لوگو صبا ویزا
خرید ملک در ازمیر

خرید ملک در ازمیر: فرصت طلایی برای سرمایه گذاری در بازار املاک

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه خرید ملک در ازمیر و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

  مشاوره رایگان

ترکیه یکی از کشورهایی است که در آن سرمایه‌­گذاری به صورت گسترده انجام می‌­شود. این کشور دارای جذابیت­‌ها و زیبایی­‌های بی حدوحصری است که برای زندگی یک گزینه ایده‌­آل محسوب می‌­شود. با توجه به اینکه سرمایه‌­گذاری براساس سطح رفاه جامعه کشور شکل می‌گیرد، مطابق با رفاهی که در کشور ترکیه نسبت به ایران وجود دارد، سرمایه‌­گذاری ایرانیان در این کشور بسیار زیاد است. البته به طور کلی خرید ملک در ازمیر برای یک تبعه خارجی دشوار است و برای سرمایه­‌گذاری در کشوری دیگر نیاز به آگاهی و اطلاعات زیادی می‌باشد.

روند خرید ملک در ازمیر
فهرست عناوین

فهرست عناوین

روند خرید ملک در ازمیر چگونه است؟

طبق قانون ثبت اسناد و املاک به شماره 2644، اتباع خارجی به شرط رعایت محدودیت­‌های قانونی می‌­توانند در ترکیه خانه خریداری کنند. جهت خرید اموال غیرمنقول همچون زمین و خانه نیازی به دریافت مجوز اقامت خرید ملک ترکیه نخواهید داشت. حتی اگر مجوز اقامت نداشته باشید، می­‌توانید اموال غیرمنقول را خریداری کنید. بنابراین از بابت خرید ملک در ازمیر و به طور کلی کشور ترکیه محدودیت خاصی وجود ندارد.

چه مدارکی برای خرید ملک در ازمیر لازم است؟

هنگام خرید ملک، باید مدارک مهمی را از قبل آماده کرده باشید. عدم وجود یکی از مدارک می­تواند کار شما را سخت کند یا روند خرید را طولانی نماید. به همین دلیل، تهیه مدارک لازم از قبل و ارائه آن حائز اهمیت است. از جمله مدارک مورد نیاز برای خرید ملک عبارت است از:

  • پاسپورت
  • اتباع خارجی که خرید املاک و مستغلات آنها منوط به مجوز اقامت است، ملزم به اخذ مجوز اقامت صادره از ادارات پلیس مربوطه می­‌باشند.
  • اصل یا رونوشت مصدق وکالتنامه و همچنین ترجمه آنها چنانچه به وکالت از شخص دیگری اقدام می­‌کنید.
  • قبل از انعقاد قرارداد بیع، از اداره ثبت اسناد مربوطه اطمینان حاصل کنید ملک آزاد است؟ مالکیت مالک اثبات شده است؟ یا اینکه آیا سناریویی وجود دارد که مانع فروش آن شود.

هزینه های مربوط به خرید ملک در ازمیر چقدر است؟

چنانچه قصد خرید ملک در منطقه ازمیر، را دارید، ابتدا لازم است قبل از انتخاب منطقه­ مدنظر در خصوص میزان بودجه­‌ای که برای این کار اختصاص داده­‌اید، تصمیم بگیرید. زیرا قیمت ملک در ازمیر در هر منطقه متفاوت است.

مناطق مرکزی ازمیر دارای ترکیبی از قیمت­‌های مختلف است. بنابراین با توجه به اینکه املاک لوکس و مدرن یا ملکی کلنگی را خریداری نمایید، قیمت آن متفاوت خواهد بود.

البته هزینه خرید ملک صرفا محدود به مبلغی که برای آن پرداخت می‌­شود، نیست. بلکه هزینه­‌های جانبی دیگری همچون حق کمیسیون، مالیات و هزینه­‌های مربوط به انتقال سند نیز باید توسط خریدار پرداخت شود.

اما به طور کلی هزینه­‌ای که برای خرید ملک در کشور ترکیه می‌­کنید، بسیار مقرون به صرفه­‌تر نسبت به دیگر کشورهای خارجی است.

نحوه انتخاب منطقه مناسب برای خرید ملک در ازمیر چگونه است؟

استان ازمیر دارای مقاصد بسیار محبوب و پرطرفدار برای تعطیلات است. مناطق مرکزی ازمیر را می­توان با دیوارهای بلندی که دورتادور خانه­‌ها کشیده شده است، شناخت. در حومه شهر خانه­‌های لوکس و مدرن واقع شده­‌اند با مرکز خریدهای بزرگ که میزبان فروشگاه­‌های معروف بین المللی، سینما و سایر امکانات تفریحی است.

به طور کلی ازمیر منطقه‌­ای عالی برای زندگی در تمام طول سال و ایده­‌آل برای سرمایه­‌گذاری در ملک است.

آیا می‌توانم به عنوان یک خارجی در ازمیر ملک خریداری کنم؟

بله، اگرچه خرید ملک توسط افراد خارجی در ترکیه دارای محدودیت­‌های خاصی است، اما دولت ترکیه چندان به این مسئله سخت نگرفته است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که هدف خود را از خرید ملک در ازمیر مشخص کنید. به عنوان مثال، مهمترین عامل این است که آیا می­‌خواهید ملک موردنظر را برای زندگی در آن بخرید، سرمایه‌­گذاری کنید یا اجاره نمایید.

سپس باید بودجه خود و ویژگی­‌هایی را که تمایل دارید ملک شما داشته باشد، را در نظر بگیرید. این ویژگی­‌ها عبارتند از: متراژ ملک، امکانات اجتماعی، موقعیت مکانی، دید و … .

آیا باید ملک را نقداً پرداخت کنم یا می‌توانم از وام بانکی استفاده کنم؟

اگر بودجه در دسترس دارید، مطمئناً خرید خانه با پول نقد راحت­‌تر است. البته فرآیند خرید ملک بدون توجه به اینکه خریدار نقدی هستید یا نیاز به گرفتن وام دارید، تفاوتی نمی­‌کند و کاملا مشابه است.

اما ممکن است تفاوت­‌های جزئی وجود داشته باشد که باید از آنها آگاه باشید.

وقتی پول نقد داشته باشید، می­توانید سریع­تر اقدام به خرید کنید و حتی دست شما برای انتخاب ملک بیشتر نیز بازتر است.

هنگامی که شما و فروشنده به قیمت توافقی رسیدید، از شما انتظار می‌­رود که یک بیعانه پرداخت کنید و نسخه­‌هایی از قرارداد فروش امضا شده را مبادله کنید. زمانی روند عادی تسویه حساب انجام می­شود که ملک مطابق با سند رسمی از فروشنده به شما منتقل می­‌شود..

اگر خریدار نقدی هستید، فروشنده ممکن است مدرکی بخواهد که نشان دهد شما وجوه لازم برای خرید ملک را دارید.

چقدر زمان می‌برد تا معامله خرید ملک در ازمیر تکمیل شود؟

مدت زمانی که ممکن است برای خرید ملک در منطقه ازمیر صرف کنید، بسته به اینکه شما در کدام کشور ساکن باشید، و ملک موردنظر خود را چند وقته پیدا کنید، متفاوت است. اما طبق مراحلی که انجام می­‌شود بدین شکل فرایند خرید صورت می­‌گیرد:

  • ابتدا باید به ترکیه سفر ­کنید و از املاک مختلف دیدن ­کنید.
  • ملک را توسط کارشناسان شهرداری قیمت گذاری کنید.
  • توجه داشته باشید قیمتی که کارشناسان شهرداری در ازمیر برای قیمت ملک ارائه می­‌کنند، تفاوت چندانی با قیمت فروش آن ندارد. همین مسئله می‌تواند اعتماد شما را به دست آورد.
  • مبلغی به عنوان پیش پرداخت به حساب مالک واریز می­‌شود و کمتر از یک هفته سند ملک خریداری شده به شما تحویل می­‌گردد.

چه نکاتی در مورد معامله و قرارداد خرید ملک در ازمیر باید در نظر گرفت؟

برای اینکه بتوانید یک خرید موفق و بدون دردسر داشته باشید، لازم است نکات مهمی که در ادامه بیان می‌کنیم را در نظر داشته باشید:

  • وکیل محلی استخدام کنید تا بتواند در غیاب شما تمامی جنبه­‌های قانونی خرید خانه در ازمیر را بررسی کند.
  • قبل از خرید به طور دقیق خانه باید مورد بررسی قرار بگیرد. هرگونه مشکل احتمالی و نیاز به تعمیرات در قرارداد ذکر شود.
  • جهت تبدیل پول خود به واحد لیر کشور ترکیه از یک سرویس صرافی معتبر بهره­‌مند شوید.

چنانچه نکات گفته شده در بالا را رعایت کنید، می‌­توانید یک خرید خوب و حرفه‌­ای در ازمیر داشته باشید و از مزایای سرمایه­‌گذاری در این شهر زیبا بهره‌مند گردید.

آیا مالکیت ملک در ازمیر به من واگذار می‌شود؟

مطابق با قوانین خرید ملک در کشور ترکیه انتقال سند مالکیت صرفاً از طریق اداره ثبت اسناد کشور انجام می‌­شود. البته در نظر داشته باشید که قولنامه رسمی که بین طرفین در دفاتر مشاوره املاک امضا می‌شود، شما را به صورت صددرصد مالک نمی­داند. بنابراین لازم است برای اینکه ملک را به طور کامل در مالکیت خود داشته باشید، حتماً به صورت رسمی آن را در دفتر اسناد ملکی ثبت کنید.

خرید ملک در ازمیر ترکیه

چه خدماتی برای پس از خرید ملک در ازمیر وجود دارد؟

خرید ملک در ازمیر می­‌تواند باعث شود که شما اقامت این کشور را به دست آورید. افراد زیادی بعد از اینکه بازنشسته می­‌شوند یا زندگی جدیدی را می‌خواهند آغاز کنند، ترجیح می‌­دهند به کشور دیگر مهاجرت کنند که از لحاظ فرهنگی به کشور خودشان شبیه باشد.

ترکیه نیز از لحاظ فرهنگی و موقعیت زندگی شباهت زیادی به ایران دارد. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد آن را به گزینه­‌ای ممتاز برای اقامت خارجیان تبدیل کرده است. اتباع خارجی که تمایل دارند در ترکیه اقامت داشته باشند، می­‌توانند به راحتی اقامت از طریق خرید ملک در این کشور را به دست آورند و از خدمات بهداشتی، درمانی، اجتماعی و …. که دولت این کشور برای شهروندان خود فراهم می­‌کند، بهره‌­مند شوند.

آیا درآمد اجاره ملک در ازمیر قابل توجه است؟

خارجی­‌ها در ازمیر اغلب خانه‌­های خود را برای مقاصد سرمایه­ گذاری اجاره می‌­دهند.

اگر قصد دارید در ازمیر املاک و مستغلات خریداری کنید، می­‌توانید با آگاهی از حقوق مستاجر و موجر آن را اجاره دهید و بخشی از هزینه خود را بدست آورید.

توصیه می­‌شود قانون کشور ترکیه در خصوص نحوه دریافت اجاره بها یا تخلیه ملک در صورت عدم رضایت از مستاجر، را مطالعه کنید تا به طور کامل بر حقوق خود اشراف پیدا کنید. البته اجاره خانه در ترکیه برای زندگی موقت خارجی­‌ها پررونق است.

چه نکاتی درباره مالیات و عوارض خرید ملک در ازمیر باید بدانم؟

مطابق با قوانین دولت ترکیه 2 گروه از افراد باید مالیات پرداخت کنند.

افرادی که در این کشور اقامت دارند: تمامی اتباع خارجی که اقامت کشور ترکیه را دارند و همچنین شهروندان این کشور لازم است مالیات مربوط به اموال و کسب و کار خود را پرداخت کنند. حتی اگر صرفاً 6 ماه از سال را در این کشور اقامت داشته باشید، بسته به درآمدتان در این 6 ماه مشمول پرداخت مالیات خواهید بود.

افرادی که اقامت ندارند اما در ترکیه تجارت می­‌کنند: تاجرانی نیز در ترکیه فعالیت دارند که اقامت این کشور را نگرفته‌­اند. این افراد نیز باید بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت ترکیه پرداخت کنند. البته اگر خانه­‌ای را در ترکیه اجاره کنند، به دلیل اینکه اقامت ندارند، مشمول پرداخت مالیات نخواهند شد.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در ترکیه برای فروش ملک 18 درصد است. البته فروش خانه­‌هایی که دارای متراژ زیر 150 متر هستند، صرفا مشمول 1 درصد مالیات می‌­باشد. اگر یک اموال غیر منقول متعلق به شرکتی در ترکیه باشد، فروش آن پس از 730 روز نگهداری (2 سال کامل) ممکن است مشمول مالیات بر ارزش افزوده و مالیات شرکت نباشد.

آیا وکیلی برای راهنمایی در معامله خرید ملک در ازمیر لازم است؟

افرادی که مالک یا مایل به مالکیت املاک هستند ممکن است در هنگام خرید و فروش یا پس از خرید املاک و مستغلات در این خصوص با مشکلاتی مواجه شوند. با کمک وکلای مجرب و انگلیسی زبان می­توان بر این نارضایتی­‌ها غلبه کرد. بنابراین داشتن یک وکیل متخصص و آشنا بر قوانین خرید و فروش ملک در ترکیه یکی از لزومات اجرای عقد بیع در این کشور است.

چه امکانات عمومی و سرویس های اجتماعی در اطراف ملک ها در ازمیر وجود دارد؟

به جهت هزینه بالای قیمت سوخت و خودرو ساکنین کشور ترکیه عمدتاً با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد می‌­کنند. در شهر ازمیر نیز سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته است و در تمامی ساعات شبانه روز امکان رفت و آمد با استفاده از وسایل نقلیه عمومی را خواهید داشت.

مهاجرانی که در شهر ازمیر ساکن هستند، می‌­توانند گواهینامه رانندگی خود را در صورتی که به زبان ترکی ترجمه شده باشد، استفاده کنند.

از لحاظ امنیتی نیز منطقه ازمیر یکی از امن‌­ترین شهرهای جهان محسوب می­‌شود و رتبه ۷۷ در جهان را دارد. مناطق دیدنی زیادی در ازمیر وجود دارد که یکی از معروف­ترین آنها بنای باستانی آگورا می­‌باشد.

آیا برای خرید ملک در ازمیر محدودیت های زمانی وجود دارد؟

در سال‌های اخیر خرید ملک در ازمیر در مورد استقبال شهروندان خارجی قرار گرفته است. اما همواره این سوال برای خریداران مطرح است که بهترین زمان جهت خرید املاک در این منطقه چه وقت است؟ تمامی کارشناسان املاک در ترکیه معتقدند که در بازار ملک باید سرمایه­‌گذاری بلند مدت انجام شود. تا بتوانید سود خوبی از فروش آن به دست آورید.

به­ طور کلی بهترین زمان جهت خرید ملک در منطقه ازمیر زمانی است که بودجه کافی در اختیار دارید. اما مطابق با آماری که در چند سال اخیر از خرید و فروش ملک در ترکیه انجام شده است، می‌توان گفت که خریداران ترجیح می­دهند جهت خرید ملک فصل بهار را در این کشور انتخاب کنند.

معمولا معاملاتی که انجام می‌­شود از اواخر اردیبهشت تا پایان تیر ماه است و بازار خرید و فروش ملک رونق زیادی در این مدت زمان دارد.

چه راهکارهایی برای پیدا کردن ملک مناسب در ازمیر وجود دارد؟

یکی از روش­‌های مناسب جهت خرید ملک در ازمیر استفاده از خدمات مشاورین املاک است. با توجه به اینکه جاذبه­‌های شهر ازمیر بسیار بالاست، خرید ملک در این منطقه باعث افزایش چند برابری سرمایه شما خواهد شد.

البته توجه داشته باشید برای خرید ملک در کشور ترکیه باید مدارک لازم را از قبل آماده کنید. از جمله مزایای مهم خرید ملک در مناطق مختلف کشور ترکیه گرفتن اقامت آن است.

چنانچه قصد خرید ملکی را دارید، حتما از تخصص مشاورین و وکلای ملکی در این کشور استفاده کنید.

آیا لازم است زبان ترکی را بلد باشم تا بتوانم ملک در ازمیر خریداری کنم؟

برای خرید ملک در مناطق مختلف ترکیه از جمله ازمیر نیازی به دانستن زبان ترکی نیست. شما با هر زبان، دین و فرهنگی می­‌توانید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید و دولت ترکیه نسبت به این مسئله محدودیت خاصی اعمال نکرده است.

بنابراین می‌توان گفت که شرط خرید ملک در ترکیه آشنایی با زبان ترکی نمی‌­باشد.

آیا ملک در ازمیر می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذاری مناسب باشد؟

فروش ملک در ازمیر نیز همچون خرید آن ارزش سرمایه بسیار خوبی ارائه می­‌دهد، به خصوص در مناطق Cesme و Alacati که قیمت ملک به طور مداوم در حال افزایش است، فروش ملک می­تواند یک سرمایه‌­گذاری عالی محسوب شود.

اکثر املاک و مستغلات در استان ازمیر تحت عنوان سرمایه‌­گذاری خرید و فروش می‌­شوند. و توصیه می­‌کنیم اگر قصد یک سرمایه‌­گذاری هوشمندانه و پربازده را دارید، منطقه ازمیر را نیز در نظر داشته باشید.

علاوه­ براین­ مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری یکی از راحت‌­ترین روش‌­های اقامتی است. بنابراین علاوه بر سرمایه­‌گذاری می­‌توانید اقامت این کشور را نیز بدست آورید.

چه نکاتی درباره تغییرات قوانین و مقررات مربوط به خرید ملک در ازمیر باید در نظر گرفت؟

خرید خانه در ازمیر با توجه به اینکه ترکیه در آستانه عضویت در اتحادیه اروپا است و یکی از سریع­ترین بازارهای در حال رشد جهان را دارد، اکنون به عنوان یک سرمایه‌­گذاری خوب در آینده تلقی می­‌شود.

مبحث مالکیت در ماده قانونی 35 کتاب قانون اساسی کشور ترکیه بیان شده است. این ماده تصریح می­‌کند که هرکسی حق مالکیت دارد و این حقوق فقط با سایر مقررات قانونی محدود می‌­شود. محدودیت‌ها می­تواند  شامل محدودیت‌های قابل اعمال برای خارجی‌ها، طرح‌های منطقه‌بندی و … باشد.

مطابق با ماده 633 قانون ترکیه برای خرید ملک توسط شخص خارجی، ثبت زمین از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. در ترکیه ادارات منطقه‌­ای وجود دارد که در دفاتر استانی یا منطقه­‌ای تقسیم شده‌­اند و همه آنها توسط دولت کنترل می­‌شوند.

ملک در ازمیر

آیا می‌توانم از خدمات یک مشاور ملکی محلی برای راهنمایی در خرید ملک در ازمیر استفاده کنم؟

طبیعی است در صورتی که بخواهید در یک کشور غریبه سرمایه‌­گذاری کنید، دغدغه و نگرانی زیادی داشته باشید. اما اگر بتوانید از خدمات یک مشاوره ملکی محلی استفاده کنید، طبیعتا استرس شما کم می­‌شود.

در این خصوص موسسه مهاجرتی صبا ویزا به عنوان یک راهنمای جامع و کامل همراه شماست. و با در اختیار داشتن مشاورین متخصص و حرفه‌­ای به شما سرمایه گذاران محترم در جهت خرید و فروش ملک به صورت رایگان مشاوره می‌­دهد.

سوالات متداول

آیا خارجی­‌ها می‌­توانند در ازمیر ملک بخرند؟

بله، صاحبان خانه‌های خارجی و سرمایه‌گذاران زیادی وجود دارند که در مناطق مختلف استان وسیع ازمیر ملک خریداری کرده‌اند.

چرا املاک در ازمیر انقدر ارزان است؟

ملک ارزان را می‌­توان در ازمیر پیدا کرد. با این حال، برخی از قیمت‌های خانه­‌ها نیز در این منطقه بسیار بالاست. حومه‌های خارج از شهر بهترین مناطق برای یافتن ملک ارزان در ازمیر هستند.

آیا شهر ازمیر امن است؟

بله، ازمیر یکی از امن‌­ترین شهرهای جهان محسوب می‌­شود. و از این نظر رتبه 77 جهانی را داراست.

 نتیجه گیری

در این مطلب گفتیم که شهر ازمیر یکی از بهترین گزینه‌­ها جهت سرمایه‌­گذاری محسوب می­‌شود. بنابراین با خرید ملک در ازمیر می‌­توانید سرمایه خود را در مدت زمان کوتاهی چند برابر کنید.

چنانچه تمایل دارید که اقامت کشور ترکیه را به دست آورید یا در این کشور سرمایه­‌گذاری کنید، می­توانید از طریق شماره­‌های مندرج در صفحه با مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و یا فرم مشاوره رایگان را پر نمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید