لوگو صبا ویزا

دانشگاه باهچه شهیر

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای ترکیه برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

معرفی دانشگاه باهچه شهیر

در کشور ترکیه دانشگاه‌های بسیاری وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشگاه باغچه شهیر اشاره کرد. دانشگاه باغچه شهیر یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که پردیس‌های بسیاری حتی در خارج از ترکیه را در خود جای داده است. اما این دانشگاه دارای چه رتبه جهانی است؟ آیا می‌توان برای تحصیل رشته پزشکی به سراغ آن رفت؟ چه رشته‌هایی را می‌توان در این دانشگاه تحصیل کرد؟ در ادامه این مطلب از صبا ویزاپلن قصد داریم تا به بررسی کامل این دانشگاه پرآوازه بپردازیم.

آشنایی با دانشگاه باهچه شهیر

درهای دانشگاه باغچه شهیر اولین بار در سال 1998 به روی دانشجویان باز شد. این دانشگاه از همان ابتدای تاسیس خود همواره تلاش داشته است که جایگاه علمی بالایی را به‌دست بیاورد؛ این دانشگاه اکنون به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کشور ترکیه شناخته می‌شود.

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه به حساب می‌آید و یکی از معدود دانشگاه‌های ترکیه بود که سخنرانی‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌کرد. بنابراین می‌توان گفت که برای دانشجویان متقاضی تحصیل در آن، داشتن مهارت بالای زبان انگلیسی اولویت بالایی دارد.

شعار دانشگاه باغچه شهیر “یک دانشگاه جهانی در قلب استانبول” است. این دانشگاه پرآوازه دارای پردیس‌های بین المللی در واشنگتن دی سی، بوستون، تورنتو، رم، برلین و هنگ کنگ است. همچنین تقریبا 200 شریک بین المللی از جمله دانشگاه هاروارد نیز برای این دانشگاه وجود دارند.

دانشجویان بین‌المللی و دانشکده‌های بسیار خارجی

اولین چیزی که با ورود به دانشگاه باغچه شهیر، می‌تواند نگاه را به خود جلب کند، تعداد زیاد دانشجویان خارجی است که در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند. از ایالات متحده تا چین، از فرانسه تا کره جنوبی از یک منطقه جغرافیایی گسترده که بیش از هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه باغچه شهیر تحصیل می‌کنند. وقتی از از این دانشجویان بپرسید که چرا آن‌ها این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، جواب می‌دهند:  “موقعیت مرکزی و قدرت بین المللی”.

دانشگاه با‌غچه شهیر از 9 دانشکده، 1 مدرسه زبان، 2 مدرسه حرفه ای و 4 موسسه تشکیل شده است که تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهند. 17048 دانشجوی ثبت نام شده در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی 10137 نفر، تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد 4716 نفر و تعداد دانشجویان مقطع کاردانی 1072 نفر می‌باشد. 1047 دانشگاهیان در دانشگاه سخنرانی می‌کنند و 506 پرسنل اداری در دانشگاه کار می‌کنند. این دانشگاه 4 پردیس در استانبول دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پردیس‌های بشیکتاش، سیسلی، گالاتا و گوزتپه اشاره کرد.

پردیس اصلی با‌غچه شهیر در بشیکتاش که اغلب به عنوان تنگه استانبول شناخته می‌شود، است. سرویس رفت و برگشت با قایق رایگان برای همه دانشجویان و کارکنان وجود دارد و چهار محوطه دانشگاه را به هم متصل می‌کند: بشیکتاش شمالی، بشیکتاش جنوبی، گوزتپه و گالاتا.

موقعیت مکانی دانشگاه باهچه شهیر

با توجه به اینکه دانشگاه باغچه شهیر پردیس‌های مختلفی دارد، برای پیدا کردن آدرس دقیق این دانشگاه، باید به سراغ پردیس مورد نظر بروید. اما می‌توان گفت که برای مراجعه به پردیس اصلی این دانشگاه یعنی پردیس بشیکتاش، می‌توانید به محله عثمان پاشا این شهر مراجعه کنید.

چرا دانشگاه باهچه شهیر را برای تحصیل انتخاب کنیم

دانشگاه باغچه شهیر دارای یک شبکه آموزشی متشکل از 6 دانشگاه و 4 آموزشگاه زبان در 7 کشور مختلف است. با دادن یک فرصت جهانی منحصر به فرد به دانشجویان خود، BAU قصد دارد رهبران جهان فردا را پرورش دهد.

در سال گذشته، دانشگاه باغچه شهیر موفق شده است که در میان 800 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد. همچنین این دانشگاه در میان برترین دانشگاه‌های جوان جهان در رده‌بندی 301-350 قرار گرفته است. باغچه شهیر مورد تایید سازمان ملل است و مسئولین این دانشگاه توانسته‌اند به واسطه این تاییدیه، رتبه باغچه شهیر را تا 600 بالا ببرند.

در دانشگاه با‌غچه شهیر همواره محیطی دوستانه و سیستم آموزشی بین‌المللی برقرار است و به سبب این دلایل، همواره دانشجویان خارجی بسیاری تمایل به تحصیل در این دانشگاه دارند. این دانشگاه به دلیل ارائه امکانات متنوع مانند خوابگاه نیز بسیار مورد توجه قرار دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط مختلف پذیرش در دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باغچه شهیر به دانشجویان خارجی این امکان را می‌دهد که بتوانند به راحتی برای تحصیل در آن اقدام کنند. اما در این میان شرایطی نیز وجود دارد که ممکن است کمی کار ثبت نام در این دانشگاه را برای شما سخت کند. از جمله این شرایط می‌توان به شرط معدل و انواع آزمون‌های ورودی اشاره کرد.

نکته‌ای که در میان شرایط پذیرش دانشگاه‌ها در ترکیه وجود دارد، این است که در این کشور دانشگاه‌ها به صورت خودمختار شرایط پذیرش را تعیین می‌کنند. به طوری که حتی در آزمون‌های برخی دانشگاه‌ها دخل و تصرف هم می‌شود. به عنوان مثال، آزمون یوس در دانشگاه باغچه شهیر 80 سوال و در دانشگاه استانبول 90 سوال است.

در کشور ترکیه دانشگاه‌ها دروس خود را به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌دهند. بیشتر دانشگاه‌های دولتی ترکیه زبان ترکی و دانشگاه‌های خصوصی این کشور، زبان انگلیسی را برای تدریس انتخاب می‌کنند. البته در برخی مواقع در این دانشگاه‌ها دروس یا حتی رشته‌ها به زبان ترکی هم ارائه می‌شوند. از این رو اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه باغچه شهیر هستید، باید حداقل به یکی از این دو زبان تسلط داشته باشید. به همین خاطر آزمون‌هایی مانند تومر یا SAT ایجاد شده‌اند که میزان تسلط شما به این زبان‌ها سنجیده شود.

آزمون‌های ورودی اختصاصی دانشگاه باهچه شهیر

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه بر اساس نمره کسب شده توسط دانشجویان، آن‌ها رتبه‌بندی می‌کنند و افراد برتر در دانشگاه‌های بزرگ پذیرفته می‌شوند. از جمله آزمون‌های بزرگ کشور ترکیه می‌توان به آزمون‌های یوس، تومر، SAT، GRE و GMAT اشاره کرد.

آزمون یوس

آزمون یوس یکی از آزمون‌های ریاضی و هوش محور در ترکیه است که شما برای گذراندن آن نیاز به داشتن مهارت هوش و ریاضی دارید. در این آزمون معمولا 80 سوال طرح می‌شوند که می‌توانید برای گذراندن آن به سراغ دوره‌های پیش از آزمون بروید. نمره این آزمون هم از 100 است که برای پذیرش در رشته‌های مختلف، حداقل نمره مورد نیاز متفاوت خواهد بود.

آزمون تومر

آزمون تومر یکی دیگر از آزمون‌هایی در کشور ترکیه است که برای پذیرش در دانشگاه‌های مختلف از جمله باغچه شهیر از آن استفاده می‌شود. در این آزمون مهارت‌‎های زبان ترکی شما مورد سنجش قرار می‌گیرند. البته که برخی از رشته‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و نیازی به گذراندن این آزمون نیست.

آزمون اس ای تی

آزمون اس ای تی (SAT)، آزمونی آمریکایی است که می‌توانید برای پذیرش در دانشگاه باغچه شهیر، به سراغ آن بروید. در دانشگاه اس ای تی مهارت‌های زبان انگلیسی شما مورد بررسی قرار می‌گیرند. بازه‌نمره دهی این آزمون هم از 400 الی 1600 است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه باهچه شهیر

شما برای تحصیل در دانشگاه باغچه شهیر کشور ترکیه باید مدارک مختلفی را ارائه دهید. پای ثابت مدارک ثبت نام در دانشگاه‌های ترکیه و جهان، مدارک هویتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به پاسپورت و شناسنامه اشاره کرد. برخی مدارک دیگری هم که ممکن است در حین ثبت نام از شما خواسته شوند، به شرح زیر هستند:

  • عکس پرسنلی جدید و تمام رخ با پس زمینه سفید
  • گواهی اثبات تمکن مالی برای پرداخت به موقع شهریه و هزینه‌های زندگی در ترکیه
  • گواهی ریز نمرات مقاطع تحصیلی گذشته به صورت معادل‌سازی و ترجمه‌شده
  • مدارک تحصیلی گذشته از جمله دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد

نحوه ثبت نام در دانشگاه باهچه شهیر

شما پیش از اقدام برای شرکت در آزمون و ثبت نام در دانشگاه باغچه شهیر، باید به وب‌سایت این دانشگاه مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنید. پس از این کار و تایید اطلاعات، می‌توانید برای شرکت در آزمون مورد نظر اقدام کنید. که آن هم از طریق سایت همین دانشگاه انجام می‌شود. در ادامه و پس از شرکت در آزمون و قبولی در آن نوبت به ثبت نام در دانشگاه می‌رسد.

پس از قبولی در یکی از آزمون‌های مورد نظر باغچه شهیر، باید به سراغ فرم درخواست آنلاین ثبت نام بروید. پس از تکمیل اطلاعات در این فرم، باید مدارکی را که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، در سایت دانشگاه آپلود یا به صورت پستی ارسال کنید که در زمان ثبت نام توسط دانشگاه به شما گفته می‌شود.

پس از تکمیل و ارسال مدارک مورد نیاز، برای شما دعوت‌نامه ارسال می‌شود که می‌توانید با داشتن این پذیرش‌نامه، به سفارت ترکیه برای تحصیل در این کشور اقدام کنید. در نظر داشته باشید که بدون داشتن پذیرش‌نامه، دریافت ویزای ترکیه برای شما امکان‌پذیر نخواهد بود. ضمنا تا زمانی که تمام مدارک مورد نیاز را ارسال نکنید، درخواست شما توسط کمیته پذیرش بررسی نخواهد شد.

شهریه تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر

واضح است که هزینه تحصیل در دانشگاه باغچه شهیر با توجه به مقطع و رشته متفاوت است. اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی در این کشور را دارید، باید سالانه در حدود 25 هزار دلار را به عنوان شهریه پرداخت کنید. این در حالی است که برای تحصیل در رشته مهندسی نرخ شهریه 7900 دلاری تعیین شده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت دقیق شهریه تحصیل در این دانشگاه، به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

رشته‌های تحصیلی مختلف دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باغچه شهیر یکی از دانشگاه‌هایی در جهان است که می‌توانید برای تحصیل انواع رشته‌های خاص به سراغ آن بروید. از جمله این رشته‌های خاص می‌توان به هوش مصنوعی محض، مهندسی هوش مصنوعی، مهندسی زیست پزشکی و دیگر انواع رشته‌های رایج در جهان مانند دندان‌پزشکی اشاره کرد.

مهندسی پزشکی زیستی

مهندسان بیومدیکال و همه مهندسان دیگر در دانشگاه باغچه شهیر برای خدمت به یک هدف مشترک تحصیل می‌کنند که بهبود کیفیت زندگی انسان است. با این حال، تفاوت اصلی که مهندسی زیست پزشکی را از سایر مهندسی‌ها متمایز می‌کند این است که این رشته پل ارتباطی بین پزشک و بیمار از نظر بهبود کنترل سلامت انسان به تمام معنا از بسیاری جهات است. از تشخیص بیماری‌ها تا آخرین مرحله از مراحل کنترل درمان که باید اعمال شود، تقریبا همه روش‌ها، رویکردها و استفاده از دستگاه‌های پزشکی در حیطه مهندسی زیست پزشکی قرار دارند.

هدف از این رشته تربیت دانشجویان به عنوان مهندسان محقق است که دانش پایه در موضوعاتی مانند علم، آناتومی و فیزیولوژی انسان، ریاضیات، مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل سیستم، مواد، الکترونیک، کنترل و کامپیوتر دارند. مهارت‌های نظری و عملی برای طراحی، تولید و بهره برداری از محصولات و دستگاه‌های پزشکی و درک مسئولیت حرفه‌ای از جمله مهارت‌هایی است که شما با تحصیل این رشته در دانشگاه باغچه شهیر به‌دست می‌آورید.

حساب‌داری و امور بانکی

هدف اصلی دوره بانکداری و مالی در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کارشناسی ارشد در دانشگاه باغچه شهیر، تربیت مدیران فعال و واجد شرایط است. برای فارغ‌التحصیل شدن در مقطع کارشناسی ارشد بانکداری و مالی، گذراندن 10 واحد درسی با مجموع 30 واحد و موفقیت در کار پروژه الزامی است. 3 درس از 10 درس که باید با موفقیت گذرانده شود به عنوان دروس اجباری، 7 واحد به عنوان دروس انتخابی می‌باشند که برای فارغ‌التحصیلی باید در حدود 90 واحد بگذرانید.

در رشته مدیریت امور بانکی، دانشجویان باید پایان‌نامه‌ای را در پایان مقطع تحصیلی خود ارائه دهند. پایان‌نامه باید به زبانی که دروس در آن مقطع ارائه می‌شوند، نوشته شود. هر دانشجو استادی را برای مشاوره در مورد اجرای پروژه یا پایان نامه انتخاب می‌کند و مدت زمان تکمیل رشته‌‎های کارشناسی ارشد سه ترم برای رشته‌های دارای پروژه و شش ترم برای رشته‌های دارای پایان نامه است.

هوش مصنوعی محض

در حالی که هوش مصنوعی به طور کلی در دنیای تجارت و همینطور دانشگاه‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند، این رشته با هدف کمک به رفع خلا نبود مقطع و رشته کارشناسی در این زمینه در دانشگاه باغچه شهیر افتتاح شده است. هدف از این رشته گردآوری افراد مرتبط از بخش‌ها و زمینه‌های مختلف است که می‌خواهند در مبانی و کاربردهای هوش مصنوعی متخصص شوند و نیروی انسانی، نیروی کار و دانش در هوش مصنوعی را افزایش دهند و یک شبکه همکاری چند رشته‌ای موثر را رهبری کنند.

برای فارغ‌التحصیلی از رشته کارشناسی ارشد هوش مصنوعی، باید 10 دوره با مجموع 30 واحد را با موفقیت بگذرانید و در کار پروژه عملی تئوری این دانشگاه هم موفق باشید. 3 درس از 10 درس به عنوان دروس اجباری، 7 واحد به عنوان دروس انتخابی باید گذرانده شوند که در کل می‌توان گفت این رشته جمعا دارای 90 واحد است.

برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی محض باید بتوانید تا پایان مقطع تحصیلی خود، پایان‌نامه‌ای را ارائه دهید. لازم به ذکر است که زبان پایان‌نامه شما باید به همان زبانی باشد که دوره آن را در دانشگاه باغچه شهیر گذرانده‌اید. هر دانشجو استادی را برای مشاوره در مورد اجرای پروژه یا پایان نامه انتخاب می‌کند. مدت زمان تکمیل پروژه و ارائه آن در مقطع کارشناسی ارشد سه ترم و شش ترم نیز برای رشته‌های دارای پایان نامه است.

مهندسی هوش مصنوعی

مأموریت رشته مهندسی هوش مصنوعی تربیت مهندسان هوش مصنوعی است که دارای ارزش‌های اخلاقی حرفه‌ای باشند که از پیشرفت‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های اطلاعاتی پیروی کرده و به‌منظور بهره‌مندی تمام بشریت از این تکنولوژی، آن را به کار بگیرند.

چشم انداز رشته مهندسی هوش مصنوعی، تبدیل‌شدن به یکی از گروه‌های پیشرو مهندسی هوش مصنوعی در جهان از نظر تحقیقات علمی، پروژه‌ها و آموزش است که فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در سطح بین‌المللی شناخته شوند.

هدف اصلی از مطالعات در زمینه هوش مصنوعی در دانشگاه باغچه شهیر و جهان، توسعه سیستم‌هایی است که می‌توانند مانند یک انسان فکر کنند، یاد بگیرند و عمل کنند. رویکردهای هوش مصنوعی مربوط به به‌روزترین روش‌ها برای حل مشکلات مهم در بسیاری از زمینه‌ها مانند بینایی کامپیوتر، پردازش زبان طبیعی، بیوانفورماتیک، امنیت سایبری و رباتیک هستند. سیستم‌های توسعه یافته برای این زمینه‌ها اکنون به سرعت توسط محصولات موجود در بسیاری از بخش‌های مختلف جایگزین می‌شوند و تحقیقات نشان می‌دهد که این سرعت همچنان رو به افزایش است و تا سال‌های آینده هم این رشد ادامه خواهد داشت.

این واقعیت که رشته هوش مصنوعی شامل زمینه‌های فرعی بسیاری است و طیف وسیعی از حوزه‌های کاربردی را در بر می‌گیرد، نیاز به تخصص در مقطع کارشناسی در این زمینه را به همراه داشته است. در راستای این نیاز، گروه مهندسی هوش مصنوعی در دانشکده مهندسی و علوم طبیعی دانشگاه باغچه شهیر از سال تحصیلی 2020-2021 تأسیس شده است.

 

 

ترکیه

رشته پزشکی

دانشکده پزشکی دانشگاه با‌غچه شهیر در هر سال تحصیلی 72 دانشجوی بین المللی می‌پذیرد. این دانشگاه سالانه حدود 1000 درخواست از سراسر جهان دریافت می‌کند. بنابراین، پذیرش تنها برای دانشجویان برجسته از حدود 25 کشور است که انتخاب آن‌ها کاملا رقابتی می‌باشد.

دانشجویان بین‌المللی آینده‌نگر بر اساس شایستگی علمی و انگیزه تحصیل پزشکی ارزیابی می‌شوند. رشته درسی دانشکده پزشکی باغچه شهیر بسیار خاص و متمرکز است و یکی از چالش برانگیزترین رشته‌ها در جهان به شمار میرود. به طوری که دوبرابر ساعت‌های آناتومی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد و دانشجویان 5 روز در هفته بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

همچنین سیستم به این صورت است که دانشجویان به جای ترم، در پایان سال برای عملکرد خود در کل سال نمره گذاری می‌شوند. یعنی امکان تکرار یک ترم وجود ندارد. چنین سیستمی به بهترین دانشجویان نیاز دارد. کمیته پذیرش بین‌المللی دانشکده پزشکی تلاش می‌کند تا دانشجویان سخت‌کوشی با عقل، دانش پایه‌ای و پشتکار را برای پیشرفت در چنین محیط چالشی انتخاب کند.

برای این منظور، فرم درخواست آنلاین برای ثبت نام باید با یک مقاله تکمیل شود که جزئیات مختلفی از جمله علایق دانشجو، اهداف شخصی، شکست‌ها و درس‌های آموخته شده، موفقیت‌ها، پروژه‌ها، اشتیاق به علم، فعالیت‌های فوق رشته و دلیل انتخاب پزشکی را باید در آن ذکر شوند.

پذیرش سالیانه یک‌بار در رشته پزشکی

همچنین مدرکی که مهارت‌های زبان انگلیسی را تأیید می‌کند، علاوه بر ریز نمرات کامل دبیرستان که نمرات عالی را نشان می‌دهد (به ویژه در دروس مرتبط با علوم و ریاضی) و همچنین هر آزمون ملی یا بین المللی برای تقویت رشته هم باید در ضمیمه مقاله ارائه شوند. دانشجویان این رشته فقط برای ترم پاییز پذیرش می‌شوند و به‌صورت دوره‌ای که قبل‌تر به آن اشاره شد، ارزیابی می‌شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم هر چه زودتر درخواست دهید تا مجبور نباشید یک سال کامل برای درخواست مجدد صبر کنید.

رشته دندان‌پزشکی

رشته دندان‌پزشکی یکی از رشته‌هایی است که دانشجویان ایرانی همواره تلاش می‌کنند تا در آن به تحصیل بپردازند. این رشته در دانشگاه پرطرفدار باغچه شهیر قابل تحصیل است و می‌توانید با گذراندن آزمون‌های ورودی این دانشگاه، به تحصیل در این رشته بپردازید.

به دانشجویانی که دو سال اول رشته آموزش دندان‌پزشکی را با موفقیت به پایان برسانند، عنوان درجه پایه دندان‌پزشکی و به دانشجویانی که دانشکده دندانپزشکی پنج ساله را به پایان برسانند، عنوان دیپلم فارغ‌التحصیل در دندان‌پزشکی اعطا می‌شود.

رشته معماری

رشته معماری دانشگاه باغچه شهیر، با هدف ارائه محیطی آکادمیک، انواع زمینه‌های ارتباطات، آزادی و دسترسی به دانش را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند تجهیزات، تجربه، توانایی و مهارت‌های لازم را برای تولید معماری معاصر، جهانی و پاسخگو به دست آورند. دغدغه‌ها و مسائل اساسی مانند نیازهای انسانی از جمله ساخت و ساز و هنر از جمله مواردی هستند که با تحصیل در این رشته به آن‌ها پرداخته می‌شود.

در دروس رشته معماری انواع دروس مانند تاریخ، تئوری، فناوری ساختمان، پایداری فرهنگی و محیطی، رسانه‌های ارتباطی، مطالعات شهری و دروس انتخابی دپارتمان و همچنین دروسی در زمینه‌های بین رشته ای گنجانده شده‌اند که شما باید با موفقیت آن‌ها را بگذرانید.

مفهوم و ساختار رشته معماری، با هدف ایجاد آگاهی در مورد شرایط و هنجارهایی است که این رشته در آن شکل می‌گیرد و در عین حال مهارت‌های دانشجویان را برای تفکر انتقادی، ارزیابی و استفاده از مسیرهای جایگزین، آموزش و پرورش می‌دهد.

پردیس‌های باغچه‌شهیر در مکان‌های مرکزی استانبول، برلین و رم، محیط‌هایی را ایجاد می‌کنند که در آن مکان‌های فرهنگی مراکز شهر، ابعاد مختلف معماری را به نمایش می‌گذراند. علاوه بر این، کاوش در شهرهای جهان و هنرهای معماری آن‌ها،  به عنوان یک روش آموزشی از طریق سفرهای بین‌المللی در تعطیلات و بعضا در طول دوران مدرسه شناخته می‌شود.

معماری داخلی

هدف گروه معماری داخلی و طراحی محیطی دانشگاه باغچه شهیر آموزش متخصصانی است که اعتماد به نفس دارند و دانش و ارزش‌های جهانی را یاد گرفته‌اند و فناوری‌های آموزشی مدرن را از طریق غنی‌سازی آنها با ارتباطات بین‌المللی را به خوبی آموزش دیده‌اند.

مهندسی نرم‌افزار

گروه مهندسی نرم‌افزار مطالعات تحقیقاتی را در زمینه‌های علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار انجام می‌دهد. تحقیقات بر روی‌های مطالعاتی بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نرم افزار و فناوری اطلاعات، رشته نویسی وب و بازی و داده کاوی اشاره کرد.

تحقیقات در زمینه نرم افزار و فناوری اطلاعات به موضوعاتی مربوط می‌شود که شامل پایگاه‌های داده، رشته برنامه‌نویسی پایگاه داده، مدیریت پروژه‌های نرم افزاری، اندازه‌گیری و آزمون‌ها می‌شود. مطالعات در رشته برنامه‌نویسی وب و بازی بر بهبود گرافیک و انیمیشن در رایانه، تعامل بین انسان و رایانه، طراحی و بهبود محیط‌های آموزش الکترونیکی و آموزش از راه دور متمرکز است. مطالعات تحقیقاتی داده کاوی شامل پرسش از انبارهای داده و پایگاه‌های داده غول پیکر، تقسیم‌بندی و پیش بینی داده ها با استفاده از منطق فناوری است.

طراحی صنعتی

بخش طراحی صنعتی دانشگاه باغچه شهیر در استانبول، به عنوان پایتخت طراحی ترکیه شناخته شده است. این رشته با هدف ارائه تسهیلات لازم برای طراحی و بهبود محصولات اجتماعی و فرهنگی، نوآورانه، مفید و ایمن است.

هدف این رشته، آموزش دانشجویان در طیف گسترده‌ای از ابزارهای اساسی است که شامل تحقیق، روش‌های طراحی، توسعه نظرات نوآورانه، شکل‌گیری نمونه‌های اولیه و مدل سازی کامپیوتری می‌شود. طراحی صنعتی به عنوان یک دانش اساسی برای ترکیه و جهان به شمار می‌رود که شما با تحصیل آن در دانشگاه باغچه شهیر ترکیه، می‌توانید در به پیشرفت این رشته در جهان کمک بسیاری کنید.

مهندسی مکاترونیک

مهندسی مکاترونیک یک رشته مهندسی مدرن است که مهندسی مکانیک، الکترونیک، کنترل و نرم افزار را با هم ادغام می‌کند. مهندسین مکاترونیک بر طراحی و کنترل طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترومکانیکی، از محصولاتی که در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه می‌شوند، مانند دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های فروش خودکار گرفته تا ماشین‌های هوشمند پیچیده مورد استفاده در ساخت و ربات‌های دقیق مورد استفاده در عملیات‌های جراحی، تمرکز دارند.

گروه مهندسی مکاترونیک دانشگاه باغچه شهیر در حال حاضر دو رشته را ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به رشته‌های کارشناسی مهندسی مکاترونیک و رشته تحصیلات تکمیلی مهندسی مکاترونیک اشاره کرد. در این دانشگاه دائما تحقیقاتی در این زمینه در جریان هستند. مطالعات تحقیقاتی در زمینه‌های رباتیک بر موضوعاتی مانند ربات‌های میکرو و نانو و ربات‌های سازگار با محیط است. موضوعات تحقیقاتی شامل بخش‌های مختلفی مانند مدل‌سازی و کنترل وسایل نقلیه با سوخت جایگزین و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین هستند.

 

 

روانشناسی

روانشناسی حوزه علمی است که به بررسی رفتارهای انسان و فرآیندهای شناختی می‌پردازد. اطلاعات گردآوری شده در این زمینه که اهمیت زیادی در تحقیقات علمی در انواع رشته‌های روان‌شناختی دارد، به منظور درک حقایق و مشکلات بشریت، افزایش کیفیت زندگی و کمک به حل مسائل پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشجویانی که می‌خواهند در چندین زیرشاخه روانشناسی از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی شناختی، روانشناسی رشد، روانشناسی تجربی، روانشناسی عصبی، روانشناسی قانونی، روانشناسی سلامت، روانشناسی سازمانی صنعت، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی تربیتی تخصص داشته باشند، می‌توانند با تحصیل این رشته در دانشگاه باغچه شهیر، سراغ گرایش مورد نظر خود بروند.

دپارتمان روانشناسی دانشگاه باغچه شهیر آزمایشگاه تحقیقات مغز و شناخت، آزمایشگاه تحقیقات رنگ و آزمایشگاه مشاهده را برای استفاده در تحقیقات و دوره‌ها اداره می‌کند. همچنین این دپارتمان برنامه‌های جزئی هم در زمینه روانشناسی اجتماعی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این دانشگاه برنامه‌های کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و روانشناسی شناختی را نیز ارائه می‌دهد. استادان این دانشگاه، همواره در روانشناسی شناختی، عصب روانشناسی، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی رشد، علوم اعصاب تخصص دارند و در این زمینه ها فعالیت‌های تحقیقاتی انجام می‌دهند.

دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در باهچه شهیر

فرصت‌های بسیاری برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاهی برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه باغچه شهیر وجود دارد. شما می‌توانید در این دانشگاه برای دریافت بورسیه موفقیت ALES اقدام کنید. این بورسیه تحصیلی می‌تواند به میزان 20 درصد از شهریه را، اگر امتیاز در آزمون مورد نظر 85 یا بالاتر باشد، برای شما پوشش دهد.

همچنین اگر بتوانید در دانشگاه باغچه شهیر به پیشرفت زبان خارجی خود کمک کنید، به عنوان پاداش این کار، بورسیه تحصیلی دریافت خواهید کرد. معیار سنجش دانش زبان شما، آزمون‌های مختلفی مانند آیلتس یا تومر هستند که با توجه به نمره کسب شده شما، بورسیه تحصیلی ارائه می‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت که در حدود 10 درصد از شهریه را می‌توانید به عنوان بورسیه تحصیلی دریافت کنید. با توجه به اینکه شرایط و انواع بورسیه‌های تحصیلی دائما درحال تغییر هستند، برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این دانشگاه مراجعه کنید یا با کارشناسان صبا ویزاپلن تماس بگیرید.

امکانات متنوع دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

دانشگاه باغچه شهیر به شما این امکان را می‌دهد که تنها با پردخت شهریه تحصیلی، از تمام امکانات ویژه آن به صورت نامحدود استفاده کنید. بسیاری این دانشگاه را به عنوان دانشگاهی برتر در زمینه امنیت دانشجویی می‌دانند. چرا که در سر تا سر آن، دوربین‌های امنیتی برای حفظ جان دانشجویان وجود دارد. در ادامه نیز با برخی از امکانات این دانشگاه دوست‌داشتنی آشنا می‌شویم.

کتابخانه دانشگاه باهچه شهیر

کتابخانه دانشگاه باغچه شهیر (که در زمینی به مساحت 1400 متر مربع ایجاد شده است) دارای 250000 نشریه، کتاب و کتاب الکترونیکی است. 5 کافه و رستوران مختلف در سراسر محوطه دانشگاه خدمات ارائه می‌دهند. مجموع ظرفیت مخاطبان سالن کنفرانس 1000 نفر می‌باشد.

خدمات جلسات و رویدادها

اتاق جلسه، اتاق جلسه میکرو و اتاق کنفرانس در پردیس آینده می‌تواند برای جلسات و رویدادها استفاده شوند. از این رو، زمانی که دانشجویان ارائه پروژه داشته باشند، می‌توانند به سراغ این سالن‌ها بروند و از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

امنیت بالا برای دانشجویان

فضاهای اداری پردیس آینده در تمام ساعات شبانه‌روز باز هستند که با تیم‌های امنیتی، دوربین‌ها، سیستم‌های پاس‌کارت و سیستم‌های بیومتریک‌خوان محافظت می‌شوند.‌ نیروهای امنیتی به صورت 24 ساعته در نقاط مختلف از ورودی و تمام محوطه این دانشگاه مشغول خدمت هستند تا دانشجویان به هیچ عنوان احساس خطر نکنند.

دریافت خوابگاه

خوابگاه دانشجویی یونی هال، واقع در دانشگاه باغچه شهیر، فضایی به مساحت 4000 متر مربع دارد. خوابگاه دانشجویی UniHall که در ابتدا به طور انحصاری دانش آموزان مدرسه مقدماتی را پذیرش می‌کرد، اکنون از 12 بلوک تشکیل برای پذیرایی از 400 دانش آموز طراحی شده است. در این خوابگاه، اتاق‌های یک نفره و همچنین اتاق‌های 3 و 4 اشتراکی برای دانشجویان وجود دارند که هر کدام مجهز به تخت، کمد، میز، صندلی، صندلی راحتی، قفسه کتاب و یخچال هستند.

علاوه بر این، در هر بلوک یک آشپزخانه و یک خشکشویی در قسمت‌های مشترک قرار دارد و این قسمت‌ها هر روز توسط کارکنان نظافتی این دانشگاه تمیز می‌شوند. دسترسی به اینترنت برای کلیه دانشجویان مقیم خوابگاه به صورت رایگان ارائه می‌شود که در نوع خود، مزیتی بزرگ به شمار می‌آید.

امکان تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر با صبا ویزا

دانشگاه باغچه شهیر یکی از دانشگاه‌هایی در کشور ترکیه است که به دلیل ارائه‌دادن رشته‌های تحصیلی خاص و البته متنوع، توانسته است در سال‌های اخیر افراد بسیاری از جمله ایرانیان را به تحصیل در این کشور ترغیب کند. برای تحصیل در این دانشگاه پرطرفدار باید از شرایطی برخوردار بود که از جمله آن‌ها می‌توان آزمون‌های ورودی با نمره قابل قبول اشاره کرد.

روند ثبت نام در دانشگاه باغچه شهیر، کمی پیچیده است و از این رو بهتر است این روند را با کمک یک آژانس مهاجرتی معتبر و مجرب در این زمینه مانند صبا ویزا پیگیری کنید. ما در مجموعه صبا ویزا همواره تلاش می‌کنیم تا خدمات مهاجرتی را با کمترین هزینه ممکن و در اسرع وقت به متقاضیان مهاجرت ارائه دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 4.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید