‌ی درخواست ویزای والدین استرالیا

شما برای اخذ این ویزا باید مبلغ 40000 دلار استرالیا را به سفارت ارائه دهید. جذابیت ویزای مشارکتی والدین این است که آن‌ها بسیار سریعتر از سایر ویزاها، پردازش می‌شوند.

ویزاهای مشارکتی موقت و دائم دو بخش از یک بسته هستند. شما می‌توانید برای ویزای موقت (که دو سال اعتبار دارد) درخواست دهید و سپس برای ویزای دائم در آن دوره دو ساله اقدام کنید.

هزینه‌ی لازم برای اخذ ویزای موقت معمولاً کمی ‌ارزان‌تر از ویزای دائمی‌ است، اما همچنان بسیار پرهزینه است، این ویزا بالای 30000 دلار استرالیا نیاز دارد.

چرا یک نفر باید اینقدر برای ویزای دو ساله بپردازد؟

خوب، به این دلیل است که زمانی که درخواست ویزای دائمی ‌را ارسال می‌کنید، فقط مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کنید. برای مثال ویزای موقت 30000 دلار استرالیا و ویزای دائمی‌40000 دلار استرالیا است، روند پرداخت به این صورت است:

  1. برای ویزای موقت اقدام کنید.
  2. هزینه 30000 دلار استرالیا را بپردازید.
  3. برای ویزای دائمی ‌اقدام کنید.
  4. مابقی مبلغ 10000 دلار استرالیا را بپردازید.

جذابیت فرآیند دو مرحله‌ای این است که می‌توانید هزینه ویزا را در بخش‌های کوچکتر در بازه زمانی طولانی‌تری پرداخت کنید.

توجه: هزینه‌های ویزا در مثال بالا تقریبی است. هزینه‌های ویزای استرالیا به صورت سالانه و نیز مورد به مورد قابل تغییر است.

ویزای غیر مشارکتی والدین

ویزای غیر مشارکتی والدین شامل انواع ویزاهای 103 و 804 است. با اینکه هر دو منجر به اقامت دائم (حتی شهروندی بعد از چند سال) می‌شوند و هزینه آن بسیار پایین‌تر است، پردازش آن‌ها زمان بسیار زیادی می‌برد – حدود 20 تا 30 سال!

  • ویزای 103 منجر به اقامت دائم می‌شود. شرایط لازم برای این نوع ویزا مشابه نوع کمکی است، اما هزینه آن بسیار کمتر است و برای دریافت آن باید خیلی بیشتر صبر کنید (تا 30 سال). علاوه بر این، در بیشتر موارد، زمانی که درخواست شما در حال بررسی است، نمی‌توانید در استرالیا باشید.
  • ویزای والدین سالخورده (804) یک ویزای غیر مشارکتی است، به این معنی که دریافت اقامت دائم استرالیا نیز تا 30 سال طول می‌کشد. با این حال، شما باید برای ارسال درخواست ویزا به استرالیا سفر کنید و ویزای پل ارتباطی دریافت خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که ویزا پردازش شود، به طور قانونی در آنجا زندگی کنید.

درست مانند ویزای مشارکتی آن، برای واجد شرایط بودن برای ویزای 804 باید سن بازنشستگی را نیز داشته باشید.

شرایط لازم برای ویزای والدین در استرالیا

برای دریافت هر یک از انواع ویزای والدین استرالیا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما باید فرزندی داشته باشید که در استرالیا زندگی می‌کند. آن‌ها می‌توانند بیولوژیک، فرزندخوانده یا ناتنی شما باشند.
  • فرزند شما باید بتواند از شما حمایت کند و شرایط درآمد را برآورده کند.
  • شما باید بیش از هر کشور دیگری در استرالیا فرزندانی داشته باشید (به جز ویزای 870).
  • فرزند شما باید به شما تضمین حمایت بدهد (به جز ویزای 870).

ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا

ویزای خانوادگی و خویشاوندی نوعی مجوز است که به شهروندان استرالیایی، مقیم دائم یا شهروندان واجد شرایط نیوزلند اجازه می‌دهد تا اعضای خانواده خود را به استرالیا بیاورند. معمولاً با ویزای خانوادگی و خویشاوندی، می‌توانید فرزندان، خواهر و برادر یا یکی از اعضای نزدیک خانواده خود را که شرایط واجد شرایط بودن را داشته باشد، بیاورید. ژ

انواع ویزای خانوادگی و خویشاوندی استرالیا

در برنامه مهاجرت خانوادگی، چندین ویزا وجود دارد که می‌توانید بسته به اینکه کدام ویزا معیارهای واجد شرایط را دارید، از بین آن‌ها انتخاب کنید:

  • ویزای پذیرش استرالیا- 102. اگر می‌خواهید یک کودک زیر 18 سال را به فرزندی قبول کنید و به استرالیا بیاورید، ویزای فرزندخواندگی برای شما مناسب است. برای این ویزا، شما باید در زمان فرزندخواندگی در استرالیا باشید و باید از طرف فرزندی که می‌خواهید به فرزندخواندگی بپذیرید درخواست دهید.
  • ویزای خویشاوندی سالمندان استرالیا- 114، 838. این ویزا برای بستگان سالخورده‌ی شهروندان استرالیایی، مقیم دائم، یا شهروندان واجد شرایط نیوزلند است. برای دریافت این ویزا باید سن بازنشستگی داشته باشید و به بستگان خود وابسته باشید. متأسفانه دوره انتظار برای این ویزا ممکن است تا 50 سال طول بکشد.
  • ویزای مراقب استرالیا- 836، 116. اگر یکی از بستگان در استرالیا دارید که به حمایت شما یا ارائه کمک‌های پزشکی نیاز دارد، می‌توانید برای ویزای مراقب درخواست کنید. برای این ویزا، اسپانسر شما باید یک گواهی پزشکی به شما ارائه دهد که ثابت کند یک وضعیت پزشکی واقعی دارند که باید از آن‌ها مراقبت کنید.
  • ویزای کودک استرالیا- 101، 802. این ویزا برای کودکانی است که والدین یا قیم قانونی در استرالیا دارند و می‌خواهند به آن‌ها بپیوندند. در برخی موارد، شما ممکن است از طرف فرزند خود درخواست دهید، اما اگر بیش از یک فرزند دارید، همه باید درخواست جداگانه‌ای داشته باشند.
  • ویزای کودک وابسته استرالیا- 445. ویزای 445 به فرزندان متقاضیان ویزای شریک اجازه می‌دهد تا به آن‌ها در استرالیا بپیوندند. این ویزا فقط تا زمانی که تصمیم نهایی در مورد ویزای شریک گرفته شود معتبر خواهد بود.
  • ویزای خانوادگی استرالیا برای شهروندان نیوزلند – 461. اگر شهروند نیوزلند یا استرالیا نیستید، اما یکی از اعضای خانواده نیوزلند در استرالیا تحت ویزای ویژه 444 دارید، می‌توانید برای این ویزا درخواست دهید.
  • ویزای یتیم استرالیا- 117، 837. این ویزا برای کودکانی صادر می‌شود که والدینشان فوت کرده‌اند، قادر به مراقبت از آن‌ها نیستند یا مفقود شده‌اند. ویزای یتیم به کودکان اجازه می‌دهد تا به اعضای خانواده خود که در استرالیا هستند بپیوندند و از کودک مراقبت کنند.
  • ویزای خویشاوندان درجه‌ یک استرالیا – 115، 835. این ویزا معمولاً فقط برای خواهر و برادر و خواهر و برادر ناتنی است. با این حال، اگر شما یک والدین یا ناتنی واجد شرایط در استرالیا دارید، می‌توانند از شما برای دریافت ویزا حمایت مالی کنند.

تمکن مالی استرالیا

تمکن مالی ویزای خویشاوندی و خانوادگی استرالیا

برای اخذ ویزای خانوادگی، باید یکی از اعضای خانواده‌ی خود را در استرالیا داشته باشید که می‌خواهید با او زندگی کنید. این عضو خانواده اسپانسر شما در نظر گرفته می‌شود و تمکن مالی خاصی را برای شما به سفارت ارائه دهد. به این ترتیب ثابت می‌کند که می‌تواند از شما در این کشور حمایت کند.

ویزای پارتنر استرالیا

اگر متاهل هستید یا با یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم در یک رابطه واقعی هستید، می‌توانید با ویزای شریک در استرالیا به آن‌ها بپیوندید.

ویزای پارتنر استرالیا به دو نوع ویزای داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که بر اساس محل ارائه درخواست شما – در استرالیا یا خارج از آن – متفاوت است. آن‌ها بر اساس مدت زمان آن‌ها به ویزاهای موقت و دائم تقسیم می‌شوند.

نوع دیگری از ویزای پارتنر که در هیچ کدام از این دو دسته قرار نمی‌گیرد، ویزای ازدواج در آینده است که بسیاری از آن به عنوان ویزای نامزدی استرالیا نیز یاد می‌کنند.

انواع ویزای پارتنر استرالیا

در اینجا انواع ویزای پارتنر و همسر استرالیا آورده شده است:

  • ویزای ازدواج در آینده. اگر با یک شهروند یا مقیم استرالیا نامزد کرده‌اید و می‌خواهید در استرالیا با آن‌ها ازدواج کنید، می‌توانید ویزای ازدواج دریافت کنید. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد 9 تا 15 ماه در آنجا زندگی کنید و در این مدت باید با نامزد خود ازدواج کنید.
  • ویزای پارتنر داخلی. ویزای پارتنر خشکی به شما این امکان را می‌دهد که درخواست ویزای خود را از داخل استرالیا ارسال کنید و منتظر بمانید تا در آنجا بررسی شود. یک فرآیند درخواست مشترک وجود دارد، بنابراین شما باید برای هر دوی آن‌ها به طور همزمان درخواست دهید. با این حال، ابتدا 820 را دریافت می‌کنید و دو سال صبر می‌کنید تا واجد شرایط اقامت دائم شوید. دو ویزا وجود دارد:
  • ویزای پارتنر موقت داخلی (820) که حدود دو سال اعتبار دارد.
  • ویزای پارتنر دائم داخلی (801) که دائمی ‌است. بعد از دو سال با ویزای 820 باید چند مدرک دیگر ارسال کنید و سپس ویزای 801 را نیز دریافت خواهید کرد.

ویزای پارتنر خارجی: این ویزا به شما امکان می‌دهد درخواست خود را از خارج از استرالیا ارسال کنید. پس از دریافت ویزای خود، می‌توانید به شریک زندگی خود بپیوندید و منتظر بمانید تا واجد شرایط اقامت دائم شوید. شما باید برای هر دو ویزای 309 و 100 به طور همزمان درخواست دهید. هنگام درخواست و دریافت ویزای 309 باید خارج از استرالیا باشید، اما در صورت دریافت ویزای دائمی ‌می‌توانید در داخل یا خارج از استرالیا باشید. دو ویزای پارتنر خارجی وجود دارد:

  • ویزای موقت پارتنر خارجی (309). این یک ویزای موقت دو ساله است.
  • ویزای دائم پارتنر خارجی (100). این ویزای دائمی ‌است که پس از انقضای ویزای موقت دریافت خواهید کرد.

شرایط عمومی ‌برای ویزای پارتنر استرالیا

  • شریک زندگی شما باید شهروند استرالیا، مقیم دائم یا شهروند نیوزلند واجد شرایط باشد.
  • شما باید بزرگسال باشید (بیش از 18 سال).
  • شما باید یا ازدواج کرده باشید یا در یک رابطه واقعی باشید (یعنی با هم زندگی می‌کنید، دارایی‌های مالی و زندگی خود را به اشتراک می‌گذارید، و…)
  • در زمان درخواست باید حداقل دوازده ماه با هم رابطه داشته باشید.
  • شما باید در یک رابطه واقعی و انحصاری باشید.
  • باید بتوانید صحت رابطه خود را ثابت کنید.

تمکن مالی ویزای پارتنر استرالیا

برای ویزای پارتنر استرالیا نیز به تمکن و حمایت مالی شریک زندگیتان در استرالیا نیاز دارید، ولی باید در این مورد نکاتی را در نظر داشته باشید.

  • شریک زندگی شما نمی‌تواند بیش از دو شریک را در طول عمر خود اسپانسر کند. بنابراین اگر آن‌ها قبلاً از دو نفر دیگر حمایت مالی کرده باشند، نمی‌توانند شما را اسپانسر کنند.
  • اگر شریک شما در پنج سال گذشته از شریک دیگری حمایت کرده باشد، نمی‌تواند از شما حمایت مالی کند.
  • اگر شریک شما اسپانسر شده و ویزای دائمی ‌شریک خود را در پنج سال گذشته دریافت کرده است، آن‌ها نمی‌توانند شما را اسپانسر کنند. آن‌ها باید صبر کنند تا پنج سال از زمان دریافت ویزا بگذرد.

ویزای پناهندگی استرالیا

در برنامه مهاجرت استرالیا برای پناهندگان، متقاضیانی که خواهان حمایت هستند می‌توانند بسته به شرایط خود برای تعدادی ویزا درخواست دهند. برای برخی از ویزاها، متقاضیان باید به صورت قانونی در استرالیا اقامت داشته باشند، در حالی که متقاضیان پناهندگی که بدون ویزای معتبر وارد استرالیا شده‌اند، می‌توانند برای 785 و 790 درخواست دهند.

مهم نیست که برای چه نوع ویزای پناهندگی درخواست می‌کنید، باید بدانید که چگونه برای ویزای پناهندگی درخواست دهید و قبل از ارائه درخواست خود چه کاری باید انجام دهید.

انواع ویزای پناهندگی استرالیا

انواع مختلفی از ویزای استرالیا در برنامه مهاجرت بشردوستانه و پناهندگی وجود دارد:

  • ویزای پناهندگی دائم –866. این ویزای پناهندگی دائمی ‌است و به افرادی اعطا می‌شود که شرایط پناهندگی و حفاظت تکمیلی را دارند. برای درخواست این ویزا، باید با ویزای معتبر دیگری در استرالیا وارد قانونی شوید. دارندگان ویزا مجاز به کار، تحصیل و مسافرت آزادانه با این نوع ویزا هستند.
  • ویزای پناهندگی موقت – 785. ویزای 785 فقط به طور موقت معتبر است و متقاضیان برای واجد شرایط بودن برای این نوع ویزا باید به طور غیرقانونی وارد استرالیا شده باشند. اگر به شما ویزای حفاظتی موقت داده شود، اجازه ندارید بدون اجازه کتبی به خارج از استرالیا سفر کنید.
  • ویزای 790. ویزای SHEV برای افراد غیرقانونی در استرالیا فقط به طور موقت صادر می‌شود. دارندگان این ویزا در صورت داشتن شرایط مسیر می‌توانند برای ویزای دیگری در استرالیا اقدام کنند.
  • ویزاهای پناهندگی – 200، 201، 203، و 204. ویزاهای این دسته دائمی‌ هستند و برای افرادی صادر می‌شوند که به حمایت استرالیا نیاز دارند. هنگام درخواست این ویزا باید خارج از استرالیا باشید و تا تاریخ مشخص شده در اعلامیه اعطای ویزای خود نمی‌توانید وارد استرالیا شوید، پس از آن می‌توانید به طور نامحدود در استرالیا بمانید و برای شهروندی درخواست دهید.
  • ویزای ویژه – 202. برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، باید در زمان درخواست خارج از استرالیا باشید و باید حامی ‌مالی از داخل استرالیا داشته باشید. حامی ‌شما می‌تواند یکی از اعضای خانواده یا یکی از بستگان نزدیک شما باشد. این نوع ویزا دائمی ‌است و پس از آن، ممکن است واجد شرایط شهروندی استرالیا شوید.

مدارک مورد نیاز برای پناهندگی در استرالیا

  • پاسپورت معتبر.
  • فرم درخواست ویزا.
  • عکس‌ها و بیومتریک.
  • گواهی خانواده.
  • الزامات بهداشتی.
  • مدارک سوء پیشینه.
  • بیانیه ارزش‌های استرالیا.
  • کپی ویزاهای قبلی.
  • فرم 956a یا فرم 956.
  • برای ویزای 200، 201، 202، 203، و 204 نیز باید موارد زیر را ارائه دهید:
  • اثبات شرایط.
  • دو عکس.
  • فرم رضایت والدین 1229.
  • یک اظهارنامه قانونی (در صورتی که فرم رضایت والدین قابل اجرا نباشد).
  • فرم 1257.
  • فرم 842 (فقط برای ویزای 202).

مراحل درخواست پناهندگی استرالیا

برای پناهندگی می‌توانید به صورت آنلاین از طریق ImmiAccount اقدام کنید. اگر قبلاً حساب کاربری ندارید، برای ادامه درخواست خود باید ثبت نام کنید. پس از باز کردن حساب آنلاین خود می‌توانید فرم درخواست ویزای مربوطه را پیدا کرده و آن را پر کنید.

برای اکثر ویزاهای پناهندگی، فرم درخواست حاوی چندین سوال در مورد ادعاهای حمایت است و شما باید مراقب باشید که به بهترین شکل ممکن به سوالات پاسخ دهید.

اگر نمی‌توانید یک درخواست آنلاین را تکمیل کنید، می‌توانید درخواست خود را از طریق پست ارسال کنید. با این حال، برای ویزای 200، 201، 203، و 204 درخواست آنلاین امکان پذیر نیست و درخواست‌های کاغذی تنها راه است.

برای رسیدگی به درخواست خود باید هزینه ویزا را پرداخت کنید، برای هر دو نوع درخواست (آنلاین یا کاغذی) باید هزینه را از طریق ImmiAccount پرداخت کنید.

تمکن مالی برای پناهندگی در استرالیا

طبیعتا برای پناهندگی در استرالیا، به تمکن مالی نیازی ندارید، چون شما درخواست حمایت از دولت استرالیا را دارید و می‌توانید به همه شکل از این دولت، حمایت دریافت کنید. ولی این درصورتی است که با پناهندگی شما موافقت شود.

ویزای کار استرالیا

دولت استرالیا برنامه مهاجرت کاری را به دسته‌های زیر تقسیم کرده است:

  • مهاجرت منطقه‌ای.
  • ویزا برای نوآوری.
  • ویزای کار برای اقامت کوتاه مدت.
  • ویزای کار موقت.
  • ویزای کار دائم.

اگر می‌خواهید در استرالیا بمانید و کار کنید، تا زمانی که شرایط واجد شرایط بودن را داشته باشید، می‌توانید برای هر نوع ویزای کاری در برنامه مهاجرت اقدام کنید.

انواع ویزای کار استرالیا

انواع مختلفی از ویزای کار استرالیا در دسترس است، اما محبوب‌ترین ویزای کاری شامل موارد زیر است:

  • ویزای استعدادهای جهانی – 858. ویزای استعداد جهانی دائمی ‌است و شما می‌توانید به طور نامحدود در استرالیا بمانید.
  • ویزای اسپانسر کارفرما – 186. ویزای 186 یک ویزای کار دائمی ‌است که فقط در صورت داشتن اسپانسر می‌توانید برای آن درخواست دهید. می‌توانید یکی از جریان‌های موجود برای ویزای 186 را انتخاب کنید:
  • جریان ورود مستقیم.
  • جریان قرارداد کار.
  • جریان انتقال اقامت موقت.
  • ویزای دائمی منطقه‌ای- 191. ویزای 191 در 16 نوامبر 2022 باز خواهد شد. این ویزای کار دائمی ‌نیز هست، اما برای درخواست برای زیر کلاس 191 باید ویزای معتبر قبلی داشته باشید.
  • ویزای مهاجرت با حمایت منطقه‌ای – زیر کلاس 187. اگر قبلاً ویزای کاری معتبر دیگری داشته‌اید و در طول آن مدت برای همان کارفرما کار کرده‌اید، می‌توانید برای ویزای 187 درخواست دهید.
  • ویزای 494- با ویزای 494، به شما اجازه داده می‌شود در مناطق خاصی که کارفرمای حامی‌ شما را انتخاب کرده است، کار کنید. این ویزا موقت است و به مدت پنج سال اعتبار دارد – اگر واجد شرایط هستید، می‌توانید پس از سه سال برای اقامت دائم درخواست دهید.
  • ویزای 189- ویزای 189 مبتنی بر امتیاز است و برای واجد شرایط بودن برای این ویزا باید حداقل 65 امتیاز از جدول مهارت داشته باشید. اگر ویزای 189 به شما داده شود، می‌توانید به طور نامحدود در استرالیا بمانید.
  • ویزای 190. ویزای 190 یک ویزای کاری دائمی ‌است که فقط در صورتی می‌توانید آن را دریافت کنید که برای درخواست دعوت شده باشید. در صورت داشتن معیارهای واجد شرایط بودن، دعوتنامه دریافت خواهید کرد.
  • ویزای فارغ‌التحصیلی- 476. ویزای 476 برای فارغ‌التحصیلان اخیر در استرالیا صادر می‌شود که مهارت‌های زیادی در زمینه تحصیلی خود نشان می‌دهند. با این حال، این ویزا موقت است و فقط برای 18 ماه اعتبار دارد.
  • ویزای منطقه‌ای -887. ویزای 887 یک ویزای دائمی ‌است که اگر قبلاً ویزای کاری کوتاه مدت داشته اید، می‌توانید برای آن درخواست دهید.
  • ویزای489- اگر قبلاً ویزای منطقه‌ای داشته‌اید، می‌توانید برای ویزای 489 درخواست دهید. ویزای 489 نیز موقت است، اما پس از چند سال می‌توانید برای ویزای دائمی‌ اقدام کنید.
  • ویزای منطقه‌ای – 491. ویزای 491 فقط برای افراد بسیار ماهر و واجد شرایط صادر می‌شود. برای دریافت ویزای 491 باید امتیازات لازم را داشته باشید و اظهار علاقه خود را ارسال کنید. بعد از سه سال با ویزای 491 می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.
  • ویزای فعالیت موقت – 408. ویزای 408 یک ویزای موقت است که فقط در طول همه‌گیری برای کمک به بازدیدکنندگان برای تمدید ویزای قبلی خود صادر می‌شود. اگر بتوانید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد تحت تأثیر همه گیری جهانی قرار گرفته‌اید، می‌توانید برای ویزای 408 درخواست دهید.
  • ویزای موقت فارغ‌التحصیل – 485. برای ویزای 485، بسته به شغل خود می‌توانید بین دو جریان یکی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای جریان کار درخواست دهید، شغل شما باید به لیست مشاغل خاص تعلق داشته باشد. مهم نیست چه جریانی را انتخاب می‌کنید، ویزای 485 فقط برای دو تا چهار سال اعتبار موقت دارد. برای دریافت ویزای دائمی ‌باید برای ویزای کاری دیگری اقدام کنید.
  • ویزای کار موقت روابط بین‌الملل – 403. این ویزا دارای شش جریان است و هر جریان دارای الزامات و مشخصات خود است. بسته به اینکه کدام جریان معیارهای واجد شرایط بودن را دارید می‌توانید برای این ویزا اقدام کنید.
  • ویزای کار موقت برای متخصص اقامت کوتاه مدت – 400. اگر مهارت تخصصی دارید که در استرالیا به آن نیاز است، می‌توانید برای این ویزا درخواست دهید. این ویزا معمولا فقط برای 3 ماه صادر می‌شود، اما در برخی موارد می‌تواند 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ویزای کمبود مهارت موقت – 482. ویزای 482 دارای سه جریان است که می‌توانید بسته به اینکه کدام جریان برای شما مناسب‌تر است، درخواست دهید. برای دریافت این ویزا، باید توسط کارفرمای خود نامزد و اسپانسر شوید. این ویزا موقت است اما پس از چند سال می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

تمکن مالی ویزای کار استرالیا

از نظر فنی، برای ورود به استرالیا با ویزای کار، باید یکی از سه مورد زیر را داشته باشید:

  • صورت‌حساب بانکی که دسترسی به حداقل 5000 دلار استرالیا (حدود 4000 دلار آمریکا) را اثبات می‌کند.
  • پرواز رزرو شده برای بازگشت به خارج از کشور یا وجوه اضافی کافی برای خرید آن

اطمینان حاصل کنید که با چاپ مدرک فوق یا همراه داشتن صورت حساب بانکی هنگام عزیمت به استرالیا، به همه چیزهایی که نیاز دارید دسترسی خواهید داشت. توصیه می‌کنیم هر زمان که به خارج از کشور سفر می‌کنید یک پوشه سفر همراه خود داشته باشید تا در صورت درخواست، دسترسی سریع به مدارک مورد نیاز را تضمین کنید.

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

بسته به موقعیت و مشخصات شما به عنوان یک تاجر، چندین نوع ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای شما در دسترس است. شما می‌توانید ویزای سرمایه‌گذاری دائم یا موقت داشته باشید، اما معمولاً قبل از درخواست برای ویزای دائم، ابتدا باید ویزای سرمایه‌گذاری موقت داشته باشید.

انواع ویزای نوآوری و سرمایه گذاری استرالیا

این ویزا برای افرادی است که توسط Austrade نامزد شده‌اند و 15 میلیون دلار استرالیا، در استرالیا سرمایه گذاری می‌کنند. پس به عبارتی می‌توان گفت که تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری استرالیا، 15 میلیون دلار است.

  • ویزای موقت نوآوری و سرمایه گذاری کسب و کار استرالیا –188. این یک ویزای تجاری کوتاه مدت است که به مدت چهار سال و سه ماه برای متقاضیان ویزا که توسط یک ایالت یا قلمرو استرالیا معرفی شده‌اند صادر می‌شود و شما باید برای درخواست دعوت شوید. برای هر جریان، باید مقدار قابل توجهی پول سرمایه گذاری کنید و ثابت کنید که مقدار مشخصی از دارایی‌های شخصی و تجاری را در اختیار دارید. اگر بیش از 55 سال سن دارید نمی‌توانید برای این ویزا اقدام کنید. در ویزای 188، چندین جریان وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:
  • جریان نوآوری تجاری
  • جریان سرمایه گذاری
  • جریان سرمایه گذاری قابل توجه
  • جریان سرمایه گذاری ممتاز
  • جریان کارآفرین
  • ویزای دائمی‌ نوآوری و سرمایه گذاری استرالیا –888. این یک ویزای دائمی است. برای این ویزا، باید قبلاً ویزای سرمایه‌گذاری موقت 188 را اخذ کرده باشید. ویزای دائمی ‌888 دارای همان جریان‌های ویزای موقت است و شما فقط می‌توانید برای همان جریانی که در زمان ویزای 188 داشتید درخواست دهید. برای این ویزا نیز باید انتخاب و دعوت شوید.
  • ویزای مالک تجاری استرالیا –890. برای اینکه واجد شرایط دریافت این ویزا باشید، باید دارای ویزای تجاری موقت 160، 161، 162، 163، 164 و 165 باشید. همچنین باید مدارکی را نشان دهید که دارید حداقل یک سال قبل از درخواست ویزای 890 در استرالیا زندگی کرده‌اید.
  • ویزای استعدادهای تجاری استرالیا –132. ویزای 132 دارای دو جریان برای شما است. برای جریان اول، باید شواهدی ارائه کنید که تمکن مالی با مبلغ حداقل 1.5 میلیون دلار استرالیا دارید. برای جریان دوم، باید تمکن مالی حداقل 1 میلیون دلاری داشته باشید.
  • ویزای سرمایه گذار استرالیا –891. برای این ویزا، باید ویزای تجاری موقت 162 داشته باشید و باید تمکن مالی ارائه دهید که نشان دهد سرمایه گذاری تعیین شده خود را به مبلغ 1.5 میلیون دلار استرالیا و به مدت چهار سال نگه داشته‌اید. ویزا 891 نیز ویزای دائمی ‌است.
  • ویزای اسپانسر استرالیا –892. اگر ویزای سرمایه‌گذاری موقت 160، 161، 162، 163، 164، و 165 دارید، می‌توانید برای این ویزا درخواست دهید. همچنین باید مدارکی نشان دهید که یک سال در این کشور زندگی کرده‌اید.
  • ویزای سرمایه گذاری اسپانسر استرالیا –893. برای این ویزا، قبل از درخواست باید ویزای موقت 165 داشته باشید و باید نشان دهید که تمکن مالی 750000 دلار استرالیا را قبل از درخواست نگه داشته‌اید.
  • تمدید ویزای سرمایه گذاری استرالیا- 188. این ویزای تمدید است که به دارندگان ویزای سرمایه گذاری و در صورتی که می‌خواهند آن را تمدید کنند اعطا می‌شود.

مدارک مورد نیاز ویزای سرمایه‌گذاری

شما باید موارد زیر را ارسال کنید:

  • گذرنامه.
  • کارت ملی (در صورت نیاز).
  • گواهینامه رانندگی (در صورت نیاز).
  • دو عکس هویت اخیر.
  • مدارک سوء پیشینه.
  • تمکن مالی.
  • اثبات دارایی‌های شخصی و تجاری.
  • شش عکس از محل کسب و کار شما.
  • نمودار سازمانی یک صفحه‌ای از کسب و کار شما.
  • اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی.
  • طرح کلی فعالیت‌های تجاری شما.
  • اثبات اینکه شما صاحب کسب و کار خود هستید.
  • شواهدی مبنی بر خرید کسب و کار خود (در صورت وجود).
  • بیانیه‌های فعالیت تجاری (BAS).
  • شماره کسب و کار استرالیا (ABN).
  • شواهدی مبنی بر استخدام کارکنان تمام وقت.
  • اثبات موقعیت مدیریتی شما در کسب و کار.
  • مستندسازی آزمون امتیاز.

برای اعضای خانواده خود نیز باید این مدارک را وارد کنید:

  • پاسپورت
  • گواهی ازدواج
  • اوراق طلاق
  • شناسنامه
  • اوراق فرزندخواندگی
  • شواهد وابستگی
  • اثبات رابطه

فرم‌های زیر را برای درخواست ویزای تجاری خود وارد کنید:

  • فرم درخواست ویزای نوآوری تجاری و سرمایه گذاری 47BU
  • صورت دارایی‌ها و بدهی‌ها فرم 1139
  • فرم 80 برای ارزیابی شخصیت شما.
  • فرم 1221.
  • فرم کمک 965a.
  • فرم 956 کمک عامل مهاجرت.
  • فرم 927.
  • فرم 1217.
  • فرم 1413D.
  • اظهارنامه فرزندان تحت تکفل فرم 47a.

تمکن مالی ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

برای سرمایه‌گذاری در استرالیا، باید حداقل مبلغ 1 الی 1.5 میلیون دلار استرالیا را در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. ولی همانطور که در بالا توضیح دادیم، هر یک از این سرمایه‌گذاری‌ها شرایط و قوانین خاصی دارند. مهم‌ترین نکته در سرمایه‌گذاری و به اشتراک گذاشتن تمکن مالی استرالیا این است که مطابق با الزامات دولتی باشد. همچنین باید نقاط عطف خاصی را رعایت کنید و فعالیت سرمایه گذاری خود را در استرالیا حفظ کنید.

نحوه درخواست ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

دو روش اصلی برای درخواست ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا وجود دارد:

  1. برنامه آنلاین. می‌توانید با ارسال مدارک مورد نیاز از طریق ImmiAccount به صورت آنلاین درخواست دهید. مدارکی که به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنید باید به صورت رنگی اسکن شوند.
  2. درخواست حضوری. برای اکثر درخواست‌های ویزای تجاری، شما باید درخواست را از طریق پست به مرکز پردازش مهارت‌های تجاری آدلاید ارسال کنید – درخواست‌های ارسال شده به مکان‌های دیگر در نظر گرفته نمی‌شوند.

برای هر دو نوع برنامه، باید هزینه درخواست را از طریق ImmiAccount پرداخت کنید، و بسیار مهم است که قبل از ارسال درخواست خود، هزینه را ارسال کنید، در غیر این صورت، درخواست شما تا زمانی که پرداخت دریافت نشود، پردازش نمی‌شود.

سخن آخر

ما در این مطلب تلاش کردیم نکات جامع و کاملی راجع به انواع ویزا در استرالیا و میزان تمکن مالی برای هر کدام از آن‌ها را در اختیار شما قرار دهیم. اینگونه شما می‌توانید با توجه به شرایط و بودجه‌ی خود، بهترین تصمیم را برای مهاجرت به استرالیا بگیرید.

البته اگر قصد دارید که بدون هیچ‌گونه خطایی، اطلاعات کامل‌تری به دست بیاورید و با آگاهی کامل از شرایط ویزا و مهاجرت، تمکن مالی استرالیا و … اقدام کنید، توصیه می‌کنیم که با ما، موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید.

ما سال‌هاست که در زمینه‌ی مهاجرت به استرالیا و اخذ انواع ویزا برای متقاضیان،‌ فعالیت تخصصی داریم. شما با تماس با تیم متخصص و حرفه‌ای ما می‌توانید از تمام جزئیات آگاه شوید و برای آینده‌ی خود، بهتر تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید اقدامات جهت جمع‌آوری مدارک، درخواست ویزای استرالیا، اخذ ویزا، اخذ اقامت موقت، دائم و شهروندی استرالیا را نیز با خیال راحت به ما بسپارید. پس برای آگاهی از جزئیات بیشتر، همین حالا با تیم صبا ویزا تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید