لوگو صبا ویزا

دانشگاه اراسموس روتردام

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای تحصیلی برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

فهرست عناوین

دانشگاه اراسموس؛ یکی از ایده‌آل‌ترین دانشگاه‌های اروپا

هلند یکی از کشورهای اروپایی است که در سالیان اخیر با توجه به سرمایه‌گذاری‌های دولت خود، یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان به شمار می‌آید. دانشگاه‌های این کشور که اعتبار جهانی دارند سالانه در میان رنکینگ دانشگاه‌های جهان رتبه‌های عالی کسب می‌کنند. یکی از بهترین این دانشگاه‌ها، دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University Rotterdam) است که همواره در سالیان اخیر در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار داشته است. این دانشگاه دوره‌های تحصیلی و مزایای متنوعی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند که در این مطلب با آن‌ها آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید.

چرا باید دانشگاه اراسموس را برای تحصیل انتخاب کنیم

دانشگاه اراسموس هلند یکی از بهترین دانشگاه دولتی این کشور است که مزایای متعددی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. این دانشگاه که در دومین شهر بزرگ هلند قرار گرفته است همواره از دیدگاه سایت‌های معتبر رنکینگ دانشگاه‌های دنیا مانند سایت تایمز هایر اجوکیشن یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان نیز می‌باشد.

دانشگاه اراسموس هلند سالانه تعداد زیادی درخواست از سراسر جهان برای تحصیل دریافت می‌کند که نشان‌دهنده محبوبیت بالای این دانشگاه در میان متقاضیان خارجی است. در ادامه این بخش با برخی از بهترین ویژگی‌های تحصیل در اراسموس روتردام آشنا می‌شویم.

تاریخ غنی و اعتبار عالی در جهان

دانشگاه اراسموس روتردام از سال 1973 میزان دانشجویان داخلی و خارجی بوده است. این دانشگاه در میان سال‌های 1913 تا 1972 به عنوان دانشکده بازرگانی در کشور هلند مشغول فعالیت بود. دانشگاه اراسموس شهرت جهانی دارد که نشان‌دهنده اعتبار بالای مدرک این دانشگاه در دیگر کشورهای جهان است.

تحصیل و دریافت مدرک در دانشگاه اراسموس هلند، می‌تواند فرصت‌های متنوعی را برای آینده کاری و تحصیلی شما فراهم کند. با اتمام دوره تحصیلی خود می‌تواند در بهترین دانشگاه‌های جهان مشغول به ادامه تحصیل شوید یا برای ورود به بازار کار به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا مهاجرت کنید. این دانشگاه سالانه نمرات درخشانی در سایت‌های نقد و ارزیابی دریافت می‌کند که نظر بسیاری از دانشجویان خارجی را جذب کرده است.

ارائه دوره‌های انگلیسی زبان در کنار زبان هلندی

یکی از ویژگی‌های جذاب تحصیل در دانشگاه اراسموس هلند، وجود دوره‌های انگلیسی زبان در این دانشگاه است که دانشجویان خارجی می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند. البته تسلط به زبان هلندی می‌تواند شرایط اقامت شما را در این کشور آسان‌تر کند؛ اما می‌توانید در دوره‌های انگلیسی زبان دانشگاه اراسموس تنها با داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی شرکت کنید. این ویژگی از نظر بسیاری از دانشجویان به عنوان مهم‌ترین ویژگی تحصیلی در کشورهای خارجی غیر انگلیسی زبان به شمار می‌آید.

وجود پردیس‌های بین‌المللی

دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به روتردام برای تحصیل در دانشگاه اراسموس مهاجرت می‌کنند. به همین دلیل فضای پردیس‌های این دانشگاه، چند فرهنگی و بین‌المللی است که می‌تواند تجربه تحصیلی لذت‌بخش و جذابی را تقدیم شما کند. این دانشگاه بیش از شش هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد که در دوره‌های تحصیلی مدرن دانشگاه اراسموس شرکت می‌کنند.

دارای یکی از بهترین دانشکده‌های کسب‌وکار در دنیا

دانشگاه اراسموس در تمامی دانشکده‌های خود تغییراتی ایجاد کرده است که مطابق با استاندارهای روز دنیا هستند. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه نظیر دانشکده کسب‌وکار در میان دانشگاه‌های بین‌المللی اعتبار بالایی دارد. در سال 2021 دانشکده کسب‌وکار این دانشگاه در میان 10 رتبه برتر دانشکده‌های کسب‌وکار جهان دیده می‌شود.

مشاهیر فارغ‌التحصیل شده معروف

یکی از ویژگی‌های جذاب تحصیل در دانشگاه اراسموس روتردام این است که این دانشگاه دارای شبکه فعالی در میان فارغ‌التحصیلان خود است. این ویژگی‌ به افرادی که دوره‌های تحصیلی خود را در این دانشگاه به اتمام می‌رساند، این امکان را می‌دهد تا در محاصره انسان‌های جذابی مانند نیلی کروز (Neelie Kroes) قرار بگیرید. از دیگر افرادی مشهوری که می‌توانید با تحصیل در دانشگاه اراسموس با آن ارتباط برقرار کنید، می‌توان به جان تینبرگن (Jan Tinbergen) اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی پویا در شهر روتردام

روتردام یکی از بهترین شهرهای هلند برای دانشجویان بین‌المللی است که به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور نیز شناخته می‌شود. تحصیل در دانشگاه اراسموس این امکان را به شما می‌دهد، تا بتوانید با فرهنگ غنی مردم هلند بیشتر آشنا شوید و در میان موز‌ه‌ها و گالری‌های هنری جذاب به کاوش بپردازید. همچنین وجود کمپانی‌های بین‌المللی متعدد در این شهر، می‌تواند انگیزه‌ای برای آینده کاری شما باشد.

آشنایی با دانشگاه اراسموس روتردام

دانشگاه اراسموس روتردام، یک موسسه دولتی در کشور هلند است که زمان تاسیس آن به سال 1913 باز می‌گردد. البته این دانشگاه تا سال 1973 شروع به فعالیت کرد. این فعالیت زمانی آغاز شد که دانشکده پزشکی روتردام و دانشکده بیزینس این شهر با هم ادغام شدند. دانشگاه اراسموس، خوابگاه‌های خصوصی برای دانشجویان بین‌المللی خود فراهم کرده است تا برای اقامت خود هزینه کم‌تری خرج کنند.

دانشگاه اراسموس روتردام هفت دانشکده دارد که از آن‌ها می‌توان به دانشکده‌های اقتصاد و پزشکی اشاره کرد. زبان اصلی دوره‌های تحصیلی این دانشگاه هلندی هستند، اما دوره‌های متنوعی هم به زبان انگلیسی وجود دارد. از دوره‌های بین‌المللی و انگلیسی زبان دانشگاه اراسموس می‌توان به دوره‌ MBA و کارشناسی ارشد کارآفرینی اشاره کرد.

شهر روتردام به دلیل داشتن آموزشگاه‌های تحصیلی معتبر، فرهنگ چند ملیتی، معماری مدرن و میراث دریایی در جهان معروف است. در این شهر تابستان‌ها معمولا آب‌وهوایی ملایم دارند، اما زمستان‌های طولانی و کمی سرد نیز در روتردام هلند دیده می‌شود.

رتبه داخلی و خارجی دانشگاه اراسموس هلند

دانشگاه اراسموس روتردام هلند در میان بهترین دانشگاه‌های جهان و اروپا قرار دارد. در سالیان اخیر همواره سایت‌های معتبر دنیا مانند یو‌اس نیوز (US News) این دانشگاه را در میان 80 دانشگاه برتر جهان قرار داده‌اند. دانشگاه اراسموس دوره‌های تحصیلی متنوعی به دانشجویان خود ارائه می‌کند که هر کدام اعتبار خاصی در میان دانشگاه‌های جهان دارند. رتبه بین‌المللی این دانشگاه در سال 2021 به انتخاب سایت یو‌اس نیوز برابر با 62 است.

دانشگاه اراسموس موفق شده است در سال 2021 به عنوان سومین دانشگاه برتر داخلی هلند انتخاب شده است. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه مانند دانشکده پزشکی در رتبه 32 و دانشکده روانشناسی در رتبه 61 دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

آمار دانشجویان دانشگاه اراسموس روتردام

دانشگاه اراسموس هلند از محبوب‌ترین دانشگاه‌های دولتی هلند است که سالانه تعداد زیادی از درخواست‌های پذیرش را قبول می‌کند. این دانشگاه با توجه به این که یکی از بهترین دانشگاه‌های هلند است دانشجویان با معدل بالای 14 را ثبت نام می‌کند. البته معدل تنها معیار برای تحصیل در این دانشگاه نیست. این دانشگاه در سال گذشته 39.150 دانشجو داشته است که از آن‎‌ها حدود شش هزار نفر دانشجویان بین‌المللی هستند.

در سال جاری میلادی حدود 21 هزار دانشجو در حال تحصیل در دوره‌های کارشناسی هستند، همچنین 12 هزار دانشجو نیز در حال تحصیل در دوره‌های کارشناسی هستند. دانشگاه اراسموس دوره‌های دکترا نیز به دانشجویان خود ارائه می‌کند که 336 نفر مشغول به تحصیل در این دوره‌ها هستند.

موسسات و دانشکده‌های دانشگاه اراسموس

دانشگاه اراسموس دارای هفت دانشکده است که از محبوب‌ترین آن‌ها دانشکده کسب‌وکار اشاره کرد. این دانشگاه به غیر از این هفت دانشکده، دو موسسه و کالج نیز دارد که دانشجویان می‌توانند در دوره‌های آن‌ها شرکت کنند. دیگر دانشکده‌های اراسموس به شرح زیر هستند:

  1. دانشکده حقوق
  2. دانشکده رفتار اجتماعی و علمی
  3. دانشکده تاریخ، فرهنگ و ارتباطات
  4. دانشکده سیاست و مدیریت بهداشت اراسموس
  5. دانشکده فلسفه
  6. دانشکده بین‌المللی رفتار اجتماعی
  7. دانشکده کارشناسی ارشد
  8. دانشکده مدیریت

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه اراسموس روتردام

اولین مرحله تحصیل در دانشگاه اراسموس روتردام، دریافت پذیرش در این دانشگاه است. برای این که بتوانید این اقدام را انجام دهید، باید مدارک مورد نیاز را گردآوری کنید. البته باید تا پایان دوره ثبت نام، مدارک خود را گردآوری کنید و برای دانشگاه ارسال کنید. هر رشته و مقطع تحصیلی نیاز به مدارک متفاوتی دارد که باید برای اطلاع از این مدارک به سایت رسمی دانشگاه اراسموس مراجعه کنید.

در صورتی که مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در دانشگاه اراسموس را ندارید، در برخی موارد می‌توانید می‌توانید پذیرش این دانشگاه را دریافت کنید. تحصیل در این دانشگاه نیاز به مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل دارد. در صورتی که این مدارک را نداشته باشید، در برخی شرایط می‌توانید در دوره‌های تحصیلی اراسموس شرکت کنید. به عنوان مثال اگر دبیرستان خود را در یکی از کشورهای اروپایی به زبان انگلیسی گذرانده باشید، می‌توانید در دوره‌های این دانشگاه شرکت کنید.

پس از اطلاع از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه اراسموس، می‌توانید هزینه شهریه این دانشگاه را بررسی کنید. پس از بررسی تمامی مدارک می‌توانید مدارک خود را به دانشگاه اراسموس روتردام ارسال کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد.

مدارک مورد نیاز

همانطور که اشاره شد، تحصیل در دانشگاه اراسموس نیازمند برخی از مدارک است که متقاضیان باید به دانشگاه ارائه کنند. از این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی اشاره کرد. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در دانشگاه اراسموس به شرح زیر هستند:

  1. کپی ویزای متقاضی
  2. مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریزنمرات
  3. مدرک معتبر زبان انگلیسی
  4. چهار قطعه عکس گرفته شده در سه ماه اخیر
  5. انگیزه‌نامه

معرفی برخی از رشته‌های ارائه شده در دانشگاه اراسموس

رشته‌های تحصیلی متنوعی به زبان انگلیسی و هلندی در دانشگاه اراسموس به دانشجویان ارائه می‌شوند. این دوره‌ها با به‌روزترین شیوه‌ها و امکانات تدریس می‌شوند که این دانشگاه را به یکی از بهترین دانشگاه‌های هلند تبدیل کرده‌اند. برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه اراسموس به شرح زیر هستند:

  1. دوره تحصیلی فلسفه
  2. دوره تحصیلی بازاریابی
  3. دوره تحصیلی اقتصاد بین‌المللی
  4. دوره تحصیلی منابع انسانی
  5. دوره تحصیلی اقتصاد
  6. دوره تحصیلی مدیریت و کسب‌وکار
  7. دوره تحصیلی مغز و شناخت
  8. دوره تحصیلی حسابداری، حسابرسی و کنترل
  9. دوره تحصیلی هنر، فرهنگ و جامعه
  10. دوره تحصیلی تجزیه و تحلیل کسب‌وکار و بازاریابی کمی
  11. دوره تحصیلی تاریخ جهانی و روابط بین‌الملل
  12. دوره تحصیلی رسانه، فرهنگ و جامعه
  13. دوره تحصیلی نانوبیولوژی
  14. دوره تحصیلی مدیریت دولتی و علوم سازمانی
  15. دوره تحصیلی شهرهای مقاوم در برابر آب‌وهوا
  16. دوره تحصیلی پزشکی مولکولی

شرایط تحصیل در برخی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاه اراسموس

شرایط تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه اراسموس یکسان نیست. این دانشگاه دوره‌های متنوع را با شرایط مختلف به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. برخی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی دانشگاه اراسموس عبارتند از: اقتصاد، مدیا و ارتباطات و روانشناسی. در ادامه این بخش شرایط تحصیل در برخی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی دانشگاه اراسموس را مرور می‌کنیم.

شرایط تحصیل در لیسانس بین‌المللی اقتصاد و اقتصاد بازرگانی

لیسانس بین‌المللی اقتصاد و اقتصاد بازرگانی یکی از محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی در دانشگاه اراسموس است که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. این دوره تحصیلی در مدت سه سال به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‎شود. زمان ثبت نام برای دوره لیسانس بین‌المللی اقتصاد و اقتصاد بازرگانی از یک آپریل برای دانشجویان ایرانی شروع می‌شود.

دوره لیسانس بین‌المللی اقتصاد و اقتصاد بازرگانی دارای یک دوره کارآموزی اختیاری نیز است که می‌توانید با آن رزومه کاری خود را تقویت کنید. هزینه تحصیلی این رشته در سال 2021-2022 برابر با 9.600 دلار است. این شهریه برای سال تحصیلی 2022-2023 به 9.700 دلار افزایش پیدا می‌کند.

شرایط تحصیل در رشته لیسانس بین‌المللی روانشناسی

لیسانس بین‌المللی روانشناسی یکی از محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی دانشگاه اراسموس است. این دوره تحصیلی به مدت سه سال طول می‌کشد. دوره لیسانس بین‌المللی روانشناسی از ماه سپتامبر آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که این دوره، برنامه کارآموزی ندارد و دانشجویان می‌توانند در کارهای نیمه‌وقت مشغول به کار شوند.

زبان دوره لیسانس بین‌المللی روانشناسی به صورت کامل انگلیسی است که دانشجویان ایرانی می‌توانند در آن شرکت کنند. هزینه تحصیلی این رشته در سال 2021-2022 برابر با 6.900 دلار است. این هزینه در سال 2022-2023 تا هفت هزار دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

شرایط تحصیل در رشته نانوبیولوژی

رشته تحصیلی نانوبیولوژی یکی دیگر از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه اراسموس است که به مدت سه سال طول می‌کشد. ثبت نام این دوره برای متقاضیان ایرانی از تاریخ 15 ژانویه آغاز می‌شود. زبان دوره تحصیلی نانوبیولوژی در این دانشگاه انگلیسی است که به همین دلیل توجه متقاضیان بین‌المللی را به خود جذب کرده است.

دوره تحصیلی نانوبیولوژی برنامه کارآموزی ندارد. هزینه تحصیل در این رشته از دانشگاه اراسموس در سال 2021-2022 برابر با 14.500 دلار است. هزینه تحصیل این رشته در سال بعد نیز مشابه با سال تحصیلی پیش رو است.

شهریه تحصیل در دانشگاه اراسموس

شهریه تحصیل در دانشگاه اراسموس با توجه به رشته تحصیلی و مقطع مورد نظر شما متفاوت است. شهریه این دانشگاه با توجه به این که یک موسسه آموزشی دولتی است، هزینه کم‌تری نسبت دانشگاه‌های خصوصی هلند دارد. میانگین هزینه تحصیل در برخی از دانشکده‎‌های آراسموس به شرح زیر هستند:

  1. میانگین هزینه تحصیل در دانشکده اقتصاد برابر با 9.600 دلار است
  2. میانگین هزینه تحصیل در دانشکده تاریخ، فرهنگ و ارتباطات برابر با 6.700 دلار است
  3. میانگین هزینه تحصیل در دانشکده سیاست و مدیریت بهداشت برابر با 6.900 دلار است
  4. میانگین هزینه تحصیل در دانشکده حقوق برابر با 6.900 دلار است
  5. میانگین هزینه تحصیل در دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری برابر با 6.900 دلار است
  6. میانگین هزینه تحصیل در دانشکده مدیریت برابر با 9.600 دلار است

شرایط کار حین تحصیل در دانشگاه اراسموس روتردام هلند

یکی از مواردی که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای پوشش دادن هزینه‌های تحصیلی خود در کشورهای خارجی به دنبال آن هستند، امکان کار حین تحصیل است. این امکان در دانشگاه اراسموس هلند برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. در صورتی که قصد دارید در کنار کسب‌ درآمد در دانشگاه اراسموس، رزومه کاری خود را نیز تقویت کنید، می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید.

برای این که بتوانید از امکان کار حین تحصیل در دانشگاه اراسموس استفاده کنید، بهتر است به زبان هلندی نیز مسلط باشید. درست است که درصد زیادی از دانشجویان و مردم شهر روتردام به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما برای این که بتوانید یک شغل نیمه‌وقت پیدا کنید، بهتر است به زبان رسمی این کشور نیز تا حدودی مسلط باشید. 

برای این که بتوانید در کشور هلند مشغول به کار شوید، نیاز به دریافت مجوز کار کردن در این کشور دارید. این حق را تنها کارفرمای شما که شهروند کشور هلند است می‎تواند تهیه کند. زمانی که برای صدور مجوز اجازه کار شما طول می‌کشد، معمولا پنج هفته است.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه اراسموس

هنگام اپلای کردن برای یکی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه اراسموس باید مدرک زبان معتبر انگلیسی داشته باشید. این مدرک تنها برای دوره‌های انگلیسی مورد نیاز هستند. از این مدارک می‌توان به آیلتس و تافل اشاره کرد. در این بخش نمرات مورد نیاز در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی آورده شده است:

  1. مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5
  2. مدرک زبان تافل با حداقل نمره 90
  3. مدرک زبان دولینگو با حداقل نمره 110
  4. مدرک زبان CAE با حداقل نمره 176
  5. مدرک زبان CPE با حداقل نمره 176

فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه اراسموس‎‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎

فارغ‌التحصیلان مشهور و به نامی از دانشگاه اراسموس روتردام فارغ‌التحصیل شده‌اند. از این افراد می‌توان به نیلی کروز (Neelie Kroes)، عضو سابق مجلس نمایندگان هلند اشاره کرد. در این بخش با برخی دیگر از مشاهیر فارغ‌التحصیل شده از این دانشگاه اراسموس آشنا می‌شویم:

  1. هانس ویرس (Hans Wijers): رئیس هیئت نظارت گروه ING
  2. سوپاچای پانیتچکپادی (Supachai Panitchpakdi): عضو سابق مجلس نمایندگان تایلند
  3. جان پرانک (Jan Pronk): وزیر اسبق تجارت خارجی و همکاری‎های توسعه هلند
  4. هرمن هاینزبرک (Herman Heinsbroek): عضو سابق مجلس نمایندگان هلند
  5. ملس زنوای (Meles Zenawi): نخست وزیر سابق اتیوپی
  6. مارین ثیم (Marianne Thieme): عضو سابق مجلس نمایندگان هلند
  7. ادوارد بامهوف (Eduard Bomhoff): معاون سابق نخست وزیر هلند
  8. پیتر نیکمپ (Peter Nijkamp): اقتصاددان هلندی
  9. رونالد ون راک (Ronald van Raak): نماینده سابق مجلس سنای هلند
  10. ملانی شلاتس ون هاگن (Melanie Schultz van Haegen): عضو سابق مجلس نمایندگان هلند
  11. رود لابرز (Ruud Lubbers): نخست وزیر سابق هلند
  12. محمد حاتا (Mohammad Hatta): معاون پیشین رئیس جمهور اندونزی
  13. پاول زیمرمن (Paul Zimmerman): سیاستمدار
  14. فرانس ون هوتن (Frans van Houten): مدیر اجرایی شرکت بزرگ فیلیپس (Philips)

دانشگاه -اراسموس روتردام

سوالات متداول در زمینه شرایط تحصیل دانشگاه اراسموس روتردام

در این بخش از مطلب به چندین سوال پرتکرار شما درباره تحصیل در دانشگاه اراسموس هلند و مزایای تحصیل پاسخ می‌دهیم.

آیا امکان تحصیل در تمامی دوره‌های دانشگاه اراسموس برای ایرانیان وجود دارد؟
بله متقاضیان ایرانی می‌توانند در صورت داشتن شرایط در تمامی دوره‌های تحصیلی دانشگاه اراسموس روتردام شرکت کنند.
زبان اصلی دوره‌های تحصیلی دانشگاه اراسموس چیست؟
زبان اصلی دوره‌های دانشگاه اراسموس هلندی است، اما دوره‌های متنوعی نیز در این دانشگاه به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌شود.
دانشگاه اراسموس در رتبه چندم در میان دانشگا‌ه‌های داخلی قرار دارد؟
دانشگاه اراسموس در رتبه سوم میان دانشگاه‌های داخلی کشور هلند قرار دارد.
آیا امکان دریافت بورسیه‌ تحصیلی در دانشگاه اراسموس وجود دارد؟
بله؛ دانشجویان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم در دانشگاه اراسموس بورسیه تحصیلی دریافت کنند.
آیا امکان کار حین تحصیل در دانشگاه اراسموس وجود دارد؟
بله؛ دانشجویان می‌توانند در صورت علاقه در دوره‌های ورک-استادی شرکت کنند و یک کار نیمه‌وقت در هلند داشته باشند.
میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه اراسموس چقدر است؟
هزینه تحصیل در دانشگاه اراسموس با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. با این حال میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه برابر با 10 هزار دلار است.
مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه اراسموس چقدر است؟
متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه اراسموس به مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 نیاز خواهند داشت.

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های هلند با صبا ویزا

تحصیل در دانشگاه‌های برتر هلند یکی از بهترین انتخاب‌های تحصیلی است که می‌تواند به رویای تحصیلی شما جامه عمل بپوشاند. دانشگاه اراسموس روتردام، از بهترین دانشگاه‌های دولتی این کشور است که در سالیان اخیر همواره نظر دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی را به خود جلب کرده است. این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد که امکاناتی را مانند برنامه‌های ورک-استادی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد.

تحصیل در دانشگاه اراسموس به زبان انگلیسی هم امکان‌پذیر است. دوره‌های تحصیلی این دانشگاه معمولا سه ساله هستند که می‌توانید برای هر کدام اپلای کنید. رشته‌های تحصیلی مختلف مدارک متفاوتی برای پذیرش نیاز دارند. با این حال یکی از مدارک عمومی برای دریافت پذیرش در دانشگاه اراسموس، مدرک معتبر زبان انگلیسی است.

اگر می‌خواهید در دانشگاه اراسموس یا دیگر دانشگاه‌های برتر خارجی تحصیل کنید، می‌توانید با استفاده از خدمات موسسه مهاجرتی صبا ویزا، به راحتی به این دانشگاه‌ها اپلای کنید. کارشناسان مجرب ما می‌توانند شما را در تمامی مراحل پذیرش و دریافت ویزا راهنمایی کنند.

 

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید